http://www.youtube.com/watch?v=2KPktwuzDj8&feature=channel_page
Tässäpä hyvää Gospelia
3
459
Vastaukset
- romani1
Oli hyvä mutta, miksi siinä oli kuvia Elviksestä. Elvis on mielestäni ykkönen, valkoisista laulajista. Gospel oli hänen päämusukki. Ei Rockn roll, niin kun moni luulee. Suurin ja paras tuotanto on hengellinen tuotanto, joka on suuri. Hän soitti aina hengellisiä, ennenkun aloitti, minkä tahansa. On monta hienoa tarinaa, hänen hengellisestä musikista. Ennen kolmatta Ed Sullivan showta, Elvis sanoi että oli luvanut äidilleen laulaa Peace in the Walley. Ed sanoi että, ei käy. Elvis sanoi, no sitten ei esinny ollenkaan. Tuli kiire muutta ohjelmaa. Tehdessään Jailhouse Rockin, Elvis tuli studioon ja aloitti normaalisti, hengellistä musikkiannostaan Jordanairsien kanssa. Tuottaja sanoi: Tämän studion vuokra on erittäin kallis ja meillä on kiire, siis et voi pitää sinun laulutuokiotasi. Silloin Elvis nousi ylös ja sanoi että, ei tehdä koko elokuva ollenkaan. Taas kirehdettiin hakemaan Elvi takaisin. Aina kun oli vähänkään aikaa, laulettiin hengellistä musikkia. Elvis käytti 1969- 1977, tunnettuja gospel laluyhyeitä, taustana. Oli I, The woise, DJ Sumner and the Stamp guortet ja tietysti Sweet Imporations, jotka kaikki oli tunnettuja muutenkin. Olen tavanut kakista näistä laluyhtyeistä, jonkun ja he kertoivat, kuinka paljon Elvis osasi gospelkappaleita ja kuinka hyvin hän lauloi niitä. Yleensä, kosertin jälkeen, alkoi koko yön kestävät gospeljammailut, hotellihuoneessa. Laulettiin niin että katto heilui, oli DJ Sumnerin tapa kertoa niistä illoista. Usein oli mukana tunnettuja laulajia, BB King, Fats Bomino, The carpenters, James Brown, ym.
Elvis on laulanut, melkei kaikki ikivihreät hengelliset laulut. Kuulun itse Pelastusarmeijaan ja meidän lalukirjasta löytyy monta kappaletta, Vapaa kirkon lalukirjassa, sama asia ja tietysti virsikirjasta löytyy.
Jos et ole tutustunut Elviksen hengelliseen musikkiin, niin suosittelen,mahatavaa.
Mustilla on moni hyvä. Itse olen ollut The Goulden Quartetin konsetissa Helsingissä 1970 luvulla. Imperials on myös kuultu ja Sweet Imprations, esntyi Elvis konsertissa, Jäähallissa, missä Elviksen bändi soitti ja lauloi, kuvan mukana.
Mahalia Jaksson on suurin kuningatar, hengellisessä musikissa, mielestäni.
Good Luck- EAPtn
Lauloin tämän koska pidän eritoten Elviksen Gospel tuotannosta (jonka takia myös kuvat). Kiva että pidit tästä laulustani!
- Eipä uskoisi
Kotimaiseksi tekeleeksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1697001
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes622633- 562168
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se641321Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3561279- 561254
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l151158Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä17990Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384978Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79970