Tässäpä hyvää Gospelia

EAPtn

3

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romani1

      Oli hyvä mutta, miksi siinä oli kuvia Elviksestä. Elvis on mielestäni ykkönen, valkoisista laulajista. Gospel oli hänen päämusukki. Ei Rockn roll, niin kun moni luulee. Suurin ja paras tuotanto on hengellinen tuotanto, joka on suuri. Hän soitti aina hengellisiä, ennenkun aloitti, minkä tahansa. On monta hienoa tarinaa, hänen hengellisestä musikista. Ennen kolmatta Ed Sullivan showta, Elvis sanoi että oli luvanut äidilleen laulaa Peace in the Walley. Ed sanoi että, ei käy. Elvis sanoi, no sitten ei esinny ollenkaan. Tuli kiire muutta ohjelmaa. Tehdessään Jailhouse Rockin, Elvis tuli studioon ja aloitti normaalisti, hengellistä musikkiannostaan Jordanairsien kanssa. Tuottaja sanoi: Tämän studion vuokra on erittäin kallis ja meillä on kiire, siis et voi pitää sinun laulutuokiotasi. Silloin Elvis nousi ylös ja sanoi että, ei tehdä koko elokuva ollenkaan. Taas kirehdettiin hakemaan Elvi takaisin. Aina kun oli vähänkään aikaa, laulettiin hengellistä musikkia. Elvis käytti 1969- 1977, tunnettuja gospel laluyhyeitä, taustana. Oli I, The woise, DJ Sumner and the Stamp guortet ja tietysti Sweet Imporations, jotka kaikki oli tunnettuja muutenkin. Olen tavanut kakista näistä laluyhtyeistä, jonkun ja he kertoivat, kuinka paljon Elvis osasi gospelkappaleita ja kuinka hyvin hän lauloi niitä. Yleensä, kosertin jälkeen, alkoi koko yön kestävät gospeljammailut, hotellihuoneessa. Laulettiin niin että katto heilui, oli DJ Sumnerin tapa kertoa niistä illoista. Usein oli mukana tunnettuja laulajia, BB King, Fats Bomino, The carpenters, James Brown, ym.
      Elvis on laulanut, melkei kaikki ikivihreät hengelliset laulut. Kuulun itse Pelastusarmeijaan ja meidän lalukirjasta löytyy monta kappaletta, Vapaa kirkon lalukirjassa, sama asia ja tietysti virsikirjasta löytyy.
      Jos et ole tutustunut Elviksen hengelliseen musikkiin, niin suosittelen,mahatavaa.
      Mustilla on moni hyvä. Itse olen ollut The Goulden Quartetin konsetissa Helsingissä 1970 luvulla. Imperials on myös kuultu ja Sweet Imprations, esntyi Elvis konsertissa, Jäähallissa, missä Elviksen bändi soitti ja lauloi, kuvan mukana.
      Mahalia Jaksson on suurin kuningatar, hengellisessä musikissa, mielestäni.
      Good Luck

      • EAPtn

        Lauloin tämän koska pidän eritoten Elviksen Gospel tuotannosta (jonka takia myös kuvat). Kiva että pidit tästä laulustani!


    • Eipä uskoisi

      Kotimaiseksi tekeleeksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe