Yhteinen aika-

kuinka paljon?

Aloitin jonkun aikaa sitten uuden suhteen. Tyttö on mahtava, ei siinä mitään, mutta tuntuu että hän haluaisi olla yhdessä koko ajan ja kaikkialla. Me olemme molemmat parikymppisiä.

Onko se normaalia? Itse tykkään välillä latailla akkuja yksin, olla omien frendien kanssa järkäporukalla yms. Tottakai soittelen hänelle usein ja me nähdään hänen kanssaan useita kertoja viikossa, välillä vietetään päiviä yhdessä. Mutta aina minulle ei koulun ja duunin takia ole yksinkertaisesti virtaa. Haluan mennä himaan ja surffailla netissä tai lukea kirjaa.

Tämän hän ottaa loukkauksena itseään kohtaan ja välillä menee itkuksi asti. Tällänen alkaa jo pikkuhiljaa ahdistamaan.

Mietin, olenko minä vaan joku tunteeton itsekeskeinen kusipää? Tarkoittaako seurustelu sitä että sitten oikeasti rakastetaan toista ihmistä ja ollaan valmiita lähtemään kuolemanväsyneenä tapaamaan toista? Pitäisikö jokaisesta yhteisestä sekunnista nauttia, kun krta yhteisymmärryksessä suhde aloitettiin?

120

11259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kun katsomaan elokuva

      on läheisriippuvainen tai sellaiseksi tulossa. Etkö kuule hälytyskellojen ääntä?

      • ...........

        Mun mielestä tossa on vähän ylireagointia lähteä kakskymppistä tyttöä leimaamaan läheisriippuvaiseksi suhteessa, joka just alkanut. Monessa suhteessa alkuun ollaan kuin paita ja peppu ja siitä se tasaantuu. Ja varsinkin nuorien ollessa kyseessä voi rakkaudenkipeyskin olla vähän vahvempaa...kuuluu vaiheeseen. Yhtä normaalia on sekin, että ap. haluat olla ystäviesi kanssa jopa suhteen alussa. Et ole siksi tunteeton ihminen, vaikket yhtä paljon halua aikaa viettää yhdessä kuin tyttö sinun kanssasi. Täälläkin ollaan yhteistuumin sitä mieltä, että jos toisen naamaa joutuisi 24-7 katsomaan, niin hulluksi sitä tulisi. Kummassakaan ei ole vikaa, haluatte vain eri tahdilla nähdä.

        Kuinka paljon olette "vakavasti" asiasta puhuneet? Sinä kertonut, että olet yksinkertaisesti sen verran väsynyt ja nautit yksinolosta. Toki jos kaikki viihteellä olemiset ja erikoisemmat hetket säästetään kavereille, niin voihan se tytöstäkin ikävältä tuntua. Kerro, että sinua myös ahdistaa tuo ja tällä menolla asiat vain pahentuu. Jos tyttö kovasti painostaa, niin tulet nauttimaan yhä vähemmän yhteisestä ajasta. Oletko kysynyt, että mitä tyttö nyt konkreettisesti tahtoisi? Aika hankala juttu siinä mielessä, että ei sua voi pakottaa väkisten istumaan kylki kyljessä ja toisaalta ei tyttöäkään olemaan onnellinen vähäisillä näkemisillä. Joko löydätte sen yhteisen kultaisen keskitien, jonka kumpikin HYVIN MIELIN voi hyväksyä tai sitten päätätte, että haluatte eri asioita suhteelta.

        Ja ehdottomasti ei kannata muuta elämää parisuhteen vuoksi unohtaa.


      • hmm...

        Katsotaan...

        °°°Tyttösi on läheisriippuvainen tai sellaiseksi tulossa. Etkö kuule hälytyskellojen ääntä?°°°

        Olen samaa mieltä. Näyttää niin ahdistuneelta huonovointiselta. Kuinka tuosta paranisi?


        Kirjoitetaan resepti: Pari sydän- ja erihuolilääkettä runsaan lemmenjuoman kera.

        °°°Tyttösi on rakastunut tai sellaiseksi tulossa. Kuuluukohan hääkellojen ääntä?°°°

        Kipee on vieläkin ja vaiva pysyy kuin tauti, aiheuttaa voimakasta riippuvuutta, mutta paranee itsestään. Jatko avohoidossa. Potilas tarvitsee tukihenkilön, mutta selviää lyhyitä aikoja itsenäisestikin, ilman vakavia oireita. Hoitovaste ja ennuste vaihtelee, mutta toipuessaan palautuu lähes entiselleen.

        Ei kun katsomaan romanttinen elokuva!

         

        - Laajakaistapää iski jälleen! -
          (I'll be back!)


      • sp12345

        Näin on olen samaa mieltä,nainen haluaa kontrolloida miestä kaiken aikaa,mene vain kavereiden kanssa jos siltä tuntuu.


      • samallaisena kärsivä.
        ........... kirjoitti:

        Mun mielestä tossa on vähän ylireagointia lähteä kakskymppistä tyttöä leimaamaan läheisriippuvaiseksi suhteessa, joka just alkanut. Monessa suhteessa alkuun ollaan kuin paita ja peppu ja siitä se tasaantuu. Ja varsinkin nuorien ollessa kyseessä voi rakkaudenkipeyskin olla vähän vahvempaa...kuuluu vaiheeseen. Yhtä normaalia on sekin, että ap. haluat olla ystäviesi kanssa jopa suhteen alussa. Et ole siksi tunteeton ihminen, vaikket yhtä paljon halua aikaa viettää yhdessä kuin tyttö sinun kanssasi. Täälläkin ollaan yhteistuumin sitä mieltä, että jos toisen naamaa joutuisi 24-7 katsomaan, niin hulluksi sitä tulisi. Kummassakaan ei ole vikaa, haluatte vain eri tahdilla nähdä.

        Kuinka paljon olette "vakavasti" asiasta puhuneet? Sinä kertonut, että olet yksinkertaisesti sen verran väsynyt ja nautit yksinolosta. Toki jos kaikki viihteellä olemiset ja erikoisemmat hetket säästetään kavereille, niin voihan se tytöstäkin ikävältä tuntua. Kerro, että sinua myös ahdistaa tuo ja tällä menolla asiat vain pahentuu. Jos tyttö kovasti painostaa, niin tulet nauttimaan yhä vähemmän yhteisestä ajasta. Oletko kysynyt, että mitä tyttö nyt konkreettisesti tahtoisi? Aika hankala juttu siinä mielessä, että ei sua voi pakottaa väkisten istumaan kylki kyljessä ja toisaalta ei tyttöäkään olemaan onnellinen vähäisillä näkemisillä. Joko löydätte sen yhteisen kultaisen keskitien, jonka kumpikin HYVIN MIELIN voi hyväksyä tai sitten päätätte, että haluatte eri asioita suhteelta.

        Ja ehdottomasti ei kannata muuta elämää parisuhteen vuoksi unohtaa.

        Puhuit totta kaikki, mitä kerroit viestissäsi.


      • Ottaapi

        selvää mitä läheisriipuvuus tarkoittaa?


      • iknowwhatimtalkingabout

        Ottakaa vihdoin vitun idiootit selvää, mitä läheisriippuvuus tarkoittaa, ennen kuin käytätte sitä!!


      • Marie.

        Kaipvaat huomiota, jos he ovat oikeasti kiinnostusteita miehesta. Olen naimisissa ja itselleni on tarkeaa, etta mieheni huomioi minua ja jos hanella on samaat vapaat kanssani, ehka pari kertaa kolmessa kuukaudessa, toivoisisn etta han viettaa sen kanssani, eika hengaile kavereitensa kanssa. Mielestani miehet jos haluatte vakavan suhteen, naiset saattavat olla vaativia. Sinkkuna oleminen ei taas vaadi mitaan miehelta. Jos miehet ette halu suhtdette, alkaa antako naiset olettaa, etta oleette yhdessa tai etta valittatte naisesta oikeasti.


    • rouva51

      olet ihan oikeassa, jos ollaan liian tiiviisti yhdessä, kyllästytte toisiinne. Kun itse olin nuori, oikein nautin yksinolosta, siivoilin ja mietin asioita. Edelleen kunnioitan exää tästä syystä, että hän salli minulle yksityisyyttä, koin sen positiivisena. Kauheaa oli katsella paria, joka jo seurusteluaikoina oli niin tympääntynyt että olivat kuin sisarukset, ilman mitään kipinää.
      Sinun täytyy saada hänet ymmärtämään, rakastat häntä ja tahdot säilyttää värin suhteessanne.

    • kata87

      Totta kai tarvit omaa aikaa. Ja tytölle tekis hyvää viettää aikaa omien kavereiden kanssa.

      Mutta toiset kaipaa enemmän läheisyyttä kuin toiset. Itse erosin pojasta joka oli muuten täydellinen, juuri siksi ettei hän antanut mun olla yhtä iltaa rauhassa vaan tuli mustasukkaiseksi heti jos ei tiennyt just kenen kanssa olen milläkin hetkellä.

      Epäilen että tyttö on tosi mustis. Siihen tautiin ei ole nopeeta parannuskeinoa, iän myötä ehkä helpottaa..jos jaksat odotella!

      • hmm...

        °°°Totta kai tarvit omaa aikaa.°°°
        Kyllä tarvitsee ja se joka ei ole rakastunut, sitä myös haluaa. Tyttö pitää yhteistä aikaa arvokkaimpana, vaihtaa kaiken vaihdettavan siihen, saadakseen kallisarvoista, hyvin onnellista aikaa. Ei sitä sitten tajua miten toinen voi haluta olla ihan vaan yksin lepäilemässä (ei välitä). Eikä toinen tajua miksi pitäisi olla aina kimpassa.

        °°°Ja tytölle tekis hyvää viettää aikaa omien kavereiden kanssa.°°°
        Hyvää ja hyvää, kuinkahan. Rakastuneella tahtoo ajatukset olla siinä yhdessä ja ainoassa. Ehkä kavereiden mielestä omissa maailmoissaan, poissaolevan tuntuinen, hajamielinen jne.
        Singahtaa sekunnissa matkaan jos kutsu tulee tämän tunteiden kohteen luo.

        °°°Mutta toiset kaipaa enemmän läheisyyttä kuin toiset.°°°
        Joo, se tyttökin on voinut viettää eristäytyvää elämää ihan mielellään, mutta nyt se läheisyydentarve on täysillä ja loputon. Niin se menee rakastuessa ja aikanaan muuttuu takaisin hiljaiseläjäksi.

        °°°Itse erosin pojasta joka oli muuten täydellinen, juuri siksi ettei hän antanut mun olla yhtä iltaa rauhassa vaan tuli mustasukkaiseksi heti jos ei tiennyt just kenen kanssa olen milläkin hetkellä.°°°
        Tuo kotrolloiminen ei kai liity rakastumiseen mitenkään. Se on opittu tapa yrittää hallita mustasukkaisuuden tilanteita. Tyypillistä enemmän kateelliselle luonteelle. Aremman ihmistyypin reaktio pohjautuu menettämisenpelkoon. Saattaa vähänväliä luhistua hillittömään itkuun, rukoillen jalkojenjuuressa ettei häntä jätettäisi (ei lainkaan aggressiivinen).

        °°°Epäilen että tyttö on tosi mustis.°°°
        Mustasukkaisuuden tunteet johtuvat ja syntyvät regressiosta. Rakastuessaan ihminen taantuu lapsenomaiseksi ja lapsihan pelkää olla yksin, että hänet hylätään. Se miten tunteitaan sietää ja käytöstään osaa säätää, ratkaisee kuinka tukalaksi ei-rakastuneen kumppanin olo muodostuu.

        °°°Siihen tautiin ei ole nopeeta parannuskeinoa, iän myötä ehkä helpottaa..jos jaksat odotella!°°°
        Jotkut ovat mustiksia kaikissa oloissa ja se voimistuu rakastuessa. Sellainenkin josta on vaikea huomata ensimmäistä merkkiäkään mustasukkaisuudesta, tuntee rakastuneena kuitenkin ajoittain voimakkaasti niitä tunteita. Hän voi kuitenkin käyttäytyä niin hillitysti ettei sitä edelleenkään juuri näe. Itsehillintä on rautainen, siitä huolimatta että sisuksissa tapahtuu. Paha olo on, mutta mieluummin puhuu nätisti kuin hyppii seinille.


      • on
        hmm... kirjoitti:

        °°°Totta kai tarvit omaa aikaa.°°°
        Kyllä tarvitsee ja se joka ei ole rakastunut, sitä myös haluaa. Tyttö pitää yhteistä aikaa arvokkaimpana, vaihtaa kaiken vaihdettavan siihen, saadakseen kallisarvoista, hyvin onnellista aikaa. Ei sitä sitten tajua miten toinen voi haluta olla ihan vaan yksin lepäilemässä (ei välitä). Eikä toinen tajua miksi pitäisi olla aina kimpassa.

        °°°Ja tytölle tekis hyvää viettää aikaa omien kavereiden kanssa.°°°
        Hyvää ja hyvää, kuinkahan. Rakastuneella tahtoo ajatukset olla siinä yhdessä ja ainoassa. Ehkä kavereiden mielestä omissa maailmoissaan, poissaolevan tuntuinen, hajamielinen jne.
        Singahtaa sekunnissa matkaan jos kutsu tulee tämän tunteiden kohteen luo.

        °°°Mutta toiset kaipaa enemmän läheisyyttä kuin toiset.°°°
        Joo, se tyttökin on voinut viettää eristäytyvää elämää ihan mielellään, mutta nyt se läheisyydentarve on täysillä ja loputon. Niin se menee rakastuessa ja aikanaan muuttuu takaisin hiljaiseläjäksi.

        °°°Itse erosin pojasta joka oli muuten täydellinen, juuri siksi ettei hän antanut mun olla yhtä iltaa rauhassa vaan tuli mustasukkaiseksi heti jos ei tiennyt just kenen kanssa olen milläkin hetkellä.°°°
        Tuo kotrolloiminen ei kai liity rakastumiseen mitenkään. Se on opittu tapa yrittää hallita mustasukkaisuuden tilanteita. Tyypillistä enemmän kateelliselle luonteelle. Aremman ihmistyypin reaktio pohjautuu menettämisenpelkoon. Saattaa vähänväliä luhistua hillittömään itkuun, rukoillen jalkojenjuuressa ettei häntä jätettäisi (ei lainkaan aggressiivinen).

        °°°Epäilen että tyttö on tosi mustis.°°°
        Mustasukkaisuuden tunteet johtuvat ja syntyvät regressiosta. Rakastuessaan ihminen taantuu lapsenomaiseksi ja lapsihan pelkää olla yksin, että hänet hylätään. Se miten tunteitaan sietää ja käytöstään osaa säätää, ratkaisee kuinka tukalaksi ei-rakastuneen kumppanin olo muodostuu.

        °°°Siihen tautiin ei ole nopeeta parannuskeinoa, iän myötä ehkä helpottaa..jos jaksat odotella!°°°
        Jotkut ovat mustiksia kaikissa oloissa ja se voimistuu rakastuessa. Sellainenkin josta on vaikea huomata ensimmäistä merkkiäkään mustasukkaisuudesta, tuntee rakastuneena kuitenkin ajoittain voimakkaasti niitä tunteita. Hän voi kuitenkin käyttäytyä niin hillitysti ettei sitä edelleenkään juuri näe. Itsehillintä on rautainen, siitä huolimatta että sisuksissa tapahtuu. Paha olo on, mutta mieluummin puhuu nätisti kuin hyppii seinille.

        Sinä kun näemmä tykkäät vastata ahkerasti ja kaikkeen, niin oletko ajatellut hieman selkeämpää tapaa vastata ja ilmaista ajatuksiasi? Vastaa vaikka viestiin kokonaisella selkeällä ja yhtenäisellä viestillä tai edes jaa viesti vähän pidempiin osiin, äläkä vastaa jokaiseen lauseeseen erikseen! On rasittavaa luettavaa, kun et voi ilmaista asiaasi yhtenä siistinä kokonaisuutena.


      • hmm...
        on kirjoitti:

        Sinä kun näemmä tykkäät vastata ahkerasti ja kaikkeen, niin oletko ajatellut hieman selkeämpää tapaa vastata ja ilmaista ajatuksiasi? Vastaa vaikka viestiin kokonaisella selkeällä ja yhtenäisellä viestillä tai edes jaa viesti vähän pidempiin osiin, äläkä vastaa jokaiseen lauseeseen erikseen! On rasittavaa luettavaa, kun et voi ilmaista asiaasi yhtenä siistinä kokonaisuutena.

        Kiitos viestistäsi! Tämä on juuri sitä mitä tarvitsen ja haluan. Hieno juttu että annat palautetta. Parempi ja selkeämpi itseni ilmaisu on jatkuvasti tavoitteenani.

        Suunnittelin vastausta, mutta en tiedä miten suuntautua oleelliseen. Pyytäisin nyt tarkennusta tuohon, kun sanot: "On rasittavaa luettavaa, kun et voi ilmaista asiaasi yhtenä siistinä kokonaisuutena.", sillä on niin monta puolta, mitä kaikkea se voi tarkoittaa.

        Olisin kiitollinen jos viitsit vastata jotain seuraavin kysymyksiin, ja ehkä lisäksi omin sanoin.

        1. Viestiä on vaikea katsella. Silmä harhailee.

        2. Tekstiä on vaikea lukea. Sanamuodot, lauserakenteet hankalia.

        3. Luettua on vaikea ymmärtää. Sanat, käsitteet ja kuvaukset outoja.

        4. Ajatuksenjuoksua on vaikea seurata. Hypitään asiasta toiseen.

        5. Tarkoitusta on vaikea ymmärtää. Muuttuu ja vaihtelee.

        6. Mielipiteitä on vaikea löytää. Henkilökuvasta ei saa selvää.

        7. Asiayhteyksiä on vaikea hahmottaa. Osakokonaisuudet hämäriä.

        8. Kokonaisuutta on vaikea nähdä. Missä ollaan, kuinka paljon.

        9. Arvot, rajat, järjestys, sisältö häiritsee. Asia epäilyttävä, vääristynyt.

        10. Tyyli tai sen puuttuminen häiritsee. Huomio kiinnittyy epäoleelliseen.



        Kaikki palaute tervetullutta!


      • no siis
        hmm... kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi! Tämä on juuri sitä mitä tarvitsen ja haluan. Hieno juttu että annat palautetta. Parempi ja selkeämpi itseni ilmaisu on jatkuvasti tavoitteenani.

        Suunnittelin vastausta, mutta en tiedä miten suuntautua oleelliseen. Pyytäisin nyt tarkennusta tuohon, kun sanot: "On rasittavaa luettavaa, kun et voi ilmaista asiaasi yhtenä siistinä kokonaisuutena.", sillä on niin monta puolta, mitä kaikkea se voi tarkoittaa.

        Olisin kiitollinen jos viitsit vastata jotain seuraavin kysymyksiin, ja ehkä lisäksi omin sanoin.

        1. Viestiä on vaikea katsella. Silmä harhailee.

        2. Tekstiä on vaikea lukea. Sanamuodot, lauserakenteet hankalia.

        3. Luettua on vaikea ymmärtää. Sanat, käsitteet ja kuvaukset outoja.

        4. Ajatuksenjuoksua on vaikea seurata. Hypitään asiasta toiseen.

        5. Tarkoitusta on vaikea ymmärtää. Muuttuu ja vaihtelee.

        6. Mielipiteitä on vaikea löytää. Henkilökuvasta ei saa selvää.

        7. Asiayhteyksiä on vaikea hahmottaa. Osakokonaisuudet hämäriä.

        8. Kokonaisuutta on vaikea nähdä. Missä ollaan, kuinka paljon.

        9. Arvot, rajat, järjestys, sisältö häiritsee. Asia epäilyttävä, vääristynyt.

        10. Tyyli tai sen puuttuminen häiritsee. Huomio kiinnittyy epäoleelliseen.



        Kaikki palaute tervetullutta!

        Kiva, että suhtautu palautteeseen myönteisesti! En tosiaan tarkoittanut tuota pahalla, vaan toivoisin selkeämpiä viestejä, jotta asiasi tulisi paremmin ilmi.

        Rasittavuudella tarkoitan sitä, että vastaat yksittäisiin lauseisiin, jolloin oma viestisi on hyvin sekava ja hajanainen, eikä siitä saa selkeää kuvaa omista ajatuksistasi aihetta koskien. Ainakin itse luen mieluummin "ehjiä" kokonaisuuksia, joten jos yksittäisiin lauseisiin ja niiden kommentoimiseen keskittymisen sijasta koittaisit kirjoittaa kokonaisen tekstin, jossa käsittelet asiaa. Tehokeinona voisit tietysti poimia muutamia yksittäisiä, asian kannalta erityisen oleellisia lauseita alkuperäisestä viestistä lainauksiksi, joihin sitten keskityt enemmän. Nyt jokaisen lauseen erikseen käsitteleminen tekee asiastasi vain melko epäselvän, eikä tuo ajatuksiasi selkeästi esille.


      • hmm...
        no siis kirjoitti:

        Kiva, että suhtautu palautteeseen myönteisesti! En tosiaan tarkoittanut tuota pahalla, vaan toivoisin selkeämpiä viestejä, jotta asiasi tulisi paremmin ilmi.

        Rasittavuudella tarkoitan sitä, että vastaat yksittäisiin lauseisiin, jolloin oma viestisi on hyvin sekava ja hajanainen, eikä siitä saa selkeää kuvaa omista ajatuksistasi aihetta koskien. Ainakin itse luen mieluummin "ehjiä" kokonaisuuksia, joten jos yksittäisiin lauseisiin ja niiden kommentoimiseen keskittymisen sijasta koittaisit kirjoittaa kokonaisen tekstin, jossa käsittelet asiaa. Tehokeinona voisit tietysti poimia muutamia yksittäisiä, asian kannalta erityisen oleellisia lauseita alkuperäisestä viestistä lainauksiksi, joihin sitten keskityt enemmän. Nyt jokaisen lauseen erikseen käsitteleminen tekee asiastasi vain melko epäselvän, eikä tuo ajatuksiasi selkeästi esille.

        Palautteeseen suhtaudun (kielteiseenkin) myönteisesti, muuten en saisi siitä mitään irti, ja kiva se on palautteen antajallekin. Minulle sillä ei ole paljon merkitystä tarkoittaako hyvällä vai pahalla. Pahastakin tarkoituksesta voi saada selville jotakin, niin kauan kuin siinä tiedonhippua on.

        Toivoisit että asiani tulisi paremmin ilmi. Mietin tuota paljon, mikä minun asiani voisi olla ja miten voisin tuoda sen ilmi. Järkeni jäi lyömään tyhjää. Pohdin mitä tunnepuoleni minulle sanoo:

        Haluatkohan olla kohtelias ja hienotunteinen. Pehmeitä ilmaisuja kun aihe on arka, eli kun on kysymys toisen ihmisen ilmaisukyvyn puutteista. Turhaa arastelet jos tarkoituksesi on olla suututtamatta minua. Kai tässä olisi jo ollut monta kertaa mahdollisuus tulkita (henkilökohtaisena) juttu siten että olen rasittava tyyppi ja ottaa nokkiinsa. Mitä väliä silläkään, olen tai en (niinhän asianlaita on), kun kiinnostaa eniten voinko oppia jotain hyödyllistä tästä.

        En sitten saanut niitä tietoja mitä pyysin, ehkä siksi kun tuntuivat jyrkiltä vaitoehdoilta (harkittua). Nyt ymmärrän ne tavallaan itselle virittämäksi ansaksi (pah!).

        Voisiko olla niin, että kirjoitustyyli ei olekaan asian ydin, vaan se että oikeasti pihistelen asiaani ja ajatuksiani? Aiheet täällä ovat ikäviä, elämä näyttää nurjan puolensa, puhutaan myös kovista arvoista. Jos se on minun tapani pehmentää, kun en haluaisi suoruudesta tinkiä. En halua järkyttää rankoilla kokonaisuuksilla.

        Tämä ei tarkoita sitä että haluaisin ajatella kurjasti. Ei ole miellyttävää itsellenikään. Vaihtaisin heti masentavat mielipiteeni mukaviksi jos se voisi vastata todellisuutta. Ihmiset joutuvat kamppailemaan kylmien realiteettien kanssa. Eihän siitä mihinkään pääse että tilanteen ymmärtäminen ja ongelman ratkaiseminen vaatii usein nöyryyttä, epäreiluuden hyväksymistä, uhrauksia, epäkiitollista valintaa jne. Ei voi olla minun asiani lätkiä niitä kaikkia kerralla jonkun silmille. Inhoreaktio olisi todennäköinen. Ei hyödytä suututtaa, kun siitä seuraa kaiken sanotun torjuminen.

        On totta että suosin yksittäisiin lauseisiin (ajatuksiin) vastaamista, osakokonaisuuksiin keskittymistä. Sen hintana on viestin hajanaisuus, kokonaisuuden puutteellisuus, aukollisuus, epäselvyys, ts. sekavuus. Etuna, lähes jokaisen lauseen erikseen käsitteleminen muistuttaa vuoropuhelua, juttelua (vain pari eroa livenäpuhumiseen). Näyttäisi siltä että se suosii ajatusten 'tipottelua', juuri sitä minkä arvelen tarpeelliseksi 'hillitsimeksi'. Aivankuin olisin tiedostamattani valinnut näin - "Parempi olla rasittava kuin ahdistava".

        Olen kyllä kirjoittanut kokonaisia tekstejä, "ehjiä" kokonaisuuksia, joissa käsitellyt aihetta perusteellisesti. Niistä todella pitkistä pohdinnoista olenkin saanut ne harvat kiitokset ja kehut, kaikessa niukkuudessaan. Joku ymmärtää, toinen ei, joskus ei kukaan.

        Tämmöistä tuli mieleeni.


      • sivullinen~
        hmm... kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi! Tämä on juuri sitä mitä tarvitsen ja haluan. Hieno juttu että annat palautetta. Parempi ja selkeämpi itseni ilmaisu on jatkuvasti tavoitteenani.

        Suunnittelin vastausta, mutta en tiedä miten suuntautua oleelliseen. Pyytäisin nyt tarkennusta tuohon, kun sanot: "On rasittavaa luettavaa, kun et voi ilmaista asiaasi yhtenä siistinä kokonaisuutena.", sillä on niin monta puolta, mitä kaikkea se voi tarkoittaa.

        Olisin kiitollinen jos viitsit vastata jotain seuraavin kysymyksiin, ja ehkä lisäksi omin sanoin.

        1. Viestiä on vaikea katsella. Silmä harhailee.

        2. Tekstiä on vaikea lukea. Sanamuodot, lauserakenteet hankalia.

        3. Luettua on vaikea ymmärtää. Sanat, käsitteet ja kuvaukset outoja.

        4. Ajatuksenjuoksua on vaikea seurata. Hypitään asiasta toiseen.

        5. Tarkoitusta on vaikea ymmärtää. Muuttuu ja vaihtelee.

        6. Mielipiteitä on vaikea löytää. Henkilökuvasta ei saa selvää.

        7. Asiayhteyksiä on vaikea hahmottaa. Osakokonaisuudet hämäriä.

        8. Kokonaisuutta on vaikea nähdä. Missä ollaan, kuinka paljon.

        9. Arvot, rajat, järjestys, sisältö häiritsee. Asia epäilyttävä, vääristynyt.

        10. Tyyli tai sen puuttuminen häiritsee. Huomio kiinnittyy epäoleelliseen.



        Kaikki palaute tervetullutta!

        Kannanpa minäkin korteni kekoon.
        Sinulta tulee harvinaisen fiksua tekstiä, mutta itseäni häiritsee eniten se, että osoitat lainaukset noilla palluroilla. Ne tekevät tekstistä vaikean lukea, silmä harhailee, eikä ulkoasu näytä selkeältä. Tavalliset lainausmerkit toimivat paremmin.
        Muuten hyvää juttua kirjoitat!


      • siiiis<
        hmm... kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi! Tämä on juuri sitä mitä tarvitsen ja haluan. Hieno juttu että annat palautetta. Parempi ja selkeämpi itseni ilmaisu on jatkuvasti tavoitteenani.

        Suunnittelin vastausta, mutta en tiedä miten suuntautua oleelliseen. Pyytäisin nyt tarkennusta tuohon, kun sanot: "On rasittavaa luettavaa, kun et voi ilmaista asiaasi yhtenä siistinä kokonaisuutena.", sillä on niin monta puolta, mitä kaikkea se voi tarkoittaa.

        Olisin kiitollinen jos viitsit vastata jotain seuraavin kysymyksiin, ja ehkä lisäksi omin sanoin.

        1. Viestiä on vaikea katsella. Silmä harhailee.

        2. Tekstiä on vaikea lukea. Sanamuodot, lauserakenteet hankalia.

        3. Luettua on vaikea ymmärtää. Sanat, käsitteet ja kuvaukset outoja.

        4. Ajatuksenjuoksua on vaikea seurata. Hypitään asiasta toiseen.

        5. Tarkoitusta on vaikea ymmärtää. Muuttuu ja vaihtelee.

        6. Mielipiteitä on vaikea löytää. Henkilökuvasta ei saa selvää.

        7. Asiayhteyksiä on vaikea hahmottaa. Osakokonaisuudet hämäriä.

        8. Kokonaisuutta on vaikea nähdä. Missä ollaan, kuinka paljon.

        9. Arvot, rajat, järjestys, sisältö häiritsee. Asia epäilyttävä, vääristynyt.

        10. Tyyli tai sen puuttuminen häiritsee. Huomio kiinnittyy epäoleelliseen.



        Kaikki palaute tervetullutta!

        mihin kysymyksiin? Eihän tuossa mitään kysymyksiä ole.


      • Kokenut tuonkin

        14 vuotta yhdessä ja yhtä helv...in tuskaa. Eukko oli mustasukkainen kaikista kavereideni ja sukulaisteni vaimoista, tyttöystävistä, kauppojen kassoista, järjestöjen kautta tutuiksi tulleista, työkavereistani, jne.
        Olen vain yksi mies ja yhdessä aika-avaruudessa (tiettävästi). Kuinka tuo olisi edes mahdollista kun työn jälkeen valveillaoloajasta ehkä viidennes vietettiin toisistamme fyysisesti nauttien.
        Vit...ua riittävästi kuunneltuani ryhdyin toimimaan kuin Pavlovin koirat, vaikkakin takautuvasti - ensin rangaistus, sitten toteutus. Vuosi pari aina oli välillä taukoa mutta viikon parin ripityksen jälkeen löysin itseni aina "väärien" lakanoiden välistä. Sillä hetkellä ne lakanat olivat kuitenkin minulle ne oikeat. Varmaan joku ryhtyy jeesustelemaan että "miksi ette keskustelleet asioista?". Arvaa yritinkö ja jos kurkkaat tuon kirjoitukseni aloituksen, ymmärrät miksi luovutin 12 vuoden jälkeen.


      • vastauksiasi
        hmm... kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi! Tämä on juuri sitä mitä tarvitsen ja haluan. Hieno juttu että annat palautetta. Parempi ja selkeämpi itseni ilmaisu on jatkuvasti tavoitteenani.

        Suunnittelin vastausta, mutta en tiedä miten suuntautua oleelliseen. Pyytäisin nyt tarkennusta tuohon, kun sanot: "On rasittavaa luettavaa, kun et voi ilmaista asiaasi yhtenä siistinä kokonaisuutena.", sillä on niin monta puolta, mitä kaikkea se voi tarkoittaa.

        Olisin kiitollinen jos viitsit vastata jotain seuraavin kysymyksiin, ja ehkä lisäksi omin sanoin.

        1. Viestiä on vaikea katsella. Silmä harhailee.

        2. Tekstiä on vaikea lukea. Sanamuodot, lauserakenteet hankalia.

        3. Luettua on vaikea ymmärtää. Sanat, käsitteet ja kuvaukset outoja.

        4. Ajatuksenjuoksua on vaikea seurata. Hypitään asiasta toiseen.

        5. Tarkoitusta on vaikea ymmärtää. Muuttuu ja vaihtelee.

        6. Mielipiteitä on vaikea löytää. Henkilökuvasta ei saa selvää.

        7. Asiayhteyksiä on vaikea hahmottaa. Osakokonaisuudet hämäriä.

        8. Kokonaisuutta on vaikea nähdä. Missä ollaan, kuinka paljon.

        9. Arvot, rajat, järjestys, sisältö häiritsee. Asia epäilyttävä, vääristynyt.

        10. Tyyli tai sen puuttuminen häiritsee. Huomio kiinnittyy epäoleelliseen.



        Kaikki palaute tervetullutta!

        tältä Suomi24 keskustelu palstalta monelta eri kohtaa, ja veikkaa että olet psykologi tai ainakin sellaisen opiskelija. Tai siihen ammattikuntaan liittyvä. Oletko koskaan miettinyt,kuinka rasittavaa on lukea vastauksiasi,kun syväanalysoit jopati yksittäisiä lauseita? Mut ei siinä mitään, jos siitä jotain iloa itsellesi saat, eli jatka samaan malliin :) NOT!


      • harakoille
        hmm... kirjoitti:

        Palautteeseen suhtaudun (kielteiseenkin) myönteisesti, muuten en saisi siitä mitään irti, ja kiva se on palautteen antajallekin. Minulle sillä ei ole paljon merkitystä tarkoittaako hyvällä vai pahalla. Pahastakin tarkoituksesta voi saada selville jotakin, niin kauan kuin siinä tiedonhippua on.

        Toivoisit että asiani tulisi paremmin ilmi. Mietin tuota paljon, mikä minun asiani voisi olla ja miten voisin tuoda sen ilmi. Järkeni jäi lyömään tyhjää. Pohdin mitä tunnepuoleni minulle sanoo:

        Haluatkohan olla kohtelias ja hienotunteinen. Pehmeitä ilmaisuja kun aihe on arka, eli kun on kysymys toisen ihmisen ilmaisukyvyn puutteista. Turhaa arastelet jos tarkoituksesi on olla suututtamatta minua. Kai tässä olisi jo ollut monta kertaa mahdollisuus tulkita (henkilökohtaisena) juttu siten että olen rasittava tyyppi ja ottaa nokkiinsa. Mitä väliä silläkään, olen tai en (niinhän asianlaita on), kun kiinnostaa eniten voinko oppia jotain hyödyllistä tästä.

        En sitten saanut niitä tietoja mitä pyysin, ehkä siksi kun tuntuivat jyrkiltä vaitoehdoilta (harkittua). Nyt ymmärrän ne tavallaan itselle virittämäksi ansaksi (pah!).

        Voisiko olla niin, että kirjoitustyyli ei olekaan asian ydin, vaan se että oikeasti pihistelen asiaani ja ajatuksiani? Aiheet täällä ovat ikäviä, elämä näyttää nurjan puolensa, puhutaan myös kovista arvoista. Jos se on minun tapani pehmentää, kun en haluaisi suoruudesta tinkiä. En halua järkyttää rankoilla kokonaisuuksilla.

        Tämä ei tarkoita sitä että haluaisin ajatella kurjasti. Ei ole miellyttävää itsellenikään. Vaihtaisin heti masentavat mielipiteeni mukaviksi jos se voisi vastata todellisuutta. Ihmiset joutuvat kamppailemaan kylmien realiteettien kanssa. Eihän siitä mihinkään pääse että tilanteen ymmärtäminen ja ongelman ratkaiseminen vaatii usein nöyryyttä, epäreiluuden hyväksymistä, uhrauksia, epäkiitollista valintaa jne. Ei voi olla minun asiani lätkiä niitä kaikkia kerralla jonkun silmille. Inhoreaktio olisi todennäköinen. Ei hyödytä suututtaa, kun siitä seuraa kaiken sanotun torjuminen.

        On totta että suosin yksittäisiin lauseisiin (ajatuksiin) vastaamista, osakokonaisuuksiin keskittymistä. Sen hintana on viestin hajanaisuus, kokonaisuuden puutteellisuus, aukollisuus, epäselvyys, ts. sekavuus. Etuna, lähes jokaisen lauseen erikseen käsitteleminen muistuttaa vuoropuhelua, juttelua (vain pari eroa livenäpuhumiseen). Näyttäisi siltä että se suosii ajatusten 'tipottelua', juuri sitä minkä arvelen tarpeelliseksi 'hillitsimeksi'. Aivankuin olisin tiedostamattani valinnut näin - "Parempi olla rasittava kuin ahdistava".

        Olen kyllä kirjoittanut kokonaisia tekstejä, "ehjiä" kokonaisuuksia, joissa käsitellyt aihetta perusteellisesti. Niistä todella pitkistä pohdinnoista olenkin saanut ne harvat kiitokset ja kehut, kaikessa niukkuudessaan. Joku ymmärtää, toinen ei, joskus ei kukaan.

        Tämmöistä tuli mieleeni.

        Tämäkin aihe! Joko teiltä kahdelta pääsi unohtumaan viestin alkuperäinen aihe?


      • Samoin ajatteleva!
        hmm... kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi! Tämä on juuri sitä mitä tarvitsen ja haluan. Hieno juttu että annat palautetta. Parempi ja selkeämpi itseni ilmaisu on jatkuvasti tavoitteenani.

        Suunnittelin vastausta, mutta en tiedä miten suuntautua oleelliseen. Pyytäisin nyt tarkennusta tuohon, kun sanot: "On rasittavaa luettavaa, kun et voi ilmaista asiaasi yhtenä siistinä kokonaisuutena.", sillä on niin monta puolta, mitä kaikkea se voi tarkoittaa.

        Olisin kiitollinen jos viitsit vastata jotain seuraavin kysymyksiin, ja ehkä lisäksi omin sanoin.

        1. Viestiä on vaikea katsella. Silmä harhailee.

        2. Tekstiä on vaikea lukea. Sanamuodot, lauserakenteet hankalia.

        3. Luettua on vaikea ymmärtää. Sanat, käsitteet ja kuvaukset outoja.

        4. Ajatuksenjuoksua on vaikea seurata. Hypitään asiasta toiseen.

        5. Tarkoitusta on vaikea ymmärtää. Muuttuu ja vaihtelee.

        6. Mielipiteitä on vaikea löytää. Henkilökuvasta ei saa selvää.

        7. Asiayhteyksiä on vaikea hahmottaa. Osakokonaisuudet hämäriä.

        8. Kokonaisuutta on vaikea nähdä. Missä ollaan, kuinka paljon.

        9. Arvot, rajat, järjestys, sisältö häiritsee. Asia epäilyttävä, vääristynyt.

        10. Tyyli tai sen puuttuminen häiritsee. Huomio kiinnittyy epäoleelliseen.



        Kaikki palaute tervetullutta!

        Voi kun kerrankin jollain on sana hallussa ja älykkyyski...Sulla ei ole mitään pelkoa ettet miestä saa,jos tahdot...Jos joku ...eräs ei jaksanut lukea sun juttuas ja miettiä, mitä tarkoitit..ei ole sun häpeä..Minusta olet aivan upea ja älykäs...miksi tänne yleensä kirjoittaa aina ne,jotka itse ovat onnettomia...kun luulin et tääl kuunnellaan ihmisen ajatuksia ja kommentoidaan sitten kauniisti omia kokemuksia ja mielipiteitä...Mut mun vastaus tälle miehen naiselle on,et anna tilaa..muuten ei kukaan jaksa,kunhan ei mene mieheltä överiks!!Tosi simppelii,eiks totta???


      • Riturapu
        hmm... kirjoitti:

        °°°Totta kai tarvit omaa aikaa.°°°
        Kyllä tarvitsee ja se joka ei ole rakastunut, sitä myös haluaa. Tyttö pitää yhteistä aikaa arvokkaimpana, vaihtaa kaiken vaihdettavan siihen, saadakseen kallisarvoista, hyvin onnellista aikaa. Ei sitä sitten tajua miten toinen voi haluta olla ihan vaan yksin lepäilemässä (ei välitä). Eikä toinen tajua miksi pitäisi olla aina kimpassa.

        °°°Ja tytölle tekis hyvää viettää aikaa omien kavereiden kanssa.°°°
        Hyvää ja hyvää, kuinkahan. Rakastuneella tahtoo ajatukset olla siinä yhdessä ja ainoassa. Ehkä kavereiden mielestä omissa maailmoissaan, poissaolevan tuntuinen, hajamielinen jne.
        Singahtaa sekunnissa matkaan jos kutsu tulee tämän tunteiden kohteen luo.

        °°°Mutta toiset kaipaa enemmän läheisyyttä kuin toiset.°°°
        Joo, se tyttökin on voinut viettää eristäytyvää elämää ihan mielellään, mutta nyt se läheisyydentarve on täysillä ja loputon. Niin se menee rakastuessa ja aikanaan muuttuu takaisin hiljaiseläjäksi.

        °°°Itse erosin pojasta joka oli muuten täydellinen, juuri siksi ettei hän antanut mun olla yhtä iltaa rauhassa vaan tuli mustasukkaiseksi heti jos ei tiennyt just kenen kanssa olen milläkin hetkellä.°°°
        Tuo kotrolloiminen ei kai liity rakastumiseen mitenkään. Se on opittu tapa yrittää hallita mustasukkaisuuden tilanteita. Tyypillistä enemmän kateelliselle luonteelle. Aremman ihmistyypin reaktio pohjautuu menettämisenpelkoon. Saattaa vähänväliä luhistua hillittömään itkuun, rukoillen jalkojenjuuressa ettei häntä jätettäisi (ei lainkaan aggressiivinen).

        °°°Epäilen että tyttö on tosi mustis.°°°
        Mustasukkaisuuden tunteet johtuvat ja syntyvät regressiosta. Rakastuessaan ihminen taantuu lapsenomaiseksi ja lapsihan pelkää olla yksin, että hänet hylätään. Se miten tunteitaan sietää ja käytöstään osaa säätää, ratkaisee kuinka tukalaksi ei-rakastuneen kumppanin olo muodostuu.

        °°°Siihen tautiin ei ole nopeeta parannuskeinoa, iän myötä ehkä helpottaa..jos jaksat odotella!°°°
        Jotkut ovat mustiksia kaikissa oloissa ja se voimistuu rakastuessa. Sellainenkin josta on vaikea huomata ensimmäistä merkkiäkään mustasukkaisuudesta, tuntee rakastuneena kuitenkin ajoittain voimakkaasti niitä tunteita. Hän voi kuitenkin käyttäytyä niin hillitysti ettei sitä edelleenkään juuri näe. Itsehillintä on rautainen, siitä huolimatta että sisuksissa tapahtuu. Paha olo on, mutta mieluummin puhuu nätisti kuin hyppii seinille.

        Ei voi kyl muuta kun kehua. Ei mulla ollut vaikeuksia ymmärtää tekstiä. Täytyy sanoa, että sinä jos kuka osaat kirjottaa. Itte oon aina haaveillu kirjailijan urasta, ja toisinaan onnistunkin kohtalaisesti, aina niin kauan kun jaksan keskittyä. Sitten hukkuu ideat ja asian ydin.. Ja nopee lopetus, ja juttu lässähti siihen.. Ja kirjotan niin perustekstiä, ettei se erotu massasta. Sun tekstistä huomaa heti, että olet fiksu ja älykäs, sulla on ajatuksia. Osaat muotoilla ne vielä päästäs uloskin, mutta toki tekstissäsi on havaittavissa se ongelma, että tyhmät hukkaa sen punasen langan jutusta. Eli Suomeksi sanottuna, olet vaan liian fiksu aina välillä. Kirjoitat asiatekstiä, ja tyhmät ihmiset ei joko jaksa keskittyä siihen, tai älykkyys ei riitä tulkitteen sitä.

        HATUNNOSTO!
        Jatka samaan malliin.


      • hmm...
        harakoille kirjoitti:

        Tämäkin aihe! Joko teiltä kahdelta pääsi unohtumaan viestin alkuperäinen aihe?

        °°°pääsi unohtumaan viestin alkuperäinen aihe?°°°

        Ei minulta. En vaan tee niinku haluat.


      • hmm...
        sivullinen~ kirjoitti:

        Kannanpa minäkin korteni kekoon.
        Sinulta tulee harvinaisen fiksua tekstiä, mutta itseäni häiritsee eniten se, että osoitat lainaukset noilla palluroilla. Ne tekevät tekstistä vaikean lukea, silmä harhailee, eikä ulkoasu näytä selkeältä. Tavalliset lainausmerkit toimivat paremmin.
        Muuten hyvää juttua kirjoitat!

        °°°Kannanpa minäkin korteni kekoon.°°°
          Hyvä! Kiitoksia!

        °°°Sinulta tulee harvinaisen fiksua tekstiä, °°°
          Tätä palautetta olen kaivannut. Kiitos!

        °°°mutta itseäni häiritsee eniten se, että osoitat lainaukset noilla palluroilla. Ne tekevät tekstistä vaikean lukea, silmä harhailee, eikä ulkoasu näytä selkeältä. °°°
          Tästä olen täysin samaa mieltä! Oma katseenikin harhailee selkeyden puuttuessa, kun katselen omaa viestiäni. Ei yhtään kivaa.

        °°°Tavalliset lainausmerkit toimivat paremmin.°°°
          Tästä olen taas erimieltä. Jos käytän lainausmerkkejä edellisen viestittäjän kommentteihin, en voi käyttää niitä mihinkään muuhun "lainaamiseen", ilman sekoittumisen vaaraa. Olen käyttänyt 'heitto' -merkkejä ja *asteriskeja* lisänä, mutta parasta olisi löytää jokin luonteva SELKEÄ ratkaisu edellisen viestin kirjoittajan lainaamiseen, eli tavallaan siihen OTSIKOINTIIN mihin viesteistä lainattuihin tekstinpätkiä yleensä käytetään.

        Näen ongelman lähinnä sellaisena, että on vaikea erottaa mihin lainaus loppuu ja mistä oma tekstini alkaa ja siksi silmä harhailee. Rivinvälin käyttö lisää taas lukijalla ikkunan rullaustarvetta, mikä ei sekään ole hyvä asia. Uutuutena olen kokeillut sisennystä (kuten tässä), mutta sekin tuntuu kömpelöltä.

        Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen!

        °°°Muuten hyvää juttua kirjoitat!°°°
        Hyviähän koitamme olla, parhaamme mukaan, kiitos!


      • hmm...
        siiiis< kirjoitti:

        mihin kysymyksiin? Eihän tuossa mitään kysymyksiä ole.

        °°°mihin kysymyksiin?°°°
        Totta. Oma fibamokahan se minulta oli, ja kysymys jäi epähuomiossani kokonaan kirjoittamatta.

        Jos olen kenen tahansa lukijan mielestä jotenkin epäselvä, en pidä ollenkaan pahana asiana, että luikija voisi auttaa minua selvittämään omia epäselvyyksiäni. On pelkästään hyvä asia että kysymykseni voi tulla selvemmäksi kenelle tahansa lukijalle.

        Tarkoitukseni oli kysyä jotain sellaista että: Mikä tai mitkä seuraavista vaihtoehdoista kuvaa parhaiten sitä, miksi vastaukseni vaikuttaa, ajatuksieni ilmaisun kannalta epäselkeältä, lukijan kannalta rasittavalta?

        Jos mikään esittämistäni vaihtoehdoista ei tunnu sopivalta, voi muuten halutessaan antaa palautetta, itse sopivaksi katsomallaan tavalla.


      • hmm...
        vastauksiasi kirjoitti:

        tältä Suomi24 keskustelu palstalta monelta eri kohtaa, ja veikkaa että olet psykologi tai ainakin sellaisen opiskelija. Tai siihen ammattikuntaan liittyvä. Oletko koskaan miettinyt,kuinka rasittavaa on lukea vastauksiasi,kun syväanalysoit jopati yksittäisiä lauseita? Mut ei siinä mitään, jos siitä jotain iloa itsellesi saat, eli jatka samaan malliin :) NOT!

        °°°veikkaan että olet psykologi°°°  En ole.
        °°°tai ainakin sellaisen opiskelija.  En ole.
        °°°Tai siihen ammattikuntaan liittyvä.°°°  En ole.

        °°°Oletko koskaan miettinyt,kuinka rasittavaa on lukea vastauksiasi,kun syväanalysoit jopati yksittäisiä lauseita?°°°  
          Olen, aika usein. Paljon valehtelematta, joka kerta kun olen vastannut.

        °°°Mut ei siinä mitään, jos siitä jotain iloa itsellesi saat, eli jatka samaan malliin :) NOT!°°°
          Kiitos siitäkin! Yritän omassa ihmisyydessäni olla hyödyksi tai edes jotenkin avuksi muillekin, ja saan siitä mitä ilmeisimmin jotain mielihyvää itselleni. Oletan ettet halua kieltää minulta sitäkään.


      • hmm...
        Samoin ajatteleva! kirjoitti:

        Voi kun kerrankin jollain on sana hallussa ja älykkyyski...Sulla ei ole mitään pelkoa ettet miestä saa,jos tahdot...Jos joku ...eräs ei jaksanut lukea sun juttuas ja miettiä, mitä tarkoitit..ei ole sun häpeä..Minusta olet aivan upea ja älykäs...miksi tänne yleensä kirjoittaa aina ne,jotka itse ovat onnettomia...kun luulin et tääl kuunnellaan ihmisen ajatuksia ja kommentoidaan sitten kauniisti omia kokemuksia ja mielipiteitä...Mut mun vastaus tälle miehen naiselle on,et anna tilaa..muuten ei kukaan jaksa,kunhan ei mene mieheltä överiks!!Tosi simppelii,eiks totta???

        °°°Voi kun kerrankin jollain on sana hallussa ja älykkyyski...°°°
        Kiitos! Tätä on sanottu aiemminkin, ja samaa tuntumaa on itselläni. En näe tässä pahaa, vaikka se kenties omahyväisyydeksi tulkitaan.

        °°°Sulla ei ole mitään pelkoa ettet miestä saa,jos tahdot...°°°
        Ei haittaa vaikka minua naisena pitäisi. Ehkä niin helposti ajatellaan jos puhuu tunteista. Mistä vaikutelma sitten tuleekaan, ei sillä väliä.

        °°°Jos joku ...eräs ei jaksanut lukea sun juttuas ja miettiä, mitä tarkoitit..ei ole sun häpeä..°°°
        Kaikkia ei voi miellyttää, mutta hyväksyvää palautetta haluaa tietenkin tueksi, kaikesta huolimatta.

        °°°Minusta olet aivan upea ja älykäs...miksi tänne yleensä kirjoittaa aina ne,jotka itse ovat onnettomia...°°°
        Kiitos jälleen! Vähän sama asia että myönteistä palautetta ei tule annettua.
        Kun jokin ärsyttää niin silloin saatetaan nähdä suurtakin vaivaa kunhan 'päästään sanomaan'.
        Yhtäkaikki kurjassa jamassa etsii helpotusta, ainakin itselleen, eikä sen eteen tehty työ ole harmeista suurin.
        Ei kai mikään sinänsä estä onnellisia osallistumasta kirjoitteluun. Motivaatiota siihen voi olla vaikea keksiä.

        Jos minulla joitain kykyjä ja lahjakkuuksia sattuu olemaan, ei se ole auttanut minua olemaan onnellinen elämässäni. Tavoiteltava on, kaikesta huolimatta ankarasti.

        °°°kun luulin et tääl kuunnellaan ihmisen ajatuksia ja kommentoidaan sitten kauniisti omia kokemuksia ja mielipiteitä...°°°
        Niin olisi parasta. Minäkin luulin, vaikka osasin epäillä, silti moni ilmiö yllätti täysin.

        °°°Mut mun vastaus tälle miehen naiselle on,et anna tilaa..muuten ei kukaan jaksa,kunhan ei mene mieheltä överiks!!Tosi simppelii,eiks totta???°°° (ilmeisesti aloittajan naiselle)
        Noin se suunnilleen menee, simppelisti kyllä. Hankalaa kun rakastunut (nainen) haluaa rajattomasti ja rakastava (mies) tukehtuu ilman rajoja. Mikä olisi siedettävä kompromissi (en tiedä)?


      • hmm...
        Riturapu kirjoitti:

        Ei voi kyl muuta kun kehua. Ei mulla ollut vaikeuksia ymmärtää tekstiä. Täytyy sanoa, että sinä jos kuka osaat kirjottaa. Itte oon aina haaveillu kirjailijan urasta, ja toisinaan onnistunkin kohtalaisesti, aina niin kauan kun jaksan keskittyä. Sitten hukkuu ideat ja asian ydin.. Ja nopee lopetus, ja juttu lässähti siihen.. Ja kirjotan niin perustekstiä, ettei se erotu massasta. Sun tekstistä huomaa heti, että olet fiksu ja älykäs, sulla on ajatuksia. Osaat muotoilla ne vielä päästäs uloskin, mutta toki tekstissäsi on havaittavissa se ongelma, että tyhmät hukkaa sen punasen langan jutusta. Eli Suomeksi sanottuna, olet vaan liian fiksu aina välillä. Kirjoitat asiatekstiä, ja tyhmät ihmiset ei joko jaksa keskittyä siihen, tai älykkyys ei riitä tulkitteen sitä.

        HATUNNOSTO!
        Jatka samaan malliin.

        °°°Ei voi kyl muuta kun kehua. °°°
        En osannut odottaa saavani koskaan aplodeja sentään. Fiksu kai esittäisi tässä kohtaa vaatimatonta. En malta, imen ahnaasti ja rajulla himolla tämänkin sisuksiini, sillä suurimpaan tarpeeseen tämä nyt tuli. Parhaimmat kiitokseni!

        °°°Ei mulla ollut vaikeuksia ymmärtää tekstiä. °°°
        Tämähän on sen asiallisen puolen tärkein juttu. Muutenhan kehutkin olisivat turhia.

        °°°Täytyy sanoa, että sinä jos kuka osaat kirjottaa. °°°
        No, jos joku jotain osaa, ei se takuulla ole tyhjästä syntynyt.

        °°°Sun tekstistä huomaa heti, että olet fiksu ja älykäs, sulla on ajatuksia. Osaat muotoilla ne vielä päästäs uloskin, °°°
        Luulin ettei minun tekstiäni tavallisesti enempiä ymmärretä, mutta nyt olen saanut jonkinlasta kuvaa siitä että pientä ryhmääkin voisi olla realistista kuvitella.

        °°°Eli Suomeksi sanottuna, olet vaan liian fiksu aina välillä. °°°
        Asiat eivät sitten aivan hullusti ole. Välillä höperöittää niin kauheasti ettei fiksuus onnistu millään. En itsekään halua, enkä kestäisikään jatkuvaa fiksuutta. Niinä joinakin fiksuina hetkinä toivoisin osaavani kirjoittaa mahdollisimman monelle ymmärrettävästi ja mukavalta tuntuisi välillä rennompi meininki. Ei pysty kykeneen ihan tasaseen, eikä muittenkaan tarttis, mut tehköön kukin niinku hyväks tuntee. Kyllä se mulle passaa.

        °°°Jatka samaan malliin.°°°
        Vähä noloo kyl sanoo, mut voin sulle ihan rehellisesti tunnustaa, et en mä taida osata, ainakaan just yhtään äkkiä, millään muulla mallilla, mut eihän sitä tartte muille ollenkaan kertookaan.

        °°°Itte oon aina haaveillu kirjailijan urasta, ja toisinaan onnistunkin kohtalaisesti, aina niin kauan kun jaksan keskittyä. Sitten hukkuu ideat ja asian ydin.. Ja nopee lopetus, ja juttu lässähti siihen.. °°°
        Onkohan niin että yrität saada kerralla valmista, kuulostaa siltä? Ei kukaan taiteilija sillee tee, tai jos tekeein, niin uransa alussa jokainen on haparoiva tumpelo. Hommaan täytyy kasvaa sisälle ja pitkään.

        °°°Ja kirjotan niin perustekstiä, ettei se erotu massasta. °°°
        Eli perusasia on kunnossa. Siitä on hyvä lähteä. Kirjallisuudessa prosessi vois mennä niin että ensin funtsitaan idea ja kehitellään mielikuvia. Hahmotellaan tarina ja kirjoitetaan siitä kuvaus, mitä, missä, milloin, miten tapahtuu eli synopsis. Sitten mietitään lisää ja kirjoitetaan parempi synopsis. Tätä jatketaan kunnes alkaa tuntua vähän kypsemmältä. Mahdollisesti myöhemmin tarina ei edes juuri muistuta ensimmäistä versiota.

        Sitten aletaan kirjoittaa kirjaa. Kun kirja on kirjoitettu loppuun, mietitään lisää ja tajutaan että sen voi kirjoittaa paremmin. Sitten se kirjoitetaan kokonaan uudelleen paremmin ja käsitetään kuinka valtavan paljon paremmin sen voi vielä kirjoittaa. Tätä jatketaan kunnes alkaa tuntua vähän kypsemmältä. Tästä eteenpäin on makuasia hylkääkö koko idean eli onko saanut paremman idean vai hiooko tämän valmiiksi. Sitä parannellaan sitten niin kauan kunnes ei enää intoa ole, koko juttu tympii tai tulee muuten kykenemättömäksi jatkamaan. Jos kirja ei ole tällöin valmis, sitä jatketaan myöhemmin tai unohdetaan arkistoon. Taiteellinen työ ei ole koskaan valmis, vaan on päätettävä milloin se on valmis, ja se työ loppuu siihen. Aloitetaan uusi...

        Taide on uutta luovaa ajattelua. Lovuus alkaa siitä mihin mielikuvitus päättyy. Luova työ on rankkaa ja kivuliasta. Puhutaan että taide syntyy ahdistuksesta. Legenda kertoo monien taiteilijoiden ryyppäävän tai muten hihhuloivan. Arvelen että se auttaa kestämään prosessin aiheuttamaa angstia, mutta ei paranna lopputulosta, eikä siten ole mitenkään välttämätöntä omaksua sellaisia tapoja ollakseen hyvä taiteilija. Jos vastaukseni oli niin ahdistava, että siksi jokin idea ehkä syntyi, älköön sitä pidettäkö minun ansionani.


    • mies neuvoo

      pari kertaa viikossa iltaisin näkemistä on aika vähän.

      nuorena testosteronitaso on aika korkea, jolloin yhdessä olo voi olla miehelle rasittavaa, ja riippuu naisen "hormoneistakin", eli jonkun kanssa on helpompi olla rasittumatta. iän myötä on helpompi olla naisen kanssa.

      riippuu, mitä haluatte. Haluatteko myöhemmin perheen vain nyt vain silloin tällöin olla yhdessä?

      jos asutte eri osoitteissa, ja on opiskelut ym., voi olla hankalaa lisätä yhdessäoloa. jos asutte samassa osoitteessa, yhdessäoloa tulee paljon.

    • Dr.Meh

      Jos ajatellaan ensiksi positiivisia vaihtoehtoja:
      Hän saattaa olla vain yksinkertaisesti rakastunut sinuun ja ei halua menettää sinua. Se että hän haluaa olla kanssasi jatkuvasti eikä millään suostuisi antamaan omaa aikaa, saattaa johtua siitä että hän on herkästi mustasukkainen, tai pelkää menettävänsä sinut.
      Ota asia hänen kanssaan puheeksi ja kysy häneltä miksi se tuntuu hänestä niin pahalta että haluaisit olla rauhassa silloin tällöin.
      Oletko kysynyt millaisia suhteita hänellä on takana? Koska itselläni oli edellisen suhteen takia hyvin vaikea luottaa kumppaniin sillä menetin luottamukseni totaalisesti edellisessä parisuhteessa. Ehkä hänellä on jotain pelkoja mitä ei ole osannut/uskaltanut kertoa sinulle?

      Negatiivinen vaihtoehto saattaa tietenkin olla se että hän on sinulle vain väärää tyyppiä. Jos asiat ei selviä puhumalla niin sinun pitää miettiä tarvitsetko vähän vahvemman tytön rinnallesi.

    • Legenda7

      Sanoisinko näin: Että tulosta tuo mitä tälle palstalle kirjoitit, keskuteluksi ja mene tekstin kanssa tyttö ystäväsi luokse ja keskustele asiasta,

      On täysin normaalia viettää välillä omaa lepo aikaa, että ei tarvitse ihan joka sekunti olla ja pulista puhelimessa, tai hengata toisen seurassa...

      Itse käyn välillä retkeilemässä metsissä.. kuitenkin on muistettava ilmoittaa toiselle jos on jossain eikä vastaa puhelimeen...

      Rakkaus vain on sellaista, että joskus se vaatii jopa liiankin tuntuisesti aikaa...

      Toisaalta kannattaa ottaa vakiintuminenkin tosissaan.. eli en kehoita mihinkään epämääräiseen suhde toimintaan jossa toimittaisiin täysin itse keskeisesti, aina on otettava toinenkin huomioon, tietty myös itsensä, että jaksaa suhteessa, koska mielettömän tuntuisia taakkoja tai asioita on aivan turha yrittää jaksaa kantaa.. inhimillisyyttä bro!!

    • Legenda7

      Sanoisinko näin: Että tulosta tuo mitä tälle palstalle kirjoitit, keskuteluksi ja mene tekstin kanssa tyttö ystäväsi luokse ja keskustele asiasta,

      On täysin normaalia viettää välillä omaa lepo aikaa, että ei tarvitse ihan joka sekunti olla ja pulista puhelimessa, tai hengata toisen seurassa...

      Itse käyn välillä retkeilemässä metsissä.. kuitenkin on muistettava ilmoittaa toiselle jos on jossain eikä vastaa puhelimeen...

      Rakkaus vain on sellaista, että joskus se vaatii jopa liiankin tuntuisesti aikaa...

      Toisaalta kannattaa ottaa vakiintuminenkin tosissaan.. eli en kehoita mihinkään epämääräiseen suhde toimintaan jossa toimittaisiin täysin itse keskeisesti, aina on otettava toinenkin huomioon, tietty myös itsensä, että jaksaa suhteessa, koska mielettömän tuntuisia taakkoja tai asioita on aivan turha yrittää jaksaa kantaa.. inhimillisyyttä bro!!

    • <3 <3

      lukemaan teidän kummankin tai jomman kumman John Gray, Miehet ovat marsista, naiset venuksesta-kirjan, sieltä löytyy kuinka tuetaan omia ja toisen tarpeita. Sieltä saat esim. hyvät perustelut tarpeellesi olla erikseenkin ja paljon muutakin tietoa kuinka mies ja nainen todella täydentävät toisiaan, toisen tarpeet vain ymmärretään helposti niinkuin omatkin kun miehet ja naiset voi tarkottaa samoilla sanoilla eri asioita..

      • ...

        Kirja voi olla hyvä, voisi ymmärtää toisia.

        "Mutta aina minulle ei koulun ja duunin takia ole yksinkertaisesti virtaa" Ei voi saada kaikkea kerralla, teetkö töitä liikaa tai sitten sun on levättävä eikä väsyneenä minnekään. Ei koulu ikuisesti kestä jos se naista lohduttaa. Kai hänellekin joku koulu voisi sopia, jos tietäisi vaan sen oikean alansa.


    • Kokemuksella

      Onko tyttö kovin uusi parisuhde asioissa?, jos suhteen haluaa toimivan niin on kumallakin oltava mahdollisuus pitää tätä "omaa aikaa"

      jatkuva yhdessäolon tarve on yleensä merkki joko itsevarmuuden puuteesta tai kokemattomuudesta parisuhteissa

      • liittyen

        Miten usein olisi mielestänne sopiva nähdä ja viettää aikaa kumppanin kanssa? Kun nyt ei vielä asuta yhdessä.


      • liittyen

        Miten usein olisi mielestänne sopiva nähdä ja viettää aikaa kumppanin kanssa kun ei vielä asuta yhdessä?


    • rajansakaikella

      kerro tytöystävällesi mitä tunnet häntä kohtaan ja mitä odotat suhteelta ja mihin olet valmis sitoutumaan eli jos ei ymmärrä antaa tilaa sulle, jätä neiti.

    • lovestory-41

      Itse miettisin et miks sua ahdistaa toi toisen vaatimus nähdä enemmän. Jos sulla ei ole tuossa asiassa mitään hämminkiä, niin sittenhän vaan olet ja elät niin kuin sinusta tuntuu ja tyttö on ja elää niin kuin hänestä tuntuu. Miksi sitä pitäisi ruveta olemaan jotain mitä ei ole..teidän kummankaan. Jos suhde jatkuu vaikka olette molemmat saaneet olla omia itseänne, niin sittenhän se on ainakin suhde joka perustuu rehellisyyteen ja todellisuuteen. Jos toinen ei kestä sitä mikä toinen on niin kannattaa varmaan pohtia, et miksi siihen sitten jäisi.
      Lämmintä kesän jatkoa sinulle ja rohkeutta olla oma itsesi ja juuri sen näköisenä olet jollenkkin se oikea=).

    • Jaakko.

      Parisuhteessa on kaksi ihmistä. Jos veri vetää enemmän omiin puuhiin on parempi elää sinkkuna. Ensihuuman jälkeen alkaa kyllä löytyä myös aikaa omiin menoihin...

    • hae eroa

      tollaset muijat jotka ei osaa olla yksin on täysiä nollia, sano sille että kasvattaa vähän itsetuntoa ja palaa sitten asiaan kun osaa ajatella omilla aivoillaan.

      • lasten.

        ongelmat. Eikai nyt 20 vuotiaana tarvitse keneenkään takertua. Anna sille tytölle mononkuva persuuksiin ja sano heipat.


    • asdgudfhg

      Suosittelen nauttimaan siitä alkuhuumasta ku sitä vielä on.. Oma aikaa tarttee jokainen, se on selvää, mutta niitä suhteen ensimmäisiä upeita kuukausia ei koskaan saa takasi. Sanot vain likkakaverilles että tarttet myös omaa aikaa, mutta haluat olla myös hänen kanssaan. Jossei se tuon vertaa ymmärrä niin etkai sellasen ihmisen kans halua loppuelämääs viettää?

      • ?????

        Yleensä rakastuneena haluaa olla koko ajan yhdessä. Oli sitten kaksikymppinen tai kuusikymppinen. Kyllä sitä omaakin aikaa tarvii, ei siinä mitään..mutta jos haluat olla useita päiviä näkemättä tyttöäsi, niin sinun kannattaa miettiä haluatko olla suhteessa ollenkaan ja välitätkö tytöstäsi oikeasti.

        Suhdetta pitää vaalia. Ja jos heti alussa haluat olla paljon yksiksesi, mitä se on sitten useiden vuosien jälkeen?


      • halua<<
        ????? kirjoitti:

        Yleensä rakastuneena haluaa olla koko ajan yhdessä. Oli sitten kaksikymppinen tai kuusikymppinen. Kyllä sitä omaakin aikaa tarvii, ei siinä mitään..mutta jos haluat olla useita päiviä näkemättä tyttöäsi, niin sinun kannattaa miettiä haluatko olla suhteessa ollenkaan ja välitätkö tytöstäsi oikeasti.

        Suhdetta pitää vaalia. Ja jos heti alussa haluat olla paljon yksiksesi, mitä se on sitten useiden vuosien jälkeen?

        Sillä konstilla tuhotaan suhde kuin suhde..Sitähän voi verrata vaikka siihen että jos löytää uuden herkullisen ruuan niin jos sitä syö viikkoja putkeen niin taatusti pian öklöttää..
        Rakkauden liekkiä pitää osata säännöstellä ja vaikka sammuttaa hetkeksi siten voi löytää koko elämän kestävän rakkauden.


      • nainen5
        ????? kirjoitti:

        Yleensä rakastuneena haluaa olla koko ajan yhdessä. Oli sitten kaksikymppinen tai kuusikymppinen. Kyllä sitä omaakin aikaa tarvii, ei siinä mitään..mutta jos haluat olla useita päiviä näkemättä tyttöäsi, niin sinun kannattaa miettiä haluatko olla suhteessa ollenkaan ja välitätkö tytöstäsi oikeasti.

        Suhdetta pitää vaalia. Ja jos heti alussa haluat olla paljon yksiksesi, mitä se on sitten useiden vuosien jälkeen?

        jos on todella rakastunut niin HALUAA olla kokoajan yhdessä.


      • ...rakkaus vaatii aikaa
        ????? kirjoitti:

        Yleensä rakastuneena haluaa olla koko ajan yhdessä. Oli sitten kaksikymppinen tai kuusikymppinen. Kyllä sitä omaakin aikaa tarvii, ei siinä mitään..mutta jos haluat olla useita päiviä näkemättä tyttöäsi, niin sinun kannattaa miettiä haluatko olla suhteessa ollenkaan ja välitätkö tytöstäsi oikeasti.

        Suhdetta pitää vaalia. Ja jos heti alussa haluat olla paljon yksiksesi, mitä se on sitten useiden vuosien jälkeen?

        jos olet oikeasti rakastunut tähän tyttöön, kai haluat useammin kuin 1kerta/viikossa nähdä?? sitten isoja kysymyksiä.
        -rakastatko tätä tyttöä??
        -etkö kaipaa häntä jos olette viikonkin erossa??
        -mitä teette kun tapaatte??
        -onko se vain hetki lakanoiden välissä??
        -luopuisitko hänestä??

        toki saat tavata kavereitakin, mutta tosiasia on, että työsi ja opiskelusi vie paljon aikaa elämästäsi ja jos se muutama tunti mikä vuorokaudesta jää, pyhität vain jätkäkavereillesi, saat sanoa kohta suhteellesi, heipat.
        siis etkö nyt ymmärrä, joko ihmistä rakastaa tai ei.
        ja jos rakastaa, ei kai ole kärsimys esim viettää koko viikonloppu yhdessä.
        kai te voitte olla viikonlopun kokonaan saman katon alla??
        eikä se tarkoita että pitää tehdä koko ajan jotain.
        ehkä elokuviin illalla ja sitten syömään seuraavana päivänä ja ehkä rannalle uimaan ja makoilemaan ym.


        vielä tärkeämpää on nähdä toisianne koska ette ilmeisesti asu yhdessä.
        etkö tiedä sitä että rakastunut oottaa aina vaan näkevänsä rakkaansa,ainakin minä ja mieheni olimme paljon yhdessä, eikä kuitenkaan 24/7.
        olihan meillä kummallakin jo työmme, vaikka nuoria olimmekin.
        ja asuimme eri osoitteissa.
        mutta viikonloput vietimme usein tiiviisti yhdessä, kävimme elokuvissa, museoissa, uimassa, ravintolassa syömässä ja illalla myös iltaa viettämässä tanssiravintoloissa. sekä vaan olimme yhdessä katsoen telkkua ja löhöillen eli tekemettä mitään.

        ehkä tyttös ei vaadi sirkushuveja vaan sun kainaloos yksistään.
        onko liian rankkaa että tyttös olis vaan kainalossa vaikka itse oisitkin väsynyt.


        niin ja ei meillä ole eroa näkyvissäkään vaikka olemmekin tiiviisti yhdessä nyt myös aikuisenakin, ei meillä ole hirveästi omia menoja.
        viihdymme yhdessä ja teemme kaikkea mitä kumpikin haluaa.


      • juu näin!!
        ????? kirjoitti:

        Yleensä rakastuneena haluaa olla koko ajan yhdessä. Oli sitten kaksikymppinen tai kuusikymppinen. Kyllä sitä omaakin aikaa tarvii, ei siinä mitään..mutta jos haluat olla useita päiviä näkemättä tyttöäsi, niin sinun kannattaa miettiä haluatko olla suhteessa ollenkaan ja välitätkö tytöstäsi oikeasti.

        Suhdetta pitää vaalia. Ja jos heti alussa haluat olla paljon yksiksesi, mitä se on sitten useiden vuosien jälkeen?

        Tuo oli tosi kauniisti sanottu ja tottakin..pätee niin miehiin kuin naisiin...vaikka itse tarviin joka päivä pari tuntia itsenäiseen ajatteluun/tekemiseen...se riittää...Loppuaika yleensä tuhlataan kaikkein rakkaimpiin!...tai ehkä kauemin,kukin mitenkin...


      • hmm...
        ...rakkaus vaatii aikaa kirjoitti:

        jos olet oikeasti rakastunut tähän tyttöön, kai haluat useammin kuin 1kerta/viikossa nähdä?? sitten isoja kysymyksiä.
        -rakastatko tätä tyttöä??
        -etkö kaipaa häntä jos olette viikonkin erossa??
        -mitä teette kun tapaatte??
        -onko se vain hetki lakanoiden välissä??
        -luopuisitko hänestä??

        toki saat tavata kavereitakin, mutta tosiasia on, että työsi ja opiskelusi vie paljon aikaa elämästäsi ja jos se muutama tunti mikä vuorokaudesta jää, pyhität vain jätkäkavereillesi, saat sanoa kohta suhteellesi, heipat.
        siis etkö nyt ymmärrä, joko ihmistä rakastaa tai ei.
        ja jos rakastaa, ei kai ole kärsimys esim viettää koko viikonloppu yhdessä.
        kai te voitte olla viikonlopun kokonaan saman katon alla??
        eikä se tarkoita että pitää tehdä koko ajan jotain.
        ehkä elokuviin illalla ja sitten syömään seuraavana päivänä ja ehkä rannalle uimaan ja makoilemaan ym.


        vielä tärkeämpää on nähdä toisianne koska ette ilmeisesti asu yhdessä.
        etkö tiedä sitä että rakastunut oottaa aina vaan näkevänsä rakkaansa,ainakin minä ja mieheni olimme paljon yhdessä, eikä kuitenkaan 24/7.
        olihan meillä kummallakin jo työmme, vaikka nuoria olimmekin.
        ja asuimme eri osoitteissa.
        mutta viikonloput vietimme usein tiiviisti yhdessä, kävimme elokuvissa, museoissa, uimassa, ravintolassa syömässä ja illalla myös iltaa viettämässä tanssiravintoloissa. sekä vaan olimme yhdessä katsoen telkkua ja löhöillen eli tekemettä mitään.

        ehkä tyttös ei vaadi sirkushuveja vaan sun kainaloos yksistään.
        onko liian rankkaa että tyttös olis vaan kainalossa vaikka itse oisitkin väsynyt.


        niin ja ei meillä ole eroa näkyvissäkään vaikka olemmekin tiiviisti yhdessä nyt myös aikuisenakin, ei meillä ole hirveästi omia menoja.
        viihdymme yhdessä ja teemme kaikkea mitä kumpikin haluaa.

        °°°siis etkö nyt ymmärrä, joko ihmistä rakastaa tai ei.°°°

        Niinhän se on, muttakun on se kolmas vaihtoehto - rakastuminen!

        Se on sitä kun sanotaan rakkaudenkipeäksi, lemmensairaaksi.
        Se on niin yltiöpäistä että se näyttää sairaudelta.

        Tässä nainen on rakastunut, mies ei.
        Epäsuhta korjaantuu parin vuoden päästä, mutta nyt se on vakava juttu.


    • toisinpäin

      Meillä poikaystäväni oli se, joka olisi KOKO ajan halunnut olla yhdessä ja kylkikyljessä, mielellään vielä ihan kahdestaan. Alussa tietysti itsekin vielä olin vain lähinnä imarreltu, mutta kun homma meni niin pitkälle, että hän vain kiukkuili aina kun olimme minun kavereideni kanssa tai jos halusin auttaa vanhempiani maatilamme töissä, sain tarpeekseni.

      Aloin vain suoraan sanoa, jos minulla oli muuta tekemistä. Silloin olimme seurustelleetkin vasta kolmisen kuukautta, mutta silti itse olin jo ihan kurkkuani myöten täynnä sitä määräilyä ja pompottamista (hän halusi myös säädellä perheeni menemisiä). Näimme vain viikonloppuisin ja lomilla, koska asuimme eri paikkakunnilla (80km välimatkaa), mutta silti minusta tuntui, ettei minulla ollut vapaita hetkiä; hän kun soitti ja tekstasi taukoamatta. Muutama kunnon riita siitä tuli, kun viikonloppuisin en halunnutkaan vain nyhjätä hänen kanssaan, enkä aina vastannutkaan soittoihin tai viesteihin heti, mutta luotin siihen, että jos hän todella rakastaa minua, hän antaa anteeksi.

      Nyt, MONEN ISON riidan jälkeen, olen saanut hänet järkiinsä. Hänellä ei ole enää tarvetta suunnitella tekemisiämme kuukausia eteenpäin eikä häntä haittaa, jos vietämme aikaa myös kavereiden kanssa. Olemme seurustelleet nyt 2,5 vuotta ja olleet kihloissa vuoden. Yhdessä olemme asuneet 2 vuotta. En tiedä, mitä elämämme olisi, jos en olisi tehnyt tuota asiaa hänelle selväksi heti suhteemme alkumetreillä. Luultavasti tilanne olisi se, että minulla ei olisi ystäviä ja perheenikin kanssa olisin riidoissa; minulla olisi vain hänet ja hänen mustasukkaisuutensa...

      Eli, sano heti suoraan tyttöystävällesi, jos et jaksa tai jos et ehdi tai vaikka vain yksinkertaisesti halua. Jos suhteenne loppuu noin yksinkertaiseen asiaan, se loppuisi todennäköisesti joskus kuitenkin, sillä ihan varmasti vielä vaikeampiakin asioita tulee eteen.

      Ymmärrän sinua oikein hyvin, eikä sinun kannata murehtia: sinä et ole tunteeton kusipää, vaikka joskus haluaisitkin omaa aikaa!

      • hmm...

        Näen teidän tarinanne samanlaisena ja te onnistuitte siinä missä monet epäonnistuvat.
        Samanlaiset merkit ja kaikki on selitettävissä yksipuolisella rakastumisella (hän oli, sinä et).

        Oli aivan oikein ettet suostunut luopumaan yksityisyydestäsi.
        Jos sinäkin olisit ollut rakastunut, olisit luopunut ilomielin (tuskin olisi voinut estääkään).

        °°°Nyt, MONEN ISON riidan jälkeen, olen saanut hänet järkiinsä. °°°
        Tai hän on tullut järkiinsä ihan itsestään, koska…

        °°°Olemme seurustelleet nyt 2,5 vuotta°°°
        …tässä ajassa rakastumisvaihe on päättynyt ja…

        °°°Hänellä ei ole enää tarvetta…-… joka olisi KOKO ajan halunnut olla yhdessä °°°

        °°°En tiedä, mitä elämämme olisi, jos en olisi tehnyt tuota asiaa hänelle selväksi heti suhteemme alkumetreillä.°°°
        En osaa minäkään sanoa tuohon mitään.

        °°°Luultavasti tilanne olisi se, että minulla ei olisi ystäviä ja perheenikin kanssa olisin riidoissa; °°°
        Olisiko näin tapahtunut jos sinäkin olisit ollut häneen rakastunut ja KOKO ajan halunnut olla yhdessä?

        °°°minulla olisi vain hänet ja hänen mustasukkaisuutensa...°°°
        Eipä osaa sanoa kuin että pariin vuoteen ette varmaan olisi kyenneet eroamaan.
        Olisitte molemmat olleet mustasukkaisia toisistanne…
        HUOMIO! Käyttäytyminen ei johdu rakastumisesta, se on yksilöllistä.
        Mustasukkaisuuden tunteita jokainen käsittelee omalla tavallaan.
        Ne tunteet tulevat häiritsevän voimakkaiksi ja häviävät kun rakastumisvaihe loppuu.

         

        Onko hän edelleen samalla tavoin mustasukkainen? Pitäisi olla jo 'parantunut itsestään'.


    • Auringonhattu

      jos on oikeasti kiinnostunut toisesta, haluaa viettää aikaa hänen kanssaan ihan vapaaehtoisesti mutta oman ajan tarvitseminen ei ole omituista. Olen luomassa omaa uutta suhdetta siten, että toinen tulee tai ottaa yhteyttä silloin kun siltä tuntuu mutta minä en istu häntä odottamassa vaan täytän elämäni muilla asioilla. On ihan mielenkiintoista katsoa, millaiseksi suhde muodostuu näin kun ollaan yhdessä vain silloin kun kumpikin haluaa tai kaivataan toisiamme. On muuten ollut ihanaa aikaa! Mies on yhteydessä monta kertaa päivässä. Olosuhteiden pakosta emme pysty näkemään montaa kertaa viikossa mutta kun olemme yhdessä, ei kumpikaan varmaan mieti missä muualla haluaisi olla.

      Suhteella, jossa joutuu käskemään toisen luokseen, ei ole mitään tulevaisuutta. Ihminen on siellä missä sydän on.

    • maija10

      ei toista saa sillälailla kahlita jos et saa omaa rauhaa luovu suhteesta se ei ole terve suhde

    • syysmatka

      vaikeaa näin netin välityksellä sanoa tarkasti,olettaisin että olet hyvän näköinen jätkä ja nainen haluaa pitää itsellään.mahdollista myös että sitä on edellisessä
      suhteessa petetty tai jätetty,ottaa nyt varman päälle,jos nainen on hyvän näköinen ja miehet kuolaa sen perään silloin pitää ollakkin vähän tarkka ja olla lähellä ettei hesari mahdu väliin.Naisia on moneen lähtöön,jotkut ei puhu vaan suuttuvat ja räjähtävät,toiset pälpättää taukoamatta,silloin vois olla kauempana.
      Jos nyt käy niin että rakastuu naiseen silloin se on menoa,pidä varasi ettei tule riitoja turhasta eikä pikkuasioista,suhteessa täytyy muuttaa itseään ei toista,jotenkin niin että joustaa kuin huutaa,sellainen leppoisa asenne monesti pehmittää naisen ja luo yhteen kuuluvaisuuden tunnetta,suutelu sekä hyväily antaa naiselle turvaa,yrittäppä olla hellä eiköhän suhde siitä syvene.

      • kokemusta on

        tuon asian kanssa, oletko hyvännäköinen vai ruma tms.

        Kyse on kiintymyksestä ja toisilla vaan se menee hieman överiksi ja silloin pitää sanoa suoraan mikä on homman nimi eikä hyssytellä/kärsiä asiasta.


    • hampi

      noh, voin näin naisen näkökulmasta kertoo, että me naiset kyl yleensä vedetään porot sieraimiin, jos poikaystävä haluis tehä jotain muutaki ku hegailla koko aikaa yhessä jossain. MUTTA, minusta kyllä täytyy ymmärtää että ei sitä koko aikaa voi yhdessä pyöriä kun on muitaki kamuja. :) ehdotan teille pientä aikalisää, siis siinä mielessä, että näkisitte vähän vähemmän, mutta soittelisitte ja puhuisitte ihan normaaliin tapaan. toi muuten oikeesti toimii! :) sitten kun näkee "pitkästä aikaa" riittää varmasti aikaa toiselle. :) mutta ei joka kerta saa olla "niin väsynyt" ettei jaksa tehdä mitään, tyttöystäväsi varmasti ilahtuu jos joku kerta yllätät hänet ja menet hänen luokseen vaikka olisit kuinka väsynyt. :) tsemppiä!

    • Lukenut kirjan

      Five Love Languages.
      Teillä on erilaiset yksilölliset Rakkauden Ilmaisemisen kielet. Jos ei ymmärrää toisen Rakkauden kieltä - on ummikko. Jos Hänelle Rakkaus on ajan antamista - mitä se on Sinulle? Annatko lahjoja? Onko sinulle tärkeää fyysinen koskettelu, vai peräti naida ja mennä taas? Oletko kenties huolehtija tyypiltäsi, joka teke toiselle hyviä palveluksia?
      Selvitä tuo itsellesi ensin, keskustellkaa asiasta ja - OSOITA Rakkautta!
      Oli rakkaasi ken tahasa. Sopii muihinkin Rakkauden ilmaisemisiin kuin seksikumppaniin osoitetun.

      • hmm...

        Hyvä kirja kai, ja lienee toimivia juttuja silloin kun tilanne on 'normaali', mutta miten se sopii yksipuoliseen rakastumiseen?
        (kyse ei siis ole tuossa kirjassa sanotun rakkauden osoittamisesta)
        °°°Oli rakkaasi ken tahasa.°°°
        Uskon että sopii taatusti kaikille sinänsä, ehkä rakastuneillekin, mutta yksipuolisesti rakastuneelle ongelma on - se mitä kaikki pelkäävät.

        °°°Teillä on erilaiset yksilölliset Rakkauden Ilmaisemisen kielet. Jos ei ymmärrää toisen Rakkauden kieltä - on ummikko. °°°
        Toinen lähes huutaa, ja toinen ikäänkuin kuiskaa (pari vuotta).

        °°°Jos Hänelle Rakkaus on ajan antamista - mitä se on Sinulle? Annatko lahjoja? Onko sinulle tärkeää fyysinen koskettelu, vai peräti naida ja mennä taas? Oletko kenties huolehtija tyypiltäsi, joka teke toiselle hyviä palveluksia?°°°

        Rakastuneilla se on näitä kaikkia, mutta eniten sitä ajan antamista. Ja se aika käytetään näin:

        …fyysinen koskettelu, fyysinen koskettelu, fyysinen koskettelu, fyysinen koskettelu, fyysinen koskettelu, peräti naida ja taas fyysinen koskettelu, fyysinen koskettelu, fyysinen koskettelu, fyysinen koskettelu, fyysinen koskettelu, peräti naida ja taas, fyysinen koskettelu, fyysinen koskettelu jne.


        Kyllä siihen toinen rakastunut olisi paikallaan. Hiukka hankala löytää tuota vääntöä arkipäivästä.


    • wqeqweqw

      et oo tunteellinen tyttös on vaa kauheen mustasukkanen ja haluu olla lähelläs koko ajan, mä en ainakaan jaksais kattoa tollasta pitkään, oon ihan samanlainen kuin sinä tartten myös omaa aikaa kavereiden kanssa ilman sitä tyttöä

    • äskaksneljä

      Täytyypä kommentoida tätä asiaa myös. Monet tuntuvat olevan sitä mieltä että jos toinen ei ymmärrä antaa tilaa niin kengän kuva persuuksiin vaan. Haluaisin antaa toisen näkökulman asiaan.

      Minun mielestäni ainakin näin suhteen alussa olisi hyvä antaa aikaa parisuhteen kehittymiselle, minä henkilökohtaisesti antaisin kaiken aikani tytölle. Kun luottamus välillänne vahvistuisi niin uskoisin myös että tilaakin olisi helpompi toiselle antaa.

      En tietenkään pois sulje muidenkaan kirjoittajien teorioita, mutta tosiasiassahan tilanne on se että joko tyttö luopuu ajastaan sinun kanssa tai sinä luovut ajastasi yksin.

      Haluaisin muistuttaa että parisuhde on aina luopumista ja kompromissien tekemistä. Mielestäni et voi vaatia tyttöä luopumaan ajasta kanssasi jos itse reagoit näin vahvasti ajatukseen luopua omasta ajastasi. Tytöllä on varmasti asiasta yhtä kova ahdistus.

      Siispä ehdottaisin että kertoisitte toisillenne mistä olette toistenne vuoksi valmiita luopumaan. Yleensä se kertoo toiselle kuinka vakavissaan toinen on ja rauhoittaa jo itsestään mieltä.

      Onhan myös mahdollista että olen väärässä, mutta parempi katsoa kuin katua. Hyvää kesää =D

      • kommentti...

        äskaksneljä..

        Samaa mieltä. Ehdottomasti!


    • naisen vieteissä

      haluta olla koko ajan yhdessä. Voit verrata sitä vaikka siihen, että miehiä panettaa koko ajan tai seksi pyörii koko ajan mielessä. Mutta onko sitten kovinkaan kypsää toimia ainoastaan ja vaan viettiensä pohjalta? Eikös sellaisia miehiä kutsuta pukeiksi? En tiedä, mikä sopisi sitten tyttöystävällesi nimitykseksi. No, onhan tyttösi toki nuori että siinä mielessä tuon kypsymättömyyden ehkä ymmärtää.

    • ja et myönnä sitä.

      Mulla oli samankaltainen suhde, mutta toistepäin. Tapasin ihanan tytön tansseissa ja tyttö itse ilmas ekaks tunteet mua kohtaan. Kun mentiin yhdessä tanssiin, niin hän halus olla vain mun kanssa koko illan ja olin siitä todella iloinen, kun hän halus myös suudella julkisesti ja pitää julkisesti toisiamme hyvänä. Mä halusin viettää paljon aikaa hänen kanssaan, mutta hänelle oli tärkeetä käydä mahdollisimman paljon tanssikursseilla. Menin hänen kanssaan montakin kertaa kursseille ja kaikki tuntui mun mielestä onnelliselta meidän suhteessa. Kertaakaan meille ei tullut mistään minkäänlaista riitaa eikä kinaa. Sitten yht"äkkiä hän lähetti mulle tämmösen tekstarin: "Mä tässä mietiskelin että en halu sittenkään parisuhdetta. En oo valmis siihen. Ollaan kavereita". Otin asian ymmärtäväisenä. Myöhemmin, kun nähtiin tansseissa, hän sanoi ettei oo aikaa mihinkään suhteelle, kun kaikki aika menee töissä ja kursseilla. Hän sitten myöhemmin illan aikana näytti niinkun olis mulle vihanen, vaikka ei riidelty mistään ja otin kaiken keskustelumme rauhallisesti ja ymmärtäväisesti. Niin että sun tilanteessa olisin iloinen jos muija haluu mahdollisimman paljon tavata jos oikeesti rakastan myös häntä. On myös sun tilanteessa sekin mahdollista että oot rakastunut toiseen naiseen. Tai sit sä oot kaappihomo, kun kaverit on tärkeempiä.

    • Mies 22

      olisi tuo sama "ongelma", että naiseni aina suorastaan tuppautuisi seuraani. Nykyisellään kun hän ei halua enää lainkaan tavata. Tiedän kyllä että todennäköisesti hän ei minua enää rakasta, mutta minkä sitä asialle voi, jos itse edelleen toiseen intohimoa tuntee :(

      • läheisriippuvainen

        olen mokannut parisuhteen takertumalla toiseen. samallalilla kuin aloittajan tyttöystävä. Läheisriippuvuutta, ei se mitään muuta ole. Ikävää se on molemmille, mutta läheisriippuvuudesta on vaikea parantua !!!


    • ITSE KELANNUT

      Älä vaan sorru siihen että lähdet tekemään muita onnelliseksi oman onnellisuutesi hinnalla ,, jos joku semmoista vaatii mieti tarkasti kumpi on itsekkäämpi ,, vaatija vai sinä - parisuhde on hieno juttu kun siinä on tasapaino , se ei ole mikään kilpailu siitä kumpi onnistuu varaamaan enemmän aikaa toinen toiseltaan , noista asioista ja omista tuntemuksista on melko turha jupista täällä , puhu sille Bellallesi miltä susta tuntuu ,, ei se osaa telepatiaa , ei se opi edes tuntemaan sua jos et kerro itsestäsi - mutta pidä omasta hyvinvoinnistasi ja onnellisuudestasi huolta ,, sun on melko vaikea jakaa iloa ympäristöösi jos on ihan paska olo itsellä - parisuhteen pitäisi tuoda elämään jotain lisää , jos se alkaa viemään siitä jotain pois ,, hei haloo , silloin on aika miettiä olisko helpompaa ilman

    • Jos haluat että suhde säilyy pitempään, ota asia puheeksi. Jos oikeasti rakastatte toisianne ja olette tosissaan, asiasta kyllä voi keskustella ja meittiä sitten yhessä sopiva ratkaisu.
      Tottakai jokanen haluaa välillä olla hetken erossa toisesta, eikä koko elämä saa pyöriä vain seurustelun ympärillä.
      Huomauta tyttökaverilles että kai seki haluaa olla sen omen kavereitten kans. Ei se saa niitä unohtaa sinun takia.
      Eikä se tarkota sitä, että jos et oo sen kans just nyt, et välttämättä ees ajattele sitä sitten ollenkaan. Eihän se nuin ole.
      Naiset on tunteellisempia ku miehet ja yleensä ottaa asiat raskaammin ja henkilökohtasemmin ku miehet. Ole siis mies, ja ota asia puheeksi, mutta älä revi siitä riitaa. Kyllä se ajan kanssa helpottuu.

    • se

      Hän on rakastunut sinuun, sinä ET. Kyllä sinä sen sitten huomaat kun rakkaus tulee kohdallesi, silloin et vaan voi olla ilman häntä jota rakastat, siis RAKASTAT. Ei hän mikään läheisriippuvainen ole kuten joku tässä väittää, (itse varmaan onkin).

    • tyttö vaan

      Moikka.
      Itse olen seurustellu poikaystäväni kanssa vuotta,ja muutimme vuos sitten yhteen.. Alussa olimme tosi paljon yhdessä ja teimme kaikkee kivaa ja hauskaa.

      Nykyään tilanne on sellanen että poikaystäväni ei vaan jaksa tehdä mitään,töitä ja treenei,niin se on aina tosi puhki.

      Se tuntuu pikkasen pahalta,koska itse haluaa tedä asioita ja mennä.

      Mutta hän taas ei.
      Joten eiköhän tilanne oo vaan sellanen,että ootte erilaisii,toinen on ehk pikkasen liian kiintynyt,ja toinen taas on sellanen,et rakastaa ja välittää,mut ei näytä sitä kauheen usein.Suhdetta pidetään elossa sillä,että tehdään asioita yhdessä eletään arkee,jne.

      Itse olen samanlainen kun tyttöystäväsi,haluan kokoajan huomioo,ja haluun tehdä asioita,sellanen mä vaan oon.. ehkä hänki on samanlainen..? Olen aina miettinyt vaan,että vaikka kuinka poikki ja puhki ja väsynyt poika on,niin aina jaksaa kavereiden kaa puuhailla kaikenlaista,mutta sitten kun tyttöystävä ehdottaa jtn,niin vastaus on "katotaan nyt jaksaaks jne..? MIKS..?

    • cdfvgbhjnk

      mutta jos netissä surffailu voittaa uuden tyttöystävän, niin... Hän on sinuun rakastunut, joten minusta olisi reilua, että päästät hänet etsimään miestä, joka voisi rakastaa häntä takaisin. Sinä taas voisit ihan rehellisesti kertoa seuraavalle naiselle, että etsit lähinnä seksiseuraa.

      • taitaa etsiä vaan ..

        lakanoiden täytettä, että saa omat himonsa tyydytettyä.
        voi tyttö rukkaa.

        et kyllä rakasta häntä jos yhdessäolo ahistaa.


      • taitaa etsiä vaan ..

        lakanoiden täytettä, että saa omat himonsa tyydytettyä.
        voi tyttö rukkaa.

        et kyllä rakasta häntä jos yhdessäolo ahistaa.


    • yksin viihtyvä nainen :)

      mielestäni jokaisella ihmisellä pitäisi olla oikeus omaan aikaan, minä erosin sen takia, koska en saanut tarpeeksi omaa aikaa. jos toinen ei ymmärrä antaa omaa aikaa, vaikka sitä pyytäisi ja todellisilla perusteluilla (olen väsynyt on mielestäni ihan pätevä selitys.. esimerkiksi.) niin suhde ei voi toimia pidemmän päälle. älä kuitenkaan ala valehtelmaan menoista tai muista, se ei johda pitkälle ( i tried.. ) :)

    • fdfs

      etsi uusi tai pitäkää taukoa, jos todella tilanne ahdistaa. Aina löytyy joku joka on toista parempi ja nauti elämästä muiden kanssa ja yksin!!!!!!!!!!! olen ollut suhteessa, joka kuulostaa pahasti samalta. Itse olen enemmän tuollaisen vapaan elämän kannalla...............................................parisuhde on maailman huonoin keksintö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • MissSweetH

      Monesti, etenkin naiset, haluavat uudessa suhteessa viettää aikaa yhdessä mahdollisimman paljon. Tämä on hyvä merkki, koska sehän kertoo siitä, että tyttöystäväsi rakastaa sinua ja nauttii seurastasi. Todennäköisesti myös yhteisten vuosien myötä tyttöystävästäsi tuntuu luonnollisemmalta viettää aikaa omillaan, jolloin roolit saattavatkin vaihtua. Tässä ei osuudessa tarinastasi ei siis ole mitään outoa tai huolestuttavaa.

      On myös melko luonnollista, että sinä et välttämättä halua viettää joka hetkeä tyttösi kanssa. Etenkin parikymppisillä miehillä on vielä meno niin kovasti päällä, että omaa aikaa halutaan myös käyttää kavereiden tapaamiseen ja harrastuksiin. Ehkä itse osaat myös jokseenkin olla luonnollisemmin ja luottavaisemmin suhteessanne, koska sinulla ei ole huolta siitä, mitä tyttösi tekee tai ajattelee.

      Se, mistä voi huolestua tässä tarinassa, on se, miten tyttöystäväsi reagoi tähän oman ajan vaatimiseen. Toisaalta ymmärrän, että hän kokee loukkauksena sen, että haluat olla välillä ilman häntä. Kertoohan se siitä, että sinä et ehkä ole yhtä innokkaasti viettämässä aikaa hänen kanssa kuin hän sinun kanssasi. Me naiset olemme niin monimutkaisia olentoja, että saatamme tulkita tällaisen tilanteen jopa niin, ettemme olekaan mielenkiintoisia tai että mies ei oikeasti rakastakaan. Itkuksi voi mennä monet turhatkin asiat, jos nainen on vähääkään herkkä yksilö.

      Mitäpä siis voisit tehdä?
      Olisi inhottavaa valita kummankaan teidän toiveitten mukaista lähestymistapaa, koska silloin toisesta välttämättäkin tuntuu siltä, että on hävinnyt ja kokee jonkinlaista vääryyttä. Mietin, olisikohan mahdollista vaikkapa siis tavata puolivälissä. Voisitko vaikka toisinaan ottaa tyttöystäväsi mukaan, kun tapaat kavereitasi? Samalla tyttö huomaisi, että voisi luottaa kavereihisi ja sinuun kavereittesi seurassa. Tai voisitteko viettää aikaa yhdessä tekemättä varsinaisesti koko ajan kaikkea yhdessä? Siis sinä voisit vaikka lukea sitä kirjaa tai surffailla netissä, kun tyttöystäväsi lukee lehteä tms. Siinä välissä voi sitten vähän pusutella ja jutella, mutta näin pääset kuitenkin tekemään myös omia asioitasi. Tällaistahan se yhdessä asuminenkin on. Ja jos tyttö haluaa tavata ja sinä olet kuolemanväsynyt, kerro rehellisesti, että olet väsynyt, etkä välttämättä jaksa viettää kovin kauaa yhdessä aikaa, mutta sano että tyttö voi kyllä tulla tapaamaan sinua.

    • esim.

      hormonien kanssa? Ne voi tehdä kans tollasta?
      Nimim:lopetin hormonaalisten ehkäsyjen käytön, ja olen jälleen "oma itseni".

    • nainen, jätä

      ensi tilassa.

    • hesatar

      Meillä oli sama tilanne mutta toisinpäin miesystävä halusi viettää kaiken vapaa-ajan kanssani. Aluksi se oli imarreltavaa mutta alkoi välillä ahdistaa tosi paljon. Keskustelelmalla saatiin asia käsiteltyä ja syykin takertumiseen tuli perinpohjin selvitettyä :D. Nyt molemmat ovat tyytyväisiä yhteisiin hetkiin.

    • hesatar

      Meillä oli sama tilanne mutta toisinpäin miesystävä halusi viettää kaiken vapaa-ajan kanssani. Aluksi se oli imarreltavaa mutta alkoi välillä ahdistaa tosi paljon. Keskustelelmalla saatiin asia käsiteltyä ja syykin takertumiseen tuli perinpohjin selvitettyä :D. Nyt molemmat ovat tyytyväisiä yhteisiin hetkiin.

    • Kerronpas vain tämän

      On aivan turha nyt noudattaa kirjaimellisesti joka ohjetta minkä kuulee. Jokainen parisuhde on erilainen, ja suhteeseen kuuluvat yksilöitä. Joten jos kaikki tuntuu hyvin ongelmalliselta niin ne eivät selviä tätä kautta. Kyllä se on sinun ja kumppanisi asia selvittää tuollaiset asiat kahden kesken puhumalla suoraan. Muuten koko touhu menee aivan älyttömäksi säätämiseksi. Eiku vaan rehellisyyttä ja luottamusta peliin.

    • etkä kusipää

      Olen sivusta seurannut erään nuoren parin seurustelua (26/25 v) ja siinä suhteessa tyttö kyllä on aika rankka tapaus. Hän ei soisi pojalle edes kahta vapaailtaa kuukaudessa. Tytön tarkoituksena on omia poika kokonaan itselleen, koska hän ei hyväksy minkäänlaista kanssakäymistä pojan kavereiden kanssa. Hän ei suostu tapaamaan näitä ja silloin kun poika (korkeintaan 2 kertaa kuukaudessa) tapaa kavereitaan tämä tyttönen pommittaa tekstiviesteillä ja loppuillasta alkaa älytön soittorumba "ai sulla on niin kivaa kavereitten kanssa, että et viisi pitää yhteyttä muhun". Tyttö vaatii, että pojan pitäisi koko ajan tekstailla hänelle vaikka on mennyt viettämään aikaa kavereittensa kanssa.

      Mielestäni pari iltaa kuukaudessa ei ole liikaa vaadittu. Tytöllä ei ole omaa elämää ja hänen katkerat syytökset hänen olemisestaan vain "varalla" yms. ovat kaikki osoitusta hänen läheisriippuvuudestaan ja jostakin aikaisemmasta traumasta, jota hän ei ole hoitanut kuntoon. Hän ei suostu keskustelemaan asiasta vaan haluaa raivareittensa jälkeen painaa vain kaiken villaisella ja ns. unohtaa, mutta tuleehan aina se seuraava kerta.

      Silloin kun todella rakastaa toista ihmistä, osaa myös antaa hänelle tilaa. Silloin tekee kaikkensa, että rakastetulla on kaikki hyvin. Hänen tukehduttamisensa sairaanloiseella omistamisenhalulla ei ole rakkautta, se on persoonallisuushäiriö, joka tulisi hoitaa psykiatrilla.

      Juokse karkuun, kun vielä pääset.

      • justiinsa

        Olen myöskin seurannut (joutunut) sivusta juuri tämäntyyppistä tapausta. En paljon enempää tuohon voisi lisätä, kun kirjoitit aika tyhjentävästi. Mutta laitetaan nyt jotain.

        Kulissit koitetaan tuossa ilmeisesti pitää kasassa keinolla millä hyvänsä, eli muiden silmien alla ollaan niin onnellista, niin onnellista, mutta muuten touhu on kuin toiselta planeetalta. Mistäkö tiedän tämän? Kyseisen pariskunnan miespuolisko tilittää minulle omaa ahdistustaan, jota naisen taholta kokee. Olen sanonut, että minä en tuollaista katselis enää hetkeäkään, mutta en voi toisen puolesta oikein erotakkaan. Siis jossei aikuinen mies osaa itse pistää hommalle stoppia, niin paha siinä on ulkopuolisena mitään sitten tehdä.

        Sinänsä nuo kulissit aina välillä rakoilee, että noita raivareita saattaa tulla kyllä ihan julkisestikin, ja tämä saa yleensä alkunsa ihan normaalista ihmisten välisestä kanssakäymisestä; toisen naisen vilkaisusta, toisten naisten läsnäolosta samoissa tiloissa, you name it.

        En tiedä montako kertaa suhde on ollut "OFF" tilassa (tai menossa siihen), mutta jostain syystä se jossain vaiheessa kääntyy aina siihen "ON" tilaan takaisin. Luulisin että roikutaan juurikin lahkeessa kiinni kun toinen on lopullisesti lähdössä ja anellaan anteeksi säestäen samalla "minä lupaan muuttua, tottakai saat käydä itsekses kavereiden kans...".

        Olenkin siinä mielessä todennut tähän sopivan vertauksen siitä, kun on näitä naisiaan hakkaavia miehiä; nainen ei tee rikosilmoitusta / jätä miestään, kun "se lupas muuttua ja sano rakastavansa kovasti". Niinpä, aina siihen asti, kun naama taas seuraavan kerran on turvoksissa.

        Merkit on tuossa jutussa sellaiset, että toivon ettei siinä käy kellekkään pahasti, siis ihan fyysisesti. Niin ja ei tämä mikään tuore tapaus suhteena enää ole, kun useamman vuoden on touhua kateltu.


    • fft

      kukahan näitä jutun aihioita oikein keksii ? VÄKISIN tehtyjä otsakkeita...no tietysti sivuston ylläpito ja sen tiimi....surkeeta......

    • kapeesan

      Sinulla käy juuri mitä minulla kokoajan tapahtu, että minun tyttöystävä haluaa enemmän aika olla minun kanssa, mutta minulla ei ole oikeastaan aika vietää perkelee likan kansaa aikaa. Minä en oikeastaan välitä tyttöystävästä, kosks hä on niin ärsyttävä idiootti. Hän puhuu kokoajan ärsyttävästi ja tekee selän takana tyhmiä. Minustä naiselle ei saa antaa tasa-arvoa eikä tarvitsee vietää enemmän aikaa.

    • ja pitkään parisuhteessa

      jo ollut.

      Meillä on sama tilanne. Mies rakastaa minua kyllä. Mutta pakko on päästä välillä kavereitten kanssa tuuulettumaan, silloin on enemmän annettavaa minulle.

      Hän paljon ihanampi minua kohtaan, kun on päässyt vapaalle. Hän ei kai pääse naisen kanssa samaan mihin mieskavereiden kanssa.

      Jos naisella on hyvä ystävä, niin samalla tavalla käy kun on puhunut kaikki jollekkin.

      Olen sitä mieletä että miehen pitäisi käsittää se naisen tarve olla miehen kanssa, ja taas naisen pitäisi käsittää miehen tarve tehdä jotain muuta. siis kun nyhjätä romanttisesti kynttilänvalossa.

      Olemme oppineet tässä parisuhteessa paljon sekä miehistä että naisista.
      Te olette niin alussa vielä, mutta jos minulle joku selittäisi sen asian niin että se ei ole uhka minulle, vaan hyvä asia koska mies on silloin ihanamapi ja iloisempi.

      Mutta jos minä saisin päättää olisimme sohvan nurkassa katsomassa elokuvia ja muuten vain muhinoimassa miehen silittäessä hiuksiani yms. :D
      huom!10 v yhdessä ollaan oltu. joten ei se koskaan muutu, se vain pitää saada tyttöystäväsi käsittämään se asia. Tarvitset omaa aikaa, koska olet mies.

      • hmm...

        °°°Olen sitä mieletä että miehen pitäisi käsittää se naisen tarve olla miehen kanssa, ja taas naisen pitäisi käsittää miehen tarve tehdä jotain muuta. siis kun nyhjätä romanttisesti kynttilänvalossa.°°°

        Samaa mieltä.
        Näin pitäisi tehdä siitä riippumatta onko rakastuneita tai ei.
        Mikäli toinen (nyt nainen) on rakastunut, tämä epäsuhta on kirkuva.
        Silloin pitäisi viimeistään ottaa selvää minkälaista on rakastuminen ja mitä on rakastaminen.
        Toinen on psyykkinen prosessi ja toinen on tunne.


    • JÄTÄ SE!!!

      Moni nainen on oikea riippakivi, jotka tukehduttaa ihmiset ympäriltään.
      Nämä naiset eivät osaa/ uskalla olla yksin.

      Pistä pirkkosi vaihtoon, ei se muutu kuin pahemmaksi.

      Tällaiset naiset tuntee myös nimen; Pirttihirmu!

    • Ymmärrän ahdistuksesi. Tyttö on vaan yksinkertaisesti syvästi rakastunut ei niinkään läheisriippuvainen. Todennäköisesti hän ei itsekään tajua täysin omaa käytöstään ja sitä mistä moinen johtuu. Joillekin tämä tunne tulee vain kerran elämässä toisille enemmän ja joillekin ei koskaan.
      Tyttösi ei saa sinusta vain tarpeekseen vaan haluaa olla vain sinun kanssasi tapahtui mitä tahansa. Rakkaushan on sokea. Käytännössä hän tekee ihan mitä vain vuoksesi mitä ikinä haluat tai pyydätkään.
      Sano hänelle ettei polteta juttua heti loppuun ja että sinua ahdistaa välillä. hän kyllä ymmärtää kun rauhallisesti puhut ja ehdotat että etenette hitaasti. Mieti vaikka suunnitelmaa tapaamisten määrästä ja ajasta ja siitä miten itse haluat edetä.
      Sinä et ole selvästi silmittömästi rakastunut tyttöösi niinkuin hän on sinuun, mutta anna itsellesi aikaa niin sinä myös rakastut. Tehkää jotain mukavaa silloin kun vietätte aikaa yhdessä ja kun olette erillänne niin pidä kiinni myös yksityisyydestä. Jos suhteessa ei sallita toisen yksityisyyttä on se silloin tuhoon tuomittu.

      Ja miksi kerron sinulle tämän näin tavallaan julmasti...koska olen kokenut sen. Roikuin eräässä ihmisessä johon olin silmittömästi rakastunut niin kovin että hän ahdistui. Hän ei koskaan sanonut siitä minulle mitään, mutta se ahdistus ajoi hänet tilanteeseen josta ei ollut pois pääsyä. Hän alkoi pettää minua ja keski erilaisia valheita joita niin sinisilmäisesti uskoin. Yritti ajata minua kauemmas itsestään monin tavoin mutten antanut periksi. Loppu tulos oli että kuulin eräältä ystävältäni miten hän oli muuttanut toiselle paikkakunnalle toisen naisen luokse.
      Omaa tyhmyyttäni ajoin hänet pois. Kärsin siitä eniten ettei hän koskaan sanonut mitään ja että moni asia jäi sen takia puhumatta selväksi.
      Älä tee tytöllesi siis niin vaan puhu!!! Älä kiusaa.

      • Hän ei tarkoita siis pahaa etkä sinä ole syyllinen. Siksi kehotan sinua puhumaan ja sanomaan fiiliksesi hänelle, koska olet hänelle koko maailma tällä hetkellä ja rakkauden sokaisemana järki ei vaan kulje. Hänellä on nyt oikeasti todella suuria tunteita. Suomeks: Nyt sun pitää olla se a**hole mut oikeesti se on teille molemmille vaan hyväks.

        ...Olen nainen eikä ikinä uskois et nainen sanoo näin, mut niin se vaan on.....


      • ei hätää, se menee ohi

        Se on alkuhuumaa, joka menee kyllä ohi. Suhde on tuore ja siksi tyttö haluaa olla koko ajan kanssasi. Eikö se sinustakin ole imartelevaa?
        Minä omalla kokemuksella voin sanoa, että kun aloin seurustella tämän hetkisen kihlattuni kanssa, olin aluksi täysin samanlainen. Halusin viettää kaiken vapaa-ajan hänen kanssaan. Myös meille tuli muutamia kertoja riittää kyseisestä asiasta, mutta kun sain vihdoin selitettyä rakkaalleni, miksi haluan viettää kaiken ajan hänen kanssaan. Hän ymmärsi. Emme kuitenkaan viettäneet kaikkia öitä yhdessä, muutaman kerran vain viikossa.
        Se on se rakkauden tunne joka täyttää sen tytön sydämen. Nauti nyt näistä uusista tunteista, vielä kun voit... Se takuu varmasti menee ohi. Anna hänen nauttia seurastasi. Olet kuitenkin viettänyt elämästäsi enemmän aikaa kavereittesi kanssa (jotka olet varmasti tuntenut kauemmin kuin tytön), kuin tyttöystäväsi. Olkaa kahden, tehkää asioita yhdessä. Katsokaa jotain leffaa kotona, siinä voit samalla ladata akkujasi.
        Voin 100%:n varmuudella sanoa, että se on alkuhuumaa joka menee ohi! Luota!
        Osta vaikka joku suloinen iso nallekarhu pehmolelu ja suihkauta siihen hieman omaa hajuvettäsi, niin "eroaikoina" tyttösi voi ottaa nallen kainaloon :)


      • hmm...

        Muuten täysin samaa mieltä, paitsi…

        °°°anna itsellesi aikaa niin sinä myös rakastut. °°°

        Tätä ei todennäköisesti tapahdu tai ei ole edes mahdollista, vaikka mies sitä haluaisikin.


      • hmm...
        nightfighter kirjoitti:

        Hän ei tarkoita siis pahaa etkä sinä ole syyllinen. Siksi kehotan sinua puhumaan ja sanomaan fiiliksesi hänelle, koska olet hänelle koko maailma tällä hetkellä ja rakkauden sokaisemana järki ei vaan kulje. Hänellä on nyt oikeasti todella suuria tunteita. Suomeks: Nyt sun pitää olla se a**hole mut oikeesti se on teille molemmille vaan hyväks.

        ...Olen nainen eikä ikinä uskois et nainen sanoo näin, mut niin se vaan on.....

        °°°...Olen nainen eikä ikinä uskois et nainen sanoo näin, mut niin se vaan on.....°°°

        Olihan tuokin virkistävä elämys, nähdä omin silmin. Kiitos!

        Vielä kun pariskunta perehtyisi asiaansa, niin...


      • hmm...
        ei hätää, se menee ohi kirjoitti:

        Se on alkuhuumaa, joka menee kyllä ohi. Suhde on tuore ja siksi tyttö haluaa olla koko ajan kanssasi. Eikö se sinustakin ole imartelevaa?
        Minä omalla kokemuksella voin sanoa, että kun aloin seurustella tämän hetkisen kihlattuni kanssa, olin aluksi täysin samanlainen. Halusin viettää kaiken vapaa-ajan hänen kanssaan. Myös meille tuli muutamia kertoja riittää kyseisestä asiasta, mutta kun sain vihdoin selitettyä rakkaalleni, miksi haluan viettää kaiken ajan hänen kanssaan. Hän ymmärsi. Emme kuitenkaan viettäneet kaikkia öitä yhdessä, muutaman kerran vain viikossa.
        Se on se rakkauden tunne joka täyttää sen tytön sydämen. Nauti nyt näistä uusista tunteista, vielä kun voit... Se takuu varmasti menee ohi. Anna hänen nauttia seurastasi. Olet kuitenkin viettänyt elämästäsi enemmän aikaa kavereittesi kanssa (jotka olet varmasti tuntenut kauemmin kuin tytön), kuin tyttöystäväsi. Olkaa kahden, tehkää asioita yhdessä. Katsokaa jotain leffaa kotona, siinä voit samalla ladata akkujasi.
        Voin 100%:n varmuudella sanoa, että se on alkuhuumaa joka menee ohi! Luota!
        Osta vaikka joku suloinen iso nallekarhu pehmolelu ja suihkauta siihen hieman omaa hajuvettäsi, niin "eroaikoina" tyttösi voi ottaa nallen kainaloon :)

        °°°Voin 100%:n varmuudella sanoa, että se on alkuhuumaa joka menee ohi! Luota!°°°
        Parisen vuotta kestänee. Minäkin tulen takuumieheksi. Se on sitten 200% varma.

        * Rakastuneesta ihmisestä tuntuu, ettei hän koskaan saa kylliksi toisesta. Tässä vaiheessa myös seksuaaliset tunteet muuttuvat hyvin voimakkaiksi. *
        * Rakastunut ihminen tiedostaa oman kehonsa hyvin voimakkaasti ja tuntee suurta nautintoa rakastettunsa kehon tutkimisesta. Suhteen kestäessä pidempään rakastavaisten olo alkaa tuntua turvalliselta, eikä heidän enää tarvitse olla koko aikaa lähekkäin, vaan he alkavat jälleen kaivata ympärilleen liikkumatilaa. *

        °°°Osta vaikka joku suloinen iso nallekarhu pehmolelu ja suihkauta siihen hieman omaa hajuvettäsi, niin "eroaikoina" tyttösi voi ottaa nallen kainaloon :)°°°

        Tää oli tosi hyvä vinkki. En olis hoksannu muistaa. Toi hömppä on nyt oikeenkin kovassa kurssissa.

        * Rakastavaiset käyttävät pikkulasten kieltä ja lepertelyä puhuessaan toisilleen ja nimittävät toisiaan hellittelynimin. Samoin rakastavaisilla on samanlaisia turvallisuussymboleja kuin pikkulapsilla, jotka tuovat turvallisuudentunnetta silloin kun rakastavaiset joutuvat olemaan erossa toisistaan. Tällaisia turvallisuussymboleja ovat esimerkiksi toiselta saatu valokuva, sormus tai maskotti. *


    • Bjjboy

      Ohhoh ompas ihmiset täällä olleet jyrkkiä ja tuntuu että osa on aika pikaisesti lukenyt viestin läpi kun tekevät aivan älyttömiä tulkintoja. Mitä vikaa siinä on että haluaa joskus sitä omaa aikaa, ei se tarkoita sitä että oisi yhtään vähemmän rakastunut jos ei ihan sitä 24/7 haluakkaan olla yhdessä. Täytyy muistaa kumminkin että jokainen ihminen on erilainen ja osa jopa ahdistuu siitä jos toinen roikkuu kokoajan kiinni.

      Nuorena ihmisenä hänellä kumminkin varmasti on muutakin elämää, se että aloittaa seurustelun niin ei tarkoita sitä että kaiken muun "elämän" pitäisi kuolla ja kuopata monethan juuri tekevät sen virheen että unohtavat ne kaikki ystävät, harrastukset ja muun oman ajan.

      Ja jos lukutaitoiset ihmiset nyt lukisivat viestin vähän tarkemmin niin voivat tuosta päätellä että he näkevät melkein jokaisena viikon päivänä tai ainakin melko usein, että onko se niin väärin jos henkilö haluaa viikossa pari päivää omaan rauhaan?
      Tekee hyvää parisuhteellekkin kun ei ihan joka päivä ole toisen kanssa tekemisissä.

      Kiitos ja raukkauden täyteistä kesää kaikille.

      ps. eihän tuomita kaikkia heti, ei edes täällä suomi24 anonyymien arvostelijoiden paratiisissa? ;)

    • ja äkkiä

      saat muuten elinikäisen riippakiven kaulaasi

    • pik@tsu

      jos nyt jo tuntuu, että suhde tuo ongelmaa sulle itselle niin mieti tarkkaan sen jatkoa. et ole itsekäs, seurustelun tarkoitus on ottaa molemmat huomioon......
      mieti tarkkaan haluatko jatkaa koko seurustelua

    • Miehellä on jotain, mistä minä unelmoin joka h****in päivä ja jaksaa vielä valittaa ?
      Eieieiei....

    • Kokeiltu käytännössä

      Pidä ehdottomasti kiinni omasta elämästä. Tuolla menolla sulla ei viiden vuoden päästä ole ensimmäistäkään omaa kaveria. Istut illat kotona sohvalla vaimon kanssa käsi kädessä, ettei vaimolle tulisi paha mieli. Ellet sitten ole käyttämässä häntä ostoksilla tai syömässä.
      Sitten saatte lapsia ja vaimosi on kamalan väsynyt. Koetat sitten hoitaa lapset ja pitää vielä vaimosi tyytyväisenä, ettei taas tulisi paha mieli. Sitten kun olet riittävän loppuun poltettu, vaimosi onneksi lähtee ja aloittaa uuden elämän jonkun toisen kanssa, koska sinä olet "aina niin väsynyt" :D :D

      • oletko katkera??

        se että sulle kävi noin ei tarkoita että muille käy niin.


    • samanlainen...

      oli alussa että 24/7 oltiin jokapaikassa yhdessä ja sitä kesti varmaan puoli vuotta mutta sitten kummatkin halusi tehdä omiaan...ja nykyään itse olen jossain ja ukko jää yksin kotiin ja valittaa kun olen pois ja sitten toisin päin...

      ja pakko myöntää että aina kun ukko lähtee jonnekkin tulee se pieni piru päähän ja sanoo että se on muualla toisten naisten luona....vaika ei pidä paikkansa....

      veikkaan että muijallas on se takaajatus että kun pitäisi olla koko aika yhdessä niin se "pitää huolen" siitä ettet vahingossakaan ole toisten naisten kanssa..vaikka olisi vain kavereita mutta silti...naisten perus juttu jolla varmistetaan ettei ukko petä...

      tietenkin on hyvä että näätte viikottain mutta välilä kannattaa tehdä jotain yllätyksellistä josta muija tietää että varmasti pidät hänestä....

    • suhteessa <3

      Tyttö on vilpittömästi rakastunut suhun, sä et häneen, ei siis mikään "läheisyysongelma" hällä. Täytyy sanoa että sitten kun ihte joskus oikeasti RAKASTUT palavasti, mahdollisesti olet itse silloin samanlainen kun hän on nyt.
      Ihminen rakastuessaan tekee joskus hulluja asioita ja käyttäytyy alkuun "roikkuvasti", mikä on ymmärrettävää rakastumisen alkuhuumassa.

      Katsoppa peiliin,mietippä itseksesi mitä OIKEASTI hänestä haluat ja tee se sitten hänelle selväksi keskustelemalla hänen kanssaan.
      Kerro mitä tunnet ja ajattelet, REHELLISESTI.
      Et saa aikaan mitään hyvää jos valehtelet ja teeskentelet tunteesi.

      Onnea!

    • suhteessa :)<3

      Tyttö on vilpittömästi rakastunut suhun, sä et häneen, ei siis mikään "läheisyysongelma" hällä. Täytyy sanoa että sitten kun ihte joskus oikeasti RAKASTUT palavasti, mahdollisesti olet itse silloin samanlainen kun hän on nyt.
      Ihminen rakastuessaan tekee joskus hulluja asioita ja käyttäytyy alkuun "roikkuvasti", mikä on ymmärrettävää rakastumisen alkuhuumassa.

      Katsoppa peiliin,mietippä itseksesi mitä OIKEASTI hänestä haluat ja tee se sitten hänelle selväksi keskustelemalla hänen kanssaan.
      Kerro mitä tunnet ja ajattelet, REHELLISESTI.
      Et saa aikaan mitään hyvää jos valehtelet ja teeskentelet tunteesi.

      Onnea!

      • kokenu

        oon kokenu ihan saman ja se , että tyttö haluis olla kokoajan ja kaikkialla yhessä, oli raskasta, johti eroon minulla. en kestänyt sitä, sillä jouduin joskus jopa jätämään harjoituksiani väliin (urheilu on minulle kaikki kaikesta) ja menemään tytön luo koska hänellä oli tylsää. jätkät on jätkii ja ne tarvii myös jätkäkavereita et ne jaksaa läpi elämä, pelkästään nainen tai sainet ei riitä.. sinuna menisin jo sanomaan asiasta hänelle. ei millään pahalla, mutta suhteenne ei tule toimimaan ellei molemmat osapuolet ole tyytyväisiä. onne matkaan!


    • "Tarkoittaako seurustelu sitä että sitten oikeasti rakastetaan toista ihmistä ja ollaan valmiita lähtemään kuolemanväsyneenä tapaamaan toista?"

      Siis kuinka? Juoksetko sinä aina sinne missä tyttösi sattuu olemaan? Jos olet itse väsynyt, niin voisit ilmoittaa että tyttösi saa tulla luoksesi mutta että, et ehkä jaksa keskittyä hänen kanssaan juttelemiseen ainakaan muutamaan tuntiin vaan aiot nukkua / lukea / surffailla netissä tai olla omien kavereittesi kanssa tai mitä nyt sitten sattuu mielesi tekemään.

      • saa kyllä aikaa

        vaikka kuinka väsyttäisi. (olitko väsynyt vai eikö tyttöystävän seura kiinnosta.)

        mutta ei tyttöystävä.

        en ymmärrä???


    • sannuli

      heips!
      ei oo läheisriippuvainen. sillä niinhän sitä alussa haluu olla yhessä mahollisemman paljon. niin minäkin ooon tehnä aikanani.
      nyt oon 40v. ja sellaista se elämä on. anna aikaa naiselles,kyll se kaikk aikanaan järjestyy. hänkin kaipaa vielä omaa aikaa. mut jutelkaa asiasta oikeesti ja avoimesti. voimia siulle! et oo varammankaan oo mikään tunteeton...............

    • Ei kiirettä

      Kun aloittelee seurustelun, niin ohjesääntönä naisille vois pitää, että tapaa miestä vaan 1-2 krt viikossa. Lisää vois lukea kirjasta The Rules. Time-tested Secrets for Capturing the Heart of Mr. Right. Ellen Fein ja Sherrie Schneider.
      Miksei tuota vois miehetkin lukea... Tietävät ainakin, että naisen tehtävänä ei ole tappaa mielenkiinto jahtaamalla miestä. Siis omaa elämää pitää tietenkin olla seurustelusta huolimatta. Seurusteluhan tarkoittaa sitä, että katsellaan sopiiko mahdollinen kumppani pidemmän elämän varrelle mukaan... Että siis kummankin pitää olla itsenäisiä ja kummallakin pitää olla oma elämä, omia harrastuksia ja omia kavereita ja mielenkiinnonkohteita. Ei se, että nainen haluaa olla miehen kanssa alussa paljon ole mikään syy roikkua yhdessä 24/7...
      Et siis ole tunteeton kusipää, vaan tavallinen miehenalku, joka haluat elää ja katsella elämää rauhassa ja samalla ehkä tapailla tulevaa elämänkumppania siinä rauhassa vailla paineita. Jos "seurustelu" menee pakkopullaksi ja tuntee tukahtuvansa, merkit ovat huonot...

    • Oma kokemus

      Itselläni on ollut suhteita enemmänkin, en voisi sanoa että kovinkaan pitkiksi koskaan ehtineet, mutta puolisen vuotta ovat suurin piirtein kestäneet. Kuitenkin joka ikisellä kerralla on käynyt niin että mies on se joka lopettaa yhtäkkiä kummasti yhteydenpidon ja hiljenee täysin. Sit joutuu murehtimaan ja suremaan tilannetta ja laittaa sen omaan piikkiinsä vaikka ei itsestä johtuisikaan. Osaa ne miehet vain olla ilkeitä! Voisivat edes puhua asioista suoraan ja sanoa jos joku tympii tai vaikka syy olisi yksinkertaisesti vain ettei halua enää suhdetta niin senkin voisi sanoa päin naamaa eikä lakkauttaa yhteydenpitoa? Luulen sen kuitenkin johtuvan monasti siitä että pidän itse liian paljon heihin yhteyttä ja he ahdistuvat.

      Nyt asiaan. Itse olen erittäin huomionkipeä ja kaipaan poikaystävän läheisyyttä paljonkin. Tai enemmänkin olen koko ajan kiinnostunut toisen menoista ja minulle on tärkeää että pidetään jatkuvaa yhteyttä. Kuitenkin olen tiedostanut myös sen että silloin tällöin itsekin kaipaa yksinäisyyttä ja oloa ilman kumppania, ja olen tajunnut että miehet tarvitsevat sitä todellisuudessa paljon enemmän kuin naiset. Heille on oikeasti tärkeää päästä viettämään iltaa poikaporukalla, joka on minusta hienoa ja hyväksyn sen täysin. Pystyn myös helposti olemaan viikkoja erossa rakkaasta, mutta tärkeää itselleni olisi säännöllinen yhteydenpito, muuten tuntuu että toinen ei välitä. Esimerkiksi jokailtainen edes muutaman minuutin puhelu tai hyvänyön viesti olisi kiva merkki välittämisestä, joka korvaa sen ettei ole tarvetta nähdä joka päivä. Parikaan päivää ilman yhteyttä ei tee kellekään pahaa, mutta siitä pidemmät aikajaksot ilman minkäänlaista viestittelyä alkaa tuntua eriytymiseltä. Monasti pidän itse liikaa yhteyttä toiseen ja olen huomannut että poika helposti ahdistuu siitä. Jos kumppani vain kestäisi niin olisin vaikka koko ajan luurissa soittelemassa ja kyselemässä mitä hän tekee ja missä hän on ja koska nähdään, mutta tiedostettuani miehen oman rauhan tarpeen, pidättäydyn tuskaisesti hiljaa niin kauan kun vain voin, ja olen huomannut että se jopa toimii useasti.

      Tilaa ja omaa aikaa kannattaa siis jokaisen antaa toiselle. Jos onnistut olemaan suhteessa useampiakin päiviä erossa toisesta, niin laitathan edes viestiä kuulumisistasi, sillä näytät että välität. =) tässä mun pikku vinkit!

    • Oma kokemus

      Itselläni on ollut suhteita enemmänkin, en voisi sanoa että kovinkaan pitkiksi koskaan ehtineet, mutta puolisen vuotta ovat suurin piirtein kestäneet. Kuitenkin joka ikisellä kerralla on käynyt niin että mies on se joka lopettaa yhtäkkiä kummasti yhteydenpidon ja hiljenee täysin. Sit joutuu murehtimaan ja suremaan tilannetta ja laittaa sen omaan piikkiinsä vaikka ei itsestä johtuisikaan. Osaa ne miehet vain olla ilkeitä! Voisivat edes puhua asioista suoraan ja sanoa jos joku tympii tai vaikka syy olisi yksinkertaisesti vain ettei halua enää suhdetta niin senkin voisi sanoa päin naamaa eikä lakkauttaa yhteydenpitoa? Luulen sen kuitenkin johtuvan monasti siitä että pidän itse liian paljon heihin yhteyttä ja he ahdistuvat.

      Nyt asiaan. Itse olen erittäin huomionkipeä ja kaipaan poikaystävän läheisyyttä paljonkin. Tai enemmänkin olen koko ajan kiinnostunut toisen menoista ja minulle on tärkeää että pidetään jatkuvaa yhteyttä. Kuitenkin olen tiedostanut myös sen että silloin tällöin itsekin kaipaa yksinäisyyttä ja oloa ilman kumppania, ja olen tajunnut että miehet tarvitsevat sitä todellisuudessa paljon enemmän kuin naiset. Heille on oikeasti tärkeää päästä viettämään iltaa poikaporukalla, joka on minusta hienoa ja hyväksyn sen täysin. Pystyn myös helposti olemaan viikkoja erossa rakkaasta, mutta tärkeää itselleni olisi säännöllinen yhteydenpito, muuten tuntuu että toinen ei välitä. Esimerkiksi jokailtainen edes muutaman minuutin puhelu tai hyvänyön viesti olisi kiva merkki välittämisestä, joka korvaa sen ettei ole tarvetta nähdä joka päivä. Parikaan päivää ilman yhteyttä ei tee kellekään pahaa, mutta siitä pidemmät aikajaksot ilman minkäänlaista viestittelyä alkaa tuntua eriytymiseltä. Monasti pidän itse liikaa yhteyttä toiseen ja olen huomannut että poika helposti ahdistuu siitä. Jos kumppani vain kestäisi niin olisin vaikka koko ajan luurissa soittelemassa ja kyselemässä mitä hän tekee ja missä hän on ja koska nähdään, mutta tiedostettuani miehen oman rauhan tarpeen, pidättäydyn tuskaisesti hiljaa niin kauan kun vain voin, ja olen huomannut että se jopa toimii useasti.

      Tilaa ja omaa aikaa kannattaa siis jokaisen antaa toiselle. Jos onnistut olemaan suhteessa useampiakin päiviä erossa toisesta, niin laitathan edes viestiä kuulumisistasi, sillä näytät että välität. =) tässä mun pikku vinkit!

    • ämmä

      Olen itse seurustellut puoli vuotta mieheni kanssa. Olen juuri sellainen tyttö, joka haluaisi viettää koko ajan aikaa oman kullan kainalossa. Miestäni ahdistaa se toisinaan. Hän haluaisi olla yksin, rauhassa. Olen kullalleni koittanut sanoa, että kertoo minulle, jos haluaa lähteä vain poikaporukalla, mutta hän pelkää loukkaavansa. Eli tämä on meilläkin ongelma. Hän haluaa olla yksin välillä, minä en.
      Mutta suurimman osan ajasta meillä on toiminut se, että otan kultaani "etäisyyttä" vaikka olenkin saman katon alla. Annan hänen syventyä omiin juttuihinsa, lukea, istua netissä, ym. Ollaan vaan hissukseen, ei kosketa (no, ehkä pari pusua kun en pysty vastustamaan) mutta silti yhdessä. Mieheni kokkaa ruoan, syödään yhdessä, ihan vaan hiljaksiin. Illalla sitten kaikessa hiljaisuudessa käperryn kultani viereen katsomaan elokuvaa. Toimii meillä. Kannattaisiko ehdottaa naisellesi? Jutella asiat halki? Rehellisyys on aina paras, vaikka kaikkea ei niin kivaa olisi kuullakkaan. Pointti on siinä, miten asiasi esität. Sano asiat nätisti, rakastaen, niin kultasi varmasti ymmärtää. Jos ei, niin on naisessa vika.
      Sitten tämä kaverien kanssa meneminen. Tottakai pitää välillä mennä omien kavereiden kanssa. Pakkohan se on.
      Mutta meilläkin oli/toisinaan on vieläkin, se ongelma, että kaikki vapaapäivät menivät kavereiden kanssa. Joka ikinen viikonloppu. Tottakai, raskas työ, raskaat huvit kaverien kanssa. Mutta minun mielipiteeni on se, että yksi päivä pyhitettynä vain ja ainoastaan teille kahdelle, aamusta seuraavaan aamuun, pari kertaa kuukaudessa ei ole todellakaan liikaa vaadittu yhdeltäkään mieheltä. Jos on, on vika silloin miehessä.
      Ja meidät naiset voi pitää paljon tyytyväisempinä, kun meille on kiltti ja huomaavainen, korostan sanaa huomaavainen.
      Pienet asiat saavat meidät hyvälle tuulelle. Kahvikupin tuominen kullalle, kehuminen, kiittäminen, ylipäätään kaikessa huomioon ottaminen. Kysytte meidän mielipidettä johonkin asiaan, me tunnemme itsemme tärkeiksi. Suukotatte ja kerrotte rakastavanne sellaisessa tilanteessa, missä emme sitä odota, saatte meidät takuulla kehräämään. Nauratte ja iloitsette kanssamme. Ja vaikka meille tärkeät asiat olisivat kuinka tyhmiä mielestänne, kuunnelkaa silti. Se on meille tärkeää. Ota kultaasi kädestä kiinni, vedä kainaloon, ja kerro rakastavasi. Ettet haluaisi ketään muuta, mutta..


      Näin.. Toivottavasti nyt jotain apua oli..

    • asdfas...

      No on sulla ongelmat. Anna se muija mulle niin mä kattelen sitä mielellään vaikka vuoden jokaisena päivänä.

      • Näin se tehhään!

        Tämä on jo asiallinen kommentti :D. Se kun on niistä "yksilöistä" kiinni -> mikä ahdistaa yhtä, se helpottaa toista


    • Juippi2

      Ihan normaalia on kun tyttö rakastuu. Siksipä nuoret tytöt ja naiset useasti haluaa vanhempaa miestä jolle ei enää frendien kanssa akkujen latailu ja jätkäporukat ole määräävä tekijä elämässä.

    • AIKAA

      ihan täyspäiväseen vlirttailuun ja ihan tosi hommiinki... eli Tervetuloa..usempiki tyttöystävä mahtuu kyytiin..jooo

      • Tilda--

        Itsekin nuorena lapsettomana naisena roikuin miehissä kuin takiainen. Nyt 5 vuotta myöhemmin kun perheessä lapsiakin niin vasta tajunnut, että ihminen tarvitsee omaa aikaa ja elämää ihan yhtä paljon. Mutta eihän tuota ajatellut lapsettomana ihmisenä ja vähän aikaa suhteessa olleena. Joten teidän molempien käytös on minusta aivan normaalia. Toki on niitä perheellisiäkin ja vanhempia, jotka roikkuvat puolisossa aivan liikaa.


    • Heli

      Olen nyt ollut jo vuoden avoliitossa. Mieheni tekee kahta työtä eli ei paljoa oleskele kotona. Tämä ei minua haittaa, tiesin sen asian jo ennenkuin alettiin vakavasti seurustelemaan. yhdessää ollaan oltu kohta 2 vuotta.

      Jotkut naiset vaan on semmoisia, että ne tahtoo olla joka sekunti oman rakaan kanssa. Sellainen oli mieheni ex. Juuri sen takia heillä meni poikki. Minulle tehtiin selväksi heti suhteen alussa, että mies ei kuuntele ruikutusta: "Säet ikinä ole kotona!"

      Ehkä teidänkin kannattaisi keskustella asiasta ja jos tämä tytteli ei ymmärrä, niin miettikää sitten uudestaan suhdettanne. En minäkään kuuntelisi, jos mies ruikuttaisi että kun et koskaan ole kotona.

      Jos on semmoinen ihminen joka haluaa suhteessa vähän aikaa itselleenkin, niin kannattaa hommata semmoinen nainen joka on samanlainen.
      Eikä mitään ripustautuvaa akkaa..

      Mutta nämähän on vain minun mielipiteitä.

    • Milkakuu

      Ymmärrän olosi, että tahdot olla hetken rauhassa töiden ja koulun jälkeen. En yhtään ihmettele, jokainen kaipaa omaa aikaa.

      Itse seurustelin ja asuinkin yhdessä miehen kanssa, joka oli tosiaan läheisriippuvainen eikä osannut tehdä loppuvaiheessa yhtään mitään ilman minua. Mustasukkaisuuttakin oli kuvioissa, tämä oli suurinosa kyse kavereista, ei miespuolisista, jotka olisivat vieneet minut häneltä, mutta sitäkin oli.

      Yritin hänelle kovasti sanoa, että kaipaan omaa aikaa ja haluan myös mennä kavereitteni kanssa juhlimaan. Asuimmehan sentään yhdessä joten olimme muuten yhdessä melkein 24/7, ellemme olleet töissä.

      Itse olin alle vuoden sisään muuttanut uuteen kaupunkiin, joten kavereitakaan ei kauheasti ollut silloin ja niistä tahdoin pitää kiinni. Mielestäni parisuhde sekä oma aika kuuluvat elämään. Mitä jos viettää kaiken aikansa rakkaan kanssa ja omat kaverit unohtuu. Sitten tapahtuu jotain mullistavaa, ero tai kuolema, niin ei sinulla enää ole kavereita eivätkä myöskään kaverit jaksa semmoista, että ensin heidät hyljätään miehen taikka naisen takia ja sitten yhtäkkiä palataan asiaan, niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.

      Mielestäni sinun nyt pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen, istuttaa tyttö sohvalle ja puhua tunteistasi, mitä tunnet. Mutta muista, että myös tytöllä on oikeus tuoda omat tunteensa julki. Miten suhde voi olla onnistuva, jos ette jo tässä vaiheessa pysty keskustelemaan niinkuin aikuisten kuuluisi?

      Ei, et ole itsekeskeinen kusipää, kaikille ei vaan semmonen läheinen seurustelusuhde onnistu. Jotkut kaipaavat sitä omaa aikaa. Onhan rakkaan kanssa vietetty aika tärkeää, mutta ei se ole ainoa elämä työn ja harrastuksen lisäksi mitä sinulla pitää olla.

    • hmm...

      Rakastuneen mustasukaisuudesta.

      Jos ei oteta huomioon oikeudellisia asioita eikä lapsen suhtautumista:
      Vaihtaisitko esim. 10-vuotiaan lapsesi naapurin kakaraan? (vastaavaan)
      Voisiko elämä jatkua muitta mutkitta entiseen tapaan?

      Ei taida tulla kysymykseenkään. Rakastumisessa tunneside on luokkaa yhtä vahva.
      Miksi siis ihmetellä rakastuneen tunnetta.

      Entä kun miettii lapsen kannalta. Vanhemmat voisivat vaikka leikillään puhua
      lapsten vaihtamisesta tämän kuullen. Lapsi ottaisi tämän todesta ja joutuisi paniikkiin.


      Lapsi, vanhempi tai rakastuneen kumppani ei ole missään olosuhteissa korvattavissa millään.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      2993
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2868
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      94
      2136
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1850
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1838
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1751
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1662
    Aihe