Kusella saa päivät rampata

ei eturahasvaivaa

Mikä vittu siinä on kun yövuoron jälkeen ja ennen yövuoroa saa aina päivät laukata kusella tunnin välein kun kesken unien. Ja kusta tulee aina litra kusta jokaisella kerralla. Hyvää laihdutuskuuria me on, mutta tuskin kovin terveellistä kun elimistö niin sekaisin. Vai mitä?

9

1984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjkdfhgkdf

      Kahvin litkiminen poistaa nestettä elimistöstä.

    • MinttumaariaMöttönen

      Voipi olla myös diabeteksen alkua. Kannattaa kysäistä lääkäriltä asiasta.

      • ei eturahasvaivaa

        eihän paskamaisesti suunniteltu vuorotyö todellakaan ole terveellistä..


      • suvussa:(

        diapeettestä. yksi oire muista


    • en tiedä ratkaisua

      Joo, samanlaisia kokemuksia vuoro/yötyöstä. Eli ei täältä ei ratkasua löydy, mutta teki mieli ottaa kantaa tähän, kun on omassaki mielessä monesti pyöriny, että mikä hitto tätä kroppaa vaivaa...

      Tein siis vuoden ajan erittäin epäsäännöllistä vuorotyötä, ja huomasin saman ongelman. Ennen työn aloittamista ei ollut KOSKAAN tarvetta käydä yöllä wc:ssä. Yötyön ja vuorotyön aloittamisen jälkeen juoksin esim 5 kertaa yössä vessassa, ja ihan joka kerta oikeasta syystä.. litra ei tunnu riittävän:D Enkä juo kahvia lainkaan! tosin tuolloin tunsin monesti olevani janoinen herätessäni yöllä töihin.

      Nyt olen lopettanut kyseisen työn, ja elämän rytmi on säännöllisempi, mutta elimistöön ei ole vieläkään tasapaino palautunut. Edelleen juoksen vessassa öisin, ja päivisin, joskus useita kertoja, joskus harvemmin.
      En tiedä vastausta, mutta olen myös miettinyt sitä voiko vuorotyö aiheuttaa sokeritaudin puhkeamisen? Ei vuorotyö selvästikään ainakaan hyvää elimistölle tee...

    • kustaa..

      eikä aineenvaihduntasi tiedä, että teet yövuoroa ja nukut päivisin. mulla sama ongelma, parin tunnin välein noustaan kuselle ja uni katkeaa. olen yrittänyt olla juomatta öisin töissä, muttei sekään terveellistä ole, elimistöni on kuivuustilassa koko ajan. ja siitä tulee sitten taas päänsärkyä. yötyö pitäisi kieltää kaikilta muilta, paitsi sairaaloissa jne.

    • yökötys

      enpä ole moisesta yötyön haitasta ennen kuuullut.

      • yökkö2

        itse toimin hoitoalalla vakiyökkönä. aineenvaihdunnalliset häiriöt ovat osa yötyötä, joten ainakin meillä terveystarkastukset säännöllisesti. teen aina 7 pv töitä ja toisen 7 vapaalla. etenkin ensimmäisen yön saa juosta vessassa koko ajan. ja päivisin unet katkeaa, koska vessaan on päästävä. aineenvaihdunnallisia muutoksia siis, mutta pahin on p*skanmaku suussa, joka on melko krooninen, vain vapaaviikolla hivenen helpottaa. ja tämä alkoi välittömästi ensimmäisenä valvontayönä, joten ei epäselvyyksiä mikä aiheuttajana.

        suuvettä kuluu että parisuhde voi paremmin :)


      • raikas suu
        yökkö2 kirjoitti:

        itse toimin hoitoalalla vakiyökkönä. aineenvaihdunnalliset häiriöt ovat osa yötyötä, joten ainakin meillä terveystarkastukset säännöllisesti. teen aina 7 pv töitä ja toisen 7 vapaalla. etenkin ensimmäisen yön saa juosta vessassa koko ajan. ja päivisin unet katkeaa, koska vessaan on päästävä. aineenvaihdunnallisia muutoksia siis, mutta pahin on p*skanmaku suussa, joka on melko krooninen, vain vapaaviikolla hivenen helpottaa. ja tämä alkoi välittömästi ensimmäisenä valvontayönä, joten ei epäselvyyksiä mikä aiheuttajana.

        suuvettä kuluu että parisuhde voi paremmin :)

        paskanmaku suussa liittyy aineenvaihduntaan? Haiseeko vuorotyöläisillä suu paskalle? Nuo jatkuva kusireissut nukkumisen ohessa kyllä allekirjoitan täysin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2343
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2134
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      179
      2007
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      5
      1209
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1080
    Aihe