407 kokemuksia kiitos.

Uutta etsivä

Saisinko rehdin mielipiteen 407 pösöstä. Kokemuksia käyttäjiltä, mitä vikoja olette kohdanneet. Mikä mikellyttää. Pohdin vaihtoa kyseiseen peliin, mielestäni hyvän näköinen se on ainakin. Asiallista tietoa kiitos.

188

42418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Doublesix

      Ostin -06vm 407 SW 2.0 Aut. 25 000 km. ajettuna ja parissa vuodessa tuli 60 000Km lisää. Hyvännäköinen ja vakaa ajettava. 2.0 moottori oli vähän alitehoinen automaatin yhteydessä,joka näkyi kulutuslukemissa, mutta kyllä silläkin ehti. Laatikko ok.Ajovaloja kärähteli normaalia useammin,mutta tässä mallissa ne ovat erittäin helppo vaihtaa.Eniten ärsytti tavaratilan hattuhylly,joka kitisi ja oli päivittäisessä käytössä hankala käyttää(olikin pois suurimman osan ajasta).Muuten auto pelasi moitteettomasti ja jätti luotettavan kuvan autosta.

      • Peukeotti

        Tuon www.ago.fi Haynesin huolto-oppaan kanssa olen omaani hoitanut ja kaikki on jo vuosia toiminut ilman ongelmia. 407 on varmatoiminen ja laadukas auto, kaikenlaisilla valittajilla olisi enemmänkin peiliin katsomisen paikka. Yksikin purnaaja väitti, että autossa on väärät aurauskulmat, kun renkaat kuluvat nopeasti. Syyksi paljastui sitten, ettei ilmanpaineita oltu tarkistettu kertaakaan.


      • ?oh6
        Peukeotti kirjoitti:

        Tuon www.ago.fi Haynesin huolto-oppaan kanssa olen omaani hoitanut ja kaikki on jo vuosia toiminut ilman ongelmia. 407 on varmatoiminen ja laadukas auto, kaikenlaisilla valittajilla olisi enemmänkin peiliin katsomisen paikka. Yksikin purnaaja väitti, että autossa on väärät aurauskulmat, kun renkaat kuluvat nopeasti. Syyksi paljastui sitten, ettei ilmanpaineita oltu tarkistettu kertaakaan.

        Heh, eikai se auton vika oo jos aurauskulmat ja ilmanpaineet on väärin. =)


      • JUUSTEER

        EI NIIN HYVÄ KUIN 406 VIIMEISIMMÄT.......JOTEN ALOITA SARJAN LOPPUPÄÄSTÄ...SAMAA TASOA KUIN 2009 JÄLKEISET SITIKAT C5


      • Ajovalojen kärähtely vähenee, jos sammutat ajovalot konepeiton sulkemisen ajaksi


    • malliksi
    • 407 1.8 vm -05

      Ihan hyvä auto sinänsä. Kaupungissa kulutus on mielestäni turhan suuri 1.8 koneelle (10l/100 km). Itselläni vaihdettiin myös nuo alapallonivelet, autolla tuolloin ajettu n. 60 tkm. Ohjaustehostimen pumppu tms ilmeisesti vuoti hieman jostain, se on myös tyyppivika. Korjaus maksaa 1500e, joten toivottavasti ei hajoa. Ajotietokoneen näyttö myös pimeni lähes täysin, joten sekin on ihan hyödytön. Uusi maksaa 500e. Ihan hyvä auto mutta toiste en peugeotiin koske :) Taitaa nuo jatkeet olla minun autoja..

      • Arux

        Kaverilla hajos bmw 5 sarjan kone loppulasku yli 12000€.


      • Anonyymi

        Jospa lisäisit ohjaustehostajaan hydraulinestettä eli auto käyntiin,korkki pois,kaveri kääntää ensin ratin ihan oikealle>>lisää nestettä,sitten vasemmalle jne..muutaman kerran, niin jo "VIKA" häviää. Monitoiminäytön saa saksasta 190 eurolla, että noi sun ranskalaisvihaajan arviot aika pielessä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa lisäisit ohjaustehostajaan hydraulinestettä eli auto käyntiin,korkki pois,kaveri kääntää ensin ratin ihan oikealle>>lisää nestettä,sitten vasemmalle jne..muutaman kerran, niin jo "VIKA" häviää. Monitoiminäytön saa saksasta 190 eurolla, että noi sun ranskalaisvihaajan arviot aika pielessä..

        Aliexpress myy näytön hintaan 66 euroa. Postikulujen, tullin ja alvin jälkeen hinta on noin satasen.


    • Jo toinen 407 sedan

      Ei mitään ongelmia, loistava auto ja erinomainen ajaa. Taidan vaihtaa vielä kolmannenkin.

      • peugeot1

        Minulla on Peugeot 407 vm.2007 2lhdi 137 minä olen hyvin tyytyväinen autoon minulla oli ennen 2 kpl Mersuja C-saraja ensimmäinen oli vielä hyvä mutta kun tulimme 2000 luvulle ja tuli cdi koneet ovat olleet aika huonoja minu pösöllä on nyt ajettu 206 tuhatta ja olen vaihtanut yhden pyörän laakerin ja jarrupalat eteen vaihdoin
        180km ajan jokapäivä työmatkaa 26km sivu ja keskikulutus on 5.2 litraa/100km minulla on automaatti vepasto joka on aina käynnissä kun lämpötila laskee lähelle 0
        suosittelen kyllä ostamaan on hyvä hankinta ajomukavuus/hinta suhde.


    • Älä vaihda Leijonaan

      37 800 Parkkipoltimo etuvasen
      39 500 KATSASTETTU 2008
      40 500 Monitoimikatkaisin, suuntavilkku
      42 800 Takaikkunoiden lukitusnuppi
      43 000 Parkkipoltimo etuoikea
      44 200 Konepellin tukitangon hakanen
      45 500 Jäähdystysneste Punainen G12 1litra
      45 800 Oikean sivun taimaisen kääntöovenlasinnostimen mekanismin vaihto
      45 800 Olka-akselin pallonivelen vaihto, oikeapuoleinen
      46 000 Moottorin suihkutuksen ECU:n päivitys
      48 000 H1 ajovalopoltimot 2kpl 12V/55W
      48 500 UUSI MOOTTORI
      48 500 Ohjausvaihde
      48 500 Etupään ohjauskulmien säätö
      48 500 Etujarrupalat vasen ja oikea

      • ihmettelijä..

        Nyt ymmärrän mistä johtuu että 407 on vikatilastojen pohjalla. Ihmetellyt olen, sillä omassa ei aivan kauheasti ole ollut vikaa (lue ylempää). Jarrupalatkin vaihdoin vasta äskettäin n. 80 tkm kohdalla. Miten ihmeessä koko moottori meni vaihtoon?


      • Älä vaihda Leijonaan
        ihmettelijä.. kirjoitti:

        Nyt ymmärrän mistä johtuu että 407 on vikatilastojen pohjalla. Ihmetellyt olen, sillä omassa ei aivan kauheasti ole ollut vikaa (lue ylempää). Jarrupalatkin vaihdoin vasta äskettäin n. 80 tkm kohdalla. Miten ihmeessä koko moottori meni vaihtoon?

        Moottori söi 4000 km välein 1 litraa öljyä. Automaassa ilmoittivat että männän renkaat tosi väljät, loppuunkuluneet. Takuut ei enää, 4v vanha auto. Mä ajoin vain 12t km vuodessa, kuulemma siinä suurin syy, ei kuulostaa yhtään loogiselta, voi voi.
        Eikä siinä kaikki, ensin maanantaina (50 600 km ajettu) "Puuha"maahan vaihtamaan etupyörille uudet laakerit, takuutkin poissa.


      • jokumuu
        Älä vaihda Leijonaan kirjoitti:

        Moottori söi 4000 km välein 1 litraa öljyä. Automaassa ilmoittivat että männän renkaat tosi väljät, loppuunkuluneet. Takuut ei enää, 4v vanha auto. Mä ajoin vain 12t km vuodessa, kuulemma siinä suurin syy, ei kuulostaa yhtään loogiselta, voi voi.
        Eikä siinä kaikki, ensin maanantaina (50 600 km ajettu) "Puuha"maahan vaihtamaan etupyörille uudet laakerit, takuutkin poissa.

        Jos moottorissa on kuluneet männänrenkaat niin vaihdetaan koko moottori?

        Tässä ei nyt jokin täsmää.


      • Älä vaihda Leijonaan
        jokumuu kirjoitti:

        Jos moottorissa on kuluneet männänrenkaat niin vaihdetaan koko moottori?

        Tässä ei nyt jokin täsmää.

        Kyllä valitettavasti täsmää: Männän renkaat väljäät, venttiilit ei asetu kunnolla paikalleen, tiivisteissä oli vikaa, Lohkon planipinta rosoinen. Oli "Puuha"maan ilmoituksen mukaan edullisempi vaihtaa uusi moottori kun lähtevät korjaamaan kuntoon, työtunnit 30h x 80 euroa plus uudet osat. Ecu-ruiskutusjärjestelmässä jotain vikaa, eivät sanoneet mitä, paljon arvauksia oli ilmassa. Johtopäätös: asiakas on itse rikkonut nuo, ei takuuta.

        Mun mielestä nuo kaikki oli valmistus ja materiaalivikaa moottorissa, vaan "Puuha"maa ei myönnä mitään, vaikeat olivat nuo takuujutut, viime kädestä asiakas kärsii kuten kävi.

        Siinä oli mun kokemukset 407:sta, viittasi paljon tyyppivikoihin, laakerit, suuntavilkkuviiksi, männän renkaat ynnä muut. Teillä muilla omistajilla oli hyvä onni kun saitte toimivia 407, toivotan teille parasta ettei kävisi kuten mulle.


      • paranee
        Älä vaihda Leijonaan kirjoitti:

        Kyllä valitettavasti täsmää: Männän renkaat väljäät, venttiilit ei asetu kunnolla paikalleen, tiivisteissä oli vikaa, Lohkon planipinta rosoinen. Oli "Puuha"maan ilmoituksen mukaan edullisempi vaihtaa uusi moottori kun lähtevät korjaamaan kuntoon, työtunnit 30h x 80 euroa plus uudet osat. Ecu-ruiskutusjärjestelmässä jotain vikaa, eivät sanoneet mitä, paljon arvauksia oli ilmassa. Johtopäätös: asiakas on itse rikkonut nuo, ei takuuta.

        Mun mielestä nuo kaikki oli valmistus ja materiaalivikaa moottorissa, vaan "Puuha"maa ei myönnä mitään, vaikeat olivat nuo takuujutut, viime kädestä asiakas kärsii kuten kävi.

        Siinä oli mun kokemukset 407:sta, viittasi paljon tyyppivikoihin, laakerit, suuntavilkkuviiksi, männän renkaat ynnä muut. Teillä muilla omistajilla oli hyvä onni kun saitte toimivia 407, toivotan teille parasta ettei kävisi kuten mulle.

        on Peugeotin viesti , muistelen kuitenkin 70-luvun 504-sarjan autoja joissa aivan upeat diesel-moottorit ja alusta keskisuomalaisella soratiellä .
        Niin ja autoilla oli ajettu todella paljon n.150 - 450tkm .
        t.Reissumies


      • ex50d diseli
        paranee kirjoitti:

        on Peugeotin viesti , muistelen kuitenkin 70-luvun 504-sarjan autoja joissa aivan upeat diesel-moottorit ja alusta keskisuomalaisella soratiellä .
        Niin ja autoilla oli ajettu todella paljon n.150 - 450tkm .
        t.Reissumies

        Huonolla alustalla hakkasi kardaani pohjaan ja muutenkin kuin kumijänis...tuo 504, mutta sileällä asfaltilla loistavan suuntavakaa, ja indenor diesel kuulosti soramyllyltä....ja isohan se vipukin oli mistä sammutettiin... kansipahveja noihin koneisiin sai vaihaa melkein joka öljyn vaihdon yhteydessä, ois niissä saanut olla saranoitu sylinterin kansi ku ranskikset niin "innovaatisia"


      • KSS64
        jokumuu kirjoitti:

        Jos moottorissa on kuluneet männänrenkaat niin vaihdetaan koko moottori?

        Tässä ei nyt jokin täsmää.

        Huvikseni näitä viestejä lueskelen, ja täytyy tähän todeta että kyllä nykyään varmaan vaihdetaan koko moottori koska eihän ne siellä huollossa enää osaa KORJATA mitään. Ne vaan vaihtaa osia nykyään. Moottorihan on auton yksi oleellinen osa kuitenkin. ;)


      • pösöllä ajeleva
        ex50d diseli kirjoitti:

        Huonolla alustalla hakkasi kardaani pohjaan ja muutenkin kuin kumijänis...tuo 504, mutta sileällä asfaltilla loistavan suuntavakaa, ja indenor diesel kuulosti soramyllyltä....ja isohan se vipukin oli mistä sammutettiin... kansipahveja noihin koneisiin sai vaihaa melkein joka öljyn vaihdon yhteydessä, ois niissä saanut olla saranoitu sylinterin kansi ku ranskikset niin "innovaatisia"

        Erilaisilla pösöillä on tullut ajettua 404 , 504 (2 kpl) 505 (2 kpl) 605 ja nyt 406 , siinä sivussa ollut muitakin merkkejä mm mersu , ajolleen 504 ja 505 olivat parempia kuin nykyiset, erilaisia vikoja on ollut sekä ranskalaisissa, että muissa merkeissä, auton pito valitettavasti maksaa, joku varmaan tietää merkin, josta ei mikään paikka hajoa, en vaan itse ole vielä kuullut siitä, ostan heti kun kuulen.
        toimin nuorena miehenä autonasentajana ja eniten nykyautoissa nyppii se, ettei niitä voi niin vain itse korjailla, kuin ennen, konehuonekin on niin tungettu täyteen tavaraa, ettei sormet mihinkään väliin sovi, tosiaan muutaman tonnin vuodessa joutuu auton korjauksiin laittamaan, käy vaan sääliksi naisautoilijoita, sekä autoa tuntemattomia miehiä, jotka ovat täysin korjaamoiden armoilla, sano ne mitä tahansa, autoon pitää uusia sitä tai tätä, ei se aina niin ole, ei asentajat ole kaikkitietäviä ja työnvastaanottajat jotka ennen tiesi ja paljon neuvoivatkin, osaavat nykyisin kirjoittaa ainoastaan laskun,
        jos tuttavapiirissänne on jo autoista jotain oikeasti tietävä, kysykää neuvoa auton huoltoa ja korjauksia koskevissa asioissa, saattaa säästää paljon,
        niin, eri automerkkien moittimisen sijaan, olen sitä mieltä, että joillakin ihmisillä ei mikään kestä ja toisilla taas kestää paljon paremmin,
        koneita ja laitteita kun voi kohdella eri tavoin,
        katsastusmies sanoi minulle viime katsastuksessa, että hän ei ole eläissään nähnyt noin siistiä ja ikäisekseen hyväkuntoista autoa, näyttää ihan kuin uudelta sisältä ja ulkoa, vaikka on jo yli 200 000 mittarissa


      • pösöllä ajeleva
        ex50d diseli kirjoitti:

        Huonolla alustalla hakkasi kardaani pohjaan ja muutenkin kuin kumijänis...tuo 504, mutta sileällä asfaltilla loistavan suuntavakaa, ja indenor diesel kuulosti soramyllyltä....ja isohan se vipukin oli mistä sammutettiin... kansipahveja noihin koneisiin sai vaihaa melkein joka öljyn vaihdon yhteydessä, ois niissä saanut olla saranoitu sylinterin kansi ku ranskikset niin "innovaatisia"

        lisäisin vielä, että 504 en koskaan vaihtanut kansipahvia 505 dieseliin kerran 7 v aikana , yli 600000 oli mittarissa kun minulta lähti, näistä uudemmista ei kannentiivistettä nähtävästi saa poltettua, niin merkkihuollon asentajatkin sanoivat ja on siitä kokemusta itselläkin, kun eräänä kesänä tuulettimet ei toiminu ja pannu kävi välillä kuumana, mutta tiivistettä ei polttanu,
        siis edelleen posöllä ajeleva


      • jokumuu.
        pösöllä ajeleva kirjoitti:

        Erilaisilla pösöillä on tullut ajettua 404 , 504 (2 kpl) 505 (2 kpl) 605 ja nyt 406 , siinä sivussa ollut muitakin merkkejä mm mersu , ajolleen 504 ja 505 olivat parempia kuin nykyiset, erilaisia vikoja on ollut sekä ranskalaisissa, että muissa merkeissä, auton pito valitettavasti maksaa, joku varmaan tietää merkin, josta ei mikään paikka hajoa, en vaan itse ole vielä kuullut siitä, ostan heti kun kuulen.
        toimin nuorena miehenä autonasentajana ja eniten nykyautoissa nyppii se, ettei niitä voi niin vain itse korjailla, kuin ennen, konehuonekin on niin tungettu täyteen tavaraa, ettei sormet mihinkään väliin sovi, tosiaan muutaman tonnin vuodessa joutuu auton korjauksiin laittamaan, käy vaan sääliksi naisautoilijoita, sekä autoa tuntemattomia miehiä, jotka ovat täysin korjaamoiden armoilla, sano ne mitä tahansa, autoon pitää uusia sitä tai tätä, ei se aina niin ole, ei asentajat ole kaikkitietäviä ja työnvastaanottajat jotka ennen tiesi ja paljon neuvoivatkin, osaavat nykyisin kirjoittaa ainoastaan laskun,
        jos tuttavapiirissänne on jo autoista jotain oikeasti tietävä, kysykää neuvoa auton huoltoa ja korjauksia koskevissa asioissa, saattaa säästää paljon,
        niin, eri automerkkien moittimisen sijaan, olen sitä mieltä, että joillakin ihmisillä ei mikään kestä ja toisilla taas kestää paljon paremmin,
        koneita ja laitteita kun voi kohdella eri tavoin,
        katsastusmies sanoi minulle viime katsastuksessa, että hän ei ole eläissään nähnyt noin siistiä ja ikäisekseen hyväkuntoista autoa, näyttää ihan kuin uudelta sisältä ja ulkoa, vaikka on jo yli 200 000 mittarissa

        Korjauksiin muutama tonni vuodessa?

        Vuoden 2006 407:aa on vuoden sisään korjattu uusimalla toisen alatukivarren laakeri ja yksi moottorin tukikumi joista jälkimmäinen turhaan. Taisi maksaa yhteensä luokkaa 150 euroa, laakerin vaihtoi verstas, puslan vaihdoin itse. Lisäksi parin moninapaliittimen kontakteja tuli paranneltua ja kiinnitettyä rämisevä lisäjarruvalon kotelo uudestaan.

        Tosin samana aikana on tullut korjausvelkaa yhden parkkitutkan anturin verran, sille kun ei nyt ole joutanut tekemään mitään.


      • jokumuu.
        jokumuu. kirjoitti:

        Korjauksiin muutama tonni vuodessa?

        Vuoden 2006 407:aa on vuoden sisään korjattu uusimalla toisen alatukivarren laakeri ja yksi moottorin tukikumi joista jälkimmäinen turhaan. Taisi maksaa yhteensä luokkaa 150 euroa, laakerin vaihtoi verstas, puslan vaihdoin itse. Lisäksi parin moninapaliittimen kontakteja tuli paranneltua ja kiinnitettyä rämisevä lisäjarruvalon kotelo uudestaan.

        Tosin samana aikana on tullut korjausvelkaa yhden parkkitutkan anturin verran, sille kun ei nyt ole joutanut tekemään mitään.

        Eikäkö. Uusien talvirenkaiden hankinta muuten sattui juuri viime syksyyn eli lisätään laskuun noin 800 euroa, 215/55-17 kun ei ole halpa koko ja pienempikään ei mahdu. Jos nyt sitten renkaiden uusinta korjaukseksi lasketaan.


      • 406td
        pösöllä ajeleva kirjoitti:

        Erilaisilla pösöillä on tullut ajettua 404 , 504 (2 kpl) 505 (2 kpl) 605 ja nyt 406 , siinä sivussa ollut muitakin merkkejä mm mersu , ajolleen 504 ja 505 olivat parempia kuin nykyiset, erilaisia vikoja on ollut sekä ranskalaisissa, että muissa merkeissä, auton pito valitettavasti maksaa, joku varmaan tietää merkin, josta ei mikään paikka hajoa, en vaan itse ole vielä kuullut siitä, ostan heti kun kuulen.
        toimin nuorena miehenä autonasentajana ja eniten nykyautoissa nyppii se, ettei niitä voi niin vain itse korjailla, kuin ennen, konehuonekin on niin tungettu täyteen tavaraa, ettei sormet mihinkään väliin sovi, tosiaan muutaman tonnin vuodessa joutuu auton korjauksiin laittamaan, käy vaan sääliksi naisautoilijoita, sekä autoa tuntemattomia miehiä, jotka ovat täysin korjaamoiden armoilla, sano ne mitä tahansa, autoon pitää uusia sitä tai tätä, ei se aina niin ole, ei asentajat ole kaikkitietäviä ja työnvastaanottajat jotka ennen tiesi ja paljon neuvoivatkin, osaavat nykyisin kirjoittaa ainoastaan laskun,
        jos tuttavapiirissänne on jo autoista jotain oikeasti tietävä, kysykää neuvoa auton huoltoa ja korjauksia koskevissa asioissa, saattaa säästää paljon,
        niin, eri automerkkien moittimisen sijaan, olen sitä mieltä, että joillakin ihmisillä ei mikään kestä ja toisilla taas kestää paljon paremmin,
        koneita ja laitteita kun voi kohdella eri tavoin,
        katsastusmies sanoi minulle viime katsastuksessa, että hän ei ole eläissään nähnyt noin siistiä ja ikäisekseen hyväkuntoista autoa, näyttää ihan kuin uudelta sisältä ja ulkoa, vaikka on jo yli 200 000 mittarissa

        Minulle sanoi katsastusmies yli 600000 km ajetusta 406 1,9 turbo d pellit ei lopu "koskaan", toki jotain kulutuosaa sillointälläöin menee, mutta niin näyttää muissakin merkeissä menevän.


      • oiuyxtryctuvyigubojl
        406td kirjoitti:

        Minulle sanoi katsastusmies yli 600000 km ajetusta 406 1,9 turbo d pellit ei lopu "koskaan", toki jotain kulutuosaa sillointälläöin menee, mutta niin näyttää muissakin merkeissä menevän.

        Kyllä ne helmapellit loppuu "koskaan".


      • Paras auto

        Joo.
        Minä olen ajanut 25 vuoden aikana 1 500 000 km eri numeroisilla pösöllä ja on ollut vähemmän vaivaa kuin sinulla.
        Hmm..


      • Taidat olla viimeisen päälle tarkka?
        Minun 2006 mallin mittarissa on tänään 337211 km
        Huollot on tehty ajallaan.
        Nyt alkoi toisen etupyörän laakerin akustinen tunnistin ilmoittaa vaihdon olevan ajankohtainen. Vaihdan samalla molemmat.
        Suurin häikkä tuli lämmityslaitteeseen.
        Viikonloppu hölmöilyjen myötä tarvitsin kuljettajaa, ja kun oli kiireellinen tehtävä asiaa juoduttaakseni menin apukuskin paikalle, yritin käynnistää, ei käynnistynyt, avasin konepeiton, ja vetäisin akun kengän irti. Kytkin sen takaisin, kun auto käynnistyi seuraavan kerran, alkoi lämmityslaitteen läppien akselit rutista!
        Näin ei pidä tehdä. Ei muuta harmia.


      • Anonyymi
        Älä vaihda Leijonaan kirjoitti:

        Moottori söi 4000 km välein 1 litraa öljyä. Automaassa ilmoittivat että männän renkaat tosi väljät, loppuunkuluneet. Takuut ei enää, 4v vanha auto. Mä ajoin vain 12t km vuodessa, kuulemma siinä suurin syy, ei kuulostaa yhtään loogiselta, voi voi.
        Eikä siinä kaikki, ensin maanantaina (50 600 km ajettu) "Puuha"maahan vaihtamaan etupyörille uudet laakerit, takuutkin poissa.

        Eihän tuo nyt ole kummoinenkaan öljynkulutus.


      • Anonyymi
        Älä vaihda Leijonaan kirjoitti:

        Kyllä valitettavasti täsmää: Männän renkaat väljäät, venttiilit ei asetu kunnolla paikalleen, tiivisteissä oli vikaa, Lohkon planipinta rosoinen. Oli "Puuha"maan ilmoituksen mukaan edullisempi vaihtaa uusi moottori kun lähtevät korjaamaan kuntoon, työtunnit 30h x 80 euroa plus uudet osat. Ecu-ruiskutusjärjestelmässä jotain vikaa, eivät sanoneet mitä, paljon arvauksia oli ilmassa. Johtopäätös: asiakas on itse rikkonut nuo, ei takuuta.

        Mun mielestä nuo kaikki oli valmistus ja materiaalivikaa moottorissa, vaan "Puuha"maa ei myönnä mitään, vaikeat olivat nuo takuujutut, viime kädestä asiakas kärsii kuten kävi.

        Siinä oli mun kokemukset 407:sta, viittasi paljon tyyppivikoihin, laakerit, suuntavilkkuviiksi, männän renkaat ynnä muut. Teillä muilla omistajilla oli hyvä onni kun saitte toimivia 407, toivotan teille parasta ettei kävisi kuten mulle.

        Mielenkiintoista, itsellä nyt 16.5 vuotta vanha 407 SW/1.8 bensa, uutena ostettu. On mennyt normihuolloilla, paitsi tuo sisätilan lämmityslaitteen korjaus ja mittarissa nyt 233K.


    • Ceasar*'*

      2006 farkku 2 l:n koneella on toiminut moitteetta nyt 110 tkm. Kulutus on 7.5-7.6 sekalaisessa ajossa. Jos jotain moittisin, niin väriksi olisi pitänyt ottaa musta.

    • harmista

      jäät paitsi jos unohdat pösöt: mutta jos olet rahamiehiä niin mikäpä ettei: takuuaikana saat taistella malliksi kun pösös niitä vikoja löytyy mutta ei välttämättä maahantuojan / jälleenmyyjän mielestä = ominaisuuksia, sehän on selvä asia että alapallo / laakerisysyteemi ei kestä kuin 20tkm ja sen maksimi ja pyörälaakerit 30tkm välein vaihtoon ja ne muut viat... niitä riittää: välil tuntuu että ranskalaisessa autos on enempi vikoja ku osia... T:ex 407 esplanade -05 1.8, ei ikinä enään pösön romuja..., nyt ajan harraste -69 mossella ja laatupeli pösöön verrattuna toimii...

      • laatutarina oli

        hyvä paitsi että kannen tiivisteen joutuu vaihtamaan 30tkm myös..


      • halvempi
        laatutarina oli kirjoitti:

        hyvä paitsi että kannen tiivisteen joutuu vaihtamaan 30tkm myös..

        on mossen kannentiiviste vaihtaa pösö romujen remontteihin verrattuna = se kestää vai ei kuiten 30tkm ~20tkm ku pitää vaihtaa: eli vähän pitempään kuin pösön tekniikka hyvin huollettuna


      • Jaakko 1979

        Eikös esim focuksessa mene just samat alustan osat melko usein..


      • Mittarissa 337211 km Kaikki pallonivelet alkuperäisiä.
        Etuyörän laakerit menee vaihtoon.
        Samoin taka-akselin koiranluut
        Varmaan ajelet erilaisia teitä?
        Minulta katosi alustamuovit alle 100 00 km.


    • entinen pösö henkilö

      407 on tarkoitettu kai kesäautoksi koska tiivisteet eivät kestä pakkasta ja alkavat vuotaa nesteitä

      • Toistaiseksi pakkaset on olleet sen verran vähäisiä etten ole tuollaista vaivaa huomannut


    • hhe61

      *mulle lienee sattunut sitten jokin maanantaiyksilö, koska on jo mennyt viisi vuotta ja nesteetkin ovat pysyneet sisällä -tosin pari termostaattia on mennyt tänä aikana uusiksi!

    • pösöisti

      Vaimolla ja itselläni on nyt kymmenes perättäinen Pösö. Kolmessa viimeisessä on ollut valitettavasti moottorin kanssa ongelmia. Peugeot 407 2,0 bensa vm. 2005 kulutti melko paljon öljyä, ei ollut kuulema vika vaan ominaisuus huollon mukaan. Öljynvaihtovälillä piti lisätä n. 5 l, joten erikoinen ominaisuus! Autolla oli ajettu n. 100 tkm. Vaihdoimme sen 2007 samanlaiseen farmarimalliseen ja edelleen öljynkulutus oli melko suurta, mutta ei aivan samaa luokkaa kuin porrasperäisessä. 2009 vaihdoimme bensapösön vähän ajettuun 2007 vuosimallin 1,6 litran HDI koneiseen (diesel) ja kaikki meni muuten hyvin, mutta huhtikuussa -11 moottori kesken ajon ja ilman ennakkovaroitusta laukesi ja hajosi totaalisesti. Jokin pultti meni poikki, jonka ei koskaan pitäisi mennä poikki, sitä ei missään vaiheessa vaihdeta tai tarkisteta. Nyt on tulossa uusi moottori Ranskasta ja riidellään kuka maksaa... Autolla oli ajettu n. 130 tkm ja säännöllisesti huolto-ohjelman mukaan huollettu.

      Pösöistä on ollut aikaisemmin erittäin hyvät kokemukset, hyviä ajettavia, ei ruostu, ei sähkövikoja (vaikka puhutaan rapeista ranskalaisista, jossa paljon sähkövikoja) ja kohtuullinen hinta jne. Nyt taitaa merkki vaihtua.

      • Sama moottori ajettu tänään 337211 km
        Vaihan öljyt ja sihvilän n. 15 000 välein.
        Sillä välillä ei ole tarvinnut lisätä öljyä


    • 311

      Lämityslaitteen säätöakselikaan ei tunnu kestavän. Kilometrejä on alle 50000km. Puuhamaan ja uuden jälleenmyyjän mielestä on aivan normaalia, että säätöakseli katkeaa, joten joudut itse maksamaan korjauksen. Siihenkin menee taas 700€

      • Ei kestä ei. Ainakin munulla akseli hajosi, kun irroitin akun kengän ennen kun lämmityslaitteen akselit ehtivät parkkeerata lähtöasentoonsa.
        Kun pysäytät moottorin, kuuluu ääni kun akselit ajetaan pysäköitikohtaan. Kestää kelko tovin.
        Jos akselit ei ole oikeassa paikassa ja auto käynnistetään akselit hajoaa.
        En usko että mikään muu rikkoo akseleita, joilla ei ole juurikaan mitään kuormaa


    • Ei enää peugeot

      Vastaus tulee myöhään mutta jotka asiaa miettivät niin unohtakaa koko Peugeot. Minulla oli uutena 407 2 HDI. Uudesta pitäen voimakkaitta käyntihäiriöitä, mitkä jättivät tien päälle useita kertoja.

      Peugeot liike ei regoi mitenkään, koksa vikakoodia ei heidän koneillaan tule.

      Noin kallia auto eikä pysytynyt ajamaan juuri mitään.

      Siis karmea ja uskomaton kokemus miten asiakasta kohdellaan.

      • Ohoh! Joillakin aina huono tuuri!
        Minulla on ollut aina hyviä, ja toimivia autoja.
        Vaimollani huonoinpia uutena ostettuja autoja on olleet:
        1 Wolkswagen, 2 kertaa hinurin perässä pajalle, alle 60 000 km
        2 BMW moottori hajosi 78 000 km

        Mersu on ainoa laatuauto joka toimii naisellakin.

        Sitten nämä halpa-autot kuten Peugeotit palaat pajalle omin avuin jonkin nitinän etsintään


    • jokumuu.

      Itsellä on 407 SW 2.2 Sport bensa -06 ollut ajossa nyt puolisen vuotta ja vajaat 15 tkm, mittarilukema on nyt jotain 120 tonnia.. Murheita ollut seuraavasti:

      - tuulilasi oli jo ostettaessa halki, vaihdettiin
      - etujarrulevyt jo valmiiksi kuluneet alle hylkyrajan, vaihdettiin
      - öljynputsarin jalasta öljypohjaan menevässä letkussa oli halkeamia ja se tiputteli öljyä jo kauppaa tehdessa, vaihdettiin
      - toinen takasivuikkuna irtosi nostimesta kun yritin avata sitä jäisenä, odottaa korjausta
      - pari polttimoa vaihdettu
      - kytkin ravistaa varsinkin kylmänä, ehkä sitä on edellisen omistajan toimesta kiusattu. Ravistus on kuitenkin tainnut vähentyä vähäsen kun olen itse ajellut autolla.
      - ohjaus tärisee käännettäessä laidoille. Tehostin ei kuitenkaan näytä vuotavan, pitäisi ehkä ilmata.
      - Kone raksuttaa puolilämpimän startin jälkeen jonkun sekunnin, lienee enemmän ominaisuus kuin vika.

      Summa summarum: Ei ihan viaton peli mutta eipä tuossa minusta mitään maata kaatavaakaan ole. Jos kytkin alkaa luistaa tai muuten leviää niin korjataan sitten, yhdellä aikaisemmalla autollakin ajoin ravistavalla kytkimellä 70 tonnia eikä se hajonnut sittenkään. Tasoittuipa vain pikku hiljaa kuluessaan.

      Mukava peli ajella maantiellä, kaupunkiin taas on ketterämpiäkin kärryjä. Suorituskyky on kelvollinen, varustelu ihan hyvä vaikka xenonit jäävätkin puuttumaan. Lasikatosta olen tykännyt ja aurinkosuoja on käytönnössä aina pois edestä vaikka toisenlaisiakin mielipiteitä asiaan kyllä on. Käytetyssä saa rahalle mukavasti vastinetta.

    • -...-

      Kädettömät kulkekoot taksilla.

    • e-pmaa

      ongelmia on ollut ohjaustehostin pullautti nestee pihalle pakkasella. huollossa ei ymmärretty mitä pitäs tehdä. lamppuja pitää vaihtaa aika useesti eivät kestä kauan napsuttelua eestaas vaihtoja. etupyörän laakeri pitää vaihtaa lonksuttaa ajossa.tiivisteitä on vaidettu. ILMEISESTI ON KESÄAUTO TÄMÄ RANSKATAR. vm 2007

      • Anonyymi

        Ainakin 407:ssa tehtaan ohj.tehostimen nesteet vääriä pohjolan oloihin, ne muuttuu/paisuu harmaaksi mössöksi+ilmakuplia. Äkkiä motonettiin ostamaan oikeaa ohj.tehostin nestettä. Sit auto käyntiin,korkki pois,kaveri kääntää ratin ihan oikealle,lisää nestettä, sit sama vasemmalle , hela hoito muutaman kerran, niin johan neste kirkastuu ja järjestelmän ilmaus tulee tehtyä kotikonstein eli neste kirkastuu, eikä tule painetta ja ratti kääntyy kevyesti.
        Ykskään korjaamo ei tiedä tätä "ohj.tehos..korjaus kikkaa" merkkikorjaamo kyllä.


    • 407pösöttelijä

      Omakohtaisia ongelmia ei ole esiintynyt, ehkä siksi, että olen tehnyt huoltoja pääosin itse. Tuossa www.ago.fi Haynes korjaus- ja huolto-ohjekirjassa neuvotaan useimmat työt aika perusteellisesti, jos neuvoja kaipaa. Lampunvaihdot kannattaa kokemuksen mukaan aloittaa vaihtamalla aluksi se korvien välissä oleva lamppu vähän kirkkaampaan.

    • 407 2.0 Executive

      Jotain vikoja on ilmennyt mutta ei mitään yli pääsemätöntä. Halpa hankinta varusteluun nähden ja hieno ajotaan mutta en voi suosittele ihan kädettömille.. ;)

    • Pösöö 407 2.2 sport

      Peugeot 407 2.2 sport bensa ollut reilun vuoden, ajettu jotain 120tkm. Ohjaustehostin lykkäsi öljyt pihalle pakkasella, 1 ajovalon kanta suli(!). Öljyä kuluu jonkinverran ja bensaa ihan helvetisti. 17 tuuman Renkaat on jumalattoman kalliita.
      MUTTA siitä huolimatta hintaansa nähden loistava hankinta. Joku AudiA4 tms vastaavilla varusteilla olisi maksanut 2X sen mitä Pösö. Ja pösöllä on hyvä ajaa. Ja pääseehän tolla 2.2 koneella vaikkei se mikään raketti ookkaan. Ne 1.8 ja 2.0-moottorivaihtoehdot on sitten taas aivan liian tehottomia tohon painoon nähden.

      • jokumuu.

        Paljonko on "ihan helvetisti" bensaa? Mulla näkyy samanlainen tuhoavan noin 8 litraa satasella, talvella vähän alle (ei ole moottorinlämmitintä), kesällä vähän yli (kesänopeudet). Öljyä tuokin vähän vie, tosin ainakin osa siitä vuotaa pihalle ilmeisesti öljynputsarin jalasta.

        215/55-17 rengaskoko on harvinainen ja kallis.

        Ei tuo minusta nyt erityisen hyvä ajettava ole, vähän "keinotodellinen". Hintaansa nähden kuitenkin ihan soiva peli.


      • mirkku63
        jokumuu. kirjoitti:

        Paljonko on "ihan helvetisti" bensaa? Mulla näkyy samanlainen tuhoavan noin 8 litraa satasella, talvella vähän alle (ei ole moottorinlämmitintä), kesällä vähän yli (kesänopeudet). Öljyä tuokin vähän vie, tosin ainakin osa siitä vuotaa pihalle ilmeisesti öljynputsarin jalasta.

        215/55-17 rengaskoko on harvinainen ja kallis.

        Ei tuo minusta nyt erityisen hyvä ajettava ole, vähän "keinotodellinen". Hintaansa nähden kuitenkin ihan soiva peli.

        kaikki mitä nyt muutkin kokeneet 407sw 2.0aut 2006 ostettaesa mittarissa 5t esittelyauto,nyt vajaa 180t, kaikki kirjan mukaan korjattu?huollettu?puuhamaassa erilaisilla summilla ?n 4000e, kun ei Mies enää jaksa viitsi itse.. viimeksi sitten vantaan autokorjaamo oli kuulemma edullinen!? yht tammikuussa ja maaliskuussa 1800e(sis katsastushoidon) nyt sit taas jurisee ja hieman tärisee kuin jarru laahaisi, levyt ei ole kuitenkaan kuumia. en saa selvää tuleeko ääni/värinä etu vai takapäästä! Mies sairaalassa tosi pitkään, ymmärtäsi kyllä äänestä tai oireista mutta en kehtaa vaivata moisilla murheilla juuri tuonpuoleisesta heräteltyä.! olisiko teillä kokeneilla pökökuskeilla vinkkiä!! muuten kiva ajettava ja kulkee ku juna.....


      • Pösöö 407 2.2 sport
        jokumuu. kirjoitti:

        Paljonko on "ihan helvetisti" bensaa? Mulla näkyy samanlainen tuhoavan noin 8 litraa satasella, talvella vähän alle (ei ole moottorinlämmitintä), kesällä vähän yli (kesänopeudet). Öljyä tuokin vähän vie, tosin ainakin osa siitä vuotaa pihalle ilmeisesti öljynputsarin jalasta.

        215/55-17 rengaskoko on harvinainen ja kallis.

        Ei tuo minusta nyt erityisen hyvä ajettava ole, vähän "keinotodellinen". Hintaansa nähden kuitenkin ihan soiva peli.

        "Ihan helvetisti" on kaupungissa 13l/100, maantiellä se 8l/100. Kaverin saman kokoluokan 1.6 Octavia vie melkeen puolet vähemmän, mutta kyllä se aika astmainen peli on. Minulle sillä bensankulutuksella ei juuri ole merkitystä, tulee kuitenkin niin vähän kilometrejä.
        Mitä ajettavuuteen tulee, niin ehkä se hiukan yliohjautuu ja takapään suunnittelussa taitaa olla jotain pielessä, se kun alkaa heijailemaan 140 vauhdissa. Mutta on se silti mukava ajettava.
        Se öljy tippuu varmaankin juuri siitä öljynputsarin jalasta, ainakin näin minulla.


      • Pösöö 407 2.2 sport
        mirkku63 kirjoitti:

        kaikki mitä nyt muutkin kokeneet 407sw 2.0aut 2006 ostettaesa mittarissa 5t esittelyauto,nyt vajaa 180t, kaikki kirjan mukaan korjattu?huollettu?puuhamaassa erilaisilla summilla ?n 4000e, kun ei Mies enää jaksa viitsi itse.. viimeksi sitten vantaan autokorjaamo oli kuulemma edullinen!? yht tammikuussa ja maaliskuussa 1800e(sis katsastushoidon) nyt sit taas jurisee ja hieman tärisee kuin jarru laahaisi, levyt ei ole kuitenkaan kuumia. en saa selvää tuleeko ääni/värinä etu vai takapäästä! Mies sairaalassa tosi pitkään, ymmärtäsi kyllä äänestä tai oireista mutta en kehtaa vaivata moisilla murheilla juuri tuonpuoleisesta heräteltyä.! olisiko teillä kokeneilla pökökuskeilla vinkkiä!! muuten kiva ajettava ja kulkee ku juna.....

        Saattaisi olla vetoakseli.


    • Paljon Onnea

      Sen aikaa kun kortti on ollut, niin n. 50 autoa omistanut. Kaikki yleisimmät merkit koettu. Paskimmat autot ovat olleet (lue eniten arkista käyttöä vaikeuttavia vikoja) Volvo, Opel ja Toyota. Nyt kaksi viimeisintä kulkinetta ovat olleet Pösöjä. Pösöt menevät ylivoimaisesti vähävikaisempien joukkoon. Alla parhaillaan 407 vm. 05 ja bensa 2.0. Muut kaksi jotka erottuvat joukosta ovat olleet Mersu ja Suzuki. Repikää siitä...

      • Enpäs minä

        allekirjoittais. Mulla huonoimmat on olleet Opel ja nimenomaan 407 HDI 1,6 litrainen Pösö. Siis pitäisi olla setelipainon omistaja, jos noilla meinaa ajaa. Ei voi kenellekkään suositella. Opeli oli huoleton 80 tkm:iin ja Pösö 120 tkm:iin.


      • Anonyymi
        Enpäs minä kirjoitti:

        allekirjoittais. Mulla huonoimmat on olleet Opel ja nimenomaan 407 HDI 1,6 litrainen Pösö. Siis pitäisi olla setelipainon omistaja, jos noilla meinaa ajaa. Ei voi kenellekkään suositella. Opeli oli huoleton 80 tkm:iin ja Pösö 120 tkm:iin.

        Minulla oli kaksi ranskatarta peräkanaan Pösö 407 2.2 ja xsara picasso HDI 2.0 molemmilla mittarissa n.250th km.Molemmat tehopakkauksia,lähtivät kuin hauki rannasta,eikä millään nopeuksilla jäänyt jalkoihi. Molempia pidin kolme vuotta, eikä kummassakaan vian vikaa, katsastuksesta aina ekalla hyväksytty. Olikohan edel..omistajat korjanneet kaiken?? Ei kait sellaista vanhaa autoa olekkaan,johon aika ajoin ei jotain pidä uusia. Vanha on aina vanha,mölyt maha..


    • Kerran ranskalaista

      407 sw 2.2 sport 2004

      ostin 120 tkm ajettuna ja myin pois pari vuotta ja 25 tkm sen jälkeen.


      * moottoriremontti, koska moottorissa liikaa karstaa (!) meni myyjäliikkeen piikkiin.
      * kytkinremontti, koska pieni kytkintapin lukitseva levy hajosi
      * parkkitutkan remontti
      * takaluukun sähköt, luukun lasi ei enää auennut kuin kaukosäätimestä
      * useita lamppuja eteen ja taakse
      * takaovien muoviset sivulistat piti liimata uudestaan
      * 2 renkaan laakeria 130 tkm kohdalla

      - kalliit renkaat
      - kääntyvät sivupeilit usein talvella jumissa
      ei muita ongelmia talvikäytössä
      mukava ajaa maantiellä ja erinomainen vakionopeudensäädin
      lasikatto
      hintaansa loistavat turvavarusteet


      kokonaisuutena ajosta ja käytöstä jäi positiivinen fiilis, mutta jatkuva epävarmuus kestosta ja useat kalliit remontit saivat luopumaan autosta. Tykkäsin ajaa tuolla enemmän kuin a4 1,8T:llä.

      En tiedä voinko suositella, jos tietää saavansa tuomintavarman ja huolletun yksilön, niin sitten ehkä.

    • Nautittavia k.metrej

      Kuudes Peugeot taxissa.joista 4 407;aa .Kaikilla aj.350000-400000 km Yksi nokka-akseli poikki.Ei valittamista Hyvä auto.Nyt 508

      • ei taira pösö kaksi.

        Yheren 407 pösöön oon taksi kyltil nähäny: hinaus auto lavaalla oli


      • pössilöt perskele
        ei taira pösö kaksi. kirjoitti:

        Yheren 407 pösöön oon taksi kyltil nähäny: hinaus auto lavaalla oli

        Ranskalaiset autot on tehty sisäkäyttöön, taksipalstalta poimittua, oiskos joku erehtynyt pösön taksiin laittaan ja vesisade iskenyt...?, ja toinen samalta palstalta: sen on taloudellinen itsemurha: laittaa ranskalainen auto taksiin


      • jokumuu.
        pössilöt perskele kirjoitti:

        Ranskalaiset autot on tehty sisäkäyttöön, taksipalstalta poimittua, oiskos joku erehtynyt pösön taksiin laittaan ja vesisade iskenyt...?, ja toinen samalta palstalta: sen on taloudellinen itsemurha: laittaa ranskalainen auto taksiin

        Olihan 406:sia aikanaan taksissa jonkin verran, 407:aa ei juurikaan kun siinä ei oikein tilat tahdo riittää.

        Viimeksi kun vossikan kyydissä istuin niin se sattui olemaan 508. Ainakin siihen asti oli kuulemma ollut hyvä peli, tosin eipä vielä ollut paljon kilometrejäkään mittarissa. Akku on kuulemma turhan pieni webaston taukokäyttöä varten mutta muuta valittamista ei omistaja keksinyt.


    • Qwertyio

      1,6hdi 2008 toinen omistaja, itse ajanut 30->100tkm parin vuoden sisään. Mukava ja hiljaineen auto, hintalaatu ok. Iso ongelma sekalaiset virheilmoitukset ja sähköviat. Nämä onneksi oikeni jälkiasennetun vakkarin poistolla. Kulutuksesta plussaa menee kesällä keskikulutus 5,2 talvella webasto nostaa puolella litralla.

      Talvipakkasilla depollution system faulty ja ohjaustehostimen öljyt pihamaalla arkea.

      Summattuna jos haet autoa jossa ei mitään ongelmia kierrä kaukaa.

      Mitä oikeasti vaihtanut matkan varrella on egr-anturi, vetoakselin stefa ja klemmarin ohjaustehostimelle. Virheilmoituksia tarkistuttanut puolenkymmentä kertaa. Kaikki johtuneet sähköpuolen sekoilusta,ilman oikeaa vikaa.

      Harkinnassa ollut vaihtaa sedan malli farkkuun.

      • jokumuu.

        Mitä ne virheilmoitukset ovat olleet?

        Mulla ilmeisesti yksi parkkitutkan anturi pätkii joskus, ja toisessa etuvilkun polttimossa oli huono kontakti. Polttimon irrotuksen ja kiinnityksen jälkeen ei ole tullut narinoita pimeistä polttimoista Ei sitten oikein muuta. Vuosimalli 2006 ja 130tkm taulussa.


      • qqeqweqweqe
        jokumuu. kirjoitti:

        Mitä ne virheilmoitukset ovat olleet?

        Mulla ilmeisesti yksi parkkitutkan anturi pätkii joskus, ja toisessa etuvilkun polttimossa oli huono kontakti. Polttimon irrotuksen ja kiinnityksen jälkeen ei ole tullut narinoita pimeistä polttimoista Ei sitten oikein muuta. Vuosimalli 2006 ja 130tkm taulussa.

        Ilmoitukset kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. (Luku paljasti webaston ja kaasupolkimen vian väliltä laajan skaalan.) Kaikki katosivat vakkarit irroituksella.


    • JOHTAJA XXX

      PÖSÖ ON Paljon parempi kuin puhutaan ja luullaan, olen omistanut mersun, bemarin,volvon ,ooppelin yms 2000 luvun autoja ja ei se pösö ole ollenkaan huonoimmasta päästä vaan ennemminkin parempi kestämään eikä ruostu heti niinkuin saksalaiset monesti jo mutaman vuoden jälkeen esim mersun E-SARJA minulla.NYT on PEUGEOT 607 ollut jo 6 vuotta ja vähiten vikoja näistä 2000 luvun autoista. ÄLKÄÄ USKOKO MOSSE MIESTÄ SEHÄN ASUU VENÄJÄLLÄ!!!

    • Puuta koputettava

      Firmassamme on kaksi pösöä 407 HDI.
      Toisella 160tkm ja toisella 100tkm mittarissa.
      Peloistamme huolimatta kummassakaan ei ole ollut mitään muuta korjattavaa, kuin ajovalojen polttimot, joita menee.

      • rak2

        Peugeotissa on valojännite 14,5 V ja 12 V:n polttimot ei kestä ylijännitettä.


    • sepi 2

      Sepi hei minulla on peugeot 407 sw vm 2006 1.8 lit . Tankkasin noin kuukausi sitten melko tyhjän tankin seuraavana aamuna auto tallissa jouduin tarttaamaan useita minutteja sain auton ottamaan 5000 kierrosta , autotalli oli t-ynnä valkoista höyryä mittaritauluun tuli moottorinkuva. Soitin huoltoon merkkivalo kuitattiin ja maksoi 60€. seuraavana aamuna sama juttu.Vein uudesraan huoltoon vaihdettiin tulpat ja puolat 300€.Seuraavana aamuna sama juttu huolto lupasi korjata venttiilinnostajat 2300€ en vienyt enään huoltoon vaan ostin pullon kat tenua. Auto käynnistyy nyt kahdella tarttauksella mutta yskii kun yrittää kierroksia. Kun saa parikertaa pöräytettyä auto toimii hyvin ja lähtee käymään yhdellä kerralla jakäy tasasesti 750 kierrosta. Kertokaa mitä seuraavaksi pitäisi tehdä.

      • Juhala

        Löytyikö vika?


    • japsi2

      Mulla 2010 vuosimallin 407 HDI manuaali. Ekana talvena jo vaihdekeppi osoitti jähmettymisen merkkejä pakkasella. Toisena talvena jumittu sitte täysin. Tammikuussa 2012 vaihdettiin takuuna vaihdekeppi vaihteensiirto vaijereineen. Kesällä vaihdettiin takuuna etupyörän laakeri. Nyt sitten ensimmäisten kunnon pakkasten myötä vaihteensiirtäjä hajosi taas. Kakkosvaihde meni päälle, sen jälkeen keppi hervoton. Eikun hinausautolla liikkeeseen ja Herziltä sijaisauto kun liikkeellä ei enään omia sijaisautoja. Kehtasivat vielä ilmoittaa että takuu mennyt kyllä pari kuukautta sitten umpeen...!!! Perr....le kaksi vuotta vanha auto eikä voi ajaa talvella! Netin tyyppivika listoissa vaihteensiirtoongelmat pakkasella yksi "ominaisuus" mutta liikkeessä sanoivat etteivät ikinä ole kuulleetkaan. Kaksi kertaa tapahtunut ja molemmilla kerroilla minulle. Pösö lähtee vaihtoon ja oli viimeinen Ranskalainen auto jonka hankin (kaksi aiempaa relluja... en suosittele niitäkään):

    • Tapsa5

      Hei te pösön omistajat: Te jotka osaaatte huoltaa oman autonne tai viitsitte, tehkää se tai viekää huoltokorjaamoon jonka tiedätte osaavan työt.Osa merkkikorjaamoista ei osaa kuin ihmetellä tietokoneensa kanssa ja osaavat vaihtaa vain kokonaisia komponentteja joista laskuttaa ja aina sanovat jotain kallista joka tarvitsee tehdä ja uusia. Heitä ei todellakaan kannata aina uskoa. Olen testannut muutaman kerran enkä ole kertonut että olen vanha autokorjaamon pitäjä ja huoltanut useamman merkin autoja ja pösöjä sekä ajanut pösöillä monet vuodet eri malleilla. Esimerkiksi tuo öljynkulutus johtuu monesti imuventtiilien kumien kovettumisesta tai ohjurien välyksestä eikä männänrenkaista. Viat, kulumiset ja öljysihtien tukkeutumiset tulee taas kun ajetaan samoilla öljyillä 20 tkm. Itse vaihdan n. 7 tkm välein öljyt suodattimen. Halpa tapa pitää kone ja turbo kunnossa. Nyt mittarissa 248 tkm. Autona 407 1,6 hdi -05 ja 206 1,4 bensa.

      • 406 TD

        Kerran vein 590000 ajetun 406 td merkkikorjaamolle, eivät osanneet vaihtaa kohtuullisessa ajassa etupyörän laakeria rikkomatta uuden tiivistettä, pyörän napa oli siis irrotettuna valmiiksi, kojaamohalliin ei saanut mennä "valvomaan" tunareitten ähellystä, kesti 15000 ajaa, toisella puolen alkuperäinen, ja pyörii viellä tänäkin päivänä. Korjaamo henkilökunnan taso, ja kiinostus työtään kohtaan huolestuttavan alhaalla.


    • tinkeli58

      Perheessä tällä hetkellä 307 ( 280 tkm ) ja 407 SW ( 150 tkm ). Ajettavuudeltaan ihan huippuja molemmat. Huollettu ohjekirjan mukaisesti ja yllättävän vähän on tarvinnut tehdä ylimääräisiä remppoja.
      Lamppuja 407 poltti ihan kiitettävästi, kunnes löysin "halpislampun", joka kestää.
      Eikä noiden valotehokaan kovin paljoa häpeä, verrattuna näihin huippukalliisiin "superlamppuihin".
      Parkkitutkan anturit olivat ihan järkyttävän hintaisia. Halvemmaksi tuli uusia koko tutka, kuin vaihtaa yksi viallinen anturi.
      Öljyä kuluu n. litra / 5000km, eli ihan normaali määrä. Kulutus pyörii tasolla 7.5 - 8.5 l/100km, toki 98:ia, jottei tule ylimääräistä tiivisteremppaa.
      Kesärengassarja ~600 egee, eli ei mun mielestä mikään pahan kallis.

    • 407 sw

      ohjaustehostin heitti öljyy pihalle, laitoin patasudin (teräksisen) oljykorkin alle vaahtokupsu hävisi, takalasin pyyhin risa, vilkut kuulemma rikki, samoin jarruvalot..ajovalot usein pimeenä..panoraama katon lamellit hajosi..taka iskarit vuotaa.. ajettu 131000 vm 04...sw 2.2..niin ja vielä lasipesu neste säiliön korkki kadonnut...

      • leijoona1

        Sinulla on asiat todella huonosti. Kannattaisi käyttää merkkihuoltoa eikä ruveta sählään itse jos on saamaton.


      • 407 sw

        Pomppas katsastuksessa: ajovalojen säätö ei toiminut ja vika: takana rekisterikilven valo palanut: tilttautti ajovalojen säädön...siitä voi jotain päätellä pösön "suunnittelusta" sähköjen osalta ja muutenkin heikko: pyörälaakerit alimitoitettu ja se alapallonivel / laakerihässäkkä..ja käyntihäiriöt, ei kyllä huonompaa autoa ei löydy..no sitikka ja renu ehkä vielä huonompia jos mahdollista.., ja tuo ohjaustehostin tuli tutuksi, siinä mm suunnitteluvirhe..kuten koko auto: laittakaa tehostimeen öljyä säilö tayteen..siinä maahantuojan vinkit..oikeissa autoissa joita omistanut niin max merkki johon nesteet täytetty, mutta ranskalainen..tekee toisin: psa varmasti ainut tehdas joka suoltanut paskaa yli satavuotta ilman konkurssia: paremmatkin merkit lopettaneet: Simca ja Tallbot esim ja Viva


    • 407 sw

      pientä askaretta ett pösö pysyy ajokuntoisena...itte kun tekee tulee halvemmaksi..eihän varaosat niin hintavii ole...merkkiliike pyysi 2000ekee lammellien korjauksesta, olisivat vaihtaneet koko paketin, itsetehtynä varaosilla 95ekee....vai saamaton...

      • Leijoona1

        Sori 407 sw että sanoin pahasti, Pösön omistajana, etenkin vähän vanhemman on syytä kuitenkin aina välillä kääriä hihat ja ruveta hommiin. Ei se niin vaikeata ole, kun vaan viitsii. Säästöä tulee ja paljon niin kuin totesit.


    • lallaaallaa

      Mitä tarkoittaa että ajovalojen polttimoita menee jatkuvasti?
      Kuukauden, viikon, vuoden, viiden vuoden välein??.

      • fjbgkdgnlkdkfgndlfgn

        Eikö se tarkoita sitä mitä muissakin autoissa. Merkkipolttimot kestää 1-6kk ja ei-merkkipolttimot 6-24kk.

        Näin se vaan H7 aikakaudella on, ei kestä niinkuin H4 aikanaan. Itse autollahan ei noiden palamiseen ole juurikaan merkitystä.


      • Ei valittamista
        fjbgkdgnlkdkfgndlfgn kirjoitti:

        Eikö se tarkoita sitä mitä muissakin autoissa. Merkkipolttimot kestää 1-6kk ja ei-merkkipolttimot 6-24kk.

        Näin se vaan H7 aikakaudella on, ei kestä niinkuin H4 aikanaan. Itse autollahan ei noiden palamiseen ole juurikaan merkitystä.

        407 ajovalot on H-1 Pitkät on H-7. Mulla on -09 407 1,6Hdi. H-7 polttimoa ei ole tarvinut vaihtaa,mutta H-1 menee kesällä kuukauden välein, kylmänä aikana vähemmän. Muita vikoja ei ole ollut. Itse huollan. Ostaessa oli 67tkm nyt 110tkm. Polttoaineen kulutus kokonaisuutena 5,7l/100. Suurempi osa kaupunkiajoa.


    • kauan on kärsitty...

      407 2.2 bensa 231tkm 2004. vikojakin on ollut mutta missäpä tämän hintaisessa ( 5000€ ) pelissä ei niitä ole? Bensaa vie mielestäni liikaa, matka-ajossa 7,6 kaupungissa 11,8.Melko halvat osat kun ostaa motonetista. Aikaisemmin on ollut Audeja, Volvo, citikka, bemari. Jokaisessa omat vikansa, eikä pösö eroa vikatiheydellään muista merkeistä. Jos haluat auton jossa ei ole vikoja, älä aja sillä niin siihen ei tule niitä.

      • Hinnat tipuu..

        Eihän 407:ssa mitään suurempia ongelmia ole, paitsi yksi. Tosiasia on vaan se ,että Peugeotit eivät ole käytettyinä juuri minkään arvoisia, hinnat tippuu enemmän kuin muissa merkeissä. Kokemusta on.


    • motion & emotion

      407 SW 2,2 Sport vm.2005 Käytettynä todella hyvin rahalle vastinetta. Ajotietokoneen näyttö ja peruutustutkan anturit meni uusiksi heti kun ostin, liikkeen takuuseen onneksi, kun samantien soitti että tälläiset ongelmat. Peruutustutka edelleen sanoo välillä että: parking assistance system faulty. Ja kun laittoivat uuden näytön niin trip computer ei toimi olleenkaan, onneksi sitäpä nyt ei tarvitse ollenkaan. Sadetunnistin vähän outo, kun ei ole tihkukytkintä etupyyhkijöille ollenkaan. Takaluukun lukko välillä itsestään jumittuu eli ei aukea-> avaa lukituksen uudestaan niin auttaa. Mutta plussia on tietysti esim. sähköpenkit edessä, puolinahkasisustus, panoraamakatto, ilmastoitu hansikaslokero, ilmastointisuulakkeet taakse. Tälläisiä herkkuja on esim. Toyota Avensikseen vm. 2013 saada edes rahalla, saati että olisi vakiovarusteena. Eli hyvää ja huonoa.

    • pösöön kerranereh...
      • pösöonsöpö

        Corolla ja ikää 10 vuotta.:Istuimien airbag johdot poikki. Molemmista istuimista a. 1300 €/kpl :-(. kun väänsin johtoja eristeet mureni käsiin. Hei. Turvalaiteiden johdot!! Eivät nähtävästi kestä pakkasta?? Japanilaista laatua parhaimmilaan. Erehdyin vielä laittamaan vaimolle (pyynnöstä) corollan tilalle Auriksen: 70.000 km ja hammastanko uusiksi napsumisen vuoksi. Jeee ja voi ei.
        Tarinan opetus? Missä tahansa autossa voi olla teknisiä ongelmia.
        Mistä johtuu uskomus, että pösöllä on sähköongelma? 1980 loppupuolella pösöllä oli ongelma takavalojen maadoituksen takia: kaikki valot paloivat yhtäaikaa. Korjaus oli: 10 cm maadoitusjohto! Tästä tuli maine sähköongelmiin ;-)
        Mutta usko tai älä pösössä niitä ei ole yhtään enemmän kuin muissa merkeissä.
        Nyt olen etsmässä tyttärelle autoa ja 1. vaihtoehto on Peugeot.


    • lalalllalaaaaaaaaaaa

      Toyotassako ei ole ikinä mitään vikaa?!
      Kummasti nekin korjaamolla viettää aikaa!

      • sampinsyöjä de fondu

        On varmasti tojossa joskus vikaa.., pösössä ei muuta olekkaan !! siinä se "pieni" ero


    • Mistä pitää

      Yhtäkään 400 duusaan ajaettua pösöä et löydä ja kaikki leviää
      viimeistää 150 duusan kohdalla. Itselläni on 13 pösö menossa.
      Pitää miettiä kumpi on parempi uskomattoman kiihoittava ajonautinto kaunis ulkonäkö ja voima sekä linjat vai se ,että auto on silloin tällöin pukeilla?

      Sähkösinkitty kori on mielestäni kohtuu seksikäs noissa autoissa.

    • vähän autoileva

      407:n, manuaalilla 1.8 bensakoneella, huonoiksi puoliksi olen kokenut kaupunkiajo-ominaisuudet. Suuri kääntösäde hankaloittaa pysäköintiä ja liikkeellelähdöt vaatii hyvää kaasun ja kytkimen hallintaa. Matka-ajossa ei ole ollut moittimista paitsi, että omassani ei ole vakionopeudensäätöä.

      Tyypillinen sähkövika ja korjausohje:
      http://www.scribd.com/doc/97546219/Peugeot-407-Rear-Bulbs-problem-fix
      Itsellä tuo ratkesi kun vain irrotin liittimen ja väänsin pistokkeen kärkiä, jotta kontakti on hitusen tiukempi.

      • psa 1

        Eräs Pösön " vihaaja" oli omistanut kerran 404 dieselin, ja huollattanut sen syöttöpumpun, remontti ei ilmeisesti onnistunut täydellisesti kun auto sammui aika-ajoin. No tämä entinen Pösön omistaja on nyt sitten varoittanut koko lähipiiriä kajoamasta koskaan mihinkään Peugeot merkkiseen autoon. Aikaa kulunut hänen kokemuksestaan useita kymmeniä vuosia. Tämän kaltaisista muistoista ne kauhujutut tulevat toisinaan,merkistä jos toisestakin. Itse olen ajanut vuoskymmenet PSA autoilla, ja hyviä kyytejä on saatu.


    • nainen-64

      Pösö 407 bensa 05 Lämmpäri simahti,kytkin simahti.Ohjaus tehostimen nesteet pakkasella karkas.Takalunkka ei pysy lukossa, aukeaa omia aikojaan ajon aikana.Kytkin remontti tehty ym ym....Vaihtoon menee

      • ei tule toista ker..

        Olet jo kärsinyt pösön kanssa, varmaan meni oppi päähän ? 407 pösö on autohistorian vikaisempia autoja, muutkaan pösön mallit ei ole kaksisia, paras pösö on 205 1.4 kaasarikoneella -89, se kestää sentään vertailun -76 1200L ladaa vastaan kun luotettavuudesta puhutaan muut pösöt on kyllä...mutta suomestakin löytyy pösilöitä jotka ostavat....kun ...isäukollakin oli ja vauvana jo remontit tuli tutuksi: se on mihin tottuu...viikon jos pösö toimii niin hyvä !!


    • koke1

      Olisit laittanut myös huoltohistorian, ei näin saa todellista kuvaa...ajatellen auton ostajaa.

      Kaikille merkeille ja malleille ilmenee samanmoisia asioita, 'Takalunkka ei pysy lukossa'....uskallan näkemättä sanoa, että varmasti pysyy.
      Kytkinongelma mainittu kahteen kertaan, mikä ei edes ole pösöissä mikään ongelma, siis jos puhutaan asiaa.

      • jokumuu.

        No jos nyt asiaa puhutaan niin 407:n bensakoneissa kytkimen teräväolkainen painelaakeri tykkää syödä itsensä asetelmasta läpi.

        Takaluukku ei kait yleensä aukeile itsekseen mutta farkun takaluukun lasin avauspainikkeen mikrokytkin kyllä tuppaa kastumaan ja availemaan lasia milloin sattuu.

        Lämmityslaitteen katkeava läppäakseli ja huonosti suunniteltu ohjaustehostimen pumppu nyt varmaan ovat monelle muutenkin tuttuja asioita.


      • koke1
        jokumuu. kirjoitti:

        No jos nyt asiaa puhutaan niin 407:n bensakoneissa kytkimen teräväolkainen painelaakeri tykkää syödä itsensä asetelmasta läpi.

        Takaluukku ei kait yleensä aukeile itsekseen mutta farkun takaluukun lasin avauspainikkeen mikrokytkin kyllä tuppaa kastumaan ja availemaan lasia milloin sattuu.

        Lämmityslaitteen katkeava läppäakseli ja huonosti suunniteltu ohjaustehostimen pumppu nyt varmaan ovat monelle muutenkin tuttuja asioita.

        Tykkää ja tuppaa, kyllä jos hakee kaikki mahdolliset 'nitinät' ja parkkipolttimot listattaviksi.
        'nainen-64 selvä provo'


      • jokumuu.
        koke1 kirjoitti:

        Tykkää ja tuppaa, kyllä jos hakee kaikki mahdolliset 'nitinät' ja parkkipolttimot listattaviksi.
        'nainen-64 selvä provo'

        Sinäkös ne 407:t oletkin rakentanut vai miksi pitää yrittää selitellä ihan selviä tyyppivikoja? Mistään nitinöistä tuossa ei puhuttu, paineasetelman korkkaaminen jättää auton tielle eivätkä ilmaa haukkaava ohjaustehostin tai hajoava lämmityslaitekaan ihan yhdentekeviä juttuja ole.

        Minusta käytetty 407 tarjoaa ihan kelvollisen vastineen rahalle mutta tekninen laatu kyllä selvästi ontuu. Juuri tänä aamuna juottelin lisäjarruvaloon uudet vastukset poikki murtuneiden tilalle. Pikkujuttu sinänsä, mutta kun niitä pikku- tai vähän isompiakin juttuja tuntuu olevan vähän väliä niin ei tuollaista autoa ainakaan sellaiselle käyttäjälle voi suositella joka haluaa vain ajaa ja tankata.


      • koke2
        jokumuu. kirjoitti:

        Sinäkös ne 407:t oletkin rakentanut vai miksi pitää yrittää selitellä ihan selviä tyyppivikoja? Mistään nitinöistä tuossa ei puhuttu, paineasetelman korkkaaminen jättää auton tielle eivätkä ilmaa haukkaava ohjaustehostin tai hajoava lämmityslaitekaan ihan yhdentekeviä juttuja ole.

        Minusta käytetty 407 tarjoaa ihan kelvollisen vastineen rahalle mutta tekninen laatu kyllä selvästi ontuu. Juuri tänä aamuna juottelin lisäjarruvaloon uudet vastukset poikki murtuneiden tilalle. Pikkujuttu sinänsä, mutta kun niitä pikku- tai vähän isompiakin juttuja tuntuu olevan vähän väliä niin ei tuollaista autoa ainakaan sellaiselle käyttäjälle voi suositella joka haluaa vain ajaa ja tankata.

        'haluaa vain ajaa ja tankata'

        Kerro minulle merkki ja malli, auton ikä ym. jotta ei tarvitse kuin ajaa ja tankata?

        Suurin osa täällä korostetuista sähkövioista korjantuu liitinten hionnalla, joka ei maksa mitään.
        Yhden esimerkin voin antaa omasta 307 - 06, jarruvalokytkin ja siihen liittyvä vikailmoitus.
        Merkkikorjaamo olisi vaihtanut uuden kytkimen n.130 € pelkkä osa, otin kytkimen irti ja hioin liittimet perusteellisesti ja ruiskautin crc-purkista, sen koomin ei asia vaivannut.
        Kyllä tämäntyyppisiä vikoja on meidän syys, talvi, kevät kosteudessa kaikilla merkeillä.


      • jokumuu.
        koke2 kirjoitti:

        'haluaa vain ajaa ja tankata'

        Kerro minulle merkki ja malli, auton ikä ym. jotta ei tarvitse kuin ajaa ja tankata?

        Suurin osa täällä korostetuista sähkövioista korjantuu liitinten hionnalla, joka ei maksa mitään.
        Yhden esimerkin voin antaa omasta 307 - 06, jarruvalokytkin ja siihen liittyvä vikailmoitus.
        Merkkikorjaamo olisi vaihtanut uuden kytkimen n.130 € pelkkä osa, otin kytkimen irti ja hioin liittimet perusteellisesti ja ruiskautin crc-purkista, sen koomin ei asia vaivannut.
        Kyllä tämäntyyppisiä vikoja on meidän syys, talvi, kevät kosteudessa kaikilla merkeillä.

        > Kerro minulle merkki ja malli, auton ikä ym. jotta ei tarvitse kuin ajaa ja tankata?

        Niin, ei sellaista ole. Mutta sellaista haluavia käyttäjiä on paljonkin, ja toisten autojen kanssa on helpompi päästä lähemmäs tavoitetta kuin toisten.

        Äitimuori on ajanut toistakymmentä vuotta -91 Corollalla. Ei siitä ole mitään liittimiä tarvinnut putsata ikinä, vaikka sillä on ajettu lähinnä nurkka-ajoa jossa auto ei useinkaan ehdi edes lämmetä kunnolla.

        Sen sijaan tuo 15 vuotta uudempi 407 on taas innostunut narisemaan palaneesta sumuvalon polttimosta, eli toisin sanoen pitäisi taas putsata moninapaliittimien kontakteja. Vuosi sitten niitä jo putsailinkin kun sekä toinen ajo- että toinen takavalo olivat menneet pimeäksi.

        En tarkoita, että erityisesti haluaisin ajaa tuollaisella vanhan Corollan kaltaisella pyydyksellä. Tarkoitan, etteivät liittimien kontaktihäiriöt mikään luonnonvoima ole, vaan oikeilla mitoituksilla ja materiaaleilla hyvinkin vältettävissä. Mutta kun katsoo niiden 407:n takavaloumpioiden maakoskettimien kokoa niin ei kovasti ihmettele miksi ne alkavat jossain vaiheessa kiusaamaan. Minä voin niitä vielä putsaillakin jos on lämmin talli tai ulkona sopuisat kelit, mutta ehken kuitenkaan alkaisi opastamaan vanhaa äitiäni tarvittaessa irrottamaan umpioita ja hiomaan ja rassaamaan liittimiä.

        Ja kun ne viat eivät rajoitu pelkkiin sähkövikoihin...


      • koke3
        jokumuu. kirjoitti:

        > Kerro minulle merkki ja malli, auton ikä ym. jotta ei tarvitse kuin ajaa ja tankata?

        Niin, ei sellaista ole. Mutta sellaista haluavia käyttäjiä on paljonkin, ja toisten autojen kanssa on helpompi päästä lähemmäs tavoitetta kuin toisten.

        Äitimuori on ajanut toistakymmentä vuotta -91 Corollalla. Ei siitä ole mitään liittimiä tarvinnut putsata ikinä, vaikka sillä on ajettu lähinnä nurkka-ajoa jossa auto ei useinkaan ehdi edes lämmetä kunnolla.

        Sen sijaan tuo 15 vuotta uudempi 407 on taas innostunut narisemaan palaneesta sumuvalon polttimosta, eli toisin sanoen pitäisi taas putsata moninapaliittimien kontakteja. Vuosi sitten niitä jo putsailinkin kun sekä toinen ajo- että toinen takavalo olivat menneet pimeäksi.

        En tarkoita, että erityisesti haluaisin ajaa tuollaisella vanhan Corollan kaltaisella pyydyksellä. Tarkoitan, etteivät liittimien kontaktihäiriöt mikään luonnonvoima ole, vaan oikeilla mitoituksilla ja materiaaleilla hyvinkin vältettävissä. Mutta kun katsoo niiden 407:n takavaloumpioiden maakoskettimien kokoa niin ei kovasti ihmettele miksi ne alkavat jossain vaiheessa kiusaamaan. Minä voin niitä vielä putsaillakin jos on lämmin talli tai ulkona sopuisat kelit, mutta ehken kuitenkaan alkaisi opastamaan vanhaa äitiäni tarvittaessa irrottamaan umpioita ja hiomaan ja rassaamaan liittimiä.

        Ja kun ne viat eivät rajoitu pelkkiin sähkövikoihin...

        No, eikun kauppaan...myyvät ilomielin merkin kuin merkin.

        Henkilökohtaisesti en pitäisi autoa, jossa ei ole paljoa muuta, kuin valittamisen aihetta.
        Mutta, kuten sanoin aiemmin, minulla ei ole ollut ongelmia 307 ja nyt 308 kanssa.

        Ei, vaikka vikalistat niin suorastaan vaativat, kyllä sinun autossa Täytyy olla näitä vikoja, koska jotkut ovat näin tilastoineet.


      • jokumuu.
        koke3 kirjoitti:

        No, eikun kauppaan...myyvät ilomielin merkin kuin merkin.

        Henkilökohtaisesti en pitäisi autoa, jossa ei ole paljoa muuta, kuin valittamisen aihetta.
        Mutta, kuten sanoin aiemmin, minulla ei ole ollut ongelmia 307 ja nyt 308 kanssa.

        Ei, vaikka vikalistat niin suorastaan vaativat, kyllä sinun autossa Täytyy olla näitä vikoja, koska jotkut ovat näin tilastoineet.

        En muista kirjoittaneeni ettei autossa ole paljon muuta kuin valittamisen aihetta.

        407 on ainakin bensakoneisena talvella lämmin ja siinä on hyvä ilmanvaihto, siinä on kohtuullisen tunnokas ohjaus ja suuntavakavuuskin on tyynellä säällä hyvä, farkun lasikatto on kiva, sisusta on keskimääräistä viihtyisämpi ja ulkonäkökin keskimääräistä parempi vaikka se ehkä hiukan tasapainoton onkin. Varustus on Sportissa riittävän kattava. Ruostekaan ei tunnu kovin herkästi puraisevan.

        Tämä siis suhteutettuna auton hintaan käytettynä. Kaikkea hyvää ja kaunista kyllä maailmalta löytyy mutta silloin hintalapussakin tuppaa olemaan erilaisia numeroita.

        Yleiset vikapaikat ovat esmes VAG:n TDI-TSI-DSG-murheisiin nähden suht edullisia korjata, ainakin jollei 1.6 HDI:n öljypumpun sihti satu menemään tukkoon.

        Ei se silti tarkoita sitä, että pitäisi olla tyytyväinen väsähtäviin takaoven rajoittimiin, poikki ruostuviin ikkunannostimen vaijereihin, pari vuotta kestäviin alatukivarren laakereihin tai ruuveja säästäen kasattuihin, natiseviin sisustan muovipaneeleihin. Vaikka itsellä onkin vähän tee-se-itse-henkeä ja pienet remontit eivät maata kaada niin en minä silti tätä varsinaisesti laadukkaaksi autoksi kutsuisi.


      • Anonyymi
        koke2 kirjoitti:

        'haluaa vain ajaa ja tankata'

        Kerro minulle merkki ja malli, auton ikä ym. jotta ei tarvitse kuin ajaa ja tankata?

        Suurin osa täällä korostetuista sähkövioista korjantuu liitinten hionnalla, joka ei maksa mitään.
        Yhden esimerkin voin antaa omasta 307 - 06, jarruvalokytkin ja siihen liittyvä vikailmoitus.
        Merkkikorjaamo olisi vaihtanut uuden kytkimen n.130 € pelkkä osa, otin kytkimen irti ja hioin liittimet perusteellisesti ja ruiskautin crc-purkista, sen koomin ei asia vaivannut.
        Kyllä tämäntyyppisiä vikoja on meidän syys, talvi, kevät kosteudessa kaikilla merkeillä.

        Jos haluaa ajaa ja tankata nii hommaa vanha V 70 , mulla Vm 2001 viimeiset 5 vuotta ,ajettu varmaan yli 500.000 km jokunen kerran öljyt vaihtanu käsijarrun vaijeri ja oikea taka jarrusatula .-

        Gubbe 72


    • kohta pösöstä eroon

      itse omistan pösön vm 2005 sedan 2,0
      Kun hankin sen niin oli ajettu n. 30000km ja kaikki piti olla kunnossa...
      Nyt noin 6 vuotisessa historiassa joka ikiseen katsastukseen tulee ongelmia päästöjen kanssa..Aina kun auton käynnistää päivälle ensinmäistä kertaa
      se käynnistyy hienosti noin 30 sekunniksi, sitten alkaa helvetinmoinen ravistus
      joka kestää muutaman minuutin sen sen jälkeen tilanne on ohi ja auto hyrrää kuin ei olisi mitään vikaa, tuolloin pitää vaan malttaa ja olla paikallaan eikä heti lähteä liikkeelle, jos lähtee starttauksen jälkeen liikkeelle niin poikkeuksetta noin 300 metriä ja syttyy tuo moottorinkuva, jos odottaa niin ei ole ongelmaa...Sitä on kuskattu pösön liikkeessä lukuisia kertoja ja laskua on tullut kohta auton hinta mutta sama vika on ja pysyy....On vaihdettu puolat ainakin 2 kertaa ja eri tunnistimia, mutta tauti vaan pysyy, onko kellään mitään vastaavaan
      tapaista ollut, ja onko syytä löytynyt?

      • korjakaa

        Vaihda heti pösö pois. Itse olen ajanut Pösöillä joiden kilometrimäärä ylittää 2 mijoonaa, harvoin on isoja korjauksia tarvinnut tehdä.Joskus 20 vuottakin ilman isompaa. Koko autoilu historian ajalta,ei merkin valinta(saatuma) harmita. Jos samaa vikaa joutuu toistuvasti korjaamaan,niin saattaa olla korjaajassakin toivomisen varaa?


    • Sulo*.*

      Kuusi Pösöä omistaneena uskalla ostaa seitsemännenkin.
      Jokaisen hankin n. 100 t ajettuna ja vaihdoin 200 t:n jälkeen. Yhdessäkään ei ole ollut mitään kallista remonttia, normaalit huollot vain.
      Edellinen oli diesel 407. Oli todella pienikulutuksinen auto. Jarrulevyt vaihdettiin 200 km kohdalla ja muuta ei tehty. Aina katsastuksessa heti läpi.
      Nyt alla uusi 508.
      Parasta pösössä mukavuuden lisäksi on että se ärsyttää aivan sairaasti skooda kansaa.

      • onko kaikk kunnoss

        "Parasta pösössä mukavuuden lisäksi on että se ärsyttää aivan sairaasti skooda kansaa."

        Kaikki kunnossa? Itse en ainakaan valitse mitään kodinkoneita sen mukaan, että ne ärsyttäisi ihmisiä.


      • oskarias

        itellä on 160000 ajettu 407 kun vertaa audin ja bemarin hintoihin sais kolome bösöö ja veikkaanpa että halvemmat kilometrit pösöllä


    • Sulo*.*

      Huomaatko, heti ärsyynnyit.

    • 1,6 d sedan

      Matala maavara ja pohjassa irtoavaa muovia. Pitkä etuylitys raapii helposti. Kuormankantokyky hyvin heikko (ota 2 aikuista takapenkille ja aja hidasteeseen varovasti niin huomaat). Ohjaustehostin ruikkii kovalla pakkasella öljyt ulos. Lukot syytä pitää öljyttynä etteivät jäädy. Pöpelölumessa jää etuvetoiseksi helposti kiinni. Polttimoita saa olla jatkuvasti vaihtamassa.
      Tulipas negatiivinen juttu, mutta itsellä oli nämä ongelmat omassa kaunottaressa.

      • merkistä merkkiin

        Kaikki viat kaikissa merkeissä kiusallisia. Toki viatkin vaihtelee merkistä toiseen, ei ole hauskaa kustantaa alle 100 tkm ajettuun autoon, kalliita tyyppiviasta johtuvia remontteja, joita niitäkin näyttää olevan joissain merkeissä olevan. Koneita menee moskaksi, vaihteistot renklaa, jne.


    • NättiMuttaHuono

      Ilmastointilaitteen säätöläppien katkeileminen on se kaikesta pahin.
      Kaiken kukkuraksi aina ei välttämättä mene edes pelkät läpät vaan myös kotelo saattaa hajota, silloin koko paketti uusiksi ja se maksaa.

      Sikäli harmi. Olisin jo ostanut 407:n, mutta tuo järkyttävä ja kalliiksi pidemmän aikaa autoa pitävälle tuleva rakennevika sai muihin aatoksiin.

      Ps. Niihin vaihdetaan korjauksessa uudet vahvistetun malliset läpät sekä mahdollisesti uudet vähemmän väkisin akselit poikki vääntävät säätömoottorit, mutta ei ne tuo ratkaisua ongelmaan nekään.
      Ne muoviset akselit katkeaa taas uudestaan jossain vaiheessa kaikesta huolimatta.
      Tiedä sitten jos itse askartelis niihin uusiin vaikkapa alumiinista vahvistukset ennen asennusta niin olisko sitten yksi riesa vähemmän.
      Tällasia nää uudet autot on kun kaikki pyritään tekemään mahdollisimman halvalla eli muovista ja kumista sun muusta kuttaperrasta.

      • Lyhyt mutta ohut

        Osta -09 malli tai uudempi niin ei tuota murketta.(Eri valmistaja)


      • ehkei koskaan 407
        Lyhyt mutta ohut kirjoitti:

        Osta -09 malli tai uudempi niin ei tuota murketta.(Eri valmistaja)

        Suomesta jos meinaa ostaa 2009 mallisen tai uudemman niin ongelmaksi muoduostuu se, ettei ne menneet kaupaksi, eli käytettynä vaihtoehtoja on kovin vähän.

        407 on tietyissä asioissa epäonnistunut ja itsekin olen sitä mieltä ettei sitä kannata ostaa.

        Mutta... jos hinta on "oikea" niin miksei.... Jos 1000 eurolla saisi nyt minkä tahansa 407 mallin niin saattaisin haksahtaa.


      • Lastutieteilijä
        ehkei koskaan 407 kirjoitti:

        Suomesta jos meinaa ostaa 2009 mallisen tai uudemman niin ongelmaksi muoduostuu se, ettei ne menneet kaupaksi, eli käytettynä vaihtoehtoja on kovin vähän.

        407 on tietyissä asioissa epäonnistunut ja itsekin olen sitä mieltä ettei sitä kannata ostaa.

        Mutta... jos hinta on "oikea" niin miksei.... Jos 1000 eurolla saisi nyt minkä tahansa 407 mallin niin saattaisin haksahtaa.

        Lipsahtiko 1 nolla liikaa ?


      • ehkei koskaan 407
        Lastutieteilijä kirjoitti:

        Lipsahtiko 1 nolla liikaa ?

        Ei lipsahtanut nollaa liikaa.

        Ostin nykyisen autoni, 406, samalla tavalla noin kuusi vuotta sitten. Auton todellinen arvo oli noin 3000 euroa mutta kun siinä oli pikkuvika, sain sen tuhannella.

        Jos siis 407 mallin nyt saisi tuhannella eurolla, vaikkapa sitten pikkuvikaisena: nokkahihna poikki, kytkin rikki tms. niin saattaisin ostaa.

        Toisaalta, nykyinen 406 tuntuu edelleen yllättävän hyvältä. Kun pääsee hetkeksi japanilaisen auton rattiin niin 406 tuntuu jopa luksukselta. Ei minulla japanilaisia autoja mitään vastaan, niissä on omat hyvät puolensa, mutta ajo-ominaisuuksissa ja yleisessä mukavuudessa on jonkun verran eroa.

        Mutta siis.... 407 on kiinnostava jos hinta on kohdallaan, eli puoli-ilmainen. Muuten ei kiinnosta sekaantua siihen lämmitylaitteen läppäremonttiin.


      • pettyny pösöömies
        ehkei koskaan 407 kirjoitti:

        Ei lipsahtanut nollaa liikaa.

        Ostin nykyisen autoni, 406, samalla tavalla noin kuusi vuotta sitten. Auton todellinen arvo oli noin 3000 euroa mutta kun siinä oli pikkuvika, sain sen tuhannella.

        Jos siis 407 mallin nyt saisi tuhannella eurolla, vaikkapa sitten pikkuvikaisena: nokkahihna poikki, kytkin rikki tms. niin saattaisin ostaa.

        Toisaalta, nykyinen 406 tuntuu edelleen yllättävän hyvältä. Kun pääsee hetkeksi japanilaisen auton rattiin niin 406 tuntuu jopa luksukselta. Ei minulla japanilaisia autoja mitään vastaan, niissä on omat hyvät puolensa, mutta ajo-ominaisuuksissa ja yleisessä mukavuudessa on jonkun verran eroa.

        Mutta siis.... 407 on kiinnostava jos hinta on kohdallaan, eli puoli-ilmainen. Muuten ei kiinnosta sekaantua siihen lämmitylaitteen läppäremonttiin.

        autoa kans ettiny ja kävi tämä 407 mieles..nämä ku luki niin eipä kiinnosta enää...


      • mulla ei ole

        Mistä tiedät, että ne muoviset akselit katkeaa kuitekin kaikesta huolimatta? -08 ja uudemmat on eri valmistajan ilmastointi systeemi. Onko niitäkin kaikesta huolimatta hajonnut?


    • Seb. L.

      Mitä ihmettä oikein jankkaatte, jos sais melkein ilmaiseksi.....voisin ostaa??

      Ei ole mikään pakko ostaa Pösöä, ei halvemmalla eikä edes ottaa ilmaiseksi.....

      • jbvugtyfcyuvgivgu

        Olet oikeassa, ei ole mikään pakko tehdä asioita jos ei tahdo.

        Mutta, autojen kohdalla, hinta/laatu suhde määräytyy monesta asiasta.

        Jos autossa on pieniä vikoja, niin ei se estä autoa ostamasta. Etenkin jos viat on huomioitu hinnassa, ostos saattaa olla hyvinkin mielekäs.

        Itse ostan kyllä 407:n jos hinnassa näkyy tuo ihmisten panikoiminen muutamasta tyyppiongelmasta. Jos 407:n saa 2000 eurolla ja vaikkapa samanikäisen accordin 6000 eurolla niin kyllä tuolla hinnanerotuksella jo tekee remonttia jonkun verran.


      • Seb. Löe.
        jbvugtyfcyuvgivgu kirjoitti:

        Olet oikeassa, ei ole mikään pakko tehdä asioita jos ei tahdo.

        Mutta, autojen kohdalla, hinta/laatu suhde määräytyy monesta asiasta.

        Jos autossa on pieniä vikoja, niin ei se estä autoa ostamasta. Etenkin jos viat on huomioitu hinnassa, ostos saattaa olla hyvinkin mielekäs.

        Itse ostan kyllä 407:n jos hinnassa näkyy tuo ihmisten panikoiminen muutamasta tyyppiongelmasta. Jos 407:n saa 2000 eurolla ja vaikkapa samanikäisen accordin 6000 eurolla niin kyllä tuolla hinnanerotuksella jo tekee remonttia jonkun verran.

        Tarkoitin tuota jatkuvaa narinaa vioista, joista suurin osa on itse hoidettavissa. Ellei sitten peukalo ole ihan keskellä kämmentä.
        Peugeotit ovat yleisesti paljon mainettaan parempia, oikeastaan luokissaan parhaimmistoa?
        Ajankohtaisena ongelmana VAG-konsernin tuotteet, TODELLISIA kalliita vikoja ja autoja myydään rutkasti, aivopesun tuloksenako?
        Jatkuva mainonta vaikuttaa uskomattoman tehokkaasti ja kun on vielä Saksalainen.


      • käy kyykkyyn

        Jos ei ole rahaa, pitäis saada auto ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Seb. Löe. kirjoitti:

        Tarkoitin tuota jatkuvaa narinaa vioista, joista suurin osa on itse hoidettavissa. Ellei sitten peukalo ole ihan keskellä kämmentä.
        Peugeotit ovat yleisesti paljon mainettaan parempia, oikeastaan luokissaan parhaimmistoa?
        Ajankohtaisena ongelmana VAG-konsernin tuotteet, TODELLISIA kalliita vikoja ja autoja myydään rutkasti, aivopesun tuloksenako?
        Jatkuva mainonta vaikuttaa uskomattoman tehokkaasti ja kun on vielä Saksalainen.

        joo mul oli porsce gayanne aivan paska ei ollu kun sähkö vikaa


    • henkka8
      • Jamppa50

        Reilu vuosi tuli täyteen 407 2,2 coupe vm 2006 , mittarissa 97 000 joista omaa ajoa n. 11 000 km. Kulut:
        Vuosihuolto Hantuote Sienikujalla (ent. Osaseppo)Oulu, öljyt suodattimet myös raitisilma suodatin n. 100€ , takaluukku jumitti johtoja poikki korjaus n. 100€ vaihtoivat uudet vahvemmat johdot ja kumisukkaa suojaksi ( jospa menis seuraavat 8-vuotta;=) . Auto äärettömän mukava ajaa , varmaan yksi autohistorian hienoimpia luomuksia ulkonäöllisesti. Ihan mukava kakkosauto perheessä. Vaatii hieman totuttelua ja ei tämä mikään maastoauto ole, vaan tarkoitettu asfaltti teille. Turha näitä on pelätä ja jokainen ostaa auton itselleen , eikä naapureille vaikka välillä osa menee massan mukana. Itsellä ollut aiemmin kaksi Pösöä eikä niissä mitään vikaa ole ollut, normaalia kulumista.


      • 1,6 Hdi 08
        Jamppa50 kirjoitti:

        Reilu vuosi tuli täyteen 407 2,2 coupe vm 2006 , mittarissa 97 000 joista omaa ajoa n. 11 000 km. Kulut:
        Vuosihuolto Hantuote Sienikujalla (ent. Osaseppo)Oulu, öljyt suodattimet myös raitisilma suodatin n. 100€ , takaluukku jumitti johtoja poikki korjaus n. 100€ vaihtoivat uudet vahvemmat johdot ja kumisukkaa suojaksi ( jospa menis seuraavat 8-vuotta;=) . Auto äärettömän mukava ajaa , varmaan yksi autohistorian hienoimpia luomuksia ulkonäöllisesti. Ihan mukava kakkosauto perheessä. Vaatii hieman totuttelua ja ei tämä mikään maastoauto ole, vaan tarkoitettu asfaltti teille. Turha näitä on pelätä ja jokainen ostaa auton itselleen , eikä naapureille vaikka välillä osa menee massan mukana. Itsellä ollut aiemmin kaksi Pösöä eikä niissä mitään vikaa ole ollut, normaalia kulumista.

        Halvalla olet huollon saanut, kun mulla maksaa tarvikkeet n.120€ , vaikka ostan motonetista. Pari tuntia menee töihin kun itse tekee. Auto on meillä pelannut oikein hyvin nyt on mittarissa 136tkm.


      • jkhjghfcgvjbkn
        Jamppa50 kirjoitti:

        Reilu vuosi tuli täyteen 407 2,2 coupe vm 2006 , mittarissa 97 000 joista omaa ajoa n. 11 000 km. Kulut:
        Vuosihuolto Hantuote Sienikujalla (ent. Osaseppo)Oulu, öljyt suodattimet myös raitisilma suodatin n. 100€ , takaluukku jumitti johtoja poikki korjaus n. 100€ vaihtoivat uudet vahvemmat johdot ja kumisukkaa suojaksi ( jospa menis seuraavat 8-vuotta;=) . Auto äärettömän mukava ajaa , varmaan yksi autohistorian hienoimpia luomuksia ulkonäöllisesti. Ihan mukava kakkosauto perheessä. Vaatii hieman totuttelua ja ei tämä mikään maastoauto ole, vaan tarkoitettu asfaltti teille. Turha näitä on pelätä ja jokainen ostaa auton itselleen , eikä naapureille vaikka välillä osa menee massan mukana. Itsellä ollut aiemmin kaksi Pösöä eikä niissä mitään vikaa ole ollut, normaalia kulumista.

        "yksi autohistorian hienoimpia luomuksia ulkonäöllisesti"

        Malliesimerkki siitä että kauneus on katsojan silmässä. Itse en pidä 407:n tai vastaavan coupen muotoja kummoisina, autohan on lähes ruma.


      • miksi-näin

        Minun 407 1,6 Hdi 08 ajettu 185000 km, eikä ole ollut tuosta luettelosta yhtään vikaa. Egr venttiili ja ilmastoinnin ulkokenno on vaihdettu.


    • ppösööö

      Onkos talvisiin ohaustehostin ongelmiin löytynyt apuva,vieläkö uusimmissa ruikkii öljyt tehostimesta.

      • miten käytetään.

        Mulla on 09 malli ollut nyt 2,5 vuotta. Ei tehostin ongelmia, ei alapallo ongelmia, ei pyöränlaakeri ongelmia. Ei mitään ongelmia yleensäkään. 1,6 Hdi moottori. Itse huollan. Mittarissa nyt 138tkm. Öljyn vaihto 10tkm.n välein.


    • Pösö

      Meillä oli kaksi vuotta 407 SW 2.2 Executive vuodelta 2006.
      Oli mukava ajaa pitkiä matkoja, varma käynnistymään. Tilaa oli edessä riittävästi lähes 190cm pitkälle. Takana tilat niukemmat. Tavaratila riitti kolmehenkisen perheen tarpeisiin. Kulutus pyöri sekalaisessa ajossa 10 litrassa/100 km (ajotietokoneen mukaan)

      Ainoa kohdalle tullut murhe oli kun toiselta puolelta pimeni kaikki takavalot. Korjaus: vedettiin uusi maajohto. Kustannukset n. 50€ huollon yhteydessä. Osaava tekee itsekin.

      Auto olisi meillä vieläkin, mutta ajot loppuivat risteyskolariin :(

    • kissan nahkaa

      Nahkapallit olisi poikaa pösössökin, on ne karseet nuo kangas verhoillut!

    • tapsaite

      2009 407 sedan 1,6 hdi ollut 25,000 km ostin nyt ajettu 127000km ei muuta kuin jarrupalat. ilmastoinnin lisätty ainetta.huollot ajallaan aina! loistava kärry pelaa hyvin! vanhana volvo miehen ihmetteln pösön kestoa ja kulkua!

    • RastasK

      Minulla 220.000 ja 280.000 ajetut dieselit. Toinen hankittu uutena ja toinen vajaa satku ajettuna. Molemmat ovat olleet meidän perheemme käytössä paljolti maantieajossa. Tekniikka kesti aika hyvin 150.000 kilometriin, sitten on alkanut repeilemään, aika pahoinkin. Nyt keväällä on tarkoitus vaihtaa molemmat uusiin/uudempiin, ei kuitenkaan ranskalaisiin.

      Ajoltaan hyvällä asfaltilla melko hiljaisia. Karkea asfaltti aiheuttaa sietämättömän metelin. Molemmissa on jokin mystinen suuntavakavuusongelma. Auto hakee jatkuvasti uutta suuntaa itsekseen. Pyörien suuntaukset kunnossa. samoin renkaat ja paineet. Talvella webasto kärtsää kaupunkiajossa sisään. Taka-akselisto paukkuvaa sorttia, silti kovin löysä. Keulan maavara toivottoman matala. Pohjamuovit uusittava aina keväisin. Heikot valot.

      Pösö on halpa hankkia ja muotoilu miellyttää ainakin minun silmää. Kulutuslukemat kohtuulliset. Moottorit ovat varsin laiskoja verrattuna volkkareihin. Pikkudieselin kanssa saa olla tosi tarkkana, ettei karkaa romuttamoon. Suuttimien vuodot ja EGR tekee tuhojaan salassa. Kytkin vauhtipyörineen ja ilmanvaihtoläppä kalliit korjata. Pienempää remppaa vähän liiankin kanssa.

      Hintaansa nähden minusta kuitenkin yksi vaihtoehto.

    • Rämpimistä

      Muuten kyllä, mutta rahaa palaa kunnostukseen ja korjaamopäiville pitäisi olla vara-auto. Lisäksi Peugeot on kovin marginaalimerkki ja sillä ei ole kovinkaan pätevää huoltoverkostoa. Siitä johtuen korjaamoilla tapahtuu usein harmillisia lapsuksia.

      • jokumuuuu

        Marginaalimerkki? Yksi Euroopan myydyimmistä merkeistäkö? Ymmärrän että ylläpito voi harvinaisuuden vuoksi olla ongelmallista jonkun Bentleyn kanssa mutta että Pösön...

        Nyt vuodenvaihteessa onkin hyvä tehdä tiliä kuluneesta vuodesta:

        - kesärenkaat, 600? €
        - lisäjarruvalon uudelleenliimaus, 60 €
        - määräaikaishuolto, sis. moottoriöljyn ja jarrunesteen vaihdon, raitisilmasuodattimen ja ilmastointihuollon, 285 €
        - ABS-anturin vaihto lisätyönä huollon yhteydessä, 153 €
        - kuskin oven lukkokoneiston vaihto (sisävalokytkin lopetti toimintansa), pelkkä osa 158€, vaihdettu itse

        Varsinaista korjaamista siis 371 €:n edestä. Ei tuo minusta varsin paha ole, kyseessä kun on kumminkin juuri kymmenen vuotta täyttävä auto jonka arvonalenema (ja arvo) alkaa olla minimaalinen. Jos ei renkaiden uusimista lasketa niin viimeiset neljä vuotta on menty hyvin samanlaisilla korjauskuluilla, ehkä keskimäärin vähän tämänvuotisen alle.

        Joku nuukajussi varmasti ajaa karinakakkosellaan vielä halvemmalla mutta 407:n kohdalla voidaan sentään puhua jonkinlaisesta mukavuudesta ja turvallisuudestakin. Aina välillä olen työsuhdeauton ottamistakin pohtinut mutta on se vaan pirun kallista huvia jos aikoo jatkossakin pörrätä suunnilleen samanlaisilla käyttöominaisuuksilla varustetulla autolla.


    • hhgfdfgfhdfgh

      Ostin käytettynä puleeratun 407 ja se oli kyllä täydellinen pommi. Voin rehellisesti sanoa että rahat meni ja hermot. Lähes kaksi vuotta tapeltuani korjausten ja laskujen kanssa ransmanni lähti mustalaisten mukaan, kun sattui sinä kiitoksen päivänä kulkemaan.

      • MikäOliRikki

        Tarinalla olisi enemmän arvoa jos olisit kertonut mitä autostasi oli rikki.


    • kölliape

      Vikoja vikoja 407 2.0-04,kaikki viat löyty pesosta nyt tällä hetkellä ruiskutussuutin viallinen vikakoodi otettu,merkkivalo moottorikuva näytössä palaa sammuilee toisinaan arpapeliä,vaihdan suuttimia keskenään olisko apua,saatava kuntoon katsastus edessä vaikka talven yli päässis muista ongelmista.

      • LöytyyNiitä

        Mitä ne muut viat on mitä löytyy? Ruiskusuuttimet hajoaa kaikista nykyisin, ja on kalliita. Valmistaja noihin suuttimiin on joku muu kuin peugeot.


      • kölliape
        LöytyyNiitä kirjoitti:

        Mitä ne muut viat on mitä löytyy? Ruiskusuuttimet hajoaa kaikista nykyisin, ja on kalliita. Valmistaja noihin suuttimiin on joku muu kuin peugeot.

        No joo 2008 laitoin pesosen ajettu n.120000 parivuotta olin tyytyväinen enneku viat tuli esille ensinnäkin ohjaustehostin öljy pakkasella pultas pihalle pumppu pois puhdistus maksoi mutta ei messinkiä,vuosi meni monitoiminäyttö Pörhöllä tappelin ei takuuseen maksoi messinkiä nyt lämpöpuhallus ei pelaa pelkäjänpuolella muovi hakanen tai sulkija poikki maksaa messinkiä,muutaman anturan joutunu vaihtaan,euroja uppoaa.


      • Eiseniinhuonoole
        kölliape kirjoitti:

        No joo 2008 laitoin pesosen ajettu n.120000 parivuotta olin tyytyväinen enneku viat tuli esille ensinnäkin ohjaustehostin öljy pakkasella pultas pihalle pumppu pois puhdistus maksoi mutta ei messinkiä,vuosi meni monitoiminäyttö Pörhöllä tappelin ei takuuseen maksoi messinkiä nyt lämpöpuhallus ei pelaa pelkäjänpuolella muovi hakanen tai sulkija poikki maksaa messinkiä,muutaman anturan joutunu vaihtaan,euroja uppoaa.

        Aiemmin kerroit että kaikki viat löytyy ja nyt kerroit että vikoja onkin seuraavasti:

        -ohjaustehostin sylki öljyt ulos (korjattu)
        -monitoiminäyttö (korjattu)
        -lämmityslaiteen läppä/läpät
        -joitakin antureita vaihdettu (korjattu)

        Monitoiminäytön vaihtaminen on helppo toimenpide, osat saa tilaamalla netistä. Kustannukseksi jää noin 100 euroa. Hinta ei ole messinkiä.

        Lämmityslaitteen läppäongelma on kiusallinen vaiva, mutta sekään ei ole messingin hintainen korjaus jos tietää miten toimia. Kustannus 500 euroa.

        Antureiden vaihtaminen on ihan normaalia toimintaa. Samoja antureita käytetään monissa muissakin merkeissä, en syyttäisi noista peugeottia.

        Autoilu nyt vaan on kallista touhua. Voihan tuon 407:n tilalle tietysti ostaa samanikäisen passatin tai accordin ja maksaa siitä tuplahinnan verrattuna 407:aan. Hinnanerolla kyllä tekee jonkin verran sitä remonttia...


      • kölliape

        En ole luopumassa ajelen edelleen.Eivät maininneet merkkiliikkeessä osat netistä hommata uusiksi koko paketti takuu hajottamolta ehkä olis löytyny koodata mutta epävarmaa onnistuuko.Outoa toimintaa.


      • Eiseniinhuonoole
        kölliape kirjoitti:

        En ole luopumassa ajelen edelleen.Eivät maininneet merkkiliikkeessä osat netistä hommata uusiksi koko paketti takuu hajottamolta ehkä olis löytyny koodata mutta epävarmaa onnistuuko.Outoa toimintaa.

        Jos et ole hahmottanut niin kerrotaan sinullekin, että merkkiliike ei yritäkään tehdä korjausta kustannustehokkaasti, vaan siten että heille jäisi mahdollisimman hyvä kate, siten että työ on laadukkaasti tehty. Halvempiakin keinoja samaan lopputulokseen pääsemiseen on.

        Mitään koodaamistahan tuon monitoiminäytön vaihtamiseen ei sisälly. Siis jos vaihdetaan vain se itse näyttö, kuten kuuluukin tehdä, eikä vaihtaa puoli kojelautaa samalla.


    • Karnala

      Nätti auto, mutta huono alusta ja turhan paljon vikaherkkyyttä. Pahin vikapesä lienee 1,6HDi-moottori.

      • LöytyyNiitä

        Mikä alustassa on huonoa? Mitä tuo mainitsemasi vikaherkkyys tarkoittaa, kerro vaikka 10 vikaa jotka autossasi on ollut.


    • Tyylikäskylläkin

      200tkm ajetussa 1,6 HDissä vikoja:

      Ilmastoinnin kompura
      Lämmityslaitteen läpän akseli
      Alapallot molemmin puolin
      Raidetangon niveliä
      Kaikki pyörien laakerit ainakin kertaalleen
      Vetoakselin suojakumi
      Jakoketju ja kiristin (nokka-akseleiden välinen pikkuketju)
      Ajotietokoneen näyttö
      Takaluukun kaapelisarja
      Egr
      ilmamassa-anturi
      Suutinvuotoja moneen kertaan
      Hukkaportin mg-venttiilin kaapeli poikki
      FAP uusittu
      Turbo uusittu kahteen kertaan
      Takaiskunvaimentimet
      Termostaattikotelo
      Moottoritilan pohjamuovi uusittu kahdesti
      Sumuvalojen suuntaus

      Lisäksi normaalia kuluvaa osaa mlliin tuulilasi, jarrulevyt ja palat, moniurahihna jakohihna, vesipumppu:

    • 407

      Vaimolla 406 2l -96 ajettu 200t,ollut meillä 11.v korjauskulut 900e renkaat kokoaikana.
      Itellä 407 1.8 92kw -07 ajettu 260t eikä mitään vikoja,ai niin taka äänevaimennin joku sisällä irti kun välillä rätisee ja kyllä ottaa pattiin kun on niin paska auto toi pösö

    • Taavett

      Ajotietokoneen näyttö Aliexpressiltä tilattuna maksaa 46€ postikuluineen.

    • Ajaaja

      28 vuotta eri numeroisilla Peugeotilla, noin 1700 000 km ja olen tyytyväinen. Pääasiassa dieselkoneita ja siinä on se 2 litranen paras. Täytyy olla hyvä kun löytyy monessa muussa autoissa myös. Ainakin Citroen Ford ja Volvossa.
      Nyt menossa 3 as 407 ja 300 000 mittarissa. Ei vuoda eikä kuluttaa mitään nestettä. Auto on vaan niin hyvässä kunnossa etten halua vaihda pois. Huollot olen hoitanut itse.

    • Taavett

      Ajotietokoneen näyttö 46€ Alilta vaihto-aika 2 min.

    • AnetteR

      Itselläni on Peugeot 407, farmari, bensa, 2,0, Olympia-malli. Valitettavasti huonoin auto, mikä on ollut. 1,5 v aikana on särkynyt/vaihdettu öljypohja, kytkin, monta tiivistettä (akseli, vaihdelaatikko), takaikkunan pyyhkijän moottori , peräkontti ja peräkontinikkunan aukaisu ei toimi - tai toimii, miten huvittaa (saattavat aueta itsestään kesken matkan), ohjaustehostimen pumppu sekä kojelaudan takana oleva "lapa", joka kuulemma säätelee sisälämpötilaa. Nää kaksi viimeisintä ovat tyyppivikoja ja varaosat saa vaan alkuperäisenä. Eli niin huono auto, kun olla ja voi... Rahaa on palannut 1600 euroa ja neljä viimeisintä vikaa on hoitamatta...

    • todellinenhinta

      407 sw 2008 pyydetään 2000-4000t. Tarkistakaa seuraavat, koska sitten on kallis leikki. Jos ilmastointi ei toimi, niin yleensä reikä lauhdutinkennossa ( todella paskamainen vaihtee ja kallis liikkeessä ) Ilmastointi/lämmitys, tyyppivika, läpät poikki ja antaa ainoastaan lämmintä ja et pysty ohittamaan mitenkään, vaan puhaltaa lämmintä ja ulkona 30˚. Korjaus maksaa liikkeessä 1500€, koska joutuvat purkamaan koko koelaudan pois, toki jos pystyt itse tekemään (en suosittele, jos et autoista ymmärrä). Tässä vaiheessa auton todellinen ostohinta olisi 900€. Mieti tätä.

      • keijo_orvokki

        Se läppien korjaaminen ei maksa 1500 euroa.

        Oikeastihan 10 vuotta vanhan 407:n ostohinta on noin 5000 euroa, joten eiköhän nuo tyyppiongelmat ole "leivottu" jo tuohon 2000 - 4000 euron hintaan mukaan.


      • fghjdf4
        keijo_orvokki kirjoitti:

        Se läppien korjaaminen ei maksa 1500 euroa.

        Oikeastihan 10 vuotta vanhan 407:n ostohinta on noin 5000 euroa, joten eiköhän nuo tyyppiongelmat ole "leivottu" jo tuohon 2000 - 4000 euron hintaan mukaan.

        Mulla puhaltaa haaleaa vaikka mittari näyttää 80...pitääkö se alemman läpän akseli kääntyä helposti apparin jalkatilassa jos akseli on poikki? Mulla se ei kyllä käänny kirveelläkään, voiko olla poikki ja jotenkin jumissa? Vai kenties kääntömoottori rikki? En ole vielä jaksanut ryhtyä aukomaan ja tarkastamaan toimiiko edes moottori..


    • 34634646

      Oikea takajarru, käsijarru ei oikein ota ja tuli hylky katsastuksessa. Onko tuossa joku säätöjuttu vai säätyykö automaattisesti. Satulan käsijarruakseli oli jumissa mutta nytten liikkuu jotenkuten, liukutapit rasvattu ja liikkuu ok.. nyt ei vaan edelleenkään mene pyörä lukkoon kuten kuskin puolella menee...eli onko tuoss ajotain säädettävää ?

    • Dingemat

      407 2,0 HDi on ollut hieno auto ja erinomaisen hyvä hankinta. Kuluvia osia vaihdettu harvakseltaan, mutta mitään isompaa remppaa ei ole tarvinnut teettää. Puoli miljoonaa kilometriä täyttyy varmaan ensi vuoden aikana. Lämmityslaitteen läpän akseli on vaihdettu kertaalleen, mikä oli ainoa selkeä laatuvirhe muutoin hyvässä maantieautossa. Moottori ja ruiskutus-järjestelmä on avaamaton. Samoin turbo ja vaihteisto.

      Toki muistettava, että hyviä automalleja löytyy muiltakin merkeiltä. Jopa Volkswagenilta, kun tietää mitä hakee.

    • Anonyymi

      Noita mystisiä sähkövikoja ja moottorin itsediagnostiikan merkkivalon syttymistä kesken ajon voi selittää sulakerasiavialla. Itsellä Peugeot 407 SW vm. 2005 2 litran koneella ja uutena ostettu. Täällä luetellut viat ovat osittain tuttuja takavalojen lisämaadotuksista.
      Viimeisin hankala tilanne syntyi auton pysähdyttyä kuin seinään ajon aikana. Ei lähtenyt enää käyntiin. Kuukautta aiemmin oli vaihdettu tulpat ja sytytyspuolapaketti moottorivalon sytyttyä useamman kerran. Aina lähti kylläkin käyntiin. Hinattiin hinausliikkeen suosituksesta autosähköön perehtyneelle korjaamolle. Diagnoosi oli, että joko moottoritilan sulakerasia tai pahimmillaan ohjaustietokone. Ongelmaksi muodostui se, ettei Peugeot enää maahantuo ko. sulakerasiaa varaosana eikä uusia valmisteta! Maahantuoja kehotti hakemaan netistä käytettyjä purkuosia. Sellaisia löytyy Euroopasta ja riskillä piti tilata, 200e toim.kulut 40e. No osa saapui ja vaihto kesti 5 min. ja vola homma alkoi taas pelittämään. Noita sulakepohjia on erilaisia ja tärkeää on saada juuri samanlainen kuin autossa on!
      Huolestuttavaa on, kun Peugeot ei ole enää kiinnostunut yli 10v. vanhoista vuosimalleistaan. Lienee edessä autonvaihto asiakasystävällisempään merkkiin.

      • Anonyymi

        Moro. Juuri tuo sulake rasia uusittiin tänään autoon 407sw 2007 220838 km. Maksoi 330 eur. X - Parts Tampereelta saatavilla näitä Pösön osia. T.Vepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro. Juuri tuo sulake rasia uusittiin tänään autoon 407sw 2007 220838 km. Maksoi 330 eur. X - Parts Tampereelta saatavilla näitä Pösön osia. T.Vepa

        Kallis oli...

        Noita sai ja saa edelleenkin viidelläkympillä jos vaan sattuu oikealla koodilla oleva löytymään.

        Nuohan on katoava luonnonvara, uusia ei tehdä. Joten hinnat tullee nousemaan sitä mukaa kun materiaali vähenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro. Juuri tuo sulake rasia uusittiin tänään autoon 407sw 2007 220838 km. Maksoi 330 eur. X - Parts Tampereelta saatavilla näitä Pösön osia. T.Vepa

        Hei, miten auto oireili, kun sulakerasian vaihto tuli eteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, miten auto oireili, kun sulakerasian vaihto tuli eteen?

        Moro
        Auto alkoi jo noin reilu vuosi sitten oireilemaan. Aluksi vaati silloin tällöin pitkiä käynnistyksiä varsinkin aamuisin ja käynti oli aluksi epävakaata ja katkonaista kolmella sylinterillä. Välillä syttyi pakokaasun vikavalo, joka kuitenkin sitten aina itsestään sammui. Heinäkuussa alkoi pitkiä käynnistyksiä olemaan useammin ja lopulta eräänä aamuna auto ei enää käynnistynyt kotipihasta. Korjaamollakin oltiin aluksi ihmeissään, että miksi ihmeessä ei virtaa sytytykseen tule. Vikakoodeja oli kuulemma parin A4 arkin verran! Lopulta eräs vanhan liiton autosähkäri (Peugeotmies) kustuttiin apuun ja nopeasti vika paikallistettiin moottoritilan sulakerasiaan 407 tyyppiviaksi.
        t.vepa


      • Anonyymi

        Tuo on kyllä anteeksiantamatonta, jos varaosia ei enää valmisteta, sillä minullakin on vielä 3 kpl 2007-2009 pesosia liikenteessä ja pitänyt noita kestävinä autoina.


    • Anonyymi

      Tarina Peugeotista:
      Itse ostin 407 2.0 Hdi SW:n vuosimallia -09 noin 2 vuotta sitten. Mittarissa oli 450tkm, ja sain kuulla, että koneremontti oli tehty 320tkm kohdalla.
      Autossa suurimmat ongelmat lienevät olleet entiset omistajat, ja sen huoltajat.
      Auto on vanha taksi.
      Suurin moottoriremontin syy näissä on tukkeutunut hiukkasloukku, eli DPF, eli FAP.
      Loukku tukkeutuu joko:
      A) Lisäainesäiliö on jäänyt täyttämättä
      B) On vain tullut käyttöaikansa päähän
      Tukkeutuminen taasen tekee sen, että polttotapahtuman aikaan moottoriin ruiskutettava ylimääräinen polttoaine menee männänrenkaiden ohi öljyn sekaan, joka puolestaan aiheuttaa koko moottorin ylimääräisen kulumisen, loppuviimein hajoamisen.
      Tässäkin tapauksessa, loukku oli tukossa, öljyt kuin dieseliä, 2 suutinta neljästä vielä korjaamalla pelastettavissa, ja kaksoismassavauhtipyörä pyrki kyljestä läpi.
      MUTTA auto oli halpa, ja sekä sisältä että ulkoa todella siisti.
      Joten, hiukkasloukku on purettava, joten puhdistus paineilmalla (uusi loukku nykyisin 3-400€), ja lisäainetta säiliöön, maksaa noin 50-60€/L, säiliö 3 litraa(riittää 120tkm).
      Vauhtipyörä vaihtoon, olisiko ollut noin 250€, ja pari uutta suutinta, á 300€.
      Tietty 2 suuttimen huolto, ja öljyt, nesteet jne.
      Ja Söpöhän on ihan ajettava.
      Kannattaa ottaa huomioon, että meillä on ollut Pösöjä ennenkin, enkä ole aivan kädetön, vaan autopuolen rinnakkaisalan työntekijä.
      Eli, oli vain ollut huonolla pidolla/huollolla, ei muuta. Nyt on takana noin 35tkm, ja 2 huollettua suutinta on menossa vaihtoon, mutta niistä selviää 400€lla, nykyselvityksen mukaan.

      • Anonyymi

        No kyllä on pitänyt halvalla saada jos noinkin paljon ajetun, huonolla pidolla olleen pösön ostaa.

        Kerroit vain moottoriongelmista, mutta autossahan on perinteisesti ollut vikaa myös:

        -ohjaustehostimessa
        -alapalloissa
        -hammastangossa
        -kojetaulun näytöissä
        -lämmityslaitteen läpissä
        -takaluukun ruostumisessa

        Miten noiden asioiden kanssa olet pärjännyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä on pitänyt halvalla saada jos noinkin paljon ajetun, huonolla pidolla olleen pösön ostaa.

        Kerroit vain moottoriongelmista, mutta autossahan on perinteisesti ollut vikaa myös:

        -ohjaustehostimessa
        -alapalloissa
        -hammastangossa
        -kojetaulun näytöissä
        -lämmityslaitteen läpissä
        -takaluukun ruostumisessa

        Miten noiden asioiden kanssa olet pärjännyt?

        Moro.
        Oma auto 407sw 1,8 bensa/ 2007 / 223 000km. Ollut uudesta asti. Nyt kakkosautona.
        Ohjaustehostimen alkuperäiset öljyt tulivat pakkaskelissä ulos noin 100 000 km kohdilla.
        Ostin Shelliltä parempaa talvikeliin ja vaihdoin ne itse. Sen jälkeen ei ongelmia.
        Alapallot ovat alkuperäiset. Samoin hammastanko.(raidetangon päät vaihdettu 180 000km).Etupyörien laakereita on vaideltu pitkin matkaa. Kojetaulu ok. Lämmityslaitteen läpät ovat poikki 180 000 km, mutta auto kuitenkin lämpenee kohtalaisesti joten olen antanut vielä olla. Korjaus ns. "pielavetisellä" harkinnassa. Takaluukussa pientä pintaruostetta. Muuten auto on ruosteeton. Pakoputkikin on alkuperäinen.Takalasin pyyhin on ollut jumissa (toistamiseen)150 000 km. Tärkeää, nokkahihnan vaidon yhteydessä on vaihdettava myös vesipumppu! Laakerointi ei kestä kahta vaihtoväliä. t.Vepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro.
        Oma auto 407sw 1,8 bensa/ 2007 / 223 000km. Ollut uudesta asti. Nyt kakkosautona.
        Ohjaustehostimen alkuperäiset öljyt tulivat pakkaskelissä ulos noin 100 000 km kohdilla.
        Ostin Shelliltä parempaa talvikeliin ja vaihdoin ne itse. Sen jälkeen ei ongelmia.
        Alapallot ovat alkuperäiset. Samoin hammastanko.(raidetangon päät vaihdettu 180 000km).Etupyörien laakereita on vaideltu pitkin matkaa. Kojetaulu ok. Lämmityslaitteen läpät ovat poikki 180 000 km, mutta auto kuitenkin lämpenee kohtalaisesti joten olen antanut vielä olla. Korjaus ns. "pielavetisellä" harkinnassa. Takaluukussa pientä pintaruostetta. Muuten auto on ruosteeton. Pakoputkikin on alkuperäinen.Takalasin pyyhin on ollut jumissa (toistamiseen)150 000 km. Tärkeää, nokkahihnan vaidon yhteydessä on vaihdettava myös vesipumppu! Laakerointi ei kestä kahta vaihtoväliä. t.Vepa

        Täyspaska haukipösö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyspaska haukipösö

        Tänä aamuna. 407 vm 2007 sama "Haukipösö"
        1. Liikennekäyttöön helmikuun seisonnan jälkeen.
        2. Lumihangesta käyntiin ekalla startilla.
        3. Kiersin auton ympäri ja tarkastin, että kaikki valot palavat
        4.Matkalla pesuun jarruttelin ja herkistelin käsijarrun. Loppumatka pienemmällä vaihteella.
        5. Katsastuskonttorille
        6. Heittämällä läpi ja taas mennään vuosi....

        t.Vepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänä aamuna. 407 vm 2007 sama "Haukipösö"
        1. Liikennekäyttöön helmikuun seisonnan jälkeen.
        2. Lumihangesta käyntiin ekalla startilla.
        3. Kiersin auton ympäri ja tarkastin, että kaikki valot palavat
        4.Matkalla pesuun jarruttelin ja herkistelin käsijarrun. Loppumatka pienemmällä vaihteella.
        5. Katsastuskonttorille
        6. Heittämällä läpi ja taas mennään vuosi....

        t.Vepa

        No niin. Tänään taas toistettu nuo kohdat 1-6 ja leima paperissa.....t.Vepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin. Tänään taas toistettu nuo kohdat 1-6 ja leima paperissa.....t.Vepa

        Haukipösön tarina jatkuu. ..Tekniikka on ok, mutta vasenta helmapeltiä piti korjaushitsata. Eilen meni läpi katsastuksen jälkitarkastuksesta.
        t.Vepa


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      2,0HDi moottorilla erittäin kestävän oloinen kokonaisuus, aivan kuten oli 406 HDi.
      Heikko kiihtyvyys pienillä vaihteilla ja tietynlainen kankeus kaupunkioloissa. Parhaimmillaan motareilla ja maanteillä. Ongelmallisella 1,6HDi- moottorilla varustettuja en ostaisi, jotka tosin alkavatkin olla jo paalissa.

      • Anonyymi

        Dieselmoottoreissa peugeotin 2.0 HDI on vertaansa vailla. Näillä ajetaan helposti se puoli miljoonaa ja reilusti ylikin, kunhan vaan perushuollot muistaa teettää. Yleensä auton pellit haperoituu ennen moottorin loppumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselmoottoreissa peugeotin 2.0 HDI on vertaansa vailla. Näillä ajetaan helposti se puoli miljoonaa ja reilusti ylikin, kunhan vaan perushuollot muistaa teettää. Yleensä auton pellit haperoituu ennen moottorin loppumista.

        Todistusaineisto on vaan aika vähissä puoltamaan tuota helppoa puolen miljoonan ylittämistä.

        Nettiautosta löytyy kolme kappaletta 2.0 HDI pösöä, joissa on mittarissa puoli miljoonaa tai enemmän.

        Vastaavaan suoritukseen pystyneitä mersuja löytyy 342 kpl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistusaineisto on vaan aika vähissä puoltamaan tuota helppoa puolen miljoonan ylittämistä.

        Nettiautosta löytyy kolme kappaletta 2.0 HDI pösöä, joissa on mittarissa puoli miljoonaa tai enemmän.

        Vastaavaan suoritukseen pystyneitä mersuja löytyy 342 kpl.

        PSA on valmistanut HDI mosaa vuodesta 1998 lähtien. Aika monen merkin keulalta löytyy samaa moottoria hieman muunneltuna. Matkailuautoissa tuota on ollut myös käytössä. Niissä on yleeensä metri jos toinenkin mittarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistusaineisto on vaan aika vähissä puoltamaan tuota helppoa puolen miljoonan ylittämistä.

        Nettiautosta löytyy kolme kappaletta 2.0 HDI pösöä, joissa on mittarissa puoli miljoonaa tai enemmän.

        Vastaavaan suoritukseen pystyneitä mersuja löytyy 342 kpl.

        Moni tyhmempi lukija ei aina näitä asioita muista: Peugeotit ostetaan yleensä normaaliin työmatkakäyttöön ja mersut sitävastoin usein ammattiajoon. Mersuihin tulee paljon nopeammin kilometrejä. Lisäksi mersuja huolletaan hyvin ja kunnostetaan matkan varrella varsin suurillakin summilla. Peugeotteja taas halvempina autoina ei isommin lähdetä remppaamaan, jos isompaa vikaa alkaa tulla. Sinänsä pösön moottori on kyllä erittäin kestävä. Lisäksi mesen pellit ja maalaus ovat lyhytikäisempää laatua, kuin Peugeotin vastaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni tyhmempi lukija ei aina näitä asioita muista: Peugeotit ostetaan yleensä normaaliin työmatkakäyttöön ja mersut sitävastoin usein ammattiajoon. Mersuihin tulee paljon nopeammin kilometrejä. Lisäksi mersuja huolletaan hyvin ja kunnostetaan matkan varrella varsin suurillakin summilla. Peugeotteja taas halvempina autoina ei isommin lähdetä remppaamaan, jos isompaa vikaa alkaa tulla. Sinänsä pösön moottori on kyllä erittäin kestävä. Lisäksi mesen pellit ja maalaus ovat lyhytikäisempää laatua, kuin Peugeotin vastaavat.

        Ja aivan tyhmimmät lukijat eivät ymmärrä sitä, että jos väitetään että kaksilitraisella HDI moottorilla lasketellaan laulellen puoli miljoonaa, se myös tarkoittaa sitä, eikä liirunlaarumia peltien kestämisestä tai siitä, miten autoa käytetään.

        Jos todistusaineistoa ei ole olemassa että noita puolen miljoonan autoja olisi joka oksalla, niin eikö se tarkoita sitä, että todistusaineistoa ei ole olemassa.

        Vaikka kuinka selittäisi että ei ammattikäytössä tai pellit sitä ja tätä, niin ei se slti todistusaineistoa tuo näytille, puolen miljoonan kilometrin suorituksista.

        Laitan rautalanan takaisin nyt pöytälaatikkoon ja toivon hartaasti että ne aivan tyhmimmätkin ymmärtää mitä tarkoitin.


    • Anonyymi

      Huh huh ku näitä lukee. Mulla on 03 Primera ollu nyt 2v ja ainut mitä pitäny tehä oli koiranluut taakse, kässärin kiristys sekä srs-valon nollaus. Mitä se hyvä ajettavuus on? Tää on hiljainen, menee minne käsketään ja kulkee ku juna motarilla.
      En kyl nää miten joku pösö vois mitenkään merkittävästi olla parempi ajaa sitäpaitsi mitä sillä tekee? Tuolla kun kehätiellä ajelee niin aika sama millä sitä ajelee kunhan on hiljainen ja menee suoraan??

      • Anonyymi

        Eilen huomasin taas kerran mitä se "hyvä ajettavuus" on.

        Edelläni ajanut qashqai ajeli alle 40, 50 aluella. Ajattelin että kuskilla lienee joku ongelma tai sitten hän etsii jotakin paikkaan tai joku muu asia.

        Kunnes muistin, ainiin, keli oli huono, tielle oli jäätynyt täristäviä jääpaakkuja ja taivaalta tuli lunta, vettä ja räntää ihan reippaasti.

        Näissä japanilaisissa ja "japanilaisissa" autoissa se ajettavuus tarkoittaa sitä, että kun on pikkasen huonompi keli, niin nopeus romahtaa samantien.

        En nyt edes koeta provosoida, olen itse omistanut nissania ja mazdaa ja ihmettelin jo silloin, että miten toiset vetää ohi ihan reippaalla marginaalilla.

        Minäkin ajoin sitten lopulta tuosta qashqaista ohitse enkä huomannut olosuhteissa mitään ongelmia, alla peugeot.


    • Anonyymi

      Vaimo osti uutena 2005 407 2.2 SW .tänään ajettu 85.000 km , ei koskaan talvikelillä .-
      Jos käyttää koneessa 10W-40 tavallista öljyä nii normaali öljyn kulutus ! Vielä meni syssyllä katsastuksesta läpi että heilahti :) Eihän tuon ikäinen ole enään minkään väärtti vaikka nahkasisustus sun muuta , uutena maksoi 290.000 ruottin kruunua .-

      Gubbe 72

    • Anonyymi

      Varsin kestävä, hyvä ja näyttävä auto. Nykyisellä 407 2,0 HDI sedanilla päästelty jo 485.000km ja laadun tuntu yhä tallessa (kaverin kommentti repsikan paikalta).
      Moottori ja vaihteisto edelleenkin avaamatta.
      Takalokasuojien kaarien kohdilla alkavaa ruostetta, muutoin ulkoasu ja sisustus priimaa.

    • Anonyymi

      Hämmästyttävän kestävä ainakin 2HDi moottorilla. Puolimiljoonaa alkaa minunkin 17-vuotiaassa jellonassa olla koossa, mutta matka vaan jatkuu. Ruoste tosin on jo kynnyskoteloissa, joten tuskin montaa vuotta enää ajellaan. Harmi juttu, sillä kyyti on ollut maittavaa.

      • Anonyymi

        "Ruoste tosin on jo kynnyskoteloissa, joten tuskin montaa vuotta enää ajellaan. "

        Nuokin on korjattavissa, sellaisella hinnalla että se on ihan taloudellisesti kannattavaa toimintaa.


    • Anonyymi

      Missä on 407 veto kinike

    • Anonyymi

      Peugeot 407 sw vm 2006. Onko kellään kokemuksia, akku tyhjentynyt eikä saa ovia auki? Onko olemassa jokin manuaalinen tapa avata? Avain pesä hapettunut eikä tunnu millään puhdistuvan???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1241
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1130
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1115
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe