En kelpuuta
Kirjoittanut: Genio.Mente /Tänään / Klo 13:36
mielenterveysongelmaisia ystäväkseni. Sinä kuulut niihin jotka ei ole kelvollisia ystävyyteen
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8247350/38458022
Vain todellinen moukka sanoisi toiselle jotain tuollaista...
Genio.Mente kirjoitti anzzylle
67
588
Vastaukset
tuo oli turhan karkeasti sanottu ja kuvastaa rajoittunutta elämänasennetta.
- Mutta on myös huomioitava asiayhteys, eli ärsytettynä saattaa tulla sanottua asioita, joita ei ehkä tosielämässä täysin allekirjoita..- yx.nainen.
huomasin nyt vasta, että ei toinenkaan osapuoli (anzzy) osaa kyllä käyttäytyä yhtään sen paremmin kuin tämä toinen :)
- On aivan
yx.nainen. kirjoitti:
huomasin nyt vasta, että ei toinenkaan osapuoli (anzzy) osaa kyllä käyttäytyä yhtään sen paremmin kuin tämä toinen :)
yhtä moukkamaista kommentoida ja asettaa toinen epäilyksen alle ilman päteviä perusteita.
"ei ole paha kenkään"...jne Kyllä mä tarkoitin sitä, mitä sanoin.
Erotetaan nyt se yleinen kohteliaisuus kanssaihmisiä kohtaan ja ystävyys. Mulla on varmaan oikeus valita ystäväni niin kuin ystävillänikin on oikeus valita minut ystäväkseni. Mielenterveysongelmaiset ei kuulu niihin, jotka valitsen tai kelpuutan ystävikseni. Ystävyys ei tarkoita vanhemmuutta. Sellaiseksi väistämättä mielenterveysongelmaiselle ajautuu.Genio.Mente kirjoitti:
Kyllä mä tarkoitin sitä, mitä sanoin.
Erotetaan nyt se yleinen kohteliaisuus kanssaihmisiä kohtaan ja ystävyys. Mulla on varmaan oikeus valita ystäväni niin kuin ystävillänikin on oikeus valita minut ystäväkseni. Mielenterveysongelmaiset ei kuulu niihin, jotka valitsen tai kelpuutan ystävikseni. Ystävyys ei tarkoita vanhemmuutta. Sellaiseksi väistämättä mielenterveysongelmaiselle ajautuu.Sen anzzyn kannattaisi terapoida itseään jossain muualla kuin palstalla. Ja monen muunkin samassa jamassa olevan.
- että haluat
Genio.Mente kirjoitti:
Sen anzzyn kannattaisi terapoida itseään jossain muualla kuin palstalla. Ja monen muunkin samassa jamassa olevan.
ystäviksesi vain hyvällä itsetunnolla varustettuja yksilöitä, onko näin?
että haluat kirjoitti:
ystäviksesi vain hyvällä itsetunnolla varustettuja yksilöitä, onko näin?
Kenelläkään ei ole ollut esittää ammattilaisten myöntämää todistusta hyvästä itsetunnosta.
Pidätän edelleen oikeuteni valita ystäväni. Se ei ole sen kummempaa. Suosittelen samaa ihan jokaiselle.- valitse
Genio.Mente kirjoitti:
Kenelläkään ei ole ollut esittää ammattilaisten myöntämää todistusta hyvästä itsetunnosta.
Pidätän edelleen oikeuteni valita ystäväni. Se ei ole sen kummempaa. Suosittelen samaa ihan jokaiselle.ystävänsä, valintakriteerit vain vaihtelevat, kuten sinustakin näemme.
valitse kirjoitti:
ystävänsä, valintakriteerit vain vaihtelevat, kuten sinustakin näemme.
valitsemallesi tielle mielenterveysongelmaisten kanssa. Lähelläni on ollut liian monta sellaista, että olen oppinut olemaan päästämättä lähelle niitä. Sitä varten on oman hyvyyden pönkittäjät. En minä. Mulla ei ole sellaiseen tarvetta.
- minusta.
Genio.Mente kirjoitti:
valitsemallesi tielle mielenterveysongelmaisten kanssa. Lähelläni on ollut liian monta sellaista, että olen oppinut olemaan päästämättä lähelle niitä. Sitä varten on oman hyvyyden pönkittäjät. En minä. Mulla ei ole sellaiseen tarvetta.
En ole etsimässä mielenterveysongelmaisia ystävikseni, mutta olen sitä mieltä että kuka tahansa voi sairastua. Minäkin. Sinäkin. Siksi maailmankuvasi tuntuu rajoittuneelta. Omaa hyvyyttäni en ole pönkittämässä. Eikä se sillä keinoin onnistu. Tiedän kokemuksesta minäkin.
minusta. kirjoitti:
En ole etsimässä mielenterveysongelmaisia ystävikseni, mutta olen sitä mieltä että kuka tahansa voi sairastua. Minäkin. Sinäkin. Siksi maailmankuvasi tuntuu rajoittuneelta. Omaa hyvyyttäni en ole pönkittämässä. Eikä se sillä keinoin onnistu. Tiedän kokemuksesta minäkin.
Kai sä tuut kertomaan sen mulle kun olen sairastunut...
Kuka tahansa voi olla sairastumatta, kun niin valitsee.
Maailmankuvani ei ole rajoittunut. Se on realistinen.- paskaakin paksumpaa:(
Genio.Mente kirjoitti:
Kai sä tuut kertomaan sen mulle kun olen sairastunut...
Kuka tahansa voi olla sairastumatta, kun niin valitsee.
Maailmankuvani ei ole rajoittunut. Se on realistinen.Sairastuminen ei ole valintatehtävä. Oletko varma, ettet sinä ole sairastunut salaa itseltäsi? Oireista päätellen ei ihan terveyden puolelle kallistu!
paskaakin paksumpaa:( kirjoitti:
Sairastuminen ei ole valintatehtävä. Oletko varma, ettet sinä ole sairastunut salaa itseltäsi? Oireista päätellen ei ihan terveyden puolelle kallistu!
toisaalta odotan diagnoosiasi.
Genio.Mente kirjoitti:
Erotetaan nyt se yleinen kohteliaisuus kanssaihmisiä kohtaan ja ystävyys. Mulla on varmaan oikeus valita ystäväni niin kuin ystävillänikin on oikeus valita minut ystäväkseni. Mielenterveysongelmaiset ei kuulu niihin, jotka valitsen tai kelpuutan ystävikseni. Ystävyys ei tarkoita vanhemmuutta. Sellaiseksi väistämättä mielenterveysongelmaiselle ajautuu.valita ystävänsä minun puolestani millä perusteilla tahtoo. Niin sinä kuin muutkin.
Jos ystäväsi katkaisee jalkansa, onko hän enää ystäväsi ? - Tai jos jalka vaikka joudutaan amputoimaan, onko hän vammaisena niin epätäydellinen, että et enää kelpuuta häntä ystäväksi ? Tai jos ystäväsi masentuu jalan amputoimisen jälkeen, onko parempi hylätä hänet heti jalan katkeamisen jälkeen, ettet joudu kokemaan vaikeita hetkiä hänen seurassaan ?
Vuosittain 1,5 % Suomen väestöstä sairastuu johonkin mielenterveyden häiriöön. Joka viides suomalainen sairastaa jotakin mielenterveyden häiriötä.
Psykooseihin kuuluu esimerkiksi skitsofrenia. Vaikka skitsofrenian taustaa on tutkittu paljon, syytä sairauden puhkeamiseen ei vielä kaikilta osin tunneta.
Huomattavalla osalla mielenterveyden häiriöitä sairastavista on todettu aivojen rakenteen ja toiminnan muutoksia. Rakennemuutokset voivat olla geneettisiä tai seurausta sikiöaikana tai varhaislapsuudessa tapahtuneista kehityshäiriöistä. Luonnollisesti kasvu-/ympäristötekijät vaikuttavat myös mielenterveysongelmien syntyyn. Sekä äkilliset tapaturmat, liikenneonnettomuudet, tulipalot. - Tuskin kukaan tsunamista selvinneistä matkailijoista aavisti ennen tapahtunutta, millaisen trauman luonnonkatastrofi ja läheisten äkillinen menetys aiheuttaa..
- Minun pointtini on lähinnä se, että tutkittuun tietoon perustuen kukaan ei voi varmaksi sanoa, että hän ei koskaan tule sairastumaan mielenterveydeltään tai muutenkaan. Sitä vaan yksinkertaisesti ei voi tietää. Siksi on surullista, että jollakulla on noin jyrkkä mielipide mielenterveysongelmaisia kohtaan.
- Mutta en minä arvostele. - Totean vain, että surullista.xena-183 kirjoitti:
valita ystävänsä minun puolestani millä perusteilla tahtoo. Niin sinä kuin muutkin.
Jos ystäväsi katkaisee jalkansa, onko hän enää ystäväsi ? - Tai jos jalka vaikka joudutaan amputoimaan, onko hän vammaisena niin epätäydellinen, että et enää kelpuuta häntä ystäväksi ? Tai jos ystäväsi masentuu jalan amputoimisen jälkeen, onko parempi hylätä hänet heti jalan katkeamisen jälkeen, ettet joudu kokemaan vaikeita hetkiä hänen seurassaan ?
Vuosittain 1,5 % Suomen väestöstä sairastuu johonkin mielenterveyden häiriöön. Joka viides suomalainen sairastaa jotakin mielenterveyden häiriötä.
Psykooseihin kuuluu esimerkiksi skitsofrenia. Vaikka skitsofrenian taustaa on tutkittu paljon, syytä sairauden puhkeamiseen ei vielä kaikilta osin tunneta.
Huomattavalla osalla mielenterveyden häiriöitä sairastavista on todettu aivojen rakenteen ja toiminnan muutoksia. Rakennemuutokset voivat olla geneettisiä tai seurausta sikiöaikana tai varhaislapsuudessa tapahtuneista kehityshäiriöistä. Luonnollisesti kasvu-/ympäristötekijät vaikuttavat myös mielenterveysongelmien syntyyn. Sekä äkilliset tapaturmat, liikenneonnettomuudet, tulipalot. - Tuskin kukaan tsunamista selvinneistä matkailijoista aavisti ennen tapahtunutta, millaisen trauman luonnonkatastrofi ja läheisten äkillinen menetys aiheuttaa..
- Minun pointtini on lähinnä se, että tutkittuun tietoon perustuen kukaan ei voi varmaksi sanoa, että hän ei koskaan tule sairastumaan mielenterveydeltään tai muutenkaan. Sitä vaan yksinkertaisesti ei voi tietää. Siksi on surullista, että jollakulla on noin jyrkkä mielipide mielenterveysongelmaisia kohtaan.
- Mutta en minä arvostele. - Totean vain, että surullista.Altruismilla ja typeryydellä on hyvin olematon raja. Sitä rajaa ei voi määrittää.
Surullista on se, että terveet saavat tartunnan sairailta. Sairaiden hoito kuuluu lääkäreille. Ei ystäville. Ja ihmismieli on sellainen rakenne, että kun siinä koneistossa menee jokin osa paskaks, ei lyödy sille koneistolle varaosia myyvää liikettä. Surullista, mutta totta.
Ja ystävä kyllä ojentaa mielenterveysongelmaista ystäväänsä silloin kun se alkaa olla vahingoksi itselle ja muille ympärillä. Kertoo sille milloin on mennyt liian pitkälle. Jos se ei mene mielenterveysongelmista kärsivälle ystävälle kaaliin, niin onko sellainen ystävyyden arvoinen? Tai en tiedä. Ehkä erehdyn taas kerran.
Aforismi tähän loppuun.
*mitä minä en ole rikkonut, ei ole minun velvollisuus korjata*Genio.Mente kirjoitti:
toisaalta odotan diagnoosiasi.
Ei pidä yllyttää, sillä tälläkin palstalla on mielenjärkyttämisen asiantuntijoita.
Genio.Mente kirjoitti:
Erotetaan nyt se yleinen kohteliaisuus kanssaihmisiä kohtaan ja ystävyys. Mulla on varmaan oikeus valita ystäväni niin kuin ystävillänikin on oikeus valita minut ystäväkseni. Mielenterveysongelmaiset ei kuulu niihin, jotka valitsen tai kelpuutan ystävikseni. Ystävyys ei tarkoita vanhemmuutta. Sellaiseksi väistämättä mielenterveysongelmaiselle ajautuu.Sattumoisin eräs tutkija professori parhaillaa tutkii minua tieteelliseen tapausselostukseen kansainväliseen lääkärifoorumiin--MIKSI minulla on poikkeusellisiin kognitiivisiin suorituskykyhin mielenterveysongelmat on jo suljettu pois-----miksi sinä aforismissasi popsit psyykelääkkeitä?Minä kieltäyd yin Diapamista esilääkityksenä leikkausoperaatioon, kun en tuntenut pelkoa--ÄO todettiin niin korkeaksi, ettei kolleegasi dazu uskonut kellään olevan.
Siitäkö johtuu"psykologinen silmä",jota sinulla ole--vain mminulla väitettiin olevan sellainen.:D) oletko kade?anzzy kirjoitti:
Sattumoisin eräs tutkija professori parhaillaa tutkii minua tieteelliseen tapausselostukseen kansainväliseen lääkärifoorumiin--MIKSI minulla on poikkeusellisiin kognitiivisiin suorituskykyhin mielenterveysongelmat on jo suljettu pois-----miksi sinä aforismissasi popsit psyykelääkkeitä?Minä kieltäyd yin Diapamista esilääkityksenä leikkausoperaatioon, kun en tuntenut pelkoa--ÄO todettiin niin korkeaksi, ettei kolleegasi dazu uskonut kellään olevan.
Siitäkö johtuu"psykologinen silmä",jota sinulla ole--vain mminulla väitettiin olevan sellainen.:D) oletko kade?tulla sitä diagnoosia minusta omalla psykologisella silmällä.
Genio.Mente kirjoitti:
Pidätän edelleen oikeuteni valita ystäväni. Se ei ole sen kummempaa. Suosittelen samaa ihan jokaiselle.Onko sinulla muuta, kui dazun tiaknöössi?
Puheittesi tukena?Vain psyykoottine harha:)- omaa ÄÖ:täsi?
anzzy kirjoitti:
Onko sinulla muuta, kui dazun tiaknöössi?
Puheittesi tukena?Vain psyykoottine harha:)Onko se sinusta oleellista kokonaisuuden kannalta?
- maniamania
Genio.Mente kirjoitti:
Altruismilla ja typeryydellä on hyvin olematon raja. Sitä rajaa ei voi määrittää.
Surullista on se, että terveet saavat tartunnan sairailta. Sairaiden hoito kuuluu lääkäreille. Ei ystäville. Ja ihmismieli on sellainen rakenne, että kun siinä koneistossa menee jokin osa paskaks, ei lyödy sille koneistolle varaosia myyvää liikettä. Surullista, mutta totta.
Ja ystävä kyllä ojentaa mielenterveysongelmaista ystäväänsä silloin kun se alkaa olla vahingoksi itselle ja muille ympärillä. Kertoo sille milloin on mennyt liian pitkälle. Jos se ei mene mielenterveysongelmista kärsivälle ystävälle kaaliin, niin onko sellainen ystävyyden arvoinen? Tai en tiedä. Ehkä erehdyn taas kerran.
Aforismi tähän loppuun.
*mitä minä en ole rikkonut, ei ole minun velvollisuus korjata*et kaveria ei jätetä, niin mistähän se sanonta on lähtöisin? Sodissa kait on teamiin tarvittu kahelitkin kamut.. Mut sitoutua hajonneen parantajaksi? Tekohurkas ajatus. Susilaumakin hylkää poikkeavan yksilön, joten miksi vitussa ihmisen pitäis tehdä toisin?
Pikkunen masis, joka nyt on trendikästä.. poistuu jos korvien välistä löytyy poisto-ohjelma. Jos ei löydy, tyhjä hommasta on ystäviä syyllistää, ellei satu olemaan lekuri. Onko muuten lekurilla edes ystäviä? Kaikkihan sille vaivojansa valittaa..
Möykettä..
http://www.youtube.com/watch?v=O5LIHqFHSeA
- Onneks en oo lekuri- Genio.Mente kirjoitti:
sinua ei ystäväksi kelvollisiksi hulluiksi
jo minun haastaminen älynvääntöön on hulluabuddy-love kirjoitti:
Ei pidä yllyttää, sillä tälläkin palstalla on mielenjärkyttämisen asiantuntijoita.
privakirjeistäkin---jokainen haastaja on munannut itsensä
Sinä munasit itsesi jo ennenkuin astuin areenalle
Sinä itsekin totesit, ettei sinulla pelisilmää ole...ja astut paskaan samallaanzzy kirjoitti:
Onko sinulla muuta, kui dazun tiaknöössi?
Puheittesi tukena?Vain psyykoottine harha:)itsetunnostasi? Itsetuntosi on sama kuin älykkyytesi? Älykkyytesi on hyvin vajavainen. Tai sitten vedät oscarin arvoista roolia täällä. Siinä tapauksessa saat kaksi pistettä Geniolta.
Mulla ei ole oikeastaan mitään todistuksia. Mitä mä niillä teen? Käytän paskapaperina?
Ps. Turhaan lähet sohimaan, jos et seurauksia kestä.- Omaa älykkyyttään
anzzy kirjoitti:
TÄHÄN DEBATTIIN
ei liioin kannata korostaa, sillä lopultakaan se ei ole omaa ansiotasi ;).
Genio.Mente kirjoitti:
itsetunnostasi? Itsetuntosi on sama kuin älykkyytesi? Älykkyytesi on hyvin vajavainen. Tai sitten vedät oscarin arvoista roolia täällä. Siinä tapauksessa saat kaksi pistettä Geniolta.
Mulla ei ole oikeastaan mitään todistuksia. Mitä mä niillä teen? Käytän paskapaperina?
Ps. Turhaan lähet sohimaan, jos et seurauksia kestä.Jolla voi noopelit lohjeta
sinun epikriisisi ovat huonoja persereiällesi----sinulle se on erityisen pahaksi, kun olet
pelkkää persereikääGenio.Mente kirjoitti:
itsetunnostasi? Itsetuntosi on sama kuin älykkyytesi? Älykkyytesi on hyvin vajavainen. Tai sitten vedät oscarin arvoista roolia täällä. Siinä tapauksessa saat kaksi pistettä Geniolta.
Ps. Turhaan lähet sohimaan, jos et seurauksia kestä.niitä todistuksia hyvästä itsetunnosta saa? Voisin itsekin käydä yrittää hakea sellaisen. Jos sais vaikka sellaisen kuvallisen kortin, missä sanotaan että kortin haltijalla on mainio itsetunto. Ei tarttis todistaa sitä itsetuntoani enää kenellekään...
Jotenkin sama juttu sen älykkyyden kanssa... Näähh... Mitä ne muut mun älykkyyden kanssa tekee? Mä pärjään omani kanssa aivan mainiosti itse ja ilman todistuksia.anzzy kirjoitti:
Jolla voi noopelit lohjeta
sinun epikriisisi ovat huonoja persereiällesi----sinulle se on erityisen pahaksi, kun olet
pelkkää persereikääolisin täynnä paskaa. Surullista, että sulta se puuttuu.
Genio.Mente kirjoitti:
Altruismilla ja typeryydellä on hyvin olematon raja. Sitä rajaa ei voi määrittää.
Aforismi tähän loppuun.
*mitä minä en ole rikkonut, ei ole minun velvollisuus korjata*etk jo tuosta tajua---olen anonyyminä korjannut satoja ellei tuhansien asioita
jo ennenkuin kaltaisesi palstaääliö"nerokkaasti" paljasti minutanzzy kirjoitti:
etk jo tuosta tajua---olen anonyyminä korjannut satoja ellei tuhansien asioita
jo ennenkuin kaltaisesi palstaääliö"nerokkaasti" paljasti minutaiheutat niitä, jotta saisit kerrankin tuntea itsensä tarpeelliseksi.
Genio.Mente kirjoitti:
olisin täynnä paskaa. Surullista, että sulta se puuttuu.
Yritätkö epätoivoisesti etsi vikaa nyt jo persereiästänikin??????
anzzy kirjoitti:
Yritätkö epätoivoisesti etsi vikaa nyt jo persereiästänikin??????
Sinähän täällä meistä enemmän äänessä olet.
Omaa älykkyyttään kirjoitti:
ei liioin kannata korostaa, sillä lopultakaan se ei ole omaa ansiotasi ;).
tuskin sinä enää kinaamalla sulkaa piukkaan pipoosi saat LUOVUTA JO
- se jokin turkulainen
anzzy kirjoitti:
murresana: kinata?
Kyllä luovutan, mutta vain siksi, koska kanssasi ei nyt saa aikaan hedelmällistä keskusteluakaan. Silloin on hyvä antaa toisen vain olla ;). anzzy kirjoitti:
jonnekiin nettiin kaikkien nähtäville se todistus älykkyydestäsi. Jotenkin epäilyttää sun älynlahjat. Ja myös niiden testaajienkin älynlahjat aika kyseenalaisia.
Mitä muuta sä muuten osaat kuin kehua miehen logiikka keskustelupalstalla omaa olematonta älyä? Onko sulla niistäkin taidoista jonkinlainen todistus?Genio.Mente kirjoitti:
Sinähän täällä meistä enemmän äänessä olet.
Käytätkö Diapamia addiktio-oireisiin?
anzzy kirjoitti:
Käytätkö Diapamia addiktio-oireisiin?
enemmän musiikkia kuin keskustelen
En tarvitse lääkkeitä. En minkäänlaisia.
Käytätkö sä muuten huumeita?Genio.Mente kirjoitti:
niitä todistuksia hyvästä itsetunnosta saa? Voisin itsekin käydä yrittää hakea sellaisen. Jos sais vaikka sellaisen kuvallisen kortin, missä sanotaan että kortin haltijalla on mainio itsetunto. Ei tarttis todistaa sitä itsetuntoani enää kenellekään...
Jotenkin sama juttu sen älykkyyden kanssa... Näähh... Mitä ne muut mun älykkyyden kanssa tekee? Mä pärjään omani kanssa aivan mainiosti itse ja ilman todistuksia.sellaiselta, jok voi tyhmyytesikin todistaa virallisesti
anzzy kirjoitti:
sellaiselta, jok voi tyhmyytesikin todistaa virallisesti
itsetunto mitataan? Voisitko valaista tyhmää? Onko alan professoreilla ensikäden tietoa hyvästä itsetunnosta?
Mielenkiintoista. Hyvän Itsetunnon ja Älykkyyden Tohtori. Siinäpä titteli...
Osaatko sinä muuten valaista tietämätöntä siinä, että mikä on oikeus ja mikä vääryys?Genio.Mente kirjoitti:
itsetunto mitataan? Voisitko valaista tyhmää? Onko alan professoreilla ensikäden tietoa hyvästä itsetunnosta?
Mielenkiintoista. Hyvän Itsetunnon ja Älykkyyden Tohtori. Siinäpä titteli...
Osaatko sinä muuten valaista tietämätöntä siinä, että mikä on oikeus ja mikä vääryys?sitä loistavalla psykologisella silmällä tehtyä diagnoosia tai analyysia?
Genio.Mente kirjoitti:
tulla sitä diagnoosia minusta omalla psykologisella silmällä.
siis mielenterveyspotilas hoitotukihakemkseen
- todistelee!
Genio.Mente kirjoitti:
jonnekiin nettiin kaikkien nähtäville se todistus älykkyydestäsi. Jotenkin epäilyttää sun älynlahjat. Ja myös niiden testaajienkin älynlahjat aika kyseenalaisia.
Mitä muuta sä muuten osaat kuin kehua miehen logiikka keskustelupalstalla omaa olematonta älyä? Onko sulla niistäkin taidoista jonkinlainen todistus?Ja vaikka olisikin, ei sellaisille voi paljoakaan laskea painoarvoa. Ei älykkyys määrittele ihmistä mitenkään, paitsi niiden keskuudessa, joille ulkoaohjautuvuus näyttelee merkittävää osaa elämässä.
anzzy kirjoitti:
siis mielenterveyspotilas hoitotukihakemkseen
sellaista silmää, että siihen kykenisit.
Minäpä teen sinusta sellaisen. Olet oikeasti sellainen nörtti jolla ei muuta ole kuin illuusio omasta älykkyydestä. Ymmärryksesi taas on jo ihan eri juttu. Voidakseen olla älykäs, täytyy myös pystyä ymmärtämään omaa älykkyyttä. Siis ihan itse. Ilman tutkimuksia ja kaikkea. Siihen ei sun älykkyys riitä. Päässäsi on liikaa tietoa, mitä et kykene käsittelemään tai laittamaan omille paikoille. Paljon palikoita, mutta jatkuvasti sekaisin. Tarvitset ulkopuolista apua, palikoittesi järjestelyssä. Olet lukenut todennäköisesti paljon. Analysoinut... Korjaan yrittänyt analysoida lukemaansa, mutta et ole päässyt puusta pidemmälle analysoinneissasi. Olet yrittänyt täyttää päätäsi tiedolla nopeasti. Mutta ehkä vähän väärässä järjestyksessä. Luullut että kykenet juoksemaan, vaikka kävelykin tuotti vaikeuksia. Nyt on sitten pääsi siinä kuosissa, että se ei osaa ei juosta eikä kävelläkään. Yrittää tietenkin suoriutua kummastakin, mutta käytännössä se näky on aika surkuhupaisaa. Myös täällä.
Itsetunnostasi. Sitä sinulla ei ole. Ei siis niinku minkäänlaista. Itsetuntosi ei kestä sitä, että et ole niin ainutlaatuinen älynlahjoiltasi. Olet rakentanut koko itsetuntosi älykkyytesi varaan ja se on romahtamaisillaan aina kun kohtaat jonkun, joka on samanveroinen älyltä kuin sinä. Ja auta armias, jos jonku muun älynlahjat on vielä suuremmat kuin sulla(en tarkoita tässä nyt itseäni, vaan ihan yleisellä tasolla). Menetät mielessäsi sen ainoan, mikä tekee sinusta jotain. Ainoan, mikä saa sinut tuntemaan olevan jotain... Mikä se sitten onkaan? Sovitaan vaikka niin, että tunnet itsesi ihmiseksi.
Yhdessä kohdassa paisunut, toisessa tyhjä....todistelee! kirjoitti:
Ja vaikka olisikin, ei sellaisille voi paljoakaan laskea painoarvoa. Ei älykkyys määrittele ihmistä mitenkään, paitsi niiden keskuudessa, joille ulkoaohjautuvuus näyttelee merkittävää osaa elämässä.
muuta kuin se mitattu älykkyys. Onhan sekin jotain. Parempi kuin ei mitään...
- kovin pitkälle pötki.
Genio.Mente kirjoitti:
muuta kuin se mitattu älykkyys. Onhan sekin jotain. Parempi kuin ei mitään...
Vituttaa edes koko älykkyydestä puhuminen ;). Joillekin se näyttää olevan vaan kovin arka asia ... kaikkihan haluaisi (ainakin melkein) olla hyvinkin älykkäitä ja ainakin esittää sellaista. Useimmiten sitä korostaessa näyttää vain valitettavasti oman tyhmyytensä.
kovin pitkälle pötki. kirjoitti:
Vituttaa edes koko älykkyydestä puhuminen ;). Joillekin se näyttää olevan vaan kovin arka asia ... kaikkihan haluaisi (ainakin melkein) olla hyvinkin älykkäitä ja ainakin esittää sellaista. Useimmiten sitä korostaessa näyttää vain valitettavasti oman tyhmyytensä.
puhua älykkyydestä. Paljon enemmän älykkyyttä vaati keskustella älykkäästi.
- Minä ainakin menen ...
Genio.Mente kirjoitti:
puhua älykkyydestä. Paljon enemmän älykkyyttä vaati keskustella älykkäästi.
nyt nukkumaan. Jatkakaa te keskustelua ... toivon mukaan älykästä sellaista ;).
Öitä! Minä ainakin menen ... kirjoitti:
nyt nukkumaan. Jatkakaa te keskustelua ... toivon mukaan älykästä sellaista ;).
Öitä!On tässä ainakin haastetta. Siinä älykkäässä keskustelussa tämän anzzyn kanssa.
Genio.Mente kirjoitti:
sitä loistavalla psykologisella silmällä tehtyä diagnoosia tai analyysia?
MUTTA TYHMYYS EI TIEDETTÄ NIIN PALJON KIINNSTA
- ,.,,.,.,.,,.
anzzy kirjoitti:
sinua ei ystäväksi kelvollisiksi hulluiksi
jo minun haastaminen älynvääntöön on hulluaHUI
- sxsdfcvghbjk
totuutta? Selvästihän sekä Anzzylla että myös eräällä toisessa nikillä täällä on vakavia mielenterveysongelmia.
mutta ettei jäisi väärinkäsityksiä, niin vastaan silti.
"En kelpuuta mielenterveysongelmaisia ystäväkseni." ei ole itse asiassa kovin terve elämänasenne. Mielenterveyden määritelmässä osa mielenterveyttä on kyky solmia ja ylläpitää läheisiä ihmissuhteita ja tulla toimeen toisten kanssa.
Viittaamatta kehenkään keskustelupalstailijaan totean, että pelkän kirjoituksen perusteella on vaikea jakaa porukka niihin, joilla on joskus ollut mielenterveysongelmia, joilla on niitä nyt tai joille niitä tulee joskus myöhemmin. Ja ikuisesti terveinä pysyviin. - Mielenterveys on asia, jonka hyvinvointi on tärkeää ja jonka menettäminen ei ole aina itsestä kiinni, vaan syyt voivat olla tuntemattomat.
Nimimerkkisi ei kerro oletko mies vai nainen, mutta miehenä, jos lastesi äiti sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen, hylkäätkö hänet heti vai myöhemmin ? Tai naisena, jos puolisosi sairastuu Alzheimerin tautiin tai masentuu esim. muun sairauden tai työttömyden johdosta, jätätkö hänet ? - Ja eivätkö nuo onnettomat sairastuneet todellakaan ole enää kelvollisia kenekään ystäviksi ?
Aika kova on maailma...xena-183 kirjoitti:
"En kelpuuta mielenterveysongelmaisia ystäväkseni." ei ole itse asiassa kovin terve elämänasenne. Mielenterveyden määritelmässä osa mielenterveyttä on kyky solmia ja ylläpitää läheisiä ihmissuhteita ja tulla toimeen toisten kanssa.
Viittaamatta kehenkään keskustelupalstailijaan totean, että pelkän kirjoituksen perusteella on vaikea jakaa porukka niihin, joilla on joskus ollut mielenterveysongelmia, joilla on niitä nyt tai joille niitä tulee joskus myöhemmin. Ja ikuisesti terveinä pysyviin. - Mielenterveys on asia, jonka hyvinvointi on tärkeää ja jonka menettäminen ei ole aina itsestä kiinni, vaan syyt voivat olla tuntemattomat.
Nimimerkkisi ei kerro oletko mies vai nainen, mutta miehenä, jos lastesi äiti sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen, hylkäätkö hänet heti vai myöhemmin ? Tai naisena, jos puolisosi sairastuu Alzheimerin tautiin tai masentuu esim. muun sairauden tai työttömyden johdosta, jätätkö hänet ? - Ja eivätkö nuo onnettomat sairastuneet todellakaan ole enää kelvollisia kenekään ystäviksi ?
Aika kova on maailma...voi edes tietää tuleeko jostakusta tulevaisuudessa mielenterveysongelmainen ja jos tulee, onko se sitten automaattisesti byebye? Aika tylyä meininkiä. Jos taas haluaa "valita" ystävikseen vain ns. vahvoja yksilöitä, joiden ei usko "sortuvan elontiellä", niin aika laskelmoivaa ja ystävyydestä kaukana olevaa ajattelua.
xena-183 kirjoitti:
Aika kova on maailma..."pelkän kirjoituksen perusteella on vaikea jakaa porukka niihin, joilla on joskus ollut mielenterveysongelmia, joilla on niitä nyt"
Onko tosiaan?!
Kyllä selvästi muutama sankari täällä käy vajaalla akulla... X)
Ja en tod ainakaan itse alkais livessä "kaveeraamaan" sellaisen yksilön kanssa.
..enkä kyllä myöskään netissä....
Kukin valitkoon omat ystävänsä.TheOne kirjoitti:
"pelkän kirjoituksen perusteella on vaikea jakaa porukka niihin, joilla on joskus ollut mielenterveysongelmia, joilla on niitä nyt"
Onko tosiaan?!
Kyllä selvästi muutama sankari täällä käy vajaalla akulla... X)
Ja en tod ainakaan itse alkais livessä "kaveeraamaan" sellaisen yksilön kanssa.
..enkä kyllä myöskään netissä....
Kukin valitkoon omat ystävänsä.että olen aika mielikuvitukseton tyyppi, mutta aika vaikea minun olisikin hahmottaa Sinua tai Geniota anzzyn mahdolliseksi palstapariksi. - Genio ainakin viittasi heti vastauksissaan parinmuodostukseen, jota lienet tarkoittavan sinäkin ?
Mutta kuten todettu; mielikuvituksen puutetta minulla... Sorry !xena-183 kirjoitti:
että olen aika mielikuvitukseton tyyppi, mutta aika vaikea minun olisikin hahmottaa Sinua tai Geniota anzzyn mahdolliseksi palstapariksi. - Genio ainakin viittasi heti vastauksissaan parinmuodostukseen, jota lienet tarkoittavan sinäkin ?
Mutta kuten todettu; mielikuvituksen puutetta minulla... Sorry !..sitä etten voisi kuvitella viettäväni vapaa-aikaani tai hengailevani ihmisen kanssa, joka selvästi on jollain eri todellisuuden tasolla kuin minä.
En usko et sellainen suhde olis hedelmällinen meille kummallekkaan...ja pahimmassa tapauksessa saattaisi jopa pahentaa tämän "sairaan" ihmisen tilaa, koska en osaisi välttämättä ottaa huomioon hänen erityistarpeitaan...TheOne kirjoitti:
..sitä etten voisi kuvitella viettäväni vapaa-aikaani tai hengailevani ihmisen kanssa, joka selvästi on jollain eri todellisuuden tasolla kuin minä.
En usko et sellainen suhde olis hedelmällinen meille kummallekkaan...ja pahimmassa tapauksessa saattaisi jopa pahentaa tämän "sairaan" ihmisen tilaa, koska en osaisi välttämättä ottaa huomioon hänen erityistarpeitaan...on vähän vahva ilmaisu keskustelupalstalla käymisestä, mutta onhan se sitä, jos sitä tekee kovin aktiivisesti :)
Minusta on usein avartavaa keskustella sellaisten ihmisten kanssa, joilla on uusia näkökulmia asioihin. - Työpaikoilla, politiikassa tai jopa päiväkodin vanhempainyhdistyksessä on aina joku, jolla on sanottavaa joka asiaan ja jonka mielestä mikään asia ei oikeastaan ole sillä tavalla kuin pitäisi. - Silloin täytyy pystyä asettumaan sen toisen asemaan ja tekemään kompromisseja. Kenties antaa mennä jotkut (tai useimmat) jutut toisesta korvasta saman tein.
Mikään ei ole sen pitkästyttävämpää kuin istua työpaikan kokouksessa toista tuntia ja esityslistalla on päästy kohtaan kolme, jossa päätetään työjärjestyksestä... No, ehkä meidän naisten maailma on siinä mielessä simppelimpi, ettei meidän tarvii aina ja joka hetki käydä kukkotappelua siitä alfauroksen paikasta :)
Myönnän, että sinun tapauksessasi palstakeskustelut joidenkin kirjoittajien toimesta ovat käyneet ihan uusissa sfääreissä ja olen siitä joskus "toisille kirjoittajille" huomauttanutkin, mutta ei aikuisten ihmisten persuksia voi olla koko ajan pyyhkimässä. - Vai ?xena-183 kirjoitti:
on vähän vahva ilmaisu keskustelupalstalla käymisestä, mutta onhan se sitä, jos sitä tekee kovin aktiivisesti :)
Minusta on usein avartavaa keskustella sellaisten ihmisten kanssa, joilla on uusia näkökulmia asioihin. - Työpaikoilla, politiikassa tai jopa päiväkodin vanhempainyhdistyksessä on aina joku, jolla on sanottavaa joka asiaan ja jonka mielestä mikään asia ei oikeastaan ole sillä tavalla kuin pitäisi. - Silloin täytyy pystyä asettumaan sen toisen asemaan ja tekemään kompromisseja. Kenties antaa mennä jotkut (tai useimmat) jutut toisesta korvasta saman tein.
Mikään ei ole sen pitkästyttävämpää kuin istua työpaikan kokouksessa toista tuntia ja esityslistalla on päästy kohtaan kolme, jossa päätetään työjärjestyksestä... No, ehkä meidän naisten maailma on siinä mielessä simppelimpi, ettei meidän tarvii aina ja joka hetki käydä kukkotappelua siitä alfauroksen paikasta :)
Myönnän, että sinun tapauksessasi palstakeskustelut joidenkin kirjoittajien toimesta ovat käyneet ihan uusissa sfääreissä ja olen siitä joskus "toisille kirjoittajille" huomauttanutkin, mutta ei aikuisten ihmisten persuksia voi olla koko ajan pyyhkimässä. - Vai ?..se keskustelu onnistuis, ni mikä ettei. =)
Täällä nyt vaan on ne muutamat nimeltämainitsemattomat hlöt, jotka eivät onnistu kirjoittamaan edes kahta peräkkäistä sanaa oikein...saati sitten, että onnistuisivat ilmaisemaan mitään (paitsi aivan alkeellisimpia) ajatuksia ymmärrettävästi! ;D
Ja kun kyseiset hlöt vielä valehtelevat aivan räikeästi ja vielä jäävät kiinni valheistaan. Ei siinä paljoa "keskustelua" synny...mistään uusista näkökulmista puhumattakaan...
Mut heidänpä on menetyksensä. ;)TheOne kirjoitti:
..se keskustelu onnistuis, ni mikä ettei. =)
Täällä nyt vaan on ne muutamat nimeltämainitsemattomat hlöt, jotka eivät onnistu kirjoittamaan edes kahta peräkkäistä sanaa oikein...saati sitten, että onnistuisivat ilmaisemaan mitään (paitsi aivan alkeellisimpia) ajatuksia ymmärrettävästi! ;D
Ja kun kyseiset hlöt vielä valehtelevat aivan räikeästi ja vielä jäävät kiinni valheistaan. Ei siinä paljoa "keskustelua" synny...mistään uusista näkökulmista puhumattakaan...
Mut heidänpä on menetyksensä. ;)käsittelen vielä aihetta, että totean olevan monenlaisia syitä siihen, miksi oikeinkirjoitus ei aina kaikilla osu kohdilleen. - Että sen perusteella ei vielä kannata vetää johtopäätöksiä.
Mutta ei muuta kuin jatkakaa vain ristiretkeänne !
Peace :)xena-183 kirjoitti:
käsittelen vielä aihetta, että totean olevan monenlaisia syitä siihen, miksi oikeinkirjoitus ei aina kaikilla osu kohdilleen. - Että sen perusteella ei vielä kannata vetää johtopäätöksiä.
Mutta ei muuta kuin jatkakaa vain ristiretkeänne !
Peace :)..niin ei siinä mitään...mutta kun se oikeinkirjoitus ei onnistu näiltä yksilöiltä IKINÄ! X)
Enkä ole täällä millään "ristiretkellä".. XD
Ei ole ainuttakaan niin kiinnostavaa hlöä tai palstaa olemassa netissä, että mitään crusadea lähtisin alottamaan.. ;)
- sininen_sitruuna
Mä en nyt edes jaksa lukea tuota koko juttua, mutta pelkästään se, että kyse on Anzzysta, niin en hirmuisen paljon ihmettele.. Syystä siitä, että sieltä ei kovin kaunista tekstiä tule yleensä..
Ja mitä mielenterveysongelmaisiin yleensä tulee, mielenterveysongelmaisen ystävänä oleminen on melkoisen rankkaa ja puuduttavaa. Siinä joutuu oma mielikin kovalle koetukselle... en silti sano, että itse hylkäisin ystäväni mielenterveysongelmien takia.
Hyvää yötä. :)- Kiitos, riittää.
asiasi kauniisti.
"pelkästään se, että kyse on Anzzysta, niin en hirmuisen paljon ihmettele.. "
Raukkamaista, sanon minä.
.
Itsekkään en huolisi. On se sen verran asiaton seko että ei kiitos. En jaksa edes miettiä onko se jonkun provoprojekti vai mikä sitä viiraa.
En huoli ympäristtöni mielenterveysongelmaisia uusia tuttavuuksia. Ne on liian raskaita ja sairastuttaa ympäristönsäkkin ja vaikka mitä muuta. Ei minun tarvi kerätä kaikkia ympärilleni kun muutenkin aikaa helposti viskaan ympäriltäni tyyppejä pois jotka ei toimi kuten toivon eli heistä tulee enemmän negatiivista kuin positiivista tunnetta mulle.
JOs joku tuttu sairastuu, niin tapauskohtaisesti mennään askel askeleelta mutta olen todellakin valmis poistuun heti kauemmaksi jos näyttää huonolta. Minä en omaa elämääni pilaa sekoilemalla noissa ympyröissä. Osa "masentuneista" on kaikenkukkuraksi vieläpä näitä vastenmielisiä trendipellejä, jotka on niiiin depiksessä kun se on nyt niin pop -juttu. Kaikki muutkin on ja ne juoksee kilpaa väri- ja tuoksuterapeuteilla itkemässä surkeaa lapsuuttaan jonka takia ne nyt sitten ei pysty pitään housuja jalassaan ja avioliitot yms menee ihan vituiksi pettämisen takia... eikä se ole edes niiden viattomien vika vaan lapsuuden... nyyyyh :`(
Vastavuoroisesti ei kenenkään minun läheisen tarvitse omaa elämäänsä pilata minun takiani jos skitsahdan. En edes halua että ne on silloin minun lähelläni. En myöskään halua enkä odota että kukaan mies jaksaisi innostua perusnegatiivisesta märisijästä joka ei positiivista asiaa löydä mistään. Kaikki on niiin perseestä.. kahvikin kylmenee tässä vinistäessä.. ranteet auki kun sekin meni penkin alle!!!
*AFORISMI-- Elämä on ihan riittävän paskaa muutenkin ilman että joku vinettää korvan juuressa ja valittaa koko ajan kuinka kaikki on paskaa. Joojoo, se tiedetään jo, mutta toi vitun vinettäminen nostaa sen surkeuden potensiin x. Turpa kii tai mä ammun sut saatana!!!*
.anzzy kirjoitti:
Tee isestäsi oma aloitus
.
Sori, mä en ole samoissa sfääreissä kuin sä, joten ei jymmärrä. Leiki nyt muualla ihan rauhassa vaan :)
.
- Anonyymi
Hyvää yötä
):
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1212642Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J691094Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2101054- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38931- 47894
- 36876
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123853- 4829
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812