Mies vaikka ladonseinästä

Raparitva

Olen ihmetellyt, miksi suhteellisen fiksut, älykkäät ja oivaltavat naiset ottavat täysiä molopäitä miehekseen.

En puhu suulla suuremmalla, kun olen itsekin sortunut samaan. Nyt eroon päässeenä ihmettelen, miksi oikein menin naimisiin sen selkeästi minua henkisesti kehittymättömämmän jääkiekkoa toljottavan tampion kanssa.

Miks me tyydytään keskinkertaisuuksiin, oi siskokullat?

13

586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cloetta...

      Mikä sinun mielestäsi on keskinkertaisuutta?

      Meillä naisilla on usein kovin suuret luulot omista valmiuksistamme esim. keskusteluihin tai syvällisempiin analyyseihin tai tavoitteen asetantaan. On helppoa kuvitella olevansa se "fiksumpi" jos miehenä on urheiluhullu tai muutoin suuntautunut sellaiselle elämän osa-alueelle, joka ei naista kiiinnosta. Fiksuutta on nimenomaan ymmärtää toisen erilaisuutta ja usein miehet ovat niitä, jotka hyväksyvät vaikka minkämoisia kotkotuksia naisiltaan koska ovat terveellä itsetunnolla varustettuja.

      On jotenkin surullista lukea kommenttiasi avioliitostasi "minua henkisesti kehittymättömämmän jääkiekkoa toljottavan tampion kanssa"; kuvitteletko, että tuo lausahduksesi korottaa sinut fiksujen joukkoon. Valitettavasti sillä on juuri päin vastainen vaikutus!

      Olen itse korkeakoulutettu ja naimisissa jääkiekkofanin ja viimeisen päälle perusäijän kanssa. Hänen kanssaan en ole koskaan keskustellut niin, kuin esim. hyvien ystävieni kanssa. En haluakaan miehekseni mitään sanataituria tai analyytikkoa, jolle pitäisi selittää ja selvittää milloin mitäkin tunteita tms. Minusta on ihanaa olla vaimona miehelle, joka ei puhu mutta pussaa, ja joka kyllä toljottaa jääkiekkoa ja kaikkea muutakin urheilua ärsyttävän paljon mutta vasta painoksi antaa minun olla nainen höpötykseni kaikkineni ja vieläpä pitää sitä hurmaavana piirteenä.

      • Toinen fiksu

        Oliko miehesi tuollainen jo heti alussa vai kehittyikö hänestä passiivinen telkkarin tuijottaja suulaamman ja fiksumman, ehkä myös kätevämmän vaimonsa ansiosta? Itse en ole erityisen suulas mutta en saa ukkoa kasvatettua sisäsiistiksi ja siksi joudun koko ajan huomauttelemaan vähän kaikesta. Hän olisi innokas tiskaamaankin joskus ja laittamaan ruokaa, mutta silloin on kaaos keittiössä, jonka purkamiseen minulla menee taas ihan suhteettomasti aikaa! Joten joudun monesti kieltämään "osallistumisen kotitöihin". Pyykkäyshommissa myös mies sekoittelee värit ja kuidut, pilaten valtavan määrän vaatteita, joten senkin kiellän aina jos ehdin väliin. Oppi ei mene perille kuitenkaan. Joten mies istahtaa usein tyytymättömänä nojatuoliin ja odottaa koska tulee valmista. Kurjaa! Oma piha voisi olla pelastus, sieltä voisi löytyä jotain mielekästä puuhaa myös meidän ukolle.


      • Onnenomena

        Äkkipäätä tuntuu surulliselta, että joku tyytyy puolisoon, jonka kanssa ei pysty keskustelemaan mistä tahansa, mutta toisaalta mikäs siinä jos sinä olet onnellinen... Minulle itselleni on tärkeää, että se optio on olemassa, vaikka ei joka päivä puhuttaisikaan syntyjä syviä. On paljon asioita ja aiheita, joista on antoisampaa puhua naispuolisten ystävien kanssa, koska ne nyt vaan sattuvat kiinnostamaan naisia enemmän. On silti kiva tietää, että mies pystyy tarvittaessa esim. erittelemään omia tunteitaan ja puhumaan ihmissuhteista, vaikka se ei mikään intohimo hänelle olekaan.

        Olen vähän liian myöhään kypsynyt, joten siinä vaiheessa kun olin valmis etsimään elämänkumppania, vaikutti siltä, että kaikki älykkäät, fiksut ja kunnolliset miehet oli jo varattu. Löysin sitten miehen, joka ehkä jonkun muun mielestä olisi ollut ö-luokkaa, mutta tekee minut hyvinkin onnelliseksi. Ristimme tässä liitossa on se, että miehelläni on takana konkurssi ja siinä velassa riittää maksamista eli ulkoisesti kovinkaan loistokasta elämää emme pääse luultavasti koskaan elämään. Mies on kuitenkin älykäs ja hauska keskustelija, komea ja hyvä rakastaja. Uskon ettei kaikkea voi aina saada, joten ennen kuin rupeaa kranttuilemaan liikaa, kannattaa miettiä mikä on itselle tärkeintä. Minulle tärkeintä on viettää aikani hyvässä ja mielenkiintoisessa seurassa ja sitä tämä avioliitto on tarjonnut jo 5 vuotta:)

        Ps. Miten pyykin pesu voi olla niin vaikeaa?!! Pistä omat erikoisherkät alusvaatteesi ja neuleesi omaan jemmaan, jos ne menevät muuten pilalle. Meillä mies pesee pääosin kaiken pyykin. Hän pistää kaiken normaalia materiaalia olevan 40 C pesuun, lakanat ja pyyhkeet 60 C, villavaatteet ja muut epämääräiset jättää kopan pohjalle, josta minä niitä aina välillä urakoin:) Mies hoitaa myös lattioiden siivouksen, minkä tähden meillä saattaa silloin tällöin löytyä villakoiria huonekalujen alta, mutta paljonko väliä! Minä teen ruuat ja hoidan tiskit, kun tykkään eniten keittiöhommista. Minä en viitsi niuhottaa jostain pienistä yksityiskohdista, on mukavaa kun kumpikin osallistuu kodin hoitoon oman siivousfilosofiansa mukaisesti.


      • Cloetta..
        Onnenomena kirjoitti:

        Äkkipäätä tuntuu surulliselta, että joku tyytyy puolisoon, jonka kanssa ei pysty keskustelemaan mistä tahansa, mutta toisaalta mikäs siinä jos sinä olet onnellinen... Minulle itselleni on tärkeää, että se optio on olemassa, vaikka ei joka päivä puhuttaisikaan syntyjä syviä. On paljon asioita ja aiheita, joista on antoisampaa puhua naispuolisten ystävien kanssa, koska ne nyt vaan sattuvat kiinnostamaan naisia enemmän. On silti kiva tietää, että mies pystyy tarvittaessa esim. erittelemään omia tunteitaan ja puhumaan ihmissuhteista, vaikka se ei mikään intohimo hänelle olekaan.

        Olen vähän liian myöhään kypsynyt, joten siinä vaiheessa kun olin valmis etsimään elämänkumppania, vaikutti siltä, että kaikki älykkäät, fiksut ja kunnolliset miehet oli jo varattu. Löysin sitten miehen, joka ehkä jonkun muun mielestä olisi ollut ö-luokkaa, mutta tekee minut hyvinkin onnelliseksi. Ristimme tässä liitossa on se, että miehelläni on takana konkurssi ja siinä velassa riittää maksamista eli ulkoisesti kovinkaan loistokasta elämää emme pääse luultavasti koskaan elämään. Mies on kuitenkin älykäs ja hauska keskustelija, komea ja hyvä rakastaja. Uskon ettei kaikkea voi aina saada, joten ennen kuin rupeaa kranttuilemaan liikaa, kannattaa miettiä mikä on itselle tärkeintä. Minulle tärkeintä on viettää aikani hyvässä ja mielenkiintoisessa seurassa ja sitä tämä avioliitto on tarjonnut jo 5 vuotta:)

        Ps. Miten pyykin pesu voi olla niin vaikeaa?!! Pistä omat erikoisherkät alusvaatteesi ja neuleesi omaan jemmaan, jos ne menevät muuten pilalle. Meillä mies pesee pääosin kaiken pyykin. Hän pistää kaiken normaalia materiaalia olevan 40 C pesuun, lakanat ja pyyhkeet 60 C, villavaatteet ja muut epämääräiset jättää kopan pohjalle, josta minä niitä aina välillä urakoin:) Mies hoitaa myös lattioiden siivouksen, minkä tähden meillä saattaa silloin tällöin löytyä villakoiria huonekalujen alta, mutta paljonko väliä! Minä teen ruuat ja hoidan tiskit, kun tykkään eniten keittiöhommista. Minä en viitsi niuhottaa jostain pienistä yksityiskohdista, on mukavaa kun kumpikin osallistuu kodin hoitoon oman siivousfilosofiansa mukaisesti.

        Ei ole kysymys tyytymisestä johonkin vaan ihan itsenäisestä, ja 30 vuoden jälkeen voi sanoa, myös onnellisesta valinnasta. Meidän suhteelle kantava voima on aina ollut fyysinen hyvä olo ja vetovoima, joka roihuaa entisen laisena vieläkin. Keskusteluja ei todellakaan meillä ole juurikaan ollut; toki puhumme asioista esim., lasten kasvatuksesta, loman vietoista jne. eli kaikesta siitä tavallisesta arkielämästä. En koe syvällisemmän keskustelun puutetta hankalana. Arvostan miestäni ja tunnen olevani arvostettu. Meille se riittää, emmekä ota paineita niistä opeista, joissa pidetään keskustelua kaikesta ja kaikista toimivan parisuhteen edellytyksenä.


    • ..........

      Syy siihen on, että hyviä miehiä on todella vähän ja naiset pyrkivät löytämään itseään aina vähän koulutetumman miehen. Siten naimattomiksi jäävät kouluttamattomat miehet ja korkeasti koulutetut naiset. Naiset ottavat myös itseään vanhempia miehiä juuri sen takia, että miehet ovat lapsellisempia kuin naiset ja kypsyvät hitaammin.

      Suomesta on käsittämättömän vaikeaa löytää siistin näköistä, korkeasti koulutettua, hoikkaa, alkoholitonta ja tupakoimatonta miestä. Jos miehistä jo puolet on alkoholisteja tai alkoholin suurkuluttajia, niin voi ymmärtää miksi näin on.

      • Kokemukseni mukaan

        Hyvien naisten määrä on myös vähäinen. Nalkuttavia naisia kyllä riittää. Missä ovat rehelliset ja huumorintajuiset naiset joille riittää yhdessä tekeminen ja arjen jakaminen. Yleensä naisen itsekkyys kasvaa koulutuksen myötä.


    • Jääkiekkotampio sai

      teidät kuumaksi, toisin kuin joku ujo, kirjallisesti suuntautunut älykkö.

    • Kentän laidalta

      No siksi. Syy otsikossa.

      Kai jääkiekkoakin voi katsoa hyvin monelaiset ihmiset ja olla siitä vielä kiinnostuneitakin. Itselleni se on aivan liian "vaativa" laji, sen verran tampio olen.
      Onneksi ihmiset ovat erilaisia. Minusta jääkeikon katselu ei vielä ilmennä molopäisyyttä, se on ihan muissa jutuista mistä molopäisyys paljastuu.

      Sen vielä ymmärrän että jotkut pelaavat sitä ja toiset haluavat katsella, mutta että pikkupojat pannaan pelaamaan, se käy yli ymmärryksen. Annettais nyt ensteks oppia kävelemään ja juoksemaan.

    • Keskinkertainen2

      Kuulutko sinä suhteellisen fiksuihin vai molopäihin?

      • ? ? ??

        en osaa sanoa,


    • kuvitteletko...

      Oliskohan ollut syynä rakkaus? Luuletko ja kuvitteletko, että esim. akateemisen koulutuksen saanut ja älykäs mies olisi sen parempi aviomiehenä? Metsään menee. Keskustelut kyllä liikkuu hyvinkin korkeissa sfääreissä, mutta muu elämä ei sujukaan, koska eihän heitä kiinnosta tavallisen ihmisen tavalliset asiat, ei edes se lätkän katsominen. Tosi tylsää ja henkisesti puolisolle raskasta, koska puolisohan ei ole mitään.
      Toivottavasti semmoisen miehen löydät elämääsi, oman tasoisesi, tule sitten hehkuttamaan tänne, miten hyvin menee. Suosittelisin kuitenkin, että laskeudut tuolta omalta tasoltasi hieman alemmas ja mietit, olisiko sinussa ja aseteissasi jotain korjattavaa.
      Eniten toivon omassa elämässäni (liian sivistyneestä ja liian fiksusta miehestä eroon pääseenä), että sattuisi tielleni mies, joka ei liikoja puhu, mutta pussaa, lätkää katottais sitten yhdessä :D. Olkoon vaikka miten keskinkertaista.

    • mitä hakee

      jos hakee miehestä autokuskia, käsipuoleen jotain mitä voi näyttää kavereille. Kuten iso osa naisista hakee niin tampion sitten usein saa. Aika harvat naiset etsii itselleen aidosti kumppania miehestä; jonka kanssa jakaa kaikki. Mies on näille naisille lähinnä sellainen välttämätön paha joka täytyy olla mukana roikkumassa ettei tarvitse olla ihan yksin. Yksinkertainen tampio on helppo valinta; siitä on vähiten vaivaa. Pitemmän päälle se käy kyllästyttämään, niikuin sulle on käynyt.

    • Luulevat olevansa jumalia ja voiva rakentaa meistä pässinpäistä salonkikelpoisia.Mutta se ei onnistu teiltä,mihin ei luojakaan ole pystynyt.Kokeile vaikka minut tunkea johonkin muottiin,ei lopputulos olisi ainakaan parempi,päin vastoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe