miksi juopot on laihoja

jdlskdlakö

Kaloreitahan on alkoholissa paljon ja hehän vetävät paivittäin viinaa ja kuitenkin heistä monet ovat sutjakassa kunnossa kun katselin tässä lähettyvillä notkuvaa alkoholisti porukkaa.Mistä johtuu?Mättääkö kaloriteoriassa jokin?

20

4049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä siiihen syy

      jos ne oikein juopottelee ei ne syö mitään. Ja eikös yhdessä kaljassakin ole "vaan" noin 40kaloria

      • Muorinen

        Desissä olutta on n. 40 kaloria, ei pullollisessa.

        Eihän me juopot paljon ruokaa tarvita, mutta kyllä siinä alkoholissa on paljon kaloreita. Ehkä se kaikki ei vain imeydy, joten pysyy laihana. Lisäksi nestehukka kuihduttaa meidät.


    • niin paljoa..

      Kunnon vanhat juopot ei paljoa tarvitse, kun ne on jo sikakännissä. Viinipullollisesta ne konttaa päivä, kun on niitä pohjia koko ajan. Ja ruokaanhan niillä ei rahaa riitä, joten vähän niitä kaloreita tulee. Ruuansulatuskaan ei varmaan toimi enää mitenkään.

      Katoppa vaan ensimmäistä kymmentä vuottaa kaljaa kittaavia, niin kyllä niillä mahaa ja läskiä riittää runsaasti.

    • tzaziki

      Kattelin kerran dokkaria, missä oli alkoholisti ja mies oli todella laiha. Se oli juonut ehkä 10 v. putkeen litran viinaa päivässä raakana mm. Sillä kuten muillakin juopoilla elimistö on tuhoutunut niin paljon, että ei väliä mitä he syövät, se ei imeydy vaan tulee vaan ulos. He kuolevat hertkästi tähän kun ei saa mitään hivenaineita tai yhtään oikeeta energiaa kehoon. Juoppoja alkaa myös oksettamaan ruoka tosi herkästi ja ei siis mene alas vaikka yrittäisi. Ja viimeseksi, alkoholistin maailma on yhtä suppea kuin seuraava pullo, ei siinä kiinnosta ruoka tai mikään muukaan elämässä. Ainakin nää kolme syytä on faktoja.

      • on kyllä

        Miten niin alkoholistit kuolevat herkästi tähän?

        Itse olen seurannut yli 70-vuotiaita päivittäin juovia, muttei syöviä lääketieteellisenä ihmeenä, kun henki ei lähde millään. Laihoja ovat kyllä.


      • mutta aina
        on kyllä kirjoitti:

        Miten niin alkoholistit kuolevat herkästi tähän?

        Itse olen seurannut yli 70-vuotiaita päivittäin juovia, muttei syöviä lääketieteellisenä ihmeenä, kun henki ei lähde millään. Laihoja ovat kyllä.

        poikkeus vahvistaa säännön, sanotaan. Minäkin tunnen pari laihaa juoppoa, mutta toisaalta tiedän että eivät syö muuta hiilihydraattipitoista paljonkaan...
        On kyllä tiedossa, ettei alkoholisti tosi juoppo elä useinkaan yli 70v vaan kuolevat paljon ennen viinan( usein lisänä tupakan)aiheuttamiin sairauksiin. Hiljattain yksi meni naapurista...oli pitkälle edennyt keuhkosyöpä...


    • missähän?

      Missähän näitä laihoja juoppoja on niin paljon? Useimmilla minun tietämilläni alkoholismiin taipuvaisilla on muhkea kaljamaha. Ne laihat tapaukset tuppaavat olemaan enempi sellaisia ääritapauksia joilla juominen on niin jatkuvaa ettei enää ehdi/viitsi syödä ollenkaan.

      • Anonyymi

        Onhan noita , nimiä en mainitse tai maatakaan mutta tiedän parikin tapausta jotka päivittäin juovat olutta ja mohiittoja eivätköä todentotta ole ollenkaan ylipainoisia, vaan päinvastoin, luut paistaa ja tikkuja ovat. Tämäkin eräs tapaus kuihtui tikuksi jo 10 vuotta sitten mutta silti se vaan pistää menemään samanlailla kun ennenkin, ikäänkuin mitään vaurioita ei olisi tapahtunutkaan.


    • Anonyymi

      Miksi tyhmät on tyhmiä?

      • Anonyymi

        Miksi kysymys on miksi?


    • Anonyymi

      Kuurittelukin osoittaa tuon. Päivittäin aamuisin alkavalla kuurilla painoni laskee 3kg.
      Jokainen kerta. Syön tavallisesti paitsi makeat tössyrät ovat lisänä.
      Toipuminen entiselleen vie viikon tai pari. Painon palaaminen vaatii pari kuukautta.
      Olen kokeillut myös kolmea kuukautta mutta sen aikana elimistö alkaa huomautella katkon tarpeesta
      3:n vuoden putki ei nähtävästi ollut riittävän nestepitoinen koska se ei näkynyt vaakalukemassa lainkaan.

      Alkoholin kalorit? Olen päissäni päätellyt, että lievässäkin juoppeessa elimistö toimii tavanomaista korkeammilla kierroksilla joten energian peruskulutuskin on suurempi. En ymmärrä mitään muuta selitystä.

      • Anonyymi

        Ryyppää!inen on tehokasta myös pimeässä, jos pullollisesta sahtia kaataa puolet kurkkuunsa, on selvää että alat oleen kännissä


      • Anonyymi

        Itse suosin vähintään viikon juhlia, mutta syömiseni usein unohtuu , mutta kaljaa juomalla näläntunnetta ei tunne , koska kaljahanse on mielessä.
        Painoni pysyy suurinpiirtein samana , mutta juhlien jälkeen ruoka ei juurikaan maistu eikä kalja ole ekana mielessä.
        Tällöin paino laskee , jollei krapulasyöminen pääse yllättämään.
        Näin lämpiminä kesinä ei voi kuin istua varjossa ja juora olutta, mikään syöminen, varsinkaan lämpimän , ei tule kuuloonkaan.

        Jäätelö auttaa ,jos tarvii syörä.


    • Anonyymi

      Katseleppa vanhempia miehiä jaa naisia ISOT VATSAT HEILLÄ ON.OVAT KUIN VIMESILLÄ RASKAANA.KUN JUOVAT, KALJAA JA VIINIÄ .JALAT ON VAIN TIKUT.

    • Anonyymi

      Deekut ei tuhlaa aikaa syömiseen vaan juomiseen.

      Näin nesteytys pitää janon ja kilot poissa.

    • Anonyymi

      Kokemukseni viimevuoden syyskuussa.
      Kahdessa viikossa paino 80kg > 75kg.
      Aikaisempien kuukauden kosteahkojen normaalielämän jaksoina paino laski noin 3kg mutta se lähti lihaksista koska silloin en treenannut.

    • Anonyymi

      Kaupungilla haahuilevat deekut ovat hoikkia runsaan kävelyn ansiosta. Mutta perus kaljanostajalla ruokakaupassa on kyllä kunnon kaljamaha!

      • Anonyymi

        Kaunistaako paskamaha ihmistä?

        Takaako pyöreä jättikupu onnen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaunistaako paskamaha ihmistä?

        Takaako pyöreä jättikupu onnen?

        Iso naula tarvii ison vasaran.


    • Anonyymi

      Puiston asukkailla tuo tase tosiaan on toisenlainen kuin mäkkärissä asioivilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe