E-pillereiden käytöstä aivan pihalla!

Hei! Olen 17-vuotias tyttö ja aloitin Yaz merkkiset e-pillerit tällä viikolla, eli siis eka liuska vasta menossa ja aikaisemmin en ole e-pillereitä käyttänyt.
Tarkoituksena olisi lähinnä siis että kuukautiseni olisivat säännölliset (ja voisin siirtää niitä?) ja huonon iho paranisi.

Olen kumminkin aivan pihalla kaikesta vaikka olen lukenut foorumeilta kaikenlaista e-pillereisiin liittyviä juttuja.

Nyt on alkanut pelottaa tämä pillereiden aloitus, koska olen lukenut kaikenlaisisa mielialan muutoksista, lihoamisesta jne. Ja kaverillani kesti kuukautiset kuukauden kun hänkin ne aloitti (eri merkkiset tosin kuin minulla) Miksi ihmeessä?

Ja eikös siis kuukautiset tule tauon aikana (Yaz pillereissä 4 lumetablettia (=tauko) Eli jos minulla sattuu tämä "taukoaika" semmoiseen ajankohtaan kun en menkkojen haluaisi tulevan, jatkanko sitten suoraan vain toisen liuskan syömistä enkä syö lumetabletteja/ole syömättä niitä (niitä ei ole pakko siis syödä, niissä ei ole mitään vaikutuksia!)

Olen menossa etelään parin kuukauden kuluttua ja ei olisi hirveen kiva että siellä olisi menkat, kun haluaa bikineissä ottaa aurinko yms. Ja muutenkin vihaan menkkoja helteellä! Eli olisi myös siinä tapauksessa hyvä oppia käyttämään näitä pillereitä :D

Pelkään tuota lihoamista kyllä eniten, onko kellään muuten kokemuksia noista yaz pillereistä? Lihottaako, kasvaako rinnat ja tuliko iho paremmaksi? Ja voiko tosiaan olla niin että e-pillerit kasvattavat rintoja, mutteivat lihota muuten?

Esitin tyhmiä kysymyksiä, mutta olisin niiin kiitollinen jos joku vaivautuisi vastaamaan, tää olis niin tärkeetä mulle!
71925
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Menkkoja voi niillä kyllä siirtää, mutta se tapahtuu niin, että jätetään ne plasebot ottamatta. Eli syödään levystä ne normaalit vaaleanpunaiset pillerit, ja aloitetaan uusi levy. Vanhaan levyyn jää sitten vaan käyttämättä ne neljä valkoista lumenappia, joissa sitä ehkäisyvaikutusta ei ole.

Äänestä

taukoviikolla vuotoa on.

Äänestä

Itse olen käyttänyt näitä pillerietä.. Paino jopa tippunut, johon tietysti vaikuttaa omakin laihdutukseni, mutta ei siis kerrytä nestettä vaan poistaa sitä. Rinnat ovat kasvaneet hieman ja turvonneet..Muuta hyvää näissä ei sitten olekaan, mielialaan vaikuttaneet masentavasti, mutta huomaat sitten jos osuu kohdallesi...itse käytän kolmatta liuskaa ja aion vaihtaa, koska eivät sovi. Ja jos haluat siirtää kuukautiset niin ota normaalit pillerit, jätä valkoiset ottamatta ja aloita valkoisten pillerien kohdalta suoraan toinen laatta eli valkoisten tilalle aloitatkin jo ottamaan toista laattaa. Toivottavasti ymmärsit:)

Äänestä
  • jepp, nyt hoksasin! :)
    Ja mikä helpotus että nuo pillerit eivät pahemmin lihota.
    Ja mun mielialaan vaikuttaa myös masentavasti, olen huomannut.

    Äänestä

  • Amatööri asialla kirjoitti:

    jepp, nyt hoksasin! :)
    Ja mikä helpotus että nuo pillerit eivät pahemmin lihota.
    Ja mun mielialaan vaikuttaa myös masentavasti, olen huomannut.

    ...pillereitä nyt vasta korkeintaan viikon, niin et voi vielä tietää miten ne sinuun vaikuttavat. Kehosi ei ole vielä tottunut kyseisiin pillereihin.

    Eli saatat lihoa, saattaa kertyä nestettä, tulla mielialanvaihteluita tai mitä tahansa muita sivuoireita. Vielä et sitä voi tietää, ja toisten kokemukset eivät kerro mitään siitä, miten pillerit sinuun vaikuttavat.

    Vuodon siirrosta haluaisin sanoa sen verran, että vuodon siirto pillereillä voi hyvinkin onnistua, mutta kaikilla se ei toimi, vaan kaikesta huolimatta esiintyy tiputteluvuotoa toisen laatan aikana. Ja hieman aiheen vierestä: Jos tyhjennysvuoto ei aiheuta sinulle muita oireita (kipuja, turvotusta tms.), niin vuotoa ei välttämättä mielestäni tarvitse siirtää lomamatkan takia. Itse käytän kuukautissuojana kuukuppia, ja sen kanssa vuotoa ei edes huomaa, eikä vuoto häiritse elämää, kunhan kupin muistaa tyhjentää pari-kolme kertaa vuorokaudessa.

    Äänestä

oireita

Äänestä

Oon käyttäny Yazeja 7 kuukautta, ja oon ollu tosi tyytyväinen. Ensimmäinen kuukausi oli kyllä mielialanvaihtelua mutta se loppui siihen, ainoastaan on jäänyt että itken pienemmistä asioista kuin ennen (joka saattaa olla ihan hyvä juttu..). Painoa ei pitäisi Yazeista tulla, mutta itselleni tuli 3-4kg, joka saattaa silti johtua vähäisestä liikunnasta. Tissit kasvoi, kylläkin melko vähän mutta kuitenkin.

Menkat siirrät siten että et syö lumetabletteja, vaan alotat heti suoraan uuden laatan. :)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Amatööri asialla kirjoitti:

Hei! Olen 17-vuotias tyttö ja aloitin Yaz merkkiset e-pillerit tällä viikolla, eli siis eka liuska vasta menossa ja aikaisemmin en ole e-pillereitä käyttänyt.
Tarkoituksena olisi lähinnä siis että kuukautiseni olisivat säännölliset (ja voisin siirtää niitä?) ja huonon iho paranisi.

Olen kumminkin aivan pihalla kaikesta vaikka olen lukenut foorumeilta kaikenlaista e-pillereisiin liittyviä juttuja.

Nyt on alkanut pelottaa tämä pillereiden aloitus, koska olen lukenut kaikenlaisisa mielialan muutoksista, lihoamisesta jne. Ja kaverillani kesti kuukautiset kuukauden kun hänkin ne aloitti (eri merkkiset tosin kuin minulla) Miksi ihmeessä?

Ja eikös siis kuukautiset tule tauon aikana (Yaz pillereissä 4 lumetablettia (=tauko) Eli jos minulla sattuu tämä "taukoaika" semmoiseen ajankohtaan kun en menkkojen haluaisi tulevan, jatkanko sitten suoraan vain toisen liuskan syömistä enkä syö lumetabletteja/ole syömättä niitä (niitä ei ole pakko siis syödä, niissä ei ole mitään vaikutuksia!)

Olen menossa etelään parin kuukauden kuluttua ja ei olisi hirveen kiva että siellä olisi menkat, kun haluaa bikineissä ottaa aurinko yms. Ja muutenkin vihaan menkkoja helteellä! Eli olisi myös siinä tapauksessa hyvä oppia käyttämään näitä pillereitä :D

Pelkään tuota lihoamista kyllä eniten, onko kellään muuten kokemuksia noista yaz pillereistä? Lihottaako, kasvaako rinnat ja tuliko iho paremmaksi? Ja voiko tosiaan olla niin että e-pillerit kasvattavat rintoja, mutteivat lihota muuten?

Esitin tyhmiä kysymyksiä, mutta olisin niiin kiitollinen jos joku vaivautuisi vastaamaan, tää olis niin tärkeetä mulle!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu