Kielikorusta

Viivivain

Tässä olis tarkotus sitten ottaa tossa elokuun puolella kielilävistys, ja nyt jo jännittää. Haluisin siks muutamaan kysymykseen vastauksen ?

Mua ei kiinnosta ollenkaa sattuuko se, koska se nyt vain on kestettävä, ja kuitenki eriihmisil eri kipukynnys, MUTTA

* Että miks jossain lukee että ei sais syödä maitotuotteita lävistyksen oton jälkeen, mikä siinä on ? Ootteko ite syönyt ?

* Mietin myös, että kun se on arka ja kipee alussa ja jos kieli on turvonnut, eikö hampaiden pesu tuota ongelmaa ?

* Kirveleekö syöminen ?

* Ja koliseeko se koru ikävästi hampaisiin ?

Itselläni tällä hetkellä, napa, rusto sekä nenäkoru ja pian myös se kielikoru, jos en tästä mene ihan paniikkiin, joten koittakaa kaunistella ainakin ;)

8

3694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiaa...

      Voin näin alkuun sanoa, että kielilävistyksen tekohetki oli kaikista kivuttomin, mutta parantelu oli yhtä helvettiä! Itse en kahteen viikkoon pystynyt kunnolla syömään ja kieli oli kipeä ja turvonnut. Siitä kun selvittiin, niin mitään ongelmia ei olekaan ollut ja nyt lävistys on ollut minulla 5 v.

      Mutta asiaa...

      * Että miks jossain lukee että ei sais syödä maitotuotteita lävistyksen oton jälkeen, mikä siinä on ? Ootteko ite syönyt ?
      - Löysin tällaisen yhdeltä sivustolta: "Syö aluksi pehmeää ruokaa ja vältä kirveleviä juomia ja maitotuotteita (niistä suuhun kertyy eläinrasvaa liman muodossa, joka kovettuu koruun ja kerää bakteereja)." Siinähän tuo vastaus siis tuli.

      * Mietin myös, että kun se on arka ja kipee alussa ja jos kieli on turvonnut, eikö hampaiden pesu tuota ongelmaa ?
      - Kyllä se jonkun verran tuotti ongelmia. Hampaiden harjausta ei silti pidä jättää väliin. Itse käytin pesuun varmaan sen 5 min. aikaa, että sain hampaat harjattua ja tehtyä sen mahd. kivuttomasti.

      * Kirveleekö syöminen ?
      - En muista että olisi kirvellyt, kieli muuten oli vaan hellä, joten oli turha kuvitellakaan syövänsä mitään kiinteää. Vellit ja keitot menee alkupäivinä.

      * Ja koliseeko se koru ikävästi hampaisiin ?
      - Itselläni lävistys on tehty aikalailla kielen takaosaan/keskelle (monilla olen nähnyt olevan aika kärjen lähellä) ja korun tappi on luonnollisesti pitkä, mutta ei se ole erityisemmin hampaisiin kolissut.

      • jansku*87

        minulla kielilävistys sattui hieman, mutta kun koru oli paikallaan niin kipukin loppui.
        Parantaminen todellakin oli lukusinänsä. Minulla kieli turposi niin että haarukka ei suuhun mahtunut ja ylähampaista jäi pienet painaumat kieleen, minulla tosin on pieni suukin. Minä en mitenkään ruokavaliotani muuttanut, söin sitä mitä sain suuhun mahtumaan.
        nytten koru ollut viisi vuotta ja mitään ongelmia ei ole ollut.
        minulla aluksi koru kolisi hampaisiin yms, mutta kun korun kanssa oppii elämään niin ei ole haittaa, nykyään korua en pahemmin edes huomaa paitsi pois ottaessa tuntuu alastomalta.. :P


    • hemppuliina

      Mulla ois taas aivan päinvastasia kokemuksia noiden parantelujen suhteen, kieli ei turvonnut missään vaiheessa liekkö sitten loistolävistäjä vaiko jääpalan pureskelu. maitotuotteet nyt on joo tietty se limahommeli mutta eipä tuommoisista sillo huhuiltu ku itte oon ottanu, eli 8 vuotta sitten. Jäätelö on paras kaveri seuraavan parin tunnin päästä ku tappi on sisässä. Hampaitten pesukaan ei siis juurikaan vaikeutunut. ja ja.. syöminen oli normaalia, ainoa että välillä jos jotain suikalemeininkiä söi niin ne jumittui korun ympärille ja kerran taisin purkankin saada tarttumaan koruun, mutta ei sen vakavempia.
      Ja koruja jos/kun on enempikin niin koliseehan ne kaikki keskenään ja hampaisiinkin.. mulle tuli ainakin hieman ikävä tapa alkuun pitää korua stressileluna mitä kolisuttelin hampaisiin jatkuvalla syötöllä varmaan ekan vuoden. mutta se menee ohi jos sellasta tuleekaan:) ja parantelusta että se on suuhaava siinä missä purema poskessa.

    • Kiasa

      Nii haluun sanoo tuohon kipu hommaan kuiten semmosen, että mulla on ihan sairaan matala kipukynnys.. Elikkä siis käy tooosi helposti kipeetä.. Ja laitoin kielikorun toissapäivänä, ja se laittohetki ei käyny yhtään kipeetä.. Vain joku vajaa minuutti sen jälkeen ku koru oli laitettu niin tuntu et olis jotai ylimäärästä suussa ja vähän jomotti :) mut sit nyt nää pari päivää mitä tää on mul ollu, nii ei mul mitenkää älyttömän kipee oo tää ollu.. välillä vähän jomottaa ja sit tietty ku toi kieli on turvoksissa, niin koru hieman painaa ja on tullu kieleen tosta pallosta semmonen kolo joka on kipee :S

      Tuohon maitotuote asiaan sanon vaan sen, et ku sain silt lävistäjältä hoito-ohjeet ja siin luki et ku kannattaa syödä pehmeää ruokaa kuten esim. keittoja, jugurttia yms.. Ja ainaki tietääkseni Jugurtti on maitotuote, nii miks ne kehottais sitä syömään jos sitä ei sais syödä?!? :D

      Ja hampaiden pesuun sen verran et mulla oli vain se laitonjälkeinen päivä jolloin hampaiden pesu hieman aiheutti ongelmia.. Mut tietenkin kannattaa kuitenkin pestä hampaat varovaisesti, ettei revi hammasharjalla korua..
      Ja jos kieleen tulee jotain valkoista (mulla ainakin on tullut) (en tiedä mitä se on) niin kannattaa ottaa hammasharjalla sitä varovaisesti pois kielestä =)

      Mulla ei ainakaan mitenkään erityisesti kirvele syöminen.. mutta kannattaa syödä varovaisesti ettei syönnin yhteydessä pure korusta, itselläni ainakin välillä tulee puraistua vahingossa korusta ja silloin käy kipeää :)

      Koru ei ainakaan näin alussa kolise hampaisiin.. Toki voi johtua siitä että kieli on niin turvoksissa ettei se edes pääse kolisemaan :D Mutta eipäs ainakaan minun kavereillakaan kolise, joilla koru on jo jonkin aikaa ollut..

    • Kiasa

      Enkä mie ainakaan kyllä mitenkään eritysemmin ole ruoka tottumuksia muuttanu... Mut syön vain sen mitä pystyn ja varovaisesti tietenkin, ettei pure korua! =)
      Ja pitää muistaa puhtaalla vedellä huuhdella ruokailujen jälkeen suu, ettei korun ympärille tai reikään jää mitään ruuan tähteitä!! :)

    • id.de

      * Että miks jossain lukee että ei sais syödä maitotuotteita lävistyksen oton jälkeen, mikä siinä on ? Ootteko ite syönyt ?
      - tästä on mielipiteitä varmaan yhtä paljon kun on lävistäjiäkin. Itse ekat paripäivää välttelin mut sen jälkeen oon syönyt ja oikeen hyvin on parantunut. Kuulemma maidon joku aineosa ärsyttää avohaavaa joka lävistys siis alussa on, tiedä siitä sitten.

      * Mietin myös, että kun se on arka ja kipee alussa ja jos kieli on turvonnut, eikö hampaiden pesu tuota ongelmaa ?
      - lähinnä vaikeus on siinä että kun hammastahnaa menee haavaan, se kirvelee mukavasti sekä se että huitoo tappia vahingossa hampaisiin mikä voi myös sattua.

      * Kirveleekö syöminen ?
      - riippuu vähän siitä mitä syö. mut pääsääntöisesti kaikenlainen syöminen on melko vaikeaa niin kauan kun haava on ns. "auki". Mausteiset ruuat voi kirvellä vielä pitkäänkin.

      * Ja koliseeko se koru ikävästi hampaisiin ?
      - musta on kiva kun se kolisee :d eli ei mitenkään häiritsevästi vaikka pitkä tappi onkin.

    • Kieleen

      Itse otin eilen kielikorun lävitämisessä ei sattunut muu kun pihdeillä puristaminen.Suurimmalla osalla kieli turpoo moninkertaiseksi, mulla ei edes kaksinkertaiseksi..eikä tullu verta ei sitten yhtään. Syöminen sattuu mutta muuten ei ole kipua.

    • Anonyymi

      ite tänää otin kielikorun ja on tää nyt vähän kipeä ollu tän päivän mut kyl tähän on jo tässä 7-8 tunnissa tottunu että suussa on jotain ylimäärästä, musta tuntuu että jos tämän pois ottas ni vois tuntuu vähä kummalliselta. mut mä oon syöny pilttiä ja juonu kylmää vettä, särkylääkettä on ollu tosi vaikee niellä mut hampaiden pesu suju multa kivuttomasti ja ihan normaalisti, ite en oo ny syöny mitää maitotuotteita etten ota turhia riskejä, mut ylpee oon että korun otin, onhan tää ihan hauska leikkikalu

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe