Hirveä kuume iskenyt lähtemään töihin pois suomesta...
Onko näitä rakennus alan töitä missään päin tarjolla ja mistä pitäisi aloittaa? Itse olen vasta kirvesmieheksi valmistunut kiitettävillä papereilla, työkokemusta n. vuosi, enimmäkseen okt-talon rakennus hommissa. Englannin kielen taito on hyvä, mutta ei sentään kiitettävä.
Inhoan työskentelyä talvella! Joten heräsi ajatus työskennellä jossain Välimeren maissa, onko seillä missään päin puutetta tekijöistä? Palkan ei tarvitsisi olla mitään huimaa, kunhan asumisen ja lennot suomeen kattaisi kerran kuussa. Norjassakin voisi mahdollisesti kesäisin työskennellä..
19v rakennustöihin Välimerelle tai vaikka Norjaan?
2
1311
Vastaukset
- Muurari11
Varmaan rakennustöitä tehdään joka puolella eurooppaa all the time.MUTTA.
Valitettavasti palkat on perseestä. Portugeesit tienaa 5-600€ kuussa brt eikä taksa siitä kummene ainakaan Espanjassa missä ei edes liene paljon mitään puuhaakaan.
Olen itse tehnyt töitä Islannissa, Bulgariassa ja Puolassa. Raksajätkät on samanlaisia huuliveikkoja joka paikassa-sopeutuminen on siis helppoa ja englannilla pärjää loistavasti kunhan vaan saa suunsa auki.
Lämpöisiin maihin jos halajat raksahommiin, niin luulenpa että kannattais kokeilla AUS-NZ suuntaa.... itekin olen vähän harkinnut sitä suuntaa.
Eli tosta e-euroopasta/i-eurooppa. Pitäisi olla jokin erikoisammattitaito tai tarve työnantajalla,ellei ole niin 500 palkkaan kannattaa varautua.
Englannissa on vieläkin kohtuullisesti muurausalan töitä mutta karpentterin hommia en ole niin katellutkaan.
Lentoja ei kannata odottaa työnantajan kustannettavaksi näin vähäpätöisissä töissä. TOki 500:lla miinus verot voip saada menopaluun yleisimpiin matkustuskohteisiin!
On ihan hyvä, jos käy puuhaamassa ulkomailla vähäsen(kin),nii hoksaa että täällä sentään elää yhdellä työllä tai ainakin pitäisi-
Jos kerta englanti sujuu ja karpentteriksi aiot, niin ala hunttaamaan töitä ausseista, onhan se vähän kaukana mutta kieli sopii ja rahaakin käsitykseni mukaan tienaa kohtuullisesti, välimeren alueen voi unohtaa, siellä on ilmaista työvoimaa pilvin pimein!
Onnea hunttaukseen- Ulkomailla duunissa-
Etelä-Euroopassa voi helpostikin olla viileää ja kosteaa talvisin ja asunnoissa on harvoin mitään lämmitystä, joten jos lämmintä kaipaat, niin suosittelen myös vaikka niitä Ausseja, jo kielenkin puolesta. Palkkakin on varmasti parempi kuin Euroopan eteläosissa, esim. Portugalissa minimiliksa on todellakin luokkaa 500e/kk, jonka takia ei ehkä kannata vaivautua...ja Etelä-Euroopassa tarvittaisiin sitä espanjan/italian/portugalin taitoa ja etenkin nyt laman aikana, koska on vaikeaa saada hommia täysin ummikkona, siellä päin kun ei englanti taivu kovin loistavasti. Eli vaikka kuinka osaisit sujuvaa englantia, niin siitä ei välttämättä ole paljonkaan apua Välimeren seuduilla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839