19v rakennustöihin Välimerelle tai vaikka Norjaan?

vasta valmistunut.

Hirveä kuume iskenyt lähtemään töihin pois suomesta...

Onko näitä rakennus alan töitä missään päin tarjolla ja mistä pitäisi aloittaa? Itse olen vasta kirvesmieheksi valmistunut kiitettävillä papereilla, työkokemusta n. vuosi, enimmäkseen okt-talon rakennus hommissa. Englannin kielen taito on hyvä, mutta ei sentään kiitettävä.

Inhoan työskentelyä talvella! Joten heräsi ajatus työskennellä jossain Välimeren maissa, onko seillä missään päin puutetta tekijöistä? Palkan ei tarvitsisi olla mitään huimaa, kunhan asumisen ja lennot suomeen kattaisi kerran kuussa. Norjassakin voisi mahdollisesti kesäisin työskennellä..

2

1337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muurari11

Varmaan rakennustöitä tehdään joka puolella eurooppaa all the time.MUTTA.
      Valitettavasti palkat on perseestä. Portugeesit tienaa 5-600€ kuussa brt eikä taksa siitä kummene ainakaan Espanjassa missä ei edes liene paljon mitään puuhaakaan.

Olen itse tehnyt töitä Islannissa, Bulgariassa ja Puolassa. Raksajätkät on samanlaisia huuliveikkoja joka paikassa-sopeutuminen on siis helppoa ja englannilla pärjää loistavasti kunhan vaan saa suunsa auki.

Lämpöisiin maihin jos halajat raksahommiin, niin luulenpa että kannattais kokeilla AUS-NZ suuntaa.... itekin olen vähän harkinnut sitä suuntaa.

Eli tosta e-euroopasta/i-eurooppa. Pitäisi olla jokin erikoisammattitaito tai tarve työnantajalla,ellei ole niin 500 palkkaan kannattaa varautua.

Englannissa on vieläkin kohtuullisesti muurausalan töitä mutta karpentterin hommia en ole niin katellutkaan.

Lentoja ei kannata odottaa työnantajan kustannettavaksi näin vähäpätöisissä töissä. TOki 500:lla miinus verot voip saada menopaluun yleisimpiin matkustuskohteisiin!

On ihan hyvä, jos käy puuhaamassa ulkomailla vähäsen(kin),nii hoksaa että täällä sentään elää yhdellä työllä tai ainakin pitäisi-

Jos kerta englanti sujuu ja karpentteriksi aiot, niin ala hunttaamaan töitä ausseista, onhan se vähän kaukana mutta kieli sopii ja rahaakin käsitykseni mukaan tienaa kohtuullisesti, välimeren alueen voi unohtaa, siellä on ilmaista työvoimaa pilvin pimein!

Onnea hunttaukseen

• Ulkomailla duunissa-

Etelä-Euroopassa voi helpostikin olla viileää ja kosteaa talvisin ja asunnoissa on harvoin mitään lämmitystä, joten jos lämmintä kaipaat, niin suosittelen myös vaikka niitä Ausseja, jo kielenkin puolesta. Palkkakin on varmasti parempi kuin Euroopan eteläosissa, esim. Portugalissa minimiliksa on todellakin luokkaa 500e/kk, jonka takia ei ehkä kannata vaivautua...ja Etelä-Euroopassa tarvittaisiin sitä espanjan/italian/portugalin taitoa ja etenkin nyt laman aikana, koska on vaikeaa saada hommia täysin ummikkona, siellä päin kun ei englanti taivu kovin loistavasti. Eli vaikka kuinka osaisit sujuvaa englantia, niin siitä ei välttämättä ole paljonkaan apua Välimeren seuduilla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3436
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      97
      3206
    3. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3024
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      79
      2991
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      53
      2901
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2678
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2490
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2351
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2225
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      88
      2002
    Aihe