Hyvä outplacement

HRmimmi

Hei,

Toivoisin asiallisia vastauksia kokemuksistanne outplacementfirmoista. Keneltä kannattaa pyytää tarjouksia? Olisi sellainen tehtävä edessä elokuussa. Kiitos etukäteen fiksuista vastauksista.

85

4244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henkilöstön edustaja

      Kokemusta on valitettavan monista henkilöstövähennyksistä vuosien varrelta. Parhaimmat kokemukset on hrm-partnerseilta ja yksi kokemus tältä keväältä, katjanoponen oy:ltä. Tuo noponen oli ihmisläheinen ja inhimillinen, hrm-partners on ehkä vähän isompi ja hoitaa monesti vähän liukuhihnalta noita hommia, mutta molemmat hyviä, erilaisia vain.

      • +

        Minut irtisanottiin nyt syksyllä ja pääsin Katjanoposen palveluihin (Oulussa) ja erittäin hyvä kokemus. Voin suositella muillekin. Pari työkaveria kävi Espoossa tai Helsingissä ja olivat myös tyytyväisiä.


      • potkutpot
        + kirjoitti:

        Minut irtisanottiin nyt syksyllä ja pääsin Katjanoposen palveluihin (Oulussa) ja erittäin hyvä kokemus. Voin suositella muillekin. Pari työkaveria kävi Espoossa tai Helsingissä ja olivat myös tyytyväisiä.

        Koskaan ei oo mulle tarjottu tuommoisia palveluita vaikka tarvetta olis ollu. En oo kai osannu itse pyytää kun oon vaan ottanu kiltisti lapun käteen.


      • Galeo.
        potkutpot kirjoitti:

        Koskaan ei oo mulle tarjottu tuommoisia palveluita vaikka tarvetta olis ollu. En oo kai osannu itse pyytää kun oon vaan ottanu kiltisti lapun käteen.

        Näitä asioita pitää osata vaatia, muuten firma vain tosiaankin lätkäisee irtisanomisen kouraan ja toivottelee hyvät jatkot. Mä oon vaatinu kultaisen kädenpuristuksen ja outplacen ja aina ne on saanu kun on ollu vastaava tilanne päällä.


      • Sisko68
        Galeo. kirjoitti:

        Näitä asioita pitää osata vaatia, muuten firma vain tosiaankin lätkäisee irtisanomisen kouraan ja toivottelee hyvät jatkot. Mä oon vaatinu kultaisen kädenpuristuksen ja outplacen ja aina ne on saanu kun on ollu vastaava tilanne päällä.

        Sama juttu. Kertaakaan ei oo jääny luu käteen mulla. Kyllä työnantajat antaa, jos niiltä älyää pyytää.


      • Mints`
        Sisko68 kirjoitti:

        Sama juttu. Kertaakaan ei oo jääny luu käteen mulla. Kyllä työnantajat antaa, jos niiltä älyää pyytää.

        Noposelle menisin minä, jos tilanne uudestaan eteen tulisi. Viimeksi pyysin sitä työnantajalta, joka pisti minut ja parikymmentä muuta työkaveria pihalle. Homma meni sujuvasti, uusi duuni outplacen kautta järkkääntyi alle kuukaudessa.


      • pohjoisen poika
        Mints` kirjoitti:

        Noposelle menisin minä, jos tilanne uudestaan eteen tulisi. Viimeksi pyysin sitä työnantajalta, joka pisti minut ja parikymmentä muuta työkaveria pihalle. Homma meni sujuvasti, uusi duuni outplacen kautta järkkääntyi alle kuukaudessa.

        Ei siitä ainakaan haittaa ole, kannattaa pistää työntaja sen verran vastuuseen että jotain apua tarjoaa kun pihalle laittaa.


      • hesliede

        Mä en tykänny HRM-partnersista, oli jotenkin kylmä se niiden tapa tehdä työtä. Itselle potkut kun on aika herkkä tilanne.


      • Hyväkokemusoli

        Joku sanoi, että HRM-partners olisi isompi, Noposella on ainakin enemmän toimipisteitä kuin niillä, nopeesti laskettuna Noponen on 30 paikkakunnalla Suomessa. Itse olin Noposella ja olin ihan tyytyväinen, ihan nopeasti ei uutta työpaikkaa löytynyt, mutta viidessä kuukaudessa se mulle sit napsahti. Noposen ansiosta, sillä niiden coutsi oli tästä paikasta kuullut ja mua sinne ehdotti.


      • siinäliemessä
        potkutpot kirjoitti:

        Koskaan ei oo mulle tarjottu tuommoisia palveluita vaikka tarvetta olis ollu. En oo kai osannu itse pyytää kun oon vaan ottanu kiltisti lapun käteen.

        Nykyisin laki vaatii tämän myös, hyvä niin


      • Anonyymi
        hesliede kirjoitti:

        Mä en tykänny HRM-partnersista, oli jotenkin kylmä se niiden tapa tehdä työtä. Itselle potkut kun on aika herkkä tilanne.

        Minulla sama kokemus Saraselta, heidän palvelu on tosi hankalasti tavoitettavissa, sit kun sitä saa, ei saa mitään oikeaa apua tai uutta tietoa. Yritä vaan itse hakea paikkoja sanoivat. Sehän se auttaa. En kokenut, että siitä olisi ollut minulle mitään iloa. Ihan itse löysin työpaikan.

        Kaveri oli Baronalla, ja kun kaveri löysi itse työn, niin tämä ohjaaja oli ollut tosi vihainen, kun uusi työ löytyi niin nopeasti ja hän ei puheensa mukaan saanut käyttää työnantajan kanssa sovittua laskutusaikaa. Oli soitellut vielä perään ja vaatinut vihaisena tulemaan tapaamisiin. Niistäkin soitoista veloitti varmaan ison summan. Muista alan firmoista ei ole kokemusta, kuin tämä yksi oma ja yksi kaverin. En nähnyt itselle mitään apua ko. palvelusta.


    • Sirre 70

      Olen ollut noposella uravalmennuksessa eläkeyhtiön maksamana, se oli ainakin tosi hyvä kokemus. Siitä aikaa muutama vuosi, nyt tosin firmassa yyteet, katsotaan kuinka käy.

      • voin suositella

        Tuore kokemus heiltä ihan tältä vuodelta. Kolme tapaamista ja minulle uusi mieluinen työpaikka. Ei nyt kuulemma ihan ennätys, mutta olen itse enemmän kuin tyytyväinen. Outplacementin maksoi minulle entinen työnantaja.


      • Kainomielinen

        Mä olin jokunen kuukausi sit AS3:lla, en oikein tykänny niiden työntekijästä, oli koppavan oloinen nainen niillä ja en saanu apua muuhun kun tavanomaiseen jutteluun työpaikoista, jos siis sitä avuksi voi sanoa.


    • N0K1A

      Tata osaa ja HCL on myös hyvä.

      • Holley

        Minä olin HRM Partners firman valmentajalla (vai oliko jo Coachi.. hienompi nimi sille vaan), en kokenut siitä mitään hyötyä minulle, ehkä jollekin toiselle, joka ei tiedä mitään työhausta siitä olis voinu olla hyötyä, mutta mä en heiltä saanu mitään. Ihan itse uuden työpaikan löysin, tänään kirjoitin siitä sopimuksen.


      • Samppa.K

        Mä olin AS3:lla ja sama juttu, en tykänny valmentajasta joka oli besservisseri ja mitään hyötyä ei ollu työnhakuun siitä minulle.


    • noksy

      Nokian kautta olin Noposella Salossa. Hyvin meni, olen uusissa töissä ja tosi tyytyväinen siihen miten ne auttoi.

      • uudelleensijoitus

        Niin olin minäkin, ollaankohan entisiä työkavereita. Myös mulle aukeni uusi työ noiden kautta.


    • Outplacement=hyvä

      Mulla myös Salosta hyvä kokemus samasta firmasta. Outplacement toimi hyvin minun kohdalla myös, oppisopimuspaikassa opiskelen ammattia. Kolleega oli Espoon noposella, hänellä myös ihan hyvä tilanne, keski kauemmin kuin minulla löytää työ, mutta töissä on hänkin nyt.

    • iloinen!!

      Minä googlettelin, kun sain työnantajalta vapauden valita kenelle konsultille menisin ja valitsin noposen. Olen tosi tyytyväinen valintaani, sain lyhyen hakujakson jälkeen heidän omien kontaktien avulla kaksi vaihtoehtoa mihin työllistyisin ja valitsin tänään paremman. Aikaa meni 1,5 kuukautta siitä kun heidän konsultin kanssa aloitin.

      • Peter67

        Mulla ei menny kun kuukausi uuteen työhön, olin ihan varma että ois menny pitempään, varsinaista työpaikkaa en saanu Noposen kautta mutta ne tsemppas mua niin että aloin ihan itse aktivoitumaan (olin aika lamaantunut yllättävien potkujen jälkeen) ja sain uuden työn tosi nopeasti. Oisinko käyny Noposella ehkä 4-5 kertaa.


    • tutkija .

      Onneksi olkoon, minulla on vasta toinen kierros haastatteluissa menossa, toivon että tärppää ja pääsen pian takaisin töihin. Myös minulla on outplacement tässä mukana ja voin suositella, siitä on hyötyä ollut paljon. Tosin olen hakenut oman alan töitä jo reilun 2kk.

      • Noksullekiitos

        Mulla meni kuusi viikkoa ja oli kaksi vaihtoehtoa mihin mennä. Olen entinen nokialainen ja vähän mietietytti mistä töitä lähtisi hakemaan kun tosi pitkä putki oli edellisissä hommissa. Olen tosi kiitollinen mun valmentajalle Noposella, hänen kauttaan tuli molemmat paikat ja kumpaakaan ei oltu laitettu vielä auki, eli pääsin niihin ennen rekrytointien alkamista. Eli hyvän outplacement-firman työnantajani mulle valitsi.


      • öldtydkdjshfs

        Sama firma täälläkin Nokia ja Noponen, viime viikolla tein uuden työsopimuksen valmentajani vinkkaamaan paikkaan. Itse voin suositella, tosin ei oo kokemusta muista, eka kerta kun tuli lappua kouraan työnantajalta.


      • Anonyymi
        Noksullekiitos kirjoitti:

        Mulla meni kuusi viikkoa ja oli kaksi vaihtoehtoa mihin mennä. Olen entinen nokialainen ja vähän mietietytti mistä töitä lähtisi hakemaan kun tosi pitkä putki oli edellisissä hommissa. Olen tosi kiitollinen mun valmentajalle Noposella, hänen kauttaan tuli molemmat paikat ja kumpaakaan ei oltu laitettu vielä auki, eli pääsin niihin ennen rekrytointien alkamista. Eli hyvän outplacement-firman työnantajani mulle valitsi.

        Minulla kesti yli kolme kuukautta, maailma on ollut aika myllerryksessä ja työpaikoilla vetkuteltiin päätöksiä. Lopulta minulle oli kaksi työpaikka valittavana. Toivottavasti tein oikean valinnan. Minulla oli noposen valmentaja Vaasasta ja Seinäjoelta.


    • Vedä käteen

      Mikä VITT* on OUTPLACEMENT??? Puhukaa prkl suomea kun suomessa ollaan. Hel-vetin hienostelijat.

    • sijoituksessa ollut

      No uudelleensijoitus, prkle.. :)

      • outplacement

        outplacement on kyllä alan piireissä ihan vakiintunut termi. Mutta miksei siitä nyt voisi uudellensijoitusta tai uudelleensijoittumista käyttää. Meillä työpaikalla puhutaan vain outplacementista tai outplacement palveluista. Yleisimmin outplacement palvelut.


    • Raisanen_T

      Minä olin Noposella tänä syksynä. Neljä tapaamista ja nyt uusi työpaikka. Olen niin iloinen että otin tämän työnantajaltani vastaan. Epäilin asiaa rajusti ja mietin sovinko olleenkaan aikaa noille, onneksi sovin.

      • Ihantyytyväinenoon

        Mä oon käyny niillä nyt jo elokuun lopusta alkaen, mutta nyt oon menossa kirjoittamaan työsopimusta. Kesti mielestäni aika kauan, mutta palvelu oli hyvä ja työpaikka on puhtaasti niiden ansiota, ei ollu missään ilmoitusta tästä paikasta vaan niiden konsultti tätä mulle tarjosi.


      • entinenpankkilainen

        Noposeen tutustuin entisen työnantajani Nordean kautta, ainakin ensimmäinen kokemus heidän järjestämästä koulutuksesta tältä keväältä oli erittäin hyvä, sain paljon toivoa siitä että työelämä minuakin vielä odottaa vaikka pankkimaailmaa on takana jo parikymmentä vuotta ja se ala on nyt nähty. Seuraavaksi menen tapaamaan heidän konsulttia henkilökohtaisessa tapaamisessa, alustava tieto tästäkin on erittäin positiivinen, mutta katsotaan nyt.


    • alskjpdu

      Noposella olin minäkin, Espoossa. Entinen työnantajani (iso puhelinfirma...) osti palvelua.Tosi hyvä oli ja sain uuden työpaikan.

      • ruutiaa

        Mun edellinen työnantaja CGI osti noposelta palvelun ja myös minä sain uuden työpaikan heidän avustamaan. Ei huonoa sanottavaa.


      • outplacementtulossa

        Nykyisin on muuten ihan laissakin, että työnantajan kuuluu tukea työllistymistä jos joutuu irtisanotuksi, "Työnantajan kustantaman valmennuksen tai koulutuksen on arvoltaan vastattava työntekijän laskennallista palkkaa kuukauden ajalta, tai työnantajan palveluksessa olevan henkilöstön keskimääräistä kuukausiansiota, riippuen siitä kumpi on suurempi." Pitäkääpä siis huolta oikeuksistanne. Itse just selvittelen kokemuksia eri outplacement-firmoista. Tilanne päällä just


    • Peisko

      Noposesta myös minulla pelkkää hyvää sanottavaa, tai no oli yksi juttu, kahvin kanssa tapaamisissa ei ollu tarjolla pullaa tai mitään muutakaan, mutta annoin siitä jo palautetta heidän kahvinkeittäjälleen, joka lupasi välittää tietoa eteenpäin :) Vakavasti sanoen, olin todella tyytyväinen heidän valmennukseen, en ollut ryhmävalmennuksessa vaan pelkässä yksilöohjauksessa. Sain todella hyviä vinkkejä miten päästä töihin nykyaikana, mm. sosiaalisen median hyötykäytöstä yms. Vinkkien ja heidän yhden sisäisesti tiedossa olleen paikan avulla työllistyin uuteen työhön. Nykyisin on paremmat edut kuin edellisessä työssä, joten olen tyytyväinen ja iloinen että työnantajani hankki mulle tämän avun heiltä. Valmentaja oli myös mukava ja ammattinsa selvästi osaava.

      • outplacement

        Joo, pelkkä kahvi meilläkin kun olin noposella, ois voinu olla keksejä edes. No jostain pitää valittaa, lisäksi ehkä siitä että Pasilassa oli huonosti parkkipaikkoja, itse kävin siellä. Ei ehkä ongelma muualla päin suomea.


      • Outplacement

        Mä sain Perkkaalla aamupuuroa Noposella, eli ei ollu pelkkä kahvi. Otinkin aina mieluiten niille aamuajat, kun tiesin että siellä on puuroa. Mukava valmentaja oli ja sain paljon apuja, itse lopulta löysin paikan, minne hain ja pääsin, mutta hyvin tämä valmentaja mut sinne paikkaa sparrasi ja katottiin mm. LinkedInin profiilit ihan uuteen kuosiin ennen hakuja.


    • Apuaetsivä81

      Minä löysin tänne googlettamalla uudelleensijoitus irtisanomistilanteessa eli suomeksikin löytyy kun joku kaipaisi suomennosta :D

      • PäiviGr

        Tämä oli hyvää tietoa myös työnhakijoille, sillä useilla aloilla saa itse valita sparraajansa. Näin myös meillä ja siksi näitä kokemuksia etsin! Outplacement tulee tarpeeseen mullekin ensi kuussa. Tiedänpähän mitä aion työnantajalle vastavetona esittää. Sen omasta kokemuksesta tiedän, että uudelleensijoitus on minusta parempi juttu kuin pitkä kultainen kädenpuristus, se kun loppuu aikanaan, mutta uusi työ nopeasti esim. 6kk irtisanomisaikana huomattavasti kannattavampi taloudellisesti. Mielelläni nautin hetken kahta palkkaa.. ehkä oon vähän työorientoitunut, mutta iso perhe & isot kulut & iso asuntolaina velvoittaa..


      • Anonyymi
        PäiviGr kirjoitti:

        Tämä oli hyvää tietoa myös työnhakijoille, sillä useilla aloilla saa itse valita sparraajansa. Näin myös meillä ja siksi näitä kokemuksia etsin! Outplacement tulee tarpeeseen mullekin ensi kuussa. Tiedänpähän mitä aion työnantajalle vastavetona esittää. Sen omasta kokemuksesta tiedän, että uudelleensijoitus on minusta parempi juttu kuin pitkä kultainen kädenpuristus, se kun loppuu aikanaan, mutta uusi työ nopeasti esim. 6kk irtisanomisaikana huomattavasti kannattavampi taloudellisesti. Mielelläni nautin hetken kahta palkkaa.. ehkä oon vähän työorientoitunut, mutta iso perhe & isot kulut & iso asuntolaina velvoittaa..

        Just näin, hirveen moni ajattelee että pitää kunnon loman muutosneuvotteluiden jälkeen mutta oma kokemus on se että mieluummin pidän lomaa vasta kun tiedän uudesta työstä jotain.


    • kaikkeakokeillu

      Ehdottomasti Noposelle, olen ollut AS3:lla sekä Sarasella ja Noposelta sain parhaimman ja konkreettisimman avun, eli pääsin töihin nopeasti.

      • SaijaNN

        Mä oon ollu myös Sarasella ja Noposella mutta Noponen oli pelkkää henkilökohtaista apua ja se sopi mulle parhaiten. Istuttiin vierekkäin tämän uracoutsin kanssa ja tehtiin mm. LinkedIn profiiliin oikeat päivitykset, CV stailattiin kuntoon, mietittiin vähän mihin kaikkialle aion hakea ja sain uusia vinkkejä siihen miten voin laajentaa omia työnhakuja. Lisäksi tää coutsi antoi suoria nimiä keneen ottaa yhteyttä ja niiden avulla sitten lopulta työllistyinkin. Nyt uudessa työssä ollut pari vuotta, mutta täällä taas YT:t kolkuttaa ovelle..


      • GHL

        Sarasella olen minäkin käynyt, ei ollut muita vaihtoehtoja. En saanu sieltä juurikaan mitään kun en kokenut yhteisten osioiden sopivan minulle tilanteeseeni. Joillekin ihan hyvä varmaan.


      • KoskinenMI

        Mä olin Baronalla, niitä omia paikkojaan esittelivät ja ne ei tosiaankaan ollu mua varten ja olisin voinu ne itsekin netistä katsoa. Kun kysyin apua CV:n tekoon ne vaan totes että ihan hyvä tuo on. No ei ollu, netistä sitten etsin tietoa ja itse päivitin, meni maku koko touhuun Baronalla ja lopetinkin siellä sitten kesken ja työllistyin ihan itsekseni.


      • Entinenkalamies

        Mä asun Päijät-Hämeessä ja olin jossain valmennus futuurissa ja en saanut niiltä mitään apua kun työnantajani minut ja kasan muita pisti kilometritehtaalle. Ihan samoja nettisivujen paikkoja katsottiin, sen olisin voinu tehdä kotonakin. En suosittele heitä. Kaverin kautta löytyi uusi työ.


      • Pettymys

        AS3:n Executive valmennus ei minua oikein vakuuttanut. Valmennus maksaa paljon, mutta ei oikein paneuduttu asioihin. Enemmän yleistä keskustelua enkä mitään järjestelmällistä ja johdonmukaista tukea työnhakuun saanut henkilökohtaisesta palvelusta puhumattakaan. Sääli, sillä työttömäksi jouduttuaan aika moni kaipaa juuri sitä henkilökohtaista tukea.


      • Anonyymi

        Ihan sama kokemus mulla HRMpartnersilta, minulla olisi ollut mahdollisuus mennä hakemaan sinne töitä johonkin koppiin paikan päälle ja ainoa tapaaminen ja kommentti tästä konsultilta oli että ihan hyvä cv. Ihan omin voimin saa työtä etsiä. En suosittele kenelläkään HRMpartnersia.


      • Anonyymi

        Ihan sama kokemus mulla, firma antoi tuonne yhteystiedot ja lapun käteen. Kävin pari kertaa ja aivan turhaa oli. Töitä sain onneksi suhteilla aika pian, mutta työpaikastani en tuonne pihahtanutkaan, en halua HRMPartnersille "sulkaa hattuun" asiasta, missä ei osaa eikä arpaa. Kollegat sanoi ihan samaa, rahastusta ei hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama kokemus mulla HRMpartnersilta, minulla olisi ollut mahdollisuus mennä hakemaan sinne töitä johonkin koppiin paikan päälle ja ainoa tapaaminen ja kommentti tästä konsultilta oli että ihan hyvä cv. Ihan omin voimin saa työtä etsiä. En suosittele kenelläkään HRMpartnersia.

        MPS ihan sama kokemus muutosturvasta! Ei oikeesti henkilökohtaista apua jäi hirveen ulkopuolinen tunne vaikka minä sitä työpaikkaa oikeesti olin hakemassa! En suosittele tätä kokemusta.


    • huonojaneuvoja

      katjanoponen? Haiskahtaa kalmalta.

      onko tämä se firma, jonka vakuutusyhtiö laittoi minun perään, kun sairastuin työpaikalla (liian raskas työ hajoitti selkäni) ja vakuutusyhtiö ei tahtonut maksaa minulle mitään korvauksia, niin ne laittoivat katjanoposelta jonkun perääni "etsimään" mulle uuden työn. Ne vaihtoehdot olisivat johtaneet mut hautaan tai työttömyyskirteeseen. Ne mm. hiillosti minua lopettamaan juuri pystyttämäni firman.

      ei niillä ollut oikeasti mitään käsitystä työllistymisestä tai mistään muustakaan...rahastusta puhtaimmillaan.

      Täysin psykedeelistä menoa....se "ohjaaja" oli takuulla itsekkin ulosheitetty....mikä lie.
      Todella painajainen koko kokemus.

      • ldjskls

        Sun viestistä voi päätellä paljon muutakin, mikä on pielessä sun elämässä. Ehkä Noponen toimii paremmin niille, jotka oikeasti haluavat töihin. Itsellä ei ole huonoa sanottavaa, sain heidän avulla uuden työpaikan.


      • ouplacementonhyvä

        Mulla ei ole ollut koskaan ongelmia vakuutusyhtiön kanssa, joten tuo kuulostaa just sellaiselta ammattivalittajalta.


      • näitäonähty

        En ole ollut noposella tai muillakaan vastaavilla toimijoilla, mutta tämä kirjoittaja on tätä tyypillistä suomi24-tasoa, jotka näkevät ongelmia kaikkialla muualla paitsi itsessään.


    • huonojaneuvoja

      katjanoponen? Haiskahtaa kalmalta.

      onko tämä se firma, jonka vakuutusyhtiö laittoi minun perään, kun sairastuin työpaikalla (liian raskas työ hajoitti selkäni) ja vakuutusyhtiö ei tahtonut maksaa minulle mitään korvauksia, niin ne laittoivat katjanoposelta jonkun perääni "etsimään" mulle uuden työn. Ne vaihtoehdot olisivat johtaneet mut hautaan tai työttömyyskirteeseen. Ne mm. hiillosti minua lopettamaan juuri pystyttämäni firman.

      ei niillä ollut oikeasti mitään käsitystä työllistymisestä tai mistään muustakaan...rahastusta puhtaimmillaan.

      Täysin psykedeelistä menoa....se "ohjaaja" oli takuulla itsekkin ulosheitetty....mikä lie.
      Todella painajainen koko kokemus.

    • huonojaneuvoja

      katjanoponen? Haiskahtaa kalmalta.

      onko tämä se firma, jonka vakuutusyhtiö laittoi minun perään, kun sairastuin työpaikalla (liian raskas työ hajoitti selkäni) ja vakuutusyhtiö ei tahtonut maksaa minulle mitään korvauksia, niin ne laittoivat katjanoposelta jonkun perääni "etsimään" mulle uuden työn. Ne vaihtoehdot olisivat johtaneet mut hautaan tai työttömyyskirteeseen. Ne mm. hiillosti minua lopettamaan juuri pystyttämäni firman.

      ei niillä ollut oikeasti mitään käsitystä työllistymisestä tai mistään muustakaan...rahastusta puhtaimmillaan.

      Täysin psykedeelistä menoa....se "ohjaaja" oli takuulla itsekkin ulosheitetty....mikä lie.
      Todella painajainen koko kokemus.

    • huonojaneuvoja

      katjanoponen? Haiskahtaa kalmalta.

      onko tämä se firma, jonka vakuutusyhtiö laittoi minun perään, kun sairastuin työpaikalla (liian raskas työ hajoitti selkäni) ja vakuutusyhtiö ei tahtonut maksaa minulle mitään korvauksia, niin ne laittoivat katjanoposelta jonkun perääni "etsimään" mulle uuden työn. Ne vaihtoehdot olisivat johtaneet mut hautaan tai työttömyyskirteeseen. Ne mm. hiillosti minua lopettamaan juuri pystyttämäni firman.

      ei niillä ollut oikeasti mitään käsitystä työllistymisestä tai mistään muustakaan...rahastusta puhtaimmillaan.

      Täysin psykedeelistä menoa....se "ohjaaja" oli takuulla itsekkin ulosheitetty....mikä lie.
      Todella painajainen koko kokemus.

    • huonojaneuvoja

      katjanoponen? Haiskahtaa kalmalta.

      onko tämä se firma, jonka vakuutusyhtiö laittoi minun perään, kun sairastuin työpaikalla (liian raskas työ hajoitti selkäni) ja vakuutusyhtiö ei tahtonut maksaa minulle mitään korvauksia, niin ne laittoivat katjanoposelta jonkun perääni "etsimään" mulle uuden työn. Ne vaihtoehdot olisivat johtaneet mut hautaan tai työttömyyskirteeseen. Ne mm. hiillosti minua lopettamaan juuri pystyttämäni firman.

      ei niillä ollut oikeasti mitään käsitystä työllistymisestä tai mistään muustakaan...rahastusta puhtaimmillaan.

      Täysin psykedeelistä menoa....se "ohjaaja" oli takuulla itsekkin ulosheitetty....mikä lie.
      Todella painajainen koko kokemus.

    • huonojaneuvoja

      katjanoponen? Haiskahtaa kalmalta.

      onko tämä se firma, jonka vakuutusyhtiö laittoi minun perään, kun sairastuin työpaikalla (liian raskas työ hajoitti selkäni) ja vakuutusyhtiö ei tahtonut maksaa minulle mitään korvauksia, niin ne laittoivat katjanoposelta jonkun perääni "etsimään" mulle uuden työn. Ne vaihtoehdot olisivat johtaneet mut hautaan tai työttömyyskirteeseen. Ne mm. hiillosti minua lopettamaan juuri pystyttämäni firman.

      ei niillä ollut oikeasti mitään käsitystä työllistymisestä tai mistään muustakaan...rahastusta puhtaimmillaan.

      Täysin psykedeelistä menoa....se "ohjaaja" oli takuulla itsekkin ulosheitetty....mikä lie.
      Todella painajainen koko kokemus.

    • huonojaneuvoja

      katjanoponen? Haiskahtaa kalmalta.

      onko tämä se firma, jonka vakuutusyhtiö laittoi minun perään, kun sairastuin työpaikalla (liian raskas työ hajoitti selkäni) ja vakuutusyhtiö ei tahtonut maksaa minulle mitään korvauksia, niin ne laittoivat katjanoposelta jonkun perääni "etsimään" mulle uuden työn. Ne vaihtoehdot olisivat johtaneet mut hautaan tai työttömyyskirteeseen. Ne mm. hiillosti minua lopettamaan juuri pystyttämäni firman.

      ei niillä ollut oikeasti mitään käsitystä työllistymisestä tai mistään muustakaan...rahastusta puhtaimmillaan.

      Täysin psykedeelistä menoa....se "ohjaaja" oli takuulla itsekkin ulosheitetty....mikä lie.
      Todella painajainen koko kokemus.

    • huonojaneuvoja

      katjanoponen? Haiskahtaa kalmalta.

      onko tämä se firma, jonka vakuutusyhtiö laittoi minun perään, kun sairastuin työpaikalla (liian raskas työ hajoitti selkäni) ja vakuutusyhtiö ei tahtonut maksaa minulle mitään korvauksia, niin ne laittoivat katjanoposelta jonkun perääni "etsimään" mulle uuden työn. Ne vaihtoehdot olisivat johtaneet mut hautaan tai työttömyyskirteeseen. Ne mm. hiillosti minua lopettamaan juuri pystyttämäni firman.

      ei niillä ollut oikeasti mitään käsitystä työllistymisestä tai mistään muustakaan...rahastusta puhtaimmillaan.

      Täysin psykedeelistä menoa....se "ohjaaja" oli takuulla itsekkin ulosheitetty....mikä lie.
      Todella painajainen koko kokemus.

    • huonojaneuvoja

      katjanoponen? Haiskahtaa kalmalta.

      onko tämä se firma, jonka vakuutusyhtiö laittoi minun perään, kun sairastuin työpaikalla (liian raskas työ hajoitti selkäni) ja vakuutusyhtiö ei tahtonut maksaa minulle mitään korvauksia, niin ne laittoivat katjanoposelta jonkun perääni "etsimään" mulle uuden työn. Ne vaihtoehdot olisivat johtaneet mut hautaan tai työttömyyskirteeseen. Ne mm. hiillosti minua lopettamaan juuri pystyttämäni firman.

      ei niillä ollut oikeasti mitään käsitystä työllistymisestä tai mistään muustakaan...rahastusta puhtaimmillaan.

      Täysin psykedeelistä menoa....se "ohjaaja" oli takuulla itsekkin ulosheitetty....mikä lie.
      Todella painajainen koko kokemus.

    • palvelinvirhe

      "palvelinvirhe"

      siksi täällä on näin monta samaa vastausta

    • Willihelmi

      Mulla oli ainakin ihan erilainen kokemus noposelta kuin sulla. Uracoutsi oli tosi asiantunteva ja mua ei todellakaan laitettu mihinkään vaan sain ihan itse päättää mihin haettiin. Voi olla, että sun tilanne oli muutenkin jo niin hankala, kun vakuutusyhtiökin oli katsonut heittäytyä hankalaksi.. mutta tosiaan, Noposen palveluista ei ole kuin hyvää sanottavaa ja sain heidän avullaan uuden työpaikan.

    • Juha__8

      Itsellä hyvät kokemukset MPS:n palveluista, kattava kokonaisuus ja niiden nettipalvelusta löytyi tapaamisten väiinkin paljon tietoa mitä pystyi kertaamaan kun tein työhakemuksia ja puhelintiedusteluita kiinnostaviin yrityksiin. Viime viikolla kuusikymppinen sukulaismieskin työllistyi MPS:n ohjelman tukemana, mutta hän oli tosin johtajatason kaveri.

      • Onni.x

        Mä oon ollu Sarasella, MPS:llä ja Noposella, kaikki ihan hyviä. Oonkohan jotenkin tämän alan liiankin hyvin tutustunut.. :) no IT-alalla olleena irtisanomistilanteita tulee kun sopimuksia menetetään yms. Noposella oli selvästi yksilöllisin palvelu, Sarasella hyvä portaali ja MPS:lläkin, mutta niissä oli enemmän liukuhihnalla ja paljon ylimalkaisempaa taas se työnhaun ohjaaminen. Mikä sit sopii kenellekin. Mä sain ehkä eniten siitä, että ihan rauhassa mietittiin miten aiotaan töihin palata ja Noposen kautta mä työllistyin seuraavaan työhön kaikkein nopeiten. Kiitokset heidän Sadulle isosta ohjauksesta kanssani!! Hän on työntekijä paikallaan!


      • Anonyymi
        Onni.x kirjoitti:

        Mä oon ollu Sarasella, MPS:llä ja Noposella, kaikki ihan hyviä. Oonkohan jotenkin tämän alan liiankin hyvin tutustunut.. :) no IT-alalla olleena irtisanomistilanteita tulee kun sopimuksia menetetään yms. Noposella oli selvästi yksilöllisin palvelu, Sarasella hyvä portaali ja MPS:lläkin, mutta niissä oli enemmän liukuhihnalla ja paljon ylimalkaisempaa taas se työnhaun ohjaaminen. Mikä sit sopii kenellekin. Mä sain ehkä eniten siitä, että ihan rauhassa mietittiin miten aiotaan töihin palata ja Noposen kautta mä työllistyin seuraavaan työhön kaikkein nopeiten. Kiitokset heidän Sadulle isosta ohjauksesta kanssani!! Hän on työntekijä paikallaan!

        Mulle sattui Mps:llä niin nuiva tyyppi, että en taida mennä uudestaan nöyryytettäväksi. Kun on irtissnottu niin ei kaipaa enää lisää lyömistä. Itsetunto muutenkin yli viiskymppisellä miinuksella tälläisessä tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle sattui Mps:llä niin nuiva tyyppi, että en taida mennä uudestaan nöyryytettäväksi. Kun on irtissnottu niin ei kaipaa enää lisää lyömistä. Itsetunto muutenkin yli viiskymppisellä miinuksella tälläisessä tilanteessa.

        Sarasella olin, ei ollut vaihtoehtoja. Mukavia ne jutteli ja antoivat neuvoja CV:n hiomiseen.
        Mutta ei ne sopivia töitä tai työpaikkoja löytäneet, sitten hakeuduin pois Suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle sattui Mps:llä niin nuiva tyyppi, että en taida mennä uudestaan nöyryytettäväksi. Kun on irtissnottu niin ei kaipaa enää lisää lyömistä. Itsetunto muutenkin yli viiskymppisellä miinuksella tälläisessä tilanteessa.

        Mps:llä oli ihan asiakaspalveluun soveltumaton konsultti auttamassa, ei häntä kiinnostanut muu kuin esitellä omaa "hienoa" työuraansa. Ei todellakaan kaipaa kuulla siitä silloin, kun itse olet irtisanottu ja masentunut tilanteesta. Mitään oikeaa apua ei sieltä tullut, olisin voinut samat tiedot itse hankkia netistä. Ei mitään ohjausta tai pohdintaa siihen, mikä voisi kiinnostaa, mihin tulevaisuudessa, onko hyvä cv tai LinkedIn jne. Kokemuksena outplacementista ihan nolla. Olen kuullut, että muissa paikoissa ollut toista, joten älkää menkö tuonne. Myöskään työkaverini ei suositellut heidän toista konsulttiaan, joten vaihto toiselle heidän sisällään ei ois auttanut. Töitä löysin itsenäisesti, toivottavasti aloitan uudessa paikassa elokuussa.


    • Anonyymi

      Saranen consulting oli minulle ihan yhtä tyhjän kanssa, olin Nokian irtisanottujen listoilla ja jouduin sinne koska Nokia oli Sarasen asiakas. Koskaan ei saanut aikaa alle kuukauteen yksilölliseen valmennukseen ja sitten kun sinne sai ajan, ei mitään hyötyä tapaamisesta, päin vastoin tuntui nöyryyttävältä ja se vähäinenkin itsetunto niitattiin maahan. Sarasella on muutamia hyviä koulutuksia, mutta se omavalmentajatouhu on aivan surkeaa. Niin ja tämä omavalmentaja lupasi olla yhteydessä kolme kertaa ja tasan kolmesti petti lupauksensa minuun päin.. Muista firmoista ei oo kokemusta, mutta tämä Saranen ei ainakaan minulle ollut millään lailla hyödyllinen.

      • Anonyymi

        Saraselta ihan sama kokemus täälläkin, se heidän yksilöllinen valmennus ei toimi ollenkaan. Ryhmäkoulutukset ovat ihan hyviä osa, mutta mitään ei kannata odottaa apua niistä yksilötapaamisista, jos sinne ylipäätään sattuu pääsemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saraselta ihan sama kokemus täälläkin, se heidän yksilöllinen valmennus ei toimi ollenkaan. Ryhmäkoulutukset ovat ihan hyviä osa, mutta mitään ei kannata odottaa apua niistä yksilötapaamisista, jos sinne ylipäätään sattuu pääsemään.

        Pääsin kun odotin Sarasella kaksi kuukautta, tapaaminen kesti reilun vartin ja oli aivan turha. Mitään apua en saanut, joten tämä kokemus Sarasen outplacementista riitti. Töitä löysin onneksi omin avuin.


    • Anonyymi

      Sarasella luvataan tapaamisia sen niiden uraohjaajan kanssa, mutta eivät ole yhteydessä tai sitten kun on ollut itse useasti sinnepäin ja saa jonkun kiinni, niin tapaamiset menee kolmen neljän kuukauden päähän. Olen Nokian Bridge-ohjelmassa ja en voi suositella Sarasen palveluja kenellekään. En ole saanut heiltä mitään apua.

      • Anonyymi

        Ihan sama kokemus täällä, Sarasesta ei mitään hyötyä kun ei sinne edes pääse niiden konsultointia saamaan. Työkaveri pääsi samaan palveluun katjanoponen firmaan ja hän tavannut sen konsultin varmaan kuus seitsemän kertaa tänä aikana kun mä odotan ekaa aikaa Saraselle. Noposelle ei kuulemma kaikki pääse, sanottiin kun kysyin sitä, joten ei käy tasan nää palvelut. Kiitis vaan 20 vuoden työurasta Suomen tavoitellummassa työpaikassa N:llä..


    • Anonyymi

      Barona otti omille palkka listoilleen hetkeksi, mutta kenkää sieltä tuli heti kun määräaika loppui, mitä olivat työnantajalleluvanneet pitää. Eikä mitään apua uuden työn etsimiseen, voi katsella heidän omia paikkoja mutta ei niitä täällä keskisuomessa mitenkään paljon ole tarjolla mun ikäiselle tai mun alalla.

      • Anonyymi

        Sama kokemus mulla oli paljon lupauksia kun neuvotteluissakin olin mukana, mutta kaikki sai låhteä kun entisen työnantajan maksama aika loppui. Älkää ottako Baronan puhetta todesta myynti vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kokemus mulla oli paljon lupauksia kun neuvotteluissakin olin mukana, mutta kaikki sai låhteä kun entisen työnantajan maksama aika loppui. Älkää ottako Baronan puhetta todesta myynti vaiheessa.

        Barona kokemus huono täällakin. Ei jatkunu työ vaikka paljon luvattiin. Korona aika yllätyksemä vaikuttaa kuulemma jännä kun se tuli yllätyksenä, korona ollu vasta maaliskuulta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Barona kokemus huono täällakin. Ei jatkunu työ vaikka paljon luvattiin. Korona aika yllätyksemä vaikuttaa kuulemma jännä kun se tuli yllätyksenä, korona ollu vasta maaliskuulta..

        Älkää todellakaan luottako Baronan lupauksiin, he lupaavat vaikka mitä, mutta jokainen meistä sai lähtöpassit kun sovittu työllistymisaika meni umpeen. Jotain muuta tarjosivat osalle tilalle, murto-osalla aiempaa palkkaa ja keikkahommia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää todellakaan luottako Baronan lupauksiin, he lupaavat vaikka mitä, mutta jokainen meistä sai lähtöpassit kun sovittu työllistymisaika meni umpeen. Jotain muuta tarjosivat osalle tilalle, murto-osalla aiempaa palkkaa ja keikkahommia.

        Baronalta ihan sama kokemus itselläni. Lupasivat ottaa töihin, lupaukseksi jäi.


    • Anonyymi

      AS3:lla kokemus ei ollut minua auttava, pari kertaa juteltiin etänä jonkun konsultin kanssa, ei ollu hääppöistä apua. Itse löysin työpaikan.

      • Anonyymi

        Ihan sama, ei sille saanut edes aikoja kun viikkojen päähän, olin siinä vaiheessa löytänyt itse uuden työn, sitten tämä Äääskolmen muutosturvakonsultti vaimikälie oli oli ihan ihmeissään, kun en tarvinnutkaan hänen olemattomia "palveluitaan". Yhden kerran kävin siellä, ei mitään hyötyä ollut siitä. Annoin kyllä palautetta ex-työnantajalle, mutta eipä siitä varmaan mitään hyötyä ollut, ihan surkeaa toimintaa koko firmalta tuo niiden valmennus. Muista firmoista ei ole kokemusta, mutta tuota AS3:sta en suosittele kenellekään.


    • Anonyymi

      Muutosturvasta, tiesittekö tätä. Minä en tiennyt, että minulla on oikeus hakea töitä työaikana, kukaan ei töissä tätä kertonut.

      Muutosturva on toimintamalli, jolla parannetaan irtisanottujen työntekijöiden asemaa ja tuetaan heidän uudelleen työllistymistään.

      Muutosturvan tarkoitus on auttaa ja tukea työntekijää, joka tulee irtisanotuksi yrityksen tuotannollisista ja taloudellisista tai työnantajan toiminnan uudelleenjärjestelyistä johtuvista syistä.

      Oikeus työllistymisvapaaseen irtisanomisaikana
      Irtisanotulla työntekijällä on oikeus 5–20 päivän mittaiseen palkalliseen työllistymisvapaaseen irtisanomisaikana. Vapaan pituus määräytyy irtisanomisajan pituuden mukaan.

      Tämmöistä outplacementia ja omien asioideni ja oikeuksieni ajajaa olisin kyllä tarvinnut, nyt ehkä olen saamassa uuden työn, mutta osa-aikaisen. Parempi sekin toki kuin ei mitään muuta

    • Anonyymi

      Meidän työpaikalla käytiin tuotannollis-taloudelliset yt-neuvottelut pian organisaatiouudistuksen jälkeen. Noin 50 sai lähtöpassit ja kaikille tarjottiin työsuhteen päättösopimusta. Kolmisenkymmentä ei ottanut "pakettia" ja heidät irtisanottiin. Muutama 6 kk irtisanomisajalla ollut on edelleen talossa, vaikka hommien piti loppua jo huhannuksen maissa. Se on minusta hyvä outplacement, ei tosin kovin onnistunut työnantajan kannalta. Uusiakin on tänä vuonna palkattu jo parisataa.

    • Anonyymi

      Olen ollut noposella sekä lisäksi ostanut kerran palvelua sellaiselta yksinyrittäjänaiselta. Molemmat oli ihan hyvä kokemus, Noposen avulla vaihdoin uuteen työhön, sain heiltä sisäpiirin vinkin yhdestä paikasta eikä ollu muita hakijoita siihen paikkaan.

      • Anonyymi

        Noposelle ääni täältäkin. www.katjanoponen.fi voi katsoa suoraan noita videoita kokemuksista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1967
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1703
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1658
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1537
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1495
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1387
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1281
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      18
      1233
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe