LAPALUUN BURSIITTI

Kokemuksia..?

Onko knelläkään ollut lapaluun bursiittia? Onko leikattu? Kaikki kokemukset kullan arvoisia.

4

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää

      että on bursiitti? Minkälaisia oireita aiheuttaa? Miten se on todettu? Itselläni on lapaluun seutu kipeänä samoten solisluu sekä rintaranka.

      • Kokemuksia..?

        Aika harvinainen tietääkseni, lapaluun toistoliikkeen aiheuttama rasitusvamma. Samaan tapaan kuin lonkassa. Käsittääseni voi olla esim maalareilla, ikkunanpesijöillä, kilpasoutajalla tai pesiksen pelaajalla, yli pään toistoliikkeitä, paljon... Siksi harvinainen.

        Lapaluun seudussa polttavaa, pistävää ja kovaa kipua. Kortisonin pitäisi ainakin hetkellisesti auttaa, muuten kys. muu sairaus. Itsekkään en juuri enempää tiedä... Mullakin siis tämän lisäksi rintarankakipuja, solisluunalue kipeä, kerää nesteturvotusta solisluun kuoppaan jne. TOS voi aiheuttaa samantyyppistä kipua ja oireita, mutta tos-jumpat ei tähän tehoa...

        Olisko ketään jolla olisi jo diagnosoitu?


      • todetaan?
        Kokemuksia..? kirjoitti:

        Aika harvinainen tietääkseni, lapaluun toistoliikkeen aiheuttama rasitusvamma. Samaan tapaan kuin lonkassa. Käsittääseni voi olla esim maalareilla, ikkunanpesijöillä, kilpasoutajalla tai pesiksen pelaajalla, yli pään toistoliikkeitä, paljon... Siksi harvinainen.

        Lapaluun seudussa polttavaa, pistävää ja kovaa kipua. Kortisonin pitäisi ainakin hetkellisesti auttaa, muuten kys. muu sairaus. Itsekkään en juuri enempää tiedä... Mullakin siis tämän lisäksi rintarankakipuja, solisluunalue kipeä, kerää nesteturvotusta solisluun kuoppaan jne. TOS voi aiheuttaa samantyyppistä kipua ja oireita, mutta tos-jumpat ei tähän tehoa...

        Olisko ketään jolla olisi jo diagnosoitu?

        Näkyykö tavallisissa kuvissa tai ultra tutkimuksessa vaiko MRI:ssä?


    • Anonyymi

      Vanha keskustelu mutta pakko kommentoida! Mulla on ollu nyt muutaman päivän aika pahaa kipua oikean lapaluun seudulla, helpottaa tietyssä istuma-asennossa ja makuuasennossa, särkylääkkeet ei auta mitään. Ajan työkseni trukkia ja sitä ajaessa kipu on kaikista pahinta, kuten myös jos joutuu istua tuolilla jossa on kova selkänoja. Mulla on usein ollut lonkassa bursiitti ja tajusin että tämä kipu tuntuu ihan samalta mutta vain lapaluun kohdalla. En pyöritä trukin rattia tällä kädellä mutta painelen nappeja ja joudun kumartua eteenpäin painelemaan. Mietin voisiko jotenkin johtua siitä? Ahdistaa kun pelkään että tämä on jotain vakavaa tai että menetän työni tämän takia. Ikinä ennen ei ole tällaista ollut vaikka olen ollut töissä 3 vuotta ja tehnyt välillä todella pitkiä työpäiviä ilman vapaita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe