tietoa Millenium mps-400?

jovain

onko kokemuksia MILLENIUM MPS-400 E-DRUM STEREO SET ...?

voiko pädejä vaihtaa mesh headiin? onnistuuko tuplapedaalin lisäys? voiko lisätä extrapadeja? kaikenlainen tieto ja kokemukset olisi tarpeen...

13

3106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urkki Audio

Mulle tulee noi about viikon sisällä. Mitä oon lukenu niin pädejä voi vaihtaa mesh headeiks, tuplapedaalin lisäys onnistuu (en tiedä onko bassari stereo), extrapädien lisäys ei kai onnistu koska ei oo kuin 9 inputia tohon "aivoon". Mitä nyt oon löytäny mielipiteitä ja arvosteluja niin hinta/laatu-suhde noissa on enemmän kuin kohdallaan. En oo ite rumpali, tarviin noista vaan sen midi-outin, joten en odotakaan mitään hyper-realismia noiden hakkaamisesta. Katotaan miltä ne tuntuu kun paketti tulee Thomannilta.

• kommenttia...

sen basaripädin ei tarvi olla stereo vaikka tuplapedaaleita käyttäisikin, ne naputtaa kuitenkin sitä samaa pädiä. Sitä "stereota" tarvitaan esim. siihen kun virvelissä pitää erottaa kantti ja kalvo tai pellissä kupu ja reuna.

Toiseksi, olet melkoinen velho jos olet netistä onnistunut löytämään yhtään milleniumeja kehuvaa kirjoitusta... mutta onnea valitsemallanne tiellä, jos et tarvi kuin midisignaalin eikä sinun tarvi niitä koskaan purkaa ja kasata uudelleen (vrt ikean kalusteet) niin siinä tarkoituksessa ne ehkä menee.

• Urkki Audio
        kommenttia... kirjoitti:

sen basaripädin ei tarvi olla stereo vaikka tuplapedaaleita käyttäisikin, ne naputtaa kuitenkin sitä samaa pädiä. Sitä "stereota" tarvitaan esim. siihen kun virvelissä pitää erottaa kantti ja kalvo tai pellissä kupu ja reuna.

Toiseksi, olet melkoinen velho jos olet netistä onnistunut löytämään yhtään milleniumeja kehuvaa kirjoitusta... mutta onnea valitsemallanne tiellä, jos et tarvi kuin midisignaalin eikä sinun tarvi niitä koskaan purkaa ja kasata uudelleen (vrt ikean kalusteet) niin siinä tarkoituksessa ne ehkä menee.

Lähinnä sitä ajattelin tossa ton bassarin stereo-sydeemin kohdalla ettei se stereo ainakaan huono asia ois ollu.. Tosin hevissä nyt ei paljoa haittaa vaikka se basari oiskin lähellä machine gun -efektiä.

Stereo on must tossa virkussa, ois saanu olla enemmänkin aluita mistä eri signaalia lähettää mut pärjään hyvin tolla sterollakin.

Joo velhon ominaisuuksia kai sit on, oon löytäny se scheissee että kehuvaa kirjotusta koskien settiä. En tarvii kuin midi-signaalin ja ne jää studioon paikalleen kun ne kerran kasaa, ne ei tuu "Rampe & Naukkis"-käyttöön joka keikalle.

Sehän on selvä asia että laadusta saa maksaa ja halvalla et saa kuin epätopeja, mut jos toi nyt ei ihan Partasen lastenrumpusettiä muistuta niin tulee ajamaan mun käyttötarkotukset enemmän kuin sata jänistä. Eri asia jos ois 2000€ käyttää niin en tommosiin kattoiskaan. Horses for courses.

• Urkki Audio
        Urkki Audio kirjoitti:

Lähinnä sitä ajattelin tossa ton bassarin stereo-sydeemin kohdalla ettei se stereo ainakaan huono asia ois ollu.. Tosin hevissä nyt ei paljoa haittaa vaikka se basari oiskin lähellä machine gun -efektiä.

Stereo on must tossa virkussa, ois saanu olla enemmänkin aluita mistä eri signaalia lähettää mut pärjään hyvin tolla sterollakin.

Joo velhon ominaisuuksia kai sit on, oon löytäny se scheissee että kehuvaa kirjotusta koskien settiä. En tarvii kuin midi-signaalin ja ne jää studioon paikalleen kun ne kerran kasaa, ne ei tuu "Rampe & Naukkis"-käyttöön joka keikalle.

Sehän on selvä asia että laadusta saa maksaa ja halvalla et saa kuin epätopeja, mut jos toi nyt ei ihan Partasen lastenrumpusettiä muistuta niin tulee ajamaan mun käyttötarkotukset enemmän kuin sata jänistä. Eri asia jos ois 2000€ käyttää niin en tommosiin kattoiskaan. Horses for courses.

Tässäpä ensitunnustelua ameriikan ihmekielellä:

Ok..

It was like having x-mas present a bit earlier! Setup was easy and fast. First impression about build quality was not so über solid, but after tightening the screws it felt really good. Plug in from pad to the "brain" and start messing around..

Built in sounds are really shit, I'd say you can play for fun with those but that's it, enough for me.

Plug in USB and XP installs drivers automatically. Reaper sees all MIDI-signals very well, rim-shots and hi-hat controller sends all three signals (closed, open and pedal pressed down) very well. Adjusting pad/rim/kick-sensitivity from brain was really easy.

BUT... I can't play Analogue Drum-samples from Shortcircuit, at least not with acceptable latency. I guess it's not made for live-playing with such a massive sample-library. I don't know, just my thoughts about testing Shortcircuit this way.

I'll test some more tomorrow with other VSTi and library, possibly EZDrummer. I haven't played other e-drums, but I'd say for money this set is a no brainer. Pads react very well, I play quite softly, and over all I'm more than pleased with my purchase. MORE than pleased!!!

• Urkki Audio
        Urkki Audio kirjoitti:

Tässäpä ensitunnustelua ameriikan ihmekielellä:

Ok..

It was like having x-mas present a bit earlier! Setup was easy and fast. First impression about build quality was not so über solid, but after tightening the screws it felt really good. Plug in from pad to the "brain" and start messing around..

Built in sounds are really shit, I'd say you can play for fun with those but that's it, enough for me.

Plug in USB and XP installs drivers automatically. Reaper sees all MIDI-signals very well, rim-shots and hi-hat controller sends all three signals (closed, open and pedal pressed down) very well. Adjusting pad/rim/kick-sensitivity from brain was really easy.

BUT... I can't play Analogue Drum-samples from Shortcircuit, at least not with acceptable latency. I guess it's not made for live-playing with such a massive sample-library. I don't know, just my thoughts about testing Shortcircuit this way.

I'll test some more tomorrow with other VSTi and library, possibly EZDrummer. I haven't played other e-drums, but I'd say for money this set is a no brainer. Pads react very well, I play quite softly, and over all I'm more than pleased with my purchase. MORE than pleased!!!

Edelleen pitää kehua tätä settiä.

Ainut pikkuisen kysymysmerkin arvoinen juttu on hihatin herkkyyden säätäminen. Se on nyt herkimmillään, 0-16 arvosta 16-arvolla, jos menis 20 asti niin ois mun soittoon passeli. Tosin en oo rumpali ja noi soittotekniikat on vielä hakusessa. Haikkaa pitää aika tanakasti soittaa että rekisteröi jokaisen iskun, siks ehken dynamiikka kärsii. Tosin nää nyt on vaan mun näkemyksiä.

Mut pitää vielä testailla ja ettiä sitä optimaalista iskukohtaakin siitä haikasta.

En oo pahemmin edes tutkaillu asian puolta moduulin soundien kanssa, puhun nyt vaan MIDI-ulostulon (USBn kautta) kamasta.

Joka tapauksessa, annan edelleen hyvin lähelle papukaijan merkkiä olevan arvosanan.

• kommenttia...
        Urkki Audio kirjoitti:

vaan tuohon machine gun -efektiin että sillä stereoudella (onpas sana) ei oikeastaan sen kanssa ole mitään tekemistä vaan pädin/kautta modulin herkkyydellä. Tuohan oli enemmänkin kultaisen 80 -luvun oireita eli rummut tuotti yhtä suuren äänen riippumatta lyönnin kovuudesta.

• Urkki Audio
        kommenttia... kirjoitti:

vaan tuohon machine gun -efektiin että sillä stereoudella (onpas sana) ei oikeastaan sen kanssa ole mitään tekemistä vaan pädin/kautta modulin herkkyydellä. Tuohan oli enemmänkin kultaisen 80 -luvun oireita eli rummut tuotti yhtä suuren äänen riippumatta lyönnin kovuudesta.

Jep, oikeassa oot ton padin/moduulin herkkyyden suhteen. Mulla oli vaan jossain takaraivossa joku muistikuva/tuntuma että jos se bassarin pädi ois stereo, niin sillon ois voinu kahdelle eri bassarille oikean tuplabassarin tyyliin heittää midit. Mut tää oli nyt vaan väärin muistamista jne.

Edelleen, haukkukaa ketkä haukutte, itse ainakin pidän setistäni erikoisen paljon. Pitäisköhän sille naisen nimi antaa..

• Urkki Audio
        Urkki Audio kirjoitti:

Jep, oikeassa oot ton padin/moduulin herkkyyden suhteen. Mulla oli vaan jossain takaraivossa joku muistikuva/tuntuma että jos se bassarin pädi ois stereo, niin sillon ois voinu kahdelle eri bassarille oikean tuplabassarin tyyliin heittää midit. Mut tää oli nyt vaan väärin muistamista jne.

Edelleen, haukkukaa ketkä haukutte, itse ainakin pidän setistäni erikoisen paljon. Pitäisköhän sille naisen nimi antaa..

Updates:

Hihatin herkkyyden säätökin on menny eteenpäin, siellä on velocityyn liittyvä Curve-toiminto Function-napin alla josta sai sitä herkkyyttä vielä lisää esiin. Muutenkin Curve ja yleisempi herkkyys-säätö antaa aika hyvin personalisointimahiksia kannujen säätöön, pientä tuunia vielä ja homma on enemmän kuin bueno.

Ai niin, hankin vielä Steven Slate Drums EX-soundisoftan ton kaveriks, toimii kuin bussin vessa!

• Urkki Audio
        Urkki Audio kirjoitti:

Updates:

Hihatin herkkyyden säätökin on menny eteenpäin, siellä on velocityyn liittyvä Curve-toiminto Function-napin alla josta sai sitä herkkyyttä vielä lisää esiin. Muutenkin Curve ja yleisempi herkkyys-säätö antaa aika hyvin personalisointimahiksia kannujen säätöön, pientä tuunia vielä ja homma on enemmän kuin bueno.

Ai niin, hankin vielä Steven Slate Drums EX-soundisoftan ton kaveriks, toimii kuin bussin vessa!

Update:

Snare-päd on lähinnä anal-ögonista, sen dynamiikka muistuttaa lähinnä koivuhalkoa. Käytössä on muutenkin vain kaks tomia, joten vaihdoin snare-pädin tilalle ylimääräisen tomi-pädin. Eihän se nyt soittotuntumaltaan oo mikään "kaksinen", mut helkutin paljon paremmin ja luonnollisemmin tuuttaa midi-outtiin tavaraa. Nyt pystyy esim kevyillä kapuloilla soittamaan EZDrummerin brush-settiä ja kuulostaa ihanpa "melkein" siltä kuin soittais vispilöillä. Ja muutenkin se osuma-alue ei oo siinä golfpallon kokoisella alueella keskellä ja siitä sit helkutin kovaa, vaan päd ottaa aika mukavasti ympäriämpäri aluetta iskut silleen että hiljaa tulee ja kovaa tulee eikä välissä oo käsittämätöntä kuilua.

Edelleen suosittelen tätä settiä hintaansa nähden. Ei ehken livekäyttöön eikä maailman parhainta oikean rummun tatsia hakevalle, mutta omaan iloon nippanappa studiokäyttöön ihan kurko setti. Tosin jos on kolme kertaa enemmän laittaa Rollen settiin niin eikun vaan. Piste.

• tuota..
        Urkki Audio kirjoitti:

Update:

Snare-päd on lähinnä anal-ögonista, sen dynamiikka muistuttaa lähinnä koivuhalkoa. Käytössä on muutenkin vain kaks tomia, joten vaihdoin snare-pädin tilalle ylimääräisen tomi-pädin. Eihän se nyt soittotuntumaltaan oo mikään "kaksinen", mut helkutin paljon paremmin ja luonnollisemmin tuuttaa midi-outtiin tavaraa. Nyt pystyy esim kevyillä kapuloilla soittamaan EZDrummerin brush-settiä ja kuulostaa ihanpa "melkein" siltä kuin soittais vispilöillä. Ja muutenkin se osuma-alue ei oo siinä golfpallon kokoisella alueella keskellä ja siitä sit helkutin kovaa, vaan päd ottaa aika mukavasti ympäriämpäri aluetta iskut silleen että hiljaa tulee ja kovaa tulee eikä välissä oo käsittämätöntä kuilua.

Edelleen suosittelen tätä settiä hintaansa nähden. Ei ehken livekäyttöön eikä maailman parhainta oikean rummun tatsia hakevalle, mutta omaan iloon nippanappa studiokäyttöön ihan kurko setti. Tosin jos on kolme kertaa enemmän laittaa Rollen settiin niin eikun vaan. Piste.

"Tosin jos on kolme kertaa enemmän laittaa Rollen settiin niin eikun vaan"
        Ei nyt ihan noinkaan, MPS400 on n. 470€, Rollen HD-1 n. 600 € ja TD4 800€.
        Että ei tarvi laittaa edes kahta kertaa enemmän rahaa niin saa jo valovuosia
        laadukkaampaa tavaraa...

• Urkki Audio
        tuota.. kirjoitti:

"Tosin jos on kolme kertaa enemmän laittaa Rollen settiin niin eikun vaan"
        Ei nyt ihan noinkaan, MPS400 on n. 470€, Rollen HD-1 n. 600 € ja TD4 800€.
        laadukkaampaa tavaraa...

"Ei nyt ihan noinkaan, MPS400 on n. 470€, Rollen HD-1 n. 600 € ja TD4 800€.
        laadukkaampaa tavaraa..."

Ok, en väitä vastaan etteikö Rollet ois pädeinä laadukkaampia ym.

Tässä nyt mulla on ollu vaan pointtina että Milleniumin sisäänrakennetut soundit on täyttä paskaa, ja mulla on setti käytössä VAIN MIDI-outia käyttäen. Ei taida Rollet vielä ihan tohon ehdottamaas hintaan tuutata MIDI-outia? Mä en nyt oo tässä riitaa haastamassa, jotenkin nää väittelyt tuntuu menevän aina tasolle "kummanko eukko on parempi"-tyyliin aika personal taste meiningille.

Mun pointtina on edelleen se että jos haluaa ulkoista soundmodulea (elikkäs PC:ltä matskua tässä tapauksessa) soittaa mieluummin rummuilla kuin kiippareilla, niin MPS-400 on erittäin loistava veto tähän hintaluokkaan. Tuttava kävi kokeilemassa jonkun aikaa sit settiä Steven Slate Drumsin soundeilla ja toissapäivänä tilas Thomannilta MPS-400 -setin.

Jokainen tyylilllään.

• tuota...
        Urkki Audio kirjoitti:

"Ei nyt ihan noinkaan, MPS400 on n. 470€, Rollen HD-1 n. 600 € ja TD4 800€.
        laadukkaampaa tavaraa..."

Ok, en väitä vastaan etteikö Rollet ois pädeinä laadukkaampia ym.

Tässä nyt mulla on ollu vaan pointtina että Milleniumin sisäänrakennetut soundit on täyttä paskaa, ja mulla on setti käytössä VAIN MIDI-outia käyttäen. Ei taida Rollet vielä ihan tohon ehdottamaas hintaan tuutata MIDI-outia? Mä en nyt oo tässä riitaa haastamassa, jotenkin nää väittelyt tuntuu menevän aina tasolle "kummanko eukko on parempi"-tyyliin aika personal taste meiningille.

Mun pointtina on edelleen se että jos haluaa ulkoista soundmodulea (elikkäs PC:ltä matskua tässä tapauksessa) soittaa mieluummin rummuilla kuin kiippareilla, niin MPS-400 on erittäin loistava veto tähän hintaluokkaan. Tuttava kävi kokeilemassa jonkun aikaa sit settiä Steven Slate Drumsin soundeilla ja toissapäivänä tilas Thomannilta MPS-400 -setin.

Jokainen tyylilllään.

en minäkään mitään riitaa tässä haasta, mutta:
        "Ei taida Rollet vielä ihan tohon ehdottamaas hintaan tuutata MIDI-outia?"
        Niin ku hä? MIDI-outtihan on niin peruskauraa että se löytyy kaikista rolandin moduleista ja varmaankin lähes tulkoon kaikista muidenkin merkkien moduleista.

• Urkki Audio
        tuota... kirjoitti:

en minäkään mitään riitaa tässä haasta, mutta:
        "Ei taida Rollet vielä ihan tohon ehdottamaas hintaan tuutata MIDI-outia?"
        Niin ku hä? MIDI-outtihan on niin peruskauraa että se löytyy kaikista rolandin moduleista ja varmaankin lähes tulkoon kaikista muidenkin merkkien moduleista.

Jep, taidat olla oikeassa ton Rollen outputin suhteen. En vaan sitä noin "äkkisiltään" löytäny esim Thomannin Rolle-esittelyissä joten taisin puhua reikiä päähäni ja osoitin tyhmyyteni asiassa. En oo edelleenkään rumpali, ja tietämys noista asioista on vielä aika pieni. Mut, ostakaa mitä ostatte, mulle ihan sama. Pääasia että pää on lasia ja saan omassa studiossa noilla viestiketjun aiheisilla tehtyä mitä tarviin ja haluan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe