Kysymys olisi yksinkertaisuudessaan kumpi olisi kannattavampi? Halpoja pianoja tuntuu saavan samaan hintaan kuin kalliita kosketinsoittimia. Soittamaan alan kyllä vasta opetella, mutta olen kiinnostunut vain hyvästä pianosoinnista ja klassisesta musiikista...
Jos kosketinsoitin niin montako oktaavia sen olisi hyvä olla ja minkä merkkinen ja mallinen (tavoitteena siis klassiseen musiikkiin sopiva piano sointi)... Toisaalta mihin pianon ostossa pitää kiinnittää huomiota, onko esim. virittäminen kallista?
Olisin erittäin kiitollinen neuvoista ja vinkeistä asian suhteen!!!
Piano vai kosketinsoitin...
2
1967
Vastaukset
- ...
Jos pianosoundi ja klassinen musiikki ovat tärkeitä, mitään muuta kuin täyspainotettuja koskettimia ei kannata ajatellakaan (ei siis myöskään ns. puolipainotettuja (semi-weighted)). Tällöin myös koskettimia on aina se 88 eli reilu 7 oktaavia. Merkit ovat makuasioita, mutta esim Yamaha on yleensä ihan perusturvallinen ostos (unohda kuitenkin se NP30 mitä jossain mainostetaan "pianona" - siinä on juuri tuollaiset puolipainotetut koskettimet).
Akustiset pianot ovat sitten täysin yksilöitä - halpa käytetty piano voi olla täydellinen pommi joten suosittelen etsimään valintaan apua. Pianon viritys on siinä sadan euron paikkeilla per kerta, jotkut pärjäävät yhdellä virityksellä vuodessa, jotkut kahdella. - akustista pianoa
Suosittelen ehdottomasti akustista pianoa klassisen musiikin soittoon. Ns. kunnollinen kosketinsoitin maksaa sen verran että sillä hinnalla saa jo ihan hyvän pianon, ja oikealla pianolla soitettuna klassisesta musiikista saa eniten irti. Tämä siis minun mielipiteeni. Olen klassisen pianonsoiton opetaja ja omistan sekä akustisen pianon että keikkapianon, joka on korkealaatuinen ammattilaissoitin (Roland RD700-gx), sinänsä hyvä mutta klassista treenaan mieluiten akustisella.
Tsemppiä pianonsoiton harrastamiselle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024823Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493242Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071332- 161049
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1081020Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah421012Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40981