"Pieni määrä läskiä ei ole pahaksi, jos mielii elää vanhaksi.
Eliniän kannalta muutama kilo yli normaalipainon ei ole pahitteeksi. (ZUMA WIRE)Kanadalaistutkimuksen mukaan ylipainoiset elävät pidempään kuin alipainoiset, normaalipainoiset ja liikalihavat. Kaikkein huonoin tilanne on alipainoisilla sekä reilusti liikalihavilla, jotka kuolevat keskimäärin muita aikaisemmin
Tutkimusta varten seurattiin yli 11 000 kanadalaisen terveystietoja 90-luvun puolivälistä aina vuoteen 2007 asti.
Vastaavaan tulokseen ovat aiemmin päässeet muutkin tutkijat. Viime kuussa toinen tutkimusryhmä raportoi, että ylipainoiset sydänpotilaat elävät hoikkia pidempään. Tutkimusten mukaan ihmisillä, joiden painoindeksi (BMI) on välillä 25-29,9, on paras ennuste eliniän suhteen. Kyseistä tulosta onkin alettu nimittää hiukan harhaanjohtavasti obesiteettiparadoksiksi."
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/200906299849355_lh.shtml
voi helvetti pakko alkaa laihduttamaan
Ylipainoiset elävät pidempään
16
146
Vastaukset
- ..sittepä en..
..taiakkaa laihuttaa...=o)
..mullako oisi 27,8 indeksi..=o/- Cranky_geek
että nyt sulla on silavat just hyvin. ;)
- ..mun..
Cranky_geek kirjoitti:
että nyt sulla on silavat just hyvin. ;)
silavat..=o)...
...mahton mies kertakaikkiaan..nii..sulle mie ne lupasin lahjottaa ;o)
..mut eipä hättää sitte sul olis silavaa riittämii..niiko tuota alotuksen aihettakii aatellen..x'D
...*suupielet suklaas*..
=o) - Cranky_geek
..mun.. kirjoitti:
silavat..=o)...
...mahton mies kertakaikkiaan..nii..sulle mie ne lupasin lahjottaa ;o)
..mut eipä hättää sitte sul olis silavaa riittämii..niiko tuota alotuksen aihettakii aatellen..x'D
...*suupielet suklaas*..
=o)mutta ei tarvi. Mullahan on muutenkin painoindeksi ton 27. Mut jos sulla uhkaa laskea ton alle, niin mä voin syödä parit leivokset ja nakata ylimääräiset sulle, niin elät pidempään ja säilyt muksan muodokkaana. x)
- ..voi ränksy...
Cranky_geek kirjoitti:
mutta ei tarvi. Mullahan on muutenkin painoindeksi ton 27. Mut jos sulla uhkaa laskea ton alle, niin mä voin syödä parit leivokset ja nakata ylimääräiset sulle, niin elät pidempään ja säilyt muksan muodokkaana. x)
..minkä meinaat tehhä...=o)
...vaa tarttee mun saaha tosta massun ympäriltä ne lötköt vattalohakset henkii...sekä vähäse rasvaa vähemmälle...niiko kankuistakii mu siihi kankkuiluu hjelppaa pyöräily..eiks ni...=o)
..meen sen järven ympäri...mu viel en oo menny ko osan matkaa..ja takasi...etten iha ympäri..enkä ees melkee ympärikää..
=o7
..vaisoo muksan muodokkaana..*tomaatin punasuutta havaittavis*...=o)
..mokoma..nih - ..lohakset nii..
..voi ränksy... kirjoitti:
..minkä meinaat tehhä...=o)
...vaa tarttee mun saaha tosta massun ympäriltä ne lötköt vattalohakset henkii...sekä vähäse rasvaa vähemmälle...niiko kankuistakii mu siihi kankkuiluu hjelppaa pyöräily..eiks ni...=o)
..meen sen järven ympäri...mu viel en oo menny ko osan matkaa..ja takasi...etten iha ympäri..enkä ees melkee ympärikää..
=o7
..vaisoo muksan muodokkaana..*tomaatin punasuutta havaittavis*...=o)
..mokoma..nih..jottas tiiät lihakset on lohakset..=o)
..*nii syksyl meen ekalle luokalle*...
;o)
elämällä, no ei mitään
- et sinä
tule elämään pitkään, jos et aio elämässäsi tehdä mitään muuta kuin kirjoitella keskustelupalstoilla :)
et sinä kirjoitti:
tule elämään pitkään, jos et aio elämässäsi tehdä mitään muuta kuin kirjoitella keskustelupalstoilla :)
hyvä homma
- ....
Eiköhän ne normaalipainoiset ole kaikkein terveimpiä. Ylipainoon liittyy kohonneet kolesteroliarvot, mahdollisesti kohonnut verenpaine, nivelvaivat... Kyllä kannattaa pitää paino normaalilukemissa ja noudattaa terveitä elämäntapoja.
- ..vaa ei jokasel..
..myöskii nuita vaivoja kutenka kolesterolien kohonneisuus sekä verenpaineet on hoikillakii riesanaa..joitaka ei ees välttis pyylevämmäl oo laisinkaa..=o)
..hmm nivelvaivoi saattaa aiheuttaa reumaattiset sairaudetkii..etc..jottei nuo oo iha taattui painonkaa olles normi..mut toki emmie sit sa etteikö normaalipaino oisi iha jaksamisenkii tähe perempi ko lihavuus...
=o)
ittel tää pienikii ylipaino tekee nii paljo kuitimmaksi..jotta merkittävä ylipaino saisi mut sairaalaa..=o( - ....
..vaa ei jokasel.. kirjoitti:
..myöskii nuita vaivoja kutenka kolesterolien kohonneisuus sekä verenpaineet on hoikillakii riesanaa..joitaka ei ees välttis pyylevämmäl oo laisinkaa..=o)
..hmm nivelvaivoi saattaa aiheuttaa reumaattiset sairaudetkii..etc..jottei nuo oo iha taattui painonkaa olles normi..mut toki emmie sit sa etteikö normaalipaino oisi iha jaksamisenkii tähe perempi ko lihavuus...
=o)
ittel tää pienikii ylipaino tekee nii paljo kuitimmaksi..jotta merkittävä ylipaino saisi mut sairaalaa..=o(normaalipainoiseksi. Itse huomasin että olo keveni ja parani 10 kilon laihduttamisen myötä. Aion laihduttaa vielä toiset 10. Sitten painaisin 56 kg (olen 168 cm pitkä).
- ..tosin mie..en iha nii
.... kirjoitti:
normaalipainoiseksi. Itse huomasin että olo keveni ja parani 10 kilon laihduttamisen myötä. Aion laihduttaa vielä toiset 10. Sitten painaisin 56 kg (olen 168 cm pitkä).
...iisii sit saa poies ko mul on sairaus taustalla..mikä vaikuttaa..rasituksen määrää sekä laatu sekä myöskii painon kertymisee..=o)
..mu vähäseki poies on plussaa hyvälle ololle..=o)
...tää vähänki on liikaa..ko vaikuttaa heti jaksamisee..=o(
mutta mä en tähtää elämän pituuteen vaan sen laatuun
- jep..
jep..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 771545
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee71518- 871426
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen851155Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole3896- 64856
- 74805
- 52787
Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol140738- 79694