MIKÄ AUTTAA POISTAMAAN SELKÄ KIVUN?ESIM LÄÄKE!

DIEPURA

olen ollut 2 kertaa kolarissa jossa on ollut perään ajo tilanne!
sain siitä hyvästä niskasta alspäin aina tuonne lapojen alle asti tosi raastavia kipuja jotka tulee selkärangasta!
4 vuotta olen kärsinyt tosi kovista selkä kivuista ja tuntuu että kivut pahenee ja mistään ei ole tai ei tunnu olevan apua!pitäisikö minun kysyä lääkäriltä vielä vahvempia kipulääkkeitä??lääke arsenaali on jo nyt tosi kova!olen kokeillut TNS hoitoa,OMT terapia hierontaa,akupunktiota hierontaa mutta mikää ei tunnu auttavan!selkää on kuvattu mutta muka kuvissa ei näy mitään poikkeavaa!tuntuu kuin nikamat eivät menisi paikalleen,ollessani OMT hieronnassa minulla oli 47 nikamaa mukaan laskettuna pienet nikamat aivan jumissa eikä selkäranka liikkunut vaikka sen pitäisi hieman liikkua!kun saan ns.naksautettua nikamat niin jos ne loksahtavat paikoilleen niin se naksahdus on kuin löisi puukolla selkään eli tosi kipeä nikamien naksautus!
lääkityksenä on(30 eri lääke kokeilun jälkeen)tramadol 100mg 4kpl/pv,rivatril 0,5mg 4kpl/pv,lyrica 2 kpl 150mg/päivä sekä nukahtamiseen stella 10mg 1kpl päivä!mikä avuksi???en usko että elimistoni jaksaa tollaista arsenaalia monia vuosia!!!tuntuu että kipu voittaa minut,jos jollain samoja kokemuksia niin kertokaa,tai jos ehdotuksia että pitäisikö lääkkeitä vaihtaa vahvempaan mutta esim resori tabletteihin tai kipulaastariin!!??olisin kiitollinen avustanne!!

9

1120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollista, että

oikeanlaisilla menetelmillä saat vähennettyä kipua ja vähennettyä lääkitystä tai vähemmän haitallista lääkitystä.

Jos kuvissa ei näy mitään poikkeavaa, niin on mahdollista, että vaiva johtuu hermostosta joka vetää lihakset jumiin. Ratkaisuna on rentouttaa lihakset. Siihen on monia konsteja.

Oletko kokeillut lääkäri Antti Heikkilän menetelmiä?
      Oletko kokeillut uimista?
      Käytätkö korkokenkiä?
      Miten syöt? Miten liikut?
      Oletko kokeillut kipuun lääkkeitä turvallisempia kasveja jotka kuitenkin luokitellaan huumeiksi? Oletko mahdollisesti halukas kokeilemaan?
      Oletko kokeillut mitään liikuntaa?

• DIEPURA

Niin en ole kuullut Antti Heikkilän menetelmää??löytyykö tietoa netistä???Heh en käytä korkkareita kun olen mies puolinen henkilö,ikää reilu 30.v ja läääkityksestä sen verran että lekuri sanoi silloin että joudut syömään loppu elämän näitä!eli nytkin on päällä vuoden resepti jonka saan kerran kk haettua.syön monipuolisesti ja aika kellon tarkkaan koska tyttäreni sairastaa diabetestä niin todella tarkka ruokavalio.Harrastin n.8v painon nostoa mutta kun olin talvella leikkauksessa niin umpisuoli leikattiin pois(jossa ei ollut vika)vaan paksu suolessa oli 10cm kuolio.kyllä tämä kipu on niin raastanut minua että olen jo valmis ihan mihin vaan että saan kivun edes vaikka viikoksi pois,joka aamu kun herää niin selässä on niin pahat kivut että meinaa usko loppua! :( ja punttisalilla kipu hellitti hieman mutta joskus iski taas niin kipeästi selkään että piti lähteä kesken treenin pois!punttisalista sen verran että siellä ei pitäisi olla mitään väärää liikettä mitä tekisin koska salilla missä kävin(yritän aloittaa taas puntilla käynnin)niin monin kertainen sm kulta ja em pronssi mitallisti on opettanut minua ja tekniikat vuosia sitten ja tarkoitus oli ihan lähteä kisoihin.mutta kipu on vienyt niin paljon arki elämästä pois asioita mitä ei kykene tekemään niin siksi kysyisin että koitanko saada vahvemmat kipulääkkeet???ja olisiko ideaa kuvauttaa selkä yksityisellä,esim suomen terveystalolla!siellä on jo hyvät laitteet,että omasta mielestä selkäni olisi pitänyt selkärangasta kuvata koko selän matkalta!mutta ei....vain kuvaus siitä kohti missä on rintarangan kiinnitys kohta!ja sekin kohta on jumalattoman kipeä!uimista olen koittanut mutta sekin on kuin raastin rauta,eli kipu tulee tosi kovana.aika neuvoton alkaa olla tilanne!on tietty lääke listalla vielä sirdaludit ja norgesigit,mutta ei apua niistä!!jos joku keksii ratkaisun niin olisin todella onnellinen.jäisin palveluksen velkaa...................onko ideoita?????

• Heikkilän
        DIEPURA kirjoitti:

Niin en ole kuullut Antti Heikkilän menetelmää??löytyykö tietoa netistä???Heh en käytä korkkareita kun olen mies puolinen henkilö,ikää reilu 30.v ja läääkityksestä sen verran että lekuri sanoi silloin että joudut syömään loppu elämän näitä!eli nytkin on päällä vuoden resepti jonka saan kerran kk haettua.syön monipuolisesti ja aika kellon tarkkaan koska tyttäreni sairastaa diabetestä niin todella tarkka ruokavalio.Harrastin n.8v painon nostoa mutta kun olin talvella leikkauksessa niin umpisuoli leikattiin pois(jossa ei ollut vika)vaan paksu suolessa oli 10cm kuolio.kyllä tämä kipu on niin raastanut minua että olen jo valmis ihan mihin vaan että saan kivun edes vaikka viikoksi pois,joka aamu kun herää niin selässä on niin pahat kivut että meinaa usko loppua! :( ja punttisalilla kipu hellitti hieman mutta joskus iski taas niin kipeästi selkään että piti lähteä kesken treenin pois!punttisalista sen verran että siellä ei pitäisi olla mitään väärää liikettä mitä tekisin koska salilla missä kävin(yritän aloittaa taas puntilla käynnin)niin monin kertainen sm kulta ja em pronssi mitallisti on opettanut minua ja tekniikat vuosia sitten ja tarkoitus oli ihan lähteä kisoihin.mutta kipu on vienyt niin paljon arki elämästä pois asioita mitä ei kykene tekemään niin siksi kysyisin että koitanko saada vahvemmat kipulääkkeet???ja olisiko ideaa kuvauttaa selkä yksityisellä,esim suomen terveystalolla!siellä on jo hyvät laitteet,että omasta mielestä selkäni olisi pitänyt selkärangasta kuvata koko selän matkalta!mutta ei....vain kuvaus siitä kohti missä on rintarangan kiinnitys kohta!ja sekin kohta on jumalattoman kipeä!uimista olen koittanut mutta sekin on kuin raastin rauta,eli kipu tulee tosi kovana.aika neuvoton alkaa olla tilanne!on tietty lääke listalla vielä sirdaludit ja norgesigit,mutta ei apua niistä!!jos joku keksii ratkaisun niin olisin todella onnellinen.jäisin palveluksen velkaa...................onko ideoita?????

vastaanotolla. www.anttiheikkila.com

Noudata hänen antamiaan ruokavaliosuosituksia.

Jätä punttisali pois. Se tulee olemaan sinulle todennäköisesti vahingollista. On eri asia nostaa paljon rautaa kuin kuntouttaa vammoja.

Käytä kenkiä missä on mahdollisimman vähän korkoa kannassa. Kokeile Chuck Tayloreita, Feelmaxeja ja Vibram Five Fingereitä ja paljain jaloin menoa. Paras olisi olla paljain jaloin, mutta siinä pitää ottaa huomioon kaikki lasinsirut yms.

Kuvauta selkäsi yksityisellä.

Kipulääkkeeksi voisi käyttää hamppua. Ongelma siinä on vain se, että koska lääkärit ja lääketehtaat eivät voi sillä rahastaa, niin se on luokiteltu kielletyksi.

Missä päin asut? Miten kaukana voit käydä hoidoissa? Kuinka paljon sinulla on varaa maksaa hoidoista?

• dippitelineessä
        Heikkilän kirjoitti:

Jätä punttisali pois. Se tulee olemaan sinulle todennäköisesti vahingollista. On eri asia nostaa paljon rautaa kuin kuntouttaa vammoja.

Käytä kenkiä missä on mahdollisimman vähän korkoa kannassa. Kokeile Chuck Tayloreita, Feelmaxeja ja Vibram Five Fingereitä ja paljain jaloin menoa. Paras olisi olla paljain jaloin, mutta siinä pitää ottaa huomioon kaikki lasinsirut yms.

Kipulääkkeeksi voisi käyttää hamppua. Ongelma siinä on vain se, että koska lääkärit ja lääketehtaat eivät voi sillä rahastaa, niin se on luokiteltu kielletyksi.

Missä päin asut? Miten kaukana voit käydä hoidoissa? Kuinka paljon sinulla on varaa maksaa hoidoista?

käsien varassa kädet suorana. Heiluta alavartaloa rennosti sivuilta toiselle. Sitten kierrä alavartaloa molempiin suuntiin. Yritä olla mahdollisimman rento. Jos teet tätä liikettä, niin kuuluuko selästäsi rutinaa ja tuntuuko siltä, että nikamat menisivät paikoilleen?

Itselläni tämä on lievittänyt yläselän ongelmia.

• DIEPURA
        Heikkilän kirjoitti:

niin tosiaan punttisalia en ole käyttänyt 2.v kun en ole kivuilta pystynyt käydä,ja lääkäri kyllä suositteli että selkää kuntoututettas kuntosalilla!!eli kipuhan hellittää hiemän tai joskus kokonaan salin ajaksi ja noin 3 tuntia eteenpäin,mutta nyt on niin äitynyt kipeeksi että ei pääse salillekkaan :( yksityisellä olisi tarkoitus käydä kuvauttaa selkä!ja tääl kainuun korvessa asun,ja hoidossahan voin käydä mis asti vaan...matka ei ole este!ja jos kivun saa pois niin silloin pystyn käyttää toimivaan hoitoon reilusti!!!ja toi ruokavalio nyt ei oikeen tee vaikutusta koska miten se voisi hoitaa kolarin aiheuttamia vammoja?????sekun on toi selkänikamat mitkä siel reistaa niin ei siihen auta ruokavalio,mun mielipide!!!ja tosiaan joku ehdotti että tehdä kierto liikkeitä ja sit naksauttaa selkä mut jos sulla ois selkäranka jumissa että ei anna periksi eikä liiku sitä mitä sen pitäisi.esim sivuttain niin toi rangan kipu ei oikein anna tehdä kiertoliikkeitä!sillonkin kun saan ns.rusautettua nikamat vähän kohilleen niin on siinä kipu sellainen kuin puukolla löis selkärankaan.ei oo helppooo :( tänäkin aamuna kun nousin sängystä niin kyl kivulla alko taas päivä......no jospa jokin tai joku lekuri joskus löytäs ratkaisun!i hope so :D

• 35v. kärsiny
        DIEPURA kirjoitti:

niin tosiaan punttisalia en ole käyttänyt 2.v kun en ole kivuilta pystynyt käydä,ja lääkäri kyllä suositteli että selkää kuntoututettas kuntosalilla!!eli kipuhan hellittää hiemän tai joskus kokonaan salin ajaksi ja noin 3 tuntia eteenpäin,mutta nyt on niin äitynyt kipeeksi että ei pääse salillekkaan :( yksityisellä olisi tarkoitus käydä kuvauttaa selkä!ja tääl kainuun korvessa asun,ja hoidossahan voin käydä mis asti vaan...matka ei ole este!ja jos kivun saa pois niin silloin pystyn käyttää toimivaan hoitoon reilusti!!!ja toi ruokavalio nyt ei oikeen tee vaikutusta koska miten se voisi hoitaa kolarin aiheuttamia vammoja?????sekun on toi selkänikamat mitkä siel reistaa niin ei siihen auta ruokavalio,mun mielipide!!!ja tosiaan joku ehdotti että tehdä kierto liikkeitä ja sit naksauttaa selkä mut jos sulla ois selkäranka jumissa että ei anna periksi eikä liiku sitä mitä sen pitäisi.esim sivuttain niin toi rangan kipu ei oikein anna tehdä kiertoliikkeitä!sillonkin kun saan ns.rusautettua nikamat vähän kohilleen niin on siinä kipu sellainen kuin puukolla löis selkärankaan.ei oo helppooo :( tänäkin aamuna kun nousin sängystä niin kyl kivulla alko taas päivä......no jospa jokin tai joku lekuri joskus löytäs ratkaisun!i hope so :D

Tiedän tasan tarkkaan, mitä selkäkipu on. Kolmikymppisenä selkä rusahti ja siitä tämä h....tti alkoi. Samasta rönkkenkuvasta saa erilaisen mielipiteen, riippuen siitä kuka lääkäri niitä tulkitsee.
        Selkäni on vinoutunut rusauksen jälkeen ja kipu on lisääntynyt, paitsi muutamavusi oli ihan ok, kun kiropraktikko sai jonkinverra selkääni oikaistua, mutta nyt kipu on palanut, kun vino selkä on rappeutunut tavallista enemmän.
        Kaikista huvittavinta tässä on, että nyt kivun aiheuttajaksi on epäilty jonkinlaista aivotomintamuutosta. Aivoleikkaustakin on ehdotettu. Aivot kuvattiin, eikä niissä näkynyt mitään poikkeavaa.
        Tramalia ja Sirdaludia napsin tällähetkellä, mutta helpotus on minimaalista.
        Suunitelmissa on kokeilla Hamppulääkettä, jos sitä jostain löytyy, tai sitten on mentävä Tanskaan täyshoitolaan. Uskon että helpotusta löytyy sieltä.

• se aina
        35v. kärsiny kirjoitti:

Tiedän tasan tarkkaan, mitä selkäkipu on. Kolmikymppisenä selkä rusahti ja siitä tämä h....tti alkoi. Samasta rönkkenkuvasta saa erilaisen mielipiteen, riippuen siitä kuka lääkäri niitä tulkitsee.
        Selkäni on vinoutunut rusauksen jälkeen ja kipu on lisääntynyt, paitsi muutamavusi oli ihan ok, kun kiropraktikko sai jonkinverra selkääni oikaistua, mutta nyt kipu on palanut, kun vino selkä on rappeutunut tavallista enemmän.
        Kaikista huvittavinta tässä on, että nyt kivun aiheuttajaksi on epäilty jonkinlaista aivotomintamuutosta. Aivoleikkaustakin on ehdotettu. Aivot kuvattiin, eikä niissä näkynyt mitään poikkeavaa.
        Tramalia ja Sirdaludia napsin tällähetkellä, mutta helpotus on minimaalista.
        Suunitelmissa on kokeilla Hamppulääkettä, jos sitä jostain löytyy, tai sitten on mentävä Tanskaan täyshoitolaan. Uskon että helpotusta löytyy sieltä.

menee kun ei viitsitä tutkia niin korvien välissä se vika on lääkäreiden mielestä, mulla on niska sökönä, on otettu kuvat yksityisellä, kipua päänsärkyä, korvien soimista ym. Nämä kunnalliset vaan tuumaa, että psyykkistä ja lähete psykiatrille ja olis pitänyt ruveta joitakin masennusmömmöjä syömään, mutta kun olen täysin järkevä ja mulla on todisteet nikamansiirtymistä ym, jotka mang.kuvat todistaa ja siihen ei auta kun kirurgin veitsi, en suuhuni pistä mitään mitään sipralexsia enkä seroguelia, jotka sekottaa pään, korkeintaan jotakin niskaa rentouttavaa ja kipulääkettä suostun ottamaan. En rupea olemaan lääkäreiden ja lääketehtaiden koekaniini.

• kuvauttamassa
        DIEPURA kirjoitti:

koko selkä yksityisellä. Käy sitten Antti Heikkilän vastaanotolla.

• Nainen 28
        se aina kirjoitti:

menee kun ei viitsitä tutkia niin korvien välissä se vika on lääkäreiden mielestä, mulla on niska sökönä, on otettu kuvat yksityisellä, kipua päänsärkyä, korvien soimista ym. Nämä kunnalliset vaan tuumaa, että psyykkistä ja lähete psykiatrille ja olis pitänyt ruveta joitakin masennusmömmöjä syömään, mutta kun olen täysin järkevä ja mulla on todisteet nikamansiirtymistä ym, jotka mang.kuvat todistaa ja siihen ei auta kun kirurgin veitsi, en suuhuni pistä mitään mitään sipralexsia enkä seroguelia, jotka sekottaa pään, korkeintaan jotakin niskaa rentouttavaa ja kipulääkettä suostun ottamaan. En rupea olemaan lääkäreiden ja lääketehtaiden koekaniini.

Itselläni on aivan päinvastaiset kokemukset kunnallisista lääkäreistä. Alusta asti hoito on ollut erinomaista, ja tutkittu on kunnolla. Aloitteen teki omalääkärini, jolta sain lähetteen röntgeniin ja kahdelle erikoislääkärille. Kaikki paitsi magnetti on käyty läpi, sillä vika löytyi jo röntgenillä.

Psykiatrilla käyntiä ei ole missään vaiheessa ehdotettu, saati sitten masennuslääkkeitä. Lihasrelaksantteja kylläkin, ja kipulääkkeitä - joita en tosin hyvän hoidon ansiosta tarvitse.

Mutta ehkäpä kunnallisissa lääkäreissä on eroja, puhumattakaan eroista kuntien välillä. Itse olen siis tyytyväinen, kipuni otettiin vakavasti ja sitä lähdettiin heti kerralla kunnolla tutkimaan. Asialla nuorehko naislääkäri, iso kiitos hänelle siitä! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1659
    Aihe