Viime joulukuun lopulla vein ompelijalle silkkikankaan netistä tulostamani puserokuvan kera. Malli oli silloin mielestäni muodissa. Sanoin ompelijalle, ettei ole kiirettä, soitin kerran maalis-huhtikuussa(!!) ja kyselin puseron perään. Ompelija selitteli omia kiireitään ja putkiremonttiaan yms yms. Kiltisti lupasin odottaa, vaikka olinkin suunnittelut käyttäväni puseroa jo heti alkukeväästä töissä. En edes silloin huomannut kysyä puseron hintaa. Ja kun sanoin joulukuussa, ettei ole kiirettä, mielessäni oli n. 2-3 kk, ei puolta vuotta.
Nyt viime maanantaina, yli puoli vuotta siitä, kun vein kankaan ompelijalle, sain tekstiviestin, että voin mennä sovittamaan puseroa. Ompelija selitti kiireitään ja kertoi, että joku ulkopuolinen auttaa häntä purkamaan ruuhkaa. Ompelija kertoi, että saan puseron ennen lomaani, ja että hän laittaa hinnan samaan tekstiviestiin, kun hän ilmoittaa että pusero on noudettavissa. Hän kuulemma haluaa maksun käteisellä.
Tänään sainkin sitten tekstiviestin, jossa kerrottiin, että pusero on noudettavissa, ja että hinta on 130 ,-. Siis 130,-!!! Ymmärrän käsityön arvon, mutta mielestäni ompelijan olisi jossain vaiheessa pitänyt kertoa hintatasoa puserosta, esim. kun vein kankaan hänelle. Netistä olin katsellut hintatason olevan n. 50-80 euroa. Olen ihan pöyristynyt hinnasta, koen tulleeni huijatuksi ja petetyksi. Soitin ompelijalle ja yritin neuvotella hinnasta, ja hän kertoi, että en ole ensimmäinen ihminen joka ihmettelee hintaa enkä varmasti viimeinenkään. Eli ompelija tiesi, että tästä tulee polemiikkia. Mutta hinnasta ei voi kuulemma neuvotella.
Mitä nyt neuvoksi? Onko tuo normaali hintataso ompelijalla tehdystä puserosta? Malli ei mielestäni ollut mikään vaikea, ei mikään rimpsujuttu, ei kauluksia vaan pyöreä pääntie, hihansuissa ja helmassa kuminauha, ja edessä "hupparitasku". Harmittaa ihan vietävästi, ja koen olevani ihan idiootti, kun vaan kiltisti odotin puseroa yli puoli vuotta. :o(
Ompelijalla teettäminen
3
825
Vastaukset
- ......
Periaatteessa oma vikasi kun et itse hintaa kysellyt. Ei ole ompelijan asia kertoa hintaa ellei sitä kysytä.
Itse vein kerran ompelijalle kuvan takin mallista jota halusin. Malli oli tosi upea! Luotin siis ompelijaan ja kun hintaa kyselin, niin se oli 260€.. Suostuin koska ajattelin ,että tätä takkia on pakko saada ja koska olen niin pieni, niin nyt saisin kerrankin hienon ja sopivan kokoisen takin. Ja paskanmarjat, takki oli ruma kuin mikä.. Kangas oli varmaan kaupan yks halvimmista ja se oli liian isokin! Kadutti, muttei sille mitään voinut.. Oma vikani kun olin tyhmä.. Tiesinhän ettei ompelijan teettämiä vaatteita saa palautettua mutta kun halusin niin kovasti sopivankokoisen takin.. Että juu... Kyllä se on oikeasti kallista jos meinaa teettää itelleen vaatteita..- kuinka kauan
ompelijoilla on varaa tällaiseen, tulee vain mieleen... Olen itsekin asiakaspalvelussa, enkä minä voisi näin käyttäytyä, eli "mikset kysynyt?!" -tasoista palvelua. Samoin minä sain paidan, joka ei ole sellainen kuin halusin, enkä siitä olisi kaupasta ostettaessa yli satasta maksanut. Ompelijani oli hieman vanhempi rouva, ja käyttäytyi minua kohtaan todella epäkohteliaasti. Enkä ole paitaa käyttänyt.. Harmittaa vieläkin ihan ylettömästi.. t.nim. ei kiitos ikinä enää ompelijoiden palveluksia
- ...........
kuinka kauan kirjoitti:
ompelijoilla on varaa tällaiseen, tulee vain mieleen... Olen itsekin asiakaspalvelussa, enkä minä voisi näin käyttäytyä, eli "mikset kysynyt?!" -tasoista palvelua. Samoin minä sain paidan, joka ei ole sellainen kuin halusin, enkä siitä olisi kaupasta ostettaessa yli satasta maksanut. Ompelijani oli hieman vanhempi rouva, ja käyttäytyi minua kohtaan todella epäkohteliaasti. Enkä ole paitaa käyttänyt.. Harmittaa vieläkin ihan ylettömästi.. t.nim. ei kiitos ikinä enää ompelijoiden palveluksia
Asiakaspalvelualalla sitten kai tiedät, että esim. jos menet kauppaan, kerrot myyjälle, että haluat tämän näköisen paidan, myyjä tuo sulle semmoisen, hintaa katsomatta sanot ostavasi sen, niin todennäköisesti myyjäkään ei sinulle sitä hintaa kertoisi vaan kiikuttaisi paidan suoraan tiskille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379