Pullojen keräily

-.-.-.-.-.-

Mitä mieltä Pullojen keräilystä 17-vuotiaana?

Ei sillä, että olisin täysin PA, että pitää pakosti keräillä. Tykkään vaan käydä joka ilta pikku rundilla kylällä repun kanssa ja ottaa pullot. Saa liikuntaa ja vähän ylimääräistä, jos vaan viittii kerätä ahkerasti.

Olen keräilly pulloja 10-vuotiaasta asti ja tienannut hyvin ja ostanut kaikkea mitä tarvinnut. Ollaan käyty pullorahoilla parilla risteilyllä. Kun ollut myös vanhemmat vähän apuna.
Paras ilta on noin 63e kolmelta tunnilta. Oli Syksyine perjantai-ilta, jostain syystä hirveesti ihmisiä kylällä.

Nykyään keräilen satunnaisesti.
Kuten mainistin olen nyt 17-vuotias ja tykkään edelleen keräillä, mutta ongelmana on se, että häpeän sitä. Muut saman ikäiset ajelee mopoilla ja kohta autoillakin ja juo niitä pulloja tyhjiksi. Saankin usein katseita, jos joku näkee ku otan pullon reppuuni.

Monet sukulaiset, tutut ja kaveritkin on aina kehunut, että teen hienoa työtä, että siitä hyötyy moni taho.
Ite olen samaa mieltä. Pullojen keräily on hauskaa, jos pulloja löytyy.

Mielipiteitä?

39

5797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PERSE

      Ei mitään häpeemistä jos ottaa rahan talteen, enemmän ihmettelen ihmisiä jotka heittää pullot ja tölkit luontoon, ennemmin itse keräilisin pulloja kuin olisin jossain hikisessä paskaduunissa paskapalkalla jonkun kusipäisen mulkun kyttäävien silmien alla(lue:Perheyritys)

    • Pullojen kerääminen ei ole yhtään sen nolompaa kuin juoda keskellä kaupunkia ja jättää pullot jälkeensä:)

      Itse kerään kauppaan kävellessäni kaikki pullot ja tölkit mukaan.

      • sdadgag

        Sehän siinä on.
        Mielestäni pullojen keräämistä huomattavasti nolompaa on örveltää kylillä kännissä ja oksennella ym pitkin kaupunkia.
        Ja toisekseen niitä hölmöjä on, jotka saa jotain ihme huvia rikkomalla lasipulloja maastoon ja kaupunkialueella kadulle. Niin onhan se parempi, jos joku ehtii keräämään pullot ajoissa talteen ja viemään kauppaan, ennen kuin ne on sirpaleena jonknu kintussa.


      • Anonyymi

        Mieluummin kerään pulloja kuin oisin hitsaamassa jossain paskasella pajalla.


    • aikuinen...

      Sinulla on ilmeisen vahva itsetunto tai ainakin tietämättäsi kehität sitä. Moni 17 vuotias on niitä, jotka levittää ja jättää niitä pulloja puistoihin ja rannoille.

      Kukaan ei oikeasti voi halventaa tekemääsi työtä. Jos joku ikätoveri huomauttelee tai ihmettelee, niin voit todeta: kumpi parempi tai tuottavampi tapa, heittää ne pullot ojiin vai kerätä ne sieltä.

      luulen että sinnikkyytesi herättää ihailuakin. Kaupungin puistoissa kun olen nähnyt pullonkerääjiä (tosin yleensä vanhempia ihmisiä), niin useimmat pullon tyhjentäjät antavat tyhjät pullonsa asiallisesti ja ystävällisesti heille. Ja onhan kaikkien etu ettei niitä jää rantoja ja puistoja roskaamaan...

    • Hienoa, hienoa.. :)

      Ei voi muuta sanoa kuin että hienoa.
      Se on upeaa kun ihmiset tuolla tavalla siistii ymäristöä. Ja kaikenlisäksi jos pullojen keräily on mielestäsi leppoisaa puuhaa, niin älä ihmeessä lopeta ainakaan muiden mielipiteiden tai katseiden takia.

      Upeaa! :)

    • -.-..-.-.-.-

      Mukava kuulla jos arvostaa. :)

      Se on totta, että monet jotka juo puistossa, antaa pullot kohteliaasti. Ennen meninkin usein kysymään, että oisko tyhjiä pulloja ja ne on antanu sitten kehunu ja heittäny jotain läppää siihen päälle. Tosi positiivista palautetta olen kyllä saanukki niiltä juojilta.

    • siiseli33

      Siis hatun nosto sinulle nuori kaveri. Ei mitään häpeämistä. Aivan rehellistä omalla työllä rahan ansaitsemista. Tuolla senteela elämässä pärjäät aina. Ja anta toisten nuorten ajella mopillaan ja kitata kaljaa. Sinä teet juuri niin, kuin itse fiksuksi näet.

      Tsemppiä.

      Voisin muuten itsekin kerätä jos olisin nuori ja paikalla, missä pulloja löytyy :)

      • vuotias tyttö

        ja oon kerännyt pulloja ns. aktiivisesti (:--D) 10-vuotiaasta lähtien. "Tutustuin" tohon jo n. 5-vuotiaana, kun lähdettiin usein äidin kanssa iltasin ulos varta vasten keräämään pulloja. Meillä ei ollut silloin paljon ylimäärästä rahaa, joten monet pienet, ei niin tärkeät ostokset, kuten kaikenlaiset herkut rahotettiin tolla. Äiti on muutenkin aina opettanu ja antanu esimerkkiä siihen, että kadulla olevat roskat saa ja kannataa ihan häpeämättä laittaa roskiin ja pullot viedä kauppaan.

        Paras palkkio mitä oon yhden illan aikana saanut on, 250€ festareiden leirintäalueelta. Muutenkin joka päivä löytyy ehkä tollasen euron verran. Pullonkeräysrahoilla oon vuosien aikana ostanut mm. järjestelmäkameran ja pistänyt ihan sievoisen summan säästöön vaihto-oppilasvuotta varten. Muut mun ikätoverit ostaa kaiken maailman limsoja ja energiajuomia ja mä saan niistä rahat- sopii mulle erittäin hyvin! Helponpaa ja myös hauskempaa (uskokaa tai älkää) tulonlähdettä tuskin löytyykään, joten jatkat samaan malliin :--)


      • ksaksaksasdsfji
        vuotias tyttö kirjoitti:

        ja oon kerännyt pulloja ns. aktiivisesti (:--D) 10-vuotiaasta lähtien. "Tutustuin" tohon jo n. 5-vuotiaana, kun lähdettiin usein äidin kanssa iltasin ulos varta vasten keräämään pulloja. Meillä ei ollut silloin paljon ylimäärästä rahaa, joten monet pienet, ei niin tärkeät ostokset, kuten kaikenlaiset herkut rahotettiin tolla. Äiti on muutenkin aina opettanu ja antanu esimerkkiä siihen, että kadulla olevat roskat saa ja kannataa ihan häpeämättä laittaa roskiin ja pullot viedä kauppaan.

        Paras palkkio mitä oon yhden illan aikana saanut on, 250€ festareiden leirintäalueelta. Muutenkin joka päivä löytyy ehkä tollasen euron verran. Pullonkeräysrahoilla oon vuosien aikana ostanut mm. järjestelmäkameran ja pistänyt ihan sievoisen summan säästöön vaihto-oppilasvuotta varten. Muut mun ikätoverit ostaa kaiken maailman limsoja ja energiajuomia ja mä saan niistä rahat- sopii mulle erittäin hyvin! Helponpaa ja myös hauskempaa (uskokaa tai älkää) tulonlähdettä tuskin löytyykään, joten jatkat samaan malliin :--)

        Itsekin keräisin pulloja, mutten tiedä Mikkelistä onko mitään hyviä paikkoja missä olis paljon immeisiä.. Esim. diskoista mtn hajua?


      • ikinä
        ksaksaksasdsfji kirjoitti:

        Itsekin keräisin pulloja, mutten tiedä Mikkelistä onko mitään hyviä paikkoja missä olis paljon immeisiä.. Esim. diskoista mtn hajua?

        en oo Mikkelissä käyny, mutta missä nyt on paljon känniläisiä ja nuorisojengejä? Puistoissa, juottoloiden läheisyydessä... Parasta ku lähet ihan liikkeelle ja pidät silmät auki.


      • eirenteeren
        ikinä kirjoitti:

        en oo Mikkelissä käyny, mutta missä nyt on paljon känniläisiä ja nuorisojengejä? Puistoissa, juottoloiden läheisyydessä... Parasta ku lähet ihan liikkeelle ja pidät silmät auki.

        kyllä kannattaa..itse vastikään aloittanut ja kohta olen 20 vuotias kaunis nainen x).....itsetuntoni on korkealla, mutta puen kyllä silmälasti ja hupparin pääälle kun meen keräileen pulloja :D iha vaan sen takia kun on niin paljon tuttuja tuijottamassa :D....illalla ehkä kaikista paras keruu aika :)...paljon pulloja 8)....kyllä tienaa!!!


      • stereotypiat_vittuun
        eirenteeren kirjoitti:

        kyllä kannattaa..itse vastikään aloittanut ja kohta olen 20 vuotias kaunis nainen x).....itsetuntoni on korkealla, mutta puen kyllä silmälasti ja hupparin pääälle kun meen keräileen pulloja :D iha vaan sen takia kun on niin paljon tuttuja tuijottamassa :D....illalla ehkä kaikista paras keruu aika :)...paljon pulloja 8)....kyllä tienaa!!!

        mitä niillä silmälaseilla haet vitu lussu


    • vanhempi keräilijä

      Miksi et ottaisi rahoja sieltä mistä helposti voi kerätä isommastikin tuohta?!

      Itse opiskeluaikana kävin pe-la-iltoina keräämässä kaupungilta pulloja. 2h/ilta riitti, että sai viikonlopun ruokarahat. Niin ja olin siis 25v!

    • 3 + 15

      joo-o...

      Penskana tuli kerättyä pulloja, kaikki mitä löyty tienvarsilta ja jopa ruohon alta. Osa oli tosi likaisia, mutta kaikki kyllä kelpas kauppaan loppujen lopuksi.

      Keräily jäi sitten ja tällä vuosituhannella alkupuolella sit baarireissujen jälkeen tuli kerättyä aina kassilinen tyhjiä pulloja kaupungilta. Nyt tässä on tullut oltua jonkin aikaa työttömänä ja nyt keväällä on tullut keräiltyä vastaantulleita pulloja ja tölkkejä. Noita tölkkejä ei siis ollut lapsuudessani -80 luvulla.

      Moni tölkki ja pullo jää sinne hankeen kököttämään, kun koen tuon julkisen jotenkin keräämisen häpeälliseksi :-( . Penskana ei ollut mitään häpeäntunteita tms., mut nyt tulee mieleen että ihmisten ajatukset ovat luokkaa "onpa tuokin alas vajonnut kun pitää tölkkejä ja pulloja kerätä", mut ne tölkit ja pullot kyllä hyvin sukkelasti kuitenkin katoaa jonkun mukaan, esim. jos iltapäivällä näkee tyhjän tölkin jossain tienpientareella, niin se on aamuun mennessä häipynyt.

      Jos ketään ei ole näköpiirissä, niin silloin tölkki tai pullo sujahtaa pussiin ja taskuun. Jos populaa on näköpiirissä, jää tölkki/pullo menetyksi tilaisuudeksi.

      En siis aktiivisesti etsi noita, mut katselen kuitenkin todennäköisiin paikkoihin jos pulloja tai tölkkejä "sattuu" tulemaan vastaan ulkoilun yhteydessä niin kerään ne parempaan talteen jos ei oo ketään näkyvissä.

      Rikastumaan ei kyllä pääse, mutta kämpillä on kk-pohjainen vesimaksu huuhtomista ajatellen ja ainahan jokainen sentti on kotiapäin ja samalla roskien määrä vähenee tielaidassa. Jokainen pois kerätty pullo on yksi pullo vähemmän pyöräteille tms. rikottavaksi aiotuista pulloista.

      Samalla kun katselee noitten tölkkien ja pullojen perään, saattaa löytää muutakin arvokasta :-), esim. kerran löyty lompakko, joskin ilman rahoja mut vein sit sen kuitenkin poliisille. Kaupan päälle tästä "keräily"harrastuksesta ulkoilua ja liikuntaa kun on pyörällä liikenteessä.

    • domppiis

      Musta olis kiva jos olis joku kaveri joka keräilis pulloja mun kanssa :--D Itse en oikeestaan keräile, kun ei täällä pikkupaikkakunnalla olekaan oikein pulloja. Joskus oltiin äidin ja siskon kanssa viereses kaupungis sellasen tapahtuman portilla keräilemässä, kun sinne ei saanut alkoholia viedä mukanaan.. Tyypit sitten joi nopeasti ne siinä ulkona ja anto meille :D Helppo tapa!

    • kevät keikkuen tulev

      Minusta pullojen ja tölkkien keräilyssä ei ole mitään hävettävää. Näin keväisin löytää hyvin niitä hyvin teiden varsilta, ja samalla saa raitista ilmaa ja liikuntaa. itse otan kyllä kaikki pullot ja tölkin joita löydän ja vien ne kauppaan. Kyllä siitä vuoden aikaa kertyy monta euroa, joilla voi korjata monta asiia. Ja pullojenkeruu on oikeastaa aika mukavaa ajankulua.

    • 18vOpiskelija123

      Suomessa on aivan mahtava järjestelmä, että pulloista saa rahaa, kun ne vie kauppaan. Esim. Venäjällä on asia niin, että kaikki pullot menee roskiin. Minua kyllä hävettäisi tuossa hommassa sen verran paljon, etten itse pystyisi siihen. Hieno juttu että itse olet rohkeampi!

    • pikku vinkki

      Minä en yleensä ihmisten nähden pulloja kerää mutta yksin otan kaikki pullot talteen mutta vinkkinä keräilijöille että ison auinalueen lasinkeräyspisteissä on aina paljon alkon lasipulloja. Itse menen aina lauantai aamuisin 6-7 aikaan keräämään lasiroskiksista alkon pulloja. Tienesti on varmempi kuin etsiä sattumanvaraisesti kaduilta pulloja. Yleensä aamusta se 10- 15 euroo ku tekee pari reissuu roskisten ja kaupan välillä.

    • dippadai dappadaidei

      Heips:)

      Hyvää hommaa teet. Ite muutin turkuun opiskelemaan 4 vuotta sitten(jatko-opinnot nyt menos) ja oon 27 v ja aina mulla on mukana päivälläkin kassi jos sattuis vastaan tulemaan pulloja. Viikonloppuna jos on aikaa niin keräilen pe ja lauantai iltaisin. välillä itteä tuntuu hävettävän, mutta en anna sen häiritä:). Kaverit kannustaa ja kattelee vaan vierestä kun niitä napsin joka paikasta mukaani:D. Joskus oon pelatanut itteni tolla ettei tarvi kuolla nälkään:/.

      Niin pienet tulot. Kirpparillekin vien tavaraa sitten kun sitä kertyy jossain vaiheessa. Harmittaa vaan että pöytävuokrat on pöyristyttäviä!

      Ruisrockin meno alueelle ja kaupngin alueella tuona aikana on hyvä keräillä. Tietty jos sais jonkun kaveriks niin sais kasaan enemmän ja nopeeta ja sit vaan jakais rahat tasan. Olis helppoa jos vielä auto(jos jotain kiinnostaa niin laita meiliä:[email protected])
      2 mun kaveri keräsi Provinssirockin aikaan pulloja muutama vuosi sitten ja saivat yli 500 e 0_O!!

      Tsemppiä sulle!

    • kannattaa

      itekin keräilen pullot parempaan talteen shellin roskiksista ja pihasta kerrankin olin serkun kanssa kerää mässä pulloja aateltiin että käytäs leirintä alueella ja siellä oli ollu koko viikonloppu känniläisiä ryypäämässä ja vietiin ne sitten palettin ja saatin
      yhteensä 104,95 euroa niin että kun oikein ahkerasti kerää niin tulee ihan mukavat
      taskurahat janiillä ostaa kyllä ihan mukavasti jotain mukavaa itelensä

    • Pullojenkeräilijä

      Ei mitään noloa. Pullojen keräys on hyvä homma, ja sillä saa hyvin rahaa taskunpohjalle jos sattuu tarvimaan.

    • naurattaa ne ressut

      Aika inva täytyy olla, että jotai pulloja keräilee. Vissiin jonkun amisperheen vähäosaisia lapsia.

      • Ei noin voi sanoo!

        Ei me mitää invoi olla! Se on oikeesti järkevää kerää pulloi/tölkkei koska, niistä voi oikeesti saada tosi paljo rahaa ja luontoo säästyy! Eli iha turha haukkuu invoiks koska sitä me ei olla! En ymmärrä ihmisii enää! Heti ku joku tekee jotai oikeesti hienoo pitää mennä heti haukkuu! Hanki elämä! Anteeks mun mielipiteen kertomisesta joss loukkas sua... Mut ei noin voi oikeesti mennä sanoo toiselle joka tekee hianoo työtä ;)


    • Tekijöitä tarvitaan

      Ihailen ja kunnioitan nuorta joka kerää pulloja, että saa omaa rahaa.
      Kyllä meillä on tarpeeksi näitä nuoria jotka ei tiedä mitä sana työ tai työntekeminn tarkoittaa.

    • Olet_tekijä

      Hienoa ! Ohops ! Olet tekijäheppu jo nyt. Pysy vaan omalla polullasi. Älä rupea apinoimaan valtavirtameininkiä. Se on keskinkertaisuutta, jos matkii toisten tekemistä. Alkaa kulkemaan turvallisia ohjelmoituja polkuja. Aivot jää narikkaan. Silloin myös jää keskinkertaisuudeksi. Jos on tarve niin työnnä vaikka kottikärryjä selvinpäin keskellä kaupunkia, jos se vie sinua elämässä eteenpäin. Siinä ei ole häpeämistä.
      Minäkin nuorempana olin kova poika hymyilemään. Sitten rupesin ajattelemaan, että se on lapsellista. Koulutin pitämään naamani peruslukemissa. Se oli iso iso virhe.

    • kitupiikinvinkit

      Pullojen ja tölkkien keräily on laillista ja kunnioitettavaa työtä. Palautuspulloista ja -tölkeistä saa rahaa. Lisäksi pullonkerääjät siistivät asuttua ympäristöä ja luontoa.

    • 45454

      Itse kerään joka päivä ja tienaan noin 17000 euroa vuodessa pelkillä tölkeillä ja pulloilla. Aikaa menee noin 5 tuntia per päivä.

      • Anonyymi

        Eli luultavasti olet työtön jos ei ole muuta tekemistä jos päivässä menee 5 tuntia pullojen keräilyyn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli luultavasti olet työtön jos ei ole muuta tekemistä jos päivässä menee 5 tuntia pullojen keräilyyn

        Oletan että tuo pullojen kerääjä on trolli. Aika paljon saa pulloja kerätä.
        Mutta oletetaan että hän kuitenkin kerää pulloja ja elättää sillä itsensä.
        Kuka on työtön? Ei ainakaan pullojen kerääjä. Hän työllistää itsensä keräämällä pulloja. Vai onko kaikki yrittäjät mielestäsi työttömiä koska he eivät työskentele muille?
        Monissa maissa ei ole mitään tukia. Näin ollen heillä on ainoana vaihtoehtona työllistää itsensä. He pistävät pienen kojun pystyyn jossa he myyvät tuotteita esim. leivoksiaan.
        Ovatko he työttömiä koska he eivät tienaa kovin suuria rahoja mutta he elävät? Eivät.
        Taidat itse olla sellainen kaljan kittaaja joka makaa sohvalla.


    • Anonyymi

      edellä? missä keräät ja mitä tapahtumia?

    • Anonyymi

      pullonkeräily satunnaisesti on ihan jees ja hyvä asia .Itsekin joskus nuorempana tehnyt. Ympäristö siistiytyy ja saa kivasti taskurahaa. Ongelma tulee silloin jos pullojen keräämisestä tulee perustapa selvitä elämässä. Addiktio. Kroonistuessansa pullojen kerääminen syrjäyttää muut tavat menestyä. Elämä on yhtä pullojen etsintää ja roudaamista. Suhteessa käytettyyn aikaan hyvin tehotonta toimintaa. Työttömyys yhdistettynä pullojen keräämiseen on varma tie syrjäytymiseen. Kun pitäisi etsiä aktiivisesti töitä tai opiskelupaikkaa niin mieluummin valitsee pullojen keräämisen. Lopputulema sellaisesta on marginaaliin joutuminen.

      • Anonyymi

        No samanlainen addiktio se mikä tahansa muukin työ on, tapa selvitä elämässä.

        Pullot eivät toki paljoa rikastuta, mutta jos löydät edes 10 tölkkiä päivässä, niin vuodessa tienaat 547,50 euroa. Sillä tekee jo matkan ulkomaille tai ostaa television tarjouksesta.

        Itse elätän itseäni pulloja keräämällä.

        En halua, en pidä, en tykkää tehdä töitä muille. Joka päivä nautin nousta keräämään pulloja ja tölkkejä kesäaikaan, talvet lepään täysin. Parhaita tulonlähteitä festarit ja bussipysäkit.

        Haluan tehdä työtä yksin, mutta rakastan myös nähdä ihmisiä ja ottaa heiltä pulloja.

        Moni antaa kassillisia pulloja ja tölkkejä, kun kuulee että elän tällä.

        En tiedä tätä parempaa työtä, joka täyttäisi myös etsimisen viettiäni.

        Olen 33 ja kerään näitä panttijuttuja loppuun asti.

        Vuodessa tienaan helposti 5 000 euroa pulloja ja tölkkejä keräämällä. Lisäksi saan asumistukea, joka kattaa 80 prosenttia vuokrasta. En kuulu työvoimatoimistoon. Eli ainoa tulonlähde on asumistuki ja nämä pullotienestit, joita jahtaan kesäisin aurinkoisina päivinä.

        En nauti oravanpyörästä, tässä työssä saat määrittää tahdin itse.

        Olen lisäksi pulloja kerätessä huomannut miten rikkaita muut ihmiset ovat, sillä heittävät rahaa roskiin tai kadulle. Minusta tuli myös nuukempi, sillä kerätyllä kaupan kauppakassilla saan jokaisesta 5-6 euroa rahaa, mutta siellä kahvilassa maksaa pelkkä leivonnainen just sen.

        Nykyään mietinkin tarkkaan mitä ostan tai jätän ostamatta, koska täytyy kerätä enemmän pulloja, mikä on sitä "mainitsemaasi tehotonta aikaa".


    • Anonyymi

      Ei ole enää kannattava bisnes. Pari vuotta sitten keräsin tölkit lenkin varrelta kun otti päähän että joku heittää roskia luontoon. Olen myös kerännyt muita roskia ja vienyt omaan roskiin. Tölkit heitin aina eteisessä olevaan koriin jossa oli oman talouden limupullot.

      Nyt ei enää kauheasti tölkkejä näy. Ajattelin että teenpäs sellaisen homman että tongin nuo yleisien paikkojen roskikset. Kassillinen tölkkejä tuli maasta ja roskiksista, mutta kotona huomasin että kaikki ne on tuontitölkkejä. Eli kunto kasvoi mutta sijoitettavaa rahaa ei tippunut. Ja jos joku vielä näki että dyykkaan roskiksia niin pitävät köyhänäkin vielä.

      Eli ei lyö leiville tämäkään homma.

      • Anonyymi

        Niin ja sekin vielä että nyt on kassillinen tölkkejä jotka pitää viedä kauppaan ilman panttia tai metallinkeräykseen. Roskikseen niitä ei saa laittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sekin vielä että nyt on kassillinen tölkkejä jotka pitää viedä kauppaan ilman panttia tai metallinkeräykseen. Roskikseen niitä ei saa laittaa.

        Tuo on hyvä huomio, mutta ne oppii tunnistamaan vääriksi heti esim. katsomalla tölkin tekstiä onko esim. ulkomaalaisen oloinen tai lukeeko ylhäällä EXPORT. Olen kerännyt tölkkejä ja pulloja työkseni nyt monta vuotta ja nuo pantittomat osaa jo sivuuttaa.

        Älä huolestu, alussa tekee virheitä, mutta kyllä niitä pantillisia löytyy.

        Itse teen helposti tiliä ilman festareitakin 300 euroa kuukaudessa, ilman erityistä jokapäiväistä urakkaa, sillä kerään pulloja silloin kun menen muutenkin johonkin esim. kirjastoon, kaupunkiin tai ruokakauppaan.


    • Anonyymi

      Pullojen keruuta harrastusmielessä. Tykkään kun luonto ei kärsi pullojen takia ja nautin siitä että saan hyötyliikuntaa sekä samalla kukkaroon rahaa. Tänään tein varmaan parhaan saaliin ikinä tähän mennessä ja nyt kohti kyliä jatkamaan vielä muutamaksi tunniksi jos vaikka tulisi lisää 👍

      • Anonyymi

        addiktio kenties.


    • Anonyymi

      Siivoojan osakoulutus ja duuniin; häpeät sitten sitä ulkomailla. Ravintolaan pääsenee tiskaajaksi, jos itse kyselee. Ehkä Norjasta saa jotain kalankäsittelijän hommia, varsinkin jos jotain vastaavaa on tehnyt Suomessa sitä ennen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe