Allerginen reaktio?

Karmilla

Kävin tänään ottamassa ekat rakennekynteni ( geelit ). Jo laittamisvaiheessa joitain sormia kirveli todella kovaa ja hiominen sattui ( jälkeenpäin huomasin että yhden kynnen tyvestä on hiottu niin paljon että iho kuultaa punaisena läpi ). Nyt kotona alkoi todellinen piina, särkee, polttaa, kirvelee, pulssi tuntuu sormissa. Tätäkin on vaikea kirjoittaa, tekstaria todella tuskaisaa. Jo pelkkä oleminen sattuu. Onko kellään muulla kokemusta ja mitä teit? Itse olen vähän hukassa nyt ( huomenna pitäis aamusta lähteä reissuun enkä saa näitä kynsiä pois).

19

2745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietty..

      ..ihan sinne paikan päälle mis otit ne ja reklamoi sinne..ei ne kuulu sattuu noin enää laiton jälkeen-eli luultavasti viilattu omaa kynttä liikaa. Ainoastaan JOILLAKIN asiakkailla polttaa siinä vaihees ku ne kynnet laitetaan uv-uuniin (n.parin sekunnin ajan kun geeli tarttuu omaan kynteen). Vaadit rahat takas ja et mee sinne enää uudestaan. Nyt ei vielä kannata niitä poistaa, koska se voi olla vielä tuskallista mut sit parin viikon päästä meet jollekin ammattitaitoselle poistaa/huoltaa ne...
      Koita selvitä! :/

    • Voisääli

      Älä missään tapauksessa yritä itse poistaa kynsiäsi! Menet ojasta allikkoon. Pyydä rahat takaisin, kynsiäsi ei ole tehnyt täysin ammattitaitoinen ihminen. Jos et saa rahoja suosiolla, mene kuluttajairanomaisten kautta. Ehkä alalle saadaan joskus jonkinlainen roti!

      Koita kestää kynsiesi kanssa, ota vaikka tulehduskipulääkettä jos ei muu auta.

    • missä kävit

      Voisitko kertoa missä kävit?

    • Karmilla

      Mä sitten otin pakastimesta kylmäkallen ja viilensin käsiä sillä. Otin myös puolikkaan antihistamiinin joka väsyttää ja menin nukkumaan. Aamulla tilanne oli normalisoitunut mitä nyt vähän vielä teki paineen kohdistuminen kipeää ( tekstarin kirjoitus ym. ). Nyt ei satu enää mikään. En oo ehtinyt vielä reklamoida kun olin reissussa. Epäilen etten tuu mitään takas saamaan , - Milläs tämmöisen todistaa? En usko että mulla on kuittiakaan. Paikka oli Beauty & Nail Salon Mikonkadun Aikapihalla Helsingissä. Oon kuullut että Itiksessä olis samojen tyyppien paikka. Ovat aasialaisia, kaikki ei puhu suomea. Kolme eri ihmistä teki nämä kynnet.

      • just..

        Olisin melkein voinu arvata et oli aasialaisten/thaimaalaisten tms. paikka (en tarkoita mitenkään rasistisesti) nimittäin niin moni käy niissä halvan hinnan takia ja tulos on juurikin tuo sama kun sinulla.

        Mulla on tän melkein kolmen vuoden aikana käyny niin moni sun kaltanen asiakas korjaamassa (just usein kolmen eri tekijän) pikasesti hutasemat, omat kynnet kuopalle asti kipeäksi hiottu ja kynsinauhat verille poraamat asiakkaat että..ottaa ihan päähän..siis harmittaa niiden asiakkaitten takia.

        Ja aina vaikka ne on pyytäny geelikynnet niille on laitettu akryylit (koska halvempi/nopeampi tehdä).
        Ja sit ku ne ei osaa suomee niin ei ne oo tajunnu tai on suuttunu kun asiakas on sanonu et sattuu..osa on vaan ottanu ja lähteny kesken laiton menemään.
        Niin ja kun oon sanonu et menis sinne paikan päälle vaatimaan rahat takasin (kivusta, omien kynsien pilaamisesta ja siitä et on huijattu laittamalla akryylit) niin ei ne aina oo antanu rahoja takas. Jotkut ei missään nimessä halua mennä takas paikkaan valittamaan..ymmärrettävästi. Mut silti suosittelen tekemään sen..mistä ne muuten saa tietää et ne tekee jotain väärin. Jonku rohkeen pitäs hoitaa vaan asia loppuun kuluttaja-asiamiehen kautta tai jotain!

        Vaikee sitä on todistaakkin jos ei heti valita tai mene lääkäriin siitä..tai ota kuvia tms..kuitti pitää aina pyytää ja pitää tallessa. Jos maksettu kortilla niin pankista saa todisteet et on käyny ko. paikassa.
        Mut yritä jotenkin oikeesti jaksaa puolustaa itseäsi tai siis te kaikki jotka koette samaa..nimittäin vaik kipu katoo niin kynnet voi olla joko lopullisesti pilattu tai ainakin niin pitkäks aikaa kun uusi kynsi on kasvanu tilalle et et..tsemppiä! :)


      • just..

        Olisin melkein voinu arvata et oli aasialaisten/thaimaalaisten tms. paikka (en tarkoita mitenkään rasistisesti) nimittäin niin moni käy niissä halvan hinnan takia ja tulos on juurikin tuo sama kun sinulla.

        Mulla on tän melkein kolmen vuoden aikana käyny niin moni sun kaltanen asiakas korjaamassa (just usein kolmen eri tekijän) pikasesti hutasemat, omat kynnet kuopalle asti kipeäksi hiottu ja kynsinauhat verille poraamat asiakkaat että..ottaa ihan päähän..siis harmittaa niiden asiakkaitten takia.

        Ja aina vaikka ne on pyytäny geelikynnet niille on laitettu akryylit (koska halvempi/nopeampi tehdä).
        Ja sit ku ne ei osaa suomee niin ei ne oo tajunnu tai on suuttunu kun asiakas on sanonu et sattuu..osa on vaan ottanu ja lähteny kesken laiton menemään.
        Niin ja kun oon sanonu et menis sinne paikan päälle vaatimaan rahat takasin (kivusta, omien kynsien pilaamisesta ja siitä et on huijattu laittamalla akryylit) niin ei ne aina oo antanu rahoja takas. Jotkut ei missään nimessä halua mennä takas paikkaan valittamaan..ymmärrettävästi. Mut silti suosittelen tekemään sen..mistä ne muuten saa tietää et ne tekee jotain väärin. Jonku rohkeen pitäs hoitaa vaan asia loppuun kuluttaja-asiamiehen kautta tai jotain!

        Vaikee sitä on todistaakkin jos ei heti valita tai mene lääkäriin siitä..tai ota kuvia tms..kuitti pitää aina pyytää ja pitää tallessa. Jos maksettu kortilla niin pankista saa todisteet et on käyny ko. paikassa.
        Mut yritä jotenkin oikeesti jaksaa puolustaa itseäsi tai siis te kaikki jotka koette samaa..nimittäin vaik kipu katoo niin kynnet voi olla joko lopullisesti pilattu tai ainakin niin pitkäks aikaa kun uusi kynsi on kasvanu tilalle et et..tsemppiä! :)


      • hei..
        just.. kirjoitti:

        Olisin melkein voinu arvata et oli aasialaisten/thaimaalaisten tms. paikka (en tarkoita mitenkään rasistisesti) nimittäin niin moni käy niissä halvan hinnan takia ja tulos on juurikin tuo sama kun sinulla.

        Mulla on tän melkein kolmen vuoden aikana käyny niin moni sun kaltanen asiakas korjaamassa (just usein kolmen eri tekijän) pikasesti hutasemat, omat kynnet kuopalle asti kipeäksi hiottu ja kynsinauhat verille poraamat asiakkaat että..ottaa ihan päähän..siis harmittaa niiden asiakkaitten takia.

        Ja aina vaikka ne on pyytäny geelikynnet niille on laitettu akryylit (koska halvempi/nopeampi tehdä).
        Ja sit ku ne ei osaa suomee niin ei ne oo tajunnu tai on suuttunu kun asiakas on sanonu et sattuu..osa on vaan ottanu ja lähteny kesken laiton menemään.
        Niin ja kun oon sanonu et menis sinne paikan päälle vaatimaan rahat takasin (kivusta, omien kynsien pilaamisesta ja siitä et on huijattu laittamalla akryylit) niin ei ne aina oo antanu rahoja takas. Jotkut ei missään nimessä halua mennä takas paikkaan valittamaan..ymmärrettävästi. Mut silti suosittelen tekemään sen..mistä ne muuten saa tietää et ne tekee jotain väärin. Jonku rohkeen pitäs hoitaa vaan asia loppuun kuluttaja-asiamiehen kautta tai jotain!

        Vaikee sitä on todistaakkin jos ei heti valita tai mene lääkäriin siitä..tai ota kuvia tms..kuitti pitää aina pyytää ja pitää tallessa. Jos maksettu kortilla niin pankista saa todisteet et on käyny ko. paikassa.
        Mut yritä jotenkin oikeesti jaksaa puolustaa itseäsi tai siis te kaikki jotka koette samaa..nimittäin vaik kipu katoo niin kynnet voi olla joko lopullisesti pilattu tai ainakin niin pitkäks aikaa kun uusi kynsi on kasvanu tilalle et et..tsemppiä! :)

        tulikin kahteen kertaan kun niin potutti ;)


      • Ohikulkija :(
        just.. kirjoitti:

        Olisin melkein voinu arvata et oli aasialaisten/thaimaalaisten tms. paikka (en tarkoita mitenkään rasistisesti) nimittäin niin moni käy niissä halvan hinnan takia ja tulos on juurikin tuo sama kun sinulla.

        Mulla on tän melkein kolmen vuoden aikana käyny niin moni sun kaltanen asiakas korjaamassa (just usein kolmen eri tekijän) pikasesti hutasemat, omat kynnet kuopalle asti kipeäksi hiottu ja kynsinauhat verille poraamat asiakkaat että..ottaa ihan päähän..siis harmittaa niiden asiakkaitten takia.

        Ja aina vaikka ne on pyytäny geelikynnet niille on laitettu akryylit (koska halvempi/nopeampi tehdä).
        Ja sit ku ne ei osaa suomee niin ei ne oo tajunnu tai on suuttunu kun asiakas on sanonu et sattuu..osa on vaan ottanu ja lähteny kesken laiton menemään.
        Niin ja kun oon sanonu et menis sinne paikan päälle vaatimaan rahat takasin (kivusta, omien kynsien pilaamisesta ja siitä et on huijattu laittamalla akryylit) niin ei ne aina oo antanu rahoja takas. Jotkut ei missään nimessä halua mennä takas paikkaan valittamaan..ymmärrettävästi. Mut silti suosittelen tekemään sen..mistä ne muuten saa tietää et ne tekee jotain väärin. Jonku rohkeen pitäs hoitaa vaan asia loppuun kuluttaja-asiamiehen kautta tai jotain!

        Vaikee sitä on todistaakkin jos ei heti valita tai mene lääkäriin siitä..tai ota kuvia tms..kuitti pitää aina pyytää ja pitää tallessa. Jos maksettu kortilla niin pankista saa todisteet et on käyny ko. paikassa.
        Mut yritä jotenkin oikeesti jaksaa puolustaa itseäsi tai siis te kaikki jotka koette samaa..nimittäin vaik kipu katoo niin kynnet voi olla joko lopullisesti pilattu tai ainakin niin pitkäks aikaa kun uusi kynsi on kasvanu tilalle et et..tsemppiä! :)

        Kamala ajatella, miltä tuntuu lähteä reissuun kipeiksi runneltujen kynsien kanssa.


    • Karmilla

      Elikkä tästä paikasta oli kyse:
      http://fashionnailbeautysalon.com/

      Ulkoisesti näissä kynsissä ei näy mitään vikaa, joten hiukan paha mennä valittamaan. En taida nyt jaksaa olla se rohkea...

      • Monta paikkaa nähnyt

        ... mutta siistimmissä puitteissa kuin monet muut, kuten esimerkiksi Hämeentien vierekkäin olevat kauhupaikat, tai Itiksen samaisen omistajan lafka.

        Jo etusivulla paljastuu, että todennäköisesti tekijät eivät kovin erinomaisesti ymmärrä asiakkaan toiveita:

        "Tervetuloa Kauneussalonki Fashion Nails & Beauty Salonkin kotisivulle!

        Olemme Helsingin ydinkeskuksessa toimiva kauneussalonki. Meillä on tarjolla huolellisia, tarkkavaisia monipuolisia palveluja kuten kynsihoitoa, jalkahoitoa, hiustenleikkausta kaikenikäisille. Tuotevalikoistamme löytyy erilaisia hiustenhoitotuotteita, kynsihoitotuotteita Sinulle ja myös tuotteita useimmille allergisille.

        Tuo hiuksillesi ystävälliset koostumukset, trendikkäät uutuusvärit ja uudet värit kynsillesi. Meiltä saat palvelua myös englanniksi, ranskaksi, vietnamiksi ja kiinaksi!"

        Vai että tuodaan ystävälliset koostumukset kynsille tai hiuksille?
        Juu ei kiitos, vaikka ilmaiseksi saisin. Nämä paikat kun tunnetusti tekevät pahaa jälkeä omalle kynnelle...


      • Malia
        Monta paikkaa nähnyt kirjoitti:

        ... mutta siistimmissä puitteissa kuin monet muut, kuten esimerkiksi Hämeentien vierekkäin olevat kauhupaikat, tai Itiksen samaisen omistajan lafka.

        Jo etusivulla paljastuu, että todennäköisesti tekijät eivät kovin erinomaisesti ymmärrä asiakkaan toiveita:

        "Tervetuloa Kauneussalonki Fashion Nails & Beauty Salonkin kotisivulle!

        Olemme Helsingin ydinkeskuksessa toimiva kauneussalonki. Meillä on tarjolla huolellisia, tarkkavaisia monipuolisia palveluja kuten kynsihoitoa, jalkahoitoa, hiustenleikkausta kaikenikäisille. Tuotevalikoistamme löytyy erilaisia hiustenhoitotuotteita, kynsihoitotuotteita Sinulle ja myös tuotteita useimmille allergisille.

        Tuo hiuksillesi ystävälliset koostumukset, trendikkäät uutuusvärit ja uudet värit kynsillesi. Meiltä saat palvelua myös englanniksi, ranskaksi, vietnamiksi ja kiinaksi!"

        Vai että tuodaan ystävälliset koostumukset kynsille tai hiuksille?
        Juu ei kiitos, vaikka ilmaiseksi saisin. Nämä paikat kun tunnetusti tekevät pahaa jälkeä omalle kynnelle...

        Tulkoon kerrotuksi, että kävin tänään ensimmäistä kertaa tuossa samaisessa Aikatalon Fashion Nails & Beauty Salonissa. Tilasin mani- ja pedikyyrin, ja koska lopputulos on melko, muttei tosi hyvä, en aio paikkaan palata.

        Palvelu oli kummallista, ei juurikaan puhetta ainakaan aikaa varatessani eikä maksaessani, eikä lainkaan kiitoksia. Kynteni fiksannut tyttö kyllä puhui hieman, mutta aika vaikeaselkoisesti kasvosuojan takaa.

        Sain haavan sormeeni, kiitos mielestäni erikoisen voimakkaan käsittelyn. Hän toki kauhistui haavaa ja hoiti sen heti kuntoon.

        Kummatkaan kynnet eivät saaneet värilakan päälle sitä viimeistelykerrosta väritöntä lakkaa (tai mitä lie onkaan) eikä käsiä rasvattu lainkaan.

        Kun lopuksi varpaidenkin kynnet oli lakattu, minua pyydettiin odottelemaan muutama minuutti niiden kuivumista. 25 minuutin odotuksen - ja pienen uinahduksen - jälkeen menin lopulta itse kassalle, eikä lähistöllä netissä surffaileva minua palvellut neiti enää vilkaissutkaan minuun. Tuo saattoi olla tietysti oma väärinkäsityksenikin; toisessa paikassa, jossa olen käynyt, on aina tultu tarkistamaan kuivuneet kynnet ja kerrottu milloin on vapaa lähtemään.

        Enpä voi siis minäkään suositella tuota paikkaa.


      • midas_
        Malia kirjoitti:

        Tulkoon kerrotuksi, että kävin tänään ensimmäistä kertaa tuossa samaisessa Aikatalon Fashion Nails & Beauty Salonissa. Tilasin mani- ja pedikyyrin, ja koska lopputulos on melko, muttei tosi hyvä, en aio paikkaan palata.

        Palvelu oli kummallista, ei juurikaan puhetta ainakaan aikaa varatessani eikä maksaessani, eikä lainkaan kiitoksia. Kynteni fiksannut tyttö kyllä puhui hieman, mutta aika vaikeaselkoisesti kasvosuojan takaa.

        Sain haavan sormeeni, kiitos mielestäni erikoisen voimakkaan käsittelyn. Hän toki kauhistui haavaa ja hoiti sen heti kuntoon.

        Kummatkaan kynnet eivät saaneet värilakan päälle sitä viimeistelykerrosta väritöntä lakkaa (tai mitä lie onkaan) eikä käsiä rasvattu lainkaan.

        Kun lopuksi varpaidenkin kynnet oli lakattu, minua pyydettiin odottelemaan muutama minuutti niiden kuivumista. 25 minuutin odotuksen - ja pienen uinahduksen - jälkeen menin lopulta itse kassalle, eikä lähistöllä netissä surffaileva minua palvellut neiti enää vilkaissutkaan minuun. Tuo saattoi olla tietysti oma väärinkäsityksenikin; toisessa paikassa, jossa olen käynyt, on aina tultu tarkistamaan kuivuneet kynnet ja kerrottu milloin on vapaa lähtemään.

        Enpä voi siis minäkään suositella tuota paikkaa.

        Olen ajatellut ottavani ensimmäiset rakennekynteni ja näin metrossa tuon edellä mainitun paikan ilmoituksen, jossa mainostettiin rakennekynsiä -50%. Hyvä että googletin --> nyt en meinaa sinne ainakaan mene! :D

        Mutta osaisitteko suositella jotain oikeasti hyvää paikkaa, mistä löytyisi hyviä ja ammattitaitoisia kynsien laittajia?

        Ja onko siis niin, että kannattaisi mieluummin oottaa nuo geelikynnet eikä akryylisiä?


      • ammattitaidolla
        midas_ kirjoitti:

        Olen ajatellut ottavani ensimmäiset rakennekynteni ja näin metrossa tuon edellä mainitun paikan ilmoituksen, jossa mainostettiin rakennekynsiä -50%. Hyvä että googletin --> nyt en meinaa sinne ainakaan mene! :D

        Mutta osaisitteko suositella jotain oikeasti hyvää paikkaa, mistä löytyisi hyviä ja ammattitaitoisia kynsien laittajia?

        Ja onko siis niin, että kannattaisi mieluummin oottaa nuo geelikynnet eikä akryylisiä?

        www.myspace.com/uniqnails

        Suosittelen lämpimästi!! Olen vuoden käynyt hänen luonaan ja aina saanut loistavaa sekä pysyvää jälkeä. Ideoita riittää rajattomasti :) Uniq'Nails ryhmä löytyy Facebookistakin, jos käytät kyseistä foorumia. Siellä on n. 300 kuvaa nähtävillä.


    • Heidi Aho

      Hei! Kavin vaha aikaa sitten samassa paikassa missa kavit eli Fashion Nail & Beauty Salon liikkeessa kun huomasin tarjousmainoksen aikatalossa. Tuli todella hyva jalki ja pysyi kauanki. Olen tosi tyytyvainen ja aatelin et se voisi olla vakkaripaikka. Siella vaihtui omistaja myos tyontekijat. He ovat ammattitaitoisia ja myos sosiaallisia. En tieda miten vanhat tyontekijat ovat tehneet hommiaan, mutta naiden keskuteluiden lukemisen jalkeen, he eivat ole kovin varovaisia, se ei johda siihen etta he eivat ole ammattitaitoisia. Ammattilaisetkin voivat tehda virheita. Ostin kerran guess kaupasta paidan ja toin kotiin, laitoin paalle ja huomasin etta siina on reika sivukohdalla, mutta annoin asian olla, koska tiedan etta Guess tekijat eivat tahalteen tehnyt sita reikaa vaan vahingossa vaikka he ovatkin ammattilaisia ompelijoita. Suosittelen, etta te tulisitte ilomielin luottamuksen mukana kokeilemaan heidan uusien tyontekijoiden toita. Heilla on kynsitakuu 2 viikkoa. Sanokaa rohkeasti jos te ette ole tyytyvaisia!

      • alaniel

        tällälailla käy vain ko. liikkeen työntekijät kehumassa ja pelastamassa mainettaan. Suosikaa suomalaisten paikkoja ihan meidän oman työllisyyden puolesta!


      • galamaija
        alaniel kirjoitti:

        tällälailla käy vain ko. liikkeen työntekijät kehumassa ja pelastamassa mainettaan. Suosikaa suomalaisten paikkoja ihan meidän oman työllisyyden puolesta!

        Aivan, ja ikävä kyllä aika usein paikoissa, joissa on suuri ulkomaalaisedustus työntekijöissä on muitakin huolenaiheita. Käykää kattomassa video www.rakennekynnet.info, siis jotain aivan hirveetä! Just katsoin sen siellä ja... hyh.


      • Jotttain....
        galamaija kirjoitti:

        Aivan, ja ikävä kyllä aika usein paikoissa, joissa on suuri ulkomaalaisedustus työntekijöissä on muitakin huolenaiheita. Käykää kattomassa video www.rakennekynnet.info, siis jotain aivan hirveetä! Just katsoin sen siellä ja... hyh.

        huomasi kyllä tekstis ta ä olivat a...
        en suosittele


      • Hahhhhh

        Vai että heidi aho ei suomea osaa


    • minä

      Voi harmi... :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe