BM OptiRetin

kokeilijanainen

ostin kyseistä voidetta ihan koittaakseni kuinka tehokasta tämä nyt muka sitten on. Ostin sitä auringon vaurioittamaa ihoani varten. Minulla on myös pieniä arpia ja näppylöitä naamassa ja pigmenttiläiskiä sekä suuret ihohuokoset. olen juuri aloittanut käytön, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan, onko joku muu jo havainnut kyseisesen rasvan auttavan todella johonkin?? jos tämä rasva ei tehoa yhtään en kokeile enää mitään voiteita vaan uskon kaikkien olevan yhtä humpuukia!

2

5736

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dalida

Et taida yhtään tietää mitä teet. Voide pitää valita ensin ihoptyypin mukaan ja sitten sen mukaan mitä ongelmaa haluaa ihossa hoitaa. Ei mikään voide ole sun odottama "parantaa kaikki ihon ongelmat kerralla"!

BM Optiretin vaikuttaa INCIn perusteella aika hyvin muotoillulta voiteelta ikääntyvän ihon hoitoon, eli siinä on A- ja E-vitamiinia ja voiteen tarkoitus on kiinteyttää ihoa. Lisäksi voiteessa on ihoa pehmentäviä aineisosia. MUTTA se sisältää lanoliinia, joten sopii mielestäni vain kuivalle ihotyypille. Suositteleisin yövoiteeksi 40 naiselle, jolla on kuiva ihotyyppi, vain hieman ryppyjä, enemmän ihon veltostuminen ongelmana.

Jos ihosi on kenties sekaiho/rasvainen iho, niin voide ei sovi sulle. Lanoliinin takia voi näppyjä tulla sekaihoon lisää.

Ihohuokosiin se ei vaikuta, niitä oikeastaan pienentää (hieman) vain tietyt silikonia sisältävät ns. primer-voiteet (eli meikin alle laitettavat), nekin vain meikin kanssa, ei pysyvästi.

Pigmenttiläiskiä? UV-suoja on ainoa asia joka estää läikkien syntymisen. Jos niitä jo on, voi kokeilla joitain siihen tarkoitettuja täsmävoiteita (Stri-Vectin, Arbutin, ym.), mutta kuulemani mukaan tulokset eivät ole aina hyviä (hintaan verrattuna). Sinuna peittäisin meikillä pahimmat läiskät ja satsaisin a) UV-suojalliseen päivävoiteeseen (sk15) sekä b) hyvään aurinkovoiteeseen (vähintään sk25). Niin ei lisää läikkiä tule.

Optiretinissä ei ole suojakerrointa, muuten.

Lyhyesti suosittelen sulle seuraavaa hoitoa (olettaen että ikäsi 24-35-v ja ihosi on sekaiho):

1) älä kuori ihoa.
      2) käytä päivävoidetta, jossa on kosteuttavia ainesosia MUTTA ei ole rasvainen/öljyinen ja siinä on sk15 min.
      3) yövoiteeksi hoitava voide jossa A- ja E-vitamiinia sekä antioksidantteja yleensä(sekä hyalouronihappoa, jos ryppyjä on paljon) ja kosteuttavia ainesosia, taas muista välttää öljyistä voidetta.
      4) lisäksi hyvä aurinkovoide, mahd. suurella suojakertoimella. Jos lompakko ei valita, hanki kasvoille oma geelimäinen voide, suuremmalla kertoimella kuin keholle.
      5) Kosteuttava naamio voi olla kiva kerran viikossa.
      6) vältä tuotteita joissa on liikaa öljyä ja ihoa kuivattavia aineita kuten alkoholia.
      7) jos ihohuokoset todella vaivaa, kokeile esim. Cliniquen Pore Minimizer pohjustusvoidetta (muistaakseni se Instant Perfector oli ainoa jolla itse sain edes jotain näkyvää parannusta, muilla sarjan tuotteilla en). Tässä meikkausohjeita:
      www.yhteishyva.fi/yhteishyva/kauneus/kauneusvinkit/ihon_meikkaaminen/fi_FI/kestava_pohjameikki/

• Arkaiho

Jos aurinkoarkuutta on niin kannattaa käyttää korkeaa suojakerrointa. Riemannilta löytyy suojakertoimen 50 voide jota itse olen suosinut. Sopii lastenkin suojaamiseenkin rantalomalla kun ei liukene veteen. Optiretiinissä on runsaasti a-vitamiinia johon ihon on hyvä antaa tottua vähitellen. Molempia voiteita löytyy täältä apteekkeja edulllisemmin http://www.funraiseshop.fi/verkkokauppa/fi/tuotteet/terveys-hyvinvointi/ihonhoito

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe