shekkihuijaus

apua kaipaava

terve! mulla on moottoripyörä myynnissä netissä ja sain sähkäriin Mark Slotilta viestin että se haluaa ostaa tuon ajoneuvon. sano että lähettää mulle shekin ja sitte ku oon lunastanu nii se lähettää sen ystävän hakemaan sen. Sillä on joku oma kuljetusyritys.

Tossa faijan kanssa pohdittiin että voi olla joku huijaus tai tämmönen mutta toisaalta jos saan massit käteen nii sittehän se on sama kuka ostaa

sanoin sille että on kaks vaihtoehtoa:

1. sen kaveri tuo mulle suoraan sen hinnan verran euroja samalla ku tulee hakeen moottoripyörää nii että nään ite ne rahat.

2. meen shekin kans pankkiin ja lunastan rahat, ja sitte ku onnistuu nii voi kauppakin onnistua. Jos ei nii mopo jää mulle.


Mitä sanotte tästä.. se on jo pyytänyt osoitetiedot että se voi lähettää shekin.

ajattelin että ollaanko tässä kuinki vaarallisilla vesillä, jos kuitenkin meen sen mukaan että sitte ku rahat nään kädessä (ei missää tileillä) nii kauppa tehdään.

11

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoittaja..

      jatkoa vielä vähän. luin just äsken muita juttuja että jotku oli saanu shekin, lunastanut sen..okei kaikki ok, mut sitte myöhemmin pankista sanottiinki että shekki ei oo okei..

      mistä tämmönen voi johtua et pankki eka sanoo että toimii ja sitte myöhemmin että onki ongelmia. Entä jos teen jonku todistuksen misä lukee että pankki on todennut shekin kunnolliseksi jne pvm. ja sitte jos alkaa myöhemmin urputtaan nii haastaa oikeuteen.

      Pitäisköhän mun sanoa sille ukkelille että tuo ne massit käteisenä, muuten kauppoja ei tuu nii eipähän ainakaan pääse huijaamaan.

      se just lähetti viestin että se eka oottaa että lunastan shekin ja sitte se tulee hakeen sen moottoripyörän, ei kuulosta kovin järkevältä

      • shekin nähnyt

        HEIPS

        Luonnollisestikkin kyseessä on huijausyritys. Tuskinpa sitä pyörää edes kukaan ilmestyisi hakemaan. Homma toimii niin, että shekki kirjoitetaan liian isolle summalle, ja pyydetään palauttamaan ylijäävä summa ulkomaiselle tilille. Näin huijari saa rahansa.

        Pääsin seuraamaan vastaavaa tapausta varsin läheltä. Ei tosin siinäkään kaveri mennyt retkuun.


      • ilmeisesti

        mun tarinan samalta palstalta, ja ei siis todellakaan kannata luottaa edes siihen, kun pankki kertoo kaiken olevan kunnossa, eikä mitään ongelmia voi enää tulla...

        Unohda koko kauppa, tai jos jaksat, niin vetkuttele sen kusipään kanssa, ja tuhlaa sen aikaa, ja lopulta ilmota ettet mitää kauppoja ollu tekemässäkään sen perkuleen huijarin kanssa!! Kosto se on pienikin kosto =)


    • sen verran

      sanon että pitäisköhän poliisille soitella.

      vai lähettäskö sille ukkelille viestin että rahat käteisenä mulle tai soitan poliisille :D taitais yhteydenpito loppua siihen

      • lopettaa

        kaupanteko tuollaisen amigon kanssa, kun et vielä ole mitään hävinnyt. Asiaa voit kysyä lähemmin poliisilta, heillä on varmasti useampikin samanlainen tapaus tiedossa. Älä tosiaankaan myy yhtään mitään shekkiä vastaan, kun "kaveri" tuo puhdasta rahaa sopivan määrän käteen niin siinä tapauksessa voit suostua kauppaan. Vastaavista huijauksista taisi joskus olla juttua tuolla auton osto ja myyntipalstalla, ellei muistini pahasti petä. Näitä on jo tapahtunut jo kauan aikaa ja silti ei tieto ole levinnyt tarpeeksi hyvin.


      • ilmoittaa

        poliisille, heillä lienee enemmän asiaan liittyvää tietoa kuin tavallisella kansalaisella. Elikkä siitä vaan ilmoitus viranomaisille, ehkä se omalta osaltaan auttaa hillitsemään näiden huijareiden intoa kun huomaavat ettei ihan kaikki sentään suju suunnitellulla tavalla.


    • miäts.

      Ajattelepa käänteisesti, lähettäisitkö sinä rahaa tuntemattomalle ilman mitään vastinetta tuskin, kyllä tuossa on aivan varmaan koira haudattuna.

      • Huoleen

        Kyllä olet onnistuneesti pätynyt tavallisen huijarin kynsiin. Shekki on katteeton, Pankki lunastaa rahat takaisin sulta. maksat vielä sille kuljetustalolle provikat (jota ei oo olemassakaan) ja senjälkeen menetit myös kauppatavaran
        PS Ei kannata jatkaa yhtään sen pidempää, nepojat ei sit ymmärrä leikkii
        yhtään


    • rahat pois

      Meillekin on tullut nyt kuukauden sisään samanlaisia yhteydenottoja,onneksi sen verran järkeä päässä ettei siihen lähetnyt mukaan, eräskin "ostaja" laittoi shekin tulemaan ja sit kun ilmoitettiin ettei kauppoja tällä lailla ole luvassa, suuttui ja alkoi haukkua MEITÄ huijareiksi..
      pyysin osoitetta johon voin laittaa shekit takaisin tulemaan, ei oo kuulunu mitään..sinnikäs joka tapauksessa.

      tässä yksi esimerkki:

      Hello seller
      I am Anton Vadim.i am intersted in this car you advert for sale for 9,000Euro and i will like to know if still available for sale and the last price you really want to sale this car please kindly reply to me and let me hear from you urgently..

      PAYMENT METHOD:
      I am going to make out a total over draft check of €14,000 that will cover the cost of your vehicle and the shipping/pick-up.
      Therefore,you are required to take the cost of your vehicle (€9,000),and send my agent the remaining balance (€5,000) for the shipping and the pick-up of the vehicle to me.


      BALANCE OF PAYMENT:
      The reason for the balance of the payment is to`help the agent and the shipper offset the shipping and pick-up bills,paper work and any other necessary expenses that might occur during the process on this transaction.


      REASON FOR THE CHECK AT THAT AMOUNT:
      The check has already been made by my client before he traveled, on the previous car i wanted to buy for him but unfortunately,it had an accident on a day before the day my agent came to pick-up the car.the business was later canceled and we come across your car.

      • tttooolll

        kyseessä on noi nigerialaiset kirjeet, mielestäni selkeät sivut www. 419.bittenus.com sekki katteeton ym. Nettideiteissä yrittävät myös huijata, voivat toimia missä päin maailmaa tahansa, Nigeria, Senegal, Hollanti, Englanti, Venäjä jne. jostain luin, että Amerikassa viime vuonna nettihuijausten uhriksi joutui 200 000 ihmistä, summat pieniä, joukossa myös isoja kupruja, muistaakseni yhteissumma oli jotain 158 milj. $


      • näistä irtoaa,..
        tttooolll kirjoitti:

        kyseessä on noi nigerialaiset kirjeet, mielestäni selkeät sivut www. 419.bittenus.com sekki katteeton ym. Nettideiteissä yrittävät myös huijata, voivat toimia missä päin maailmaa tahansa, Nigeria, Senegal, Hollanti, Englanti, Venäjä jne. jostain luin, että Amerikassa viime vuonna nettihuijausten uhriksi joutui 200 000 ihmistä, summat pieniä, joukossa myös isoja kupruja, muistaakseni yhteissumma oli jotain 158 milj. $

        http://www.ebolamonkeyman.com/

        http://www.scamorama.com/

        http://www.419eater.com/


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe