Olen ollut sinkkuna jo pari vuotta. Ongelma on se, että minulla on kaksi pientä lasta (6 ja 8-vuotiaat), joten en pääse usein baareihin viikonloppuisin. Missä siis tapaisin miehiä?
En ole etsimässä uutta isää lapsille, vaan miestä itselleni. Usein kuitenkin tuntuu, että miehet olettavat sinkkuäitien etsivän isää lapsille. Mistä tämä johtuu? Onko todellakin niin, että miehiä ei kiinnosta nainen, jolla on lapsia?
Haluaisin löytää miehen, joka on kiinnostunut samoista asioista kuin minä. Hoidan kyllä omat lapseni ja huolehdin omasta taloudestani ihan itse. Haluan vain hieman aikuista seuraa iltaisin ja ehkä rakastua uudelleen.
Miten sinkkuäiti löytää miehen?
60
6708
Vastaukset
- vaimo lähti rahan perään
Hei, olen 43v mies, ja nyt sinkkuna sitten, kun minunkin naiseni liittyi siihen joukkoon mitkä lähtee tosta noin vaan huvin vuoksi. Ei ollut minussa vikaa kun kysyin että miksi rakastelit sen miehen kanssa meidän kihlajaispäivänä. Minulla on tänä vuonna seisemältä kaverilta lähtenyt nainen suhteesta, näitä naisia on sitten tuolla pilvin pimein, kuka sellaisiin luottaa. Ei kunnon mies ainakaan. Mut älä pahastu tästä viestistä, tiedän toki, että on tosi veemäisiä miehiä, joiden kanssa on mahdoton elää. Mut täs on sulle yksi näkökulma.
- etsintään
en osaa antaa uusia neuvoja, kyllä ne kauan hoetut vanhat konstit ovat parhaita: työ/opiskelu/harrastus/baari-tuttavuudet.
Tuota "En ole etsimässä uutta isää lapsille, vaan miestä itselleni. Usein kuitenkin tuntuu, että miehet olettavat sinkkuäitien etsivän isää lapsille. Mistä tämä johtuu? Onko todellakin niin, että miehiä ei kiinnosta nainen, jolla on lapsia?" sen sijaan voisin kommentoida:
- Syvällisempään parisuhdetta ajatellen yhdessä asuminen on yleensä parasta. Jos naisella/miehellä on huollettavia, he tulevat samaan kauppaan. Joten siinä sitä joutuu isäksi/äidiksi automaattisesti. Toisena ongelmana tulee tärkeysjärjestys, lapsettoman ihmisen on vaikea sopeutua siihen oman kullan ajatusmaailmaan jossa lapset ovat ensisijalla. Tämä siis miehisestä näkökulmastani katsoen.- silloin nuorena
Voi sitä aika tiiviisti viettä aikaa yhdessä, vaikka olisi eri kämpätkin, ja saisi kumpikin silloin tarvitsemaansa tilaa ja rauhaa. Itse seurustelin nuorena muutaman vuoden miehen kanssa, jolla oli yksi iso lapsi ensimmäisestä liitosta ja kolme pienempää toisesta. Hän asui suhteemme alussa yhdessä ensiluokkalaisen poikansa kanssa.
Itselleni nuorena ja lapsettomana oli hieman vaikeaa suhtautua miehen lapsiin, tosin kuulemma lapset eivät kokeneet minua mietenkään kielteisesti. En vain puuttunut lasten asioihin millään lailla, vaikka olisin ollutkin miehen kanssa eri mieltä joistakin kasvatuksellisista asioista.
Se tietysti kaiveli, että olisin omaa lasta halunnut. En koskaan lapsia tehnyt myöhemminkään. Noin teoriassa suhde olisi voinut jatkua näihin päiviin. Lapset kasvavat nopeasti, ja poika muutti äitinsä luo teini-iässä, kuulin myöhemmin. Aika olla kahdestaan olisi tullut nopeasti eteen.
- Taasnäitä
Ei millään pahalla mutta noi pari muksua on kyllä kova miinus. Useimmille miehille toisen tekemät mukulat nyppii jo sisäsyntyisesti ja sitten vielä joutuu skimbamäet vaihtamaan pulkkamäkeen. Synnyttäneellä naisella ei paikatkaan ole enää kunnossa, ja usko pois kroppa on miehelle aika tärkeä juttu. Sisäinen kauneus ei saa munaa nousemaan. Jos -75 on syntymävuosi niin sen ikäisillä miehillä on myöskin aika valtavasti kysyntää kun kaikki kolmekymppiset naiset yrittää epätoivoisesti pariutua niin kauan kun niitä lapsia voi vielä saada. Koira voisi olla yksi vaihtoehto.
Niille naisille jotka eivät ole vielä eronneet: Harkitkaa vielä kerran.- juttupari
Mies, joka ei nykypäivänä pysty hyväksymään naisen aikaisempia lapsia, elää todella menneen ajan tyylin mukaan. Mies, joka valitsee naisensa pelkästään paikkojen kunnon ja kropan mukaan, on pintapuolinen, eikä liene kykenevä kovinkaan pitkäjänteiseen suhteeseen, jos vehkeetkään ei toimi kuin sen aikaa, kun naisen kroppa on kunnossa. Tällaisissa miehissä et menetä mitään. Ei niistä ole pitkäaikaisiksi eikä tosissaan otettaviksi kumppaneiksi, eihän niillä vehkeetkään toimi enää muutaman vuoden kuluttua, kun ikä tekee jokanaisen kropalle sen mikä luonnonlaki on. Et todellakaan tarvitse tällaista miestä, ethän. Mutta ei hätää, kyllä niitä ihan normaalejakin, hiukan fiksumpiakin miehiä on, joille ulkonäkö ei ole pääpointti, vaan se, millainen sinä olet ihmisenä. Sellainen mies voi tulla vastaan milloin tahansa ja kun se tulee, niin huomaat sen :)
Ja niille naisille, jotka eivät vielä ole eronneet, vaan harkitsevat sitä; jos olet onneton, koet väkivaltaa, et saa seksiä ja kärsit siitä, puolisosi on narsistinen, tai muuten elät huonossa suhteessa. Eroa. Elämme täällä vain kerran. Miksi tuhlata sitä olemalla onneton. - liian positiivista kyllä
juttupari kirjoitti:
Mies, joka ei nykypäivänä pysty hyväksymään naisen aikaisempia lapsia, elää todella menneen ajan tyylin mukaan. Mies, joka valitsee naisensa pelkästään paikkojen kunnon ja kropan mukaan, on pintapuolinen, eikä liene kykenevä kovinkaan pitkäjänteiseen suhteeseen, jos vehkeetkään ei toimi kuin sen aikaa, kun naisen kroppa on kunnossa. Tällaisissa miehissä et menetä mitään. Ei niistä ole pitkäaikaisiksi eikä tosissaan otettaviksi kumppaneiksi, eihän niillä vehkeetkään toimi enää muutaman vuoden kuluttua, kun ikä tekee jokanaisen kropalle sen mikä luonnonlaki on. Et todellakaan tarvitse tällaista miestä, ethän. Mutta ei hätää, kyllä niitä ihan normaalejakin, hiukan fiksumpiakin miehiä on, joille ulkonäkö ei ole pääpointti, vaan se, millainen sinä olet ihmisenä. Sellainen mies voi tulla vastaan milloin tahansa ja kun se tulee, niin huomaat sen :)
Ja niille naisille, jotka eivät vielä ole eronneet, vaan harkitsevat sitä; jos olet onneton, koet väkivaltaa, et saa seksiä ja kärsit siitä, puolisosi on narsistinen, tai muuten elät huonossa suhteessa. Eroa. Elämme täällä vain kerran. Miksi tuhlata sitä olemalla onneton."Mutta ei hätää, kyllä niitä ihan normaalejakin, hiukan fiksumpiakin miehiä on, joille ulkonäkö ei ole pääpointti, vaan se, millainen sinä olet ihmisenä."
No eipä nuo tuolaliset miehet kuule kelpaa naisille. Mies, joka on yh-naisen unelma, saa nuoremman, lapsettoman naisen ja sellaisen myös ottaa. - se riittäis..
liian positiivista kyllä kirjoitti:
"Mutta ei hätää, kyllä niitä ihan normaalejakin, hiukan fiksumpiakin miehiä on, joille ulkonäkö ei ole pääpointti, vaan se, millainen sinä olet ihmisenä."
No eipä nuo tuolaliset miehet kuule kelpaa naisille. Mies, joka on yh-naisen unelma, saa nuoremman, lapsettoman naisen ja sellaisen myös ottaa.ei se kuule pelkästään riitä että on nuorempi lapseton.. ja ei kaikki eronneet äidit vanhoja ole :) eikä kukaan pelkän ulkonäön takia kumppania itselleen ota.. kyllä siihen tarvitaan jotain muutakin.. tiedän monta fiksua naista jolla on lapsi ja ero on tullut isän kanssa, vientiä heillä olisi vaikka kuinka! vakka kantensa valitsee. ei se lapsettoman naisen "valitseminen" tarkoita onnellista parisuhdetta :)
- 35-v nainen
Tuosta en ole kuullutkaan. Että vm 75 miehet ovat erityisen suosittuja. Itse olen suosinut koko ikäni 50- ja 60-luvuilla syntyneitä miehiä.
Mitä jos yh-äiti etsisi rakastajan reilusti itseään vanhemmasta ikäryhmästä. Ei kaikki yli 50-vuotiaat ole impotentteja, mikäli nuori nainen sellaista kuvittelee. Siellä voi olla hyvin viriileitä elämänkokemusta ja rakastajan taitoja hankkineita namupaloja. Ehkä heille ei ole tarjolla kotona riittävästi. Kokenut ja ymmärtävä mies myös hyväksyy naisen pikkupuutteet. Saa tuntea olevansa kuningatar kauneusvirheistään huolimatta.
Jos ei oikeasti etsi uutta isää lapsilleen, vaan rakastajaa itselleen, niin suosittelen vanhemman ikäryhmän miehiä.
- eronnut nainen
En ota kantaa tuohon, mistä löydät miehen. Se tulee, kun sen aika on, ei sitä etsimällä löydä. Tulee sitten, kun olet päässyt erostasi yli etkä jokapaikassa mainitse olevasi sinkkuäiti. Kalskahtaa aina korvaani tuo sinkkuäiti nimitys. Mikä sinkku silloin on, jos on jo lapsia? Vai eikö lapset muka ole perhe? Itse sanon aina kysyttäessä, että en ole sinkku, minulla on lapsia, miestä ei ole. Sinkkuhan on nimenomaan yksikseen elävä perheetön ihminen. Vai olenko ymmärtänyt asian aivan väärin? Jokatapauksessa, ärsyttävä ilmaisu.
- komppaan
Komppaan ihan kaikkea mitä kirjoitit. Juuri näin se menee!
- perunakattila
Ei ole olemassa mitään sinkkuäitejä - on vain yksinhuoltajaäitejä!
Sinkku on sinkku, ja sillä ei ole lapsia.
Ei ihme, ettei munaa heru, jos joka paikassa toitotat tuota sinkkuäitiä... - Sinkkuäiti-75
Itse en näe asiaa näin. Minusta sinkkuäiti -sana kuvaa hyvin tilannettani. Olen sinkku eli minulla ei ole kumppania ja olen äiti. En myöskään mainitse joka paikassa olevani sinkkuäiti. En kuitenkaan häpeä sitä enkä ymmärrä miksi sitä pitäisi salailla. Tärkein tehtäväni tällä hetkellä on kasvattaa lapseni, mutta nyt kun lapset ovat hieman vanhempia, en enää määrittele itseäni pelkästään äidiksi. Myös minulla on oikeus omaan elämään, vaikka minulla on lapsia.
- lapsellinen äiti
perunakattila kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään sinkkuäitejä - on vain yksinhuoltajaäitejä!
Sinkku on sinkku, ja sillä ei ole lapsia.
Ei ihme, ettei munaa heru, jos joka paikassa toitotat tuota sinkkuäitiä...Sulla ei näköjäänkään ole harmainta aavistustakaan, mitä tarkoittaa yksinhuoltajaäiti. Se EI TODELLAKAAN tarkoita samaa kuin sinkkuäiti. Kannattais ensin ottaa vähän termeistä selvää, ennenkuin alkaa yleisteleen.
- eronnut nainen
lapsellinen äiti kirjoitti:
Sulla ei näköjäänkään ole harmainta aavistustakaan, mitä tarkoittaa yksinhuoltajaäiti. Se EI TODELLAKAAN tarkoita samaa kuin sinkkuäiti. Kannattais ensin ottaa vähän termeistä selvää, ennenkuin alkaa yleisteleen.
Eihän tuo edellinen tarkoittanutkaan sitä, että sinkkuäiti olisi sama kuin yksinhuoltajaäiti. Hän vain totesi, ettei ole olemassa sinkkuäitejä. Sinkku sanan todellinen merkitys on nykyisin hukassa ja tosi ärsyttävää käyttää naisesta nimitystä sinkkuäiti. Mutta jos se jostain kuulostaa paremmalta kuin että olen eronnut, minulla on lapsia, niin siitä vaan. Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei nainen jolla on lapsia, ole sinkku.
- jos olisit
Sinkkuäiti-75 kirjoitti:
Itse en näe asiaa näin. Minusta sinkkuäiti -sana kuvaa hyvin tilannettani. Olen sinkku eli minulla ei ole kumppania ja olen äiti. En myöskään mainitse joka paikassa olevani sinkkuäiti. En kuitenkaan häpeä sitä enkä ymmärrä miksi sitä pitäisi salailla. Tärkein tehtäväni tällä hetkellä on kasvattaa lapseni, mutta nyt kun lapset ovat hieman vanhempia, en enää määrittele itseäni pelkästään äidiksi. Myös minulla on oikeus omaan elämään, vaikka minulla on lapsia.
Ei sitä äitiyttä tarvitsekaan hävetä. Uskon kuitenkin, että kun sanot olevasi sinkkuäiti, moni mies ajattelee, että olet siis etsimässä lapsillesi isää. Mitäs jos ajattelisit olevasi aikuinen nainen, koska mikään sinkku et todellakaan ole.
- Sinkkuäiti-75
jos olisit kirjoitti:
Ei sitä äitiyttä tarvitsekaan hävetä. Uskon kuitenkin, että kun sanot olevasi sinkkuäiti, moni mies ajattelee, että olet siis etsimässä lapsillesi isää. Mitäs jos ajattelisit olevasi aikuinen nainen, koska mikään sinkku et todellakaan ole.
Tätä juuri ihmettelenkin. Miksi miehet ajattelevat näin? En todellakaan etsi uutta isää. Päinvastoin!! En halua ketään muuta kasvattamaan lapsiani. Mielestäni teen sen itse todella hyvin (vaikka kuulostaakin omahyväiseltä). Lapseni ovat onnellisia, heiltä ei puutu mitään.
Kysyisinkin miehiltä, että ajatteletteko oikeasti näin? Että eronneet äidit etsivät uutta iskää lapsille? En jaksa uskoa, että nykyaikana enää ajatellaan näin. Sehän on naurettavaa. Aivan kuin naiset eivät pystyisi itse huolehtimaan lapsistaan, vaan tarvitsevat miehen siihen!
Lasten ollessa pienempiä roolini äitinä oli tietenkin korostunut elämässäni, lapset ja heidän tarpeensa tulivat ensin. Mutta nykyisin kyllä tunnen itseni myös aikuiseksi naiseksi ja tämä tunne vahvistuu pikku hiljaa. Tunnen olevani myös sinkku eli minulla ei ole miestä. Mielestäni lapset eivät liity sinkkuuteen mitenkään. He ovat minun vastuullani, minä kasvatan heitä, mutta he eivät ole esteenä uudelle suhteelle (ainakaan minun puolesta). - eivät liity
Sinkkuäiti-75 kirjoitti:
Tätä juuri ihmettelenkin. Miksi miehet ajattelevat näin? En todellakaan etsi uutta isää. Päinvastoin!! En halua ketään muuta kasvattamaan lapsiani. Mielestäni teen sen itse todella hyvin (vaikka kuulostaakin omahyväiseltä). Lapseni ovat onnellisia, heiltä ei puutu mitään.
Kysyisinkin miehiltä, että ajatteletteko oikeasti näin? Että eronneet äidit etsivät uutta iskää lapsille? En jaksa uskoa, että nykyaikana enää ajatellaan näin. Sehän on naurettavaa. Aivan kuin naiset eivät pystyisi itse huolehtimaan lapsistaan, vaan tarvitsevat miehen siihen!
Lasten ollessa pienempiä roolini äitinä oli tietenkin korostunut elämässäni, lapset ja heidän tarpeensa tulivat ensin. Mutta nykyisin kyllä tunnen itseni myös aikuiseksi naiseksi ja tämä tunne vahvistuu pikku hiljaa. Tunnen olevani myös sinkku eli minulla ei ole miestä. Mielestäni lapset eivät liity sinkkuuteen mitenkään. He ovat minun vastuullani, minä kasvatan heitä, mutta he eivät ole esteenä uudelle suhteelle (ainakaan minun puolesta).sinkkuuteen, eivät todellakaan. Mutta kun sinulla niitä on, niin et ole sinkku. Vai ajatteletko, että olet vuoroviikoin sinkku, vuoroviikoin äiti? Vois olla muuten varteenotettava vaihtoehto. Viikko hurjaa elämää ilman lapsia jonkun miehen kanssa, toisella viikolla roolinvaihto äidiksi.
- Sinkkuäiti-75
eivät liity kirjoitti:
sinkkuuteen, eivät todellakaan. Mutta kun sinulla niitä on, niin et ole sinkku. Vai ajatteletko, että olet vuoroviikoin sinkku, vuoroviikoin äiti? Vois olla muuten varteenotettava vaihtoehto. Viikko hurjaa elämää ilman lapsia jonkun miehen kanssa, toisella viikolla roolinvaihto äidiksi.
Jos en ole sinkku, niin mikä sitten olen? Pelkkä äitikö? Eronnut äiti? Vapaa yksinhuoltaja? Helpompi sanoa sinkkuäiti. Sinkkuäiti -sana on yleisesti käytössä nykypäivänä. Get used to it!
Loppujen lopuksi, mitä väliä sillä on? En tullut tänne väittelemään siitä sanasta, vaan kysymään neuvoa, että miten nainen, joka on vapaa JA jolla on lapsia, löytäisi miehen. - Tässa tulee asiaa
lapsellinen äiti kirjoitti:
Sulla ei näköjäänkään ole harmainta aavistustakaan, mitä tarkoittaa yksinhuoltajaäiti. Se EI TODELLAKAAN tarkoita samaa kuin sinkkuäiti. Kannattais ensin ottaa vähän termeistä selvää, ennenkuin alkaa yleisteleen.
Ihan sama mitä termiä käytetään, sinkkuäiti vai yksinhuoltajaäiti. Sama paska samassa paketissa eikä normaalia miestä kiinnosta jätehuolto. Nih!
- Tässa tulee asiaa
Sinkkuäiti-75 kirjoitti:
Lasten ollessa pienempiä roolini äitinä oli tietenkin korostunut elämässäni, lapset ja heidän tarpeensa tulivat ensin. Mutta nykyisin kyllä tunnen itseni myös aikuiseksi naiseksi ja tämä tunne vahvistuu pikku hiljaa. Tunnen olevani myös sinkku eli minulla ei ole miestä. Mielestäni lapset eivät liity sinkkuuteen mitenkään. He ovat minun vastuullani, minä kasvatan heitä, mutta he eivät ole esteenä uudelle suhteelle (ainakaan minun puolesta)."Aivan kuin naiset eivät pystyisi itse huolehtimaan lapsistaan, vaan tarvitsevat miehen siihen!"
Alat lähestyä asian ydintä. Kaikki yh:t pystyvät itse elättämään perheensä, eikö niin? No kenen taskuun sitten uppoaa tämän maan miljardien asumistuki joka muuten menee käytännössä kokonaisuudessaan yksinhuoltajaperheille, ja sen päälle tulee vielä kaikki muut korotetut lapsilisät ja kaikki h-vetin tuet mitä niitä onkin. Miehet maksavat tämän maan veroista 62% eli melkein 2/3 ja ilman näitä kaikkia miesten maksamia tukia sinäkin myisit kadulla persettä saadaksesi lapsille ruokaa. Alatko nyt ymmärtää miksi yh:oita kutsutaan sossupummeiksi. - ... vaikeaa
Sinkkuäiti-75 kirjoitti:
Jos en ole sinkku, niin mikä sitten olen? Pelkkä äitikö? Eronnut äiti? Vapaa yksinhuoltaja? Helpompi sanoa sinkkuäiti. Sinkkuäiti -sana on yleisesti käytössä nykypäivänä. Get used to it!
Loppujen lopuksi, mitä väliä sillä on? En tullut tänne väittelemään siitä sanasta, vaan kysymään neuvoa, että miten nainen, joka on vapaa JA jolla on lapsia, löytäisi miehen.Miten olisi eronnut yksinhuoltaja / yksinhuoltaja, vai etkö kehtaa sitä käyttää ?
Aito sinkku et ole, koska olet elänyt parisuhteessa/eronnut ja sinulla on lapsia.
Sinkkuäiti sanana on lähinnä surkea viritelmä, kun halutaan antaa vaikutelma jostakin sellaisesta, mitä ei ole olemassa... - töissä käyvä tueton yh
Tässa tulee asiaa kirjoitti:
"Aivan kuin naiset eivät pystyisi itse huolehtimaan lapsistaan, vaan tarvitsevat miehen siihen!"
Alat lähestyä asian ydintä. Kaikki yh:t pystyvät itse elättämään perheensä, eikö niin? No kenen taskuun sitten uppoaa tämän maan miljardien asumistuki joka muuten menee käytännössä kokonaisuudessaan yksinhuoltajaperheille, ja sen päälle tulee vielä kaikki muut korotetut lapsilisät ja kaikki h-vetin tuet mitä niitä onkin. Miehet maksavat tämän maan veroista 62% eli melkein 2/3 ja ilman näitä kaikkia miesten maksamia tukia sinäkin myisit kadulla persettä saadaksesi lapsille ruokaa. Alatko nyt ymmärtää miksi yh:oita kutsutaan sossupummeiksi.Aina törmää tuohon iänikuiseen kitinään yhäitien/isien mahtaviin tukiin.Kertokaa nyt jumalauta mullekin,mistä niitä tukia saa!!!En itse saa mitään.Ja se mahtava yhlisä lapsilisiin on jopa 10 euroa,joten sen päältä ei kannata tukehtua kateuteensa.
Voi herranen aika tätä suomalaiseten kateuden ja katkeruuden määrää! En ole ollenkaan ylpeä erostani ja on äärimmäsien surullista,että liittoni päättyi eroon.Mutta katsos,kun aina elämä ei mene kuten suunnittelee.En kyllästynyt mieheeni,ihan muut syyt ajoi eroon.
Ota rauahoittavaa ettet turhaan kateuttasi elämääsi pilaa.Hyvää jatkoa ja parempaa onnea sinun elämääsi.Jos jotain olen elämästäni oppinut on se,ettei koskaan kannata olla ylpeä ja luulla,ettei minullekin voi käydä huonosti elämässä.Koska se,minkä suustasi päästät,sen edestäsi löydät.Ihan takuulla:)
- kautta...
mulkkua kotiin kun lapset ovat hoidossa tms. Tai laita lapset toiseen huoneeseen lukkojen taaksi nainnin ajaksi.
- päivän pannut
hahaa...LOL
- ihmissuhde??
päivän pannut kirjoitti:
hahaa...LOL
Aina tää muna-ongelma nostetaan esiin vaikka tarkoitus on rakentaa ihmissuhdetta.
Itse en eron jälkeen ole pariutunut ja syy on tämä: ensin haluan ihmissuhteen, sitten vasta kun esim. ehkäisystä on keskusteltu mennään pitemmälle. Eipä noita ehkäisykeskusteluja ole tullut, suoraan petiin tunkijat on blokattu heti, samoin ukkomiehet.
Eli ihmissuhteita ei ole ollut tarjolla, plen siis yksin. Eikä se minua haittaa.
paras kumppani yksinhuoltajalle olisi toinen yksinhuoltaja mutta tuntuu että miehet ei aina edes tiedä onko niillä jälkeläisiä. vastuullinen isä olisi hyvä miehenmitta. - Vastuullinen yh-isä
ihmissuhde?? kirjoitti:
Aina tää muna-ongelma nostetaan esiin vaikka tarkoitus on rakentaa ihmissuhdetta.
Itse en eron jälkeen ole pariutunut ja syy on tämä: ensin haluan ihmissuhteen, sitten vasta kun esim. ehkäisystä on keskusteltu mennään pitemmälle. Eipä noita ehkäisykeskusteluja ole tullut, suoraan petiin tunkijat on blokattu heti, samoin ukkomiehet.
Eli ihmissuhteita ei ole ollut tarjolla, plen siis yksin. Eikä se minua haittaa.
paras kumppani yksinhuoltajalle olisi toinen yksinhuoltaja mutta tuntuu että miehet ei aina edes tiedä onko niillä jälkeläisiä. vastuullinen isä olisi hyvä miehenmitta.Paitsi etten ole ykisinhuoltaja, avan yhteishuoltaja. No smapa tuo. Miksi aina miehistä marmatetaan, etteivät muka edes tiedä onko jälkeläisiä? Varmasti on mylös tällaisiakin tapauksia, mutta enemmän veikkaan olevan vastuullisempia versioita.
Pistä nettiin verkot vetämään ja kerro profiilissa mitä haet... - väitätkö
ihmissuhde?? kirjoitti:
paras kumppani yksinhuoltajalle olisi toinen yksinhuoltaja mutta tuntuu että miehet ei aina edes tiedä onko niillä jälkeläisiä. vastuullinen isä olisi hyvä miehenmitta.Tuossa mielipide, jota en itse allekirjoita, en tajua moista ajattelutapaa ettei muka voisi mennä sänkyyn ilman tarkoitusta rakentaa vakavaa ihmissuhdetta. Siis väitätkö, ettet kaipaa seksiä ja tulet toimeen ilman sitä? Voihan sitä välillä jonkun kanssa vällyjen väliin luikahtaa, kortsut on olemassa sitä varten, jos ehkäisyasia mietityttää... Mitä pahaa siinä on? Kyllähän naisiakin panettaa, eikö? Luonnollista minusta.
- Sinkkuäiti-75
väitätkö kirjoitti:
Tuossa mielipide, jota en itse allekirjoita, en tajua moista ajattelutapaa ettei muka voisi mennä sänkyyn ilman tarkoitusta rakentaa vakavaa ihmissuhdetta. Siis väitätkö, ettet kaipaa seksiä ja tulet toimeen ilman sitä? Voihan sitä välillä jonkun kanssa vällyjen väliin luikahtaa, kortsut on olemassa sitä varten, jos ehkäisyasia mietityttää... Mitä pahaa siinä on? Kyllähän naisiakin panettaa, eikö? Luonnollista minusta.
Olen samaa mieltä kanssasi. Itse olen nauttinut yhden illan jutuista vento vieraiden kanssa. Niitä saisi olla useamminkin. =)
Toki haluaisin mielummin pysyvän suhteen. Mielestäni seksi on parempaa suhteessa, riippuen tietenkin miehestä ;) Yhden illan jutut piristävät arkea. Kunhan on varovainen, niin eihän niistä ole mitään haittaa, vai?
- viestejä sinulle
Itse olin kolmen lapsen sinkkuäiti tai yksinhuoltaja, ihan kuinka vaan. Ajattelin myös etten löytäisi ketään fiksua miestä itselleni kaveriksi. Lähdin kuitenkin siitä, että parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa ja asetin riman korkealle.
Aikani sitten etsiskelin ja löysin suomi24:n kautta minulle tehdyn miehen. En ollut perustamassa uusperhettä kun en hakenut lapsilleni isää, vaan etsin aikuista kumppania muuten. Nyt olemme seurustelleet pari vuotta ja olen elämääni tosi tyytyväinen. Olemme päivittäin puhelimessa ja tapaamme silloin tällöin emmekä suunnittele yhteenmuuttoa. Lapsilleni olen hänet esitellyt, mutta hän ei ole arjessamme muuten aktiivisesti. Lapseni ovat jo isompia, joten muutaman vuoden päästä meillä on aikaa olla kahdestaan niin paljon kuin haluamme.
Ajatukseni oli etten ollut hakemassa miestä joka tuo minulle onnen. Elin myös ennen seurustelua erinomaista elämää. Nautin siitä ja oli kivaa kun sitten pääsin jakamaan sitä myös aikuisen miehen kanssa. Tee sinäkin elämästäsi mahdollisimman mukavaa ja kun olet itseesi tyytyväinen, niin uskon, että löydät myös hyvän kumppanin.- Sinkkuäiti-75
Aikuista kumppania minäkin haluaisin. Harrastuskaveria, juttuseuraa. En ole etsimässä miestä meille muuttamaan ja jakamaan arkea kanssamme, vaan aikuista miestä, jonka kanssa viettää aikaa ja tehdä kaikkea aina silloin tällöin. Lähteä vaeltamaan, risteilylle, mökille, elokuviin.. Ja myönnettäköön: seksikään ei olisi pahitteeksi. ;)
Lapset olen aina hoitanut itse. Ex ei osallistunut mitenkään kodin pyörittämiseen työnsä takia, joten olen käytännössä ollut yksinhuoltaja aina. Otin eron ukosta ja elämä ei oikeastaan muuttunut yhtään!! Joten kuten sanoin, en etsi isää lapsille. Nykyisin lasten isä ei ole kuvioissa juuri ollenkaan. Kerran vuodessa tapaa lapsia. Harmi, mutta en voi häntä pakottaakaan.
Ero oli vaikea, ex aiheutti vaikka mitä hankaluuksia. Ukko myi kaikki huonekalut salaa ja hajotti minun vaatteet, joten piti aloittaa ihan alusta, tällä kertaa kahden lapsen kanssa. Nyt kuitenkin elämä hymyilee. Olen onnellinen lasten kanssa. Meillä on hauskaa. Lapset alkavat olla sen verran vanhoja, että eivät tarvitse minua tekemään kaiken. Osaavat jo itsekin. Alan tuntemaan itseni muuksikin kuin pelkäksi äidiksi. Pikkuhiljaa voin alkaa ajatella myös itseäni.
- sinkkukinkuista
Sinkkuäidistä on monilla miehillä huonoja kokemuksia.
Oma esänikin lähti sinkkuäidin matkaan kun tuntui 'niin oikeelta' - muutaman kuukauden päästä oltiin kolkuttelemassa takaisin tähän lapsettomaan huusholliin.
Sinkkuäidin luona palkka meni kakaroiden elatukseen ja sytöttämiseen, koskaa nei saanut olla rauhassa, piti elää lasten ehdoilla..no..en ottanut sikaa huusholliini, koska en ollut sellaista ovelleni tilannutkaan!- voi minkä teki
"Oma esänikin lähti sinkkuäidin matkaan kun tuntui 'niin oikeelta' - muutaman kuukauden päästä oltiin kolkuttelemassa takaisin tähän lapsettomaan huusholliin."
Olisi miehesi kannattanut lukea näitä suomi24-palstoja. Täällä kerrotaan suoraan, että miehen ei missään nimessä pidä ottaa yh-äitiä, jos tarjolla on lapsettonkin vaihtoehto.
Miehesi on ollut idiootti ja käveli onnensa ohi.
"en ottanut sikaa huusholliini, koska en ollut sellaista ovelleni tilannutkaan!"
Oikein. Lapsettomana naisena sinulla on vielä hyvät saumat kunnolliseen mieheen, mutta pidä kiirettä. Aika loppuu kesken! - nimessä pidä
voi minkä teki kirjoitti:
"Oma esänikin lähti sinkkuäidin matkaan kun tuntui 'niin oikeelta' - muutaman kuukauden päästä oltiin kolkuttelemassa takaisin tähän lapsettomaan huusholliin."
Olisi miehesi kannattanut lukea näitä suomi24-palstoja. Täällä kerrotaan suoraan, että miehen ei missään nimessä pidä ottaa yh-äitiä, jos tarjolla on lapsettonkin vaihtoehto.
Miehesi on ollut idiootti ja käveli onnensa ohi.
"en ottanut sikaa huusholliini, koska en ollut sellaista ovelleni tilannutkaan!"
Oikein. Lapsettomana naisena sinulla on vielä hyvät saumat kunnolliseen mieheen, mutta pidä kiirettä. Aika loppuu kesken!ottaa yh-äitiä"??? Mitä v....a? Voi olla jopa parempi!!!
- RindaRinda
Ainoa varma tapa parantaa flaksia on antaa lapset adoptoitavaksi; sen henkiset kustannukset taitavat vain olla liian suuret.
Ei käy sinkkuäitejä kateeksi. Suunnilleen sama kuin 185-senttinen mies leikkauttaisi itsensä 165-senttiseksi.- geeniensä tulos
Noita nyt ei voi mitenkään verrata. yleensä itsensä kaltainen jossain määrin on se mieluisin valinta. lyhyet löytää kyllä kumppaneita, jopa lyhytkasvuiset.
lapsia saaneet miehet ja naiset sopii paremmin yhteen koska ymmärtävät mitä vastuu jälkeläisistä käytännössä tarkoittaa.
Pullerot usein löytävät toisen pulleron ja kuntosalifriikki löytää sieltä hikilaitteesta kaltaisensa. Niin se usein menee.
Muuten myös miehet joilla on koira ovat kiinnostavia, he näyttävät pystyvänsä sitoutumiseen ja vastuuseen.
- TietäjäMies
Vai että haluat miehen joka on kiinnostunut samoista asioista kuin sinä. Sinä olet kiinnostunut lapsistasi. Eli haluat miehen joka on kiinnostunut lapsistasi. Mutta samaan hengenvetoon ehdit jo ilmoittaa, että et etsi "isää" lapsillesi ja että hoidat lapsesi. Tämän ilmoittaminen on jonkinlainen hyökkäys, pelkoreaktio. Huomaatko? Sinulla on kova tarve kertoa itsenäisyydestäsi, että pärjäät yksin. Tottakai pärjäät, olethan tähänkin asti pärjännyt! Mutta eikö ihmissuhde olekin enemmän sitä heikkoutta, että pärjäisi paremmin jos olisi toinen ihminenkin, pysyvästi.
- Sinkkuäiti-75
Tottakai olen kiinnostunut lapsistani, mutta olen kiinnostunut paljon muustakin. Olen paljon muutakin kuin äiti.
Olen itsekin ollut aikaisemmin äitipuolena, joten tiedän hyvin miltä tuntuu olla äiti/isäpuoli. En kuitenkaan halua isäpuolta lapsilleni, vaan miehen itselleni. Mielestäni isäpuoli ja miesystävä ovat kaksi eri asiaa, varsinkin suhteen alussa. Mielestäni ajan voi jakaa lasten ja kumppanin välillä. Meidän perheessä ei mennä lasten ehdoilla, vaan jokaisen mielipide otetaan huomioon. Jos kumppani ei halua olla missään tekemisissä lasteni kanssa, niin en tietenkään sellaista miestä halua. Miehen pitäisi hyväksyä lapseni. Aivan kuten minun pitäisi hyväksyä miehen lapset/ystävät/harrastus... Mutta se ei tarkoita, että hänen pitää osallistua arkeen lasten kanssa. Kuten sanoin, minä kasvatan lapseni. Myöskään minun ei tarvitse osallistua esim. johonkin autoharrastukseen. Minulla on oma elämä ja miehellä oma. Minun elämään kuuluu lapset ja koirat ja opiskelu, työ ja liikunta... Yhdessä sitten soviteltaisiin elämämme yhteen tavalla joka sopii kummallekin. Joistain asioista sovitaan, tehdään kompromisseja. Jos mies on oikeasti kiinnostunut ja tykkää, niin ei lasten pitäisi olla ongelma.
Ehkä minulla on puolustava asenne. En sanoisi hyökkäävä. Mielestäni yksinhuoltajaäideillä on huono maine tässä yhteiskunnassa. Heitä säälitään ja haukutaan, sanotaan tyhmiksi, koska lähtivät suhteesta. "Syyttäköön vaan itseään huonosta tilanteestaan". Tämä suututtaa minua. En halua/tarvitse sääliä. Lähdin todella huonosta suhteesta ja olen nykyisin paljon, paljon onnellisempi yksin. En enää pelkää, kukaan ei hauku minua, saan tehdä mitä haluan, mennä minne haluan, jutella kelle haluan.
- Suomalainen mies
1) vankila
2) kebab-pizzeriat
3) työkkärin aula ja sossu
4) Ale-pub - eräääääs
minä erosin lapseni isästä lapsen ollessa alle vuoden. tämän jälkeen sulhasehdokkaita olisi ollut vaikka kuinka :) yksin ei oo todellakaan tarvinnut olla. ja kaikki on ollut erittäin asiallisia ja fiksuja miehiä. ajattelin kans aluksi niin, etten hae lapselleni isää. mutta eihän se niin yksioikoista ole. no, en todella hae lapselleni isää, koska sehän luonnollisesti on jo olemassa :) minä myöskin hoidan itse omat lapseni, mutta nyt kun olen asunut kahden miehen kanssa yhdessä, olen todennut sen että väkisinkin mies joutuu kasvattajaksi lapselle/lapsille. ei mies voi olla vain tekemättä mitään, sanomatta mitään.. toki hoidan lasten perushoidon, teen ruuat jne. sekä rahoitan oman lapseni elämän täysmääräisesti.
tästä sinkkuäiti asiasta, niin mielestäni se nimitys on erittäin pätevä. sinkku on siis henkilö, joka ei seurustele eikä ole naimisissa, eikös? no, minulla ja lapseni exällä on yhteishuoltajuus ja lapsi on isällään hieman alle puolet ajasta. enkä siis ole yksinhuoltaja.. miksi sitten itseäni kutsuisin jos olisin vapaa? mielestäni tuo sinkkuäiti kuvaa tilannetta hyvin enkä ole parempaakaan keksinyt. sinkku ja äiti..
lisäksi olen keskustellut kahden miehen kanssa aiheesta, joka liittyy naisen intiimipaikkoihin ja synnytykseen. molempien miesten mielestä ainakin minulla on paikat paljon timmimmässä kunnossa kuin monella synnyttämättömällä naisella. tämä on siis rehellinen mielipide. no, kyllähän sen toki itsekkin huomaan. tämä nykyinen kumppanini sanoi spontaanisti että minulla on tiukemmat paikat kuin kenelläkään hänen existä.. lisäksi harrastan liikuntaa ja pidän itsestäni huolta. itsekin olen sitä mieltä että olen paremmassa kunnossa kuin ennen lappsen saamista..
ja tämä väittämä, että sinkkuäidin elämän pääasia on lapsi/lapset..ei mielestä ihan pidä paikkaansa. toki lapseni on minulle rakkainta, mutta elämässä on paljon muutakin. kun lapsi on isällään, vietän miehen kanssa yhteistä ihanaa aikaa, teemme kaikkea yhdessä. matkustelemme paljon jne.. tämä suhde on aivan ihana. mieskin on sanonut, että tämä on elämänsä paras suhde. ja miehen ja lapseni suhde on aivan ihana, lämmin. toki siihen ei kaikki miehet pystyisi, mutta toisaalta enpä sellaista miestä huolisikaan, oli sitten lasta tai ei ;D nykyaikana ihmiset ovat melko suvaitsevaisia eikä toisen osapuolen lapsi estä muuten mahtavaa parisuhdetta.
olen löytänyt hyvin samanhenkisen miehen, josta olen hyvin kiitollinen. suhde exän kanssa oli minulle huono. kyllähän exällä asiat olivatkin hyvin :) vieläkin jaksaa perään itkeä.. yleisesti ottaen aloittaja on saanut muutamia halveksuvia kommentteja, joita en ymmärrä.. ketään minua liehitelleitä miehiä ei haitannut minun lapseni, tyhmä en ole ja kukaan näistä ei seksin perässä takuulla ole liekkunut..
aloittajalle vain tsemppiä etsintään! kyllä se mies sieltä jostain putkahtaa, ehkäpä yllättäen :) silmät vain auki :)- tiukkap***
Voi mitä vuodatusta taas - sinäkin olet yh-äiti, jolla on lapset yhteishuoltajuudessa - et sinä ole sinkku!
Intiimipaikkojen tiukkuus ei mitenkään liittynyt tähän keskusteluun, joten luulen, että toit sen esille vain yrittääksesi korostaa omaa erinomaisuuttasi, vaikka olet yh! Kyllä miehet sanoo mitä tahansa saadakseen pimpsaa..luulisi sinun jo oppineen senkin asian!
Tosiasia on se, että kun lyöttäytyy yksiin naisen kanssa, jolla on lapsia, joutuu heitä elättämään ja kasvattamaan, vaikka alussa nainen lupaa muuta.
Yhtäkkiä huomaat, että kuljetat tyttöjä balettiin ja poikia jääkiekkoa pelaamaan ja ostat heille varusteetkin. Yh myhäilee yksinään ja nostaa elatusavut biologiselta isältä.
Enää en rahojani ja aikaani tuhlaa näihin 'sinkkuäiteihin'. Sana jo on kuvottava ja ne kokemukset, mitä näistä on ovat oksettavia. Oikein kunnon kusettajia koko sakki! - sentään
tiukkap*** kirjoitti:
Voi mitä vuodatusta taas - sinäkin olet yh-äiti, jolla on lapset yhteishuoltajuudessa - et sinä ole sinkku!
Intiimipaikkojen tiukkuus ei mitenkään liittynyt tähän keskusteluun, joten luulen, että toit sen esille vain yrittääksesi korostaa omaa erinomaisuuttasi, vaikka olet yh! Kyllä miehet sanoo mitä tahansa saadakseen pimpsaa..luulisi sinun jo oppineen senkin asian!
Tosiasia on se, että kun lyöttäytyy yksiin naisen kanssa, jolla on lapsia, joutuu heitä elättämään ja kasvattamaan, vaikka alussa nainen lupaa muuta.
Yhtäkkiä huomaat, että kuljetat tyttöjä balettiin ja poikia jääkiekkoa pelaamaan ja ostat heille varusteetkin. Yh myhäilee yksinään ja nostaa elatusavut biologiselta isältä.
Enää en rahojani ja aikaani tuhlaa näihin 'sinkkuäiteihin'. Sana jo on kuvottava ja ne kokemukset, mitä näistä on ovat oksettavia. Oikein kunnon kusettajia koko sakki!no kunhan nyt tuohon kommentoin jonkun kirjoittajan väittämää :) enkä mä varmaan tollasia asioita ihan randomilta kysy, kyllä on ihan kyseessä ollut oma mies molemmissa tapauksissa. ja haluan aina rehellisen mielipiteen, ja tähän saakka olen sellaisen saanut, aina se ei miellytä.
lisäksi aiomme saada nykyisen kumppanini kanssa myös yhteisen lapsen jos luoja suo. jotenki tuosta sun kirjoituksesta paistoi läpi aika paha katkeruus..koita päästä yli! ajatusmaailmastas vaan paistaa läpi, että samoja läpimätiä ihmisiä huolit itselles, oli sitten niitä lapsia ennestään tai ei..
mulle ei tulis mieleenkään kusettaa yhtään ketään, oma moraali on kuitenkin kohdallaan ja kuulostaa kyllä aika oudolta tuo sun juttus yh-äidin myhäilystä..joopa joo! ja luonnollisesti uusi kumppani niitä lapsia joutuu kasvattamaan kun yhdessä asutaan. kaipa sen tajuaa tyhmempikin mies. vai kenties ajattelee että elää omaa elämäänsä siinä, puuttumatta mihinkään lasten asioihin. nainen elää lastensa kanssa omaansa? vai kuinka sinä asian ajattelit tuollaiseen suhteeseen lähtiessäsi, kerro toki!?
kyllä se niin vain on, että näitä moraalittomia ihmisiä löytyy sukupuoleen, sivilisäätyyn ja lapsien määrään tai niiden puuttumiseen katsomatta. samoin näitä kunnollisia. harmi että olet tavannut näitä pummeja.. oletko miettinyt miksi, löytyisikö vika ehkä sieltä peilin takaa? - mikä...
tiukkap*** kirjoitti:
Enää en rahojani ja aikaani tuhlaa näihin 'sinkkuäiteihin'. Sana jo on kuvottava ja ne kokemukset, mitä näistä on ovat oksettavia. Oikein kunnon kusettajia koko sakki!idiootti sä olet!!!
- tuo........
mikä... kirjoitti:
idiootti sä olet!!!
"tiukkap****"
- ei mitää
tuo........ kirjoitti:
"tiukkap****"
et tainnu keksiä parempaa sanottavaa ;) tai sitte taidat olla maalta.. onneksi asun sivistyksen keskellä eikä tarvitse katsella tuollaisia tolloja :)
- typerä termi
EN ymmärrä miksei voi suoraan sanoa että on yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja.
Pitää oikein korostaa olevansa vapailla markkinoilla oleva typsykkä jolla sattuu vain olemaan lapsi.
Joo, ei kiinnosta varsinkaan kun lapsia on kaksi jo.
Kaksi pentua tehty jollekin miehelle ja nyt jonkun pitää tulla lohduttamaan kun niiden isä lähti.- eronnut nainen
Tätähän olen koettanut sanoa useamman kerran, että sinkulla ei ole lapsia, jos niinkuin pilkkua viilataan. Olen myös törmännyt moneen naiseen, jotka sanovat olevansa yksinhuoltajia, mutta todellisuudessa heillä on yhteishuoltajuus. Ymmärrän, että voihan se siltä tuntua, jos lapset ovat pääasiassa äitinsä luona. Valitettavasti myös tiedän tapauksia, joissa "sinkkuäiti" käyttää törkeästi hyväkseen vapaata miestä enkä yhtään ihmettele, että heitä karsastetaan. Itse olen aina sanonut, että minulla on lapsia, mutta ei miestä. Se on sitten miehestä kiinni, miten suhtautuu. Ei ole sen takia koskaan jäänyt saamatta...;D.
- Sinkkuäiti-75
En todellakaan mainosta olevani sinkkuäiti. Miksi sen pitäisi tulla edes keskusteluun jonkun kanssa??
Se vain on mielestäni hyvä sana, joka kuvaa minua ja satuin valitsemaan sen nimimerkiksi nyt, koska se sopii aiheeseen. Se kuvaa minua paremmin kuin yksinhuoltaja -sana. Yksinhuoltajakin voi olla varattu. Ja äiti/isä, jolla on yhteishuoltajuus, voi olla vapaa. Oikeus määrää yksin- tai yhteishuoltajuuden. Sillä ei ole mitään tekemistä sinkkuuden kanssa.
Oikeus siis määräsi minulle yksinhuoltajuuden käytännön syistä (isä ei ole kuvioissa). Kauhea haloo yhdestä sanasta!!
Kenenkään ei todellakaan tarvitse tulla lohduttamaan. Potkin isän pihalle. Ja en ole katunut hetkeäkään. =) - jhoooooooooooooooooo
Sinkkuäiti-75 kirjoitti:
En todellakaan mainosta olevani sinkkuäiti. Miksi sen pitäisi tulla edes keskusteluun jonkun kanssa??
Se vain on mielestäni hyvä sana, joka kuvaa minua ja satuin valitsemaan sen nimimerkiksi nyt, koska se sopii aiheeseen. Se kuvaa minua paremmin kuin yksinhuoltaja -sana. Yksinhuoltajakin voi olla varattu. Ja äiti/isä, jolla on yhteishuoltajuus, voi olla vapaa. Oikeus määrää yksin- tai yhteishuoltajuuden. Sillä ei ole mitään tekemistä sinkkuuden kanssa.
Oikeus siis määräsi minulle yksinhuoltajuuden käytännön syistä (isä ei ole kuvioissa). Kauhea haloo yhdestä sanasta!!
Kenenkään ei todellakaan tarvitse tulla lohduttamaan. Potkin isän pihalle. Ja en ole katunut hetkeäkään. =)Tää on aika turha paikka jos haluaa asiallisia kommentteja.. tulee vain paha mieli kun näitä vastauksia lukee :/ Aivan kuin ihminen, jolla on lapsi ja on eronnut puolisostaan, olisi ihan alinta kastia Suomessa. Onneksi tämä ei ole yleinen mielipide, vain näiden nettireppana-miesten, joilla ei oikeasti taida olla kontakteja ulkomaailmaan..
Ja sit tätä mä en ymmärrä ollenkaan, että kuka kehtaa mässäillä sillä että "ukko lähti lätkimään", nainen jäi yksin lastensa kanssa, siis mitä?? Jos joku mies on niin typerä että jättää perheensä, niin eikös siinä pitäis myötätunto olla naisen puolella eikä keksiä siitäkin joku vittuilun aihe.. Sairasta!! Ihan normaaleja ihmisiä nämä äidit ovat, puolison kera tai ilman.. ei siinä nyt mitään niin radikaalisti ole muuttunut sen lapsen syntymän jälkeen, perusluonne on yhä sama.. - harkintakykysi
Sinkkuäiti-75 kirjoitti:
Kenenkään ei todellakaan tarvitse tulla lohduttamaan. Potkin isän pihalle. Ja en ole katunut hetkeäkään. =)Ei ole tavatonta, että olet kahden lapsen yksinhuoltaja. Luulen kuitenkin, että moni mies miettii sinun harkintakykyäsi kun sinulla on kaksi lasta miehen kanssa, joka ei kanna vastuuta lapsistaan. Itse en hakisi seuraa netistä kommentoimalla, että potkin lasten isän pihalle.
- Tarkkuutta ilmaisuun
Sinkkuäiti-75 kirjoitti:
Kenenkään ei todellakaan tarvitse tulla lohduttamaan. Potkin isän pihalle. Ja en ole katunut hetkeäkään. =)Termi sinkku tulee englanninkielen sanasta "single", jolle sanakirja tarjoaa vaihtoehdoiksi sanoja naimaton, yhden hengen, ainoa, yksittäinen. Korostaa nimenomaan ainoutta, sitä yhtä yksittäistä. Siviilisäätynä on naimaton (single), aviossa (married) tai eronnut (divorced). Ei nainen palaa enää sinkuksi perheen jälkeen, oli aviossa tai ei. Sanaa käytetään liian vapaasti kuvaamaan kaikkia henkilöitä, jotka eivät ole parisuhteessa. Perheesi myötä tilanne ei ole "yhden hengen" talous vaan perhe oli siinä mies tai ei.
Mielestäni sinkkuäitejä ei olekaan, on vaan äitejä, jotka ovat vapaita.
- ... seuraa
Seuraavista syistä: 1) haluan kumppanin, jolla on samanlainen elämäntilanne 2) - haluan normaalin ydinperheen, en uusioperhettä ja päälle toisten ihmissuhdesotkuja ja exiä omaan parisuhteeseen 3) osaan tehdä lapsia itsekin, jolloin vastaan myös lasten toimeentulosta ja kasvatuksesta (uusioperheessä saan perheen velvollisuudet, vaikka ei ole edes lasten isä).
"En ole etsimässä uutta isää lapsille, vaan miestä itselleni. "
Niin, paitsi että mies voi haluta pitkää parisuhdetta ja elämänkumppania, jonka kanssa voi tehdä omat lapset.
"en pääse usein baareihin viikonloppuisin. Missä siis tapaisin miehiä?"
Sinkkuna ei tule käytyä baareissa, eikä parisuhde tuo asiaan muutosta.
"Usein kuitenkin tuntuu, että miehet olettavat sinkkuäitien etsivän isää lapsille. Mistä tämä johtuu? Onko todellakin niin, että miehiä ei kiinnosta nainen, jolla on lapsia?"
Niin, käytännössä vain se uusi kumppani joutuu isäksi halusi tai ei, sekä kasvattamaan muiden lapset. Ja arki pyörii toisten lasten ympärillä.
Niin kauan, kun on mahdollisuus valita oma tai uusioperhe, vastaus tulee aina olemaan oma perhe. Mieti miksi...
"Haluaisin löytää miehen, joka on kiinnostunut samoista asioista kuin minä. Hoidan kyllä omat lapseni ja huolehdin omasta taloudestani ihan itse. Haluan vain hieman aikuista seuraa iltaisin ja ehkä rakastua uudelleen."
Minäkin osaan huolehtia omasta taloudesta, mutta koska asiaa voidaan pitää itsestäänselvyytenä, tuo ei ole kovin kummoinen kumppaninhakukriteeri.
Mutta miksi uuden kumppanin pitää olla lapseton ? Eikö toiset yksinhuoltajat kelpaa ?- ymmärrän
Ihan täysin ymmärrän. Minäki olen sinkkuäiti. Repikää siitä uudestaan. Enkä etsi lapselle isää, se sillä jo on.
Itse olen myös tilanteeni täysin valinnut, enkä myös valita jos näin jatkuu hamaan loppuun asti. Oma ja lapsen arki on nykyään selkeää ja mukavaa. Rahasta ei ole itsellä pulaa, käyn töissä. Lapsen isä ei elatustukia maksa, joten jos omat rahani ei riitä niin ei voi mitään. En halua elättäjää todellakaan.
Joskus sitä kaipaa toista aikuista nimenomaan sitä arkea jakamaan. Oletan tietysti, että mies osallistuu arkeen täysipainoisesti, siihen joskus kuuluu myös lapseen liittyvät jutut. Lapsenvahtia en tarvitse tai halua, sellainen tukiverkosto jo on olemassa. Lapsi on myös mun kanssa aina, sillä isä ei lastaan tapaa vaikka yhteishuoltajuus meillä onkin.
Ja toisaalta, olen aikoinani asunut miehen kanssa, jolla oli lapsi(ennenkuin itselläni oli). Miten siis naisena minun olisi pitänyt erota miehistä? Jouduinhan minäkin makselemaan lapsen juttuja, kuljettamaan harrastuksiin ja olemaan puskurina miehen ja exän välissä. Ei haitannut mua ollenkaan. Vaikka suhde miehen kanssa kariutui, siitä ei sen enempää, niin entisen lapsipuoleni kanssa ollaan yhä tekemisissä.
Joku järki hommaan siis. Joillain meistä on lapsia, jollain ei. Jos toisesta tykkää niin ei sen pitäisi haitata tai olla mikään este. Veikkaanpa, että näiden katkerien tilittäjien kokemat tapaukset on sellaisia, joista voisi tilittää vaikka heillä ei lapsia olisikaan. Itselleni kyllä kelpaa yh-isä(yksin tai yhteis).
- suurin piirtein
Tuskinpa sinulle ja kaltaillesi vapaille yksinhuoltajille on mitään erityispaikkaa, jossa tavata miehiä. Muun muassa senhän vuoksi tämäkin palsta on niin suosittu, ettei nyky-Suomessa ole miehille ja naisille olemassa kunnon tapaamistapaikkoja mm. ravintoloiden yksipuolistumisen vuoksi yleensäkään yli 25-vuotiaille. Korvikkeeksi ovat toki astuneet nettitreffipalstat. Ehkä niitä kannattaa kokeilla.
Mistä sitten etsitkin, pettymyksien vuoksi etsintää kannattaa ehkä rajata. Suosittelen keskittymään miehiin, jotka ovat niinikään vapaita yksinhuoltajia tai joilla on lapsia ennestään. Muutkin vanhemmat miehet, jotka ovat jo ohittaneet yleisimmän lastentekoiän, tulevat kysymykseen.
Nuorempien ja lapsettomien miesten kanssa on nimittäin sellainen juttu, että he haluavat perustaa ihan oman perheen, saada omia lapsia. Nainen, jolla on ennestään kaksi lasta, viestittää vähänkin nykyperheiden kokoa seuranneille, että tämä ei halua tehdä lisää lapsia. Kuitenkin meihin kaikkiin on sisäänrakennettu systeemi, että haluamme omiakin lapsia, vaikka hyväksyisimmekin toisten tekemät lapset siinä rinnalla.
Sitä paitsi miehet, joilla ei ole aiemmin ollut syvällisempiä naissuhdekokemuksia, kokevat ne lapset suhteen luomisessa rasitteeksi ihan pahaa tarkoittamattakin. Siis jos jo aiemmin on ollut tarpeeksi vaikea tutustua naiseen, miten suhteen rakentaminen voisi olla helpompaa, jos siinä on alusta alkaen kaksi ymmärtävää tenavaa seuraamassa asiaa vierellä.
Päälle tulevat epäilykset siitä, että edellinen miehesi lappaa välistä kotonasi hakemassa ja tuomassa lapsia. Neljä isovanhempaakin kävisi mahdollisesti katsomassa lapsenlapsiaan eli kaikkiaan seitsemän ihmistä olisi seuraamassa, kuinka "nuoren parin" suhde lähtee kehittymään. Aidot sinkuthan ilman lapsia eivät pidä aivan yhtä tiivistä yhteyttä omiin vanhempiinsa.
Entäpä sitten nuo lasten harrastuksissa ja koulussa kuljettamiset, lasten sairastelut sun muut, jotka tulevat automaattisesti suhteeseen mukaan, vaikka isän rooliin ei suoraan tarvitsisikaan hypätä. - Löytyy
Löydät minut leikkipuistosta, uimarannalta/-hallista, kaupungilta ostoksilta, ruokakaupasta...
Minulle kelpaisit kyllä lapsinesi. Itsellänikin on yksi. En olekaan kovin innostunut kasvattamaan enää lapsia vauvasta asti uni ym. vaikeuksineen mutta lapset sisänsä ovat ihan mukavia.
Olet kyllä hieman vanha minulle, kolmevitonen, no et kyllä oikeastaan. See u. - dany
olen dani tumma mies sinkuna asun tikkurila
0468439183 - yksi sinkkuäiti :)
Kauhea paasaus siitä miten miehille ei kelpaa yh-äiti, joutuisivat kasvattamaan toisen miehen lapsia.. tuo lause kuulostaa minun korvaani siltä, että ovat mustasukkaisia luonteeltaan. Yök.
Ja joku tuolla mainitsi että nuoremmat miehet haluavat ihan oman perheen eikä toisen miehen lapsia. Noh.. voi teitä. Joskus se elämä opettaa teitäkin. Miettikääpäs miehet jos ja kun olette itse siinä tilanteessa kun lapset on saatu ja ero tulee.. kukas teitä sitten enää huolii kun olette etä-isiä??
Itse mietin yh-isistä, että mikä vika heissä on kun on erottu.. ihan yhtälailla kun täällä sanotaan yh-äideissä olevan vain vikaa. - Mies112
Tuota noin, vietätkö kaikki vapaat viikonloppusi baarissa? Jos näin on niin eipä tarvitse ihmetellä että tilanteesi on tuo mikä on.
Katsele ympärillesi lenkkipolulla, kuntosalilla, kaupassa, yms. Kyllä minä ainakin ilahdun jos nainen tekee aloitteen. Itse olen kaksi kertaa vakavasti seurustellut ja molemmilla kerroilla on nainen pettänyt, joten minä en aloitetta tee vaikka kuinka tekisi mieli. Ehkäpä juuri sen takia itsekin sinkkuna asustelen. Minulle ei ole merkitystä että onko nainen sinkku vai sinkuäiti, kunhan vaan hönen kanssa on hyvä olla. ei pitäisi olla liikaa vaadittu. - Omii_ajatuksii
Oma ajatus kun muutaman sinkkuäidin kaa ollut, että itseä ei oo lapset haitanneet, osa aivan huippuja olleet ja saisi yhä hymyn kasvoilleni ja nauramaan ilosta, mutta tapailun aikana huomaa naisen varovaisen asenteen, lapsi voi olla mustasukkainen ym. Huono kohtelu exän osalta kans on myös mikä osalla näkyy että ei pysty avautumaan, luottamaan tai antamaan mahdollisuutta uudelle kumppanille.
Eli sanon että yks juttu/ongelma on taustat jotka antavat huonoja viboja suhteelle ja sen onnistumiselle. Joskus siis hyvä pysähtyä ja katsoa peiliin ja muistaa että pahin ongelmasi voi olla korviesi välissä myös. - ppo98
Jonkun aikaa tapailin mukavaa YH:ta.
Mutta probleemaksi tuli sen pienet pojat, ottivat minut heti eka päivänä isäkseen ja ripuilivat kaulassa(mustasukkaisia toinen toisellen minusta yms.) koko ajan, kun olivat monta vuotta ilman isää olleet.
Sinänsä tykkään lapsista, mutta oli niin valmis isämuotti odottamassa, että halusin kuitenkin rakentaa omanlaiseni kuvion itse, eli tehdä omia lapsia.
Ja tavallaan en pystynyt olemaan normaalisti niiden kanssa kun säälin niitä poikia, ne tarvi mua enemmän kun äitinsä.
Nyt on omat lapset ja aion mennä sellaiseen jossa otamme toisia lapsia meille viikonloppuisin, en muista sen systeemin nimeä, joku isämalli-systeemi tms.
Mutta se on eri asia kuin YH:n tapauksessa olisi ollut. - Nanosa
Älkää huoliko. Löytyy sellanen mies joka huolii lapsetkin. On niitäkin olemassa. Ei tänne tuollaisia pohdintoja kannata kirjoittaa. Ne kunnon miehet ei täällä roiku 😊
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1233094Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen342463Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302425Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631112119- 1141690
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711388Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2891222Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2731183Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .211130- 621077