Voiko ylipainoinen deittailla?

xxl n

Onko deittailu vain hyvännäköisten oikeus? Pitääkö ylipainoisen tyytyä elämään yksin? Ulkonäkö on mielestäni sivuseikka, mutta miehille se tuntuu olevan ykkösasia. Miten ylipaino kannattaisi ilmaista, että asia tulee ilmaistua pettymysten välttämiseksi, mutta antamatta sille kuitenkaan liian suurta painoarvoa? Toivottavasti vastaatte muutenkin kuin kehottamalla laihduttamaan. Sen olen jo aloittanut, mutta se on pitemmän ajan projekti.

61

2552

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä täytyy

toistaa että se ei ole pelkkä ulkonäkö seikka?

Eikö joku käsitä että pyöreäkin voi olla hyvän näköinen mutta itselleni ei ainakaan kelpaa ylipainoinen kun olen itse mallikkaassa kunnossa. Enkä siis treenaa ulkonäköni tai toisten vuoksi vaan itseni vuoksi.

Suomi24:n deitissä on vartalomalli joten siihen pyöreä/ylipainoinen niin asia selviää sillä.

Varmasti ylipainoisena etsit sitten niitä ylipainoisia/pyöreitä miehiä seuraksesi laihduttamaan? Tai ehkäpä laiheliini miehen antamaan mallia? Heitäkin nimittäin löytyy vai etsitkö vain niitä hyvännäköisiä ja lihaksikkaita miehiä?

Ulkonäkö ei ole ykkösasia, kaukana siitä mutta paino ja lihavuus on. Naisenkin on kyettävä hillitsemään itseään sekä pystyttävä pitämään itsensä kondiksessa. Joillakin se on vaikeampaa ja joillakin helpompaa mutta se ei ole mikään tekosyy antaa itsensä repsahtaa.

Netissä sitä paitsi on liuta tavallisen näköisiä ja painoisia miehiä odottamassa ottajaansa mutta heillä kriteerejä kuten ylipaino ei saa tietysti olla koska se tekee heistä ylipainokeskeisiä.

Kuten sinäkin sanoit että miehelle se on ykkösasia. Niin...se on ykkösasia ja ehkä ainut asia monille mutta toisaalta parempi sekin kuin tuhat ja yksi ykkösasiaa kuten naisilla on.

Ihmettelen suuresti miten naiset ylipäätään marmattavat ulkonäköseikoista tai eivät löydä ketään kun ottajia luulisi normaalipainoisella deitissä olevan aivan hirveästi. Johtuu ehkä nirsoudesta.

Sinuna minä muuttaisin elämäntapojani enkä pelkästään laihduttaisi itsesi vuoksi ja sen jälkeen miettisin sitä kumppania.

Itsekin noin tein joskus mutta valitettavasti kumppania ei ole löytynyt. Pitäisi sitten hyväksyä toisen ylipaino ihan vain kumppanin löytymisen vuoksi kun omasta taakastaan on joskus päässyt eroon ja elää nykyisin terveellisesti.

Jos ihminen ei sen verran saa aikaiseksi että saa itsensä normipainoiseksi jos kyseessä ei ole sairaus niin harkitsisin vakavasti onko kyseessä olevasta ihmisestä vakavaan suhteeseenkaan.

• ei kiloista vaan iloista

Voi ylipainoinen deittailla siinä kuin ali- tai normaalipainoisetkin. Suomessa on sentään voimassa painovapaus..ja kaikille riittää ihailijoita!
      Ei ylipaino ole mikään leima tai signaaali - sille, jolle ei kelpaa, niin ei kelpaa. Itse olen ollut ylipainoinen, laihduttanut 25 kiloa, mutta ei se minua ihmisenä ole muuttanut, eikä miesmaailma ole sen kummemmaksí muuttunut.
      Nyt likipitäen normaalipainoisena ihastuin 15-20 kiloa ylipainoiseen mieheen..minusta hän on silti ihastuttava.
      Ei ne yhteenjohdattavat tunteet ole kiinni kiloista, vaan iloista! Kaikki on kiinni persoonasta ja siitä, mitä pääkopan sisällä on..ihan oikeat miehet arvostaa hellyyttä ja hyvänä pitoa! Ne, jotka vaativat kiloja vähemmäksi, eivät ole 'niitä oikeita'.
      Itse olen normaalipainon saavutettuani deittallut ja treffaillut yhtä normaali painoista miestä, yhtä urhelijatyyppistä ,eli langanlaihaa, mutta tämä kolmas ilmoitti olevansa ylipainoinen, mutta minä ihastuin juuri häneen..kilot oli sivuseikka..mies ihana ja minua huomioiva!

• ne jotka

vaativat kiloja vähemmäksi voivat hyvinkin olla "niitä oikeita" jotka menevät sivu suun kun suuhun päätyy heidän sijaan suklaata tai pizzaa. ;)

Kilotkin vaikuttavat ihmisen persoonaan ja mikään persoona ei korvaa sitä että toinen ei osaa huolehtia itsestään.

Aivan varmasti miesmaailmakin muuttuu jos laihduttaa itsensä normaalimittoihin eikä ole enää lihava.

Mutta se kannattaa tehdä jo itsensä takia ei miesten takia.

• älä jaksa..
        ne jotka kirjoitti:

vaativat kiloja vähemmäksi voivat hyvinkin olla "niitä oikeita" jotka menevät sivu suun kun suuhun päätyy heidän sijaan suklaata tai pizzaa. ;)

Kilotkin vaikuttavat ihmisen persoonaan ja mikään persoona ei korvaa sitä että toinen ei osaa huolehtia itsestään.

Aivan varmasti miesmaailmakin muuttuu jos laihduttaa itsensä normaalimittoihin eikä ole enää lihava.

Miesmaailma ei muuten siitä muutu.. se on faktaa!! Eikä se oma maailmakaan muutu kuin hetkeksi..aluksi kuvittelet, että ylipaino oli ongelmasi, sitten huomaat ja lopulta löydät ne todelliset ongelmasi..ei ihmiseen voi ihastua tai rakastua pelkkien kilojen takia! Ne tärkeimmät seikat löytyy pääkopan sisästä...Itse laihdutin , mutta ei se mitään ratkaissut, eikä tuonut sen parempia kumppaneita treffeille - päinvastoin! Jotain ihme friikkejä lähinnä..minusta ihminen joka osaa ja uskaltaa treffailla ylipainonsa kanssa on niitä rohkeimpia!

• laihtua voi
        ne jotka kirjoitti:

ja se on terveellisintä ja kaikin puolin paras ratkaisu. Syömisen käyttäminen emotionaalisena turvahuopana on aika huono asia. Vain itseään voi muuttaa, joten lopettakaa, lihavat, valittaminen, ja laihduttakaa! Minä en pidä lihavista, koska heiltä puuttuu itsehillintää ja tunne-elämän kypsyyttä.

• mee itseesi
        laihtua voi kirjoitti:

ja se on terveellisintä ja kaikin puolin paras ratkaisu. Syömisen käyttäminen emotionaalisena turvahuopana on aika huono asia. Vain itseään voi muuttaa, joten lopettakaa, lihavat, valittaminen, ja laihduttakaa! Minä en pidä lihavista, koska heiltä puuttuu itsehillintää ja tunne-elämän kypsyyttä.

Tsiiös - joku voi heitä siitä huolimatta rakastaa..vaikka sinä et voikaan.
        Jos heiltä puuttuu itsehillintää, niin sinulta puuttuu sitä tunne elämän kypsyyttä!

• mee vielä kerran itseesi

Olen normaalipainoinen, mutta minua ei häiritse kenenkään ylipaino - eikä se minun silmissäni tee hänestä huonompaa tai sellaista, joka ei saisi treffeillä käydä!
        heh..sinä taidat olla sisältä pullea ja siksi vihaat kaikkia!

• voi keskenään

treffailla jo haluaa. Itse en koskisi ylipainoiseen pitkällä tikullakaan! Plösöt nyt vaan ei sytytä millään tavalla.

• pönöttävän

mahan ympäri edes käsivarsi yletä. Miten sellaista voisi halata? Sillai osittainko, että halaa yhden puolen kerrallaan? Tietysti, jos mies on hyvin pitkä, ja nainen pieni ja pullea, se voi toimia.

Lihavat ja laihat ovat yleensä mentaalisesti niin erilaisia, etteivät he tunne vetoa toinen toisiinsa. En oikein usko, että edes lihava haluaisi laihaa, vaikka laihuutta yleensä pidetään haluttavampana kuin ylipainoisuutta. Olenko väärässä? Itse olen hoikka.

• Ihana kesä
        pönöttävän kirjoitti:

mahan ympäri edes käsivarsi yletä. Miten sellaista voisi halata? Sillai osittainko, että halaa yhden puolen kerrallaan? Tietysti, jos mies on hyvin pitkä, ja nainen pieni ja pullea, se voi toimia.

Lihavat ja laihat ovat yleensä mentaalisesti niin erilaisia, etteivät he tunne vetoa toinen toisiinsa. En oikein usko, että edes lihava haluaisi laihaa, vaikka laihuutta yleensä pidetään haluttavampana kuin ylipainoisuutta. Olenko väärässä? Itse olen hoikka.

Vakka kantensa valitsee. Nyt ulos ja nauttimaan kesästä! Paino on oikeastaan vain luku. Keskity muihin asioihin... ja nauti kesästä. Se menee äkkiä ohi, jos keskityt vain painontarkkailuun.

• Paino ei todellakaan
        Ihana kesä kirjoitti:

Vakka kantensa valitsee. Nyt ulos ja nauttimaan kesästä! Paino on oikeastaan vain luku. Keskity muihin asioihin... ja nauti kesästä. Se menee äkkiä ohi, jos keskityt vain painontarkkailuun.

ole pelkkä luku! Ettekö oikeesti ole kuulleet ikinä mikä terveysriski se on?!
        Siinä taas läskit puolustelee itseään, ja hakee tukea toisilta läskeiltä. Veroeuroilla tekohengitetään verenpaineet, kolesterolit ym kuntoon. Ja kehutaan kuinka löytyi mukava viisas pullea mies. No niin yhdessä sitten vaan pistämään terveys kuntoon.

• ei todellakaan
        pönöttävän kirjoitti:

"En oikein usko, että edes lihava haluaisi laihaa, vaikka laihuutta yleensä pidetään haluttavampana kuin ylipainoisuutta. Olenko väärässä?"

Nyt täytyy jo kyllä ihan hymähtää. Mistäs sinä moista keksit? Itse olen hoikka ja kyllähän noita plösöjä on pyöriny ympärillä silloin kun on seuraa ollut etsimässä. Kovasti ovat olleet kiinnostuneita. Minä taas en ole kiinnostunut heistä. Lihavat kyllä juoksevat hoikkien perässä mutta hoikat eivät kelpuuta heitä.

• Turhat huolet pois!

Voi sanoa, että olen hieman ylipainoinen, mutta se ei est minua olemasta ihana. Täytyykö sitä sitten mainita, jos ja kun se on ikävä puheenaihe.

• mies itsellesi

niin asiasta ei tuu kränää. Tai jos tulee, voitte alka laihikselle yhdessä. Miehethän ne Suomessa ovat enemmistössä ylipainoisissa,joten löytyy ihan taatusti yhtä pullukkaa kuin itse olet.

• bmiyli30

Tässä on pointti jota valtaosa miehistä ei tajua. Eli nainen voi olla ylipainoinen vaikka harrastaisikin aktiivisesti liikuntaa, mutta yleensä ylipainoinen mies on ns.sohvaperuna. Tiedän useita naisia(itseni mukaan lukien) joilla on ylipainoa ja liikkuvat silti kuntourheilutasolla 2-5 krt/vko. Itselleni on tehty perusteellinen kuntotestaus lääkärin valvonnassa ja kuntoni ja perusterveyteni on NORMAALI. Kaikki veriarvot, verenpaine, verebsokeriarvot syke, sydämen toiminta yleensäkin(tehty rasitus-EKG) ovat hyvät, vaikka BMI on yli 30.

Haluaisin kumppanini mukaan liikkumaan/ulkoilemaan mutta kun olen tavannut ylipainoisia miehiä, he eivät sitten pitkän päälle ole halunneetkaan harrastaa liikuntaa.

• eräs lihava
        bmiyli30 kirjoitti:

Tässä on pointti jota valtaosa miehistä ei tajua. Eli nainen voi olla ylipainoinen vaikka harrastaisikin aktiivisesti liikuntaa, mutta yleensä ylipainoinen mies on ns.sohvaperuna. Tiedän useita naisia(itseni mukaan lukien) joilla on ylipainoa ja liikkuvat silti kuntourheilutasolla 2-5 krt/vko. Itselleni on tehty perusteellinen kuntotestaus lääkärin valvonnassa ja kuntoni ja perusterveyteni on NORMAALI. Kaikki veriarvot, verenpaine, verebsokeriarvot syke, sydämen toiminta yleensäkin(tehty rasitus-EKG) ovat hyvät, vaikka BMI on yli 30.

Haluaisin kumppanini mukaan liikkumaan/ulkoilemaan mutta kun olen tavannut ylipainoisia miehiä, he eivät sitten pitkän päälle ole halunneetkaan harrastaa liikuntaa.

Täällä netissä miehet kuuluttavat urheilullisen/liikunnallisen naisen perään, ja heillä on juurikin se käsitys, että automaattisesti nainen, joka on hoikka=urheillullinen=terve vs. ylipainoinen=sohvaperuna=sairas. Oikeassa elämässähän asia ei näin ole, tosin en ole kaduilla galluppia tehnyt.

Itsekin olen ylipainoinen ja "liikunnalinen" ja suht´terve. Ylipainoa pääsi tosin kertymään 24 ikävuoden jälkeen, koska kyllästyin liikuntaan siitä syystä, että olin sitä ennen muutaman vuoden "himoliikkuja" ja meni vähän överiksi. Nyt olen taas löytänyt liikkunnan ilon ja liikun maltillisemmin. Yritän syödä melko terveellisesti, mutta kyllä niitä herkkuja pitää sallia myös joskus, varsinkin kesällä jädeä yms.

• ja silti
        eräs lihava kirjoitti:

Täällä netissä miehet kuuluttavat urheilullisen/liikunnallisen naisen perään, ja heillä on juurikin se käsitys, että automaattisesti nainen, joka on hoikka=urheillullinen=terve vs. ylipainoinen=sohvaperuna=sairas. Oikeassa elämässähän asia ei näin ole, tosin en ole kaduilla galluppia tehnyt.

Itsekin olen ylipainoinen ja "liikunnalinen" ja suht´terve. Ylipainoa pääsi tosin kertymään 24 ikävuoden jälkeen, koska kyllästyin liikuntaan siitä syystä, että olin sitä ennen muutaman vuoden "himoliikkuja" ja meni vähän överiksi. Nyt olen taas löytänyt liikkunnan ilon ja liikun maltillisemmin. Yritän syödä melko terveellisesti, mutta kyllä niitä herkkuja pitää sallia myös joskus, varsinkin kesällä jädeä yms.

mätät herkkuja ja jädeä naamaan...

Joo, ei kiinnosta.

• eräs lihava
        ja silti kirjoitti:

mätät herkkuja ja jädeä naamaan...

Joo, ei kiinnosta.

monta asiaa, johon ois voinut tarttua mutta tietysti joku tarttui vain tohon yhteen..Tuli muuten noista terveysasioista mieleen, että olen muuten lähes ainoa naispuolisten kaverien/tuttavien piiristä, jolla ei ole mitään lääkitystä, ja olen sentään isokokoisin. Ja toinen melkein yhtä lihava on myös tietääkseni ilman lääkityksiä. Eräällä hoikalla on perinnölliset korkea kolesteroli sekä verenpaine, ja muilla sitten muita lääkityksiä. Ja eräs on vähällä ruoalla, jotta voi syödä karkkia ja muita herkkuja viikonloppuisin. Ei kovin tervettä.

Niin, ja en muuten itseäni yrittänyt kenellekään "kaupatakaan".

• oikeassa että
        eräs lihava kirjoitti:

monta asiaa, johon ois voinut tarttua mutta tietysti joku tarttui vain tohon yhteen..Tuli muuten noista terveysasioista mieleen, että olen muuten lähes ainoa naispuolisten kaverien/tuttavien piiristä, jolla ei ole mitään lääkitystä, ja olen sentään isokokoisin. Ja toinen melkein yhtä lihava on myös tietääkseni ilman lääkityksiä. Eräällä hoikalla on perinnölliset korkea kolesteroli sekä verenpaine, ja muilla sitten muita lääkityksiä. Ja eräs on vähällä ruoalla, jotta voi syödä karkkia ja muita herkkuja viikonloppuisin. Ei kovin tervettä.

Niin, ja en muuten itseäni yrittänyt kenellekään "kaupatakaan".

ei varmaan moni haekaan terveyden perusteella vaan elämäntapojen sekä myös sen että läskitön näyttää paremmalta ja seksikkäämmältä.

Ei mahda mitään biologisille vaistoille etsiä oikean rasvaprosentin omaava naaraas, muut kun eivät saa mitään reaktioita aikaiseksi, lähinnä inho nousee ensimmäisenä mieleen.

Jatka liikkumista ja jäden syömistä jospa sinäkin löydät oman pehmeän nallekarhusi....jostakin.

• eräs lihava
        oikeassa että kirjoitti:

ei varmaan moni haekaan terveyden perusteella vaan elämäntapojen sekä myös sen että läskitön näyttää paremmalta ja seksikkäämmältä.

Ei mahda mitään biologisille vaistoille etsiä oikean rasvaprosentin omaava naaraas, muut kun eivät saa mitään reaktioita aikaiseksi, lähinnä inho nousee ensimmäisenä mieleen.

Jatka liikkumista ja jäden syömistä jospa sinäkin löydät oman pehmeän nallekarhusi....jostakin.

jos mä en kelpaa ulkonäön perusteella, mutta turha on terveysnäkökohtaa vetää mukaan. Näitä palstoja kun lukee, niin usein vedetään esille nuo terveysasiat, eli sillä(kin) perustellaan sitä, miksi ei haluta ylipainoista naista..Kun asiat ei todellakaan ole niin itsestäänselviä, että ulkomuodosta automaattisesti näkee terveydentilan. Mutta turhahan täällä on mitään "puolustuspuheita" kirjotella. Saanks mä sitten syödä niitä herkkuja ja jädeä, kun oon normipainossa??

• syön silloin
        eräs lihava kirjoitti:

jos mä en kelpaa ulkonäön perusteella, mutta turha on terveysnäkökohtaa vetää mukaan. Näitä palstoja kun lukee, niin usein vedetään esille nuo terveysasiat, eli sillä(kin) perustellaan sitä, miksi ei haluta ylipainoista naista..Kun asiat ei todellakaan ole niin itsestäänselviä, että ulkomuodosta automaattisesti näkee terveydentilan. Mutta turhahan täällä on mitään "puolustuspuheita" kirjotella. Saanks mä sitten syödä niitä herkkuja ja jädeä, kun oon normipainossa??

tällöin joitakin "herkkuja" mutta myös terveellinen ruoka voi olla hyvää.

Kohtuus kaikessa nimittäin.

Kyllä se terveydestä sekä tahtotilasta usein kertoo se lihavuus, pelkän ulkonäön perusteella en naisia sillä perusteella syrjisi.

Toisaalta kauhistuttaa ajatus että pyöreän naisen joka ei kykene pitämään itseään normipainoisena kanssa hankkii lapsia joilla on samat ongelmat kuin äidillään.

Joillakin se normipaino vaatii enemmän töitä kuin toisilla mutta minulle ainakin se on luonne ja elämäntapa kysymys. Itse joskus olen pudottanut painoani eikä paluuta enää ole, ei edes sen kumppanin ylipainon/pyöreyden muodossa.

• eräs lihava
        syön silloin kirjoitti:

tällöin joitakin "herkkuja" mutta myös terveellinen ruoka voi olla hyvää.

Kohtuus kaikessa nimittäin.

Kyllä se terveydestä sekä tahtotilasta usein kertoo se lihavuus, pelkän ulkonäön perusteella en naisia sillä perusteella syrjisi.

Toisaalta kauhistuttaa ajatus että pyöreän naisen joka ei kykene pitämään itseään normipainoisena kanssa hankkii lapsia joilla on samat ongelmat kuin äidillään.

Joillakin se normipaino vaatii enemmän töitä kuin toisilla mutta minulle ainakin se on luonne ja elämäntapa kysymys. Itse joskus olen pudottanut painoani eikä paluuta enää ole, ei edes sen kumppanin ylipainon/pyöreyden muodossa.

oli mun tuo: "Saanks mä sitten syödä niitä herkkuja ja jädeä, kun oon normipainossa??"

Kyllä mä ite tiedän, että mitä saan syödä ja kuinka paljon, ja mitä en saa syödä liikaa. Joskus en vaan sitä ymmärtänyt koska olin tottunut liikunnalla polttamaan syömäni kalorit, ja sit kun lakkasin liikkumasta niin hupsista..tuli painoa, ja mulla ne kilot on tosi tiukassa. Ja mä en tosiaan ala rääkkämään itteeni millään tiukoilla dieteillä, vaikka se mun tapauksessa olis melkein pakko jos haluisin nopeesti tuloksia, koska syön melko terveellisesti muuten.

• .....
        bmiyli30 kirjoitti:

Ylipainoinen ihminen voi todellakin olla terve, energinen ja aktiivinen liikkumaan. Itselläni on ystävätär, joka käy salilla lähes päivittäin ja harrastaa myös muuta liikuntaa. Ruokavalio on myös monipuolinen ja kevyt. Ylipainoa silti parikymmentä kiloa.

Mutta ei tosiaan haittaa menoa eikä elämäniloa. Miesystävä hoikka ja lihaksikas - ja melkein 10 vuotta nuorempi...:)

• että jokainen
        ..... kirjoitti:

Ylipainoinen ihminen voi todellakin olla terve, energinen ja aktiivinen liikkumaan. Itselläni on ystävätär, joka käy salilla lähes päivittäin ja harrastaa myös muuta liikuntaa. Ruokavalio on myös monipuolinen ja kevyt. Ylipainoa silti parikymmentä kiloa.

Mutta ei tosiaan haittaa menoa eikä elämäniloa. Miesystävä hoikka ja lihaksikas - ja melkein 10 vuotta nuorempi...:)

hoikka ja lihaksikas 10 vuotta nuorempi ottaa läskikasaa itselleen vaikka olisi kuinka energinen ja "söisi terveellisesti".

• toinen lihava
        eräs lihava kirjoitti:

itse liikuin nuorempana todella paljon... ja monipuolisesti.. ikävä vain että nyt on selkäni siinä pisteessä (muista syistä kuin lihavuus) etten saa liikkua paljoa...
        tahtoisin kovasti..
        mutta joo.. siis olen aina ollut ylipainoinen.. vaikka kuinka olen liikkunut junnunakin niin silti en ole hoikka ollut koskaan...
        ja nykyisin olen sen huomannut että kroppani muistaa urheilu taustani hyvin... kestävyyttä löytyy paljon ja liikunnan jälkeen palaudun nopeasti normaaliin...
        jonkin verran liikuntaa koitan harrstaa, mutta ikävä kyllä kivut vie sen ilon...
        mut yks minkä olen nyt löytänyt tänä kesänä ni uiminen.. voi että on ihana uida monen vuoden tauon jälkeen!!! siinä vasta hyvä liikunta muoto jopa minulle.. eipä selkäni rasitu ainakaa hirveästi...

ja olen enemmän kuin onnellinen näin..
        ja kaikki miehet mitä minulla on ollut nykyinen mukaan lukien niin hoikkia / atleetteja... ;)

• voi deittailla.

Reippaasti vain deittailemaan. Ei se ole ihmisen painosta kiinni millainen ihminen on. Pyöreä nainen on yhtä ihana kuin muutkin, joskus jopa ihanampi. Hymy kasvoilla, itsevarmuus ja positiivinen asenne kyllä ovat ne valttikortit joilla pelataan. Ja tuon painoasian voi ilmaista vaikka laittamalla deitti-ilmoitukseen: olen iloinen, pehmeä omaa kultaa etsivä kaunotar. Jos toi ei kiinnosta niin ei sitten. Oma kulta löytyy varmasti jokaiselle vartalomallille. Rohkeutta ja positiivista esennetta ja onnea metsästykseen ;)

• Normaalipainoinen^

Itse liikapaino ei minua säikytä, mutta epäilen vahvasti että elämäntyylimme olisivat lihavan kumppanin kanssa liian erilaisia.

Minulle on todella tärkeää, että syön laadukasta ruokaa, enkä rasvaista "muka"-ruokaa, koska vaalin terveyttäni. Haluan, että kumppanin saa mukaan purupolulle tai jonnekin uimaan tai liikkumaan kanssani.

Minulla oli pullukka mies, ja yhteiselomme oli aika epätyydyttävää. Hän kyllä kuskasi minua treenailemaan, mutta meni itse kotiin tekemään rasvaisia ruokia ja pyörimään netissä. Hänen kuntonsakin oli kamalan huono, en viitsi edes luetella miten paljon se laski kaikenlaista elämänlaatua suhteessa (kyllä, myös seksi oli hankalaa, ei ole eroottista kun toisen hiki valuu norona suoraan omalle naamalle).

Siksi olen kiinnostuneempi normaalipainoisista, koska minulla on heidän kanssaan enemmän yhteistä. Suhde normaalipainoisen kanssa on ollut minulle paljon onnellisempi ja yhteiselo on paljon antoisampaa kun on toinenkin aktiivinen jakamassa yhteisiä hetkiä.

• olen ja

sama kokemus oli lyhyestä suhteesta ylipainoisen naisen kanssa.

Rasvanen ruoka ei haittaa jos sitä nauttii joskus mutta se määrä karkkia mitä veti naamaan.
        Ei jaksaisi houkutella joka paikkaan. Tosin ei nyt välttämättä tarvitse yhdessä liikkua mutta se valitus kun joutuu kävelemään edes hiukkasen jonnekin. Eikä hän ollut edes erityisen lihava ja harrasti jopa vähän liikuntaa. Muutamat kävelylenkit ei paljon auta jos koko elämä tarvitsisi remonttia.

Jäi vain sellainen olo että ei kiitos koskaan enää ylipainoista naista.

Normaalipainoinen ja sutjakka naisihminen on paras kumppani.
        Ei mitenkään erityisen aktiivinen ja urheilullinen tarvitse olla, normaali riittää mitä ylipainoinen ja pyöreä ei ole.

• seuraa niin

varmasti voi.

Me paremmassa kunnossa olijat etsimme toisenlaista.

• ihmisiä

jotka eivät viitsi pitää itsestään edes sen vertaa huolta että ei ole todella ylipainoinen. Hieman pyöreä saa olla, mutta jos läski alkaa hyllyä oiken kunnolla niin kyllähän sitä alkaa miettimään että mistä kiikastaa, se kun ei ole terveellistäkään niin mitäköhän muita pahoja tapoja ym henkilöllä on.

• mämmirovikko

Nii-i - se voi syödä suklaata, hampurilaisai ja läskiä ja juoda olutta ja viinaa!!
        Kyllä se pistää mietityttämään...:)

• elämään yksin.

Ulkonäkö ei ole maailman tärkein asia, ja jos olet sattumoisin huomannut,
      niin on niillä lihavilla miehilläkin naisseuraa.

Omasta mielestäni sen painon voi ilmaista suoraan, eikä tehdä siitä mitään
      numeroa. Siis esim. laittaa profiiliin oikean painon.
      Ja jos jossain muuten asia tulee esiin, niin sanoo sen kutakuinkin oikean
      lukeman, eikä niin että pyöristää 30 kg alaspäin niin kuin yksi tyyppi teki.

Ohita sellaiset miehet, jotka tuijottavat liikaa ulkoisiin kriteereihin.

Toki liika ylipaino ei ole hyväksi, joten sitkeyttä laihdutuksellesi.

• laittaa painoaan

profiiliin. Miehet eivät tiedä naisen painosta yhtään mitään ja tulee helposti vääriä mielikuvia. Saatat kuulostaa paljon lihavammalta kuin olet. Itse olen 166 cm pitkä, painan 73 kg, ja näytän normaalivartaloiselta. Pyysin kerran yhden miehen arvioimaan painoni ja hän sanoi 60 kg!

• painoa on joskus
        laittaa painoaan kirjoitti:

profiiliin. Miehet eivät tiedä naisen painosta yhtään mitään ja tulee helposti vääriä mielikuvia. Saatat kuulostaa paljon lihavammalta kuin olet. Itse olen 166 cm pitkä, painan 73 kg, ja näytän normaalivartaloiselta. Pyysin kerran yhden miehen arvioimaan painoni ja hän sanoi 60 kg!

vaikea arvioida. Tunsin yhden naisen joka oli n.170cm pitkä ja ja painoi 70kg.
        Hänellä ei ollut missään mitään liikaa, ja itse olisin luullut hänen painavan korkeintaan 60kg.

Mulla on kyllä sellanen käsitys, että ne jotka eivät sitä painoa sinne laita, he koittavat piilotella sitä kilomääräänsä. Ainakin useimmat.

Mulla on paino profiilissa, ja jos sitä jonkun mielestä on liikaa, ni so what.
        Siinäpä sitten on sitä mieltä.

• tyyliin että

kuinka monta ylipainoista mahtuu nettideittiin yhtä aikaa? :D

Vastaus: Monta enemmän kuin normaalipainoisia kun ylipainoiset netissä voivat esittää normaalia kun heitä niin monta jo siellä on. XD

• Yks vaan.

En usko, että ylipaino on ylitsepääsemätön este deittailussa. Tosin on myös fakta, että se pienentää potentiaalisten kiinnostavien määrää. Usein jos katsoo pareja, niin ovat ruuminrakenteeltaan samankaltaisia eli laihat laihojen kanssa. Tosin ehkä hieman yleisempi lihavampi mies ja laihempi nainen kuin toisinpäin.

Tosin pitää muistaa, että kumppanin löytyminen voi olla vaikeaa vaikka ylipainoa ei olisikaan eli jos netistä ei heti löydy kumppania, niin se ei johdu ylipainosta vaan siitä, että netissä on vaikea löytää kumppania, mutta ei mahdotonta.

Äläkä myös välitä jostain negatiivisistä kommenteista, joita palstalla on. He kuuluvat ns. urheilullisiin ihmisiin, jotka ovat koukussa urheiluun, että harrastavat sitä todella paljon. Tällöin on turha aloittaa seurustelua, jos itse ei myöskin ole himoliikkuja. Usein tuollaiset himourheilijat ovat myös aikamoisia kontrollifriikkejä ja jos itse sattuu olemaan hieman rennompityyppi, niin konflikti on valmis.

• eli meidän

muiden sanakirjan mukaan "läskimpi".

Liikuttua tulee aktiivisesti mutta pipo ei kiristä päätä. Monilla lihavilla näyttää kiristävän kun he eivät liiku aktiivisesti tai he näkevät muut liikkeessä ja se vetää sen kuminauhan heti tiukemmalle heidänkin päässään kun itse ei jaksa, halua, kykene tai ei vain sisu riitä.

• Yks vaan.
        eli meidän kirjoitti:

muiden sanakirjan mukaan "läskimpi".

Liikuttua tulee aktiivisesti mutta pipo ei kiristä päätä. Monilla lihavilla näyttää kiristävän kun he eivät liiku aktiivisesti tai he näkevät muut liikkeessä ja se vetää sen kuminauhan heti tiukemmalle heidänkin päässään kun itse ei jaksa, halua, kykene tai ei vain sisu riitä.

Pettymyksesi pitää kertoa, että oma painoindekseni on 24. Joten olen ihan normaalipainoinen. Monet tekivät yleistyksen, että liikapaino tarkoittaa sitä, että ei ole tahdonvoimaa, niin tein samanlaisen yleistyksen omien kokemusten perusteella että usein himoliikkujat ovat kontrollifriikkejä. Tuo rentous kommentti liittyi vain itseeni eli en tarkoittanut, että ylipainoset olisivat rennompia. Monelle ylipainoiselle on ongelmia itsetunnon kanssa ja se tekee heistä usein ei niin rentoja. Mutta jos ihmisellä on terve suhtautuminen ruumiiseensa, on hän sitten minkäpainoinen tahansa, on yleensä parempaa seuraa kuin, jos näin ei ole.

vai että ylipaino heikentää deittailu mahdollisuuksia.. ööö.. ei ainakaa mun kohdalla niin ole käynyt.. olen ylipainoinen ja reilusti... melkolailla joka kerta kun baarissakin olen ollut moni on tullut treffejä ehdotteleen ja kaupungillakin samoin...

"tosin ehkä yleisempi lihavampi mies ja laihempi naine kuin toisinpäin"... no tuostakin voin sen verran sanoa et kummallista sitten miten mun miehet kaikki on järestään olleet laihoja / atleetteja... eli senkin väittämän pystyn ainakin omalla kohallani kumoamaan...

en nyt halua mitenkää loukata kirjoittajaa.. vaan ihan sillä laitoin kokemukseni tänne että voin sanoa etteivät ne kilot ongelma ole...
        vaan se mikä eniten vaikuttaa on iloinen luonne, sosiaalisuus ja itsetunto kohillaan!!! sillä mieki miehet oon hurmannu.. tosin enää ei tarvii.. kun vierelläni on komia atleetti mies... :)

• TTiä Mitä yhteistä on deittailulla ja ylipainolla... ei mitään Totta kai voi. Ylipainon voi näyttää esim. kuvalla ja jos on este ni eteen päin ei kai ole sitte ollu se oikea. Karmeeta jos aamupusua ei voi antaa muuta kuin pitämällä korvista.

• pelkään sitä

että aamulla kun kääntää kylkeään ja näkee toisen niin ei ole varma miten päin se toinen on yönsä nukkunut. :D

• pelkään sitä kirjoitti:

että aamulla kun kääntää kylkeään ja näkee toisen niin ei ole varma miten päin se toinen on yönsä nukkunut. :D

helpompi todeta käskee naisen siinä vieressä illistää ja jos näkyy kiäli soon etupuoli:dd

• ihan täysin selviä
        pee-7 kirjoitti:

helpompi todeta käskee naisen siinä vieressä illistää ja jos näkyy kiäli soon etupuoli:dd

voi tokkiinsa olla varpaat tyynyllä :D

• on sitten
        pee-7 kirjoitti:

peräpukama ja se sieltä noosoo esille. :D

• ihan täysin selviä kirjoitti:

voi tokkiinsa olla varpaat tyynyllä :D

varpaitten välissä kieli.... oishan näky tai onhan se mahollista mut se on eri juttu!

• on sitten kirjoitti:

peräpukama ja se sieltä noosoo esille. :D

Kyllä sen huomais!

• Jos vain

sopii niin ettei tule liian pitkä matka monitoriin mahan ollessa tiellä, penkki hajoa alta kun siihen istuu joka kerta tai läheisten donitsien hajun tuottama kuola valu näppäimistön väliin.

• Hevisankari

Deittailu on vain hyvännäköisten oikeus. Ylipainoisten pitää tyytyä elämään yksin.
      Ulkonäkö on pääseikka ja kroppa seikka. Ylipainoa ei tarvitse mitenkään ilmaista, annat vain kokovartalo kuvan itsestäsi, ei siis sitä kuvaa joka on yläviistoon kuvattu jossa näkyy vain olkapäät.
      Noniin vastattu, mitä eikö kaikki olekkaan tyytyväisiä? :)

• ylipainoisen

miehen deittipalvelussa,.

Nyt ollaan tekstailtu ja soiteltu hänen kanssaan. Hän vaikuttaa kaikinpuolin mukavalta ja mahdolliselta miesystävältä.

Ajattelin katsoa tämän jutun mihin se johtaa.

Ylimääräisistä kiloista pääsee eroon vaan paskamaisesta luonteesta ei hevillä pääsekään!

• naapurin tyttö

Tässä puhutaan ylipainoisesta mutta ilman esimerkkejä?

Jos nainen sanoo olevansa esim 165 cm ja painaa 68 kg, niin miltä tällainen nainen näyttää jos tulisi vastaan, onko hän ylipainoinen vaiko ei?

Entäs 168 cm ja 78 kiloa?

Mitkä ovat sopusuhtaisen, normaalin ja ylipainoisen naisen mitat?

Miehet siis osaavat jo pelkkien mittojen perusteella sanoa onko deitti tapaamisen arvoinen, ilman kuvaa????

• kuvaa yleensä
        naapurin tyttö kirjoitti:

Jos nainen sanoo olevansa esim 165 cm ja painaa 68 kg, niin miltä tällainen nainen näyttää jos tulisi vastaan, onko hän ylipainoinen vaiko ei?

Miehet siis osaavat jo pelkkien mittojen perusteella sanoa onko deitti tapaamisen arvoinen, ilman kuvaa????

tiedä mutta BMI:n perusteella voi päätellä kaikenlaista.

Tietysti se ei takaa ettei läskiprosentti olisikin suuri.

Moni nainen myös valehtelee että olisi normipainoinen.

• painokas
        naapurin tyttö kirjoitti:

ja jos painaisin 68, olisin aika luinen. En kovin naisellisen näköinen.

• puolalainen painonnostaj
        painokas kirjoitti:

ja jos painaisin 68, olisin aika luinen. En kovin naisellisen näköinen.

Mulla kanssa 171/68 mitoilla luut törröttää ja yleisvaikutelma hoikka. Siis hoikka eikä "normaali". Luiseva ja epänaisellinen, niin kuin kestävyysurheilijalla. Miehillä ei millään mene järkeen se, että naisten geneettinen ruumiinrakenne vaikuttaa älyttömän paljon. Minusta ei saa siroa, hentoa ja nättiä millään tavalla. Olen joko luikku tai sitten läskiä on liikaa. Naisellisia muotoja ei ole normaalipainoisena lainkaan. Hartiat ja rintakehä leveät, leveämmät kuin monella miehellä. En ole koskaan käynyt salilla ja olen silti tällainen.

• ....

ylipainoiset eivät voi deittailla. Myöskään kehitysvammaiset eivät voi. Eivät liioin mielenterveysongelmaiset, varsinkaan päihdeongelmaiset. Myöskään reumaatikkojen, diabeetikkojen, astmaatikkojen tai jotain muuta perusssairautta sairastavien ei mielestäni tulisi deittailla.

Suhtaudun myös suurella varauksella homo-, bi- ja transseksuaalien deittailuun. Hehän kuitenkin poikkeavat normi-ihmisen ihanteesta aika paljon.

Rikolliset ovat tietysti oma lukunsa. Heillä ei tulisi olla oikeutta edes deittailusta haaveiluun. Tämä lienee kai sanomattakin selvää.

Miksi näin absurdeja kysymyksiä esitetään?

• ms. XL itsekin

moikka,

toki voi pyöreätkin ihmiset deittailla ja rohkaisen lähtemäänkin deiteille!

Itse olen normaalia pyöreämpi ja (en mielestäni kuitenkaan lihava, pullukka kuitenkin) onnekseni olen ihan sinut itseni kanssa. Pidän siitä mitä näkyy peilistä ja mitä päässäni liikkuu. Vaikka on allit ja vähän makkaraa vyötäröllä eikä hameet näytä hyvälle edes vaatekaapissani.

Itse kannan kiloni kunnialla ja ylpeänä pää pystyssä menen.
      Saatan mainita etten ihan missin mitoissa ole, sitä miehet yleensä eivät hae (kai??) vaan ihan normaalin naisen seuraa. Oli kiloja tai ei...

Tässä juuri muutama viikko sitten tutustuin mieheen netin välityksellä ja näimme (hän ihan normaali vartaloinen), ihastuimme ja nyt on orastavaa suhdetta ilmassa.

Eikä se ole kiloista kiinni. Kauneus on katsojan silmissä :) usko pois!

• avaimenperä

Sulla on todennäköisesti jopa paremmat mahdollisuudet onnistua kuin muodikkaan tikkulaihoilla. Kun siis tänkin viestiketjun alkupään kaltaiset pinnalliset nipottajat karsiutuvat pois niin jää enemmän energiaa niihin oikeasti potentiaalisiin :D

Ja vielä muutama pointti, joista osa kyllä on tullutkin jo esille. Ensinnäkin ylipainoinen ja hyvännäköinen eivät ole toistensa vastakohtia, sitä voi olla nätti vähän isompanakin. Ylipaino sinänsä ei myöskään merkitse huonoa terveyttä. Käytännössä kaikki ne sairaudet joista syytetään ylipainoa johtuvat oikeasti liian vähäisestä liikunnasta tai siitä ettei ruuassa ole tarpeeksi kuituja yms. Ja noit asiat voivat hyvinkin lihavallakin olla kunnossa.

Ainakin itsellä vaikuttaa hyvin pitkälti se kuinka paljon pidän jostakin ihmisestä siihen kuinka hyvän näköisenä hänet näen (eikä siis toisinpäin). Siis mukavasta ihmisestä huomaa helpommin ne ulkoisesti miellyttävät piirteet, joita muuten on ihan joka ikisessä, ja taas ärsyttävät ihmiset vetävät ärsyttävyydellään huomion pois niistä. Olen jopa vähän surullinen niiden vain/pääasiallisesti ulkokuorta katsovien ihmisten puolesta, koska heiltä jää monia ystävyyksiä väliin. Voivathan hekin tietenkin olla onnellisia omalla tavallaan. Ja voisi myös kuvitella maailman kuvan olevan aika kapea, jos välttämättä pitää löytää kumppani jonka elämäntyyli on tismalleen sama kuin itsellä.

• miriam33n

Olen itse xl-kokoinen tyttö ja vientiä on. Ja miehiä riittää, hyvännäköisiäkin! En usko ylipainon olevan ongelma jos siitä ei tee ongelmaa! Mutta niinhän sitä sanotaan että järki ja ulkoinen kauneus ei kulje käsi kädessä!

• voi deittailla

Tärkeintä on ilmaista se paino mahdollisimman yksikäsitteisesti eli pituus sentteinä ja paino kiloina. Käsitteet normaali, pyöreä, hoikka ym. eivät ole yksikäsitteisiä. Monet esim. itsensä normaaliksi luokittelevat ovat selvästi hoikkia ja päinvastoin. Aiheuttaa turhaa selaamista tai moni menettää tilaisuutensa vain siksi, että on ilmoittanut painonsa virheellisesti ts, väärin tulkittavaksi. Itselle paino merkitsee ja en ota yhteyksiä, ellei painoa ole ilmoitettu selkeästi. Kuvatkaan eivät kerro juuri mitään, koska suurin osa laittaa vain kasvokuvan.

Eli kannattaa olla rehellinen, asioiden piilottelusta seuraa vain ikävyyksiä. Kaikenkokoisia on sekä miehissä että naisissa melko tasapuolisesti, joten painon ei pitäisi olla este. Lähes kaikki naiset haluavat itseään pitemmän ja painavamman miehen ja miehet taas itseään lyhyemmän ja kevyemmän.

• painokas

Siis ilmoitukseen ei kannata laittaa painon ja pituuden kohdalle mitään. Jättää merkkaamatta. Olen sillä tavalla tavannut paljon fiksuja ja vähemmän fiksuja miehiä, seurustellut, torjunut miehiä, jotka ei miellytä, ja jäänyt itse lehdelle soittelemaan.

Pointti ei tässä nyt ollut kuitenkaan se, vaan se, että haluankin vain tavata miehiä, joille ihminen merkitsee enemmän kuin kilot, tai joilla on ROHKEUTTA kokeilla onneaan. Nostan hattua miehille, jotka tulevat treffeille, vaikkeivät tiedä naisen pituutta tai painoa.

Muutama on tosin huoahtanut että hän pelkäsi, mikä tankki siellä tulee vastaan. Sen jälkeen olenkin kertonut että olen 165 pitkä ja painan 80, johon saan vastaukseksi, että ällistyneen, ei voi olla totta, tai käden huitautuksen ja vastauksen, että ei numeroilla ole väliä, vaan sillä miltä NÄYTTÄÄ!

Eli ympäri käydään ja yhteen tullaan, mutta painon ja pituuden pois jättäminen toimii oivallisena esikarsintana kun etsii neulaa heinäsuovasta: Fiksua miestä suomi24-treffeiltä.

Onnea ja menestystä.

• sentit pois

Pituuteni mainitsin (kun vielä oli profiili - nyt poistin sen, kun on mies kiikarissa), mutta kilojani loppuaikoihin en, koska miehet näyttivät luulevan, että 165-senttisen naisen täytyy olla ainakin 50 kiloa, tai muuten hän on anorektikko. Itse olen siro, hento, solakka, ... Parempi sanoa, että on hoikka.

En minäkään tiedä, tietenkään, minkä muotoinen 70-kiloinen tai 90-kiloinen 170- tai 180-senttinen mies on. Tiedän, että 190-senttinen 80-likoinen on hoikka, mutta entä sitten? Lihas painaa enemmän kuin läski. Ei kilot kerro paljoakaan. Eikä muodonkaan pitäisi ratkaista, jos muuten synkkaa. Ollaan omankokoisiamme eikä yritetä olla jotain, mitä emme ole. Jokaiselle on omanlaisensa ottaja jossain.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4511
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2488
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2385
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2208
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1707
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1551
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1476
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1284
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1124
    Aihe