Voiko prednisolon-kortisoonilääkkeen lopetus reilun parin viikon käytön jalkeen aiheuttaa psykoosin tai todella pahan manian? Minun piti lopettaa kuuri kuin seinään, ja pari päivää lopetuksen jälkeen "sekosin". Lääkäri väitti että näin lyhyen käytön jälkeen voi lopettaa huoletta kerrallaan, mutta en keksi muutakaan syytä "sekoamiselleni". Tietääkö kukaan...?
Prednisolon lopetus??
6
18027
Vastaukset
- pred.,.,.,
Minulle lääkäri sanoi, että vasta pitkän käytön jälkeen pitää lopetus tehdä asteittain melko pitkän ajan kuluessa. Sanoi myös, että painonnousu yms. sivuvaikutukset tulevat pitkässä käytössä/suurilla annoksilla. Kaikki ihmiset on kuitenkin yksilöitä ja jotkut on herkempiä tietyille sivuvaikutuksille. Toivottavasti olet selvinnyt jo kaikista aiheutuneista seurauksista.
- -Sekosin-
Minkähän takia lääkärit väittää että vaan PITKÄN käytön jälkeen voisi tulla mitään.. Paitsi että kyllä lääkäri sanoi että käytön aikana voi ilmetä maniaa, mutta ei maininnut että lopetus aiheuttaisi senkaltaisia oireita.. Voinkohan olla sitten niin herkkä kortisoonille tai jotain...? En ole oikein vielä selvinnyt, tänään pääsin sairaalasta (psykoottisen maniakohtauksen takia olin).. Olisi kiva tietää, onko mitenkään mahdollista että 2vk käytön jälkeen lopetus voisi tehdä tämän..
- sentäs
-Sekosin- kirjoitti:
Minkähän takia lääkärit väittää että vaan PITKÄN käytön jälkeen voisi tulla mitään.. Paitsi että kyllä lääkäri sanoi että käytön aikana voi ilmetä maniaa, mutta ei maininnut että lopetus aiheuttaisi senkaltaisia oireita.. Voinkohan olla sitten niin herkkä kortisoonille tai jotain...? En ole oikein vielä selvinnyt, tänään pääsin sairaalasta (psykoottisen maniakohtauksen takia olin).. Olisi kiva tietää, onko mitenkään mahdollista että 2vk käytön jälkeen lopetus voisi tehdä tämän..
ei prednisolonilla ole mitään tekemistä sekoamisesi kanssa.Pötyä!
- Äläjauhapaskaa
sentäs kirjoitti:
ei prednisolonilla ole mitään tekemistä sekoamisesi kanssa.Pötyä!
Kyllähän kortisonin mahdollinen haittavaikutus on psykoosi, lukee ihan pakkausselosteessa.
Itsekin olen "seonnut" kun joskus lyhyen kuurin lopettanut seinään...pakko oli jatkaa ja lopettaa vähitellen.
- lopetus
Käytin 2 vkoa 20 mg päivässä ja lopetin kerralla lääkärin sanomisella, ei tehnyt mitään vaikutusta, en ainakaan huomannut, oletko sitten herkempi elimistöltäsi?
- kortisonilla vaan
on tekemistä, pötyä se ei ole. Sulla on voinut olla ongelmaa jo ennestään, lisämunuaisten uupumus tai jotain. Kortisonin kanssa pitää aina ola varovainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670