Vakutuus 1200eur/vuosi?!?

Sebring 2005 2.7 V6

Ostin osamaksulla kyseisen auton eikä minulla ole ollut ennen autoa. Nyt myyjä pätkäisi vakuutusmaksuiksi 1200 eur /vuosi vaikka sanoin etten halua mitään ylimääräistä. Huh!

Autovakuutuksen laajuus on "laaja" mutta ei "laajin". Paljonkohan se olisi tullut maksamaan :D

Voinko vielä kilpailuttaa vakuutusta? Ostin auton vajaa viikko sitten. Vakuutus on Nordeasta.

15

1852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lasldökfjlsajdf

Tietysti voit kilpailuttaa vakuutukset, mutta tuon verran vakuutukset maksavat. Jostain voit saada heijastimen kaupanpäälle tai plussapisteitä, mutta reilusti yli tonni sulla tulee vakuutukseen uppoamaan.

• laske itse..

Lähes jokaisella vakuutusyhtiöllä on omat sivut ja sivuilla vakuutuslaskuri.

Omien laskelmien mukaan Nordea on kallein vakuutus, esim omalle autolle Nodeassa pakollinen liikennevakuutus maksaisi yli 860€/vuosi erässä toisessa vakuutusyhtiössä samalle autolle liikennevakuutus maksoi vain 350€/vuosi. Eli ero on yli kaksinkertainen!

Ja minulla on eka auto/vakuutus, joten bonuukset tasan 0%.

PS: IF:lta saa heti 10% bonukset jos tilaat netistä.

• vakuutusta

Itse lankesin "tarjousvakuutukseen" kun ostettiin vaimolle auto. Vakuutus oli edullinen ensimmäisen vuoden ja sen jälkeen kallis.

Voin kertoa että kannattaa sitten tehdä itselleen kunnolla selväksi mitä pitää tehdä että saa osamaksulla hankitun auton vakuutuksen vaihdettua toiseen yhtiöön.

Tarjousten kysely ei maksa mitään, eikä aiheuta mitään ihmeempiä toimenpiteitä, joten kysele vakuutustarjouksia autoosi. Kyllä ne taitaa yli tonnin luokassa olla kun kyse on uudesta vakuutuksesta ja osarilla ostetussahan on oltava melko laaja kasko. Omavastuun kasvattamisella voi laskea hieman hintaa, mutta ei kovin paljon, samoin voi jättää pois kaikki lasi- ja sijaisautovakuutukset.

• i30cw

Silmät jumiutui tuohon osamaksulla sanaan.. elikkä ositte sen liikkeen rahoituksella? ..Veikkaan ettette silloin pysty vaihtamaan vakuutusta, sillä auto on liikkeen omistuksessa niin kauan kun olette sen maksaneet, te olette vain käyttäjiä. Tai ehkäpä on mahdollista vaihtaa vakuutusta, toisen firman mutta yhtä kattavaan vakuutukseen.. sitä en tiedä, mutta jos ostitte rahoituksella niin te olette melkoisen paljon naimissa sen liikkeen kanssa niin kauan kun olette sen maksaneet.

..eikä tuo 1200e/v ole kummoinen maksu kun ottaa huomioon teidän auton.. iso auto, isolla moottorilla. Muistelen että meidän autossa maksaa laajin vakuutus noin 850e/v ja meillä on täydet bonukset (liikennevakuutus 70% ja kasko 70%). Eli tuo taitaisi olla ilman bonuksia jossain 1600-1700e:n tietämillä.

Vakuutusyhtiöt ryöstää, vaikkakin jokaisen täytyy katsoa aina kun näkee jokin kolarin että miksiköhän ne vakuutusmaksut ovat niin suuria -> usein näkee yli uuden karheita autoja ihan rusinaksi ajettuina.

• Perax

Vaimon auto taisi olla vielä rahoitusyhtiön omaisuutta, mutta Lähivakuutuksen mies vaihtoi vakuutuksen, kaskon, heille ja antoi täydet bonukset.

Normaalin systeemin mukaan bonukset taisivat olla 20 %.

Lähivakuutus halusi meidät asiakkaikseen, ja kilpailukeinoja löytyi. Nytkin, autoa vaihtaessani, tuo samainen mies hinnoitteli autoni kaskovakuutusmaksun reilusti alle listahinnan.

• Perax

70 % bonukset: liikennevakuutus 186,02, laajin kasko lasivakuutuksella 378,10. Yhteensä 564,12 e/v. Näin siis pikkukaupungissa.

• sdlfsajdlöfj
        Perax kirjoitti:

70 % bonukset: liikennevakuutus 186,02, laajin kasko lasivakuutuksella 378,10. Yhteensä 564,12 e/v. Näin siis pikkukaupungissa.

Hurjan kalliit vakuutukset Huihaissa...!!!!III1

• Perax
        sdlfsajdlöfj kirjoitti:

Hurjan kalliit vakuutukset Huihaissa...!!!!III1

2-litrainen Style kai vaikuttaa. Vaimon Auriksessa on jonkin verran halvemmat vakuutukset. Sikälikin hassua, että vaimoni käy autollaan Hesassa töissä päivittäin, mutta minun autoni seisoo lähes koko ajan tallissa.
        Ajelujen mukaan ei sentään vielä vakuutuksia jyvitetä.

• Pitää tietää mitä tekee

Kyllä osarilla ostetusta autosta voi vaihtaa vakuutuksen toiseen yhtiöön. Mutta siirron käytäntö vaihtelee rahoitusyhtiöissä ja vakuutusyhtiöissä. Meillä vaihto vaati varmaan 10 puhelinkeskustelua ja 2kk aikaa, ennen kuin se onnistui.

Meille vakuutusyhtiö sanoi ensin hoitavansa siirron, mutta se ei jostain syystä onnstunut.

Lopulta homma meni niin että meidän piti itse hankkia rahoitusyhtiöstä rekisteriotteen ilmoitusosa vakuutusyhtiön vaihtoa varten (20€) ja sen jälkeen pyytää uutta vakuutusyhtiötä tekemään siirtoilmoitus AKE:lle ja sen jälkeen piti itse mennä rekisteriotteen kanssa AKE:lle tekemään muutosilmoitus ja hakemaan uusi rekisteriote (10€?).

Autoliikkeet ei kyllä koskaan anna rahoitusta autoon, van sen antaa joku rahoitusyhtiö. Ei sen kanssa ole muuten naimisissa, kun just siinä tapauksessa että haluaa vaihtaa vakuutuksen toiseen yhtiöön.

Minusta pitäisi olla laki jonka mukaan auton haltijalle pitäisi heti kättelyssä antaa rekisteriotteen ilmoitusosa, joka mahdollistaa vakuutusyhtiön vaihdon. Törkeää että siitä rahastetaan erikseen, se on ihan selvä kilpailun este.

• mulla.
        Perax kirjoitti:

Nissan Micra Bonukset 0% (eka auto) liikennevakuutus 250€/vuosi, paikkakunta (kallein?) Helsinki.

7 vuoden jälkeen vakuutukseni on 75€/vuosi :)

• Nissine

Niinkuin eräs edellisistä mainitsi, saattaa rahoitusyhtiöllä olla joku sovittu vakuutus jonkun tietyn firman kanssa, josta et välttämättä pääse eroon.

Jos kuitenkin, niin itse sain alennettua maksuja ihan perinteisellä "kaikki vakuutukset samaan"-keskityksellä. Vielä, kun avovaimo kuului sopivaan liittoon, sekä vaihdoin omaan isompaan autooni bonukset muikin pienemmästä, sai mukavasti 3.0 litrasen auton vakuutukset alle tonniin (lasiturvalla).

Ja koko paketti (talo, autotalli, 2 autoa, lapsi-, 1 tapaturmavakuutus) 350 euroa halvemmalla kuin vanhasta paikasta.

Ja firma on IF.

• Perax

Me vaihdoimme Ifistä Lähivakuutukseen.

Syy Lähivakuutuksen "halpoihin" hintoihin oli se, että ovat vakuuttaneet kotitilani rakennukset, koneet yms. jo pitkään. Mitään vahinkoja kun ei ole sattunut, pitivät meitä matalariskisinä.

Minulle ei edes vaihto tullut mieleeni, vaan Lähivakuutuksen mies halusi tehdä tarjouksen autoni vakuutuksista, ja siitä kaikki lähti liikkeelle.

• rahoitukseen

Ei rahoitusyhtiö voi tehdä vakuutussopimuksia osamaksuostajan puolesta.

Tietysti niillä voi olla jotain kytkykauppaa, mutta kyllä ostaja on silloin tehnyt erikseen sopimuksen vakuutuksesta, eikä sitoutunut siihen pelkästään osamaksusopimuksella.

• kaukonen44
        rahoitukseen kirjoitti:

Ei rahoitusyhtiö voi tehdä vakuutussopimuksia osamaksuostajan puolesta.

Tietysti niillä voi olla jotain kytkykauppaa, mutta kyllä ostaja on silloin tehnyt erikseen sopimuksen vakuutuksesta, eikä sitoutunut siihen pelkästään osamaksusopimuksella.

Voi herra isä,,,,En yhtään kadehdi teitä autoliikeiden osamaksuerin orjia,koska se iso erä tulee jotta pääset autoa vaihtamaan?Entä arvonlasku?

Tietääkö holhoojasi että maksat noin paljon?Itse makselen 200 euroa vuosi,tosin bonukset löytyy!.

• Perax
        kaukonen44 kirjoitti:

Voi herra isä,,,,En yhtään kadehdi teitä autoliikeiden osamaksuerin orjia,koska se iso erä tulee jotta pääset autoa vaihtamaan?Entä arvonlasku?

Tietääkö holhoojasi että maksat noin paljon?Itse makselen 200 euroa vuosi,tosin bonukset löytyy!.

Minäkin otin pankista lainan autonostoon, kun tuli sopiva tilaisuus vaihtoon keväällä. Ensi kuussa maksan lainan kerralla pois, kun yksi potti vaputuu.

Talvella tuli kiire sijoittaa liikenevät rahat, kun oli tiedossa tämä koronlasku. Minä tein sen pankin määräaikaistalletuksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4791
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      18
      2739
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      66
      2621
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2465
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      36
      1934
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1671
    7. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      69
      1560
    8. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1506
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82