Eräs koe-eläimenä yleisesti käytettävä eläinlaji on mielenkiintoinen seurattava. Vaikka yksilöt ja sukupolvet vaihtuvat, niin silti käyttäytyminen pysyy täsmälleen samana. Tietyistä paikoista voi löytää aina muutaman yksilön ja jos yhden poistaa, niin sen tilalla on kohta toinen. Noilla otuksilla ei kuitenkaan ole keinoja kommunikoida eri paikkojan arvokkuutta toisilleen, vaan tilanne syntyy spontaanisti ja ne itse tuskin ovat edes tietoisia siitä että jokin paikka on kaikkien mielestä arvokas.
Ja nyt siihen isompaan kuvioon: voiko minkään lajin edustaja olla selvillä oman toimintansa säännönmukaisuudesta ja arvioida itse sen loogisuutta?
Havaintoja koe-eläimistä
1
109
Vastaukset
- ja täytyykin
Kyllä voi ja ihmisen täytyykin pyrkiä havainnoimaan omaa käyttäytymistään ja ajatteluaan niin kuin tarkkailisi jotain koehenkilöä. Tehkää näin.
Kirjoittakaa paperille lausahduksenne, äännähdyksenne ja sanontanne eri tilanteissa ja mikä ärsyke sen laukaisi. Voitte tehdä tämän myös mielessänne, kunhan vain aina ajatuksen tai tunteen pulpahtaessa päähänne tiedostatte ja analysoitte sen. Viikon-parin kirjanpidon jälkeen voittekin sitten kauhistella miten järkyttävän yksinkertainen ja 'ohjelmointi' teillä on. Siitä voitte jatkaa miettimällä miksi te ajattelette niin ja mistä te olette sen oppineet tai omaksuneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad971615- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4201031- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126762- 51698
- 79680
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651