Nyt tarvitsen neuvoa basisteilta/muusikoilta täällä..
Olen nyt soittanut akustista kitaraa reilu puolitoista vuotta ja olen kiinnostunut basson hankinnasta. Lähimmät musiikkiliikkeet ovat Topsound ja Unisoundi, joiden nettisivuilta ei oikein mitään kunnollista valikoimaa löydy.
Minulla ei ole hajuakaan, minkälainen basso ja vahvistin olisi HYVÄ ja luotettava aloittelijalle.
Itse meinaan soitella kaikenlaista, Metallicasta Mr.Bigiin ja The Policesta Totoon. Olen kuullut että P-bassot olisivat hyviä bassoja jos soittaa kaikenlaista musiikkia. Mutta täytyykö sen olla P-basso? Mitään aloittelijapakkia en kyllä toivo ostavani, hyvä basso ja putkivahvistin joiden yhteenlaskettu summa ei ole liian iso..
Bassoa olen myös soittanut koulussa muutaman kuukauden, mutta bassotekniikoita olen harjoitellut akustisella kitarallani.
Olen kuullut, että G&L olisi laatumerkki.
http://topsound.fi/bassot-g_l.html
Onko halvimmasta, SB-2 Tributesta mihinkään?
Entä Schechterin bassot? Luulen ostavani alle 700:n euron basson, mutta olen kuullut että G&L ja Schechter ovat laatua halvimmasta päästä.
No, ovatko?
Mikä merkki ja mikä malli, suositelkaa kiitos. Ibanez? Fender? G&L?
Sitten vahvistimet. Minulla on menossa yksi bändiprojekti, ja treenipaikka on jo hallussa..(ei virallisesti vielä)
Kotona meinaan soitella eniten, asun rivarissa mutta luulen että liian pienitehoiset vahvistimet eivät oikein riitä bändisoittoon. Soitamme aina koulun soittimilla koulun esityksissä..
Mikä olisi hyvä alku-vahvistin bassolle? Putki taikka combo. Hintakaan ei saisi liian suuri. Luotettava ja riittävästi perusbasistille efektejä ja wattimäärä sopiva. (ei mikään 15W:n pönttö)
Ampeg? Hartke? Marshall?
Ja sitten vielä kaapit, samaa merkkiä jos olisi vahvistimen kanssa olisi hyvä.
Luotan teihin ja vastauksiinne.
Aloittelijalle hyvä basso + vahvistin?
4
2484
Vastaukset
- **Aikka
Olen itse soittanut bassoa kohta 40 vuotta ja mulla on ollut varmaan noin viidet erilaiset kamat, sekä vuokralla monenlaista. Mä sanoisin, että siinä 500 e hujakoilla alat saada asiallisia bassoja. Precission on hyvä vaihtoehto, mulla on kaikki mulle sopivimmat bassot ollut aina niitä. Squirena saat sellaisen siinä 400 e hujakoilla, ja Thomannilta halvelmmallakin, joten se voisi olla vahva vaihtoehto. Toinen erinomainen bassomerkki on toi Warwick. Niiden perusversio pyörii just tossa 700 e hujakoilla, ja on varmasti sellainen, ettei koskaan tarvitse siitä luopua (toimii joka lähtöön).
Bassovahvistimeksi sinuna ostaisin 15" kaiuttimella varustetun Warwickin, tai Ampegin combon. Taitaa pyöriä budjetti 400 e tasossa.
Eli sinne nippa nappa tonniin saat kaikki hyvät soittopelit. Tuosta etiäpäin, ollos hyvä.
Jos ostat erillisen vahvistimen ja kaapin, niin sulle siinä 100 W hujakoilla tehot riittää. Kun aletaan soittaa lujempaa, laitetaan mikrofonit rumpuhin ja sitten bassokin kytketään PA:han. Ja osta kuule bassolle trankkupeli. Sä et varsinaisesti hyödy mitään putkikoneesta. Mutta jos sitten tykkäät putkisoundista, niin sota sellainen putkietuaste, jossa on myös DI-liityntä PA:han (äänitysmikseriin), niin sulla on ammattimiehen tsetti.- Groove n Move
Kiitoksia vastauksesta. Meinaan kyllä hankkia G&L basson, mutta testaan myös kyseisiä bassomerkkejä.
- Groove n Move
Groove n Move kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta. Meinaan kyllä hankkia G&L basson, mutta testaan myös kyseisiä bassomerkkejä.
Päädyin ostamaan Hartken 15" 90W B900:sen.
Ostin Deanin Edge 4 - basson, todella hyvä. - **
Groove n Move kirjoitti:
Päädyin ostamaan Hartken 15" 90W B900:sen.
Ostin Deanin Edge 4 - basson, todella hyvä.Kuulostaa ihan fiksulta ratkaisulta. Siitä vaan soittelemaan. Sitten soittamisen lisäksi opetelepa laulamaan stemmoja, niin varmasti kysyntää orkestereihin riittää. Ja tosissaan tohon, jos jotain lisätavaraa tilaat, niin tuo on fiksu ostos:
http://www.thomann.de/fi/behringer_mic100_tube_ultragain_micpreamp.htm
Saat Suomesta sen vaikkapa Soundatasta.
Toimii myös kotistudiossa tietokoneen kanssa.
Jatkoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765