Puritaani

äiti.

Mitä hittoa pitäis tehdä kun äitini vaatii että eläisin kuin nunna.
Aina ollu näin, koko nuoruus valunnu hukkaan kun en saisi olla nainen.
Tää on mulle vaikee aihe enkä osaa täällä oikeen selittää tätä juttua mutta äiti tuntuu pitävän mua jonkinlaisena luntukkana vaikka olen kohta 30 vuotias nainen ja tukahduttanut seksuaalisuuttani äidin kasvatuksen takia koko ikäni.
Tähän menessä mulla on ollut lyhyt suhde vain 2 miehen kanssa jolloin olen harrastanut seksiä, muulloin olen kulkenut kuin enkeli herne polvien välissä.
Tää on väärin, mitä mun seksielämäni niille kuuluu, se on mun yksityisasia, kotona kun käy niin katotaan kun halpaa makkaraa.

18

2519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun äidin silmissä maine on jo mennyt, niin sittenhän se ei enää haittaa, vaikka oikeasti alkaisitkin elää omaa elämääsi? ;)

    • pilasi elämäni

      Sama homma oli mullakin. Äiti opetti ja paasasi, että seksi on rumaa ja likaista, eikä siitä kukaan kunniallinen nainen nauti. Rakkauttakaan ei ole olemassa! Hän ei edes suostu käyttämään ihan normaaleja nimityksiä sukupuolielimistä, vaan viittaa sanalla 'naisten puolella' - ei siis pysty sanomaan vaikkapa sanaa kohtu!
      Minä olen kärsinyt näistä opeista suunnattomasti - vaikka olen tiedostanut, että ei äidin opit ihan normaaleja olleet. Minusta tuli seksuaalisesti jotenkin rajoittunut. Kadehdin niitä, jotka uskaltavat heittäytyä seksiin täysillä!

      • -aloittaja-

        sama paasaaminen että seksi on rumaa ja likaista ja että vain miehet sitä tahtoo nainen ei.
        Pienimmästäkin syystä se on haukkumassa kaikkia naisia huoraksi ja rakkautta ei ole olemassakaan.
        Mä olen ollu aivan hukassa oman seksuaalisuuteni kanssa.... hirveän rajoittunut, ahdistunut ja tosi "lapsellinen", en tiedä löydänkö koskaan elämässäni tervettä tasapainoa seksualisuudessa.


      • se vastaaja
        -aloittaja- kirjoitti:

        sama paasaaminen että seksi on rumaa ja likaista ja että vain miehet sitä tahtoo nainen ei.
        Pienimmästäkin syystä se on haukkumassa kaikkia naisia huoraksi ja rakkautta ei ole olemassakaan.
        Mä olen ollu aivan hukassa oman seksuaalisuuteni kanssa.... hirveän rajoittunut, ahdistunut ja tosi "lapsellinen", en tiedä löydänkö koskaan elämässäni tervettä tasapainoa seksualisuudessa.

        Minä en sitä tasapainoa pystynyt löytämään. Oli kausia, jolloin oli paljonkin partnereita ja taas vastaaavasti selibaattivuosia. En usko, että minulle muodostuu koskaan normaalia ja tervettä suhdetta seksuaalisuuteen.
        En oikein jaksa käsittää äitiäni - sentään 4 lasta maailmaan saattanut. Mutta hän onkin sellainen äiti, että häntä pitää kunnioittaa ja rakastaa nimenomaan sen takia, että hän on kärsinyt hirvittävät synnytystuskat!


      • Ronkais-Raija
        se vastaaja kirjoitti:

        Minä en sitä tasapainoa pystynyt löytämään. Oli kausia, jolloin oli paljonkin partnereita ja taas vastaaavasti selibaattivuosia. En usko, että minulle muodostuu koskaan normaalia ja tervettä suhdetta seksuaalisuuteen.
        En oikein jaksa käsittää äitiäni - sentään 4 lasta maailmaan saattanut. Mutta hän onkin sellainen äiti, että häntä pitää kunnioittaa ja rakastaa nimenomaan sen takia, että hän on kärsinyt hirvittävät synnytystuskat!

        hei hei, jos te olette vankasti täysi-ikäisiä, ette voi syyttää enää äitiänne seksielämänne laadusta.
        Tai jos voitte, muka, tehkää jotakin!
        Onko pakko kuunnella äidin marinoita juuri seksistä? Kotonako asutte?

        No nyt siskot ulos sieltä äidin selän takaa ja katselemaan maailmaa.
        Jopa tk:sta saa seksuaalineuvontaa - ja tietysti yksityisiltä seksologeilta, ellei oma mielikuvitus ja tahto tehdä toisin eli omalla tavalla riitä.


      • vaikea toteuttaa
        Ronkais-Raija kirjoitti:

        hei hei, jos te olette vankasti täysi-ikäisiä, ette voi syyttää enää äitiänne seksielämänne laadusta.
        Tai jos voitte, muka, tehkää jotakin!
        Onko pakko kuunnella äidin marinoita juuri seksistä? Kotonako asutte?

        No nyt siskot ulos sieltä äidin selän takaa ja katselemaan maailmaa.
        Jopa tk:sta saa seksuaalineuvontaa - ja tietysti yksityisiltä seksologeilta, ellei oma mielikuvitus ja tahto tehdä toisin eli omalla tavalla riitä.

        Se on sellainen juttu, jota pikkutytöstä asti isketään takaraivoon ja ne opit pysyy siellä vielä viiskymppisenäkin, halusit sitä tai et.
        Kyllä minä vielä tässäkin iässä 50 syytän äitiäni ja hänen oppejaan siitä, että seksielämäni ei ole koskaan ollut normaalia.
        Helppo puhua ja neuvoa, jos ei ole puritaanin narsistin uhriksi joutunut!


      • aloittaja
        vaikea toteuttaa kirjoitti:

        Se on sellainen juttu, jota pikkutytöstä asti isketään takaraivoon ja ne opit pysyy siellä vielä viiskymppisenäkin, halusit sitä tai et.
        Kyllä minä vielä tässäkin iässä 50 syytän äitiäni ja hänen oppejaan siitä, että seksielämäni ei ole koskaan ollut normaalia.
        Helppo puhua ja neuvoa, jos ei ole puritaanin narsistin uhriksi joutunut!

        on 5 sisarusta että kyllä äiti on muutaman kerran synnyttänyt.
        Ristiriitasta touhua kun se on toisaalta huolissaan kun elän yksin ettei yksin ole hyvä olla ja pelkää ettei saa lapsen lapsia ja toisaalta ei tykkää kun olen seurustellut, siis aivan pöljää....
        Luulee että jaan ympäri kaupunkia eikä usko että elän selibaatissa, aivan törkeetä tommonen ,kerran oli jopa mukamas kuullu työkaveriltaan että minut oli nähty ukkomiehen kanssa kaupungilla, siis aivan perätön juttu josta hirvee riita . Yleensä se ei suoraan kyselekkään mutta on taitava antamaan luulonsa ilmi katseilla ja puhumalla ns: "rivien välistä" mutta onpa monesti suoraankin pamauttanut uteluitaan ja mielipiteitään.
        Erittäin tuhoavaa puuttua oman lapsensa sukupuolielämään, sitä ei ymmärrä muut kuin ne jotka on kasvanut esim: tiukasti uskovaisessa kodissa tai niinkuin minä äitini kanssa jolla on jostain kumman syystä iso ongelma olla normaali nainen ja iso ongelma miehiä kohtaan.
        Yritän koko ajan välttää aiheesta puhumista mutta äiti elää luulosairautensa kanssa ja ilmapiiri on kireä ja katseet halpoja.
        Puuttuu pukeutumiseenkin esim: eiköhän tuo paita ole vähän liian paljastava jne..
        Kun mikään ei kelpaa, vaikka kuinka yrittäis pukeutua ja olla niin luulosairas on luulosairas.


      • mek
        aloittaja kirjoitti:

        on 5 sisarusta että kyllä äiti on muutaman kerran synnyttänyt.
        Ristiriitasta touhua kun se on toisaalta huolissaan kun elän yksin ettei yksin ole hyvä olla ja pelkää ettei saa lapsen lapsia ja toisaalta ei tykkää kun olen seurustellut, siis aivan pöljää....
        Luulee että jaan ympäri kaupunkia eikä usko että elän selibaatissa, aivan törkeetä tommonen ,kerran oli jopa mukamas kuullu työkaveriltaan että minut oli nähty ukkomiehen kanssa kaupungilla, siis aivan perätön juttu josta hirvee riita . Yleensä se ei suoraan kyselekkään mutta on taitava antamaan luulonsa ilmi katseilla ja puhumalla ns: "rivien välistä" mutta onpa monesti suoraankin pamauttanut uteluitaan ja mielipiteitään.
        Erittäin tuhoavaa puuttua oman lapsensa sukupuolielämään, sitä ei ymmärrä muut kuin ne jotka on kasvanut esim: tiukasti uskovaisessa kodissa tai niinkuin minä äitini kanssa jolla on jostain kumman syystä iso ongelma olla normaali nainen ja iso ongelma miehiä kohtaan.
        Yritän koko ajan välttää aiheesta puhumista mutta äiti elää luulosairautensa kanssa ja ilmapiiri on kireä ja katseet halpoja.
        Puuttuu pukeutumiseenkin esim: eiköhän tuo paita ole vähän liian paljastava jne..
        Kun mikään ei kelpaa, vaikka kuinka yrittäis pukeutua ja olla niin luulosairas on luulosairas.

        Sinä olet täysi-ikäinen nainen ja sanoppa että olet tayttänyt 18v ja päätät itse asioista ja jätät nuo äitisi höpinät omaan arvoonsa ja teet niinkuin itse haluat ja rupea naisttimaan siitä seksistä ja miehiä on mailma täynnä ja teet niinkuin itse haluat. Jos äitisi että sinut on nähty jossain miehen kanssa niin vastaat siihen että mitä sitten ja saan tehdä mitä haluan ja vaikka olisi eri mies viikon jokaiselle päivälle. Rupea ajttelemeen itse mtiä haluat jä älä käy siellä lapsuuden kosdissa jos on äitilläsi noin vaikeaa mitä tytar tekee ja se siitä- Se oma elämä pitä ottaa ja älä kerro mitään miesuhteistasi äidillesi kun on noin kieroon kasvanut seskin suhteen.


    • sinä ole

      Etkös sinä ole aikuinen ihminen, joka ei ole enää äitinsä holhouksessä? Mitä se äitillesi kuuluu, miten sinä elämäsi elät? Tai paremminkin, miksi annat äitisi ylipäätään puuttua elämääsi? Älä kerro sille miehistä tai seksikokemuksistasi, sillähän tuosta pääset. Ala nyt ihmeessä elää omaa, eikä äitisi sanelemaa, elämää, ettei mene tosiaankoko elämä ohi.

    • iso ongelma,

      ja se on hän itse, et sinä. Jos hänellä on ongelmia seksuaalisuutensa ja sen kohtaamisen kanssa, hänen pitäisi ottaa vastuu tästä ongelmastaan, eikä lykätä sitä sinun harteillesi. Sinun pitäisi puolestaan alkaa iskostaa mieleesi, että äitisi ongelmat eivät ole sinun ongelmiasi, eikä sinun kuulu tai tarvitse niitä kantaa. Sinun ei aikuisena ihmisenä tarvitse käydä sellaisissa paikoissa tai viettää aikaa sellaisten ihmisten kanssa, jotka aiheuttavat sinulle pahan mielen.

      Äidin vahvasta otteesta on vaikea päästä irti, mutta se on mahdollista, kunhan otat tämän ongelmasi vastuullisesti ja vakavasti, ja otat vastuun omasta hyvinvoinnistasi. Tämä tarkoittaa äitiä vastaan kapinointia ja oman seksuaalisen identiteetin löytämistä, mahdollisesti terapeutin avulla. Jaksuja!

      • oli lohduttavaa

        Tiedätkö, että tuo oli lohdullisinta, mitä olen tämän asian tiimoilta lukenut.
        En ole koskaan osannut ajatella, että onglema ei ole minun, vaan äidin.
        Aivan uskomatonta, että hän ei meille tyttärilleen edes kuukautisista kertonut. Oikein häveliäisyyden huippu! Viikkorahoista piti itse ostaa siteet ja tampoonitkin. Ehkäisystä ei puhuttu lainkaan ja sukupuolisuhteista vain sen verran, että se on likaista ja semmoiseen ei tule ryhtyä, ettei sitten kuljetta vatsa pystyssä ja häpäistä perheen mainetta!
        Nykyään olen hyvin harvoin ja vähän hänen kanssaan tekemisissä, en vain jaksa enää!


    • pirttihirmu mutsi

      Miten toivoisikin, ettei yksikään tyttö tai nuori nainen enää tänä päivänä joutuisi puritaani-äidin kasvatettavaksi. Mikä ihme siinä on, että omaa sukupuoltaan ja sukupuolisuutta täytyy hävetä ja tehdä siitä likaista. Kuukautisetkin ovat ihan normaali tapahtuma, mutta äiti opetti, että niitäkin täytyy hävetä. Muuta niistä ei sitten puhuttukaan. Se oli ainut valistus, minkä kotoa sai - likaista ja hävettävää!
      Nykyään hän huokailee, ettei vo ikatsoa telkkariakaan, kun ei siellä ole muuta kuin seksiä..tsiisös, miten päreet palaa hänen kanssaan jo kolmessa minuutissa.
      En oikein jaksais, äiti on jo vanha, mutta en haluaisi enää jatkaa tätä pelleilyä. Istua ryystämässä kahvia kuumana kesäpäivänä ja nyökytellä olevansa samaa mieltä! Jos ei ole samaa mieltä, niin äiti alkaa uhkailla kuolemalla ja on hyvin vakuuttava mielipiteessään, että vanhoille ei saa sanoa vastaan tai olla erimieltä.
      Äiti on raivostuttava kuin mikä, jos hänet näkee kauppareissulla, niin hän kurkistaa jopa kassiin nähdäkseen, ettei mitään sopimatonta, kuten olutta, ole tullut ostettua!!
      Minä en enää jaksa - nyt saa kiltin tytön syndrooma luvan loppua!

      • joudun

        piilottelemaan olutpulloja , alkoholia äiti ei hyväksy yhtään sillä hän on erittäin ankara absolutisti, heh, ja jos se tietäis että mul on sukkanauhat kaapissa ja että joskus tulee katottua erottisia leffoja niin se sais varmaan sydänkohtauksen.
        Voi elämän kevät...


      • liikaa nähnyt
        joudun kirjoitti:

        piilottelemaan olutpulloja , alkoholia äiti ei hyväksy yhtään sillä hän on erittäin ankara absolutisti, heh, ja jos se tietäis että mul on sukkanauhat kaapissa ja että joskus tulee katottua erottisia leffoja niin se sais varmaan sydänkohtauksen.
        Voi elämän kevät...

        Meidän äiti on absolutisti kaiken suhteen - jos vähänkin haiskahtaa hauskalta tai nautittavalta, niin sitä ei kunnialliset ihmiset äidin mukaan tee.
        Riittää, jos omistaa moottoripyörän, niin tämä henkilö on äidin mukaan huumeidenkäyttäjä...hohhoijaa..ei enää jaksa!


      • 20 v. laitoin
        liikaa nähnyt kirjoitti:

        Meidän äiti on absolutisti kaiken suhteen - jos vähänkin haiskahtaa hauskalta tai nautittavalta, niin sitä ei kunnialliset ihmiset äidin mukaan tee.
        Riittää, jos omistaa moottoripyörän, niin tämä henkilö on äidin mukaan huumeidenkäyttäjä...hohhoijaa..ei enää jaksa!

        sellasen vale nenä korun ihan vaan piruuttani kun tulin espanjasta vaihdosta.
        Äiti sai siitä hirveen slaagin että tuostahan jää arpi nenään ym... no otin sen sit pois kun sehän oli vaan sellanen "painettava" mut ei se ymmärtäny mun vitsiä...
        Mut joo, kaikeksta se jaksaa fanaattisesti tehdä draamaa...
        Muistan joskus yläasteikäisenä sukujuhlissa sen mutisseen yhdestä sukulaisnaisesta että: onkohan se kevytkenkäinen kun tommosen nilkkakorun kanssa kulkee!!
        Ja aina oli kyyläämässä jos mulla oli hauskaa ja naurettiin kavereitten kanssa mun huoneessa, tuumaili että ei oo sopivaa seuraa, oikeen ilonpilaaja.


    • Unohtakaa häpeä!

      Tsemppiä teille puritaaniäitien kasvattamille tyttärille! Itse en sellainen ole mutta haluan sanoa teille että yrittäkää päästä pois ahdistavien ajatusten alta, seksuaalisuus ja seksi on aivan normaalia, niin normaalia ettei sen ihmisempää asiaa voi ollakaan! Yhditäkää voimanne tai puhukaa jonkun (naisen?) kanssa näistä asioista, kauheaa jos tuollaista joutuu ajattelemaan kun sen pitäisi olla luonnollista luonnollisempi asia.

      Kaikille teille tuomitsijoille: ettekö tajua että seksuaalisuus on yksi, ehkä kaikkein tärkein suuri asia ihmisen elämässä sillä tavalla että jos sekuaalisuus hyväksyytään, on "normaalia", se ei ole juttu eikä mikään (paitsi kiva juttu :)) mutta jos se leimataan jotenkin huonoksi/syntiseksi asiaksi, siitä tulee iso möykky:(

    • -aloittaja-

      Olette te tyhmiä kaikki? Missä teidät on oikein kasvatettu? Aloitin ketjun saadakseni oikeita vastauksia, mutta mitä sain? En yhtään mitään! Minulla on anteeksi vaan nyt kauhea krapula eilisten bileiden vuoksi, äitini oli siis myös siellä ja kaikki ei mennyt putkeen, hän alkoi vikitellä minun poikaystävääni?? Haloo ikäero sentää melkoinen?

    • PuritaanisuusKunniaan

      En tajua, mitä väärää siinä on että haluaa kasvattaa tyttärensä siveellisesksi. Niin minä ainakin aion oman tyttäreni kasvattaa. Jos hän huoraksi rupeaa niin kuin kaikki täällä niin hän ei enää olisi tervetullut kotiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe