Nyt oli uusi käännyttäjä pääpäsmärinä, semmoinen nuori mies kauluspaita ja kravatti päällään. Kyseli, että eikös ole ihmeellinen tämä Jumalan luoma luonto, jonka tästäkin voimme nähdä. Sanoin, etten henkilökohtaisesti usko jumalien olemassaoloon todisteiden puutteessa. Sitten se puhui ihmeellisestä ihmiskädestä ja sattumasta, mistä käänsin puheen luonnonvalintaan joka ei suinkaan ole satunnainen prosessi. Sitäkin uteli, mistä ihmisten moraali on tullut. Sanoin, etten ole asiantuntija, mutta ilmeisesti se on ollut yhteisölle hyödyllinen piirre, joten sekin on luonnonvalinnan tuote.
Sain kaksi lehteäkin paperikeräykseen. Lopuksi kiitteli, että olen selvästi pohtinut näitä kysymyksiä, mitä kuulemma moni ei tee. Ja kuten Ahnold Termintatorissa, they'll be back. Ihan mukavia ja kohteliaita olivat, niin se poitsu kuin täti joka on käynyt tuomassa Vartiotorneja aiemmin. Sitä olen vähän ihmetellyt, että missä niitä Jehovah's wittnesses from Hell oikein on, ei täällä meidän idyllisessä maalaiskaupungissa ainakaan. Kun kuulee kauhukertomuksia väkisin sisälle tunkevista todistajista ja muuta semmoista.
Jehovat kävivät äsken ovella
21
445
Vastaukset
kuten ei kukaan muukaan kun rappukäytävän alaovi on lukossa 24/7. Aikaisemmassa kodissa kävi joskus ulkomaalaisia kerjäläisiä lappujen kanssa mutta ei juuri uskovia.
ja isommissa kaapunneissa. :) Itse asun rivitalossa, jossa noilla todistajilla on vapaa pääsy ovelle. Ei se minua oikeastaan häiritse yhtään, jos käyvät silloin tällöin lehdykäisiään tuomassa ja lukemassa psalmejaan. Vähän säälittääkin, kun varmaan aika tylyjäkin vastauksia saavat käännytyskierroksillaan, joihin heillä on velvollisuus. Veljeni, joka on paljon militantimpi ateisti kuin minä, kutsuu Jehovat sisälle riitelemään Raamatun totuusarvosta ja muusta. Saisivat nämäkin tulla minun puolesta jos haluaisivat, olettaen ettei sillä hetkellä ole kiirettä, mutta tähän asti ovat vain jutskanneet ovella.
- Thomaus
Ehdoton elokuvahistorian kliimaksi:
http://www.youtube.com/watch?v=yRfdXZ4sFLU - tuli kyselemättä
Mulle sattui kerran, että olin yksin mummolassa maalla. Vieras mies oli ovella ja tunki sisään ennen kuin älysin sanoa tai tehdä mitään. Hän vain veti oven auki ja käveli sisälle. Ei tosiaankaan tuntunut hyvältä. Jehovalainenhan se oli. Ei ollut edes kovinkaan saarna tuulella, mieluumminkin vähän äksyn oloinen. Jätti ainakin 10 lehteä jälkeensä.
Sen verran se tilanne järkytti, että edelleenkään en takuulla avaa ovea, jos en tiedä, kuka sieltä oven takana on. Meillä kävivät kans, kunnes yhdellä kertaa todistin heille omasta uskostani. Läksivät ja oveen ilimesty rasti ja käynnit loppuivat. Naapureilla kyllä käyvät, meidät jättävät väliin. Ollaan kai jo "menetettyjä tapauksia" heidän silmissään. No, toisaalta ei tuo minua sen enempää kuin vaimuanikaan haittaa etteivät käy :)
Kristilliset kuppikunnat yrittävät käännyttää toisiansa. Ja sitten vielä kehtaavat puhua yhtenäisestä opista :D
- vastaan
jehovantodistajilta lehden, niin se merkitsee heille sitä, että he tulevat uudestaan. Siis jos ei halua jehovien ramppaamista ovellansa, kieltäytyy ( sen voi tehdä ihan kohteliaastikin) ottamatta heiltä vastaan yhtikäs mitään.
- Tähdenlento77
sillä minunkin luonani kävi eilen kaksi jehovaa, eka kertaa eläessäni. Kaksi vanhempaa naisihmistä.
Ja mikä ettei! Tarjosin terasilla jopa kahvit, jotta juttu luistaisi! Ja kuin ärsyyttääkseni pistin tupakaksi, mutta ei tämä heitä haitannut.
Raamatun sisällöstä keskusteltiin ja olin jokseenkin ylpeä, kun minun ei tarvinnut ihan altavastaajaksi jäädä. Joten kyllä tätä onkin ihan hyvä tutustua asiaan kuin asiaan.
Sain valita muistoksi lehden, ja otin 'Onko Raamattu käytännöllinen nykyään' -nimisen lehdykän! Pitääkin lukea se! On meilläkin jehovia ravannut, yleensä kohteliaasti olen kieltäytynyt mistään keskusteluista tai lehdistä. Ovat niin mukavia ja kohteliaita olleet, ettei niille kehtaa pahastikaan sanoa:) Edellisessä osoitteessa asuessani jouduin yhtä todella tungettelevaa ja kiihkomielistä uskovaista kehottamaan hyvällä volyymillä painumaan vittuun kun ei muukaan tehonnut. Sen jälkeen ei enää näkynyt...
Ainakin minua ärsyttää suunnattomasti nämä aatteensa ja ajatusmaailmansa tyrkyttäjät, en minäkään kulje ympäri kyliä käännyttämässä ihmisiä ateisteiksi. Uskokoon kukin aivan mihin lystää, kunhan pitää sen omana tietonaan, tai ottaa puheeksi vain muiden samanhenkisten seurassa!- Kössönöm
"Uskokoon kukin aivan mihin lystää, kunhan pitää sen omana tietonaan, tai ottaa puheeksi vain muiden samanhenkisten seurassa!"
- Just näin. Miksi niiden pitää tänne tunkea.
- Kössönöm
Ärsyttävää kotirauhan häirintää.
- novoiprkele
Mua ärsyttää myös suunnattomasti, mutta täytyy kuitenkin muistaa, että he ihan tosissaan uskovat että me muut joudumme helvettiin jos he eivät tee jotain.
novoiprkele kirjoitti:
Mua ärsyttää myös suunnattomasti, mutta täytyy kuitenkin muistaa, että he ihan tosissaan uskovat että me muut joudumme helvettiin jos he eivät tee jotain.
Miksi se täytyy muistaa?
- pepe57 ei rek
novoiprkele kirjoitti:
Pikku ero. Tosin ovat sitkeitä sissejä käännytystyössä. Tulokset on taas toinen juttu. Sen verran tiukka ja vaativa vakaumus, että eivät ihan pankkia räjäytä, ts jäsenmäärä ei hirveästi nouse.
Kiva kuulla tällasiakin tarinoita - täällä ne ei suuremmin käy, naapurit kiertää mutta tänne ei tule. Työntelee niitä lippujalappuja kyllä laatikosta mutta ei muuta. :D Vois olla mielenkiintostakin jos kävisivät, sitä tiedä. Sitä vois vaikka saada sytykkeitä.
Kadulla tuli pari nuortamiestä vastaan jokunen viikkoa sitten. Kovasti oli lappua, lehteä ja jumalan rakkautta tarjolla. Sanoin että lakkasin uskomasta mielikuvitusystäviin seitsemänvuotiaana, että eiköhän heidänkin, aikuisten ihmisten jo kannattaisi. Ei niillä sitten enää ollutkaan mitään asiaa.
- Kuk regus susej
Heti kun käännyttäjät ovat ilmoittaneet asiansa sanon "odottakaa hetki", otan hyllystä pari tulostamaani Uskontojen uhrien tuki UUT ry:n lappua, annan heille ja sanon "toivottavasti näistä on teille apua", ja vedän oven kiinni.
- .................
kanssa olen käynyt varmastikin hedellälisimmät keskustelut aiheesta usko vs. ateismi. Heidän uskonsa erikoisine sääntöineen on niin erikoinen, että nuorempi polvi ei aina taida uskoa niihin täysin itsekään.
Kohteliaita ja korrekteja jehovat ovat, siihen heidät koulutetaan ja eräs asian myönsikin kun sitä kysyin.
Ja tämän erään sain sain epäilemään todistajuuttaan, epäili toki itsekin uskonsa sisältöä jo ennen mutta keskustelumme taisivat vahvistaa epäuskoa. Jumalasta ei luopunut mutta jätti lahkon ja kiihkoilun. Hyvä niin. - Kuiva Olli
Jehovat olivat asialla. "Kaupustelivat" opiskelija-asuntojen luona. Koputtelivat kaikkia kerrostalon ovia.
Tulin juuri sisään, ja kuulin yläkerrasta valituksen "Kukaan ei edes avaa meille ovea"
Huvittavaa, että he soittelivat opiskelijoiden ovia. Kukaan ei avaa, koska se on takuuvaramsti TV-luvan tarkastaja, taikkia humalainen naapuri.
Itse luulin heitä huumehörhöiksi, pukeutumisen sekä ajankohdan perusteella.
- Jumalatilassa eivät älynneet, ettei opiskelijoiden ovia kannata käännyttää. Pakkastakin oli -20, joten kova on heillä usko asiaansa!
Esittivät asiansa sitten minulle, koska en päässyt kauppakassien kanssa nopeasti asuntooni.
- Sanoin minulla olivan harjoitustehtävien kesken, ja ettei Jumalakaan pysty minua auttamaan, jos en saa tarpeellista määrää opintopisteitä Kelalle!
Voimatonon Herrankin Kelan edessä! (moi) ja suljin oven.
Eivätpä enää Juilstaneet.. - Olly
...kerroin uskovani Zeukseen, ja eritoten Dionysokseen. Ihmettelivät hetken, ennen kuin ymmärsivät. Hauska tilanne sinällään, ihmettelevät kuinka kukaan uskoo vanhoihin Kreikkalaisiin taruihin, mutta eivät katso peiliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,402231Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.922005Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e891976Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu241697MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131693Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4911547Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S21520Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?491350Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.761248Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas361236