Nigerialainen mies ja suhde

JustMe*

Olen ollut nyt suhteessa nigerialaiseen mieheen nelisen kuukautta ja tämä aika on ollu upeaa. Mies on todella huomaavainen, kiltti, tekee ruokaa, siivoaa ym.
Oleskelupaa hänellä ei vielä ole, viimeinen haastattelu puuttuu.
Tarkoitus on muuttaa yhteen ensi vuoden alussa jos kaikki asiat sujuvat hyvin.

Haluaisinkin kuulla muiden kokemuksia nigerialaisista miehistä ja esim siitä miten yhteiselo sujuu.

Toivon asiallisia vastauksia.

128

7634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulle..

      "Mies on todella huomaavainen, kiltti, tekee ruokaa, siivoaa ym."

      Sitten kerrotkin heti perään selityksen miksi miehesi on tuollainen.

      "Oleskelupaa hänellä ei vielä ole".

      Hahaha!

      Kunhan hän saa oleskelulupa-asian mallilleen muuttuu mies kertaheitolla.
      Ja koska oleskelulupa ei ole taskussa, ei mies taatusti ole laskenut niin tärkeää asiaa yhden kanan varaan vaan hänellä on luultavasti useita eri viritelmiä meneillään.

      • ateena

        Pidä mölyt mahassasi, älä tänne tota paskaa kaada...


      • Anonyymi

        Vittu mikä sinisilmäinen nainen! Odota vain kun saa sen luvan, olet arvoa 0 silloin! Mutta munaa se rumakin nainen haluaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu mikä sinisilmäinen nainen! Odota vain kun saa sen luvan, olet arvoa 0 silloin! Mutta munaa se rumakin nainen haluaa!

        Itse en menisi naimisiin munan takia.


    • Ihastunut86

      Ensinnäkin, älä välitä noiden epätoivoisten luusereiden epäasiallisista vastauksista. :)

      Itse olen kohta kuukauden ollut suhteessa nigerialaisen miehen kanssa ja kieltämättä itsellänikin on hymy huulilla ollut lähes koko ajan asian suhteen. Vanhempani eivät tiedä vielä suhteestani mitään, mutta isosiskoni ja parhaimmat ystäväni tietävät. En sinänsä näe mitään salattavaa suhteessani, mutta haluan ensin saada hieman enemmän varmistusta omille sekä miehen tunteille ennen kuin julkistan mitään. Vanhemmat, muut sisarukseni sekä sukulaiseni saavat kyllä aikanaan tietää.
      Kolmet pitkät treffit on takana ja neljännet tulossa tällä viikolla, niiden välillä olemme laitelleet sähköposteja ja tekstareita ja olemme soitelleet. Mies on hieman sellainen että vei minulta jalat alta jo ensitapaamisella kohteliaalla ja herrasmiesmäisella käytöksellään. Hän on jo nelisen vuotta asunut Suomessa ja oppinut siinä sivussa suomeakin puhumaan, mutta vielä hieman ujostelee sen puhumista, kun ei kuulemma puhu sitä täydellisesti. Ihan kuin sitä odottaisinkaan, suomi on vaikea kieli. :) Mies opiskelee ja tekee töitä ja vaikuttaa hyvinkin suoraselkäiseltä ja sosiaaliselta ihmiseltä, jolla on hyvinkin tavalliset mutta sitäkin tärkeämmät arvot. Hieno mies, sanoisin. :)

      Saanko kysyä, että missä tapasit poikaystäväsi?

      • JustMe*

        Tapasimme ravintolassa. Olin yksin liikkeellä ja hetken aikaa ravintolassa oltuani hän tuli juttelemaan kanssani. Oli tosi asiallinen ja rento :)
        Juttelimme ja tanssimme koko illan. Kotiin lähtiessäni pyysi numeroani ja tulihan ne sitten vaihdettua :)
        Näimme uudestaan seuraavana iltana samassa ravintolassa. Jatkoimme juttelua ja tanssimista. Ilman viinaa. Mikä mielestäni on hienoa, koska itsekään en juo.

        Olemme olleet nyt yhdessä noin 4 kuukautta, ei riitoja tms. Vanhempani, lapseni ja ystäväni ovat tavanneet hänet ja kaikki kehuvat häntä kovasti. Olen myös tavannut hänen ystäviään ja kaikki vaikuttavat kovin mukavilta.

        Suomea hän ei puhu, mutta opettelee kovasti ja jotain sanoja jo muistaa :)
        Lapseni ovat oppineet englantia ja toimin tulkkina miehen ja lasten välillä. On todella ihana myös lapsiani kohtaan.

        Toivotan paljon onnea teille :)


      • €$@

        Vau! Joko tätä yhden kuukauden mittaista yhteistä taivalta on juhlistettu miehen tarjoamalla ravintolaillallisella? :-D

        "Mies on hieman sellainen että vei minulta jalat alta jo ensitapaamisella kohteliaalla ja herrasmiesmäisella käytöksellään."

        Aika vähällä sultakin lähtee jalat alta. Ja muka suomalaiset naiset ovat helppoja nakkeja oleskeluluvan metsästäjille. :-D


      • ateena
        €$@ kirjoitti:

        Vau! Joko tätä yhden kuukauden mittaista yhteistä taivalta on juhlistettu miehen tarjoamalla ravintolaillallisella? :-D

        "Mies on hieman sellainen että vei minulta jalat alta jo ensitapaamisella kohteliaalla ja herrasmiesmäisella käytöksellään."

        Aika vähällä sultakin lähtee jalat alta. Ja muka suomalaiset naiset ovat helppoja nakkeja oleskeluluvan metsästäjille. :-D

        mikä teitä vastaajia oikein vaivaa, harva näkee mitään hyvää ulkomallaisessa ja varsinkin nigerialaisessa... pikku vihje että ne on ihmisiä niinku mekin ja thats it. On turha kertoa mitä KUVITTELEE tietävänsä ja ennustaa mitä milloinkin. Minulla on myös nigerialainen mies, ja hänellä on sentään käytöstavat. Se, ettei hänellä ole rahaa tai työtä tuskin on hänen omaa syytään. PISTE. Is that clear?!


      • ateena
        JustMe* kirjoitti:

        Tapasimme ravintolassa. Olin yksin liikkeellä ja hetken aikaa ravintolassa oltuani hän tuli juttelemaan kanssani. Oli tosi asiallinen ja rento :)
        Juttelimme ja tanssimme koko illan. Kotiin lähtiessäni pyysi numeroani ja tulihan ne sitten vaihdettua :)
        Näimme uudestaan seuraavana iltana samassa ravintolassa. Jatkoimme juttelua ja tanssimista. Ilman viinaa. Mikä mielestäni on hienoa, koska itsekään en juo.

        Olemme olleet nyt yhdessä noin 4 kuukautta, ei riitoja tms. Vanhempani, lapseni ja ystäväni ovat tavanneet hänet ja kaikki kehuvat häntä kovasti. Olen myös tavannut hänen ystäviään ja kaikki vaikuttavat kovin mukavilta.

        Suomea hän ei puhu, mutta opettelee kovasti ja jotain sanoja jo muistaa :)
        Lapseni ovat oppineet englantia ja toimin tulkkina miehen ja lasten välillä. On todella ihana myös lapsiani kohtaan.

        Toivotan paljon onnea teille :)

        voittajien on helppo hymyillä


      • Anonyymi

        Isoa munaa sain. Tekee pitkiä päiviä pizzalähettinä.


      • Anonyymi

        Hymy huulilla kun saa isoa.


      • Anonyymi
        €$@ kirjoitti:

        Vau! Joko tätä yhden kuukauden mittaista yhteistä taivalta on juhlistettu miehen tarjoamalla ravintolaillallisella? :-D

        "Mies on hieman sellainen että vei minulta jalat alta jo ensitapaamisella kohteliaalla ja herrasmiesmäisella käytöksellään."

        Aika vähällä sultakin lähtee jalat alta. Ja muka suomalaiset naiset ovat helppoja nakkeja oleskeluluvan metsästäjille. :-D

        Siinä luki 4kk..


    • ei kannata

      välittää negatiivisista vastauksista. Afrikasta löytyy monenlaisia miehiä: ei kaikki todellakaan ole epärehellisiä ja pettäjiä.

      Mä seikkailen nyt kylmässä suomessa kylmien suomalaisten miesten keskellä. Tuleehan niiltäkin pitkiä katseita mutta jotenkin on kylmä fiilis...

      Mulla oli puolen vuoden suhde itseäni vuoden nuoremman (itse oon 22-vuotias) afrikkalaisen miehen kanssa: käytännössä asuttiin yhdessä. Minä tein töitä ja hän opiskeli. Hän oli se joka siivosi meillä ja enimmäkseen laittoi ruokaa ja joskus jopa pesi munkin pyykit (ei ollu pyykkikonetta)... Pelailtiin yhdessä pleikkarii ja jalkapalloa ja katottiin leffoja: no normijuttuja mitä nuoret tekee. Koko suhteen ajan afrikkalainen poikaystäväni oli minua kohtaan todella huomaavainen, lämmin ja ihana. Nyt tosin ollaan erillään (välimatkaa IHAN LIIKAA) mut mä mietin miten vois suomalaisen miehen kanssa päätyä yhteen, ne on jotenkin niin epävarmoja ja jäykkiä..

      • JustMe*

        Pyysin asiallisia vastauksia ja niitä ei ole tullut kuin muutama.
        Oma miesystäväni on myös huomaavainen ja todellakin kokkaa ja siivoaa täällä ollessaan. Teemme kaikenlaista yhdessä lapsieni kanssa sekä ilman lapsiani.

        Käymme tanssimassa, katsomassa jalkapalloa, lenkillä jne. Ravintoloihin ei edes halua mennä yksin kun olen joskus ehdottanut. Sanoo vaan että mitä hän siellä yksinään tekee kun minä olen kotona.


      • ...
        JustMe* kirjoitti:

        Pyysin asiallisia vastauksia ja niitä ei ole tullut kuin muutama.
        Oma miesystäväni on myös huomaavainen ja todellakin kokkaa ja siivoaa täällä ollessaan. Teemme kaikenlaista yhdessä lapsieni kanssa sekä ilman lapsiani.

        Käymme tanssimassa, katsomassa jalkapalloa, lenkillä jne. Ravintoloihin ei edes halua mennä yksin kun olen joskus ehdottanut. Sanoo vaan että mitä hän siellä yksinään tekee kun minä olen kotona.

        Pyysit asiallisia vastauksia ja niitä on tullutkin.
        Miksi kuvittelet, että sinulle asialliset vastaukset olisivat vain sellaisia joissa ylistetään nigerialaisia miehiä, koska heissä ei ole mitään ylistämisen arvoista.
        Kasva aikuiseksi.
        Tule uudelleen lukemaan näitä viestejä vuoden, parin kuluttua kun totuus tuosta miehestä on valjennut sinullekin.
        Etsi myös tältä palstalta vanhat nigerialaisketjut, joissa nigerialaisia oikeasti tunteneet naiset kertovat kokemuksistaan.


      • ghjkghjk

        Afrikasta saattaa löytyä monenlaisia miehiä, mutta nämä Suomeen rantautuneet nigerialaiset ovat kyllä ihan samasta muotista.
        Ja Afrikassa on joka paikassa kuitenkin tuo useiden naisten pitäminen aivan normi juttu. Jos niksu matkustaa Suomeen ei se käytös täällä miksikään muutu.
        Mies voi lähteä kyllä Nigeriasta mutta Nigeria ei lähde miehestä.


      • JustMe*
        ... kirjoitti:

        Pyysit asiallisia vastauksia ja niitä on tullutkin.
        Miksi kuvittelet, että sinulle asialliset vastaukset olisivat vain sellaisia joissa ylistetään nigerialaisia miehiä, koska heissä ei ole mitään ylistämisen arvoista.
        Kasva aikuiseksi.
        Tule uudelleen lukemaan näitä viestejä vuoden, parin kuluttua kun totuus tuosta miehestä on valjennut sinullekin.
        Etsi myös tältä palstalta vanhat nigerialaisketjut, joissa nigerialaisia oikeasti tunteneet naiset kertovat kokemuksistaan.

        Sillä ikää on jo 33 vuotta....


        Kiitos kuitenkin vastauksestasi


      • --------------------
        JustMe* kirjoitti:

        Sillä ikää on jo 33 vuotta....


        Kiitos kuitenkin vastauksestasi

        Etsipä sitten käsiisi tämän palstan aiemmat nigerialaisketjut ennenkuin joudut liian syvälle suohon. Jos oikeasti olet noin tietämätön heidän suhteen.


      • huomann
        JustMe* kirjoitti:

        Pyysin asiallisia vastauksia ja niitä ei ole tullut kuin muutama.
        Oma miesystäväni on myös huomaavainen ja todellakin kokkaa ja siivoaa täällä ollessaan. Teemme kaikenlaista yhdessä lapsieni kanssa sekä ilman lapsiani.

        Käymme tanssimassa, katsomassa jalkapalloa, lenkillä jne. Ravintoloihin ei edes halua mennä yksin kun olen joskus ehdottanut. Sanoo vaan että mitä hän siellä yksinään tekee kun minä olen kotona.

        Odotas kun tulee seksin aika ja mies ottaa sinut Afrikkalaiseen tapaan. voin sanoa ilman vittuilua että siihen kuuluu työntyä sisään kun nainen on kuiva. Esileikki ei kuulu Afrikkalaiseen kulttuuriin lainkaan. Jos lisäksi mies on ympärileikattu


      • vastauksista

        "Afrikasta löytyy monenlaisia miehiä: ei kaikki todellakaan ole epärehellisiä ja pettäjiä."

        Ikäviä ja negatiivisia ihmisiä nuo (suomalaiset) kun ovat kehdanneet tutkia ja laatia tilastoja joista käy ilmi, että suomalaisnaisten ja pohjoisafrikkalaisten miesten avioliitoista 70-80 prosenttia päättyy eroon.


      • k y s y m y s
        JustMe* kirjoitti:

        Pyysin asiallisia vastauksia ja niitä ei ole tullut kuin muutama.
        Oma miesystäväni on myös huomaavainen ja todellakin kokkaa ja siivoaa täällä ollessaan. Teemme kaikenlaista yhdessä lapsieni kanssa sekä ilman lapsiani.

        Käymme tanssimassa, katsomassa jalkapalloa, lenkillä jne. Ravintoloihin ei edes halua mennä yksin kun olen joskus ehdottanut. Sanoo vaan että mitä hän siellä yksinään tekee kun minä olen kotona.

        Vastaukseni on varmastikin asiaton jos totean, että suomalaisnaisten ja pohjoisafrikkalaisten miesten avioliitoista 70-80 prosenttia päättyy eroon - onhan?


      • ateena
        vastauksista kirjoitti:

        "Afrikasta löytyy monenlaisia miehiä: ei kaikki todellakaan ole epärehellisiä ja pettäjiä."

        Ikäviä ja negatiivisia ihmisiä nuo (suomalaiset) kun ovat kehdanneet tutkia ja laatia tilastoja joista käy ilmi, että suomalaisnaisten ja pohjoisafrikkalaisten miesten avioliitoista 70-80 prosenttia päättyy eroon.

        No niin on, mutta sama se on suomalaistenkin kanssa... etä hahahahahhahahahahahahah... ja sitäpaitsi, käytöstavat ja kulttuuri on ihan eri asioita. esim afrikassa on yli 250 uskontoa, joten jossain ukonnossa tapoihin kuuluu pitää montaakin vaimoa ja toisaalta, heilä on tapana "seurata" toisiaan, eli kun näet afrikkalaisen kuljeskelemassa ulkona joka päivä eri naisen/miehen kanssa, se on vaan following


      • einiksuaei
        ateena kirjoitti:

        No niin on, mutta sama se on suomalaistenkin kanssa... etä hahahahahhahahahahahahah... ja sitäpaitsi, käytöstavat ja kulttuuri on ihan eri asioita. esim afrikassa on yli 250 uskontoa, joten jossain ukonnossa tapoihin kuuluu pitää montaakin vaimoa ja toisaalta, heilä on tapana "seurata" toisiaan, eli kun näet afrikkalaisen kuljeskelemassa ulkona joka päivä eri naisen/miehen kanssa, se on vaan following

        "kun näet afrikkalaisen kuljeskelemassa ulkona joka päivä eri naisen/miehen kanssa, se on vaan following"

        Ehehehehehehehehehehehehhehheeh :DD
        Voihan sen asian sinisilmäiselle suomineidolle noinkin perustella


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Pyysit asiallisia vastauksia ja niitä on tullutkin.
        Miksi kuvittelet, että sinulle asialliset vastaukset olisivat vain sellaisia joissa ylistetään nigerialaisia miehiä, koska heissä ei ole mitään ylistämisen arvoista.
        Kasva aikuiseksi.
        Tule uudelleen lukemaan näitä viestejä vuoden, parin kuluttua kun totuus tuosta miehestä on valjennut sinullekin.
        Etsi myös tältä palstalta vanhat nigerialaisketjut, joissa nigerialaisia oikeasti tunteneet naiset kertovat kokemuksistaan.

        täys narsisti ainakin tämä yks nigerialainen hemmo


      • Anonyymi
        huomann kirjoitti:

        Odotas kun tulee seksin aika ja mies ottaa sinut Afrikkalaiseen tapaan. voin sanoa ilman vittuilua että siihen kuuluu työntyä sisään kun nainen on kuiva. Esileikki ei kuulu Afrikkalaiseen kulttuuriin lainkaan. Jos lisäksi mies on ympärileikattu

        No 😲


    • yksämmä

      Millä perusteella mies hakee oleskelulupaa? Ja millä perusteella on Suomessa tällä hetkellä? Kolmen kuukauden turistiviisumi on mennyt umpeen (kun olette kerran olleet yhdessäkin jo 4 kk), joten onko siis hakenut turvapaikkaa vai mitä?

      Suomessa ilman oleskelulupaa olevan niksumiehen ensisijainen tavoite on löytää vaimo tai saada lapsi suomalaisen kanssa. Vaikka o.lupa olisikin haussa muulla perusteella, on perhesyy kuitenkin se varmin tapa. Ja turvapaikkaahan eivät niksut täältä saa, joten pelaavat sillä vain aikaa. Jos poikaystäväsi siis on papereita vailla, hän haluaa varmasti kanssasi pian naimisiin tai lapsen. Oletko valmis siihen?

      Itselläni on takana 8 yhteistä vuotta nigerialaisen mieheni kanssa. Lapsiakin on. Miehelläni oli vakituinen oleskelulupa ollut jo vuosia silloin kun tapasimme. Meillä on onnellinen ja tasapainoinen rakkausliitto, mutta sen rakentamiseen meni vuosia. Helppoa ei ole ollut, vaikka nyt meneekin hyvin. Mieheni on ollut kauan Suomessa, joten meillä on suuri ja monimuotoinen ystäväpiiri. Tässä on tullut nähtyä monenlaista, kaikenlaisia suhteita ja ihmisiä laidasta laitaan.

      Sen haluan sinulle sanoa, että ole nyt kuitenkin varovainen. Älä tuomitse, mutta harkitse aina kahdesti. Äläkä usko ihan kaikkea, vaan pidä varasi. Saatat onnistua saamaan ihanan yhteisen elämän ja kauniin parisuhteen, tai sitten saat takkiisi oikein olan takaa.

      • tekstiä.

        Voihan parisuhteen aloittaa, menemällä heti naimisiin tai tekemällä lapsen, mutta vaikeuksia tulee olemaan, kun pitää ryhtyä nopeasti rakentamaan yhteiseloa ihmisen kanssa, jota ei oikein vielä tunne. (Olkoon kansallisuus sitten mikä tahansa.) Mahdollisuu on kyllä onnistua myös tätä kautta.

        Mutta ketokaa, mikä muu mahdollisuus on tällä hetkellä suomessa, aloitaa äskettäin suomeen tulleen afrikkalaisen(nigerialaisen) miehen kanssa yhteisen tulevaisuuden suunnittelu, kuin mennä naimisiin tai saada yhteinen lapsi? Sillä vain nämä takaava nigerialaisen miehen o.luvan saannin suomessa. (useinmiten)
        Opiskelu paikan saanneilla nigerialaisilla on hieman erilainen mahdollisuus, aikaa on hieman enemmän.

        Miten nigerialaisen mies saapuu eurooppaan, uskoisin asian menevän jotenkin näin.
        Nigerialinen mies on saanut turistiviisumin Eurooppaan, joko omalla nimellä tai tai ei omalla nimellä. Kun tulevat suomeen passi "hävitetään," haetaan jollain toisella nimellä turvapaikkaa. Hän ei siis voi missään tapauksessa, hakea tuota turvapaikkaa samalla nimellä, jolla on saapunut Eurooppaan!!!

        Tai sitten he tulevat meriteitse ensin Espanjaan ja jakavat sieltä matkaa muualle Eurooppaan. Tai hakevat sieltä turvapaikkaa. Tämä on kyllä erittäin rankka tie, ja useat eivät koskaan pääse määränpäähän. Tai jos päsevät saattava viettää vuodenkin turvapaikkakeskuksessa, josta heidät sitten kuljetetaan takaisin nigeriaan. (siellä ei pääse liikkumaan ulos, samoin kuin meidän turvapaikkakeskuksissa)
        On muitakin reittejä tulla Eurooppaan, mutta tässä muutama.

        Mikäli mies on alle 30v voi olla mahdollista, ettei hän ole vielä mennyt nigeriassa naimisiin, eikä hänellä ole lapsia.
        Yli 30-vuotiaat ovat yleensä jo naimsissa ja heillä on siis perhe nigeriassa.

        Ok. naimisissa tai ei, mutta jos miehellä on lapsia naisen kanssa ja on elänyt tämän kanssa, on naisella uskoakseni aina melkoinen osuus miehen elämässä. Onhan hän miehen lapsien äiti. Ja äitiys on arvostettu asia nigeriassa. Sama on suomessa, lapsien äiti on aina erikoisasemassa miehen mielestä. Tyttö/naisystävä ei voi koskaan, saavuttaa samaa asemaa miehen sydämessä, kuin mitä lapsien äiti edustaa miehelle, näin se on!

        Useimmat nigerialaiset lähtevät Eurooppaan, toivossa saada taloutensa paremmalle tolalle. Yleensä elämä nigeriassa on käynyt todella vaikeaksi, on ehkä menetetty bicneksien myötä kaikki mitä on ollut. Ja uudestaan aloittaminen on todella vaikeaa nigeriassa, harvoin löytyy ketää, kuka auttaisi uuteen alkuun. Tällöin nousee yhdeksi vaihtoehdoksi pyrkiä Eurooppaan ja aloittaa uusi elämä täällä.
        Itse en näe asiassa mitään pahaa, (varsinkin kun olen vieraillut useamman kerran nigeriassa) ymmärrän asian nyt paljon paremmin heidän kannaltaan.

        Olkoon tulotapa mikä tahansa tänne Eurooppaan, harvoin kukaan nigeriasta lähtee ihan vain huvikseen tänne suomeen. Taustalla on aina todellinen hätä tästä hetkestä ja tulevaisuudesta, jos miehellä ei ole rahaa nigeriassa, ei ole elämääkään.
        Ymmärrän myös, ettei mies voi olla aivan rehellinen tulotavastaan suomeen tai nimestään, tapaamilleen naisille, ei ainenkaan heti alussa. En minäkään ottaisi sellaista riskiä, jos olisin samassa asemassa, kuin nämä miehet. Kannatan rehellisyyttä, mutta minä ymmärrän ja sitä ymmärrystä ei kukaan voi ottaa minulta pois.
        Suomessa on paljon nigerialaisia, jotka tekevät rehellistä työtä, töitä joita kukaan suomalainen ei olisi valmis tekemään. He myös tekevät bicnestä, (auto, elektoniikka, yms.) Rehellistä, jolla saavat lisäansioita esim. siivoustyön lisäksi. Elättävät perheensä täällä suomessa ja auttavat myös perhettään nigeriassa.
        (vanhemmat, siskot, veljet-> heidän koulutuksissa yms.) Täällä suomesa on paljon nigerialaisia miehiä, jotka kunnioittava suomalaista vaimoaan ja ovat todella hyviä isiä lapsilleen.
        Uskon että ne miehet, jotka hengailevat baareissa ja vaihtavat tyttöystäviä usein, tai pitävät useita naisia samanaikaisesti (vaikka ovatkin naimisissa suomalaisen naisen kanssa)ovat miehiä, jotka voivat psyykkisesti, erittäin pahoin. Todelllinen nautinto ja onnellisuus jää melko vähälle heidän elämässään. No ok. mukana on myös miehiä jotka ovat patologisia "pelaajia" ja valehtelijoita. (niin kuin kaikissa kansallisuukissa on) Uskon myös, että vaimolla on oma osuutensa suhteen toimimattomuuteen. Luulenpa, että tämä on se porukka, jotka aloittavat negatiiviset keskustelut kokemuksistaan nigerialaisiin miehiin. Uskon myös, että naiset joiden elämä on ok. nigerialaisen miehen kanssa heillä ei ole suurta tarvetta, ottaa kantaa näihin kommentteihin tällä palstalla, siksi niin vähän sitä hyvää saa lukea tällä palstalla suomi-nigeria avioliitoista. Hyviä ja onnistuneita liittoja on myös!


      • JustMe*

        vaihtaa sp-osotteita, olisi kiva vaihtaa ajatuksia enemmänkin?


      • minulle.
        JustMe* kirjoitti:

        vaihtaa sp-osotteita, olisi kiva vaihtaa ajatuksia enemmänkin?

        Laittaisitko sinä s-postisi osoitteen.


      • ...
        tekstiä. kirjoitti:

        Voihan parisuhteen aloittaa, menemällä heti naimisiin tai tekemällä lapsen, mutta vaikeuksia tulee olemaan, kun pitää ryhtyä nopeasti rakentamaan yhteiseloa ihmisen kanssa, jota ei oikein vielä tunne. (Olkoon kansallisuus sitten mikä tahansa.) Mahdollisuu on kyllä onnistua myös tätä kautta.

        Mutta ketokaa, mikä muu mahdollisuus on tällä hetkellä suomessa, aloitaa äskettäin suomeen tulleen afrikkalaisen(nigerialaisen) miehen kanssa yhteisen tulevaisuuden suunnittelu, kuin mennä naimisiin tai saada yhteinen lapsi? Sillä vain nämä takaava nigerialaisen miehen o.luvan saannin suomessa. (useinmiten)
        Opiskelu paikan saanneilla nigerialaisilla on hieman erilainen mahdollisuus, aikaa on hieman enemmän.

        Miten nigerialaisen mies saapuu eurooppaan, uskoisin asian menevän jotenkin näin.
        Nigerialinen mies on saanut turistiviisumin Eurooppaan, joko omalla nimellä tai tai ei omalla nimellä. Kun tulevat suomeen passi "hävitetään," haetaan jollain toisella nimellä turvapaikkaa. Hän ei siis voi missään tapauksessa, hakea tuota turvapaikkaa samalla nimellä, jolla on saapunut Eurooppaan!!!

        Tai sitten he tulevat meriteitse ensin Espanjaan ja jakavat sieltä matkaa muualle Eurooppaan. Tai hakevat sieltä turvapaikkaa. Tämä on kyllä erittäin rankka tie, ja useat eivät koskaan pääse määränpäähän. Tai jos päsevät saattava viettää vuodenkin turvapaikkakeskuksessa, josta heidät sitten kuljetetaan takaisin nigeriaan. (siellä ei pääse liikkumaan ulos, samoin kuin meidän turvapaikkakeskuksissa)
        On muitakin reittejä tulla Eurooppaan, mutta tässä muutama.

        Mikäli mies on alle 30v voi olla mahdollista, ettei hän ole vielä mennyt nigeriassa naimisiin, eikä hänellä ole lapsia.
        Yli 30-vuotiaat ovat yleensä jo naimsissa ja heillä on siis perhe nigeriassa.

        Ok. naimisissa tai ei, mutta jos miehellä on lapsia naisen kanssa ja on elänyt tämän kanssa, on naisella uskoakseni aina melkoinen osuus miehen elämässä. Onhan hän miehen lapsien äiti. Ja äitiys on arvostettu asia nigeriassa. Sama on suomessa, lapsien äiti on aina erikoisasemassa miehen mielestä. Tyttö/naisystävä ei voi koskaan, saavuttaa samaa asemaa miehen sydämessä, kuin mitä lapsien äiti edustaa miehelle, näin se on!

        Useimmat nigerialaiset lähtevät Eurooppaan, toivossa saada taloutensa paremmalle tolalle. Yleensä elämä nigeriassa on käynyt todella vaikeaksi, on ehkä menetetty bicneksien myötä kaikki mitä on ollut. Ja uudestaan aloittaminen on todella vaikeaa nigeriassa, harvoin löytyy ketää, kuka auttaisi uuteen alkuun. Tällöin nousee yhdeksi vaihtoehdoksi pyrkiä Eurooppaan ja aloittaa uusi elämä täällä.
        Itse en näe asiassa mitään pahaa, (varsinkin kun olen vieraillut useamman kerran nigeriassa) ymmärrän asian nyt paljon paremmin heidän kannaltaan.

        Olkoon tulotapa mikä tahansa tänne Eurooppaan, harvoin kukaan nigeriasta lähtee ihan vain huvikseen tänne suomeen. Taustalla on aina todellinen hätä tästä hetkestä ja tulevaisuudesta, jos miehellä ei ole rahaa nigeriassa, ei ole elämääkään.
        Ymmärrän myös, ettei mies voi olla aivan rehellinen tulotavastaan suomeen tai nimestään, tapaamilleen naisille, ei ainenkaan heti alussa. En minäkään ottaisi sellaista riskiä, jos olisin samassa asemassa, kuin nämä miehet. Kannatan rehellisyyttä, mutta minä ymmärrän ja sitä ymmärrystä ei kukaan voi ottaa minulta pois.
        Suomessa on paljon nigerialaisia, jotka tekevät rehellistä työtä, töitä joita kukaan suomalainen ei olisi valmis tekemään. He myös tekevät bicnestä, (auto, elektoniikka, yms.) Rehellistä, jolla saavat lisäansioita esim. siivoustyön lisäksi. Elättävät perheensä täällä suomessa ja auttavat myös perhettään nigeriassa.
        (vanhemmat, siskot, veljet-> heidän koulutuksissa yms.) Täällä suomesa on paljon nigerialaisia miehiä, jotka kunnioittava suomalaista vaimoaan ja ovat todella hyviä isiä lapsilleen.
        Uskon että ne miehet, jotka hengailevat baareissa ja vaihtavat tyttöystäviä usein, tai pitävät useita naisia samanaikaisesti (vaikka ovatkin naimisissa suomalaisen naisen kanssa)ovat miehiä, jotka voivat psyykkisesti, erittäin pahoin. Todelllinen nautinto ja onnellisuus jää melko vähälle heidän elämässään. No ok. mukana on myös miehiä jotka ovat patologisia "pelaajia" ja valehtelijoita. (niin kuin kaikissa kansallisuukissa on) Uskon myös, että vaimolla on oma osuutensa suhteen toimimattomuuteen. Luulenpa, että tämä on se porukka, jotka aloittavat negatiiviset keskustelut kokemuksistaan nigerialaisiin miehiin. Uskon myös, että naiset joiden elämä on ok. nigerialaisen miehen kanssa heillä ei ole suurta tarvetta, ottaa kantaa näihin kommentteihin tällä palstalla, siksi niin vähän sitä hyvää saa lukea tällä palstalla suomi-nigeria avioliitoista. Hyviä ja onnistuneita liittoja on myös!

        Tuo auto, elektroniikka yms. bisnes on rehellistä vain jos ilmoittavat sen verottajalle.
        Ja sitähän he eivät tee.
        Nostavat kenties kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet ja saavat hyvät voitot noista pimeistä bisneksistään.


      • mitenhän
        ... kirjoitti:

        Tuo auto, elektroniikka yms. bisnes on rehellistä vain jos ilmoittavat sen verottajalle.
        Ja sitähän he eivät tee.
        Nostavat kenties kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet ja saavat hyvät voitot noista pimeistä bisneksistään.

        kauvan voit toimia suomessa esim. toiminimellä maksamatta minkäälaista veroa?
        Onko epärehellistä lähettää afrikkaan vanhoja autoja? ja vaikka tekisit sen yksityishenkilönä.


      • hfgujhuik
        mitenhän kirjoitti:

        kauvan voit toimia suomessa esim. toiminimellä maksamatta minkäälaista veroa?
        Onko epärehellistä lähettää afrikkaan vanhoja autoja? ja vaikka tekisit sen yksityishenkilönä.

        Toiminimellä toimiminen on eri asia.
        Itse tiedän lukuisia nigerialaisia jotka lähettävät noita auton romuja pimeesti.
        En tiedä ketään joka sitä rehellisesti tekisi.

        Tiedät varmasti itsekin, että Suomessa joutuu pieraisemisestakin maksamaan veroa!


      • Haloo ?????
        ... kirjoitti:

        Tuo auto, elektroniikka yms. bisnes on rehellistä vain jos ilmoittavat sen verottajalle.
        Ja sitähän he eivät tee.
        Nostavat kenties kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet ja saavat hyvät voitot noista pimeistä bisneksistään.

        Suomi tyttö kysyy ????

        Mistä voin hakea hyviä yhteiskunnan tukia ?
        Työnteko ei enään minua huvita.?


    • sitten

      Eli mies siivoaa ja tekee ruokaa. Ja näillä kriteereillä mennään naimisiin. Oletko hieman epätoivoinen?

      • JustMe*

        Ensinnäkään en ole missään vaiheessa sanonut että olen menossa naimisiin.
        Kummallakaan ei ole tarvetta kiirehtiä naimisiin tai tehdä lapsia ym.

        Mies on turvapaikanhakijana täällä tietyistä syistä joita en täällä ala mainostamaan.

        Kiitos kuitenkin kaikille vastauksista.


      • ...
        JustMe* kirjoitti:

        Ensinnäkään en ole missään vaiheessa sanonut että olen menossa naimisiin.
        Kummallakaan ei ole tarvetta kiirehtiä naimisiin tai tehdä lapsia ym.

        Mies on turvapaikanhakijana täällä tietyistä syistä joita en täällä ala mainostamaan.

        Kiitos kuitenkin kaikille vastauksista.

        Yhdelläkään nigerialaisella ei ole mitään syytä hakea turvapaikkaa, eikä sitä heille myönnetä.
        Kuten jo joku kirjoitti tällä tavoin he vain pelaavat aikaa saadakseen jonkun naisen naimisiin tai raskaaksi (tai mielellään useamman kuin yhden).


      • törkeää
        JustMe* kirjoitti:

        Ensinnäkään en ole missään vaiheessa sanonut että olen menossa naimisiin.
        Kummallakaan ei ole tarvetta kiirehtiä naimisiin tai tehdä lapsia ym.

        Mies on turvapaikanhakijana täällä tietyistä syistä joita en täällä ala mainostamaan.

        Kiitos kuitenkin kaikille vastauksista.

        Miksi sitten käytät miestä hyväksesi, siivoutat ja laitatat ruokaa hänellä. Mitä mies tästä kuviosta hyötyy?


      • JustMe*
        ... kirjoitti:

        Yhdelläkään nigerialaisella ei ole mitään syytä hakea turvapaikkaa, eikä sitä heille myönnetä.
        Kuten jo joku kirjoitti tällä tavoin he vain pelaavat aikaa saadakseen jonkun naisen naimisiin tai raskaaksi (tai mielellään useamman kuin yhden).

        menossa naimisiin emmekä aio hankkia lapsia.

        Aika näyttää mitä tapahtuu ja tulevaisuus tuo tullessaan. Eipä tässä ole kiire minnekään. Päivä kerrallaan mennään.


      • JustMe*
        törkeää kirjoitti:

        Miksi sitten käytät miestä hyväksesi, siivoutat ja laitatat ruokaa hänellä. Mitä mies tästä kuviosta hyötyy?

        pyytänyt että laittaa ruokaa tai siivoaa. Tekee kaiken omasta aloitteestaan.

        Ei ole mitään tarvetta eikä halua hyötyä toisesta suuntaan eikä toiseen.


      • Kylllä on
        JustMe* kirjoitti:

        pyytänyt että laittaa ruokaa tai siivoaa. Tekee kaiken omasta aloitteestaan.

        Ei ole mitään tarvetta eikä halua hyötyä toisesta suuntaan eikä toiseen.

        Otat työttömän ja syrjäytyneen miehen nurkkiisi. Käytännössä tuo on hyväksikäyttöä, sinä saat ruokaa ja puhtaan kämpän ja miehellä vaihtoehdot aika vähissä.


      • ...
        Kylllä on kirjoitti:

        Otat työttömän ja syrjäytyneen miehen nurkkiisi. Käytännössä tuo on hyväksikäyttöä, sinä saat ruokaa ja puhtaan kämpän ja miehellä vaihtoehdot aika vähissä.

        Mies etsii kyllä jatkuvasti jotain muutakin. Jonkun joka takaa Suomeen jäämisen, koska turvapaikkaa hän ei tule saamaan.


      • ..................
        JustMe* kirjoitti:

        menossa naimisiin emmekä aio hankkia lapsia.

        Aika näyttää mitä tapahtuu ja tulevaisuus tuo tullessaan. Eipä tässä ole kiire minnekään. Päivä kerrallaan mennään.

        Kun miehen negatiivinen turvapaikkapäätös lähenee, hän ryntää naimisiin ensimmäisen suostuvaisen kanssa tai siinä vaiheessa on jo jollain pulla uunissa.


      • yksämmä
        JustMe* kirjoitti:

        Ensinnäkään en ole missään vaiheessa sanonut että olen menossa naimisiin.
        Kummallakaan ei ole tarvetta kiirehtiä naimisiin tai tehdä lapsia ym.

        Mies on turvapaikanhakijana täällä tietyistä syistä joita en täällä ala mainostamaan.

        Kiitos kuitenkin kaikille vastauksista.

        Nämä "tietyt syyt" turvapaikan haussa ovat siis niitä samoja loruja, joita kaikki muutkin nigerialaiset suoltavat saadakseen asiansa käsittelyyn. Ostavat sillä aikaa vaimon etsintään. Jos olette tosissanne yhdessä ja rakennatte yhteistä elämää, kertoo se mies sinulle sitten aikanaan, miten asiat oikeasti menivätkään. Nyt ei voi, eikä uskalla.


      • Nigerwife
        ... kirjoitti:

        Yhdelläkään nigerialaisella ei ole mitään syytä hakea turvapaikkaa, eikä sitä heille myönnetä.
        Kuten jo joku kirjoitti tällä tavoin he vain pelaavat aikaa saadakseen jonkun naisen naimisiin tai raskaaksi (tai mielellään useamman kuin yhden).

        Sen verran vaan,
        että lasten määrä on miehuuden mitta nigerialaisilla.


    • tämän tiedän

      Itse asun kaupungissa jossa ei ole paljon ulkomaalaisia.
      Pari mustaa tiedän, toinen on todella asiallinen ja hyväkäytöksinen ja vakinaisessa virassa (niin! VIRASSA HYVÄSSÄ SELLAISESSA JA PUKU PÄÄLLÄ) ja toinen on pelaaja ja jossain myös töissä (joku kauppa). Liekkö Nigeriasta, en ole varma.
      Joku leveänaamainen aasialainen nainen verkkareissaan pyllertää miehensä perässä (mies aivan normaali, huom. ei juoppo).
      Ainakin yhden venäjältä tulleen perheen tiedän ulkonäöltä (eivät tuota ongelmaa).
      Kiinalainen perhe, pitävät ruokapaikkaa (josta joku kerta levisi mahatautia kun pitivät kai riissit väärässä lämpötilassa, liekkö käsiään pesseet) heistä en juurikaan tiedä, luimuavat kadun vilinässä.
      Joskus näkee persjalkaisen thaimaalaisen naisen pienen tyttärensä kanssa (yhtä pieni on äitinsäkin, mutta jalat ovat tukevat).
      Pari turkkilaisten pitämää pizzeriaa, ystävällistä porukkaa, hyvää ruokaa, asiallisia, ei mitään ongelmaa heidän kanssaan.
      Tässä näette, kenenkään kanssa ei mitään ongelmaa kun antaa jokaisen elää ja elää itse omaa elämäänsä.
      Ps. näin kesällä näkee tietenkin ulkomaalaisia enemmän mutta eihän noihin kiinnitä mitään huomiota, tavallisia kadun tallaajia ovat kuin suomalaisetkin.

    • kokemusta on

      Nigerialaisilla ei ole syytä hakea turvapaikkaa Suomesta, heitä ei vainota Nigeriassa eikä siellä ole sotatilaa, joten sitä kautta ei ainakaan tule oleskelulupaa. Mitä naimisiinmenoon tulee, Maahanmuuttovirastossa nigerialaiset ovat suurennuslasin alla. Aikoinani aviomieheni odotti 10 kk oleskelulupaansa. Onneksi sekin liitto loppui ja jatkolupaa ei tullut kun kerroin ulkomaalaispoliisille ja Maahanmuuttovirastoon miehen todellisen puolen. Passeja oli kolme, eri nimillä, naisia joka sormelle, bisneksiä siellä sun täällä ja ansaitsemansa rahat lähetti perheelleen Nigeriaan. Pitihän "näyttää" kuinka menestynyt on Euroopassa ja tukoittain rahaa lähetettäväksi. Espanjaan rantautuneet nigerialaiset ovat epätoivoisimpia...toivottavasti kukaan ei törmää sellaiseen, kuten minä...menevät naimisiin vaikka 80 vuotiaan mummon kanssa, kunhan paperit saadaan EU-maahaan. Lisäksi suurimmalla osalla on lapset ja vaimo Nigeriassa, on ihan normaalia että rahalla saa esteettömyystodistukset ja syntymätodistukset mille nimelle tahansa...Nigeria on korruptoitunut maa. Huom. tämä on asiallinen vastaus, voisin sanoa, että miehessä ei ollut mitään hyvää paitsi alussa kun näytteli hyvin, oli kohtelias, siivosi, kokkaili ym. mutta kun luvat oli käsissä, johan herralla unohtui huomaavaisuus kokonaan. Ei vaan jaksanut "pelata" tarpeeksi kauan että olisi saanut jatkoluvat, vaan passitettiin Nigeriaan mun ilmiantojen perusteella.

      • miisa888

        käypä tuolla Tagged.com:issa ja laita itsellesi profiili...sulle ehdotetaan heti avioliittoa, ja nigerialaiset ovat asialla...mulla on siellä 75 ystävää ja heistä 12 nigerialaista, kaikki heistä ovat ehdottaneet naimisiinmenoa lähes heti...huh huh...osaisivat pelata edes hieman paremmin. I love you kuuluu heti sanastoon ja God has sent you, you are an angel, you are my life...ym paskaa.


      • .........
        miisa888 kirjoitti:

        käypä tuolla Tagged.com:issa ja laita itsellesi profiili...sulle ehdotetaan heti avioliittoa, ja nigerialaiset ovat asialla...mulla on siellä 75 ystävää ja heistä 12 nigerialaista, kaikki heistä ovat ehdottaneet naimisiinmenoa lähes heti...huh huh...osaisivat pelata edes hieman paremmin. I love you kuuluu heti sanastoon ja God has sent you, you are an angel, you are my life...ym paskaa.

        Mulla on profiili Taggedissa ja noita ehdotuksia nigerialaisilta tosiaan SATELEE!
        Viestit on niin makeita ja yliampuvia etten jaksa niitä edes lukea loppuun.


      • niksun ex

        Mullakin on nigerialainen exä.
        Miehen käytös muuttui 100 % jo synnytyslaitokselta lähtien, kun hänen oleskelulupansa oli syntynyt.

        Ei sitten jaksanut enää näytellä vaan paljasti oikean persoonansa.


      • dunnaaH
        niksun ex kirjoitti:

        Mullakin on nigerialainen exä.
        Miehen käytös muuttui 100 % jo synnytyslaitokselta lähtien, kun hänen oleskelulupansa oli syntynyt.

        Ei sitten jaksanut enää näytellä vaan paljasti oikean persoonansa.

        Hei toi oli päivän paras, vaikkakin aika karua...
        Oleskelulupa syntyi synnärillä. Mut näinhän se oleskelulupaa kyttäävien niksujen ja muidenkin kanssa on. Been there, done that.


      • rakkaalla lapsella

        on monta nimeä...
        Nigerialainen mies, joka hakee turvapaikkaa suomesta, tekee sitä tuskin omalla nimellään. Joten kun nainen menee naimisiin hänen kanssaan, ei hän voi koskaan tietää kenen nimeä kantaa, jos ottaa miehen nimen itselleen, eivät lapset myöskään. Olen miettinyt, mitäs sitten jos mihellä olisikin omaisuutta nigeriassa, kuinka hänen suomessa syntyneet lapset pääsisivät siihen osallisiksi, kun lapsilla ei ole edes isän oikeaa nimeä?
        Ja eikös ole mielenkiintoista, kun aletaan suunnittelemaan avioliittoa suomalaisen naisen kanssa, yhtäkkiä passi lähetetäänkin nigeriasta miehelle. Ja samalla nimellä tietenkin, jota hän on käyttänyt turvapaikkaa hakiessaan.
        Eli nigeriasta saa rahalla ihan mitä vain!!!


      • meillä...
        rakkaalla lapsella kirjoitti:

        on monta nimeä...
        Nigerialainen mies, joka hakee turvapaikkaa suomesta, tekee sitä tuskin omalla nimellään. Joten kun nainen menee naimisiin hänen kanssaan, ei hän voi koskaan tietää kenen nimeä kantaa, jos ottaa miehen nimen itselleen, eivät lapset myöskään. Olen miettinyt, mitäs sitten jos mihellä olisikin omaisuutta nigeriassa, kuinka hänen suomessa syntyneet lapset pääsisivät siihen osallisiksi, kun lapsilla ei ole edes isän oikeaa nimeä?
        Ja eikös ole mielenkiintoista, kun aletaan suunnittelemaan avioliittoa suomalaisen naisen kanssa, yhtäkkiä passi lähetetäänkin nigeriasta miehelle. Ja samalla nimellä tietenkin, jota hän on käyttänyt turvapaikkaa hakiessaan.
        Eli nigeriasta saa rahalla ihan mitä vain!!!

        Oma exäni tilasi "esteettömyystodistuksen" Nigeriasta naimisiinmenoa varten.
        Paperi tuli kun hänen kaverinsa esitti hänen isäänsä ja haki paprun jostakin (rahalla). Isän nimikin oli kirjoitettu paperiin päin honkia.
        Mies lähetti paprun Tukholman suurlähetystöön vahvistettavaksi. Ei kelvannut heille!

        Mies hankki uuden "esteettömyystodistuksen" Nigeriasta.
        Tuli uusi, täysin edellisestä poikkeava paperi (edellistä vielä huomattavasti naurettavampi). Emme ehtineet lähettää paperia ollenkaan Tukholmaan kun kokeilimme kepillä jäätä, ja kävimme Helsingin maistraatissa varaamassa vihkiajan eikä siellä kyselty miehen esteettömyystodistuksen perään ollenkaan (ulkomaalaiselta pitäisi aina vaatia tuo todistus joten maistraatti teki virheen).

        Siitä se alkoikin. Muutaman vuoden helvetillinen ajanjakso elämässäni, onneksi jo mennyttä.


      • sinä siinä
        meillä... kirjoitti:

        Oma exäni tilasi "esteettömyystodistuksen" Nigeriasta naimisiinmenoa varten.
        Paperi tuli kun hänen kaverinsa esitti hänen isäänsä ja haki paprun jostakin (rahalla). Isän nimikin oli kirjoitettu paperiin päin honkia.
        Mies lähetti paprun Tukholman suurlähetystöön vahvistettavaksi. Ei kelvannut heille!

        Mies hankki uuden "esteettömyystodistuksen" Nigeriasta.
        Tuli uusi, täysin edellisestä poikkeava paperi (edellistä vielä huomattavasti naurettavampi). Emme ehtineet lähettää paperia ollenkaan Tukholmaan kun kokeilimme kepillä jäätä, ja kävimme Helsingin maistraatissa varaamassa vihkiajan eikä siellä kyselty miehen esteettömyystodistuksen perään ollenkaan (ulkomaalaiselta pitäisi aina vaatia tuo todistus joten maistraatti teki virheen).

        Siitä se alkoikin. Muutaman vuoden helvetillinen ajanjakso elämässäni, onneksi jo mennyttä.

        Luuletko että sinua kukaan kunniallinen enää huolii?


      • ...
        sinä siinä kirjoitti:

        Luuletko että sinua kukaan kunniallinen enää huolii?

        On jo huolinutkin, älä pelkää.

        Itse kun olen kunniallinen vaikka eksä olikin täysi kriminaali.

        Haluan varoittaa muita sinisilmäisiä etteivät joudu kokemaan samaa kuin minä.


      • carmen88
        ... kirjoitti:

        On jo huolinutkin, älä pelkää.

        Itse kun olen kunniallinen vaikka eksä olikin täysi kriminaali.

        Haluan varoittaa muita sinisilmäisiä etteivät joudu kokemaan samaa kuin minä.

        Olen päässyt näkemään aika läheltä noiden touhua espanjassa.
        ne eivät ole rihkamakaupustelijoita, vaan ne ovat täyspäiväisiä rikollisia, jotka tienaavat rahansa mm. myymällä huumeita, varastamalla ja tekemällä mitä milloinkin ...

        tunnen yhden nigerialaisen, joka lirkutteli minulle ja ystävälleni pitkään osteli juomia yms.. onneksi tajusimme päästä hänestä eroon ennenkuin mtn tapahtui..

        eräs ystäväni oli naimisissa nigerialaisen kanssa ja tällä hetkellä miehellä on lähestymiskielto. liitto ei keriinny kauaa kukoistamaan..


      • yli..
        carmen88 kirjoitti:

        Olen päässyt näkemään aika läheltä noiden touhua espanjassa.
        ne eivät ole rihkamakaupustelijoita, vaan ne ovat täyspäiväisiä rikollisia, jotka tienaavat rahansa mm. myymällä huumeita, varastamalla ja tekemällä mitä milloinkin ...

        tunnen yhden nigerialaisen, joka lirkutteli minulle ja ystävälleni pitkään osteli juomia yms.. onneksi tajusimme päästä hänestä eroon ennenkuin mtn tapahtui..

        eräs ystäväni oli naimisissa nigerialaisen kanssa ja tällä hetkellä miehellä on lähestymiskielto. liitto ei keriinny kauaa kukoistamaan..

        tunnen yhden nigerialaisen, joka lirkutteli minulle ja ystävälleni pitkään osteli juomia yms.. onneksi tajusimme päästä hänestä eroon ennenkuin mtn tapahtui..

        - siis mitä olisi voinut tapahtua???


      • ----------------
        yli.. kirjoitti:

        tunnen yhden nigerialaisen, joka lirkutteli minulle ja ystävälleni pitkään osteli juomia yms.. onneksi tajusimme päästä hänestä eroon ennenkuin mtn tapahtui..

        - siis mitä olisi voinut tapahtua???

        Olisi voinut jäädä koukkuun niinkuin ketjun ap.
        Ja tulevaisuus pilalla.


      • ,,,,,,
        ... kirjoitti:

        On jo huolinutkin, älä pelkää.

        Itse kun olen kunniallinen vaikka eksä olikin täysi kriminaali.

        Haluan varoittaa muita sinisilmäisiä etteivät joudu kokemaan samaa kuin minä.

        Olet vain tyhmä. Ei kukaan normaalilla hoksottimilla varustettu mene naimisiin minkään syrjäytyneen turvapaikkashoppailijan kanssa, josta ei tiedä yhtään mitään.


      • siis..?
        ---------------- kirjoitti:

        Olisi voinut jäädä koukkuun niinkuin ketjun ap.
        Ja tulevaisuus pilalla.

        Sinuako kiinnosti tämä työtön musta mies?


      • ...
        ,,,,,, kirjoitti:

        Olet vain tyhmä. Ei kukaan normaalilla hoksottimilla varustettu mene naimisiin minkään syrjäytyneen turvapaikkashoppailijan kanssa, josta ei tiedä yhtään mitään.

        En ole tyhmä eikä exäni ollut turvapaikkashoppailija.
        Nigerialaiseen turvapaikanhakijaan en koskisi.


      • JustMe*
        ---------------- kirjoitti:

        Olisi voinut jäädä koukkuun niinkuin ketjun ap.
        Ja tulevaisuus pilalla.

        Missäköhän kohtaa olen sanonut että olen jäänyt koukkuun?

        Olemme vasta tutustumassa toisiimme. Mies ei asu luonani, eikä ole tarkoitus muuttaakaan yhteen. Niinkuin jo aikaisemmin sanoin, tässä ei ole kiire minnekään.
        Tiedän että on syytä olla varovainen ja miettiä useamman kerran kun toinen jotain sanoo.

        Kovasti olen ollut utelias ja kysynyt mieheltä paljon kaikesta. Enkä sano että kaikkea uskoisin 100%. Mutta eipä suomalaisiinkaan miehiin voi 100% luottaa.

        Kumpikaan meistä ei ole menossa naimisiin eikä hankkimassa lapsia.

        Joten en ymmärrä mikä ihmeen häly tässä nyt on että minua on kusetettu.


        Mutta juttua tämä aihe on ainakin kovasti herättänyt.
        Olisi kiva kuulla myös niitä positiivisia kokemuksia, koska suurin osa näyttää olevan negatiivisia. Jos niitä positiivisia nyt on....


      • NGA
        JustMe* kirjoitti:

        Missäköhän kohtaa olen sanonut että olen jäänyt koukkuun?

        Olemme vasta tutustumassa toisiimme. Mies ei asu luonani, eikä ole tarkoitus muuttaakaan yhteen. Niinkuin jo aikaisemmin sanoin, tässä ei ole kiire minnekään.
        Tiedän että on syytä olla varovainen ja miettiä useamman kerran kun toinen jotain sanoo.

        Kovasti olen ollut utelias ja kysynyt mieheltä paljon kaikesta. Enkä sano että kaikkea uskoisin 100%. Mutta eipä suomalaisiinkaan miehiin voi 100% luottaa.

        Kumpikaan meistä ei ole menossa naimisiin eikä hankkimassa lapsia.

        Joten en ymmärrä mikä ihmeen häly tässä nyt on että minua on kusetettu.


        Mutta juttua tämä aihe on ainakin kovasti herättänyt.
        Olisi kiva kuulla myös niitä positiivisia kokemuksia, koska suurin osa näyttää olevan negatiivisia. Jos niitä positiivisia nyt on....

        No ei niitä positiivisia ole.


      • :sta
        JustMe* kirjoitti:

        Missäköhän kohtaa olen sanonut että olen jäänyt koukkuun?

        Olemme vasta tutustumassa toisiimme. Mies ei asu luonani, eikä ole tarkoitus muuttaakaan yhteen. Niinkuin jo aikaisemmin sanoin, tässä ei ole kiire minnekään.
        Tiedän että on syytä olla varovainen ja miettiä useamman kerran kun toinen jotain sanoo.

        Kovasti olen ollut utelias ja kysynyt mieheltä paljon kaikesta. Enkä sano että kaikkea uskoisin 100%. Mutta eipä suomalaisiinkaan miehiin voi 100% luottaa.

        Kumpikaan meistä ei ole menossa naimisiin eikä hankkimassa lapsia.

        Joten en ymmärrä mikä ihmeen häly tässä nyt on että minua on kusetettu.


        Mutta juttua tämä aihe on ainakin kovasti herättänyt.
        Olisi kiva kuulla myös niitä positiivisia kokemuksia, koska suurin osa näyttää olevan negatiivisia. Jos niitä positiivisia nyt on....

        Onko mies vongannut seksiä, oletko suostunut ja jos olet niin mistä tiedät ettei miehellä ole hiv?


      • ,,,,
        ... kirjoitti:

        En ole tyhmä eikä exäni ollut turvapaikkashoppailija.
        Nigerialaiseen turvapaikanhakijaan en koskisi.

        Niinkuin jo sanottu, ei ole rimasi korkealla kun nigerialaisen kanssa pitää naimisiin ängetä. Tuskin tämä mikään matematiikan professorikaan oli.


      • ...
        ,,,, kirjoitti:

        Niinkuin jo sanottu, ei ole rimasi korkealla kun nigerialaisen kanssa pitää naimisiin ängetä. Tuskin tämä mikään matematiikan professorikaan oli.

        Ai ei ole eroa onko turvapaikan feikkihakija vai ei?
        Mielestäni aika iso ero.
        Turvapaikan hakijaa leikkivä maksaa Suomelle joka päivä valtavan summan rahaa.
        Esim. opiskelijastatuksella tänne änkeävät joutuvat itse kustantamaan oman elämänsä.


      • just.
        ... kirjoitti:

        Ai ei ole eroa onko turvapaikan feikkihakija vai ei?
        Mielestäni aika iso ero.
        Turvapaikan hakijaa leikkivä maksaa Suomelle joka päivä valtavan summan rahaa.
        Esim. opiskelijastatuksella tänne änkeävät joutuvat itse kustantamaan oman elämänsä.

        Ja sinä menit naimisiin ventovieraan nigerialaisen ammattikoulu-opiskelijan kanssa. Ja vielä väität olevasi ihan viisas.

        Yleensä tuo naimisiinmeno suoritetaan kun tunnetaan toinen läpikotaisin, ja yleensä vasta kun koulut on käyty ja elämä mallillaan


      • suom. nainen
        ... kirjoitti:

        Ai ei ole eroa onko turvapaikan feikkihakija vai ei?
        Mielestäni aika iso ero.
        Turvapaikan hakijaa leikkivä maksaa Suomelle joka päivä valtavan summan rahaa.
        Esim. opiskelijastatuksella tänne änkeävät joutuvat itse kustantamaan oman elämänsä.

        Pääsisinpä minäkin turvapaikan hakijaksi johonkin toiseen länsimaahan.
        Asuisin ilmaiseksi ydinkeskustassa entisessä hotellissa, saisin ilmaisen terveydenhuollon, hammaslääkärin ym.
        Mukavat kukkahattutädit hoitaisivat kaikki juoksevat asiani.
        Itse voisin keskittyä bailaamiseen, kaikennäköiseen huvitteluun, paikallisten miesten kanssa nauttimiseen, mihin vaan koska minulla olisi vain vapaa-aikaa.
        Kuukausittainen ilmainen rahani olisi niin suuri, että siitä riittäisi kotiin jääneelle suvullekin lähetettävää.
        Myöhemmin minulle annettaisiin hieno kaupungin asunto, ohi koko paikallisen jonon, jossa moni on odottanut asuntoa vuosikaupalla. Sossu kustantaisi minulle kaiken välttämättömän sisustuksen. Voisin lepäillä loppuelämäni hurvitellen, koska vastikkeeton raha kilahtaisi tililleni joka kuukausi.

        Tämä ei pilkkaa tietenkään OIKEITA turvapaikanhakijoita, joista yksikään ei ole nigerialainen.


      • ...
        just. kirjoitti:

        Ja sinä menit naimisiin ventovieraan nigerialaisen ammattikoulu-opiskelijan kanssa. Ja vielä väität olevasi ihan viisas.

        Yleensä tuo naimisiinmeno suoritetaan kun tunnetaan toinen läpikotaisin, ja yleensä vasta kun koulut on käyty ja elämä mallillaan

        Eipä ollut mies mikään ammattikoulu-opiskelija.

        Yleensä tuo naimisiinmeno suoritetaan kun ollaan rakastuneita ja halukkaita sitoutumaan toiseen ja perustamaan perheen.

        Koulutkin on käyty ja elämä mallillaan.

        Aiotko jankuttaa aamuun asti?


      • mikä.
        ... kirjoitti:

        Eipä ollut mies mikään ammattikoulu-opiskelija.

        Yleensä tuo naimisiinmeno suoritetaan kun ollaan rakastuneita ja halukkaita sitoutumaan toiseen ja perustamaan perheen.

        Koulutkin on käyty ja elämä mallillaan.

        Aiotko jankuttaa aamuun asti?

        Tietenkin ollaan rakastuneita kun mennään naimisiin, mutta ei heti kun rakastutaan. Mikä oli siis miehen asema ja miten kauan seurustelua kesti ennen avioitumista.


      • ....
        suom. nainen kirjoitti:

        Pääsisinpä minäkin turvapaikan hakijaksi johonkin toiseen länsimaahan.
        Asuisin ilmaiseksi ydinkeskustassa entisessä hotellissa, saisin ilmaisen terveydenhuollon, hammaslääkärin ym.
        Mukavat kukkahattutädit hoitaisivat kaikki juoksevat asiani.
        Itse voisin keskittyä bailaamiseen, kaikennäköiseen huvitteluun, paikallisten miesten kanssa nauttimiseen, mihin vaan koska minulla olisi vain vapaa-aikaa.
        Kuukausittainen ilmainen rahani olisi niin suuri, että siitä riittäisi kotiin jääneelle suvullekin lähetettävää.
        Myöhemmin minulle annettaisiin hieno kaupungin asunto, ohi koko paikallisen jonon, jossa moni on odottanut asuntoa vuosikaupalla. Sossu kustantaisi minulle kaiken välttämättömän sisustuksen. Voisin lepäillä loppuelämäni hurvitellen, koska vastikkeeton raha kilahtaisi tililleni joka kuukausi.

        Tämä ei pilkkaa tietenkään OIKEITA turvapaikanhakijoita, joista yksikään ei ole nigerialainen.

        oleva turvapaikanhakija saa kuukaudessa hieman päälle 300 euroa rahaa ruokaan, vaatteisiin ja menoihinsa. Sillä rahalla ei paljon juhlita eikä siitä lähetetä minnekään. Kyllä se raha menee elämiseen.

        Kukaan ei ole paapomassa, vaan itse joutuu omat asiat hoitamaan. Neuvoja saa, mutta ei niitä asioita kukaan puolestasi hoida.


      • juuåå
        .... kirjoitti:

        oleva turvapaikanhakija saa kuukaudessa hieman päälle 300 euroa rahaa ruokaan, vaatteisiin ja menoihinsa. Sillä rahalla ei paljon juhlita eikä siitä lähetetä minnekään. Kyllä se raha menee elämiseen.

        Kukaan ei ole paapomassa, vaan itse joutuu omat asiat hoitamaan. Neuvoja saa, mutta ei niitä asioita kukaan puolestasi hoida.

        Vaatteet tulee erikseen keskuksesta ilmaiseksi ja ruoka, samoin lääkärikäynnit ilmaisia. 300 jää bilettämiseen


      • ...
        juuåå kirjoitti:

        Vaatteet tulee erikseen keskuksesta ilmaiseksi ja ruoka, samoin lääkärikäynnit ilmaisia. 300 jää bilettämiseen

        eikä myöskään ruoka. Lääkäri- ja lääkekuluissakin on omavastuu osuus.

        Turvisten ttt on 10 % (alle 18-v. 15 %, syystä että heille keskus antaa ruuat) pienempi kuin Suomessa pysyvästi asuvien vähimmäistoimeentulotuki. Turvis, joka asuu yksityismajoituksessa (vaikkapa sukulaisen tai tyttiksen luona), saa pienempää tukea kuin vastaanottokeskuksessa asuva. Turviksen on maksettava toimeentulotuesta tai muista omista tuloista ruokansa, vaatetuksensa ja esim. liikkumisensa.

        http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=52454&name=DLFE-6201.pdf


      • ...
        ... kirjoitti:

        eikä myöskään ruoka. Lääkäri- ja lääkekuluissakin on omavastuu osuus.

        Turvisten ttt on 10 % (alle 18-v. 15 %, syystä että heille keskus antaa ruuat) pienempi kuin Suomessa pysyvästi asuvien vähimmäistoimeentulotuki. Turvis, joka asuu yksityismajoituksessa (vaikkapa sukulaisen tai tyttiksen luona), saa pienempää tukea kuin vastaanottokeskuksessa asuva. Turviksen on maksettava toimeentulotuesta tai muista omista tuloista ruokansa, vaatetuksensa ja esim. liikkumisensa.

        http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=52454&name=DLFE-6201.pdf

        Tuntemani nigerialainen turvapaikanhakija sai ilmaiset vaatteet keskuksesta.
        Lisäksi sai valita jotain pikkusälää huoneeseensa jolloin toi minulle pienen koriste seinäryijyn.
        Lääkärikuluissa ei ollut mitään omavastuuosuutta todellakaan.

        Olen nähnyt usean afrikkalaisen kohdalla miten uskomattoman halvalla he pystyvät syömään kuukauden.

        Miehet "fläshäilevät" haareminsa naisilleen, jotta naiset soittaisivat heillepäin. Ei puhelinkuluja!

        Ei myöskään normaalin kansalaisen vitsauksia vuokraa, sähkölaskua, kotivakuutusta, nettilaskua ym ym.

        Helsingissä vastaanottokeskus sijaitsee paikassa josta voi kävellä keskustaan tai ajella pummilla metrolla ja ratikalla. Ei kuukausilipun hankintaa!

        Rafloissa käydään paikoissa joihin ei ole sisäänpääsymaksua. Päälle laitetaan sellaiset vermeet ettei edes narikkaa tarvitse maksaa. Ilmaista bailausta tarkoituksena tietenkin löytää naisia, jotka sitten alkavat heitä sponsoroimaan eri muodoissa.

        Ja rahaa jää reilusti säästöön joka kuukausi!

        Onhan se tiedossa, että tietyistä paikoista tullaan tänne "ansaitsemaan" rahaa tällä tavoin. Lähtömaassa jossain köyhässä paikassa nuo ovat valtavia summia.


      • mitä?
        ... kirjoitti:

        eikä myöskään ruoka. Lääkäri- ja lääkekuluissakin on omavastuu osuus.

        Turvisten ttt on 10 % (alle 18-v. 15 %, syystä että heille keskus antaa ruuat) pienempi kuin Suomessa pysyvästi asuvien vähimmäistoimeentulotuki. Turvis, joka asuu yksityismajoituksessa (vaikkapa sukulaisen tai tyttiksen luona), saa pienempää tukea kuin vastaanottokeskuksessa asuva. Turviksen on maksettava toimeentulotuesta tai muista omista tuloista ruokansa, vaatetuksensa ja esim. liikkumisensa.

        http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=52454&name=DLFE-6201.pdf

        Ihmiset jotka tulee tänne rääsyissä tai mahdollisesti alasti saavat jo ensimmäisenä päivänä uudet vaatteet. tätä rahaa ei vähennetä diskorahasta


      • suu suppuun
        ... kirjoitti:

        Tuntemani nigerialainen turvapaikanhakija sai ilmaiset vaatteet keskuksesta.
        Lisäksi sai valita jotain pikkusälää huoneeseensa jolloin toi minulle pienen koriste seinäryijyn.
        Lääkärikuluissa ei ollut mitään omavastuuosuutta todellakaan.

        Olen nähnyt usean afrikkalaisen kohdalla miten uskomattoman halvalla he pystyvät syömään kuukauden.

        Miehet "fläshäilevät" haareminsa naisilleen, jotta naiset soittaisivat heillepäin. Ei puhelinkuluja!

        Ei myöskään normaalin kansalaisen vitsauksia vuokraa, sähkölaskua, kotivakuutusta, nettilaskua ym ym.

        Helsingissä vastaanottokeskus sijaitsee paikassa josta voi kävellä keskustaan tai ajella pummilla metrolla ja ratikalla. Ei kuukausilipun hankintaa!

        Rafloissa käydään paikoissa joihin ei ole sisäänpääsymaksua. Päälle laitetaan sellaiset vermeet ettei edes narikkaa tarvitse maksaa. Ilmaista bailausta tarkoituksena tietenkin löytää naisia, jotka sitten alkavat heitä sponsoroimaan eri muodoissa.

        Ja rahaa jää reilusti säästöön joka kuukausi!

        Onhan se tiedossa, että tietyistä paikoista tullaan tänne "ansaitsemaan" rahaa tällä tavoin. Lähtömaassa jossain köyhässä paikassa nuo ovat valtavia summia.

        kun et näytä tietävän asioista yhtään mitään. Mitä vitun väliä sillä on mikä kurssi lähtömaassa olisi täällä saadulla rahalla.. haloo.
        Niinmpä, just siksi he tekevät kaiken tuon kun ei ole rahaa riittävästi!!!!
        Jos 300e on mahtava summa elää täällä suomessa, hyvä niin. lol.lol herää jo!!!


      • nyt vaan
        mitä? kirjoitti:

        Ihmiset jotka tulee tänne rääsyissä tai mahdollisesti alasti saavat jo ensimmäisenä päivänä uudet vaatteet. tätä rahaa ei vähennetä diskorahasta

        ei ne ole uusia vaatteita, ne ovat kirppis kamaa, josta todellakin maksavat myös. Ottakaapa asioista selvää, ennen kuin jauhatte paskaa.
        JOKAISESSA TURVAPAIKASSA ON KIRPPIS!!!!!! Josta sinäkin olet koristeesi saanut.


      • qwert12
        ... kirjoitti:

        On jo huolinutkin, älä pelkää.

        Itse kun olen kunniallinen vaikka eksä olikin täysi kriminaali.

        Haluan varoittaa muita sinisilmäisiä etteivät joudu kokemaan samaa kuin minä.

        Mutta annoit oleskeluluvan sille niksulle lahjaksi.


      • ...
        nyt vaan kirjoitti:

        ei ne ole uusia vaatteita, ne ovat kirppis kamaa, josta todellakin maksavat myös. Ottakaapa asioista selvää, ennen kuin jauhatte paskaa.
        JOKAISESSA TURVAPAIKASSA ON KIRPPIS!!!!!! Josta sinäkin olet koristeesi saanut.

        Sorry nyt vaan ettei se ukko maksanut siitä koristeesta senttiäkään!
        Mutta toki sinä tiedät minun asiani paremmin kuin minä itse!


      • suu suppuun
        suu suppuun kirjoitti:

        kun et näytä tietävän asioista yhtään mitään. Mitä vitun väliä sillä on mikä kurssi lähtömaassa olisi täällä saadulla rahalla.. haloo.
        Niinmpä, just siksi he tekevät kaiken tuon kun ei ole rahaa riittävästi!!!!
        Jos 300e on mahtava summa elää täällä suomessa, hyvä niin. lol.lol herää jo!!!

        Sitä vitun väliä sillä on, että 100 euroa Suomessa on aivan eri asia kuin sata euroa jossain kehitysmaassa.

        lol vaan itelles!


      • jaaaa..
        nyt vaan kirjoitti:

        ei ne ole uusia vaatteita, ne ovat kirppis kamaa, josta todellakin maksavat myös. Ottakaapa asioista selvää, ennen kuin jauhatte paskaa.
        JOKAISESSA TURVAPAIKASSA ON KIRPPIS!!!!!! Josta sinäkin olet koristeesi saanut.

        Mistä ne vaatteet sinne turvapaikan kirppikselle tulee. Ettei vaan olisi uusia kuteita Stockalta?


      • ...
        jaaaa.. kirjoitti:

        Mistä ne vaatteet sinne turvapaikan kirppikselle tulee. Ettei vaan olisi uusia kuteita Stockalta?

        vanhoja vaatteitaan ja muita tavaroita vastaanottokeskuksiin.
        Samanlaiset ihmiset lahjoittavat moneen muuhunkin laitokseen kaikkea itselleen tarpeettomaksi käynyttä tavaraa.
        Aika huonosti (tai sitten hyvin) tarvii sinullakin mennä, että kadehdit jopa turvapaikanhakijoita.


      • ,,,,
        ... kirjoitti:

        vanhoja vaatteitaan ja muita tavaroita vastaanottokeskuksiin.
        Samanlaiset ihmiset lahjoittavat moneen muuhunkin laitokseen kaikkea itselleen tarpeettomaksi käynyttä tavaraa.
        Aika huonosti (tai sitten hyvin) tarvii sinullakin mennä, että kadehdit jopa turvapaikanhakijoita.

        Missä tällaine n keräys on, mihin ne vaatteet viedään?

        Väitätkö muuten 300 euroa olevan vähän rahaa kun ei ole muita menoja kuin ruoka? Sehän on kymppi päivässä.


      • ...
        ,,,, kirjoitti:

        Missä tällaine n keräys on, mihin ne vaatteet viedään?

        Väitätkö muuten 300 euroa olevan vähän rahaa kun ei ole muita menoja kuin ruoka? Sehän on kymppi päivässä.

        Kuinka pienituloinen oikein olet?
        Ja miten niin 10 päivässä pelkkään ruokaan? Onhan ihmisillä (siis myös turviksilla) oikeasti muitakin menoja kuin vain ruoka. Ja älä nyt vaan taas tyhmyyksissäsi kysy esimerkkejä. Vai onko ongelmasi että sinulla äiskä tai iskä maksaa kaiken etkä tiedä mitä eläminen oikeasti maksaa?

        Katsos ne lahjoittavat ihmiset osaavat ihan itse ottaa yhteyttä erilaisiin laitoksiin ja tarjota joko vanhoja käyttötavaroitaan tai esim. vapaaehtoispanostaan. Ei siihen tarvitse mitään erityistä keräystä.

        Aika uskomatonta, että vielä vuonna 2009 löytyy joku noin tietämätön yksilö kuin sinä. Jos et muuta, niin osaat kai sentään googlettaa?


      • on paljon
        ... kirjoitti:

        Kuinka pienituloinen oikein olet?
        Ja miten niin 10 päivässä pelkkään ruokaan? Onhan ihmisillä (siis myös turviksilla) oikeasti muitakin menoja kuin vain ruoka. Ja älä nyt vaan taas tyhmyyksissäsi kysy esimerkkejä. Vai onko ongelmasi että sinulla äiskä tai iskä maksaa kaiken etkä tiedä mitä eläminen oikeasti maksaa?

        Katsos ne lahjoittavat ihmiset osaavat ihan itse ottaa yhteyttä erilaisiin laitoksiin ja tarjota joko vanhoja käyttötavaroitaan tai esim. vapaaehtoispanostaan. Ei siihen tarvitse mitään erityistä keräystä.

        Aika uskomatonta, että vielä vuonna 2009 löytyy joku noin tietämätön yksilö kuin sinä. Jos et muuta, niin osaat kai sentään googlettaa?

        He saavat terveydenhoidon ilmaiseksi.

        Ja sitten kun he saavat oleskeluluvan tai turvapaikan, alkaa rahaa tulla ovista ja ikkunoista. Onko tämä oikein?


      • vielä köyhä opiskelija
        ... kirjoitti:

        Tuntemani nigerialainen turvapaikanhakija sai ilmaiset vaatteet keskuksesta.
        Lisäksi sai valita jotain pikkusälää huoneeseensa jolloin toi minulle pienen koriste seinäryijyn.
        Lääkärikuluissa ei ollut mitään omavastuuosuutta todellakaan.

        Olen nähnyt usean afrikkalaisen kohdalla miten uskomattoman halvalla he pystyvät syömään kuukauden.

        Miehet "fläshäilevät" haareminsa naisilleen, jotta naiset soittaisivat heillepäin. Ei puhelinkuluja!

        Ei myöskään normaalin kansalaisen vitsauksia vuokraa, sähkölaskua, kotivakuutusta, nettilaskua ym ym.

        Helsingissä vastaanottokeskus sijaitsee paikassa josta voi kävellä keskustaan tai ajella pummilla metrolla ja ratikalla. Ei kuukausilipun hankintaa!

        Rafloissa käydään paikoissa joihin ei ole sisäänpääsymaksua. Päälle laitetaan sellaiset vermeet ettei edes narikkaa tarvitse maksaa. Ilmaista bailausta tarkoituksena tietenkin löytää naisia, jotka sitten alkavat heitä sponsoroimaan eri muodoissa.

        Ja rahaa jää reilusti säästöön joka kuukausi!

        Onhan se tiedossa, että tietyistä paikoista tullaan tänne "ansaitsemaan" rahaa tällä tavoin. Lähtömaassa jossain köyhässä paikassa nuo ovat valtavia summia.

        Minä ja mieheni olemme opiskelijoita. Kumpa joku hoitaisi kaikki maksut puolestamme ja antaisi vielä 300 käteen kuukaudessa! Tällä hetkellä meille jää laskuihin, ruokaan, bussilippuihin sekä muihin menoihin vuokran jälkeen 200 euroa. Vieraita kyllä kestitään, mutta omista ei pidetä huolta.


      • mietiskelenvaan
        vielä köyhä opiskelija kirjoitti:

        Minä ja mieheni olemme opiskelijoita. Kumpa joku hoitaisi kaikki maksut puolestamme ja antaisi vielä 300 käteen kuukaudessa! Tällä hetkellä meille jää laskuihin, ruokaan, bussilippuihin sekä muihin menoihin vuokran jälkeen 200 euroa. Vieraita kyllä kestitään, mutta omista ei pidetä huolta.

        Saattekos opiskelija-alennusta niistä bussilipuistanne? Entäs onkos teillä ollut ilmainen peruskoulu? Saattekos opinto- ja asumistukea ja puoli-ilmaista kouluruokaa? Nii-in, ihan itse itsenne joudutte elättämään ja kouluttamaan eikä kukaan missään auta yhtään. Valivali. Te sinne kolmansiin maihin joutaisitte, että jotain oppisitte arvostamaan.


    • yksi,,

      Haluaisin antaa asiallisen kommentin kun kovin moni muu täällä ei siihen näytä pystyvän. Olen ollut naimisissa nigerialaisen miehen kanssa jo yli 2 vuotta, ja naimisiin menimme jo muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen. Päivääkään en ole katunut ja edelleen mies on ihan yhtä huomaavainen ja kiltti kuin ensimmäistä kertaa tavatessamme.
      Ja meillä myöskin mies siivoaa ja tekee ruokaa pyytämättä. Toki on niitä ongelmiakin ollut, mutta kelläpä ei olisi, oli kumppani sitten minkämaalainen tahansa.
      Toivotan onnea, kyllä niitä kunnollisia miehiä löytyy Nigeriastakin toisin kun täällä yritetään kovasti väittää...

      • huvittavaa

        Olet jo kaksi kokonaista vuotta ollut naimisissa,
        pitäiskö antaa taputus vai?
        Onhan se pitkä aika nykyään.

        Onnea jatkossakin.


      • on,,

        Kilttejä repppanoita tekee kaiken mitä pyytää. Ei kukaaan itseään kunnioittava nainen tuollaista miestä kuin lapasta jaksa katsella. Ehkä te elämässänne aina epäonnistuneet olette haistaneet näissä mitään kouluja käymättömissä ressukoissa sauman tuntea kerrankin jotain ylemmyyttä. Meitä on moneen junaan.


      • 1234qwe

        itsekin seurustelin kolme vuotta niksun kanssa kunnes tajusin minkälainen valehtelija se on!!!


      • *Mary*

        Joo kovin tuntuu olevan negatiivista kommenttia vaan. Itse olen seurustellut hyvinkin tiiviisti 8kk nigerialaisen miehen kanssa, hän opiskelee täällä samassa kaupungissa missä asun. Yhteinen taival on mennyt suhteellisen hyvin, toki joitain kulttuuriero näkemysriitoja on ollut mutta niistä on selvitty puhumalla. Emme asu yhdessä eikä ole vielä aikomuskaan. Hän juuri uusi viisumiaan, ei ole "vaatinut" minua menemään naimisiin kanssaan että saisi pysyvän oleskeluluvan yms elämän helpottamiseksi. Toki hän on kysellyt mitä mieltä olen naimisiin menosta, en sitä vastaankaan ole mutta ajan kanssa sekin sitten. Olen hänen kauttaan saanut monta uutta hyvää afrikkalaista ystävää, joten koen elämäni rikastuneen monella tapaa.
        Mutta siitä olen äimistynyt kuinka paljon rasistisia ihmisiä tässä maassa vielä on, esim kun käymme ravintolassa, kaikkein rasistisimpia ovat 40-50v. naiset..käsittämätöntä. En minä hänen kanssaan seurustele sen takia että hän on tummaihoinen tai hänellä on "pitkä piip". Vaan sen takia että hän kohtelee minua ja poikaani hyvin kuin myös muita lähimmäisiään. Se kertoo minusta tai minulle jo paljon kuinka hirvittävästi hän kunnioittaa ja arvostaa vanhempiaan ja sisaruksiaan.
        Ketjun aloittajalle toivon onnea ja eläkää päivä kerrallaan.. :)


    • Ihastunut86

      Huomenna minulla on luvassa neljännet treffit nigerialaisen deittikumppanini kanssa ja tarkoitus olisi hieman puhua tulevasta että miten tästä eteenpäin. Aina olen ollut varovainen aluksi tapailemieni miesten kanssa mutta se nyt vain on luonnollista ja tätä nykyistäkin miestä pidän kuin kenenä tahansa muuna. En lainkaan laske pois sitä mahdollisuutta että voisin tämän miehen kanssa suhteen aloittaa, sen verran kunnolliselta ja herrasmiesmäiseltä tyypiltä vaikuttaa. Minulle ei olisi väliä vaikka mies olisi väriltään liila ja kotoisin Jupiterista, mukava mies kun on niin miksi en häntä tapailisi? Viime aikoina kohtaamistani suomalaisista miehistä ei tähän mennessä ole vain vastaan tullut sellaista, kenen kanssa suhdetta olisin alkanut aloittelemaan. Nyt kerrankin vastaan tuli mies, jonka kanssa minulla on hyvä olla. Mies vain sattuu olemaan nigerialainen, mutta miksi häntä pitäisi rangaista asiasta?

      On ihan uskomatonta, miten rasistisia suomalaiset miehet on. Oletteko niin epävarmoja itsestänne, että pitää muita haukkumalla hankkia itsetuntoa? Useimmat teistä ovat varmaan niitä mammojensa helmoissa roikkuvia työttömiä ylipainoisia raukkoja, joista tuntuu hyvälle morkata muita kun ei muutakaan tekemistä keksi. Keskittykää omaan elämäänne älkääkä heti olko tuomitsemassa muiden ratkaisuja.

      • ...

        Olen kirjoittanut ketjuun useamman viestin ja olen kyllä ihan ei-rasisti suomalainen nainen.

        Olen ollut naimisissa nigerialaisen kanssa ja nähnyt sen maailman millaisia ne niksumiehet ovat.


      • täältä sinne

        Osa täällä puhuu mitä sattuu lämpimikseen paremman tekemisen puutteessa tai jopa sekavassa mielentilassa. Mutta on niitäkin, joilla on omakohtaisia kokemuksia samankaltaisesta tilanteesta. Jos kokemukset ovat olleet surullisia ja on joutunut hyväksikäytetyksi, niin varmaan haluaa varoittaa muita. Tällaisella palstalla kielteiset kokemukset korostuvat, koska niistä on varmasti enemmän tarvetta avautua ja saada vertaistukea. Mutta ei tietenkään ole niin, että jokaikinen nigerialainen mies olisi samanlainen. Ajan myötä se selviää - jos haluat ottaa riskin.

        Suosittelen, että ainakin googlaat kaikki mahdolliset sähköpostiosoitteet, puhelinnumerot ja muut tunnisteet, mitä miehestä irtoaa. Itse olen tehnyt sellaisen "tutkimuksen" paristakin afromiehestä. Tulokset olivat valitettavasti sellaisia, että toinen heistä näytti tehneen hämäräbisneksiä ympäri maailmaa ja mainostaneen itseään lukuisilla deittipalstoilla. Ei jotenkin innosta enkä voisi luottaa tuollaiseen veijariin, vaikka hän onkin koulutettu ja hyväkäytöksinen. Niin mielenkiintoisia kuin kulttuurierot voivat ollakin, niin pitäisi olla suunnilleen samanlaiset käsitykset rehellisyydestä ja avoimuudesta.


      • ja hyväkäytöksinen
        täältä sinne kirjoitti:

        Osa täällä puhuu mitä sattuu lämpimikseen paremman tekemisen puutteessa tai jopa sekavassa mielentilassa. Mutta on niitäkin, joilla on omakohtaisia kokemuksia samankaltaisesta tilanteesta. Jos kokemukset ovat olleet surullisia ja on joutunut hyväksikäytetyksi, niin varmaan haluaa varoittaa muita. Tällaisella palstalla kielteiset kokemukset korostuvat, koska niistä on varmasti enemmän tarvetta avautua ja saada vertaistukea. Mutta ei tietenkään ole niin, että jokaikinen nigerialainen mies olisi samanlainen. Ajan myötä se selviää - jos haluat ottaa riskin.

        Suosittelen, että ainakin googlaat kaikki mahdolliset sähköpostiosoitteet, puhelinnumerot ja muut tunnisteet, mitä miehestä irtoaa. Itse olen tehnyt sellaisen "tutkimuksen" paristakin afromiehestä. Tulokset olivat valitettavasti sellaisia, että toinen heistä näytti tehneen hämäräbisneksiä ympäri maailmaa ja mainostaneen itseään lukuisilla deittipalstoilla. Ei jotenkin innosta enkä voisi luottaa tuollaiseen veijariin, vaikka hän onkin koulutettu ja hyväkäytöksinen. Niin mielenkiintoisia kuin kulttuurierot voivat ollakin, niin pitäisi olla suunnilleen samanlaiset käsitykset rehellisyydestä ja avoimuudesta.

        Mitäköhän tämä koulutettu ja hyväkäytöksinen sanapari pitää sisällään kun sitä moni muukin tuntuu viljelevän.


      • Anonyymi
        täältä sinne kirjoitti:

        Osa täällä puhuu mitä sattuu lämpimikseen paremman tekemisen puutteessa tai jopa sekavassa mielentilassa. Mutta on niitäkin, joilla on omakohtaisia kokemuksia samankaltaisesta tilanteesta. Jos kokemukset ovat olleet surullisia ja on joutunut hyväksikäytetyksi, niin varmaan haluaa varoittaa muita. Tällaisella palstalla kielteiset kokemukset korostuvat, koska niistä on varmasti enemmän tarvetta avautua ja saada vertaistukea. Mutta ei tietenkään ole niin, että jokaikinen nigerialainen mies olisi samanlainen. Ajan myötä se selviää - jos haluat ottaa riskin.

        Suosittelen, että ainakin googlaat kaikki mahdolliset sähköpostiosoitteet, puhelinnumerot ja muut tunnisteet, mitä miehestä irtoaa. Itse olen tehnyt sellaisen "tutkimuksen" paristakin afromiehestä. Tulokset olivat valitettavasti sellaisia, että toinen heistä näytti tehneen hämäräbisneksiä ympäri maailmaa ja mainostaneen itseään lukuisilla deittipalstoilla. Ei jotenkin innosta enkä voisi luottaa tuollaiseen veijariin, vaikka hän onkin koulutettu ja hyväkäytöksinen. Niin mielenkiintoisia kuin kulttuurierot voivat ollakin, niin pitäisi olla suunnilleen samanlaiset käsitykset rehellisyydestä ja avoimuudesta.

        Minun nigerialainen exäni käytti naisten kalasteluprofiilissaan valokuvaa jossa istun hänen vieressään😂muutenkin oli aika tyhmä, jäi aina kiinni tempuistaan.
        Tämän ketjun aloittaja ja kommentoijat ovat jo varmaan saaneet tuta oman osasena näiden herrojen tempuista, kun ketju on aloitettu jo vuosia sitten.


    • kokoistaa

      Nigeriassa? Kun noin hyvin tuntuu menevän... tiskaakin ja kaikkea.

      PS: ei sulla kyllä kovin korkeet vaatimukset ole...

    • on

      Voisin kertoa omasta tilanteestani, vaikka tää palsta nyt on mitä on......
      Esim. mikä on toi kommentti afrikkalaisten seksikäyttäytymisestä???? :DDD Todella typerää. Ihan ku kaikki käyttäytyis samalla tavalla.
      Jotkut luulee olevansa niin asiantuntijoita yhden kokemuksen jälkeen:/

      No itse tapasin mieheni suunnilleen tasan vuosi sitten. Tämän vuoden aikana olen mennyt naimisiin ja tullut raskaaksi. Ihmiset sanoo tyhmäksi, mut antaa sanoa mitä haluaa. Elämäs menee pilalle kun kelaat, mitä susta milloinkin juorutaan.
      Avoliiton solmimme näin "lyhyen" seurustelun jälkeen hänen luvan takiaan!!!!! Kyllä. Oikein tiesinkin, miksi menemme niin äkkiä naimisiin. Puhuimme siitä avoimesti. Ei ole kyse siitä, ettemme rakastaisi toisiamme..... Mutta yleensä juuri rakastuneena haluaa auttaa toista kaikin tavoin riippumatta siitä, mistä hän on kotoisin tai minkä värinen hän on. Tätä vain eivät ymmärrä ne keijot ja pirkot, jotka eivät ole joutuneet tällaisten ongelmien eteen, että ellet solmi avioliittoa, yhteinen tulevaisuutenne saattaa olla vaakalaudalla....

      Jos olisin tuntenut, että olen hyväksikäytetty, olisin lähtenyt tilanteesta.
      Lapsen hankimme, koska halusin sitä itse.

      On ollut kaikenlaisia ongelmia jatkuvasti. Mutta enemmän hyviä hetkiä, sillä rakastamme toisiamme valtavasti. Ehkä olimme olleet juuri pari kuukautta yhdessä, kun sain tietää herran puuhaavan kaikenlaista esim. netissä. Siellä flirttailtiin naisille minkä kerettiin ja omasta mielestään tämä oli vain " harmitonta ajanvietettä, joka ei johtanut mihinkään".
      Halusin lopettaa suhteen, mutta hän lopetti ne touhunsa. Pikkuhiljaa... En pidä mahdottomana, että saisin hänet kiinni niistä hommista uudelleen.

      Kulttuurierot tulee esille jatkuvasti. Rahankäyttö, avioliitto, juuri se, mikä on sopivaa ja epäsopivaa käytöstä esim. baarissa, millä tavoin voi puhua vastakkaiselle sukupuolelle ilman, että se on flirttailua....
      Mutta olemme pysyneet suhteessa vain sen takia, että kummatkin ovat halunneet yrittää ja ymmärtää toisiaan.

      Ainakin minun mieheni on edelleen huomaavainen, vaikka asumme yhdessä. Hän pitää huolta asunnosta ja kokkaa sun muuta. Olemme parhaita ystäviä. Olen kuullut samanlaisia juttuja kuin näillä palstoilla, ja ne masentavat.
      Mutta en anna niiden masentaa liikaa, sillä kaikkien suhteet ovat erilaisia:)

      • mistä

        afrikan maasta miehesi on kotoisin? Aiemmat puhui kai nigerialaisista mutta sinä et maininnut maata niin alkoi kiinnostaa...


      • on houkka

        "No itse tapasin mieheni suunnilleen tasan vuosi sitten. Tämän vuoden aikana olen mennyt naimisiin ja tullut raskaaksi. Ihmiset sanoo tyhmäksi, mut antaa sanoa mitä haluaa."

        Niin, ei pidä liikaa välittää, mitä muut sanovat, mutta tässä tapauksessa he totta kai ovat oikeassa. On oikeasti ihan tolkuttoman tyhmää mennä naimisiin ja saada lapsi oleskeluluvan vuoksi lyhyen seurustelun jälkeen. Ei siitä mihinkään pääse. Siinä on niin paljon riskejä, että se on kuin astelisi miinakentälle ilman miinakarttaa. Se todellakin ON tyhmää. Mutta rakastunut ihminenhän on tyhmä. Ei hän kykene puntaroimaan asioita järkevästi. Hän luottaa sydämeensä, "intuitioonsa", ja heittäytyy kohtalon varaan, jonka uskooo katsovan häntä suopealla silmällä juuri siksi, että hän on niin ihanan rakastunut. Rakastunut ei voi uskoa, että rakkaudesta seuraisi mitään pahaa. Rakastuneena ei pitäisi tehdä ainoatakaan kauaskantoista päätöstä (kuten lapsen hankinta tai asuntolainan nosto), vaan odottaa kunnes se korkein hulluus on ohitettu. Tämä koskee kaikkia, tulipa kumppani Suomesta, Afrikasta tai Marsista. Kokemusta on minulla ja monilla. Toki rakastuneenakin tehdyt pikapäätökset voivat osoittautua oikeiksi, mutta silloin on kyse vain silkasta tuurista. Sokea kanakin voi löytää jyvän ja niin edelleen.


      • ...

        Kuulostaa juuri minun tarinaltani joka on jo päättynyt.
        Kun mies luuli paperiasioidensa olevan hyvällä mallilla muuttui hänen käytös täysin.
        Aiemmin oli halunnut viettää kaiken vapaa-ajan yhdessä, nyt yritti olla mahdollisimman vähän kotona. Mekin oltiin aiemmin mukamas parhaat ystävät, nyt mies antoi parhaalle ystävälleen turpiin niin että luut murtuivat, huoritteli, haukkui ym.
        Netissä metsästettiin muita naisia ja tehtiin rikoksiakin. Kun sain nämä selville (itsekin parin kuukauden yhdessäolon jälkeen) alkoi mies vaan peittelemään jälkiään paremmin. Omat rahat pimitti itselleen.

        Tunsin itseni hyväksikäytetyksi ja surulliseksi, mutta vauvamme oli syntynyt, ja sen vuoksi yritin jatkaa. Elämä oli yhtä helvettiä ja yksin jouduin pienen vauvan kanssa elämään vaikka mies asuikin samassa taloudessa.
        Kun sitten sain selville miehen systemaattisen huoraamisen oli se lopullinen niitti.
        Lapseni ja minun on paljon parempi ilman tuollaista aviomiestä ja isää.
        Luulin sitten, että elämänlaatuni paranisi, mutta mies aloittikin hirmuisen kiusaamisen ja hylkäsi lapsen kokonaan.

        Vaikka kaikki suhteet ovat erilaisia luulen sinunkin kohdallasi asioiden muuttuvan kun miehen oleskelulupa-asiat ovat kunnossa. Tässä vaiheessa ne eivät sitä vielä ole.


      • zinzin
        ... kirjoitti:

        Kuulostaa juuri minun tarinaltani joka on jo päättynyt.
        Kun mies luuli paperiasioidensa olevan hyvällä mallilla muuttui hänen käytös täysin.
        Aiemmin oli halunnut viettää kaiken vapaa-ajan yhdessä, nyt yritti olla mahdollisimman vähän kotona. Mekin oltiin aiemmin mukamas parhaat ystävät, nyt mies antoi parhaalle ystävälleen turpiin niin että luut murtuivat, huoritteli, haukkui ym.
        Netissä metsästettiin muita naisia ja tehtiin rikoksiakin. Kun sain nämä selville (itsekin parin kuukauden yhdessäolon jälkeen) alkoi mies vaan peittelemään jälkiään paremmin. Omat rahat pimitti itselleen.

        Tunsin itseni hyväksikäytetyksi ja surulliseksi, mutta vauvamme oli syntynyt, ja sen vuoksi yritin jatkaa. Elämä oli yhtä helvettiä ja yksin jouduin pienen vauvan kanssa elämään vaikka mies asuikin samassa taloudessa.
        Kun sitten sain selville miehen systemaattisen huoraamisen oli se lopullinen niitti.
        Lapseni ja minun on paljon parempi ilman tuollaista aviomiestä ja isää.
        Luulin sitten, että elämänlaatuni paranisi, mutta mies aloittikin hirmuisen kiusaamisen ja hylkäsi lapsen kokonaan.

        Vaikka kaikki suhteet ovat erilaisia luulen sinunkin kohdallasi asioiden muuttuvan kun miehen oleskelulupa-asiat ovat kunnossa. Tässä vaiheessa ne eivät sitä vielä ole.

        Pakko on liittyä tähän ketjuun.
        Ensinnäkin, meitä on moneen junaan(jää vähän asemallekin) katsomatta ikään,rotuun tai sukupuoleen.Olen tehnyt aikoinani työn suomalaisesta perheväkivallasta, jossa kävi ilmi,että suomalaiset perhekuvat ovat aikalailla suoraan Eppujen "murheellisten laulujen maasta".

        Suomessa juodaan,hakataan,otetaan velkaa, valehdellaan,petetään yms. yms. Jokainen meistä tietää tuntevansa jonkun näistä mainitsemistani.Miksemme silti yleistä suomalaisia? Olen asunut afrikassa työn takia, toki siellä voi törmätä aivan samoihin asioihin.En kiellä. Kuitenkin niin Suomessa, kuin Afrikassa elää ja on syntynyt myös niitä yksilöitä, jotka elävät ns kunniallista elämää.

        Mieheni on juuri Nigeriasta.Hän asunut vuosia toisessa Euroopan maassa ammattinsa puolesta.Nyt harkitsemme Suomessa asumista yhdessä.Toki kulttuurieroja on, ja niitä tulee koko ajan lisää.Aivan kuin tuli myös suomalaisen miehen kanssa erimielisyyksiä, koska heillä asiat tehty eri lailla.

        Toivotan onnea ja jaksamista kaikille. Suhde ei tule olemaan helppo, mutta jos olette löytäneet rakkauden ja toistenne kunnioituksen,pitäkää siitä kiinni.Suomi 24:n keskustelujen/vastausten takia ei kannata lopettaa mitään, jos itse on asiastaan varma.Kuten aikaisemminkin sanottu, kuitenkaan ei kannata olla liian rakkauden sokaisema ja tyhmä.


      • mitä tekis...
        zinzin kirjoitti:

        Pakko on liittyä tähän ketjuun.
        Ensinnäkin, meitä on moneen junaan(jää vähän asemallekin) katsomatta ikään,rotuun tai sukupuoleen.Olen tehnyt aikoinani työn suomalaisesta perheväkivallasta, jossa kävi ilmi,että suomalaiset perhekuvat ovat aikalailla suoraan Eppujen "murheellisten laulujen maasta".

        Suomessa juodaan,hakataan,otetaan velkaa, valehdellaan,petetään yms. yms. Jokainen meistä tietää tuntevansa jonkun näistä mainitsemistani.Miksemme silti yleistä suomalaisia? Olen asunut afrikassa työn takia, toki siellä voi törmätä aivan samoihin asioihin.En kiellä. Kuitenkin niin Suomessa, kuin Afrikassa elää ja on syntynyt myös niitä yksilöitä, jotka elävät ns kunniallista elämää.

        Mieheni on juuri Nigeriasta.Hän asunut vuosia toisessa Euroopan maassa ammattinsa puolesta.Nyt harkitsemme Suomessa asumista yhdessä.Toki kulttuurieroja on, ja niitä tulee koko ajan lisää.Aivan kuin tuli myös suomalaisen miehen kanssa erimielisyyksiä, koska heillä asiat tehty eri lailla.

        Toivotan onnea ja jaksamista kaikille. Suhde ei tule olemaan helppo, mutta jos olette löytäneet rakkauden ja toistenne kunnioituksen,pitäkää siitä kiinni.Suomi 24:n keskustelujen/vastausten takia ei kannata lopettaa mitään, jos itse on asiastaan varma.Kuten aikaisemminkin sanottu, kuitenkaan ei kannata olla liian rakkauden sokaisema ja tyhmä.

        Mäkin oon lueskellu suomalaisesta parisuhdeväkivallasta opintojen puolesta ja kokenu aika rankkaa perheväkivaltaa itsekin lapsena...

        Ja oon asunu afrikassakin ja mulla on poikaystävä eräässä afrikan maassa (ollaan siis vielä melko nuoria). On vaan alkanu näidenkin viestien takia pelottaa.. ku tosta mun poikaystävästä tiiän että se on tosi hauska ja kunnollinen: ei oo yhtään semmonen naistenvikittelijä (semmosiaki afrikkalaisia tunnen useita). Mutta tolla kunnollisuudella on toinen puolensa, puoli jota en oo nähny, mut josta hän on itte kertonu mulle... et esimerkiks tämmönen tilanne: eräät naiset kylästä oli tulleet solvaamaan tän pojan isää (joka tosin on maailman ystävällisin ihminen) niiden kotiovelle ja sit mun poikaystävä ei oo kestäny kattoo vierestä vaan on läimäyttäny avokämmenellä näitä naisia.. mutta ton tarinan perusteella mulle on jääny vähän semmonen olo että tää poika ei pelkää lyödä naisia ts. siinä ei oo hänen mielestä mitään väärää? Tai ainakin ettei osaa verbaalisesti selvittää asioita ni sit nyrkit puhuu... Tosin tätä vikaa on varmaan kyllä monissa suomalaisissa miehissäkin.

        Mun kanssa tosin tää afrikkalainen poikaystäväni ei oo koskaan ollu väkivaltainen yhtään... mut eihän sitä tiiä mitä tuleva sit tois tullessaan, jos on tapumusta väkivaltaisuuteen ja joskus huono impulssikontrolli.. oma (suomalainen) isäni on hyvä esimerkkitapaus siitä mitä iso mies ja vahvat vihantunteet ja kyvyttömyys kontrolloida niitä voivat saada aikaan... en usko itte olevani yhtään väkivaltaan "provosoivaa" tyyppiä jos näin voi sanoa, ainakin nykyään oon hyvä välttään väkivaltaan liukuvia tilanteita, kukaan mun (suomalaisista tai afrikkalaisista) poikaystävistä ei oo ikinä osottanu mua kohtaan mitään väkivaltaisuuden merkkejä, vaikka useilla kavereillani on kokemuksia väkivaltaisesta (suomalaisesta) poikaystävästä.


      • ,,,,,,
        mitä tekis... kirjoitti:

        Mäkin oon lueskellu suomalaisesta parisuhdeväkivallasta opintojen puolesta ja kokenu aika rankkaa perheväkivaltaa itsekin lapsena...

        Ja oon asunu afrikassakin ja mulla on poikaystävä eräässä afrikan maassa (ollaan siis vielä melko nuoria). On vaan alkanu näidenkin viestien takia pelottaa.. ku tosta mun poikaystävästä tiiän että se on tosi hauska ja kunnollinen: ei oo yhtään semmonen naistenvikittelijä (semmosiaki afrikkalaisia tunnen useita). Mutta tolla kunnollisuudella on toinen puolensa, puoli jota en oo nähny, mut josta hän on itte kertonu mulle... et esimerkiks tämmönen tilanne: eräät naiset kylästä oli tulleet solvaamaan tän pojan isää (joka tosin on maailman ystävällisin ihminen) niiden kotiovelle ja sit mun poikaystävä ei oo kestäny kattoo vierestä vaan on läimäyttäny avokämmenellä näitä naisia.. mutta ton tarinan perusteella mulle on jääny vähän semmonen olo että tää poika ei pelkää lyödä naisia ts. siinä ei oo hänen mielestä mitään väärää? Tai ainakin ettei osaa verbaalisesti selvittää asioita ni sit nyrkit puhuu... Tosin tätä vikaa on varmaan kyllä monissa suomalaisissa miehissäkin.

        Mun kanssa tosin tää afrikkalainen poikaystäväni ei oo koskaan ollu väkivaltainen yhtään... mut eihän sitä tiiä mitä tuleva sit tois tullessaan, jos on tapumusta väkivaltaisuuteen ja joskus huono impulssikontrolli.. oma (suomalainen) isäni on hyvä esimerkkitapaus siitä mitä iso mies ja vahvat vihantunteet ja kyvyttömyys kontrolloida niitä voivat saada aikaan... en usko itte olevani yhtään väkivaltaan "provosoivaa" tyyppiä jos näin voi sanoa, ainakin nykyään oon hyvä välttään väkivaltaan liukuvia tilanteita, kukaan mun (suomalaisista tai afrikkalaisista) poikaystävistä ei oo ikinä osottanu mua kohtaan mitään väkivaltaisuuden merkkejä, vaikka useilla kavereillani on kokemuksia väkivaltaisesta (suomalaisesta) poikaystävästä.

        Jos kaveri elää yhteiskunnassa, missä naisten lyöminen on normaali maan tapa ja miehen kunnia-asia. Suomessa naisen lyöjä on lähinnä säälittävä luuseri. Kummassa maassa sinulla on turvallisempi olo?


      • kummassa tahansa
        ,,,,,, kirjoitti:

        Jos kaveri elää yhteiskunnassa, missä naisten lyöminen on normaali maan tapa ja miehen kunnia-asia. Suomessa naisen lyöjä on lähinnä säälittävä luuseri. Kummassa maassa sinulla on turvallisempi olo?

        maassa vääränlaisen miehen kanssa samassa taloudessa voi olla turvaton olo... esimerkiks mä en oo ikinä missään kaduilla, en kehitysmaan slummeissa, en kenenkään miehen kanssa, en missään seurassa en missään tilanteessa oo ikinä pelänny niin paljoa kuin omassa suomalaisessa keskiluokkaisessa kodissani jossa isä oli tosiaan aika kivasti väkivaltainen... eikä sitä tänäpäivänäkään siitä säälittäväks luuseriks leimata koska kukaanhan ei saa koskaan tietää suomessa mitä kodin seinien sisäpuolella tapahtuu.

        Mä luulen että ton afrikkalaisen pojan tapauksessa kyse oli siitä mitä tapahtu pienenä isoveljen (joka siis on kyllä tosi mukava ihminen nykyään) kanssa: mää 8-vuotias sanoin 10-vuotiaalle veljelle pahasti ja sit ku se oli poika yksinkertanen ni löi ku ei muuta osannu... aika monestihan _pikku_pojat tekee tätä etenkin keskenään, aikuisena miehenä samaa kaavaa vaan ei saa jatkaa.

        Ja toinen asia et miks se löi noita naisia tossa tapauksessa oli et ku afrikas perhe ja koti on vähän niinku semmosia kunnia-asioita mitä pitää suojella... ja sit jos ulkopuolelta tulee joku omaan kotiin haukkumaan vaikkapa vanhaa ja puolustuskyvytöntä isää niin poika voi kokea sen tosi nöyryyttävänä tilanteena omaa perhettä ja kotia kohtaan.


      • jauha
        kummassa tahansa kirjoitti:

        maassa vääränlaisen miehen kanssa samassa taloudessa voi olla turvaton olo... esimerkiks mä en oo ikinä missään kaduilla, en kehitysmaan slummeissa, en kenenkään miehen kanssa, en missään seurassa en missään tilanteessa oo ikinä pelänny niin paljoa kuin omassa suomalaisessa keskiluokkaisessa kodissani jossa isä oli tosiaan aika kivasti väkivaltainen... eikä sitä tänäpäivänäkään siitä säälittäväks luuseriks leimata koska kukaanhan ei saa koskaan tietää suomessa mitä kodin seinien sisäpuolella tapahtuu.

        Mä luulen että ton afrikkalaisen pojan tapauksessa kyse oli siitä mitä tapahtu pienenä isoveljen (joka siis on kyllä tosi mukava ihminen nykyään) kanssa: mää 8-vuotias sanoin 10-vuotiaalle veljelle pahasti ja sit ku se oli poika yksinkertanen ni löi ku ei muuta osannu... aika monestihan _pikku_pojat tekee tätä etenkin keskenään, aikuisena miehenä samaa kaavaa vaan ei saa jatkaa.

        Ja toinen asia et miks se löi noita naisia tossa tapauksessa oli et ku afrikas perhe ja koti on vähän niinku semmosia kunnia-asioita mitä pitää suojella... ja sit jos ulkopuolelta tulee joku omaan kotiin haukkumaan vaikkapa vanhaa ja puolustuskyvytöntä isää niin poika voi kokea sen tosi nöyryyttävänä tilanteena omaa perhettä ja kotia kohtaan.

        Miksi jauhat tuosta väkivaltaisesta isästäsi? Oleellista ei ole onko joku väkivaltainen vaan millainen yhteiskunta on ympärillä. Afrikassa nainen on alisteinen miehelle ja naista saa pahoinpidellä, jos on avioliitossa. Suomessa pahoinpitely on rikos, josta aina rangaistaan jos se saatetaan poliisin tietoon.


      • outo juttu
        kummassa tahansa kirjoitti:

        maassa vääränlaisen miehen kanssa samassa taloudessa voi olla turvaton olo... esimerkiks mä en oo ikinä missään kaduilla, en kehitysmaan slummeissa, en kenenkään miehen kanssa, en missään seurassa en missään tilanteessa oo ikinä pelänny niin paljoa kuin omassa suomalaisessa keskiluokkaisessa kodissani jossa isä oli tosiaan aika kivasti väkivaltainen... eikä sitä tänäpäivänäkään siitä säälittäväks luuseriks leimata koska kukaanhan ei saa koskaan tietää suomessa mitä kodin seinien sisäpuolella tapahtuu.

        Mä luulen että ton afrikkalaisen pojan tapauksessa kyse oli siitä mitä tapahtu pienenä isoveljen (joka siis on kyllä tosi mukava ihminen nykyään) kanssa: mää 8-vuotias sanoin 10-vuotiaalle veljelle pahasti ja sit ku se oli poika yksinkertanen ni löi ku ei muuta osannu... aika monestihan _pikku_pojat tekee tätä etenkin keskenään, aikuisena miehenä samaa kaavaa vaan ei saa jatkaa.

        Ja toinen asia et miks se löi noita naisia tossa tapauksessa oli et ku afrikas perhe ja koti on vähän niinku semmosia kunnia-asioita mitä pitää suojella... ja sit jos ulkopuolelta tulee joku omaan kotiin haukkumaan vaikkapa vanhaa ja puolustuskyvytöntä isää niin poika voi kokea sen tosi nöyryyttävänä tilanteena omaa perhettä ja kotia kohtaan.

        olet yksinkertaisesti "a bloody idiot", kuten brittikaverini asian ilmaisisi.

        Suomessa on korruptoitumaton poliisi, joka vie pahoinpitelevän isän linnaan, jos olisitte käyttäneet järkeänne ja soittaneet poliisin. Nigeriassa ei ole näin, varsinkaan muslimien keskuudessa. Siinä on iso ero.

        On vain omaa tyhmyyttänne, jos annoitte isänne piestä teitä. Siitä tässä kai on loppujen lopuksi kysekin, isävihasta. Valkoihoinen heteroisänne oli pahoinpitelevä tyranni(= kaikki valkoihoiset heteromiehet ovat samanlaisia) ja nyt etsit mahdollisimman erilaisen ja isää vähiten muistuttavan miehen itsellesi kostaaksesi.

        Ironia tosin tulee siinä mukaan kuvaan, että juuri afrikkalaisten miesten joukosta todennäköisimmin löytää isäsi kaltaisen pahoinpitelijän.


      • totuuksia suomesta
        outo juttu kirjoitti:

        olet yksinkertaisesti "a bloody idiot", kuten brittikaverini asian ilmaisisi.

        Suomessa on korruptoitumaton poliisi, joka vie pahoinpitelevän isän linnaan, jos olisitte käyttäneet järkeänne ja soittaneet poliisin. Nigeriassa ei ole näin, varsinkaan muslimien keskuudessa. Siinä on iso ero.

        On vain omaa tyhmyyttänne, jos annoitte isänne piestä teitä. Siitä tässä kai on loppujen lopuksi kysekin, isävihasta. Valkoihoinen heteroisänne oli pahoinpitelevä tyranni(= kaikki valkoihoiset heteromiehet ovat samanlaisia) ja nyt etsit mahdollisimman erilaisen ja isää vähiten muistuttavan miehen itsellesi kostaaksesi.

        Ironia tosin tulee siinä mukaan kuvaan, että juuri afrikkalaisten miesten joukosta todennäköisimmin löytää isäsi kaltaisen pahoinpitelijän.

        Itseasiassa suomessa tapahtuva kotipahoinpitely päätyy aniharvoin syyttäjän korviin... Oon opiskellu parisuhdeväkivaltaa (suomessa): asiasta on vaikea mennä kertomaan poliisille, miten voi kertoa että joku jota rakastaa lyö?

        Toisekseen kerron tosta isä-jutusta vaan vertauskuvan vuoksi että kyllä suomessakin osataan. Eikä mulla joskus 8-vuotiaana ollu mahdollisuutta mennä kertomaan asiasta mihinkään: en ollu yhteyksissä poliisiin enkä oisi osannut ollakaan. Kotona tapahtuvan jäljet on helppo peittää ja lapselle uskotella että ei nää jutut muille kuulu.


      • kukaan..
        totuuksia suomesta kirjoitti:

        Itseasiassa suomessa tapahtuva kotipahoinpitely päätyy aniharvoin syyttäjän korviin... Oon opiskellu parisuhdeväkivaltaa (suomessa): asiasta on vaikea mennä kertomaan poliisille, miten voi kertoa että joku jota rakastaa lyö?

        Toisekseen kerron tosta isä-jutusta vaan vertauskuvan vuoksi että kyllä suomessakin osataan. Eikä mulla joskus 8-vuotiaana ollu mahdollisuutta mennä kertomaan asiasta mihinkään: en ollu yhteyksissä poliisiin enkä oisi osannut ollakaan. Kotona tapahtuvan jäljet on helppo peittää ja lapselle uskotella että ei nää jutut muille kuulu.

        kavereistani jota poikakaverit on vetäny turpaan ei oo menny kertomaan tästä poliisille vaan ovat vaan eronneet suhteistaan. Nää on oikeesti vaikeita asioita mennä käräjille riiteleen..


      • mielipiteet
        kukaan.. kirjoitti:

        kavereistani jota poikakaverit on vetäny turpaan ei oo menny kertomaan tästä poliisille vaan ovat vaan eronneet suhteistaan. Nää on oikeesti vaikeita asioita mennä käräjille riiteleen..

        Ja tää vielä: "On vain omaa tyhmyyttänne, jos annoitte isänne piestä teitä. " :D Joo että muistakaa vaan kaikki jota aviomies (suomalainen tai ulkomaalanen) lyö tai joita on lapsena hakattu: omaa tyhmyyttänne oli. Ei pahoinpitelijän vika vaan uhrin vika ja omaa tyhmyyttä, kuinkas muutenkaan.


      • vielä että
        mielipiteet kirjoitti:

        Ja tää vielä: "On vain omaa tyhmyyttänne, jos annoitte isänne piestä teitä. " :D Joo että muistakaa vaan kaikki jota aviomies (suomalainen tai ulkomaalanen) lyö tai joita on lapsena hakattu: omaa tyhmyyttänne oli. Ei pahoinpitelijän vika vaan uhrin vika ja omaa tyhmyyttä, kuinkas muutenkaan.

        mä en kosta ottamalla afrikkalaisen miehen vaan ottamalla myös afrikkalaisen miehen. Mullahan on poikaystäviä tällähetkellä varmaan kuus eikä kukaan arvaa mitään. Että repikää siitä tulevat mustasukkaset vaimon&lastenhakkaajamiehet.


      • zinzin
        ,,,,,, kirjoitti:

        Jos kaveri elää yhteiskunnassa, missä naisten lyöminen on normaali maan tapa ja miehen kunnia-asia. Suomessa naisen lyöjä on lähinnä säälittävä luuseri. Kummassa maassa sinulla on turvallisempi olo?

        No ei se naisen lyöminen ole afrikassakaan hyväksyttävää

        Suurimmalta osalta, jotka yleistävät afrikkalaisten pahuutta yms yms kysyisinkin,että tunnetteko todella yhtään afrikkalaista?tai oletteko ollut afrikassa?
        Perustuuko puheenne oikeasti myös tietoon..kuinka moni voi todella sanoa tuntevansa afrikasta kotoisin olevia vai perustuuko tieto kuulopuheisiin ja kotona opittuihin asioihin??

        Tottakai siellä asuu väkivaltaisia ihmisiä, aivan kuten täällä,mutta myös myös aivan "tavallisia" ihmisiä, josta ette ilman ihon väriä puhuisi näin.


      • Lissu3
        zinzin kirjoitti:

        Pakko on liittyä tähän ketjuun.
        Ensinnäkin, meitä on moneen junaan(jää vähän asemallekin) katsomatta ikään,rotuun tai sukupuoleen.Olen tehnyt aikoinani työn suomalaisesta perheväkivallasta, jossa kävi ilmi,että suomalaiset perhekuvat ovat aikalailla suoraan Eppujen "murheellisten laulujen maasta".

        Suomessa juodaan,hakataan,otetaan velkaa, valehdellaan,petetään yms. yms. Jokainen meistä tietää tuntevansa jonkun näistä mainitsemistani.Miksemme silti yleistä suomalaisia? Olen asunut afrikassa työn takia, toki siellä voi törmätä aivan samoihin asioihin.En kiellä. Kuitenkin niin Suomessa, kuin Afrikassa elää ja on syntynyt myös niitä yksilöitä, jotka elävät ns kunniallista elämää.

        Mieheni on juuri Nigeriasta.Hän asunut vuosia toisessa Euroopan maassa ammattinsa puolesta.Nyt harkitsemme Suomessa asumista yhdessä.Toki kulttuurieroja on, ja niitä tulee koko ajan lisää.Aivan kuin tuli myös suomalaisen miehen kanssa erimielisyyksiä, koska heillä asiat tehty eri lailla.

        Toivotan onnea ja jaksamista kaikille. Suhde ei tule olemaan helppo, mutta jos olette löytäneet rakkauden ja toistenne kunnioituksen,pitäkää siitä kiinni.Suomi 24:n keskustelujen/vastausten takia ei kannata lopettaa mitään, jos itse on asiastaan varma.Kuten aikaisemminkin sanottu, kuitenkaan ei kannata olla liian rakkauden sokaisema ja tyhmä.

        En tiedä mitä tapahtui, mutta eksyin lukemaan tämän palstan viestejä. KOvinkaan paljon ei nigerialaisista miehistä ollut hyvää sanottavaa ja huomasin masentuvani totaallisesti ja epäileväni omaa arvostelukykyäni. Kiitän viestistäsi, se antoi toivoa.

        Tapasin poikaystäväni (joka on siis kotoisin Nigeriasta) ulkomaanvaihdossani puoli vuotta takaperin. Hän opiskeli samassa yliopistossa kanssani ja tutustuimme sitä kautta toisiimme. Nyt olen takaisin Suomessa ja poikaystäväni jatkaa vielä opintojaan puolisen vuotta kunnes valmistuu. Olemme pitäneet tiiviisti yhteyttä ja suhteemme on syventynyt entisestään. Hän on erittäin fiksu ja kunnianhimoinen enkä voisi kuvitella hänestä asioita joita näillä palstoilla on vatvottu. Välillämme on kulttuurieroja, mutta kykenemme keskustelemaan niistä ja pääsemään yhteisymmärrykseen.

        Toivoisin yhteistä tulevaisuutta hänen kanssaan enemmän kuin mitään muuta tällä hetkellä. Totuus on vain se, että juuri näiden asenteiden vuoksi, joita siis täälläkin näkyy olevan, ei tule yhteisestä matkastamme varmastikkaan helppo...mutta uskon sen vahvistavan meitä jos kivisestä tiestä selviämme.

        Haluaisin edetä hänen kanssaan rauhassa, mutta onko niin että se on mahdollista vain viisumien varassa ja sitten se 3kk oleskelulupa, sitten naimisiin tai väkisin raskaaksi mies minut saa? Pöh.


      • Anonyymi
        zinzin kirjoitti:

        Pakko on liittyä tähän ketjuun.
        Ensinnäkin, meitä on moneen junaan(jää vähän asemallekin) katsomatta ikään,rotuun tai sukupuoleen.Olen tehnyt aikoinani työn suomalaisesta perheväkivallasta, jossa kävi ilmi,että suomalaiset perhekuvat ovat aikalailla suoraan Eppujen "murheellisten laulujen maasta".

        Suomessa juodaan,hakataan,otetaan velkaa, valehdellaan,petetään yms. yms. Jokainen meistä tietää tuntevansa jonkun näistä mainitsemistani.Miksemme silti yleistä suomalaisia? Olen asunut afrikassa työn takia, toki siellä voi törmätä aivan samoihin asioihin.En kiellä. Kuitenkin niin Suomessa, kuin Afrikassa elää ja on syntynyt myös niitä yksilöitä, jotka elävät ns kunniallista elämää.

        Mieheni on juuri Nigeriasta.Hän asunut vuosia toisessa Euroopan maassa ammattinsa puolesta.Nyt harkitsemme Suomessa asumista yhdessä.Toki kulttuurieroja on, ja niitä tulee koko ajan lisää.Aivan kuin tuli myös suomalaisen miehen kanssa erimielisyyksiä, koska heillä asiat tehty eri lailla.

        Toivotan onnea ja jaksamista kaikille. Suhde ei tule olemaan helppo, mutta jos olette löytäneet rakkauden ja toistenne kunnioituksen,pitäkää siitä kiinni.Suomi 24:n keskustelujen/vastausten takia ei kannata lopettaa mitään, jos itse on asiastaan varma.Kuten aikaisemminkin sanottu, kuitenkaan ei kannata olla liian rakkauden sokaisema ja tyhmä.

        Suomessa on se ero moniin muihin valtioihin nähden, että suomalainen nainen pääosin avaa suunsa väkivallasta! Esim. Keski-Euroopassa miesten poskiläimäytykset yms on myös melko arkipäivää mutta kukaan ei puhu siitä. Heidän mielestä siinä on jotain hävettävää, luullakseni eivät halua saattaa miehiään huonoon asemaan, vaan esitetään että itsellään on se maailman paras mies ja aina vaan hymyillään vaikka sydän itkee. Sukuni on Saksasta/Italiasta/Ranskasta ja sen jälkeen kun muutin Suomeen, aloin huomaamaan tuon teeskentelyn. Kaikki eteläisemmät sukulaisemme ovat aina yhtä hymyä, ellei joku ole kuollut. Koskaan ei muka ole asiat huonosti. Jos jotain on tapahtunut, kuulemme siitä vuosien päästä, kun asiat on jo käsitelty (esim. oman serkkuni keskenmeno, toisen serkun paha masennus, kuolemanvakava sairaus johon yksi sukulainen lopulta menehtyi..). Olemme suvumme kanssa erittäin läheisiä ja yleensä kaikki asiat kerrotaan heti, mutta ei tällaisia asioita jotka hyydyttäisivät hymyn, ne jätetään kertomatta jotta kaikki pysyvät teeskentelemään että kaikki on hyvin. Tiedän myös että tätini mies pitää tädilleni jöötä läimimällä tätä (heidän poikansa kertoi ja tämä sanoi myös että se on ihan normaalia että muutkin miehet tekee näin) mutta ei ole täti itse koskaan puhunut asiasta vaan ollaan niin rakkautta tulvillaan aina kun esiintyvät ihmisten edessä.


    • Kuukausi tai neljä, ihan vitun lyhyt aika. Kunhan saatte ikää, niin tajuatte miten paljon suhteen alussa toista vedätetään ja esitetään roolia, oli kyseessä sitten nigerialainen, suomalainen tai eskimo.

    • €$@

      "Oleskelupaa hänellä ei vielä ole, viimeinen haastattelu puuttuu."

      Tämä selittääkin nämä:

      "Mies on todella huomaavainen, kiltti, tekee ruokaa, siivoaa ym."

      Oleskelulupa pitäis saada ja onneksi kaltaisiasi tyhmiä suomalaisia naisia on lähiöt pullollaan.

      • joo:)

        Ainakaan oma mieheni ei ole muuttunut miksikään lupansa uusimisen myötä, vaikka sen nyt avioliiton avulla sattuikin uusimaan...
        Ennen hän on uusinut sen työnteolla.
        Hän on edelleen sama ihminen, ja koko ajan oikeastaan parempi ja yrittää enemmään, jotta olisin onnellinen hänen kanssaan. Kaikenlainen ulkona juokseminen sun muu ovat selvästi vähentyneet, kun muutimme yhteen.

        Onhan se ehkä tyhmää mennä naimisiin " hetken mielijohteesta", ja hankkia lapsi, mutta elämä on lyhyt ja kaikki tekevät virheitä. Joskus tämä nopeasti eteneminen ei sittenkään ole virhe, mutta täällä Suomessa kaikki pitäisikin suunnitella minuutintarkasti, jottei vain mikään menisi vikaan.

        Sitten muiden ratkaisuja kauhistellaan ja pyöritellään, kun oma elämä on muka niin täydellistä.


      • *Mary*
        joo:) kirjoitti:

        Ainakaan oma mieheni ei ole muuttunut miksikään lupansa uusimisen myötä, vaikka sen nyt avioliiton avulla sattuikin uusimaan...
        Ennen hän on uusinut sen työnteolla.
        Hän on edelleen sama ihminen, ja koko ajan oikeastaan parempi ja yrittää enemmään, jotta olisin onnellinen hänen kanssaan. Kaikenlainen ulkona juokseminen sun muu ovat selvästi vähentyneet, kun muutimme yhteen.

        Onhan se ehkä tyhmää mennä naimisiin " hetken mielijohteesta", ja hankkia lapsi, mutta elämä on lyhyt ja kaikki tekevät virheitä. Joskus tämä nopeasti eteneminen ei sittenkään ole virhe, mutta täällä Suomessa kaikki pitäisikin suunnitella minuutintarkasti, jottei vain mikään menisi vikaan.

        Sitten muiden ratkaisuja kauhistellaan ja pyöritellään, kun oma elämä on muka niin täydellistä.

        Kiva kuulla myös tällaisia positiivisia kokemuksia :) Onnea vaan teillekkin elämään. Kyllä se niin vaan on että ei se katso väriä, kulttuuria tai ikää voiko olla onnellinen..


      • minuutin tarkka
        joo:) kirjoitti:

        Ainakaan oma mieheni ei ole muuttunut miksikään lupansa uusimisen myötä, vaikka sen nyt avioliiton avulla sattuikin uusimaan...
        Ennen hän on uusinut sen työnteolla.
        Hän on edelleen sama ihminen, ja koko ajan oikeastaan parempi ja yrittää enemmään, jotta olisin onnellinen hänen kanssaan. Kaikenlainen ulkona juokseminen sun muu ovat selvästi vähentyneet, kun muutimme yhteen.

        Onhan se ehkä tyhmää mennä naimisiin " hetken mielijohteesta", ja hankkia lapsi, mutta elämä on lyhyt ja kaikki tekevät virheitä. Joskus tämä nopeasti eteneminen ei sittenkään ole virhe, mutta täällä Suomessa kaikki pitäisikin suunnitella minuutintarkasti, jottei vain mikään menisi vikaan.

        Sitten muiden ratkaisuja kauhistellaan ja pyöritellään, kun oma elämä on muka niin täydellistä.

        Tässä on vastaus :Suomessa kaikki pitää suunnitella minuutin tarkasti , jotta ei vain mikään menisi vikaan .

        Tämä lause todistaa että kaikki eivät voi mennä naimisiin Suomalaisen kanssa.

        Suomessa työelämä on niin agressiivista, tulosta joka päivä.
        Kaikki suunnitellaan minuutin tarkasti.

        Peruskoulun jälkeen nuoren pitää tietää mihin menee jatko opiskelemaan , kaikki pitää tietää minuutin tarkasti.

        Suomessa lapset viedään päiväkotiin aikaisin aamulla minuutin tarkasti.
        Koko yhteiskunta on rakentunut ajatukselle joka on minuutin tarkka.

        Haluan ehdottomasti ulos tästä yhteiskunnasta.
        Haluan nauttia elämästäni.
        Haluan olla elossa.Haluan vielä tuntea jotain.

        Haluan elää pitkään ja olla terve.
        En halua kuolla ennen aikojani.
        Haluan elää vanhukseksi ja nähdä lapsen lapseni.


    • Nigerialaisen vaimo

      Olen ollut Nigerialaisen kanssa naimisissa jo 4v. Alussa miehenikin oli hurmaava ja kohteli kuin kuningatarta, eikös se kosiskelu sellaista yleensä ole. Nyt neljän vuoden jälkeen olen melko yksinäinen suhteessamme, mies on edelleen ns. hyvä aviomies mutta pirun tylsä(alussa ei niin ollut). Meillä on vähänkuin omat elämät, emme juurikaan pidä hauskaa yhdessä(kävimme kyllä juuri iltalenkillä yhdessä). Mies laittoi tänäänkin ruokaa, olen itse siinä hieman laiskempi, ei kyllä juurikaan siivoa enää sotkee vaan. Tosin hän on se joka käy töissä, minä opiskelen ja laiskottelen. Lapsia en ole edes ajatellut tekeväni vaikka mies kovasti tahtoisi...minua ajatus lähinnä yököttää. Suhdetta kovasti kaipaan avioliittoomme muttakun ei mies oikein osaa kommunikoida, heille kun riittää että yhdessä eletään ja saksiä saa kun haluaa. Perheeni rakastaa miestäni. Ja hänen perheensä jumaloi minua, tai ainakin senmukaista kohtelua sain Nigeriassa. Eihän sitä etukäteen voi pää pilvissä tietää polkaseeko paskaan vai kultakaivokseen...se on vaan annettava mennä...ja jos ei onnistu niin sitten ei, sehän on ihan normaalia tässä Suomalaisessa yhteiskunnassa että erotaan. Meillä on vielä toistaiseksi ollut toistemme kanssa niin siedettävät oltavat että emme ole eroa harkinneet mutta tokkopa tätä tämmöstä jaksaa loppuelämäänsä vaikkei sitätiedä jos huomenna loppu tulis mut you know what I mean? Älä katso elämääsi toisten tarjoamien linssien läpi vaan elä ihan itse...ei aina tarvitse onnistua, joskus voi vaan nauttia hetkestä(ja tehdä siitä kaunista). Ja jos huijatuksi tulee niin ei siitä ylipääseminen niin hankalaa ole, opettavaa vaan. Voihan se tuntua nololta mutta so what, se mikä ei tapa, vahvistaa.
      Tokkopa tästä minun kirjotuksesta mitään hyötyä on mutta tulipahan kirjotettua.

      • tollo vaimo

        niin että piti kirjoittaa seksiä eikä saksia... :D


      • ihan vakavasti
        tollo vaimo kirjoitti:

        niin että piti kirjoittaa seksiä eikä saksia... :D

        tämä niksusi tilanne ja pysähdy miettimään.
        Hänelle sinä/joku muu kierroksessa oleva nainen olette ainoa ja potentiaalinen pääsylippu Eurooppaan.

        Voin varmuudella sanoa, että kun aikaa on tästä päivästä kulunut 6 kuukautta eteenpäin olet jommassakummassa tilanteessa:
        1. Olette naimisissa (sinä painostettuna) -> Sulla ÄO 0
        2. Et enää seurustele niksun (ainakaan tämän saman) kanssa ja niksu on taas "vakavassa" suhteessa toisen kanssa. -> Sulla haavoittunut sydän ja itsetunto nollassa jonkun aikaa, kun ajattelet että edes musta ei halua sinua sinun itsesi vuoksi. Voittona voit ajatella kuitenkin viisastuneesi taas pykälän verran.
        Been there seen that!


    • Anonyymi

      Voi voi, vuosien ajalta kokemusta perhe-elämästä Nigerialainen kanssa ja hänen ystävistään. Kunnioitus on hänelle kaikkein tärkeintä ja etten epäile häntä mistään. Valehtelee ummet ja lammet minulle ja kavereilleen. Ei pidä lupauksiaan. Alkuun ylisti maasta taivaaseen ja esitteli kaikille kavereilleen. Pian alkoikin puhua paskaa minusta kaikille aina sen mukaan olinko tarpeeksi tottelevainen vai en. Flirttaili avoimesti muille ja jakoi puhelinnumeroaan naisille. Ollessani raskaana alkoi erolla uhkailu. Mulle selvisi, että oli koko ajan pitäny yhteyttä exänsä kans jonka kans lapsi myös. Kävi aina kaupassa 200 m päässä ja reissu kesti 2 h kun puhui exän kanssa.

      No sitten alkoi tappouhkaukset ja pari kertaa lyönyt. Ei kuitenkaan lyöny usein kun pelkäs oleskeluluvan puolesta. Taloudellisesti käytti hyväkseen. Tuhansia euroja ei koskaan tullut takaisin. Vauva kun syntyi minä maksan kaiken. Tuntuu et se vauva on vaan vallan väline.

      Käynyt monet kerrat treffeillä naisten kanssa mun selkäni takana. Somessa kymmeniä naisia vokotelllut varsinkin jos meillä riitaa. Treffipalstoillekin rekisteröitynyt. Afrikasta välillä etsinyt tyttöystävää, jonka tuoda tänne. Käydessään Nigeriassa oli naisia jotka alkoi viestitellä/ soitella.

      Perhe odottaa että lähetän rahaa heille. Mies rakensi heille talon ja omalle perheelle ei rahaa täällä riitä kun lähettää Afrikkaan.

      Miestä ei kiinnosta muuta kuin puheissa mun hyvinvointi. Raskaana ollessa piti työjuhtanaan ja vielä synnärilläkin piti tulkata hälle puheluja supistusten keskellä.

      Hänen kavereilla monella on vaimo ja lapset Afrikassa ja naiset ei täällä tiedä. Silti tekee lapsia tännekin passin toivossa. Vaimon esittelee tälle suomalaiselle naiselle siskona tai serkkuna. Kun passi ja rahaa hankittu, jää suomalainen kuin nalli kalliolle. Niitä sukulaisiakaan ei kiinnosta kuin raha. Lisäks nuo miehet pettää koko ajan. Mun miehen kaverit halus aina lainata kavereilta asuntoa et voi viedä nää naiset sinne pettääkseen.

    • Anonyymi

      Isoa patukkaa niiltä saa,muuten ovat melkoisia ja pettävät mutta eivät jää kiinni. Minullakin oli Lahdessa nigerialainen jolla Jyväskylässä nainen ja lapsi.

    • Anonyymi

      Sinkkuna on helppoa ja mukavaa, ahdistaa ajatellakaan jotain perhehelvettiä tai että joku ukko ahistelis.

      • Anonyymi

        Jos naimiaisiin niin, semmonen pieni mulkku nen, jolla iso auto ja tuhti lompakko


    • Anonyymi

      joitakin vuosia sitten venäläiset naiset toivat miehiä eniten nigeriasta ja turkista

    • Anonyymi

      tummien isojen bantujen koti on jossakin siellä nigeriassa, sudanissa

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe