Liikunta abdominoplastian

jälkeen

Abdominoplastia tehtiin kuukausi sitten. En ole rohjennut harrastaa muuta liikuntaa kuin kävelyä ja hyötyliikuntaa siivouksen merkeissä. On kyllä tullut nosteltua erinäisiä laatikoita siivouksen yhteydessä. Viikko sitten alkoi tuntua, että josko vatsalihakset olisivat kiinnittyneet. Tukiliiviä pidän yhä, vaikka ohje oli neljä viikkoa ja aion pitää ainakin ensi viikon. Milloin te muut operaation läpikäyneet olette aloittaneet varsinaisen liikunnan esim. kuntosalilla käynnin?

6

685

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leikkaus edessä

Minä tässä pähkään, että mistä niitä liivejä sitten saa? Asun niin pienessä kaupungissa, että ei täällä ole mitään tietoa ainoassa alusasuliikkeessä.

Voiko jostain netistä tilata? Mistä sinä ostit tukiliivisi?

Itse aion myös käyttää tukiliiviä pitkään.

Sori, että mulla ei ollut sulle vastausta. Olisi kuitenkin mukava, jos voisit vastata mun kysymyksiin :)

• sain ostaa

leikkauksen yhteydessä. Aion tosiaan pitää sitä yhteensä 6 viikkoa, vaikka ohje oli vain 4 viikkoa. Näin uskallan paremmin tehdä arjen askareita ja pikkuhiljaa aloittaa liikuntaa. Ehkä tämä on hätävarjelun liioittelua, mutta minulla on taipumusta arpien liikakasvuun (en kyllä tiedä, onko tukiliivillä arpien muodostumiseen mitään merkitystä) ja toki lihasten kiinnityminen on tärkeää.

Tukiliivihän täytyy olla heti leikkauksen jälkeen päällä, se on puettu sinulle nukutuksen aikana.

• nanette1

Miun leikkauksesta on kohta kuusi viikkoa. Olen pyöräillyt ja kävellyt sekä soutulaitteella soutanut. En ole rohjennut vielä alkaa tekemään esim. vatsalihaksia. Tukiliiviä käytin sen nelisen viikkoa.

• ollut tyytyväinen

leikkaustulokseen? Tällä hetkellä ainoa asia (ehkä) harmittaa, etten mennyt aiemmin. No, toki se on taloudellinen kysymys, milloin voi siihen mennä. Eli itse olen todella tyytyväinen. Nyt vain jännityksellä odotan, minkälaiset arvet jää, tällä hetkellä näyttää ok, mutta arpien muodostuminen voi alkaa myöhemmin (leikkauksesta siis kohta 5 viikkoa, olen viestin aloittaja). Minulle ohjeistettiin, että voin aloittaa pyöräilyn vasta elokuun lopulla, tärinä on nimittäin kuulemma pahasta tällaisen leikkauksen jälkeen. Tunnen kyllä olevani aikalailla valmis vaikka mihin, mutta lopputuloksen vuoksi en uskalla vielä kokeilla, ettei tarvitse jälkikäteen katua.

• ex-pömppö
        ollut tyytyväinen kirjoitti:

leikkaustulokseen? Tällä hetkellä ainoa asia (ehkä) harmittaa, etten mennyt aiemmin. No, toki se on taloudellinen kysymys, milloin voi siihen mennä. Eli itse olen todella tyytyväinen. Nyt vain jännityksellä odotan, minkälaiset arvet jää, tällä hetkellä näyttää ok, mutta arpien muodostuminen voi alkaa myöhemmin (leikkauksesta siis kohta 5 viikkoa, olen viestin aloittaja). Minulle ohjeistettiin, että voin aloittaa pyöräilyn vasta elokuun lopulla, tärinä on nimittäin kuulemma pahasta tällaisen leikkauksen jälkeen. Tunnen kyllä olevani aikalailla valmis vaikka mihin, mutta lopputuloksen vuoksi en uskalla vielä kokeilla, ettei tarvitse jälkikäteen katua.

Eikö kukaan tiedä milloin voi aloittaa. Lekurin neuvo 2 kk tuntuu todella pitkältä.

• nanette1
        ollut tyytyväinen kirjoitti:

lopputulokseen. Tänään tein varovasti jo vatsalihasliikkeitä. Miulla oli ohjeet että neljästä kuuteen viikkoon varottava raskaita nostoja ja nyt kun saa nostaa, niin järjellä ajatellen voi tehdä mitä kykenee, tosin jotkut liikkeet on sellaisia, et niitä ei tee mieli tehdä, kun tuntuu epämukavalta. Kipua ei enää ole.
        Miulle sanottiin et kyl sen tietää mitä voi tehdä ja mitä ei...kroppa kertoo, miulle ei kyl tehty rasvaimua lainkaan....en tiedä sit jos se on tehty niin onko sit oltava varovaisempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79