Tämä on tietysti mielipidekysymys, mutta paljonko on kohtuukäyttö hajusteissa?
Montako suihkausta EDT:tä pysyy hienostuneessa mitassa? Ystäväni on alkanut ärsyttämään yltiöpäisellä hajustamisellaan ja seurasin hänen rutiineitaan ennen baariin lähtöä. 3 suihkausta kosketusetäisyydeltä pikkuhousuihin ennen pukemista, normaali roll-on deodorantti, 5 suihkausta pitemmältä etäisyydeltä kaulaan ja rinnuksille, joka toistui vielä ennen taksiin lähtöä.
Määrä on varmaan pienempi työ- ja päiväkäytössä, mutta silti hän tuoksuu kuin Stockan alakerta.
Itse pärjään yleensä yhdelläkin suihkauksella. Eri pullojen pumppumekanismit kuluttavat varmaan kutakuinkin saman määrän ainetta. Onhan se jo hyvänen aika kustannuskysymyskin. Jos suihkutat kaksi kertaa enemmän ainetta, joudut ostamaan tuplamäärän pulloja. Eihän se muutama suihkaus tunnu kustannuksena paljoakaan, mutta maksaisitko mielelläsi tuplamäärän hajusteesta...
Paljonko EDT:tä tulisi käyttää?
3
1254
Vastaukset
- läträtä!
Hajusteissa pitäisi tosiaan olla käyttöohjeet mukana, mutta se ei taitaisi olla valmistajan etu. Yksi tai kaksi suihkausta riittää, ja nekin suihkutetaan ilmaan ja kävellään suihkepöläyksen läpi. Televisiossa näkee juuri tuollaista läträämistä, jota kaverisi harrastaa, mutta ei kaikesta mallia pidä ottaa.
Tuoksun, oli se sitten parfyymi tai vartalosuihke, pitäisi tuntua vasta, kun ollaan kättelyetäisyyttä lähempänä. Puoli pulloa sanelviitosta ryntäillä ei tee vielä Marilyniä.
Minä olen muuten havainnut sen, että kolmi-nelikymppiset miehet käyttävät tuoksuja huomattavasti enemmän kuin ennen. Istun kokouksissa kaiket päivät, ja joskus tekisi mieli huomauttaa läsnäolijoille, että Bossin liemessä kylpeminen ei tee perusinssistä itseään isompaa. - ............
Itse laitan edT:ea kaksi suihkausta yhteen ranteeseen, josta levitän sitä toiseen ranteeseen, kaulalle ja lantioille. Joskus olen kuullut, että jos hajuvesi tuoksuu voimakkaana omaan nenään, sitä on liikaa. Hajuveden ei nimensä vastaisesti kuulu tuoksua kovin pitkälle vaan olla oikeastaan heikosti aistittavavissa lähietäisyydeltä. Riippuu hajuveden laadusta, kuinka voimakkaana tuoksu kestää pidemmän päälle. Jos olen illalla lähdössä jonnekin, laitan toisen "hajuvesi-annostuksen" vielä iltapäivällä.
Riippuu toki ruoksustakin tuo määrä. Monet päivätuoksut ovat neutraalimpia ja heikompia, kuin iltatuoksut. Voimakkaampaa iltatuoksua laitan vain sen yhden kevyen suihkauksen.
Parfyymit tietty ovat asia erikseen. Niitä kuuluu laittaa erittäin vähän. - ...
Itse laitan yleensä 1-2 suihkausta.
Teinitytöillä on tapana läträtä Seppälän tms. halpishajuvesillä, jotka ovat oksettavan hajuisia. Duunissa on loppupäivästä karmea hedari, jos joutuu sniffailemaan jonkun nuoremman työkaverin "kärpäsmyrkkyjä". Vanhemmat rouvat taas suihkuttelevat liikaa raskaita kukkatuoksuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2242926
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1172080Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171691Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141645Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2921509Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471247- 471186
- 1051024
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan56968- 90935