Noita poppareita kun kuolee

HTZA

ja yhä enevässä mitassa kuolee enemmän, 50 luokassa.
Moniko jaksaa enää tirauttaa itkun heidän vuokseen?
En halua osoittaa sormella, mutta vaikka Markku Aro, Taiska tai Matti ja Teppo.
Tirauttaako sitä popparin vuoksi vai siksi että on saman ikäinen? Kauhuissaan.

30

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

Edith Piaf "varasti" minun ideani muistelmista.
      Minäkin ajattelin nimetä ne: "Jumalani, kuinka olen elänyt".
      Ja elänyt olen kuten, madame, Piaf.
      Kaikenlaista mömmöö ja juomaa ja jumalaisia ämmänläyskiä.
      Lähestyvä 60 on minulle täysi yllätys.
      Onnesta en tiedä.

• ainakaan minua

enhän minä niitä edes tunne, muuten kuin musiikin.

• nyt vaan

mutta olet niin ärsyttävän oloinen tyyppi
        että huh...

• HTZA
        nyt vaan kirjoitti:

mutta olet niin ärsyttävän oloinen tyyppi
        että huh...

Mutta minusta on mukavaa että ihanat ihmiset vastaavat/kiukuttelevat minulle.
        Ja ei sinun tarvitse, koskaan, pyytää mitään anteeksi.
        Tämä on keskustelupalsta vanhoille ukoille ja ämmille.
        Mutta minä olen ihan ihana ihminen, 60-lukulainen hippi, joka on jo ,vähän, vanhentunut. Ruumis on 60v. mutta sielu 18v. Ja niin käy sinullekin.
        Anteeksi, mutta minusta on kiva olla ärsyttävä.
        Kiukuttele ja ärsytä takaisin niin minä viiihdyn.
        Ystäväsi
        H.

• handek

Minulla soi muusikoista vai Leskisen jussi, juankoskelta.
      - Pastori liehuvatukkainen
      voisit sääntöjä pikkasen vilkasta...
      - Pastori tukehtui öylättiin
      - Kohta jo kirstua höylättiin...

Tähän ei pysty kuin Eino-Leino, Joensuusta hänkin.

• RIMMIR

Mainitsemasi artistit eivä kyyneliin saakka kosketa minua henkilökohtaisesti.

Yksi ja toinenkin kyynel vierähtää varmastikin kun Steve Tyler, Mick Jagger, Ozzy O, Rod Stewart poistuvat sitten aikanaan keskuudestamme.

• Ulkokultaisia

Jonkun ulkomaanelävän ja pillipiiparin tähden vuodatatte krokotiilin kyyneleitä,omat vaivaiset laitoksissaan ja omaisenne unohdettuina ei teitä hetkahduta.

• seuraame

uuden sujupolven tuloa :)

• G.J.

että et ymmärrä kyynlten ja surun problematiikkaa. Kyynel vierähtää silloin kun tapahtuma esim. kuolema koskettaa oman sieluni surujen kannelta ja vain silloin.

• HTZA

Minulla ei ole sieluni surun kannelta.
        Äitini haudan kävin hoitamassa. Siellä on isä ja sisko, samassa mullassa.
        Annoin kastelukannun sataa ja juttelin heille kaikille.
        En suruissani, vaan juttelin vanhoista muistoista.
        Tunsin itseni iloiseksi.

• G.J.
        HTZA kirjoitti:

Minulla ei ole sieluni surun kannelta.
        Äitini haudan kävin hoitamassa. Siellä on isä ja sisko, samassa mullassa.
        Annoin kastelukannun sataa ja juttelin heille kaikille.
        En suruissani, vaan juttelin vanhoista muistoista.
        Tunsin itseni iloiseksi.

(ikivanhan) mukaan olisit varsin mielenkiintoinen peilistä katsoja.

• HTZA

Duunin tytöt lukivat minulle Iltalehdestä.
        (Ne aina lukee ja toivoo, olen jotain luvannut)
        Sinä olet Iltalehden horoskoopin unelmani, ainakin tänään,

• G.J.
        HTZA kirjoitti:

Duunin tytöt lukivat minulle Iltalehdestä.
        (Ne aina lukee ja toivoo, olen jotain luvannut)
        Sinä olet Iltalehden horoskoopin unelmani, ainakin tänään,

niissäkään tolkkua.

• tirauta yhtikäs mitään pelkän iän vuoksi, hei haloo! What a question? You clever!

• kulkijantähti

popparin enkä hänen ikänsä vuoksi, koska en tunne heitä lähemmin.
      Tämän ikäisten kuolinilmoituksia on lehdissä jatkuvasti, ei ole mikään
      ihme, jos siihen joku popparikin mukaan mahtuu.

• ei kerro

aikeistaan. on kylmä kaveri. sinun täytyy muistaa että puhuit nyt oikeista ihmisitä.
      Aika tökeröä. Tyhmä sä oot.

• HTZA

Ja siellä on merkintä minustakin.
        Ja minäkin olen oikea ihminen.
        Ja noutaja vie, aikanaan, niin fiksut, ja tyhmät ja laulajat.
        Ainoastaan huipputaiteilijat jäävät elämään, virtuaalisesti.
        Tavallinen ihminen kuolee kahdesti:
        Ensin palamalla tai maatumalla, ja sitten toisen kerran, kun kukaan ei enää tunnista häntä valokuvasta/videosta tms.
        Tämänpäivän ihminen jää kyllä ikuisesti maailmanlaajuiseen tietoverkkoon, useimmat ihan naamallaankin, mutta 1000v. eteenpäin, jos joku sattumalta osuu kuukelilla jonkun naamaan niin siinähän ihmettelee... Komea kundi, kukahan tuokin oli?

• muuttuva maailma
        HTZA kirjoitti:

Ja siellä on merkintä minustakin.
        Ja minäkin olen oikea ihminen.
        Ja noutaja vie, aikanaan, niin fiksut, ja tyhmät ja laulajat.
        Ainoastaan huipputaiteilijat jäävät elämään, virtuaalisesti.
        Tavallinen ihminen kuolee kahdesti:
        Ensin palamalla tai maatumalla, ja sitten toisen kerran, kun kukaan ei enää tunnista häntä valokuvasta/videosta tms.
        Tämänpäivän ihminen jää kyllä ikuisesti maailmanlaajuiseen tietoverkkoon, useimmat ihan naamallaankin, mutta 1000v. eteenpäin, jos joku sattumalta osuu kuukelilla jonkun naamaan niin siinähän ihmettelee... Komea kundi, kukahan tuokin oli?

kautta historian ollut noin;) Me vain unohdamme oman historiamme ja juuremme tänäpäivänä kovin helposti. Koska, saamme asiat helpommin....ehkä? Elämämme nopeammalla syklillä ehkä... Siksi emme ajattele tätäkään asiaa noin syvällisesti. Totta skrivasit.

t.Pimu

• HTZA
        muuttuva maailma kirjoitti:

kautta historian ollut noin;) Me vain unohdamme oman historiamme ja juuremme tänäpäivänä kovin helposti. Koska, saamme asiat helpommin....ehkä? Elämämme nopeammalla syklillä ehkä... Siksi emme ajattele tätäkään asiaa noin syvällisesti. Totta skrivasit.

t.Pimu

jo ajattelin asiaa, jo ennen tietokoneaikaa.
        Unelmoin mielessäni jotain arkistoa joka ottaisi kaikenlaisen "proosan" vastaan.
        Ihan huonon ja surkeankin, mutta sellaisen joka kertoisi kirjoittajasta jotain.
        Useimmiten ne olisivat, varmaan, pöytälaatikkorunoja tai kirjoituksia. Niiden rekisteröinti ja luovutus arkistolle olisi pakollista perunkirjoituksissa.
        Näin jäisivät kaikki ihmiset ainakin johonkin talteen.
        Pashankos väliä sillä ihmiskunnalle tai tieteellisille tutkimuksille on, mutta tulisi itselle kiva fiilis: En jää ihan unhoon, minäkään.

Oikolukiessani tätä sepustusta tuli yksi asia mieleen:
        Taidanpa kirjoitella tänne, itsestäni, juuri siksi!!
        H.

• muuttuva maailma
        HTZA kirjoitti:

jo ajattelin asiaa, jo ennen tietokoneaikaa.
        Unelmoin mielessäni jotain arkistoa joka ottaisi kaikenlaisen "proosan" vastaan.
        Ihan huonon ja surkeankin, mutta sellaisen joka kertoisi kirjoittajasta jotain.
        Useimmiten ne olisivat, varmaan, pöytälaatikkorunoja tai kirjoituksia. Niiden rekisteröinti ja luovutus arkistolle olisi pakollista perunkirjoituksissa.
        Näin jäisivät kaikki ihmiset ainakin johonkin talteen.
        Pashankos väliä sillä ihmiskunnalle tai tieteellisille tutkimuksille on, mutta tulisi itselle kiva fiilis: En jää ihan unhoon, minäkään.

Oikolukiessani tätä sepustusta tuli yksi asia mieleen:
        Taidanpa kirjoitella tänne, itsestäni, juuri siksi!!
        H.

mitkä ihan oikeesti haluaa taltioida ja taltioi just ihmisten arkea, kaikkee mikä siihen liittyy...erilaisii sivistysjärjestöjä ja historian dokumentoijia. Ne just haluu kuvauksia ja ihmisten arjesta/juhlasta kertovia juttuja...ihmisten itsensä skrivaamana.

Tartosta mäkin otin yhdestä muurista sellaisen ohkaisen kivenpalan mukaani...jotenkin tuli sellainen fiilis että, juuri siinä kivenpalassa oli paljon jotakin mitä se oli kokenut ja nähnyt;;)) Funtsi vähä...siis kivenpala...no, jooh...lupa olla höhlä. Mut jos mä olisin sinä hetkenä kertonu mitä ajattelen mun miehelle...nii.;)..sit mä ajattelin et mitä turhaan, ei se oli snaijjanut sitä juttuu kumminskaa...ja mua vaan olis itseäni harmittanut... No nyt toi "kivi" on tossa fönsterin pokassa...

t.Pimu

• HTZA

mitkä ihan oikeesti haluaa taltioida ja taltioi just ihmisten arkea, kaikkee mikä siihen liittyy...erilaisii sivistysjärjestöjä ja historian dokumentoijia. Ne just haluu kuvauksia ja ihmisten arjesta/juhlasta kertovia juttuja...ihmisten itsensä skrivaamana.

Tartosta mäkin otin yhdestä muurista sellaisen ohkaisen kivenpalan mukaani...jotenkin tuli sellainen fiilis että, juuri siinä kivenpalassa oli paljon jotakin mitä se oli kokenut ja nähnyt;;)) Funtsi vähä...siis kivenpala...no, jooh...lupa olla höhlä. Mut jos mä olisin sinä hetkenä kertonu mitä ajattelen mun miehelle...nii.;)..sit mä ajattelin et mitä turhaan, ei se oli snaijjanut sitä juttuu kumminskaa...ja mua vaan olis itseäni harmittanut... No nyt toi "kivi" on tossa fönsterin pokassa...

t.Pimu

Ja en minä enää funtsi asiaa, homma on jo hanskassa joiltain osin.
        Toi perunkirjoitusjuttu pitäisi vielä saada pakolliseksi.
        Kreikassa ovat viranomaiset alkaneet pitämään Blondeja friiduja, ainakin, vähän vaarallisena. Viisaita kun ovat.
        Niitä kun luuhaa siellä miljoonittain, jos lasketaan ukot mukaan.
        Ja jos jokainen niistä ottaa Pradan laukkuunsa palan kiveä niin ei siellä kohta ole kun tuulen huuhtomia Lampaan pyllyjä.
        Nehän haluaa nyt Englannista takaisin, aikanaan ryöstettyjä, kivenpalasia.
        Eikö vain?

• muuttuva maailma
        HTZA kirjoitti:

Ja en minä enää funtsi asiaa, homma on jo hanskassa joiltain osin.
        Toi perunkirjoitusjuttu pitäisi vielä saada pakolliseksi.
        Kreikassa ovat viranomaiset alkaneet pitämään Blondeja friiduja, ainakin, vähän vaarallisena. Viisaita kun ovat.
        Niitä kun luuhaa siellä miljoonittain, jos lasketaan ukot mukaan.
        Ja jos jokainen niistä ottaa Pradan laukkuunsa palan kiveä niin ei siellä kohta ole kun tuulen huuhtomia Lampaan pyllyjä.
        Nehän haluaa nyt Englannista takaisin, aikanaan ryöstettyjä, kivenpalasia.
        Eikö vain?

noista Kreikan kivistä ei tietoa. Mut, nää Viron kivet nii ne tosi harvinaisia, koska ovat peräisin tietyltä alueelta Virosta ja ovat monien miljoonien vuosikausien aikasyntyneet kerroksittain erään laajuisena laattaesiintymänä.....ei esiinny muualla Euroopassa. Fiksuna friiduna turvasin näin eläkepäivieni varalle palan Viron arvokasta maaperää....tämä harmaakivi on usein käyetty rakennusaine Viron kerrostaloissa sun muissa...kohteissa:) Minä olen Hatsa tosi järkevä...uskotko? Ennakoin näin tulevaa maailmalaajuista talouden muutosta....talouslamasta ei koskaan tiedä....milloin iskee;))

t.Pimu

• Oli se sitten poppari tai tuntematon, samalla tavalla tunnen empatiaa ihmistä kohti.

Ja jokaisen kauniin laulun tekijän, tai esittäjän kuolema koskettaa minua erityisesti, koska jos hän on osannut tehdä/sanoittaa/säveltää/esittää musiikkia minua koskettaen, on hän silloin tuntenut kuin minä ja se on sielujen sympatiaa. Näitä on kyllä harvassa.

Itkenkö, ehkäpä kuitenkin itsekkäistä syistä, koska en enää koskaan saa kuulla mitään uutta, minua koskevaa, häneltä?

• kawe

noin minäkin luonnehtisin. Lyriikka, musiikkiin yhdistettynä esim. jossain sopivassa tilanteessa jää mieleen ja jonkin tason samaistuminen voi herättää tunteita, eri tasolla kuin läheisempien ihmisten kuollessa.

• HTZA
        kawe kirjoitti:

noin minäkin luonnehtisin. Lyriikka, musiikkiin yhdistettynä esim. jossain sopivassa tilanteessa jää mieleen ja jonkin tason samaistuminen voi herättää tunteita, eri tasolla kuin läheisempien ihmisten kuollessa.

Niin minä ja miljoona muuta, olemme, pieneltä osalta, vaikuttaneet, vaikkapa siihen, mitä nenänne edessä on.
        Siinä on näyttö, näppäimistö, hiiri ja jossain itse tietokone. Ja ohjelmisto jota on mukava käyttää, netti ja hakukone, modeemi ja jossakin keskustietokone joka on yhteydessä toiseen keskukoneeseen joka on yhteydessä kaikkiin maailman tietokoneisiin.

Tirauttasitteko minun vuokseni?
        Saisiko jokainen näpäytys näppäimistöllä kyyneleet vuotamaan?
        Olisiko kosketuksenne hiireen, jotenkin hellempi?

• muuttuva maailma
        HTZA kirjoitti:

Niin minä ja miljoona muuta, olemme, pieneltä osalta, vaikuttaneet, vaikkapa siihen, mitä nenänne edessä on.
        Siinä on näyttö, näppäimistö, hiiri ja jossain itse tietokone. Ja ohjelmisto jota on mukava käyttää, netti ja hakukone, modeemi ja jossakin keskustietokone joka on yhteydessä toiseen keskukoneeseen joka on yhteydessä kaikkiin maailman tietokoneisiin.

Tirauttasitteko minun vuokseni?
        Saisiko jokainen näpäytys näppäimistöllä kyyneleet vuotamaan?
        Olisiko kosketuksenne hiireen, jotenkin hellempi?

muistan minäkin kuika 80-luvun alussa. ATK-operaattorit ja ATK-päälliköit tulivat rintarottingilla Vakuutusalalle. No. hyvää siinä muutoksessa oli se että kaikki rutiinilaskeminen joka ennen työllisti 200 naista lähes täysin. Niin meillekin ylpeenä luvattiin että, kun tämä ATK sitten helpottaa manuaalisen työn määrää.....mutta ajatelleempa nyt tätä päivää. Ketä tämä ATK on eniten työllistänyt? ATK- Insinöörejä.
        Työpaikat menivät ainakin täällä Stadissa. Samoin kävi Pankkimaailmassa. Ok. Kehitystä pitää tukea. Mutta jos ajatellaan kuinka nopeasti tämä muutos Suomalaisessa yhteiskunnassa sitten tapahtui ja oliko lopputulos se mihin pyrittiin. Vastaan omalta pieneltä osaltani että mielestäni EI. Tiedonsiirotoon ja välitykseen riitti ennenkin yksinkertaisemmat manuaaliset välineet. Ja maailma pyöri. Työ saatiin tehtyä, ihmiset työllistettyä.

Jos, teollisenyhteiskunnan muutokseen meni agraariyhteiskunnasta teolliseen yhteiskuntaan about 100v. Ihmiset ehtivät sopeutua muutokseen koska, muutosvauhti yhteiskunnassa oli tarpeeksi hidas. Mutta kun teollisenyhteiskunnan rakennemuutoksesta ATK- yhteiskunnaksi (enää ei tulla ilman toimeen) meni vajaat 30v. Rakennemuutos Vei näinollen enemmän työpaikkoja kuin kehitti niitä. Tosin on sanottava että, toisaalta moni tieteen ala tästä muutoksesta myös hyötyi. Ajatellen nyt vaikka merenkulkua. Isot valtamerilaivat ei niin helposti ajaudu kareille. Mutta. Voidaanko kehityksen suuntaa enää hidastaa saati muuttaa, jos ajatellaan vaikka energiapoliittisikysymyksiä yksin jotka, vaikuttavat taas ympäristö- ja työllisyyspolitiikkaan täällä Euroopassa, Suomessamme ja koko maailmassa? No...Ehkä on aika laittaa pesukone päälle...ja rentoutua ottamalla paukku Virolaista jälkiruokaviiniä joka on terästetetty kirskkavodkalla ja keskityttävä kuuntelemaan musiikkia...;))

Tsau; taas Muruseni

t.Pimu

• HTZA

muistan minäkin kuika 80-luvun alussa. ATK-operaattorit ja ATK-päälliköit tulivat rintarottingilla Vakuutusalalle. No. hyvää siinä muutoksessa oli se että kaikki rutiinilaskeminen joka ennen työllisti 200 naista lähes täysin. Niin meillekin ylpeenä luvattiin että, kun tämä ATK sitten helpottaa manuaalisen työn määrää.....mutta ajatelleempa nyt tätä päivää. Ketä tämä ATK on eniten työllistänyt? ATK- Insinöörejä.
        Työpaikat menivät ainakin täällä Stadissa. Samoin kävi Pankkimaailmassa. Ok. Kehitystä pitää tukea. Mutta jos ajatellaan kuinka nopeasti tämä muutos Suomalaisessa yhteiskunnassa sitten tapahtui ja oliko lopputulos se mihin pyrittiin. Vastaan omalta pieneltä osaltani että mielestäni EI. Tiedonsiirotoon ja välitykseen riitti ennenkin yksinkertaisemmat manuaaliset välineet. Ja maailma pyöri. Työ saatiin tehtyä, ihmiset työllistettyä.

Jos, teollisenyhteiskunnan muutokseen meni agraariyhteiskunnasta teolliseen yhteiskuntaan about 100v. Ihmiset ehtivät sopeutua muutokseen koska, muutosvauhti yhteiskunnassa oli tarpeeksi hidas. Mutta kun teollisenyhteiskunnan rakennemuutoksesta ATK- yhteiskunnaksi (enää ei tulla ilman toimeen) meni vajaat 30v. Rakennemuutos Vei näinollen enemmän työpaikkoja kuin kehitti niitä. Tosin on sanottava että, toisaalta moni tieteen ala tästä muutoksesta myös hyötyi. Ajatellen nyt vaikka merenkulkua. Isot valtamerilaivat ei niin helposti ajaudu kareille. Mutta. Voidaanko kehityksen suuntaa enää hidastaa saati muuttaa, jos ajatellaan vaikka energiapoliittisikysymyksiä yksin jotka, vaikuttavat taas ympäristö- ja työllisyyspolitiikkaan täällä Euroopassa, Suomessamme ja koko maailmassa? No...Ehkä on aika laittaa pesukone päälle...ja rentoutua ottamalla paukku Virolaista jälkiruokaviiniä joka on terästetetty kirskkavodkalla ja keskityttävä kuuntelemaan musiikkia...;))

Tsau; taas Muruseni

t.Pimu

Tuon vuodatuksen jälkeen...
        Tirautatko jos minä kuolen?
        Sen vuoksi että olen jotakin luonut, vai sen takia että olen komea, fiksu ja filmaattinen, paskiainen.

• muuttunut maailma
        HTZA kirjoitti:

Tuon vuodatuksen jälkeen...
        Tirautatko jos minä kuolen?
        Sen vuoksi että olen jotakin luonut, vai sen takia että olen komea, fiksu ja filmaattinen, paskiainen.

tirautan vain Sinun vuoksesi, koska olet komea, fiksu ja flimaattinen. Ja tykkäät kuitenskii siitä että, saat Pimulta pusun. En sen vuoksi mitä olet luonut. Saat anteeksi. Olkoon menneksi tämän kerran...nooh....ei Pimu nyt niin kova gimma ettei antaisi Hatsalle anteeksi...köh..mutta et sitte kerro muille. Lupaa.

t.Pimu

• mainitsemasi tuskin saavat kyyneliin asti,mutta haikeatahan se olisi.Juicen ja Kirkan kuolema kyllä kosketti.

Enempi suren kyllä ulkomaalaisten artistien poismenoa.Jackson oli yksi niistä...

• Meriläinen

kuollutta vai sitä mitä itse menettää.
      Kuolleella on hyvä olla rajan tuolla puolen, näin uskon ja minä itken täällä sitä mitä olisin vielä voinut tehdä.
      Olisi pitänyt enemmän olla ja jaksaa.
      Viimeistä päivää kun tavattiin mietin, miksi en silloin tajunnut että se voi olla viimeinen.
      Menetettyjä sanoja menetettyjä tekoja, toisaalta sanottuja sanoja. Miksi? Miksi?
      Ja miksi?
      Viekää kukkia rakkaillennen kun he ovat elossa, eivät kaipaa itkujanne ja läheisyyttä enää haudassa vaan juuri nyt elossa ollessaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      188
      1305
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      842
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      50
      711
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      609
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      590
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      564
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      560
    Aihe