Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mineraalimeikit

liljak

Eli millaisia kokemuksia teillä on mineraalimeikeistä? Mitä merkkejä olet käyttänyt ja mitä suosittelet? Mistä ostat meikit ja paljonko maksaa? Kuinka kauan mineraalimeikki purkki kestää ja millaisella käytöllä? Onko ihon kunto parantunut? Minkälainen peittävyys esim. jos on finni? Tuntuuko luonnolliselta päällä? Eli tarkoitan nyt täysin puhtaita mineraalimeikkejä, en siis Lumenen, L'orealin, IsaDoran "feikki" mineraaleja. Iso KIITOS vastauksista!

38

7773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyttäjä

      Mulla on ollut esim. Bare Mineralsin tuotteita. Todella hyviä, iho tykkää paljon, kestävät päiväittäiskäytössä useampia kuukausia.

      Jos on finni, niin sitten kantsii vetää ihan perinteistä peitevoidetta juuri siihen kohtaan. Eihän sellaista kukaan millään meikkivoiteella muutenkaan peitä.

      Mineraalimeikit ei mun mielestä sovi ihmisille, joilla on huono iho, vaan kyllä pitää olla iho perushyvässä kunnossa. Eli peittävyys ei ole peittävimpien meikkivoiteiden tasoa. Toisaalta iho paranee äkkiä kun käyttää mineraalimeikkejä eikä raskasta ja ihohuokosia tukkivaa meikkivoidetta. Eli kannattaa ainakin kokeilla. Mä ainakin uskon, että monien iho-ongelmien syy on liian raskas maski. Nykyään käytän vaan mineraali"puuteria" ja aurinkopuuteria iholle, sitten luomiväriä, ripsaria, kajalia, huulipunaa ym. fiiliksen mukaan. :)

    • Mineraaleja

      Mä olen käyttänyt Lily Loloa, Everyday Mineralsia, Lauressia, Pure Luxia, Lumierea sekä Signature Mineralsia. Nämä kaikki ovat ns. puhtaita mineraalimeikkejä ja niitä saa vain netistä tilaamalla. Kaikilta pystyy tilaamaan samplekokoja, joiden perusteella voi valita oikeat sävyt. Samplet maksavat n. 1-2 dollaria kappaleelta, joiltakin saa samplepaketin pelkkien postituskulujen hinnalla.

      Parhaat foundationit on ehdottomasti mun mielestä Everyday Mineralsilla. Niistä löytyy neljää eri koostumusta matasta kuultavampiin ja niiden peittävyyskin on eri, joten niillä saa juuri sellaisen pohjan kuin haluaa. Everyday Mineralsilla on myös mielestäni parhaat concealerit. Eli pohjan teet foundationilla ja näpyt, tummat silmänaluset jne. peität peiteaineella eli concealerilla, ihan niinkuin normi meikeilläkin. Everydaylta löytyy myös hyviä valokynän korvikkeita, eli valoa heijastavia peiteaineita. Lumierelta löysin parhaat aurinkopuuterit, Lily Lololta hyviä poskipunia, Lauressilta ihanan kuultopuuterin ja Signature Mineralsilta viimeistelypuuterin. Everydayn poskipunat ovat myöskin hyviä. Kaikkien tuotteiden sävyjä pystyy helposti sekoittamaan keskenään, mäkin sekoitan kahdesta peiteaineesta juuri itselleni sopivan sävyn. Sama koskee pohjia, poskipunia, aurinkopuutereita jne. Mineraalimeikkipurkit ovat hyvinkin riittoisia. Yksi purkki foundationia kestää mulla jokapäiväisessä käytössä kuukausia, joillakin yksi purkki saattaa kestää vuosia. Peiteaineista samplekokokin riittää vuodeksi, sillä sitä tarvitaan todella pieni määrä. Muutenkin mineraalimeikkejä tarvitsee käyttää hyvin pieni määrä kerrallaan. Hyvän kabukin avulla pohjasta saa tehtyä todella tasaisen ja peittävänkin niin halutessaan.

    • Mine

      tilasin suomalaisesta yrityksestä www.ethnic-cosmetics.fi Da vinci merkkisiä mineraalimeikkejä ja täytyy sanoa että olen ollut todella tyytyväinen. Hinnat oli edulliset ja toimitus tosi nopea. Sieltä tuli lasku sähköpostiin minkä maksettuani sain tuotteet heti. Sielä on plogigin jos haluu kattoo vinkkejä meikkaamiseen. Aijon käyttää jatkossakin.

      • lili marlene

        Olen päätynyt siihen että, käytän vaan yhden sarjan meikkejä jotta ne sopii varmaan koostumukseltaan yhteen. Nyt olen Youngbloodia käyttänyt jo pari vuotta, enkä pois vaihtaisi. Itselläni on hormooni näppyjä kerran kuussa ja mielestäni pelkkä mineraali meikki finnin päälle tuputtamalla on paras peitto ei tarvitse peitepuikkoja ja väri on sama kun koko kasvoillakin. Ekan kerran tilasin tuotteni netistä www.kauneushoitolainkeri.fi ja palvelu oli erinomaista. Sain sähköpostikysymyksiini vastauksen samana iltana ja tavarat oli minulla 2päivän päästä ja paketissa oli lasku mukana.
        Yksi mineraalimeikki purkki kestää minulla n.8-9kk mutta siitä sipaisee kai joskus myös 13v. tyttäreni joten voi ehkä kestää vuodenkin ilman "pikku rosvoja". Kabuki siveltimestä olen samaa mieltä kun edelläkin. Se kannattaa ehdottomasti ostaa.


      • Herkkä hipiä
        lili marlene kirjoitti:

        Olen päätynyt siihen että, käytän vaan yhden sarjan meikkejä jotta ne sopii varmaan koostumukseltaan yhteen. Nyt olen Youngbloodia käyttänyt jo pari vuotta, enkä pois vaihtaisi. Itselläni on hormooni näppyjä kerran kuussa ja mielestäni pelkkä mineraali meikki finnin päälle tuputtamalla on paras peitto ei tarvitse peitepuikkoja ja väri on sama kun koko kasvoillakin. Ekan kerran tilasin tuotteni netistä www.kauneushoitolainkeri.fi ja palvelu oli erinomaista. Sain sähköpostikysymyksiini vastauksen samana iltana ja tavarat oli minulla 2päivän päästä ja paketissa oli lasku mukana.
        Yksi mineraalimeikki purkki kestää minulla n.8-9kk mutta siitä sipaisee kai joskus myös 13v. tyttäreni joten voi ehkä kestää vuodenkin ilman "pikku rosvoja". Kabuki siveltimestä olen samaa mieltä kun edelläkin. Se kannattaa ehdottomasti ostaa.

        Olen ollut iloisesti yllättynyt miten riittoisa tuo Youngbloodin meikki on ollut, olen käyttänyt sitä reilusti yli vuoden.
        Huulipunat on myös aivan ihania, nyt lemppari värini on Casablanca.
        Suosittelen ilman muuta mineraalimeikkejä en itse enää halua muuta käyttää.


      • Avonitar

        Kävin kurkistamassa ko. sivuja ja edullisia meikkejä todellakin oli, tuli nyt kokeilessa tilattua mineraalipuuterin et millainen on käytännössä. Sekä lähetin heille pdf-kopion laskusta ja puolen tunnin sisällä tuli viesti että tilaus on lähetetty, näin nopeutti liitetiedosto tilaustani. Kiitos muuten linkistä vielä kerran. =)


      • ...
        Avonitar kirjoitti:

        Kävin kurkistamassa ko. sivuja ja edullisia meikkejä todellakin oli, tuli nyt kokeilessa tilattua mineraalipuuterin et millainen on käytännössä. Sekä lähetin heille pdf-kopion laskusta ja puolen tunnin sisällä tuli viesti että tilaus on lähetetty, näin nopeutti liitetiedosto tilaustani. Kiitos muuten linkistä vielä kerran. =)

        Minulla on ongelmana hyvinkin punainen naama ja usein. Eli melkein kaikki asiat saavat mut punastumaan, eikä se ole vaan mitä pientä punastumista vaan koko naama on aivan tulipunainen ja se on erittäin noloa! Kokeilin kerran mineraalimeikkiä nimeltä bella pierre (tai jotain sinne päin kun en aivan muista) ja se peitti todella hyvin mun punaisuuden. Eli siis se auttoi todella hyvin mut sitä vaan kun ei vielä suomesta saa ja tahtoisin ihan vähän halvempaakin. Eli mikä oikeesti pitäis punaisuuden pois? Kun ei viitsis turhaan ostaa kalliita meikkejä kun ei ole turhaan rahaa tuhlata..


      • on tehokas
        ... kirjoitti:

        Minulla on ongelmana hyvinkin punainen naama ja usein. Eli melkein kaikki asiat saavat mut punastumaan, eikä se ole vaan mitä pientä punastumista vaan koko naama on aivan tulipunainen ja se on erittäin noloa! Kokeilin kerran mineraalimeikkiä nimeltä bella pierre (tai jotain sinne päin kun en aivan muista) ja se peitti todella hyvin mun punaisuuden. Eli siis se auttoi todella hyvin mut sitä vaan kun ei vielä suomesta saa ja tahtoisin ihan vähän halvempaakin. Eli mikä oikeesti pitäis punaisuuden pois? Kun ei viitsis turhaan ostaa kalliita meikkejä kun ei ole turhaan rahaa tuhlata..

        Osalla mineraalimeikkisarjoista on ainakin punaisuuden neutralointiin tarkoitettuja vaaleanvihertäviä peiteaineita. Itsellä on Everyday Mineralsin vastaava ja ainakin punaiset näpyt ja poskien/nenän punoituksen peittää tehokkaasti. Peiteainetta levitetään hyvin ohuesti ongelma-alueille ja päälle ohuelti meikkipohjaa normaalisti. Tuolla saa mielestäni tehokkaammin punoituksen peitettyä kuin pakkeloimalla paljon pelkkää pohjaa kasvoille. On kuitenkin varottava yliannostusta, sillä muuten naama vihertää...


      • ..
        on tehokas kirjoitti:

        Osalla mineraalimeikkisarjoista on ainakin punaisuuden neutralointiin tarkoitettuja vaaleanvihertäviä peiteaineita. Itsellä on Everyday Mineralsin vastaava ja ainakin punaiset näpyt ja poskien/nenän punoituksen peittää tehokkaasti. Peiteainetta levitetään hyvin ohuesti ongelma-alueille ja päälle ohuelti meikkipohjaa normaalisti. Tuolla saa mielestäni tehokkaammin punoituksen peitettyä kuin pakkeloimalla paljon pelkkää pohjaa kasvoille. On kuitenkin varottava yliannostusta, sillä muuten naama vihertää...

        Onko jotain muita merkkejä, mitä sais ihan suomesta ostettua? Just niitä punaisuuden neutralointiin tarkoitettuja vaaleanvihertäviä peiteaineita? Mikä olis hyvä ja kuitenkin mah. edullinen?


      • on tehokas
        .. kirjoitti:

        Onko jotain muita merkkejä, mitä sais ihan suomesta ostettua? Just niitä punaisuuden neutralointiin tarkoitettuja vaaleanvihertäviä peiteaineita? Mikä olis hyvä ja kuitenkin mah. edullinen?

        En ainakaan löytänyt vihertävää peiteainetta yhdeltäkään merkiltä, joista tiedän että myydään myös täällä Suomessa (Jane Iredale, Youngblood, Da Vinci, Natuc, Bare Minerals, Bellá Pierre, MSCHIC...) Eli voi olla, että sellaista saa vain tilaamalla ulkomailta. Tällainen on kyllä helppo tilata netistäkin, kun sävyvaihtoehtoja ei ole. Everyday Mineralsilta (Jenkeistä) ko. tuote maksaa 8 dollaria ja se on peiteaineeksi todella iso purnukka. Lähempää vastaavaa saa ainakin Lily Lololta Briteistä 7 punnalla, sieltä toimitus tullut yleensä nopeasti muutamassa päivässä. Päälle tulee muutaman euron toimituskulut. Eikä tarvitse olla luottokorttia, putiikkeihin käy myös Visa Electron ja Visa Debit, ainkain Everydaylla käy myös Pay Pal.


      • .
        on tehokas kirjoitti:

        En ainakaan löytänyt vihertävää peiteainetta yhdeltäkään merkiltä, joista tiedän että myydään myös täällä Suomessa (Jane Iredale, Youngblood, Da Vinci, Natuc, Bare Minerals, Bellá Pierre, MSCHIC...) Eli voi olla, että sellaista saa vain tilaamalla ulkomailta. Tällainen on kyllä helppo tilata netistäkin, kun sävyvaihtoehtoja ei ole. Everyday Mineralsilta (Jenkeistä) ko. tuote maksaa 8 dollaria ja se on peiteaineeksi todella iso purnukka. Lähempää vastaavaa saa ainakin Lily Lololta Briteistä 7 punnalla, sieltä toimitus tullut yleensä nopeasti muutamassa päivässä. Päälle tulee muutaman euron toimituskulut. Eikä tarvitse olla luottokorttia, putiikkeihin käy myös Visa Electron ja Visa Debit, ainkain Everydaylla käy myös Pay Pal.

        Hei pystytkö laittaa linkin sinne everyday mineralsille siihen mikä on sitä vihertävää? ku toi enkkupää ei oo niin hyvä et osaisin sen sieltä etsiä..


      • on tehokas

      • .....

      • everyday
        ..... kirjoitti:

        http://www.mineralissima.com/index1.html
        täällä on myös tuota vihreää peiteväriä!

        yritin tilata näyteitä,viimesessä vaiheessa tilauksesta tuli kaksi tekstiä en ihan ymmärtänyt mitä luki mutta niissä oli punaset rastit.
        ylimmäinen teksti oli jotain yhteys katkaistu, mikähän meni vikaan?


      • Everyday Minerals
        everyday kirjoitti:

        yritin tilata näyteitä,viimesessä vaiheessa tilauksesta tuli kaksi tekstiä en ihan ymmärtänyt mitä luki mutta niissä oli punaset rastit.
        ylimmäinen teksti oli jotain yhteys katkaistu, mikähän meni vikaan?

        Hieman vaikea auttaa, kun en tiedä mitä tekstissä luki. Mulla ei ole koskaan tullut mitään ongelmia tilauksen kanssa, tilaus on aina mennyt kerrasta läpi. Yritithän varmasti tilata kortilla/maksutavalla, jonka hyväksyvät maksuvaihtoehdoksi??


      • ......
        Everyday Minerals kirjoitti:

        Hieman vaikea auttaa, kun en tiedä mitä tekstissä luki. Mulla ei ole koskaan tullut mitään ongelmia tilauksen kanssa, tilaus on aina mennyt kerrasta läpi. Yritithän varmasti tilata kortilla/maksutavalla, jonka hyväksyvät maksuvaihtoehdoksi??

        nordean visa electronilla yritin ostaa laitoin kortin numerot ja yritin vahvistaa tilauksen niin siihen katkesi.

        mulla on kortti verkkokäytössä tarkistin senkin,pitäsköhän kokeilla paypalin kautta?

        tuli kaksi tekstiä ylemässä jotain katkaistu,alemmassa 1-2-3 numerot ja joku teksti.

        en ole ennen tilannut ulkomailta


      • Everyday Minerals
        ...... kirjoitti:

        nordean visa electronilla yritin ostaa laitoin kortin numerot ja yritin vahvistaa tilauksen niin siihen katkesi.

        mulla on kortti verkkokäytössä tarkistin senkin,pitäsköhän kokeilla paypalin kautta?

        tuli kaksi tekstiä ylemässä jotain katkaistu,alemmassa 1-2-3 numerot ja joku teksti.

        en ole ennen tilannut ulkomailta

        Joo, kyllä Electronilla tosiaan pitäisi pystyä maksamaan. Jos voisit laittaa tekstin tänne niin pystyisin selventämään, mikä tilauksessa mättää.


      • .....
        Everyday Minerals kirjoitti:

        Joo, kyllä Electronilla tosiaan pitäisi pystyä maksamaan. Jos voisit laittaa tekstin tänne niin pystyisin selventämään, mikä tilauksessa mättää.

        sain tuotteet tilattua paypalin kautta,en tiä mitä tein väärin.


      • Jaana H
        ..... kirjoitti:

        sain tuotteet tilattua paypalin kautta,en tiä mitä tein väärin.

        Mineralissimaa suomesta. www.pencula.fi
        ennakkomaksulla kannattaa maksaa, paketti tulee 1-1,5 vkon kuluessa, riippuen, löytyykö kaikki varastosta.


      • Vierailijaxx
        ... kirjoitti:

        Minulla on ongelmana hyvinkin punainen naama ja usein. Eli melkein kaikki asiat saavat mut punastumaan, eikä se ole vaan mitä pientä punastumista vaan koko naama on aivan tulipunainen ja se on erittäin noloa! Kokeilin kerran mineraalimeikkiä nimeltä bella pierre (tai jotain sinne päin kun en aivan muista) ja se peitti todella hyvin mun punaisuuden. Eli siis se auttoi todella hyvin mut sitä vaan kun ei vielä suomesta saa ja tahtoisin ihan vähän halvempaakin. Eli mikä oikeesti pitäis punaisuuden pois? Kun ei viitsis turhaan ostaa kalliita meikkejä kun ei ole turhaan rahaa tuhlata..

        Bella pieren tuotteita saa ainakin ostettua Helsingin Kampista. Tutustuin vasta mineraalimeikkeihin ja ostin ko. valmistajan tuotteita kokeiluun.


      • Bella Pierre
        Vierailijaxx kirjoitti:

        Bella pieren tuotteita saa ainakin ostettua Helsingin Kampista. Tutustuin vasta mineraalimeikkeihin ja ostin ko. valmistajan tuotteita kokeiluun.

        Ostin juuri Helsingin Kampista Bella Pierren mineraalimeikkipohjan (sekoitettiin sopiva sävy), sitten ns. peiteaineen meikkipohjan alle, sekä poskipunan. Täytyy sanoa, että tykkään. Oma ihoni on hyvin rasvainen t-alueelta ja kaikki meikit tähän mennessä ovat paakkuuntuneet/öljyyntyneet etenkin otsalla jo muutaman tunnin kuluessa. Nyt aikuisena olen saanut myös hormoninäppyjä leuan ympärystään. Hyvin ystävällinen myyjä näytti kuinka saan parhaiten peitettyä näpyt ja saan ihosta tasaisen eli ensin vaaleaa peiteainetta kaikkiin punaisiin(couperosa) ja ongelmakohtiin ja sen jälkeen meikkipohja. Tulos oli yllättävän heleä ja nyt olen käyttänyt tiistaista lähtien joka päivä. Toimii. Ihokaan ei rasvoitu niin helposti ja tuntuu raikkaalta. Tänään on vielä testin alla, kuinka meikki kestää yöelämää ;)


      • bella pierre taas
        Bella Pierre kirjoitti:

        Ostin juuri Helsingin Kampista Bella Pierren mineraalimeikkipohjan (sekoitettiin sopiva sävy), sitten ns. peiteaineen meikkipohjan alle, sekä poskipunan. Täytyy sanoa, että tykkään. Oma ihoni on hyvin rasvainen t-alueelta ja kaikki meikit tähän mennessä ovat paakkuuntuneet/öljyyntyneet etenkin otsalla jo muutaman tunnin kuluessa. Nyt aikuisena olen saanut myös hormoninäppyjä leuan ympärystään. Hyvin ystävällinen myyjä näytti kuinka saan parhaiten peitettyä näpyt ja saan ihosta tasaisen eli ensin vaaleaa peiteainetta kaikkiin punaisiin(couperosa) ja ongelmakohtiin ja sen jälkeen meikkipohja. Tulos oli yllättävän heleä ja nyt olen käyttänyt tiistaista lähtien joka päivä. Toimii. Ihokaan ei rasvoitu niin helposti ja tuntuu raikkaalta. Tänään on vielä testin alla, kuinka meikki kestää yöelämää ;)

        Hyvin kesti yöelämän. Keikka ensin ulkona ja sen jälkeenkin iho oli mattapintainen ja samaan aikaan kirkas... kyllä. Olen olen todella tyytyväinen...


      • Etsivää
        Vierailijaxx kirjoitti:

        Bella pieren tuotteita saa ainakin ostettua Helsingin Kampista. Tutustuin vasta mineraalimeikkeihin ja ostin ko. valmistajan tuotteita kokeiluun.

        Hei!
        Olisitko ystävällinen ja kertoisit mistä päin Kamppia tuon liikkeen löydän, sillä nyt sitä ei löydy mistään eikä kukaan tunnu siitä mitään tietävänkään? Ostin ko. tuotteita messuilta ja nyt on ihan PAKKO saada lisää! Kääk!
        Mikäli liikettä ei enää Kampissa ole, tiedätkö Suomessa jonkun kolkan mistä BellaPierren tuotteita saa?

        Kiitos.


      • Ankkanen
        Etsivää kirjoitti:

        Hei!
        Olisitko ystävällinen ja kertoisit mistä päin Kamppia tuon liikkeen löydän, sillä nyt sitä ei löydy mistään eikä kukaan tunnu siitä mitään tietävänkään? Ostin ko. tuotteita messuilta ja nyt on ihan PAKKO saada lisää! Kääk!
        Mikäli liikettä ei enää Kampissa ole, tiedätkö Suomessa jonkun kolkan mistä BellaPierren tuotteita saa?

        Kiitos.

        Minä kävin juuri muutama päivä sitten Kampin ostoskeskuksessa tutustumassa Pella Pierren tuotteisiin. Esittelypiste sijaitsi käytävässä liikkeiden ulkopuolella. En muista mikä kerros, mutta ihan näkyvällä paikalla tytöt meikkailee asiakkaita.

        Bella Pierren tuotteita esitellään, koska sitä ollaan lanseeraamassa Suomen markkinoille ja myyntipaikkana tulee olemaan aluksi ainakin Stockmann.


      • Funnyalice
        Ankkanen kirjoitti:

        Minä kävin juuri muutama päivä sitten Kampin ostoskeskuksessa tutustumassa Pella Pierren tuotteisiin. Esittelypiste sijaitsi käytävässä liikkeiden ulkopuolella. En muista mikä kerros, mutta ihan näkyvällä paikalla tytöt meikkailee asiakkaita.

        Bella Pierren tuotteita esitellään, koska sitä ollaan lanseeraamassa Suomen markkinoille ja myyntipaikkana tulee olemaan aluksi ainakin Stockmann.

        Itsekin ostin Bella Pierren tuotteita, tosin merkiksi oli vaihtunut Gaya, ihmettelen vaan kovasti kun firmasta ei ole saatavilla mitään tietoja netistä??


      • Julson
        Ankkanen kirjoitti:

        Minä kävin juuri muutama päivä sitten Kampin ostoskeskuksessa tutustumassa Pella Pierren tuotteisiin. Esittelypiste sijaitsi käytävässä liikkeiden ulkopuolella. En muista mikä kerros, mutta ihan näkyvällä paikalla tytöt meikkailee asiakkaita.

        Bella Pierren tuotteita esitellään, koska sitä ollaan lanseeraamassa Suomen markkinoille ja myyntipaikkana tulee olemaan aluksi ainakin Stockmann.

        Moi,
        nyt Bella Pierren myynissä Lappenrannasa Galleria kauppakeskussa! Olin siellä, ya löytin! Mulla nyt on puhelinnumero pääliikon sieltä, kosk mä käyn vain Bella Pierren..
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Bella-Pierre-Lappeenranta/305767902785884


      • vakiomeikattava
        Funnyalice kirjoitti:

        Itsekin ostin Bella Pierren tuotteita, tosin merkiksi oli vaihtunut Gaya, ihmettelen vaan kovasti kun firmasta ei ole saatavilla mitään tietoja netistä??

        Käsittääkseni Gaya on Herstylerin omistuksessa ja ainakin vaikuttaisi olevan peräisin Israelista vaikka meikkaajat onkin Italialaisia. Meikit tehdään Italiassa, pakataan Englannissa.


    • Psoriaatikko

      Kun mineraalimeikkejä kokeilin, en enää käytä "tavallisia" meikkejä. Itselläni on psoriasis ja arvostan meikkejä, joissa ei ole ylimääräisiä ihoa ärsyttäviä aineita. Ensin käytin Element5 mineraalipuuteria ja sitten Ninka mineral make up:in, josta tykkään enemmän, sillä se on peittävämpi kuin Elementin, joka on taas valoataittavampi. Ostan meikit verkkokaupasta www.shopninka.fi. Sellainen pienempi mediumkokoinen pohja kestää päivittäisessä käytössä n.4kk, maksaa 29,90€. En ole koskaan osannut käyttää meikkivoiteita, koska niistä on tullut tosi pakkeloitu olo. Mineraalipohja on tosi luonnollisen tuntuinen, aivan kuin meikkiä ei olisi lainkaan! Itse käytän puuteria kabukin kanssa, mutta noita pohjia on mahdollista suuremman peittävyyden vaatiessa käyttää kostutetulla meikkisienellä, jolloin puuteri muuttuu voidemaiseksi ja peittää enemmän (usein tummat silmänalukset peitän noin). Jos ihoni on kuiva, laitan ensin kosteusvoiteen ja heti välittömästi puuterin päälle kabukilla. Ja hyvä kabuki on ehdoton mineraalimeikkejä käytettäessä, alkuun käytin isolla puuterisiveltimellä, mutta siitä puuteri vain pölisi ympäriinsä. Tiivis kabukisivellin taas "imaisee" jauheen itseensä, eikä näin ollen pölise ja varise.

    • Jiira

      Kriittinen ja mitenkään puolustelematon vertailu Lily Lolon mineraalimeikeistä, joita olen nyt käyttänyt n. vuoden, ja tavallisista meikeistä. Suurin osa näistä vertailuista pätee varmaan muihinkin mineraalimeikkeihin. Itselläni on aika paljon epäpuhtauksia ja herkkä iho, ja T-alue on rasvainen kuin öljypullosta kaadettu.
      --/--/--/--/--/--/--/--/--/--/--/--/--/--/--/--/--/--/
      Tavallinen meikki: Finnit ja mustapäät jäävät näkyviin lähemmässä tarkastelussa. Punaisuuden saa peittoon hetkellisesti.
      Mineraalimeikki: Finnit ja mustapäät jäävät näkyviin myös. Punaisuuden saa peittoon Peep-O peittäjällä.

      Tavallinen meikki: Meikkipohja suttaantuu muutaman tunnin kuluttua. Kiiltää, valuu ja suorastaan katoaa.
      Mineraalimeikki: Aamusta iltaan, ei mitään ongelmia. Meikki pysyy ja pysyy, eikä tunnu samalla lailla inhottavalta ja valuvalta. Ei tietenkään mitenkään ikuinen, mutta paljon parempi. Näyttää ihan air brushatulta.

      Tavallinen meikki: Silmiä kutittaa. Silmät vuotavat. Lopulta luomiväri katoaa kuin tuhka tuuleen (tai mahdollisesti valuu silmien alle).
      Mineraalimeikki: Ei kutita eikä vuodata, mutta levittämisen kanssa saa olla varovainen, ettei päädy poskiluulle. Pysyy, ei suttaannu kun pyyhkii epähuomiossa silmäkulmia.

      Tavallinen meikki: Helppo levittää silmien alueelle tasaisesti, mutta jää helposti raitoja tai tulee liian paksu kerros.
      Mineraalimeikki: Kerääntyy herkästi ryppyihin, etenkin silmän alueella jos silmäluonta venyttää vähääkään. Muuten helppo levittää tasaisesti eikä tule helposti liikaa.

      Itselläni oli kovinkin epäluuloinen suhtautuminen mineraalimeikkeihin alussa, ajattelin että olen toivoton tapaus. Siksi olen tyytyväinen näihin tuloksiin. Ei tarvitse korjailla pitkin päivää, ja tuntuu kuin kasvoilla ei olisi mitään. Finnejä nyt tietysti jää vähän näkyviin, mutta tosiaankin, niitä ei ole vielä peittänyt kunnolla yhtikäs mikään. Jos jollakulla on vinkkejä millä peitevärin saa peittävämmäksi, niin olisi mukava kuulla. :)

    • mie =)

      käytän bare minerals merkkiä...ihoni on epäpuhdas ja ajoittain pintakuiva ...sanat eivät riitä ylistämmän kys.tuotetta riittävästä :) halpa jos tilaa jenkeistä (prettyskin4less.com) ja sävyjä paaaljon =)

    • kiinnostunut2

      Saako marketeista ostettua näitä puhtaita mineraalimeikkejä vai onko kaikki merkit "feikkejä"? Mistä erotan puhtaan ja feikin mineraalimeikin? Mitä aineita ei saisi tuoteselosteessa olla?

      Olen käyttänyt aiemmin l'orealin mineraalimeikkejä ja niistä tykännyt, mutta nyt alkoi kiinnostamaan nämä puhtaammat. En kuitenkaan halua alkaa tilailemaan niitä netistä ulkomailta vaan mieluusti ostaisin marketeista tai esim sokos emotionista. Asun pienemmällä paikkakunnalla, joten erikoisempia merkkejä voi olla vaikea löytää...

    • t qhe'iq
    • Julson

      Moi,
      nyt Bella Pierren myynissä Lappenrannasa Galleria kauppakeskussa! Olin siellä, ya löytin! Mulla nyt on puhelinnumero pääliikon sieltä, kosk mä käyn vain Bella Pierren..

      • Julson

        anteks, puhun huono suomea!


    • uusi

      Ja myös siitä saa edullisesti mineraalimeikkejä:

      www.naturaalkosmeetika.ee

      sivu on myös englanniksi

      • Maria26

        Tiedän ainakin että bellapierren meikkejä saa nykyään liikkeestä helsingissä! Eli albertinkatu 46, kamppi :) olen ihan koukussa itse!


    • ....

      Olen yrittänyt Gaya kosmetiikka Kampissa ja rakastan it.It kestä kovin kauan ja kattavuus on hyvä.

    • GKMineralMakeup

      Jos joku haluaa lisätietoja mineraalimeikeistä, niiden käytöstä, tilata , tarvii meikkauspalvelua, oastusta yms,. niin viesti [email protected]
      Olen maskeerja vuodesta 2003, käyttänyt mineraalimeikkejä vuodesta 2006.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe