Tässäpä mielestäni tämän hetken parhaimmistoa..ei välttämättä parhaat mutta jokainen kuuluu eittämättä maailman parhaimmistoon.
Laittakaahan omia esityksiä..
Bryan Hymel: http://www.youtube.com/watch?v=rL1ay_c6Ock
Stephen Costello: http://www.youtube.com/watch?v=q4v5HBMtZMQ
Jonas Kaufman: http://www.youtube.com/watch?v=NEqZAedSPHg
TeppoK
Parhaat tenorit
25
3765
Vastaukset
- aape h
Hyvin sä tuon muotoilit; ei välttämättä parhaat mutta kuuluu parhaimmistoon.
Kaufmann on hyvä ja vois ollakin kolmen parhaan joukossa. (ja tulee vielä paranemaan) Nuo muut - no hyviähän ne - kun nykyään niin kovsti ihastellaan sitä isoa ääntä. Saisikohan Björling, Gigli tai Caruso arvostusta nykyään? Mutta mites olis nykylaulajista "herkkis" Ramon Vargas tai "raikulipoika" Roberto Alagna?- Aloittaja
Molemmat kuuluu maailman parhaimmistoon. Kyllähän Björling saisi arvostusta nykyjäänkin. Hänellä on paljon tulkintoja jotka kertoo että hän osasi laulaa myös hiljaa. Carusosta ja Giglistä en osaa niin sanoo mutta niiden lauluissa kuuluu selkeästi "aika" eli että ovat sen ajan laulajia
- Aureliano
Aloittaja kirjoitti:
Molemmat kuuluu maailman parhaimmistoon. Kyllähän Björling saisi arvostusta nykyjäänkin. Hänellä on paljon tulkintoja jotka kertoo että hän osasi laulaa myös hiljaa. Carusosta ja Giglistä en osaa niin sanoo mutta niiden lauluissa kuuluu selkeästi "aika" eli että ovat sen ajan laulajia
Katso www.canto.ota.fi
- Petteri.
Suositaan nyt vähän Suomalaistakin.. kyllä Jyrki Niskanen kuuluu eittämättä maailman kärkitenoreihin. Myös Tuomas Katajala on hyvä. Molempien näiden "maneeri" tosin supistaa vokaalit tosi "matalaksi" joka toimii liene oopperassa mutta eroittuu mielestäni negatiivisesti erioten aarioissa. Liene keskieurooppalaisen oopperakoulutuksen satoa ao tapa.
- Zambrotta
Tenori. jaksaa päteä täällä.
Täällä olis hyvä olla joku suodatin joka kitkee nuo hankalasti ymmärrettävät lauseet pois, puhumattakaan kirotusvirheistä. Asiahan on tuttua huttua. - Petteri.
Zambrotta kirjoitti:
Tenori. jaksaa päteä täällä.
Täällä olis hyvä olla joku suodatin joka kitkee nuo hankalasti ymmärrettävät lauseet pois, puhumattakaan kirotusvirheistä. Asiahan on tuttua huttua.Nyt tais mennä henkilöt sekaisin.. josnyt oikein ymmärsin..
- Tenori.
Zambrotta kirjoitti:
Tenori. jaksaa päteä täällä.
Täällä olis hyvä olla joku suodatin joka kitkee nuo hankalasti ymmärrettävät lauseet pois, puhumattakaan kirotusvirheistä. Asiahan on tuttua huttua.Onkohan tällä yhdellä kaverilla joku henkilökohtainen ongelma.. rehellisesti sanottuna tällainen tulee mieleen :) Tyyppi räkyttää täällä kymmenen eri nimimerkin takaa.. esim tuossa yhdessä viestiketjussa kehui tuttuaan hyvänä tenorina. Samasta ip.stä tuli joka kolmas tai jopa joka toinen viesti. Berlusconi, Napolitano, Zambrotta ym ym..
Annoin aloittamaansa juttuun oman mielipiteeni. Niinkuin kuuluukin, keskustelupalstallako ollaan.. Ilmeisesti joko polkaisin häntä varpaille tai sit hän on vain kävelevä ongelma. Oudointa ja mikä hänen jonkinasteisen vainoharhaisuuden tuo esiin on tuo että hän näkee jokaisen nimimerkin takana..minut..siis ilmeisesti minut. Sanottakoon että "tenori". nimimerkillä paljon kirjoitan mutta täällä käyttää samaa nimimerkkiä harmikseni joku toinenkin. Eli en ole edes niiden kaikkien takana.
Tämä kaveri ei ota kantaa mihinkään musikilliseen yksityiskohtaan vaan keskittyy torpedoimaan oletettuja kirjoittajia. Räkyttää siis nimimerkkien taakse. Sen verran voin avartaa että älä tyrkytä tapojasi. Kirjoitan kyllä varmasti omalla nimimerkilläni kaiken mitä tänne kirjoitan.
Ihmettelen suuresti miksi täällä ei saa ottaa kantaa asioihin.. keskustelupalsta kun ymmärtääkseni on. Ystävällinen ja asiallisessa hengessä sanottu vinkki että hanki oikeastikkin jotain muutakin elämää, ystäviä, harrastuksia ym. Niiden jälkeen tulee illalla aivot tuulettuneena lukemaan näit juttuja ja vainoharha ja salaliittoteoriat ovat taaksejäänyttä elämää..uskoisin. Jos ei niin sit suosittelen lääkärin puoleen kääntymistä. - lehtolainen
Kyllä omasta mielestäni Suomalaisista tenoreista parhaita ovat
1. Tuomas Katajala
2. Heikki Rainio
ja sit nämä edellä mainitut - Baritoni.
lehtolainen kirjoitti:
Kyllä omasta mielestäni Suomalaisista tenoreista parhaita ovat
1. Tuomas Katajala
2. Heikki Rainio
ja sit nämä edellä mainitutVoisitko perustella näitä valintojasi?
Katajala liene joskus laulanut jossakin kilpailussa, ja ei vakuuttanut minua.. Tuki "levisi" joissakin kohden, ja hengityksen ja maskin kombinaatio ei toimi ko tavalla riittävän hyvin.. Resonanssin ja äänen "falssaamisen" kanssa myöskin paljon tekemistä. Hyvin raskasta kuultavaa oli. Bel Cantoa oli selkeästi harjoiteltu, mutta joko oppi ei ole mennyt perille tai opetus ollut huonoa..
Rainiota olen kuullut joltakin levyltä joskus, eikä tarvinu toista kertaa kuunnella. "Syväsointi" ei toimi lainkaan ja lapojen asennossa on hiomista.. Hyvin himmeäresonanssinen ääni ja äänen väri sotii fakin kanssa.. Kyl paljon tekemistä jos meinaa ao tiellä jatkaa. Liene Venäläistä vaikutetta, joka ei toimi ko lauluissa.. - lehtolainen
Baritoni. kirjoitti:
Voisitko perustella näitä valintojasi?
Katajala liene joskus laulanut jossakin kilpailussa, ja ei vakuuttanut minua.. Tuki "levisi" joissakin kohden, ja hengityksen ja maskin kombinaatio ei toimi ko tavalla riittävän hyvin.. Resonanssin ja äänen "falssaamisen" kanssa myöskin paljon tekemistä. Hyvin raskasta kuultavaa oli. Bel Cantoa oli selkeästi harjoiteltu, mutta joko oppi ei ole mennyt perille tai opetus ollut huonoa..
Rainiota olen kuullut joltakin levyltä joskus, eikä tarvinu toista kertaa kuunnella. "Syväsointi" ei toimi lainkaan ja lapojen asennossa on hiomista.. Hyvin himmeäresonanssinen ääni ja äänen väri sotii fakin kanssa.. Kyl paljon tekemistä jos meinaa ao tiellä jatkaa. Liene Venäläistä vaikutetta, joka ei toimi ko lauluissa..Tunnen hyvin Heikki Rainion myös hänen Lapset ovat hyviä laulajia sekä soittajia Heikki Rainiolla on muitakin veljiä jotka ovat yhtä hyviä laulajia kuin Heikki
- lehtolainen
Baritoni. kirjoitti:
Voisitko perustella näitä valintojasi?
Katajala liene joskus laulanut jossakin kilpailussa, ja ei vakuuttanut minua.. Tuki "levisi" joissakin kohden, ja hengityksen ja maskin kombinaatio ei toimi ko tavalla riittävän hyvin.. Resonanssin ja äänen "falssaamisen" kanssa myöskin paljon tekemistä. Hyvin raskasta kuultavaa oli. Bel Cantoa oli selkeästi harjoiteltu, mutta joko oppi ei ole mennyt perille tai opetus ollut huonoa..
Rainiota olen kuullut joltakin levyltä joskus, eikä tarvinu toista kertaa kuunnella. "Syväsointi" ei toimi lainkaan ja lapojen asennossa on hiomista.. Hyvin himmeäresonanssinen ääni ja äänen väri sotii fakin kanssa.. Kyl paljon tekemistä jos meinaa ao tiellä jatkaa. Liene Venäläistä vaikutetta, joka ei toimi ko lauluissa..Voitko vähän kertoa minkä niminen se levy on Jossa Rainio lauloi? Sillä mulla on monia hänen levyjä jossa hän laulaa yksin ja sit kuoron solistina. Tämä Rainiohan on kuuluisan Turun Tuomiokirkon poikakuoron taiteelinen johtaja
Äsken Haneltä on tullut uusi cd jossa hän laulaa kuoron solistina - Bassobaritoni.
lehtolainen kirjoitti:
Voitko vähän kertoa minkä niminen se levy on Jossa Rainio lauloi? Sillä mulla on monia hänen levyjä jossa hän laulaa yksin ja sit kuoron solistina. Tämä Rainiohan on kuuluisan Turun Tuomiokirkon poikakuoron taiteelinen johtaja
Äsken Haneltä on tullut uusi cd jossa hän laulaa kuoron solistinaTämähän muuttaa sit asian, jos oikein tunnet Hänet ja Hänen Lapsetkin.. Pahoittelut että meninkin arvostelemaan Häntä. En muista mikä se ko levy oli ja kieli poskella Häntä arvostelinkin.. Sehän nyt ei tee kenestäkään hyvää laulajaa vaikka laulaisi kuinka monella levyllä tahansa ja vaikka olisi minkätahansa kuoron johtaja.. Lähinnä kommentoin ao asiaa koska täällä puhutaan PARHAISTA tenoreista..
- Sakke.
Tenori. kirjoitti:
Onkohan tällä yhdellä kaverilla joku henkilökohtainen ongelma.. rehellisesti sanottuna tällainen tulee mieleen :) Tyyppi räkyttää täällä kymmenen eri nimimerkin takaa.. esim tuossa yhdessä viestiketjussa kehui tuttuaan hyvänä tenorina. Samasta ip.stä tuli joka kolmas tai jopa joka toinen viesti. Berlusconi, Napolitano, Zambrotta ym ym..
Annoin aloittamaansa juttuun oman mielipiteeni. Niinkuin kuuluukin, keskustelupalstallako ollaan.. Ilmeisesti joko polkaisin häntä varpaille tai sit hän on vain kävelevä ongelma. Oudointa ja mikä hänen jonkinasteisen vainoharhaisuuden tuo esiin on tuo että hän näkee jokaisen nimimerkin takana..minut..siis ilmeisesti minut. Sanottakoon että "tenori". nimimerkillä paljon kirjoitan mutta täällä käyttää samaa nimimerkkiä harmikseni joku toinenkin. Eli en ole edes niiden kaikkien takana.
Tämä kaveri ei ota kantaa mihinkään musikilliseen yksityiskohtaan vaan keskittyy torpedoimaan oletettuja kirjoittajia. Räkyttää siis nimimerkkien taakse. Sen verran voin avartaa että älä tyrkytä tapojasi. Kirjoitan kyllä varmasti omalla nimimerkilläni kaiken mitä tänne kirjoitan.
Ihmettelen suuresti miksi täällä ei saa ottaa kantaa asioihin.. keskustelupalsta kun ymmärtääkseni on. Ystävällinen ja asiallisessa hengessä sanottu vinkki että hanki oikeastikkin jotain muutakin elämää, ystäviä, harrastuksia ym. Niiden jälkeen tulee illalla aivot tuulettuneena lukemaan näit juttuja ja vainoharha ja salaliittoteoriat ovat taaksejäänyttä elämää..uskoisin. Jos ei niin sit suosittelen lääkärin puoleen kääntymistä."Kirjoitan kyllä varmasti omalla nimimerkilläni kaiken mitä tänne kirjoitan. "
Muahhahhaa.. Kehtaatko todellakin rekisteröimättömän nimimerkin takaa moista vannoa? - Ossi Piitulainen.
Baritoni. kirjoitti:
Voisitko perustella näitä valintojasi?
Katajala liene joskus laulanut jossakin kilpailussa, ja ei vakuuttanut minua.. Tuki "levisi" joissakin kohden, ja hengityksen ja maskin kombinaatio ei toimi ko tavalla riittävän hyvin.. Resonanssin ja äänen "falssaamisen" kanssa myöskin paljon tekemistä. Hyvin raskasta kuultavaa oli. Bel Cantoa oli selkeästi harjoiteltu, mutta joko oppi ei ole mennyt perille tai opetus ollut huonoa..
Rainiota olen kuullut joltakin levyltä joskus, eikä tarvinu toista kertaa kuunnella. "Syväsointi" ei toimi lainkaan ja lapojen asennossa on hiomista.. Hyvin himmeäresonanssinen ääni ja äänen väri sotii fakin kanssa.. Kyl paljon tekemistä jos meinaa ao tiellä jatkaa. Liene Venäläistä vaikutetta, joka ei toimi ko lauluissa..Voisitko perustella seuraavat.
Tuki levisi.. miten tuki leviää?
Hengityksen ja maskin kombinaatio ei toimi ja resonanssin ja äänen falssaamisen kanssa on myöskin paljon tekemistä.. puhuttaneeko nuissa niinkuin samasta vai kahdesta eri asiasta?
Lapojen asennossa on hiomista? :)) Täh..
Äänen väri sotii fakin kanssa? Minkä ihmeen fakin? - täällä joku
Ossi Piitulainen. kirjoitti:
Voisitko perustella seuraavat.
Tuki levisi.. miten tuki leviää?
Hengityksen ja maskin kombinaatio ei toimi ja resonanssin ja äänen falssaamisen kanssa on myöskin paljon tekemistä.. puhuttaneeko nuissa niinkuin samasta vai kahdesta eri asiasta?
Lapojen asennossa on hiomista? :)) Täh..
Äänen väri sotii fakin kanssa? Minkä ihmeen fakin?tappelu käynnissä? Miten muuten lauletaan jos pitäis vaikka tapella jossain kohtauksessa, pitääks olla silleen hirveen oudossa asennossa et ääni kulkis ja sit kaikki näyttäis tosi teennäiseltä? Vähän ku Southparkkilaiset?
Muutenki must on tosi kivaa et tää laulun idea tääl niinku silleen velloo ja kumpuaa ja tiätteks. Mä en ite tiedä muuta kun että se on ihan sairaan ihanaa.
- Tenori.
Niin ja itse aiheeseen.. tuossa on kaksi hyvää tenoria ja erioten Anna Netrebko, Venäläinen huippusopraano, jonka tulkinta on kyllä upeaa. Syvänsoiva ääni hiljaisellakin volymella.
http://www.youtube.com/watch?v=4eQYnWuHlHA&feature=related- Aureliano
Katso www.canto.ota.fi
- Kontratenori.
Kovaa ja korkealta, siinäkö hyvän tenorin ainekset? Kylhän noita mahtuu 13 tusinaan, kun yutubea kelaa. Domingolla mielestäni "tuki" putoaa ja äänen "syvyydessä" on hiomista.. Ilmeestä päätellen myöskään äänen sijoitus ei osu kohdalleen, joka kielii siitä ett on saanut Venäläiseltä huonoja vaikutteita.. Venäläisethän ovat tunnetusti epätarkkoja..
- Ossi Piitulainen.
Kontratenori. kirjoitti:
Kovaa ja korkealta, siinäkö hyvän tenorin ainekset? Kylhän noita mahtuu 13 tusinaan, kun yutubea kelaa. Domingolla mielestäni "tuki" putoaa ja äänen "syvyydessä" on hiomista.. Ilmeestä päätellen myöskään äänen sijoitus ei osu kohdalleen, joka kielii siitä ett on saanut Venäläiseltä huonoja vaikutteita.. Venäläisethän ovat tunnetusti epätarkkoja..
Niin..mikä sun ääniala olikaan.. kontratenori.. bassobaritoni..baritoni vai? Kovasti tuntuu ääniala vaihtelevan :)
- Tenori11000
Kontratenori. kirjoitti:
Kovaa ja korkealta, siinäkö hyvän tenorin ainekset? Kylhän noita mahtuu 13 tusinaan, kun yutubea kelaa. Domingolla mielestäni "tuki" putoaa ja äänen "syvyydessä" on hiomista.. Ilmeestä päätellen myöskään äänen sijoitus ei osu kohdalleen, joka kielii siitä ett on saanut Venäläiseltä huonoja vaikutteita.. Venäläisethän ovat tunnetusti epätarkkoja..
Kotimaisista puheenollen niin ei tule muita mieleen kuin Jyrki Niskanen. Nämä mainitut Katajala ja Raino vai mikä olikaan, ei sano mitään. Googlella vilkaisin mut ääninäytteitä en löytänyt kuin muutaman jonka perusteella ei arviota voi antaa. Mutta mandaatit näytti olevan ainakin toisella aivan hyvät.
Piakkoin alkava kansainvälinen Mirjam Helin laulukilpailu paljastaa karun totuuden. Suomalaisia mieslaulajia ei ole kuin 1-2. Naisia sensijaan enemmän.
Domingon tekniikkavajeeseen yhdyn, perusteena mielestäni se että hän "painaa" ääntään etenkin korkeissa kohdissa. Kyllähän hänellä "Bel Canton" perusteet on hanskassa mutta väittäisin että jos vanhana enää viitsii niin säätöhommia olisi kyllä.
Näitä lukiessa huommaa selkeän syyn miksi Suomalainen laulaja, etenkään mieslaulaja, ei menesty. Asioista tehdään aivan liian vaikeita. Asian jonka voi ilmaista yhdellä tavalla yksinkertaisesti pilkotaan osiin joita sit alaslangilla ja "sibis" termeillä höystetään" Nämäkin on eittämättä jonkun lauluopettajan opetuksia joita täällä viljellään.
Perus Bel Canto tekniikka on maailman yksinkertaisin. Se on hidastettua puhetta. Tuen kautta "jutellaan".. ääni nostetaan maskiin "kevyesti" tuen avulla ja vain hitusen ilmaa pallean päälle keuhkoihin ottamalla jolloin se sijoittuu luonnollisesti maskiin. Kontrolli on palleassa.. jos se ja hengitys toimii oikein, ääni sijoittuu kyllä yläkerrassa kohdalleen. Jos tekniikka muuttuu kun siirrytään puheesta lauluun, ollaan väärillä jäljillä.
Suurin moka tässä tekniikassa on painopisteen ja lihasjännityksen nouseminen ylös etenkin korkeissa kohdissa, mikäli tukilihaksisto ei pidä sitä alhaalla. Tämä johtaa siihen että painopisteen ollessa ylhäällää, äänestä katoaa sointi. Tätä on pahempaa ja lievempää. Domingolla on lievempää mutta hänellä se ilmenee soinnin "kireytenä" korkeissa kohdissa.
Ja tuohon kannnanotto.. millainen on hyvä tenori? Jotku täällä on omaksunut että on dramaattisia huutajia ja lyyrisiä "oikein" laulavia. Fakta on se että jos ääni on täydellinen, äänessä on myös laajuutta eli näinollen ääni on tarvittaessa myös "iso". Jos täydellistä tenoria hakisi niin varmaan Pavarotti on lähimpänä sitä. Hyvin monen arvostetunkin tenorin resonanssi on vaimeaa eli ääni ei soi heleästi.
Täydellisen tenorin tuki toimii napakasti "alaspäin" eli tuki napsahtaa kiinni ja jännitteet jää alas ja keukotkin toimii oikein, lauletaan sit hiljaa tai kovaa. Yksi oleellisimpia on kuitenkin kuviot. Kun tuki napsahtaa kiinni napakasti, lähtee laulajalta oikein millaiset "hirttokuviot" tahansa. "Virsiä" voi veisata hiljaa ja kovaa ja pitää itseään hyvänä mutta laitetaan muutama kuviopohjainen Vivaldin aaria niin kuultava voi olla surkuhupaisaa. - Laulukilpailu
Tenori11000 kirjoitti:
Kotimaisista puheenollen niin ei tule muita mieleen kuin Jyrki Niskanen. Nämä mainitut Katajala ja Raino vai mikä olikaan, ei sano mitään. Googlella vilkaisin mut ääninäytteitä en löytänyt kuin muutaman jonka perusteella ei arviota voi antaa. Mutta mandaatit näytti olevan ainakin toisella aivan hyvät.
Piakkoin alkava kansainvälinen Mirjam Helin laulukilpailu paljastaa karun totuuden. Suomalaisia mieslaulajia ei ole kuin 1-2. Naisia sensijaan enemmän.
Domingon tekniikkavajeeseen yhdyn, perusteena mielestäni se että hän "painaa" ääntään etenkin korkeissa kohdissa. Kyllähän hänellä "Bel Canton" perusteet on hanskassa mutta väittäisin että jos vanhana enää viitsii niin säätöhommia olisi kyllä.
Näitä lukiessa huommaa selkeän syyn miksi Suomalainen laulaja, etenkään mieslaulaja, ei menesty. Asioista tehdään aivan liian vaikeita. Asian jonka voi ilmaista yhdellä tavalla yksinkertaisesti pilkotaan osiin joita sit alaslangilla ja "sibis" termeillä höystetään" Nämäkin on eittämättä jonkun lauluopettajan opetuksia joita täällä viljellään.
Perus Bel Canto tekniikka on maailman yksinkertaisin. Se on hidastettua puhetta. Tuen kautta "jutellaan".. ääni nostetaan maskiin "kevyesti" tuen avulla ja vain hitusen ilmaa pallean päälle keuhkoihin ottamalla jolloin se sijoittuu luonnollisesti maskiin. Kontrolli on palleassa.. jos se ja hengitys toimii oikein, ääni sijoittuu kyllä yläkerrassa kohdalleen. Jos tekniikka muuttuu kun siirrytään puheesta lauluun, ollaan väärillä jäljillä.
Suurin moka tässä tekniikassa on painopisteen ja lihasjännityksen nouseminen ylös etenkin korkeissa kohdissa, mikäli tukilihaksisto ei pidä sitä alhaalla. Tämä johtaa siihen että painopisteen ollessa ylhäällää, äänestä katoaa sointi. Tätä on pahempaa ja lievempää. Domingolla on lievempää mutta hänellä se ilmenee soinnin "kireytenä" korkeissa kohdissa.
Ja tuohon kannnanotto.. millainen on hyvä tenori? Jotku täällä on omaksunut että on dramaattisia huutajia ja lyyrisiä "oikein" laulavia. Fakta on se että jos ääni on täydellinen, äänessä on myös laajuutta eli näinollen ääni on tarvittaessa myös "iso". Jos täydellistä tenoria hakisi niin varmaan Pavarotti on lähimpänä sitä. Hyvin monen arvostetunkin tenorin resonanssi on vaimeaa eli ääni ei soi heleästi.
Täydellisen tenorin tuki toimii napakasti "alaspäin" eli tuki napsahtaa kiinni ja jännitteet jää alas ja keukotkin toimii oikein, lauletaan sit hiljaa tai kovaa. Yksi oleellisimpia on kuitenkin kuviot. Kun tuki napsahtaa kiinni napakasti, lähtee laulajalta oikein millaiset "hirttokuviot" tahansa. "Virsiä" voi veisata hiljaa ja kovaa ja pitää itseään hyvänä mutta laitetaan muutama kuviopohjainen Vivaldin aaria niin kuultava voi olla surkuhupaisaa.Mielenkiinnolla odota. On liput muutamaan osakilpailuun :)
- Tenori11000
Samaa mieltä. Rekisteröimättömän nimimerkin takaa voi tottavie huudella..niin sinä.. kuin moni muukin.. niinkuin täällä näyttää joku, tai jotku tekevän :) Tenori. nimimerkki on rekisteröity vastedes Tenori11000 (ei antanut käyttää pistettä) joten sieltä tulee vastedes kommenttini jos on tullakseen.
- Tenori myös
Oli hyvä kirjoitus tenori11000. Yhdyn hänen näkemyksiinsä.
Olen havainnut myös saman että ääni kyllä hakeutuu eteen oikeaan paikkaan kun kurkku on avoin. Eikä ole turhia lihasjännityksiä.
Kun laulaa ilman että tuottaa painetta äänihuulille, voi volyymia kyllä lisätä palleasta mielinmäärin.
Kun laulajista oli puhetta, niin lisäisin vielä Jose Florezin.
- Kaufman II
Tuomas Katajalan potentiaali ja kehityskaari upea ja oikean suuntainen 2000 luvun alkupuolella mm Weljien "Mä sydämmestä laulan" levyllä. Harmittaa hänen puolestaan että meni näihin keskieurooppalaisiin "light tenor" koulutuksiin ja nykyjään hänen äänensä kuullostaa enemmän kevyen musiikin laulannalta kuin klassisen.
- tenori94
Minun mielestäni suomessa ei ole kuin yksi teknisesti todella puhdas tenori. Mies joka vierailee mm. Rolando Villazonin paljon myydyllä levyllä ja kiertää Euroopan ja koko maailman parhaita lavoja laulamassa kevyitä tenorirooleja eittämättä yhdellä maailman kauneimmista ja vaivattomimmista äänistä: Topi Lehtipuu siis. Tokihan Tuomas Katajala sekä Petri Pussila ja muutkin suomalaiset ovat loistavia mutta Lehtipuu on vain lyömätön. Mutta kyseessä ovat hyvin monesti mielipidekysymykset. Mutta ehkä täältä vielä perästä tullaan
-TM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1244018Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3152063Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481811- 1061740
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21740IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391671Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4431526Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531272Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4431229