Parhaat tenorit

Maailmassa.

25

3523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aape h

      Hyvin sä tuon muotoilit; ei välttämättä parhaat mutta kuuluu parhaimmistoon.

      Kaufmann on hyvä ja vois ollakin kolmen parhaan joukossa. (ja tulee vielä paranemaan) Nuo muut - no hyviähän ne - kun nykyään niin kovsti ihastellaan sitä isoa ääntä. Saisikohan Björling, Gigli tai Caruso arvostusta nykyään? Mutta mites olis nykylaulajista "herkkis" Ramon Vargas tai "raikulipoika" Roberto Alagna?

      • Aloittaja

        Molemmat kuuluu maailman parhaimmistoon. Kyllähän Björling saisi arvostusta nykyjäänkin. Hänellä on paljon tulkintoja jotka kertoo että hän osasi laulaa myös hiljaa. Carusosta ja Giglistä en osaa niin sanoo mutta niiden lauluissa kuuluu selkeästi "aika" eli että ovat sen ajan laulajia


      • Aureliano
        Aloittaja kirjoitti:

        Molemmat kuuluu maailman parhaimmistoon. Kyllähän Björling saisi arvostusta nykyjäänkin. Hänellä on paljon tulkintoja jotka kertoo että hän osasi laulaa myös hiljaa. Carusosta ja Giglistä en osaa niin sanoo mutta niiden lauluissa kuuluu selkeästi "aika" eli että ovat sen ajan laulajia

        Katso www.canto.ota.fi


    • Petteri.

      Suositaan nyt vähän Suomalaistakin.. kyllä Jyrki Niskanen kuuluu eittämättä maailman kärkitenoreihin. Myös Tuomas Katajala on hyvä. Molempien näiden "maneeri" tosin supistaa vokaalit tosi "matalaksi" joka toimii liene oopperassa mutta eroittuu mielestäni negatiivisesti erioten aarioissa. Liene keskieurooppalaisen oopperakoulutuksen satoa ao tapa.

      • Zambrotta

        Tenori. jaksaa päteä täällä.

        Täällä olis hyvä olla joku suodatin joka kitkee nuo hankalasti ymmärrettävät lauseet pois, puhumattakaan kirotusvirheistä. Asiahan on tuttua huttua.


      • Petteri.
        Zambrotta kirjoitti:

        Tenori. jaksaa päteä täällä.

        Täällä olis hyvä olla joku suodatin joka kitkee nuo hankalasti ymmärrettävät lauseet pois, puhumattakaan kirotusvirheistä. Asiahan on tuttua huttua.

        Nyt tais mennä henkilöt sekaisin.. josnyt oikein ymmärsin..


      • Tenori.
        Zambrotta kirjoitti:

        Tenori. jaksaa päteä täällä.

        Täällä olis hyvä olla joku suodatin joka kitkee nuo hankalasti ymmärrettävät lauseet pois, puhumattakaan kirotusvirheistä. Asiahan on tuttua huttua.

        Onkohan tällä yhdellä kaverilla joku henkilökohtainen ongelma.. rehellisesti sanottuna tällainen tulee mieleen :) Tyyppi räkyttää täällä kymmenen eri nimimerkin takaa.. esim tuossa yhdessä viestiketjussa kehui tuttuaan hyvänä tenorina. Samasta ip.stä tuli joka kolmas tai jopa joka toinen viesti. Berlusconi, Napolitano, Zambrotta ym ym..

        Annoin aloittamaansa juttuun oman mielipiteeni. Niinkuin kuuluukin, keskustelupalstallako ollaan.. Ilmeisesti joko polkaisin häntä varpaille tai sit hän on vain kävelevä ongelma. Oudointa ja mikä hänen jonkinasteisen vainoharhaisuuden tuo esiin on tuo että hän näkee jokaisen nimimerkin takana..minut..siis ilmeisesti minut. Sanottakoon että "tenori". nimimerkillä paljon kirjoitan mutta täällä käyttää samaa nimimerkkiä harmikseni joku toinenkin. Eli en ole edes niiden kaikkien takana.

        Tämä kaveri ei ota kantaa mihinkään musikilliseen yksityiskohtaan vaan keskittyy torpedoimaan oletettuja kirjoittajia. Räkyttää siis nimimerkkien taakse. Sen verran voin avartaa että älä tyrkytä tapojasi. Kirjoitan kyllä varmasti omalla nimimerkilläni kaiken mitä tänne kirjoitan.

        Ihmettelen suuresti miksi täällä ei saa ottaa kantaa asioihin.. keskustelupalsta kun ymmärtääkseni on. Ystävällinen ja asiallisessa hengessä sanottu vinkki että hanki oikeastikkin jotain muutakin elämää, ystäviä, harrastuksia ym. Niiden jälkeen tulee illalla aivot tuulettuneena lukemaan näit juttuja ja vainoharha ja salaliittoteoriat ovat taaksejäänyttä elämää..uskoisin. Jos ei niin sit suosittelen lääkärin puoleen kääntymistä.


      • lehtolainen

        Kyllä omasta mielestäni Suomalaisista tenoreista parhaita ovat
        1. Tuomas Katajala
        2. Heikki Rainio
        ja sit nämä edellä mainitut


      • Baritoni.
        lehtolainen kirjoitti:

        Kyllä omasta mielestäni Suomalaisista tenoreista parhaita ovat
        1. Tuomas Katajala
        2. Heikki Rainio
        ja sit nämä edellä mainitut

        Voisitko perustella näitä valintojasi?

        Katajala liene joskus laulanut jossakin kilpailussa, ja ei vakuuttanut minua.. Tuki "levisi" joissakin kohden, ja hengityksen ja maskin kombinaatio ei toimi ko tavalla riittävän hyvin.. Resonanssin ja äänen "falssaamisen" kanssa myöskin paljon tekemistä. Hyvin raskasta kuultavaa oli. Bel Cantoa oli selkeästi harjoiteltu, mutta joko oppi ei ole mennyt perille tai opetus ollut huonoa..

        Rainiota olen kuullut joltakin levyltä joskus, eikä tarvinu toista kertaa kuunnella. "Syväsointi" ei toimi lainkaan ja lapojen asennossa on hiomista.. Hyvin himmeäresonanssinen ääni ja äänen väri sotii fakin kanssa.. Kyl paljon tekemistä jos meinaa ao tiellä jatkaa. Liene Venäläistä vaikutetta, joka ei toimi ko lauluissa..


      • lehtolainen
        Baritoni. kirjoitti:

        Voisitko perustella näitä valintojasi?

        Katajala liene joskus laulanut jossakin kilpailussa, ja ei vakuuttanut minua.. Tuki "levisi" joissakin kohden, ja hengityksen ja maskin kombinaatio ei toimi ko tavalla riittävän hyvin.. Resonanssin ja äänen "falssaamisen" kanssa myöskin paljon tekemistä. Hyvin raskasta kuultavaa oli. Bel Cantoa oli selkeästi harjoiteltu, mutta joko oppi ei ole mennyt perille tai opetus ollut huonoa..

        Rainiota olen kuullut joltakin levyltä joskus, eikä tarvinu toista kertaa kuunnella. "Syväsointi" ei toimi lainkaan ja lapojen asennossa on hiomista.. Hyvin himmeäresonanssinen ääni ja äänen väri sotii fakin kanssa.. Kyl paljon tekemistä jos meinaa ao tiellä jatkaa. Liene Venäläistä vaikutetta, joka ei toimi ko lauluissa..

        Tunnen hyvin Heikki Rainion myös hänen Lapset ovat hyviä laulajia sekä soittajia Heikki Rainiolla on muitakin veljiä jotka ovat yhtä hyviä laulajia kuin Heikki


      • lehtolainen
        Baritoni. kirjoitti:

        Voisitko perustella näitä valintojasi?

        Katajala liene joskus laulanut jossakin kilpailussa, ja ei vakuuttanut minua.. Tuki "levisi" joissakin kohden, ja hengityksen ja maskin kombinaatio ei toimi ko tavalla riittävän hyvin.. Resonanssin ja äänen "falssaamisen" kanssa myöskin paljon tekemistä. Hyvin raskasta kuultavaa oli. Bel Cantoa oli selkeästi harjoiteltu, mutta joko oppi ei ole mennyt perille tai opetus ollut huonoa..

        Rainiota olen kuullut joltakin levyltä joskus, eikä tarvinu toista kertaa kuunnella. "Syväsointi" ei toimi lainkaan ja lapojen asennossa on hiomista.. Hyvin himmeäresonanssinen ääni ja äänen väri sotii fakin kanssa.. Kyl paljon tekemistä jos meinaa ao tiellä jatkaa. Liene Venäläistä vaikutetta, joka ei toimi ko lauluissa..

        Voitko vähän kertoa minkä niminen se levy on Jossa Rainio lauloi? Sillä mulla on monia hänen levyjä jossa hän laulaa yksin ja sit kuoron solistina. Tämä Rainiohan on kuuluisan Turun Tuomiokirkon poikakuoron taiteelinen johtaja
        Äsken Haneltä on tullut uusi cd jossa hän laulaa kuoron solistina


      • Bassobaritoni.
        lehtolainen kirjoitti:

        Voitko vähän kertoa minkä niminen se levy on Jossa Rainio lauloi? Sillä mulla on monia hänen levyjä jossa hän laulaa yksin ja sit kuoron solistina. Tämä Rainiohan on kuuluisan Turun Tuomiokirkon poikakuoron taiteelinen johtaja
        Äsken Haneltä on tullut uusi cd jossa hän laulaa kuoron solistina

        Tämähän muuttaa sit asian, jos oikein tunnet Hänet ja Hänen Lapsetkin.. Pahoittelut että meninkin arvostelemaan Häntä. En muista mikä se ko levy oli ja kieli poskella Häntä arvostelinkin.. Sehän nyt ei tee kenestäkään hyvää laulajaa vaikka laulaisi kuinka monella levyllä tahansa ja vaikka olisi minkätahansa kuoron johtaja.. Lähinnä kommentoin ao asiaa koska täällä puhutaan PARHAISTA tenoreista..


      • Sakke.
        Tenori. kirjoitti:

        Onkohan tällä yhdellä kaverilla joku henkilökohtainen ongelma.. rehellisesti sanottuna tällainen tulee mieleen :) Tyyppi räkyttää täällä kymmenen eri nimimerkin takaa.. esim tuossa yhdessä viestiketjussa kehui tuttuaan hyvänä tenorina. Samasta ip.stä tuli joka kolmas tai jopa joka toinen viesti. Berlusconi, Napolitano, Zambrotta ym ym..

        Annoin aloittamaansa juttuun oman mielipiteeni. Niinkuin kuuluukin, keskustelupalstallako ollaan.. Ilmeisesti joko polkaisin häntä varpaille tai sit hän on vain kävelevä ongelma. Oudointa ja mikä hänen jonkinasteisen vainoharhaisuuden tuo esiin on tuo että hän näkee jokaisen nimimerkin takana..minut..siis ilmeisesti minut. Sanottakoon että "tenori". nimimerkillä paljon kirjoitan mutta täällä käyttää samaa nimimerkkiä harmikseni joku toinenkin. Eli en ole edes niiden kaikkien takana.

        Tämä kaveri ei ota kantaa mihinkään musikilliseen yksityiskohtaan vaan keskittyy torpedoimaan oletettuja kirjoittajia. Räkyttää siis nimimerkkien taakse. Sen verran voin avartaa että älä tyrkytä tapojasi. Kirjoitan kyllä varmasti omalla nimimerkilläni kaiken mitä tänne kirjoitan.

        Ihmettelen suuresti miksi täällä ei saa ottaa kantaa asioihin.. keskustelupalsta kun ymmärtääkseni on. Ystävällinen ja asiallisessa hengessä sanottu vinkki että hanki oikeastikkin jotain muutakin elämää, ystäviä, harrastuksia ym. Niiden jälkeen tulee illalla aivot tuulettuneena lukemaan näit juttuja ja vainoharha ja salaliittoteoriat ovat taaksejäänyttä elämää..uskoisin. Jos ei niin sit suosittelen lääkärin puoleen kääntymistä.

        "Kirjoitan kyllä varmasti omalla nimimerkilläni kaiken mitä tänne kirjoitan. "


        Muahhahhaa.. Kehtaatko todellakin rekisteröimättömän nimimerkin takaa moista vannoa?


      • Ossi Piitulainen.
        Baritoni. kirjoitti:

        Voisitko perustella näitä valintojasi?

        Katajala liene joskus laulanut jossakin kilpailussa, ja ei vakuuttanut minua.. Tuki "levisi" joissakin kohden, ja hengityksen ja maskin kombinaatio ei toimi ko tavalla riittävän hyvin.. Resonanssin ja äänen "falssaamisen" kanssa myöskin paljon tekemistä. Hyvin raskasta kuultavaa oli. Bel Cantoa oli selkeästi harjoiteltu, mutta joko oppi ei ole mennyt perille tai opetus ollut huonoa..

        Rainiota olen kuullut joltakin levyltä joskus, eikä tarvinu toista kertaa kuunnella. "Syväsointi" ei toimi lainkaan ja lapojen asennossa on hiomista.. Hyvin himmeäresonanssinen ääni ja äänen väri sotii fakin kanssa.. Kyl paljon tekemistä jos meinaa ao tiellä jatkaa. Liene Venäläistä vaikutetta, joka ei toimi ko lauluissa..

        Voisitko perustella seuraavat.

        Tuki levisi.. miten tuki leviää?

        Hengityksen ja maskin kombinaatio ei toimi ja resonanssin ja äänen falssaamisen kanssa on myöskin paljon tekemistä.. puhuttaneeko nuissa niinkuin samasta vai kahdesta eri asiasta?

        Lapojen asennossa on hiomista? :)) Täh..

        Äänen väri sotii fakin kanssa? Minkä ihmeen fakin?


      • täällä joku
        Ossi Piitulainen. kirjoitti:

        Voisitko perustella seuraavat.

        Tuki levisi.. miten tuki leviää?

        Hengityksen ja maskin kombinaatio ei toimi ja resonanssin ja äänen falssaamisen kanssa on myöskin paljon tekemistä.. puhuttaneeko nuissa niinkuin samasta vai kahdesta eri asiasta?

        Lapojen asennossa on hiomista? :)) Täh..

        Äänen väri sotii fakin kanssa? Minkä ihmeen fakin?

        tappelu käynnissä? Miten muuten lauletaan jos pitäis vaikka tapella jossain kohtauksessa, pitääks olla silleen hirveen oudossa asennossa et ääni kulkis ja sit kaikki näyttäis tosi teennäiseltä? Vähän ku Southparkkilaiset?

        Muutenki must on tosi kivaa et tää laulun idea tääl niinku silleen velloo ja kumpuaa ja tiätteks. Mä en ite tiedä muuta kun että se on ihan sairaan ihanaa.


    • Tenori.
      • Aureliano

        Katso www.canto.ota.fi


      • Kontratenori.

        Kovaa ja korkealta, siinäkö hyvän tenorin ainekset? Kylhän noita mahtuu 13 tusinaan, kun yutubea kelaa. Domingolla mielestäni "tuki" putoaa ja äänen "syvyydessä" on hiomista.. Ilmeestä päätellen myöskään äänen sijoitus ei osu kohdalleen, joka kielii siitä ett on saanut Venäläiseltä huonoja vaikutteita.. Venäläisethän ovat tunnetusti epätarkkoja..


      • Ossi Piitulainen.
        Kontratenori. kirjoitti:

        Kovaa ja korkealta, siinäkö hyvän tenorin ainekset? Kylhän noita mahtuu 13 tusinaan, kun yutubea kelaa. Domingolla mielestäni "tuki" putoaa ja äänen "syvyydessä" on hiomista.. Ilmeestä päätellen myöskään äänen sijoitus ei osu kohdalleen, joka kielii siitä ett on saanut Venäläiseltä huonoja vaikutteita.. Venäläisethän ovat tunnetusti epätarkkoja..

        Niin..mikä sun ääniala olikaan.. kontratenori.. bassobaritoni..baritoni vai? Kovasti tuntuu ääniala vaihtelevan :)


      • Tenori11000
        Kontratenori. kirjoitti:

        Kovaa ja korkealta, siinäkö hyvän tenorin ainekset? Kylhän noita mahtuu 13 tusinaan, kun yutubea kelaa. Domingolla mielestäni "tuki" putoaa ja äänen "syvyydessä" on hiomista.. Ilmeestä päätellen myöskään äänen sijoitus ei osu kohdalleen, joka kielii siitä ett on saanut Venäläiseltä huonoja vaikutteita.. Venäläisethän ovat tunnetusti epätarkkoja..

        Kotimaisista puheenollen niin ei tule muita mieleen kuin Jyrki Niskanen. Nämä mainitut Katajala ja Raino vai mikä olikaan, ei sano mitään. Googlella vilkaisin mut ääninäytteitä en löytänyt kuin muutaman jonka perusteella ei arviota voi antaa. Mutta mandaatit näytti olevan ainakin toisella aivan hyvät.

        Piakkoin alkava kansainvälinen Mirjam Helin laulukilpailu paljastaa karun totuuden. Suomalaisia mieslaulajia ei ole kuin 1-2. Naisia sensijaan enemmän.

        Domingon tekniikkavajeeseen yhdyn, perusteena mielestäni se että hän "painaa" ääntään etenkin korkeissa kohdissa. Kyllähän hänellä "Bel Canton" perusteet on hanskassa mutta väittäisin että jos vanhana enää viitsii niin säätöhommia olisi kyllä.

        Näitä lukiessa huommaa selkeän syyn miksi Suomalainen laulaja, etenkään mieslaulaja, ei menesty. Asioista tehdään aivan liian vaikeita. Asian jonka voi ilmaista yhdellä tavalla yksinkertaisesti pilkotaan osiin joita sit alaslangilla ja "sibis" termeillä höystetään" Nämäkin on eittämättä jonkun lauluopettajan opetuksia joita täällä viljellään.

        Perus Bel Canto tekniikka on maailman yksinkertaisin. Se on hidastettua puhetta. Tuen kautta "jutellaan".. ääni nostetaan maskiin "kevyesti" tuen avulla ja vain hitusen ilmaa pallean päälle keuhkoihin ottamalla jolloin se sijoittuu luonnollisesti maskiin. Kontrolli on palleassa.. jos se ja hengitys toimii oikein, ääni sijoittuu kyllä yläkerrassa kohdalleen. Jos tekniikka muuttuu kun siirrytään puheesta lauluun, ollaan väärillä jäljillä.

        Suurin moka tässä tekniikassa on painopisteen ja lihasjännityksen nouseminen ylös etenkin korkeissa kohdissa, mikäli tukilihaksisto ei pidä sitä alhaalla. Tämä johtaa siihen että painopisteen ollessa ylhäällää, äänestä katoaa sointi. Tätä on pahempaa ja lievempää. Domingolla on lievempää mutta hänellä se ilmenee soinnin "kireytenä" korkeissa kohdissa.

        Ja tuohon kannnanotto.. millainen on hyvä tenori? Jotku täällä on omaksunut että on dramaattisia huutajia ja lyyrisiä "oikein" laulavia. Fakta on se että jos ääni on täydellinen, äänessä on myös laajuutta eli näinollen ääni on tarvittaessa myös "iso". Jos täydellistä tenoria hakisi niin varmaan Pavarotti on lähimpänä sitä. Hyvin monen arvostetunkin tenorin resonanssi on vaimeaa eli ääni ei soi heleästi.

        Täydellisen tenorin tuki toimii napakasti "alaspäin" eli tuki napsahtaa kiinni ja jännitteet jää alas ja keukotkin toimii oikein, lauletaan sit hiljaa tai kovaa. Yksi oleellisimpia on kuitenkin kuviot. Kun tuki napsahtaa kiinni napakasti, lähtee laulajalta oikein millaiset "hirttokuviot" tahansa. "Virsiä" voi veisata hiljaa ja kovaa ja pitää itseään hyvänä mutta laitetaan muutama kuviopohjainen Vivaldin aaria niin kuultava voi olla surkuhupaisaa.


      • Laulukilpailu
        Tenori11000 kirjoitti:

        Kotimaisista puheenollen niin ei tule muita mieleen kuin Jyrki Niskanen. Nämä mainitut Katajala ja Raino vai mikä olikaan, ei sano mitään. Googlella vilkaisin mut ääninäytteitä en löytänyt kuin muutaman jonka perusteella ei arviota voi antaa. Mutta mandaatit näytti olevan ainakin toisella aivan hyvät.

        Piakkoin alkava kansainvälinen Mirjam Helin laulukilpailu paljastaa karun totuuden. Suomalaisia mieslaulajia ei ole kuin 1-2. Naisia sensijaan enemmän.

        Domingon tekniikkavajeeseen yhdyn, perusteena mielestäni se että hän "painaa" ääntään etenkin korkeissa kohdissa. Kyllähän hänellä "Bel Canton" perusteet on hanskassa mutta väittäisin että jos vanhana enää viitsii niin säätöhommia olisi kyllä.

        Näitä lukiessa huommaa selkeän syyn miksi Suomalainen laulaja, etenkään mieslaulaja, ei menesty. Asioista tehdään aivan liian vaikeita. Asian jonka voi ilmaista yhdellä tavalla yksinkertaisesti pilkotaan osiin joita sit alaslangilla ja "sibis" termeillä höystetään" Nämäkin on eittämättä jonkun lauluopettajan opetuksia joita täällä viljellään.

        Perus Bel Canto tekniikka on maailman yksinkertaisin. Se on hidastettua puhetta. Tuen kautta "jutellaan".. ääni nostetaan maskiin "kevyesti" tuen avulla ja vain hitusen ilmaa pallean päälle keuhkoihin ottamalla jolloin se sijoittuu luonnollisesti maskiin. Kontrolli on palleassa.. jos se ja hengitys toimii oikein, ääni sijoittuu kyllä yläkerrassa kohdalleen. Jos tekniikka muuttuu kun siirrytään puheesta lauluun, ollaan väärillä jäljillä.

        Suurin moka tässä tekniikassa on painopisteen ja lihasjännityksen nouseminen ylös etenkin korkeissa kohdissa, mikäli tukilihaksisto ei pidä sitä alhaalla. Tämä johtaa siihen että painopisteen ollessa ylhäällää, äänestä katoaa sointi. Tätä on pahempaa ja lievempää. Domingolla on lievempää mutta hänellä se ilmenee soinnin "kireytenä" korkeissa kohdissa.

        Ja tuohon kannnanotto.. millainen on hyvä tenori? Jotku täällä on omaksunut että on dramaattisia huutajia ja lyyrisiä "oikein" laulavia. Fakta on se että jos ääni on täydellinen, äänessä on myös laajuutta eli näinollen ääni on tarvittaessa myös "iso". Jos täydellistä tenoria hakisi niin varmaan Pavarotti on lähimpänä sitä. Hyvin monen arvostetunkin tenorin resonanssi on vaimeaa eli ääni ei soi heleästi.

        Täydellisen tenorin tuki toimii napakasti "alaspäin" eli tuki napsahtaa kiinni ja jännitteet jää alas ja keukotkin toimii oikein, lauletaan sit hiljaa tai kovaa. Yksi oleellisimpia on kuitenkin kuviot. Kun tuki napsahtaa kiinni napakasti, lähtee laulajalta oikein millaiset "hirttokuviot" tahansa. "Virsiä" voi veisata hiljaa ja kovaa ja pitää itseään hyvänä mutta laitetaan muutama kuviopohjainen Vivaldin aaria niin kuultava voi olla surkuhupaisaa.

        Mielenkiinnolla odota. On liput muutamaan osakilpailuun :)


    • Tenori11000

      Samaa mieltä. Rekisteröimättömän nimimerkin takaa voi tottavie huudella..niin sinä.. kuin moni muukin.. niinkuin täällä näyttää joku, tai jotku tekevän :) Tenori. nimimerkki on rekisteröity vastedes Tenori11000 (ei antanut käyttää pistettä) joten sieltä tulee vastedes kommenttini jos on tullakseen.

      • Tenori myös

        Oli hyvä kirjoitus tenori11000. Yhdyn hänen näkemyksiinsä.

        Olen havainnut myös saman että ääni kyllä hakeutuu eteen oikeaan paikkaan kun kurkku on avoin. Eikä ole turhia lihasjännityksiä.

        Kun laulaa ilman että tuottaa painetta äänihuulille, voi volyymia kyllä lisätä palleasta mielinmäärin.

        Kun laulajista oli puhetta, niin lisäisin vielä Jose Florezin.


    • Kaufman II

      Tuomas Katajalan potentiaali ja kehityskaari upea ja oikean suuntainen 2000 luvun alkupuolella mm Weljien "Mä sydämmestä laulan" levyllä. Harmittaa hänen puolestaan että meni näihin keskieurooppalaisiin "light tenor" koulutuksiin ja nykyjään hänen äänensä kuullostaa enemmän kevyen musiikin laulannalta kuin klassisen.

    • tenori94

      Minun mielestäni suomessa ei ole kuin yksi teknisesti todella puhdas tenori. Mies joka vierailee mm. Rolando Villazonin paljon myydyllä levyllä ja kiertää Euroopan ja koko maailman parhaita lavoja laulamassa kevyitä tenorirooleja eittämättä yhdellä maailman kauneimmista ja vaivattomimmista äänistä: Topi Lehtipuu siis. Tokihan Tuomas Katajala sekä Petri Pussila ja muutkin suomalaiset ovat loistavia mutta Lehtipuu on vain lyömätön. Mutta kyseessä ovat hyvin monesti mielipidekysymykset. Mutta ehkä täältä vielä perästä tullaan

      -TM

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe