Ennen työ oli suhteellisen halpaa ja talonmiehen palkkauskin oli taloyhtiölle melko halpaa. Asemilla oli asemamiehiä ja pikkupaketti kulki nopeammin kuin postissa.
Tavara oli kallista ja valikoima oli kapea.
Nyt tavara on halpaa, mutta sen kestävyys on heikko. Tuotteiden laatu on muutenkin matala, sillä takuuseen vaihdettavien kappaleiden määrä nousee jatkuvasti.
Työ on kallista ja senkin laatu kustannussyistä heikkenee.
Elintaso on kuulemma kohonnut, mutta miten se kohoaminen oikeasti määritellään kun tavaran lisääntyessä se pitää korvata itsepalvelun määrällä.
Ennustan että autoista tulee lopulta kertakäyttöisiä ja ne joudutaan vaihtamaan viiden vuoden välein.
Pohdintaa
37
216
Vastaukset
- fundeeraaja
kallista, mutta siksi, kun ahneelle osakkeenomistajalle ei mikään riitä ja vaikka tuntipalkoissa ei ole hurraamista, on kaikkien lafkojen tuntiveloitukset taivaissa, kun kerran firman tuotto-odotuksetkin ovat samassa sfäärissä.
Suurissa firmoissa. Yksittäinen putkimies osaa hinnoitella itsensä todella kalliiksi. Sähköjutuissa sama ongelma. Tai kokeilepa katsoa mitä maksaa timanttiporarin saaminen edes paikalle (eikä se ole silloin vielä edes tehnyt mitään).
- ..............
buddy-love kirjoitti:
Suurissa firmoissa. Yksittäinen putkimies osaa hinnoitella itsensä todella kalliiksi. Sähköjutuissa sama ongelma. Tai kokeilepa katsoa mitä maksaa timanttiporarin saaminen edes paikalle (eikä se ole silloin vielä edes tehnyt mitään).
- ALFA-TIGER
buddy-love kirjoitti:
Suurissa firmoissa. Yksittäinen putkimies osaa hinnoitella itsensä todella kalliiksi. Sähköjutuissa sama ongelma. Tai kokeilepa katsoa mitä maksaa timanttiporarin saaminen edes paikalle (eikä se ole silloin vielä edes tehnyt mitään).
Se pistää tekemään koko ajan töitä itse 24/vrk ahkerasti
Kuumailmapuhallin 2vrk=koneen hinta .............. kirjoitti:
Eräillä perinteisillä tuetuilla toiminta-alueilla tarjoukset ovat korkeampia kun sen antaja tietää tilaajan saavan työhön tukea. Mikäli kyseessä onkin tueton juttu, tippuu hinta välittömästi.
ALFA-TIGER kirjoitti:
Se pistää tekemään koko ajan töitä itse 24/vrk ahkerasti
Kuumailmapuhallin 2vrk=koneen hintaEi ole halpaa
http://ramirent.edita.fi/fi/hinnasto/taso/155ALFA-TIGER kirjoitti:
saisi?
Ostaa kulmahiomakoneeseen timanttilaikka (15-25 €). Kulmahiomakoneella ja piikkauskoneella menee hitaasti paksustakin läpi. Jos pitää mennä kerralla syvemmälle, niin sitten kehäsaha.
- Ob Server
Buddy.
Näin se vaan on, kaikki täytyy itse tehdä ja usein jopa maksaa siitäkin. Ja osta mitä tahansa halpaa, niin sen takuukorjausreissu kestää kohtuuttoman kauan. buddy-love kirjoitti:
Unsafe at any speed jne.
2004
Main article: Ralph Nader presidential campaign, 2004
Nader announced on December 24, 2003 that he would not seek the Green Party's nomination for president in 2004; however, he did not rule out running as an independent candidate.
[edit] Meeting with John Kerry
Ralph Nader and Democratic candidate John Kerry held a widely publicized meeting early in the 2004 Presidential campaign, which Nader described in An Unreasonable Man. Nader said that John Kerry wanted to work to win Nader's support and the support of Nader's voters. Nader then provided more than 20 pages of issues that he felt were important and he "put them on the table" for John Kerry. According to Nader the issues covered topics ranging from environmental, labor, healthcare, tax reform, corporate crime, campaign finance reform and various consumer protection issues.
Nader reported that he asked John Kerry to choose any three of the issues and highlight them in his campaign and if Kerry would do this, he would refrain from the race. Several days passed and Kerry failed to adopt any of Nader's issues as benchmarks of his campaign, so on February 22, 2004, Nader announced on NBC that he would indeed run for president as an independent, saying, "There's too much power and wealth in too few hands."Kukkomies kirjoitti:
2004
Main article: Ralph Nader presidential campaign, 2004
Nader announced on December 24, 2003 that he would not seek the Green Party's nomination for president in 2004; however, he did not rule out running as an independent candidate.
[edit] Meeting with John Kerry
Ralph Nader and Democratic candidate John Kerry held a widely publicized meeting early in the 2004 Presidential campaign, which Nader described in An Unreasonable Man. Nader said that John Kerry wanted to work to win Nader's support and the support of Nader's voters. Nader then provided more than 20 pages of issues that he felt were important and he "put them on the table" for John Kerry. According to Nader the issues covered topics ranging from environmental, labor, healthcare, tax reform, corporate crime, campaign finance reform and various consumer protection issues.
Nader reported that he asked John Kerry to choose any three of the issues and highlight them in his campaign and if Kerry would do this, he would refrain from the race. Several days passed and Kerry failed to adopt any of Nader's issues as benchmarks of his campaign, so on February 22, 2004, Nader announced on NBC that he would indeed run for president as an independent, saying, "There's too much power and wealth in too few hands."Suoria ehdotuksia noihin ongelmiin ei ainakaan ole heti mainittu. Amerikan systeemissä on niin paljon muutenkin korjaamista etteivät nuo nouse heti esiin.
- no,,
No markkinoinnissa esim. tunnetaan käsite "tuotteiden ennalta nopeutettu vanheneminen". Siihen verraten sidonnainen bisnes-idea on mielestäni myös mm. tuottaa tuotteita, jotka kaikilta osin eivät ole yhteensopivia keskenään. Esimerkeiksi käyvät tietokoneohjelmistot, lisälaitteet niihin jne, tai vaikkapa autoissa käytetyt ja nopeasti kuluvat osat.
Elintason määrittelyn osalta luottaisin kuitenkin eniten kansantaloustieteeseen ja sen oppeihin. "Itsepalvelun lisääntyminen" kysyy kuluttajalta ainoastaan lisää hermoja *vitsi*, mutta elintason "kohoamiseen" et mielestäni suoraan voi tuota käsitettä liittää.Mielenkiintoinen ilmiö.
Esimerkki: pyromaanijoukkio toimii poikkeuksellisen tehokkaasti ja polttaa useissa kaupungeissa korttelikaupalla taloja. Yhteiskunnalle koituvat kustannukset ovat valtavia, mutta silti tämä näkyy tilastoissa Bkt:n nousuna.- no,,
buddy-love kirjoitti:
Mielenkiintoinen ilmiö.
Esimerkki: pyromaanijoukkio toimii poikkeuksellisen tehokkaasti ja polttaa useissa kaupungeissa korttelikaupalla taloja. Yhteiskunnalle koituvat kustannukset ovat valtavia, mutta silti tämä näkyy tilastoissa Bkt:n nousuna.Jos yrityksen a liiketoiminta on voitollista siksi, että toimijataho b aiheuttaa julkisen talouden menoihin lisätappiota, ei yleisen sosiaalisen hyvinvoinnin faktorina pidetä yrityksen a tilinpäätöstä.
no,, kirjoitti:
Jos yrityksen a liiketoiminta on voitollista siksi, että toimijataho b aiheuttaa julkisen talouden menoihin lisätappiota, ei yleisen sosiaalisen hyvinvoinnin faktorina pidetä yrityksen a tilinpäätöstä.
Bkt:n nostoon on luonnonkatastrofeilla aina selvä nostava vaikutus.
Silti koko tuotanto silloin tähtää entisen tilanteen saavuttamiseen.
Laajennus: mitä tapahtuu silloin kun tuotantokoneisto heikentää laatua ja koko tuotannonala toimii tuplanopeudella tuotteiden käyttöiän puolituttua.- no,,
buddy-love kirjoitti:
Bkt:n nostoon on luonnonkatastrofeilla aina selvä nostava vaikutus.
Silti koko tuotanto silloin tähtää entisen tilanteen saavuttamiseen.
Laajennus: mitä tapahtuu silloin kun tuotantokoneisto heikentää laatua ja koko tuotannonala toimii tuplanopeudella tuotteiden käyttöiän puolituttua.Elintasoa mitataan useilla osatekijöillä. Bkt arvioi ns. valtioiden "luottokelpoisuutta", kaikkein laajimman määritelmän mukaan ( jos sallinet pienen soveltamiseni tässä).
Yhteiskunnallisen sosiaalisen hyvinvoinnin määrää kannattaa arvoida mm. julk.talouden kohdennettujen sosiaalimenojen kautta vuositasolla, minkä ehkä(?) hyvin tiedät. Yhteiskunnan ja "valtion" hyvinvointi (vrt. termi "elintason nousu", jonka esille nostit) taas on laajemmin arvioitava asia ja _niinsanotusti_ siten vahvemmin sidottu "globaaliin kehykseen".
Pyysitö sä nyt mua vielä kertomaan itsestäänselvyyksiä inflaatiosta "laajennus- esimerkilläsi?:D *vitsi* no,, kirjoitti:
Elintasoa mitataan useilla osatekijöillä. Bkt arvioi ns. valtioiden "luottokelpoisuutta", kaikkein laajimman määritelmän mukaan ( jos sallinet pienen soveltamiseni tässä).
Yhteiskunnallisen sosiaalisen hyvinvoinnin määrää kannattaa arvoida mm. julk.talouden kohdennettujen sosiaalimenojen kautta vuositasolla, minkä ehkä(?) hyvin tiedät. Yhteiskunnan ja "valtion" hyvinvointi (vrt. termi "elintason nousu", jonka esille nostit) taas on laajemmin arvioitava asia ja _niinsanotusti_ siten vahvemmin sidottu "globaaliin kehykseen".
Pyysitö sä nyt mua vielä kertomaan itsestäänselvyyksiä inflaatiosta "laajennus- esimerkilläsi?:D *vitsi*Sosiaalimenojen kasvu korreloi kaupungistumisen (ja yhteisöllisyyden hajoamisen) kanssa. Käytännössä siis esim. päivähoitomenojen kasvu kuvaa lapsia hoitavien mummojen vähenemistä, eikä se siis tarkoita elintason kohoamista. Sama tilanne näkyy vanhustenhoidon laitostumisessa.
Laajennuksessahan ei ole kysymys inflaatiosta, sillä se ilmenee täysin samana riippumatta rahan arvon kehityksestä.
Bkt:sta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bruttokansantuote
(luottokelpoisuus ei ole tässä mielenkiintoista)- -Nostradamus-
buddy-love kirjoitti:
Sosiaalimenojen kasvu korreloi kaupungistumisen (ja yhteisöllisyyden hajoamisen) kanssa. Käytännössä siis esim. päivähoitomenojen kasvu kuvaa lapsia hoitavien mummojen vähenemistä, eikä se siis tarkoita elintason kohoamista. Sama tilanne näkyy vanhustenhoidon laitostumisessa.
Laajennuksessahan ei ole kysymys inflaatiosta, sillä se ilmenee täysin samana riippumatta rahan arvon kehityksestä.
Bkt:sta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bruttokansantuote
(luottokelpoisuus ei ole tässä mielenkiintoista)Saat näpeillesi tuosta wikipedia-linkistä.
buddy-love kirjoitti:
Miksi se on siinä ;)
Pitää mennä hoitamaan yksi juttu (tai se menee rikki).
- no,,
buddy-love kirjoitti:
Sosiaalimenojen kasvu korreloi kaupungistumisen (ja yhteisöllisyyden hajoamisen) kanssa. Käytännössä siis esim. päivähoitomenojen kasvu kuvaa lapsia hoitavien mummojen vähenemistä, eikä se siis tarkoita elintason kohoamista. Sama tilanne näkyy vanhustenhoidon laitostumisessa.
Laajennuksessahan ei ole kysymys inflaatiosta, sillä se ilmenee täysin samana riippumatta rahan arvon kehityksestä.
Bkt:sta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bruttokansantuote
(luottokelpoisuus ei ole tässä mielenkiintoista)No enhän minä ole korrelaatioon sanonut sanaakaan!:)
Sä kuitenkin puhuit aloituksessasi "elintason noususta" ja esitit yleistävässä mielessä jotakin siihen suuntaan, että itsepalvelun lisääntyminen etc. kaikenmaailman hässäkkä olisi jokin yksi ja sama sillisalaatti, joka ilmeisesti mielestäsi johtaa ihmiskunnan kannalta suurinpiirtein katastrofiin, niinkö? *tietoinen yleistys, anteeksi*
Mä olisin kaivannut taas sitä next leveliä keskusteluun. Opettajaa en sen sijaan en kaipaa asioissa, jotka osaisin unissakin. - ,.,.,.,.,
no,, kirjoitti:
No enhän minä ole korrelaatioon sanonut sanaakaan!:)
Sä kuitenkin puhuit aloituksessasi "elintason noususta" ja esitit yleistävässä mielessä jotakin siihen suuntaan, että itsepalvelun lisääntyminen etc. kaikenmaailman hässäkkä olisi jokin yksi ja sama sillisalaatti, joka ilmeisesti mielestäsi johtaa ihmiskunnan kannalta suurinpiirtein katastrofiin, niinkö? *tietoinen yleistys, anteeksi*
Mä olisin kaivannut taas sitä next leveliä keskusteluun. Opettajaa en sen sijaan en kaipaa asioissa, jotka osaisin unissakin.oli jo ikävä ylemmyydentunnosta kumpuavaa metakeskustelua, mutta tulihan se sieltä! :P
- no,,
,.,.,.,., kirjoitti:
oli jo ikävä ylemmyydentunnosta kumpuavaa metakeskustelua, mutta tulihan se sieltä! :P
Niin no buddy-lovehan sitä osoitti laittamalla minulle linkin bkt:n määritelmään - ja vieläpä wikipediaan!;D
Mutta mikäs siinä.:) Se oli sellanen keskustelu se. - ,.,.,.,.,
no,, kirjoitti:
Niin no buddy-lovehan sitä osoitti laittamalla minulle linkin bkt:n määritelmään - ja vieläpä wikipediaan!;D
Mutta mikäs siinä.:) Se oli sellanen keskustelu se.touché
no,, kirjoitti:
No enhän minä ole korrelaatioon sanonut sanaakaan!:)
Sä kuitenkin puhuit aloituksessasi "elintason noususta" ja esitit yleistävässä mielessä jotakin siihen suuntaan, että itsepalvelun lisääntyminen etc. kaikenmaailman hässäkkä olisi jokin yksi ja sama sillisalaatti, joka ilmeisesti mielestäsi johtaa ihmiskunnan kannalta suurinpiirtein katastrofiin, niinkö? *tietoinen yleistys, anteeksi*
Mä olisin kaivannut taas sitä next leveliä keskusteluun. Opettajaa en sen sijaan en kaipaa asioissa, jotka osaisin unissakin.Vaan niin että itsepalvelun lisääntyminen johtuu työkustannuksien kasvusta.
Kai tässä on samat kansantaloustieteen kurssit käyty ja siksi oletankin että yrittäisit kohottaa pohtimisen sille tasolle jonka sen itse haluat.
No mitä mieltä nyt sitten olet tuosta elintason mittauksen vääristymisestä kun otetaan huomioon yhteiskuntarakenteen muutos?
Ja ennen kaikkea oletan että kykenet oppineisuutesi avulla kohottautumaan pelkän ulkoluvun yläpuolelle ja analysoimaan tilanteen sekä myös antamaan siihen jonkin ratkaisun.no,, kirjoitti:
No enhän minä ole korrelaatioon sanonut sanaakaan!:)
Sä kuitenkin puhuit aloituksessasi "elintason noususta" ja esitit yleistävässä mielessä jotakin siihen suuntaan, että itsepalvelun lisääntyminen etc. kaikenmaailman hässäkkä olisi jokin yksi ja sama sillisalaatti, joka ilmeisesti mielestäsi johtaa ihmiskunnan kannalta suurinpiirtein katastrofiin, niinkö? *tietoinen yleistys, anteeksi*
Mä olisin kaivannut taas sitä next leveliä keskusteluun. Opettajaa en sen sijaan en kaipaa asioissa, jotka osaisin unissakin.Missä se oma panoksesi tähän pohdintaan viipyy.
Työn kallistuessa yhä suurempi osa työvoimasta on siirretty hallinnon ja sekalaisen valvonnan pariin. Samaan aikaan tuotannolliset työt siirtyvät halpamaihin, joissa työvoiman hyvinvoinnin kustannuksella minimoidaan kaikki mahdolliset kulut.
Kotimaiset eläkerahastot investoivat kansainvälisiin suuryrityksiin, joiden toimien seurauksena kotimaiset työpaikat vähenevät.
Toisinaan tulee mieleen että onko koko tämän systeemin kontrollissa hiukan kehittämistä.- ALFA-TIGER
ovat kärsineet tappioita kielletyillä riskisijoituksilla HUIIIIIIIII
Tosin sitten astutaan monien vaihtoehtojan maailmaan, nythän käsittelit vain sitä mitä on nyt.
Jännää juttua. Salainen agentti minussa kaipaa taas toimintaa x)Kukkomies kirjoitti:
Tosin sitten astutaan monien vaihtoehtojan maailmaan, nythän käsittelit vain sitä mitä on nyt.
Jännää juttua. Salainen agentti minussa kaipaa taas toimintaa x)Vanhan korjaaminen on helpompaa kuin kokonaan uuden tekeminen.
Nyt pitää siirtyä muihin juttuihin välillä, eli jatkanette pohdintaa sillä aikaa (kuka lie nyt sitten hereillä onkaan).
- kaverille välähti
se minkä moni muu on tiennyt jo vuosia.
- on vielä
vanhempi
Kauanko minä olen tätä miettinyt.
(Galaktisena Sankarina minun kuuluu olla asioissa edellä)- kaverille välähti
buddy-love kirjoitti:
Kauanko minä olen tätä miettinyt.
(Galaktisena Sankarina minun kuuluu olla asioissa edellä)Jätän nyt kuitenkin arvausleikit galaktisille sankareille ja meen töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381
