aloitin tossa kesäkuussa kesätyöt ja sopimus olis elokuun 14 päivä saakka...Kysyisinki ett saanko enään lomarahaa tolta elokuulta...Oon ymmärtäny ett lauantait lasketaan mukaan ku lasketaan työpäiviä...Jos en saa lomarahaa tolta kuulta niin kauanko mun pitäis olla töissä ett saisin sen lomarahan....onko se 17. päivä?
Kiitokset vastauksista
Saanko lomarahaa lainkaan?
2
349
Vastaukset
Vain arjet lasketaan.
En muista ihan tarkkaan, mutta olisiko 16 arki-/työpäivää, niin saa lomakorvaukset kyseisltä kuukaudelta.
Kannattaa tarkistaa TESistä, mitä ko. alalla sanotaan.- Saa..
Vuosilomalaista:
"Täytenä lomanmääräytymiskuukautena pidetään kalenterikuukautta, jolloin työntekijälle on kertynyt vähintään 14 työssäolopäivää tai 7 §:n 1 ja 2 momentissa tarkoitettua työssäolon veroista päivää."
Eli sinulla pitää olla 14 TYÖSSÄOLOPÄIVÄÄ kyseisenä kuukautena. Jos et ole lauantaisin töissä, niin ei niitä myöskään lasketa työssäolopäiviksi.
Sen sijaan lauantait lasketaan lomapäiviksi, vaikka töissä et lauantaisin normaalisti olisikaan.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050162
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871868
- 1121026
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28544Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473