aloitin tossa kesäkuussa kesätyöt ja sopimus olis elokuun 14 päivä saakka...Kysyisinki ett saanko enään lomarahaa tolta elokuulta...Oon ymmärtäny ett lauantait lasketaan mukaan ku lasketaan työpäiviä...Jos en saa lomarahaa tolta kuulta niin kauanko mun pitäis olla töissä ett saisin sen lomarahan....onko se 17. päivä?
Kiitokset vastauksista
Saanko lomarahaa lainkaan?
2
322
Vastaukset
Vain arjet lasketaan.
En muista ihan tarkkaan, mutta olisiko 16 arki-/työpäivää, niin saa lomakorvaukset kyseisltä kuukaudelta.
Kannattaa tarkistaa TESistä, mitä ko. alalla sanotaan.- Saa..
Vuosilomalaista:
"Täytenä lomanmääräytymiskuukautena pidetään kalenterikuukautta, jolloin työntekijälle on kertynyt vähintään 14 työssäolopäivää tai 7 §:n 1 ja 2 momentissa tarkoitettua työssäolon veroista päivää."
Eli sinulla pitää olla 14 TYÖSSÄOLOPÄIVÄÄ kyseisenä kuukautena. Jos et ole lauantaisin töissä, niin ei niitä myöskään lasketa työssäolopäiviksi.
Sen sijaan lauantait lasketaan lomapäiviksi, vaikka töissä et lauantaisin normaalisti olisikaan.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050162
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706