Olen pitkään jo harkinnut nännilävistyksen ottamista, ja nyt vihdoin saanut kerättyä tarpeeksi rohkeutta siihen. Ylihuomenna olen todennäköisesti jo suuntaamassa ottamaan korun. Lävistyksen paranemiseen liittyen tosin olisi muutama asia jotka askarruttavat, ja kun en sattumoisin tähän aikaan vuorokaudesta pysty lävistäjää tavoittelemaan ja olen kovin malttamattoman innostunut, ajattelin tiedustella asiaa täällä :)
Selasin kyllä aiempia keskusteluja tähän liittyen, mutta niitä on aivan julmettu määrä, ja en tahtonut löytää vastausta juuri itseäni askarruttavaan asiaan.
Tiedän siis kyllä, että nännilävistys ottaa aikaa parantuakseen. Mutta millaisia kokemuksia on teillä korun joskus ottaneilla, kuinka kauan nänni aristaa liikkumista korun ottamisen jälkeen? Sattuuko esim. pukeutuminen kuinka paljon, normaalit vartalon liikkeet?
Entä urheilu (lenkkeilen ja käyn Elixialla ryhmätunneilla, crosstrainereilla, salilla), kipuileeko tai rasittuuko nännilävistys paljon urheillessa? Kuinka pian lävistämisen jälkeen olette pystyneet urheilemaan normaalisti?
Ja mitä mieltä olette siitä, kun olisin noin viikko korun ottamisen jälkeen lähdössä festareille. Todennäköisesti pääsen kyllä peseytymään aivan normaaliin tapaan kaverin luona festareiden aikaan, eikä tarvitse millään järvivedellä peseytyä. Mutta mikäli hygieniasta huolehtiminen festareilla ei onnistu aivan niin kuin on kaavailtu, mitä luulette, kuinka paljon tuo mahdollinen hieman huonompi hygienia haittaa lävistystä noin viikko lävistämisen jälkeen?
Kiitos etukäteen vastauksista!
Nännilävistyksen paraneminen
13
17436
Vastaukset
- jansku*87
hei.
minulla nännilävistys parani hienosti ja nopeasti, viikko ottamisen jälkeen koru oli jo hyvä. minulla yleensä kaikki paranee hitaasti mutta nänni oli poikkeus.
otin koru reilu pari viikkoa sitten ja viikkoon en ole enää edes puhdistanut korua muuten kuin suihkun yhteydessä.
ensimmäinen päivä korun oton jälkeen oli hieman kipeä ja rintsikat oli tuskallista pitää, muuten kaikki meni hienosti
onnea korun kanssa..- rairakka
Kävin sitten itsekin eilen töiden jälkeen korun ottamassa, ja tähän asti kaikki on mennyt sen kanssa loistavasti!
Itse lävistäminen ei sattunut juuri lainkaan, nipisti vain hieman. Jännitin kyllä lävistämistä aivan mahdottomasti, olin aivan tärinöissäni sinne mennessäni :D Mutta onneksi jouduin menemään sinne aikamoisella kiireellä, niin en tavallaan kerennyt miettiä asiaa liikaa.
Lävistämisen jälkeen nänniä kuumotti ja jomotti hieman ehkä puolen tunnin ajan, mutta sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia tuntemuksia. Edes nukkuessa ei tullut minkäänlaisia kipuja, vaikka nukuin missä asennossa :) En tosin suoraan lävistyksen päällä varmaan ole nukkunut, en ole varma, mutta muuten kyllä pyöriskelin joka suuntaan.
Urheilemaan en varmaan ainakaan muutamaan päivään kamalasti uskalla, kävelylenkkejä lukuunottamatta, jottei koru vahingossakaan turhaan hankautuisi heti alkuun. Mutta jos lävistys paranee loppuun samaan tyyliin, kuin miltä tämä alku on tuntunut, niin vaikuttaa ainakin omalla kohdallani olevan varsin helppo lävistys :) Toivotaan vain, että paranemisaika sujuu loppuunkin asti yhtä helposti. Hyvin todennäköisesti käyn piakkoin ottamassa korun myös toiseen nänniini, kun näin helppoa oli.
- nimimininim
Mä otin 2004 eka toiseen nänniin. Siitä pari kuukautta ja laitatin toiseenkin. Aluksi parantelu tuntu menevän hyvin. Parantelin niitä noin 2,5 vuotta tuloksetta ja sitte meni hermot, ja otin kummankin pois.
Tästä noin vuoden parin päästä päätin yrittää vielä kerran, ja tälläkään kertaa tämä ei suostunut parantumaan. Aina kun tuntu, että nythän tämä on kiltisti, niin se otti iskua ja parantelu lähti alusta. Sitten luovutin ja otin pois, ja elämä helpottui huomattavasti, kun ei tarvinnut enään varoa.
Tykkäsin kyllä kovasti nänni lävistyksistä, mutta kun ei parane, niin ei parane :) - hoopohoopo
Kuinkas kauan muuten lävistetyn nännin suutelemista/nuolemista yleensä neuvotaan välttämään? Esim. kielikoruillahan suosituksena on noin kaksi viikkoa, joten mahtaako tässä päteä sama? Kielikorun paranemisaika tosin on kyllä ylipäänsäkin rutosti lyhyempi, joten joutuukohan nännin kanssa suuteluasiat olemaan pannassa pidempäänkin...?
Itsekin viime viikolla nännilävistyksen kävin ottamassa, ja vaikka muuten lävistäjältä mainiot ohjeet kaikkeen sainkin, unohdin kysyä häneltä tätä asiaa. Ja kun koru on kovin vänkä ja hieno, eikä suureksi onnekseni lainkaan kipeä, niin mielihän se tekisi jo testata tuollakin tapaa... ;)
Mutta täytynee olla vaikka uudelleen yhteydessä lävistäjään tuon tiimoilta, jos nyt ei joku täällä osaa vastata?- tiiujuu
Itselläni ei ollut mitään ongelmaa nuolemisen/suutelun kannalta. =) Ensimmäisen viikon jälkeen nuo kullannuput laitettiin kokeeseen. - Eikä ole tullut mitään jälkiseuraamuksia!
Ei muutakun anna mennä vaan (;
- tiiujuu
Ite otin nännilävistykset n. 10 kuukautta sitten. Odottelin jännityksellä kuinka niiden kanssa pärjään, kun on vähän taipumusta tulehduksille. Ystäväni on lävistäjä, joka teki ne minulle liikkeessään alennettuun hintaan.
Nännit olivat minulla erittäin arat ensimmäisen illan, ja muutaman seuraavan päivän ajan niitä särki. Ilman rintsikoita en kuitenkaan ollut kuin ensimmäisen illan. Lävistysten ottamisen jälkeen meni n. kk, eikä lävistyksiä särkenyt enään ollenkaan!
Puhdistin koruni vain suihkun yhteydessä, ja sitä olen jatkanut tähän päivään saakka ilman ongelmia.
Olen aivan rakastunut näihin, on tosi kivat.=)=) Onnea otolle!- Nännäri
Olen itsekkin parin kuukauden päästä hankkia kyseisen lävistyksen ja ajattelinkin juuri sitä että parantuuko lävistys kuinka paljon paremmin ilman rintaliivejä? Loogisesti ajatellen niin rintaliivit painaa lävistystä mutta hiertää ehkä vähemmän kuin että jos olisi vain paidan kanssa . Toivottavasti tuosta saa jotain selvää :P
- vierassssss
Mulla on nyt ollut n. vuoden verran ja vieläkin aristaa. Vieläkin tulee sitä nestettä ulos ja sattuu jos korua liikuttaa. Välillä on han ok ja poikaystävän ei varsinaisesti tarvi varoa, voi jopa suudella/imea muttei kovaa. Haluaisin todella että paranis koska en halua luopua korusta, mutta jos ei ala paranemaan niin en tiedä mitä tehdä..... vinkkejä???
Lämpimällä vedellä suihkun yhteydessä olen "puhdistanut", muita toimenpiteitä en ole tehnyt. - piercedn
Mulla oli kans molemmissa nänneissä, tykkäsin niistä ihan älyttömästi! Mutta, ne ei kumpikaan parantunu puoleentoista vuoteen, koko ajan tuli vaan kudosnestettä ja korujen liikuttaminen sattui, välillä näytti vähän paremmalta mut ei... Sitten meni hermo ja otin korut pois sillä seurauksella et mätää tuli vielä puolen vuoden päästä... Haluaisin enemmän ku paljon lävistyttää nännit uudelleen, mut aika pelottavalta tuntuu tuo parantumattomuus... :-( Ne tekee nänneistä kumminkin aika ihana herkät... ;-d
- BÄBÄ
Paranemisprosessissa ei saa räplätä korua turhaan. Ja korua voi liikutella VAIN puhdistuksen yhteydessä, eli puhdistaminen käy aamuin illoin 5min kuumalla vedellä (ei polttavalla, vaan kuumemmalla kuin lämmin ;)).. Jos korua liikuttelee kuivana, kuivunut kudosneste repii haavan auki ja tämä hidastaa paranemista... Ja muistakaa aina pessä kädet kun koskette koruun! Ja korun kuivaus tapahtuu talouspaperilla. EI pumpulilla, koska siitä jää koruun nukkaa. Desinfiointiaineiden käyttö ei ole suositeltavaa, vesi riittää..
- Jooooo
Ja suolavesihaude (:
- arghhhh
itsellä ollut 2,5 vuotta nännikoru.. edelleen kudosnestettä valuu eikä suostu parantumaan. poikaystävän en anna nuolla enkä imeä sitä koska kuka haluaa haisevaa kudosnestettä suuhunsa?
Hermo alkaa menemään kun ei parane.. kai se pitää kohta ottaa pois..
Pidän sen puhtaana pesemällä päivittäin suihkussa ja kun otin korun niin huuhtelin kuukauden 2x päivässä suolavedellä....
-Nainen, 21.v- BoxHead
suolavesiliusta saisi käyttää n.2viikkoa aina kerralla ja sitten viikon tauko.
kannattaa myös käydä lävistäjällä näyttämässä jos hän osaisi neuvoa sitten että mikä auttaisi nopeentamaan lopullista paranemista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264