Hoilaa!
Voiko kesälomat pitää päivä siellä päivä täällä systeemillä. Olin juuri puoli vuotta lomautettuna, niin ei jaksa enää lomailla. Viime maanantaina loppui lomautus.
Voiko työnantaja jättää maksamatta kesälomarahat jos niitä ei pidetä kesälomakautena? Tack so mycket!
Kesälomat pidettä viimeistään..
1
816
Vastaukset 1
- Työnantajasta
Tuo on täysin sopimuskysymys. Eli jos työnantaja siihen suostuu, että pidät lomasi pätkissä, niin siitä vaan. Työnantajan ei kuitenkaan ole tuohon pätkimiseen suostuttava. Vuosilomalaissa sanotaan pätkimisestä seuraavaa:
"Työnantaja ja työntekijä saavat sopia, että työntekijä pitää 12 arkipäivää ylittävän loman osan yhdessä tai useammassa jaksossa."
Eli 12 päivää täytyy pitää putkeen ja lopuista voi sopia.
Kesälomarahat maksetaan joko köntässä esim kesäkuun palkassa tai sitten jokaisen lomajakson alussa.
Kesäloma on kuitenkin pidettävä 2.5 - 30.9 välisenä aikana, jos toisin ei sovita.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/20050162
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271790
- 50970
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r154822Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50756- 70676
- 67626
- 53617
- 59606
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.132585Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e120552Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20510- 51490
- 5488
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32488- 34487
- 55478
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118476Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 4449
Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.140441