Ostin 2.1.2009 Samsungin matkapuhelimen U700 silver hinta 139€ tuolloin vielä Lappeenrannassa toimineesta Markantalosta.
Toukokuun lopulla otettaessa puhelinta normaalisti latauksesta laturin pää jäi kiinni puhelimeen.
Toimitimme puhelimen latauslaitteen huoltoon Lappeenrannan Giganttiin 6.6.2009 (Markantalon lopetettua toimintansa Lappeenrannassa).
Laturin vastaanottanut myyjäkin totesi, että kyse on valmistusvirheestä koska laturin päässä ollut liimaussauma oli selvästi pettänyt. Hän myös totesi, että vastaavat viat kuuluvat joskus takuun piiriin, joskus eivät.
Laturi oli noin 2,5 viikkoa huollossa, jonka jälkeen huoltoliikkeestä (SCR-huolto Tampere) todettiin että kyseinen mekaaninen vika ei kuulu takuun piiriin. Tilalle tarjottiin uutta laturia hintaan 15€.
Mielestäni kyseinen vika tulisi kuitenkin korvata, koska kyse on mielestäni valmistusviasta, eikä kyseistä tulisi ilmentyä normaalikäytössä. Ollessani yhteydessä kuluttaja-asiamieheen asian tiimoilta 29.6.2009 hän totesi, että kyseinen vika kuuluu myyjän/valmistajan virhevastuun piiriin.
Koska itse puhelin on käyttökelvoton laturin toimimattomuuden takia, on minulle aiheutunut tapauksesta suurta haittaa. Olen tottunut kestäviin ja toimiviin tuotteisiin matkapuhelimia hankkiessani, mutta kokeillessani Samsung merkkistä matkaviestintä jouduin kokemaan pettymyksen tuotteen laadun ja vian korvaamisen osalta.
Olisin odottanut tällaisen hintaluokan käyttötavaran kestävän normaaleissa käyttöolosuhteissa hieman pidempään. Toivoisin puhelimen hintaan kuuluvan mahdollisuus käyttää kyseistä laitetta ainakin sen takuuajan loppuun asti.
Mitä voin tehdä samsung vaatii että pitäisi englannin kielellä laittaa heille vaade ja niin kuluttaja asiamies tekikin mutta mitään ei samsungilta kuulu..
Mitä minun kannattaisi tehdä??
Onhan se 15e pieni hinta uudesta laturista mutta periaatteesta en sitä maksa koska minulle kuuluisi uusi ilman mitään venkoilua koska kyse on valmistusvirheestä..
Puhelimen laturin rikkoutuminen
3
1749
Vastaukset
- on...
kuluttaja-asiamies itse alkanut sinun matkapuhelimesi takuuasioita hoitelemaan?
- VIIMEINEN SAMSUNG
Minulla meni U600 puhelimen latausliitin rikki ja SCF-huolta Tampere totesi että latauskaapelin liitin on laitettu väärinpäin puhelimeen. Mutta kun sitä ei saa laitettua väärinpäin siihen!!!!
VIIMEINEN SAMSUNG. EN OSTA AINUTTAKAAN LAITETTA SILLÄ MERKILLÄ ENKÄ SUOSITTELE MUILLEKAAN.
VASTAUS MAAHANTUOJALTAKIN OLI ETTÄ OTTAKAA YHTEYTTÄ KULUTTAJANEUVOJAAN!!!
" Mikäli että ole tyytyväisiä päätökseen, ottakaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan"
HEH, HEH
KORJAUS OLIS MAKSANUT 83 euroa.Niin se vain menee
Selvähän tuo on että valmistaja on vastuussa, mutta haastapas joku iso firma kuten samsung jonkun laturi vian takia. Se kuluttaa aikaa ja tod.näköisesti myös rahaa.
Helpompi takuuasiat on hoitaa yrityksenkanssa mistä on hankkinut tuotteen, joka tässä tapauksessa ei ole edes mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867601- 1045517
- 2664728
- 484662
- 653382
- 502758
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244