The Clash

Huutomerkki!

mikä on suhtautumisenne tähän virtuoosimaiseen bändiin joka joidenkin epäonneksi, toisten onneksi muuttui hetkessä kovasta punkbändistä stadionrockbändiksi?

Oma kantani, on, ettei sinänsä bändi myynyt itseään, sillä tuo käännös valtavirtaan päin kävi niin luontevasti, ja vaivatta, että sen täytyi olla luonnollista.
Toisaalta noin taitavalle ja karismaattiselle bändille antaa paljon anteeksi.
Paras punkbändi Sex Pistols, paras Rockbändi The Clash.

4

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr.Ramone

      Mä tykkään Clashista. Eka levy on ihan parhautta ja mun mielestä London Callingkaan ei ole turhaan valittu yhdeksi parhaimmista rocklevyistä. Vaikka ite tykkäänkin pienemmistä bändeistä niin eiköhän jokainen pohjimmiltaan edes jossain mielessä halua sitä julkisuuttakin, oli sitten punkkari tai joku muu.

      Clashilta tosiaan toi kävi sillai oman musiikkinsa kautta, ellei Sandinistaa lasketa. Mut toisaalta miksi pysyä peruspunkissa kokoikänsä, jos kuitenkin ajatukset muuttuu. Clash kokeili monenlaista musiikkia koska halusi. Eikö se juuri ole punkin perusidea, että tehdään mitä halutaan? Eikä suinkaan se että pysytään loppuikä väkisin tietyssä underground-genressä vaikka ajatukset pakottaisi vetämään eteenpäin.

      Toisaalta tämä on sekava juttu monessa mielessä koska itsehän en mistään listahiteistä pidä, vaikka niiden bändit olisikin alunperin punkhenkisiä. Mutta kuitenkin. Itseä varten me tätä elämää eletään. Ja Clash kuuluu juuri tähän osastoon. Ei mennyt liian valtavirtaiseksi, mutta omalla sitkeydellään ja omalla tyylillään vetivät itsensä suosituksi bändiksi. Eli mitään perseennuolentaa ei kuitenkaan ollut mukana mitä nykyajan artisteilla "otetaan liukuhihnalta biisi ja tehdään siihen kivat sanat ja sitten siitä varmasti tulee listahitti ja saadaan paljon rahaa".

      • k...n.. o

        Lähes parasta. Julkashan nää paljon huttuakin mutta huippuhetkiä on niin paljon. Eikä voi väittää että olisivat jääneet paikalleen junnaamaan! Eihän Clashilta jäänyt oikeastaan kuin heavy ja hardcore levy tekemättä, kaikkea muuta löytyy, punkkia,rockia,reggaeta,funkia,jazzia,poppia,rockabillya...


      • city rocker
        k...n.. o kirjoitti:

        Lähes parasta. Julkashan nää paljon huttuakin mutta huippuhetkiä on niin paljon. Eikä voi väittää että olisivat jääneet paikalleen junnaamaan! Eihän Clashilta jäänyt oikeastaan kuin heavy ja hardcore levy tekemättä, kaikkea muuta löytyy, punkkia,rockia,reggaeta,funkia,jazzia,poppia,rockabillya...

        On totta,että the Clash välitti faneistaan,esim. London Calling (tuplalevy) myytiin aikoinaan yhden levyn hinnalla kaupoissa.Jätkät sai tapella tosin siitä kynsin ja hampain,että niin kävisi.Moniko bändi tekisi niin nykyään????(kysyn vain,heh), ja Sandinistakin taisi olla halvempi mitä triplalevyn kuuluisi olla...ja mitä olen kuullut niin bändillä oli aina aikaa faneille jos ne the clashiä läheneni....

        Mutta muistakaamme myös the Clashin jälkeistä Joe Strummerin tuotantoa,eihän Mescaleronassakaan mitään vikaa ole,hyvää rockia se on on kans....kandee tutustua jos ette ole vielä tehnyt niin...Forbidden city on aiwan upea biisi.....


      • Mr.Ramone
        city rocker kirjoitti:

        On totta,että the Clash välitti faneistaan,esim. London Calling (tuplalevy) myytiin aikoinaan yhden levyn hinnalla kaupoissa.Jätkät sai tapella tosin siitä kynsin ja hampain,että niin kävisi.Moniko bändi tekisi niin nykyään????(kysyn vain,heh), ja Sandinistakin taisi olla halvempi mitä triplalevyn kuuluisi olla...ja mitä olen kuullut niin bändillä oli aina aikaa faneille jos ne the clashiä läheneni....

        Mutta muistakaamme myös the Clashin jälkeistä Joe Strummerin tuotantoa,eihän Mescaleronassakaan mitään vikaa ole,hyvää rockia se on on kans....kandee tutustua jos ette ole vielä tehnyt niin...Forbidden city on aiwan upea biisi.....

        Pitää muuten laittaa Joe Strummer & Mescaleros pian soimaan. Se on vitun kova. Oma suosikki tolta on just toi Forbidden City. Ja sitten toi Joe Strummer & The Latino Rockabilly War-bändin Nothing 'Bout Nothing on toinen suosikkini. Oma arvioni Strummerista on että se jätkä teki mitä ite halus. Ilman kaupallisia tavoitteita. Eikö se oo punkia? Et tekee asiat niinku itse haluaa vaikkei toi ehkä musiikillisesti niin punkia ookaan. Mut kyllä sen hyvän aseenteen huomaa valtavirtatyylisimmistäkin biiseistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe