Hei!
Oon saanut käsityksen, että rustonleikkaus on "pienempi toimenpide" kuin luun, ja että myös hinta olisi edullisempi...
Minua häiritsee nenäni, jonka päässä rusto on muotoutunut epäsymmetriseksi. Sivuprofiilissani vasemmalta puolelta nenä on hyvännäköinen, mutta oikealta puolelta katsottaessa nenänpään rusto on hieman ulkoneva, jolloin siltä puolelta nenän pää näyttää todella terävältä!
Asia on alkanut häiritä minua viime vuosina niinkin paljon, että valokuvia otettaessa joudun aina miettimään kuinka päin olisin ja että joskus jopa kiinnostavien ihmisten keskuudessa mietin kumman sivuni heitä kohti laittaisin.
Mitä kaikkea rustolle voi tehdä? Leikataanko ne ulkonevat kohdat vaan pois vai voidaanko nenään laittaa täytettä johonkin kohtaan?
Tuntuu siltä, että aina kun on nenäleikkauksista kyse niin neniä vain pienennetään...
Mitä ruston muotoilu maksaa? Kyse vain nenän päästä.
Ja kauanko sellaisesta operaatiosta paraneminen kestää?
Ruston leikkaus nenästä?
7
5266
Vastaukset
- että nenä on eri puolilt
Nenä voi tosiaan olla eri kulmista katsottuna erilainen, ja ihmisellä voi olla ns. hyvä kulma, mikä on hänelle edustavin. Nykyään on tosiaan mahdollista esim. rustosiirteellä korottaa/kohottaa tiettyä kohtaa eli aina ei suinkaan ole tarvetta ruston resektioon. Tietenkin lopputuloksena tavoitellaan mahdollisimman hyvää symmetriaa.
Tällä hetkellä (Suomessa) ns. suppean ja laajan nenäleikkauksen ainoa ero taitaa olla se, että toiseen suositellaan anestesiaa, sillä toimenpide on silloin hiukan laajempi. Muussa mielessä, niinkuin tapauksessasi vaikuttaa olevan, nenänpään muotoilu jne. voidaan varmaan tehdä paikallispuudutuksessa. Eli itse asiassa nenäkirurgin tekemän toimenpiteen laajuus ei vaikuta hintaan, eli tehdään ihmiselle sitten luun viilausta, pelkkää nenänpään rustojen muokkausta, niin toimenpiteen muoto on se hinnan määräävä tekijä. Sama pätee myös mahdollisten rustosiirteiden määrään. Ehkä lukuunottamatta tuota kalleinta suomalaista yksityissairaalaa, kaikkien muiden hinnat ovat ns. pakettihintoja, tuli rustosiirteitä sitten miten tahansa ja viilattiinko luuta vai muotoiltiinko pelkästään nenänpään rustoa. Kuullostaa varmaan vähän epäselvältä, mutta toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan.
Eli alkuperäiseen kysymykseen, kyllä, nenänpään epäsymmetriaan voidaan monin eri keinoin puuttua.- Lillykkä
Minkälaisista summista tässä sitten mahdollisesti puhutaan?
- llejlaljljf
Lillykkä kirjoitti:
Minkälaisista summista tässä sitten mahdollisesti puhutaan?
Hinnat yhtenäistyivät suurinpiirtein alkuvuodesta. Sitä ennen oli yksi erittäin kallis paikka ja muut saattoivat tehdä esim. rustoleikkauksen huokeammalla kuin tämä yksi kalliimpi paikka.
Tällä hetkellä, mitä itse olen Helsingin eniten neniä operoivista klinikoista olen katsonut ns. suppeampi leikkaus (ei eroa, operoidaanko pelkkää rustoa tai myös luuta) on lähestulkoon kaikissa 4000-4700 euroa, ja jos tarvitaan yleisanestesiaa, hintaan tulee n. 2000 euron nosto. - popo
llejlaljljf kirjoitti:
Hinnat yhtenäistyivät suurinpiirtein alkuvuodesta. Sitä ennen oli yksi erittäin kallis paikka ja muut saattoivat tehdä esim. rustoleikkauksen huokeammalla kuin tämä yksi kalliimpi paikka.
Tällä hetkellä, mitä itse olen Helsingin eniten neniä operoivista klinikoista olen katsonut ns. suppeampi leikkaus (ei eroa, operoidaanko pelkkää rustoa tai myös luuta) on lähestulkoon kaikissa 4000-4700 euroa, ja jos tarvitaan yleisanestesiaa, hintaan tulee n. 2000 euron nosto.sinä varmaan osaat kertoa minkälaisessa tapauksessa nenän uusinta leikkaus kuuluu takuuseen ja paljonko silloin tulee leikkauskuluja.
- vaikuttaa olevan
popo kirjoitti:
sinä varmaan osaat kertoa minkälaisessa tapauksessa nenän uusinta leikkaus kuuluu takuuseen ja paljonko silloin tulee leikkauskuluja.
Minulle plastiikkakirurgi sanoi heti, että noin 5-10 % joudutaan uusintaleikkaukseen, uusintaprosentti ei siis ole mikään kovin suuri. Sellaisessa tapauksessa potilasta laskutetaan, MUTTA hinnassa kompensoidaan paljon, eli tehdään eräänlainen kompromissi.
Juuri siksi, koska esteettiseen kirurgiaan liittyy aina potilaan oma tyytymättömyyden mahdollisuus, oli siihen objektiivisia syitä tai ei, on luonnollista, että yksikään sairaala ei anna nenäleikkauksiin ns. takuuta, sillä sellaisessa tilanteessa myös onnistuneiden leikkausten potilaat voisivat vaatia uusintoja perusteettomasti.
Mielestäni käytäntö on täysin asiallinen. Ja on tietenkin aivan selvää, että ainakin Suomessa vastuullinen kirurgi kantaa vastuunsa työstään, jo oman ammattiylpeyden vuoksi eli mikäli aivan yksiselitteinen virhe tapahtuu toimenpiteessä, sen myös kirurgi itse myöntää.
Toisaalta tuo pakettihinta sisältää kaikki nenän jälkitarkaukset, teippaukset jne., eli vaikka kävisit kuinka monta kertaa näyttämässä nenääsi leikkauksen jälkeen kirurgille, se kuuluu tuon paketin hintaan. Kyse on ns. jälkitarkastuksista. - ????
vaikuttaa olevan kirjoitti:
Minulle plastiikkakirurgi sanoi heti, että noin 5-10 % joudutaan uusintaleikkaukseen, uusintaprosentti ei siis ole mikään kovin suuri. Sellaisessa tapauksessa potilasta laskutetaan, MUTTA hinnassa kompensoidaan paljon, eli tehdään eräänlainen kompromissi.
Juuri siksi, koska esteettiseen kirurgiaan liittyy aina potilaan oma tyytymättömyyden mahdollisuus, oli siihen objektiivisia syitä tai ei, on luonnollista, että yksikään sairaala ei anna nenäleikkauksiin ns. takuuta, sillä sellaisessa tilanteessa myös onnistuneiden leikkausten potilaat voisivat vaatia uusintoja perusteettomasti.
Mielestäni käytäntö on täysin asiallinen. Ja on tietenkin aivan selvää, että ainakin Suomessa vastuullinen kirurgi kantaa vastuunsa työstään, jo oman ammattiylpeyden vuoksi eli mikäli aivan yksiselitteinen virhe tapahtuu toimenpiteessä, sen myös kirurgi itse myöntää.
Toisaalta tuo pakettihinta sisältää kaikki nenän jälkitarkaukset, teippaukset jne., eli vaikka kävisit kuinka monta kertaa näyttämässä nenääsi leikkauksen jälkeen kirurgille, se kuuluu tuon paketin hintaan. Kyse on ns. jälkitarkastuksista.pitääkö silloinkin korvata osa jos vaikka rustosiirre on vino tai jotain muuta menee pieleen?minkälaisissa operaatioissa on suurin riski että leikkauksen joutuu uusimaan?
- jljewööjjj
???? kirjoitti:
pitääkö silloinkin korvata osa jos vaikka rustosiirre on vino tai jotain muuta menee pieleen?minkälaisissa operaatioissa on suurin riski että leikkauksen joutuu uusimaan?
Harkitsen itsekin isoa nenäleikkausta. Mitä olen lukenut usein nenäluun viilaus ja nenän muu laajempi rekonstruktio voi olla leikkausteknisesti ja lopputuloksenkin suhteen yksinkertaisempi kuin hienoisen hieno nenänpään rustojen hienosäätö. Eli en tiedä, kummassa leikkauksessa olisi suurempi uusintariski. Toisaalta mitä olen lukenut, molemmat osa-alueet vaativat tietoa ja taitoja kirurgilta eli uskoisin, että kyse on enemmänkin nenän alkuperäisestä anatomiasta ja leikkauksen jälkeisestä parantumisesta. Eli vaikka kaikki sujuisi hyvin, joskus nenärustot eivät vaan suostu asettumaan tai tulee muuta parantumisen aikaista ongelmaa. Noh, toisaalta eihän ne uusintaoperaatiot nenäleikkauksissa taida olla kuitenkaan ihan kauhean korkea prosenttiluokkaa. Itse olen ihan rauhallisin mielin menossa suomalaiselle nenäkirurgille operaatioon. Tiedän ja tiedostan mahdollisuuden uusintaoperaatioon ja so what. Tällä hetkellä nenäni on yksinkertaisesti niin ikävän mallinen, että leikkaus epäonnistuessaankin todennäköisesti parantaa tätä tilannetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5148765Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1526056Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3535096Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli634706Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s964307Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664023SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1813883- 911828
- 1031374
- 47939