MIKSI SAIRASTUTAAN ?

nisuiisu

Mikrobimyrkyt, lähinnä bakteereiden, tuhoavat vähitellen keuhkojen puolustuskykyä. Elimistömme puolustuskyvyn laskiessa mikrobimyrkkyjä keuhkoihinsa saanut sairastuu erilaisiin sairauksiin, jotka terve puolustuskyky pystyy torjumaan. Mikrobimyrkkyjä kehoonsa saanut voi olla pitkään oireeton.

Nyt tiedämme, että kyseessä on allergisen alveoliitin kaltainen toksinen reaktio, jossa valkosolumäärä keuhkoissa laskee hälyttävästi. Tästä on kerrottu ensi kertaa vasta aivan äskettäin TTL:n patologi Henrik Wolffin ja lääninlääkäri Helena Mussalo-Rauhamaan toimesta Sisäilmastoseminaari 2009:ssä 19.3.2009 Espoon Dipolissa. Tosin tämä asia tiedettiin jo yli 10 vuotta sitten, mutta sitä ei vain silloin yksinkertaisesti kerrottu. Kertomatta jättämisestä tehtiin poliittinen päätös.

Valkosoluista tuhoutuu erityisesti luonnollisia tappajasoluja (NK-solut). NK-solut ovat tärkeitä mm. syöpäsolujen eliminoimiseksi kehosta. Tämän lisäksi NK-solut erittävät immuunijärjestelmän toimintaa ohjaavia erilaisia sytokiinejä. NK-soluja pidetään ihmisen immuunipuolustuksen ensimmäisenä puolustuslinjana, koska ne pystyvät hyökkäämään ilman etukäteistä immunisoitumista, tappamaan vierassoluja ja erittämään sytokiinejä, jotka panevat käyntiin muita immuunipuolustuksen linjoja. Jo 1 % vähenemää aktiivisten NK-solujen määrässä pidetään merkittävänä tautivastustuskyvyn heikkenemänä. Siis vakavasta asiasta on kyse, kun NK-solut tuhoutuvat myrkkyjen vaikutuksesta. LÄHDE: Myrkylliset mikrobit sisätiloissa, sivut 53-54 (Mirja Salkinoja-Salonen).

Aivan uutena löytönä Henrik Wolff kertoi, että myös B-lymfosyytit vähenevät radikaalisti. Meidät terveenä pitävä vasta-ainetuotanto ei siis pääse edes käynnistymään kunnolla.

Kun vastustuskyky laskee tarpeeksi, niin aluksi iskevät esim. melko vaarattomat infektiot, mutta lopulta saattaa iskeä jokin seurannaissairaus, joka voi johtaa jopa kuolemaan. Yleisin kuolemaan johtava sairaus on jokin syöpä tai yliherkkyyskeuhkokuume. Periaatteessa ihan mikä tauti tahansa voi iskeä, koska immuunipuolustus toimii todella heikolla teholla.

Vakavat kosteusvauriosairaudet johtuvat ITIÖIDEN sijaan siis vahvoista myrkyistä. Juuri tästä kertoi Helsingin Sanomat 14.7.2009 ja josta "Homeherkkä" hermostui totaalisesti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8305632

Miksi hermostui? No koska hänellä on väärä diagnoosi eli farmarin keuhkot. Farmarin keuhkot aiheutaa hirvittävä määrä ITIÖITÄ, eikä kosteusvauriorakennuksessa ole sellaisia määriä.

MUISTA TÄMÄ:
”Siis HOMEISTA (=itiöistä) viis, kosteusvauriossa sairastuttaa TOKSIINEISTA ainakin viis’”.

Kosteusvaurio ei siis aiheuta homeallergiaa, astmaa tai homepölykeuhkoa, koska niissä on kyse liiallisen itiömäärän joutumisesta keuhkoihin. Rakennusten kosteusvauriossa ei ole riittävästi itiöitä aiheuttamaan em. sairauksia.

Kosteusvauriomikrobimyrkyt aiheuttavat hankitun immuunioireyhtymää (AIDS) muistuttavan tautitilan. Viruksen tilalla on vain toksiini, joka tuhoaa valkosolun. Jo 2000-luvun alussa Tuula Putus käytti taudistamme nimitystä mini-AIDS. TTL:n Henrik NOrdman ja iho- ja allergiasairaalan ylilääkäri professori Tari Haahtela nimesivät taudin "allergisen alveoliitin kaltaiseksi toksiseksi reaktioksi" jo vuonna 1993 kirjassaan "Sisäilma ja terveys", sivu 47.

ystävällisin bakteerimyrkkyterveisin

Pekka Nikkola
FM (biokemia)

41

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jauhaminen!

Kosteusvauriomikrobit sairastuttavat ihmisiä monin eri mekanismein ja voivat aiheuttaa lukemattomia erilaisia sairauksia.

• nisuiisu

jauhan eli ihan mikä tahansa sairaus on mahdollinen kosteusvauriossa altistuneelle.

Pekka Nikkola

• Homeherkkä#

Jokainen suomalainen on jo vuosikymmeniä altistunut kosteusvauriomikrobielle päivittäin.
      Vaikka koti olisi kosteusvauriomikrobivapaa, niin päiväkodit, koulut, yliopistot, työpaikat eivät ole kosteusvauriomikrobivapaita.

Mikäli teoriasi pitäisi paikkansa, niin mini-AIDSsilaisia pitäisi olla siis pilvin pimein tässä maassa.

Kun kirjoitit, että Tuula Putus käytti mini-AIDS sanaa jo 2000-vuvun alussa, niin minä en ole koskaan kuullut hänen käyttävän tuollaista sanaa niissä monissa keskusteluissa, joita olen hänen kanssaan käynyt.

Kymmenvuotisen työpaikka-oireilunikin hän diagnosoi aivan oikein, eli ns. ODTS:säksi marraskuussa 2000.

Sinä tarkoitat varmaan Tuula Putuksen "mini-AIDS:lla" hänen artikkeliaan, joka ilmestyi Miamessa vuonna 2002.
      Hän käytti kuitenkin sanaa MYKOTOKSIKOOSI.

MYKOTOKSIKOOSISTA HÄN KIRJOITTI seuraavasti:

"Mykotoksikoosi on huonosti tunnettu ODTS-OIREILUN YHTEYDESSÄ ESIINTYVÄ OIREYHTYMÄ, jolle ei ole julkaistu diagnostisia kriteereitä. Mykotoksikoositapauksia on julkaistu useissa maissa jopa epidemioina. Oireistoon voi liittyä keuhkokipua, nenäverenvuotoa ja veriyskää, mustelmataipumusta, vatsakipua, ripulia ja verivirtsaisuutta sekä voimakkaita limakalvo-, iho- ja silmäoireita. Kyseessä TODENNÄKÖISESTI EI OLE ALLERGIA EIKÄ YLIHERKKYYSOIRE, vaan mikrovien aineenvaihduntatuotteiden suoran TOKSISEN VAIKUTUKSEN AIHEUTTAMA SOLUTUHO ja KUDOSVAURIO. Mykotoksikoosiin voi liittyä sisäelinvaurioita kuten maksa-arvojen toimintahäiriöitä, verenkuvan ja luuytimen toiminnan muutoksia, munuaisten toimintahäiriöitä ja neurologisia oireita. USA:ssa mykotoksiinialtistuksen on epäilty liittyvän pikkulapsilla kuolemaan johtavaa hemorragista pneumoniittia. Mykotoksiineita tunnetaan useita kymmeniä. Ne estävät protaiinisynteesiä ja solunjakautumista ja monet niistä ovat SYÖPÄVAARALLISIA ELÄIMILLÄ."

Mitä kerrontaasi SK:ssa 8.12.2006 tulee, koskien seitsemisen kuukautta kestäyttä Forssan homekouluoireiluasi, niin mitä mieltä olet viittaako oireilusi millään muotoa ODTS:SÄN YHTEYDESSÄ ILMENEVÄÄN mykotoksiinioireiluun?

Mitä minun työpaikka-altistukseni loppuvuosiin tulee, niin nenäni limakalvot oliviat todella kipeät ja kuivat kuin korput, joten nenäverenvuoto ei ollut harvinaista kohdallani ja aamuisin niistin aina veristä räkää.. Ienverenvuoto oli jatkuvaa hampaita harjatessa. Isot mustelmat syntyivät itsestään.
      Laskimotulehdukset alkoivat vuonna 1995 sääristä, jatkumona käsivarret, rintakehä ja pallea kerä samanaikaisen ihon kirjavoituminen ("kesakoituminen" ja valkopisteisyys).
      ODTS:n yhteydessä ilmennyt keuhkoputitulehdus kirvelytti keuhkoputkia.
      Ja AAMUreumaoireilu oli jatkuvaa ja jännetuppitulehdus oikeassa ranteessa paukkasi päälle tosi usein. Virtsarakko-oireilun takia vessaan piti päästä heti tai muuten tuli housuun. Ikkunoiden kiinipitämisen aikana oli jatkuva kurkkukipu ja leuanalus- ja niskarauhaset kipeät silloin tällöin.

Minun "toksiinioireyhtymäni" katosi muutamassa kuukaudessa jäätyäni vuorotteluvapaalla.
      Vuorotteluvapaalle jäin siksi, että ilmastointilaitteet aiheuttivat minulle jo heti ensimäisenä päivänä puolen päivän jälkeen "flunssareaktion" käsivarsia ja reisiä särki ja paleli joka reaktio toistui joka ikinen päivä kolmen kuukauden ajan. Kun niveletkin alkoivat mennä juntturaan, niin anoin vuorotteluvapaata. Tilanne jatkui siten, että jo parin sadan metrin kävely hengästytti. Pari kertaa mittasin kuumeen kotiintultuani ja se oli vain 37.5 tienoilla ja palelu hellitti kotiintultuani muutamassa tunnissa.
      Vuorotteluvapaalle jäätyäni ilmastointilaitteiden aiheuttamaan reaktioon liittynyt RASITUShengenahdistus katosi paissa viikossa, niveloireilu kolmessa kuukaudessa ja kuiva yskä yhdeksässä kuukaudessa.
      Kymmenen vuotta akaisemmin todettu krooninen AAMUnuhakin katosi puolen vuoden kuluttua nenän limakalvojen tervehtyessä jo aikaisemmin.

Työpaikkaoireiluni aiheuttajana oli allergisoituminen III:s tyyppisesti ns, kosteusvauriomikrobiallergeeneille. EIVÄT MYKOTOKSIINIT.

Mitä sinuun tulee, niin yritätkö kirjoituksillasi kertoa, että SINULLA ON OLLUT KAIKEN AIKAA ODTS:ään LIITTYVÄ MYKOTOKSIINIREAKTIO PÄÄLLÄSI sitten elokuun 2000 alkaneen Forssan koulualtistuksesi?

• mini-AIDSia

Hänellä on AIDSiakin pahempi immuunikato ja ilmeisesti vain makaa sängyssä laihana (painaa alle 200 kg) ja riutuneena. Näin ainakin voisi päätellä, kun lukee hänen kommenttiaan 13.05.09 klo 15.14:

" Tästä sairaudesta käytti Tuula Putus jo 2000-luvun alussa termiä mini-AIDS. Ilmeisesti hän tarkoitti mini-sanalla sitä, että tauti ei ole yhtä vaarallinen kuin HI-viruksen aiheuttama varsinainen AIDS. Todellisuudessa kosteusvauriomikrobimyrkyt aiheuttavat huomattavasti vakavamman sairausklimpin kuin HI-virus ! "

• nisuiisu

tuo kirjoittelusi, koska et ymmärrä näistä asioista yhtään mitään.

Kyllä Putus tarkoitti näitä M S-S:n kirjassa mainittuja mikrobimyrkkyjä ja ne sairastuttavat juuri siten kuin yllä olen kuvannut. Enkä minä ole niitä itse keksinyt.

Kerro nyt, miksi ihmeessä sinulla on keuhkopolin ylilääkärin kirjoittama farmarin keuhkot-diagnoosi? Sinulla taisi olla molemmat kirjasi (Keuhkosairaudet ja Allergologia) mukana vastaanotolla ja näytit sieltä ylilääkärille diagnoosisi. Sinun olisi kannattanut mennä esim. Viimpuriin, koska se on aika lähellä teitä. Sieltä olisit saanut aivan varmasti samalla rahalla oikean diagnoosin. Viipurissa olisi varmasti tutkittu oikeaan aikaan veresi lymfosyyttikoostumus.

Kaikkein vähiten ODTS liittyy kosteusvauriossa sairastumisiin, koska se vaatii aivan mielettömän pölyämisen.

Lue nyt jo vihdoin ja viimein M S-S:n kirja. Kun et ole suostunut lukemaan sitä, niin olet jo aikoja sitten pudonnut kuin eno veneestä. Pääsisit helpolla takaisin veneeseen.

Tuo mitä kuvailet itsellesi tapahtuneen kelan konttorissa, johtuu mikrobimyrkyistä, lähinnä bakteerimyrkyistä (ei siis homemyrkyistä). Toki mukana on itiöitäkin, mutta niistä hällä väliä. Nuo myrkyt tappoivat myös kolme työtoveriasi erilaisiin syöpiin.

PN

• kysymyksiin
        nisuiisu kirjoitti:

Kyllä Putus tarkoitti näitä M S-S:n kirjassa mainittuja mikrobimyrkkyjä ja ne sairastuttavat juuri siten kuin yllä olen kuvannut. Enkä minä ole niitä itse keksinyt.

Kerro nyt, miksi ihmeessä sinulla on keuhkopolin ylilääkärin kirjoittama farmarin keuhkot-diagnoosi? Sinulla taisi olla molemmat kirjasi (Keuhkosairaudet ja Allergologia) mukana vastaanotolla ja näytit sieltä ylilääkärille diagnoosisi. Sinun olisi kannattanut mennä esim. Viimpuriin, koska se on aika lähellä teitä. Sieltä olisit saanut aivan varmasti samalla rahalla oikean diagnoosin. Viipurissa olisi varmasti tutkittu oikeaan aikaan veresi lymfosyyttikoostumus.

Kaikkein vähiten ODTS liittyy kosteusvauriossa sairastumisiin, koska se vaatii aivan mielettömän pölyämisen.

Lue nyt jo vihdoin ja viimein M S-S:n kirja. Kun et ole suostunut lukemaan sitä, niin olet jo aikoja sitten pudonnut kuin eno veneestä. Pääsisit helpolla takaisin veneeseen.

Tuo mitä kuvailet itsellesi tapahtuneen kelan konttorissa, johtuu mikrobimyrkyistä, lähinnä bakteerimyrkyistä (ei siis homemyrkyistä). Toki mukana on itiöitäkin, mutta niistä hällä väliä. Nuo myrkyt tappoivat myös kolme työtoveriasi erilaisiin syöpiin.

PN

joita Homeherkkä esitti??

Etkö osaa? Vai miksi taas kiertelet?

• ollut
        nisuiisu kirjoitti:

PN

AIDSiakin pahempi immuunikato vuodesta 2000 lähtien. Ymmärsinkö oikein?

Kirjoitit 13.5.09 näin:

" Tästä sairaudesta käytti Tuula Putus jo 2000-luvun alussa termiä mini-AIDS. Ilmeisesti hän tarkoitti mini-sanalla sitä, että tauti ei ole yhtä vaarallinen kuin HI-viruksen aiheuttama varsinainen AIDS. Todellisuudessa kosteusvauriomikrobimyrkyt aiheuttavat huomattavasti vakavamman sairausklimpin kuin HI-virus ! "

• nisuiisu
        kysymyksiin kirjoitti:

joita Homeherkkä esitti??

Etkö osaa? Vai miksi taas kiertelet?

valtakunnan koulutusta näihin asioihin. Sitä paitsi nämä hänen väitteensä olen kumonnut jo kymmeniä kertoja tässä vuosien saatossa.

PN

• toimivat
        nisuiisu kirjoitti:

valtakunnan koulutusta näihin asioihin. Sitä paitsi nämä hänen väitteensä olen kumonnut jo kymmeniä kertoja tässä vuosien saatossa.

PN

erinomaisesti. Hänellä ei kaikesta päätellen ole ollut mikrobimyrkkyjen aiheuttamaa aivosolukatoa.

• nisuiisu

Mitä minun työpaikka-altistukseni loppuvuosiin tulee, niin nenäni limakalvot oliviat todella kipeät ja kuivat kuin korput, joten nenäverenvuoto ei ollut harvinaista kohdallani ja aamuisin niistin aina veristä räkää.. Ienverenvuoto oli jatkuvaa hampaita harjatessa. Isot mustelmat syntyivät itsestään.
        Laskimotulehdukset alkoivat vuonna 1995 sääristä, jatkumona käsivarret, rintakehä ja pallea kerä samanaikaisen ihon kirjavoituminen ("kesakoituminen" ja valkopisteisyys).
        LAINAUS PÄÄTTYY

Sinä puhut altistuksen loppuvuosista, minä puhun siitä hetkestä, kun sairastuminen puhkeaa. Olet vatmaan huomannut, että olen kertonut, että ihan mikä tauti tahansa on mahdollinen, koska immuunipuolustuksenne toimii todella heikosti.

Puhut yllä verisuonitulehduksista. Ne ovat seurausta heikosta immuunipuolustuksesta. Minulla oli työpaikassani ihan samoja tulehduksia ja huomasin ne ensi kertaa silloin, kun olin juuri puhumassa puhelimessa Tuula Putuksen kanssa. Kun kysyin häneltä, että mitä ihmettä ne ovat, niin hän vastasi, että kyseessä on autoimmuunireaktion aiheuttama verisuonitulehdus . Ilmiötä kutsutaan vaskuliitiksi ja että se on reauman esiaste. Sitten Putus kehotti minua äkkiä poistumaan rakennuksesta. Tämä tapahtui keväällä 2001. Samoja vaskuliittejä minulle syntyi myös TTL:n rakennuksesta. Syntyi myös ihottumaa, jota TTL:n ihotautilääkäri nimitti purpuraksi.

Opettele nyt jo pikkuhiljaa, että minä kerron tapahtumista silloin, kun sairastelu alkaa. Siis siitä puhkeamisvaiheesta. Sitten kerron, että ihan mikä sairaus on sen jälkeen mahdollinen.

Yhdestä asiasta olen aivan varma: kaikki, joita on altistettu TTL:lla Aspergillus fumigatuksella, ovat saaneet altistuskokeen seurauksena Af-homepölykeuhkon eli perinteisen allergisen alveoliitin. Tämä siis ns. "allergisen alveoliitin kaltaisen toksisen reaktion" lisäksi. Tämä on se PERUSSAIRAUS, josta seuraa paljon muita sairauksia.

Sinulle tehtiin BAL-tutkimus silloin, kun tulehduksesi oli vasta alkamassa. Siksi sinulla oli pääasiassa vain makrofageja. Sitten kun tulehdus jatkuu pitempään, niin silloin syntyy myös paljon lymosyyttejä. Jos tuo BAL-tutkimuksesi olisi tehty paria kolmea päivää myöhemmin, niin sinulla olisi ollut lymfosyyttivaihe päällä.

Pekka Nikkola

• sinulla
        nisuiisu kirjoitti:

LAINAUS PÄÄTTYY

Sinä puhut altistuksen loppuvuosista, minä puhun siitä hetkestä, kun sairastuminen puhkeaa. Olet vatmaan huomannut, että olen kertonut, että ihan mikä tauti tahansa on mahdollinen, koska immuunipuolustuksenne toimii todella heikosti.

Puhut yllä verisuonitulehduksista. Ne ovat seurausta heikosta immuunipuolustuksesta. Minulla oli työpaikassani ihan samoja tulehduksia ja huomasin ne ensi kertaa silloin, kun olin juuri puhumassa puhelimessa Tuula Putuksen kanssa. Kun kysyin häneltä, että mitä ihmettä ne ovat, niin hän vastasi, että kyseessä on autoimmuunireaktion aiheuttama verisuonitulehdus . Ilmiötä kutsutaan vaskuliitiksi ja että se on reauman esiaste. Sitten Putus kehotti minua äkkiä poistumaan rakennuksesta. Tämä tapahtui keväällä 2001. Samoja vaskuliittejä minulle syntyi myös TTL:n rakennuksesta. Syntyi myös ihottumaa, jota TTL:n ihotautilääkäri nimitti purpuraksi.

Opettele nyt jo pikkuhiljaa, että minä kerron tapahtumista silloin, kun sairastelu alkaa. Siis siitä puhkeamisvaiheesta. Sitten kerron, että ihan mikä sairaus on sen jälkeen mahdollinen.

Yhdestä asiasta olen aivan varma: kaikki, joita on altistettu TTL:lla Aspergillus fumigatuksella, ovat saaneet altistuskokeen seurauksena Af-homepölykeuhkon eli perinteisen allergisen alveoliitin. Tämä siis ns. "allergisen alveoliitin kaltaisen toksisen reaktion" lisäksi. Tämä on se PERUSSAIRAUS, josta seuraa paljon muita sairauksia.

Sinulle tehtiin BAL-tutkimus silloin, kun tulehduksesi oli vasta alkamassa. Siksi sinulla oli pääasiassa vain makrofageja. Sitten kun tulehdus jatkuu pitempään, niin silloin syntyy myös paljon lymosyyttejä. Jos tuo BAL-tutkimuksesi olisi tehty paria kolmea päivää myöhemmin, niin sinulla olisi ollut lymfosyyttivaihe päällä.

Pekka Nikkola

ollut päällä AIDSiakin pahempi immuunikato VUODESTA 2000 lähtien on kysymys, johon minäkin odotan vastausta.

• koota kirja
        sinulla kirjoitti:

ollut päällä AIDSiakin pahempi immuunikato VUODESTA 2000 lähtien on kysymys, johon minäkin odotan vastausta.

Sen mimeksi tulis
        " Nisuiisun häkellyttävät jutut"
        koottuna Suomi 24:sen keskustelupalstalta.

• oire
        nisuiisu kirjoitti:

LAINAUS PÄÄTTYY

Pekka Nikkola

"ihon kirjavoituminen ("kesakoituminen" ja valkopisteisyys"
        Tämä taitaa yleinen oire Chlamydia pneumoniaesta, kysy vaikka www.cpnhelp.org:sta.

Miksi muuten maailmalla ja erityisesti Suomessa kiistetään että Chlamydia pneumoniae aiheuttaa kroonisia sairauksia, kun se on niin yleinen bakteeri? Ja sitten vain määrätään eri lääkkeitä tämän bakteerin aiheuttamiin oireisiin.

Tämäkin tutkimus sanoo että terveistäkin ihmisistä löytyy noin 25% tapauksissa lisääntyvä Cpnbakteeri verenkierrosta immuunipuolustuksen solujen sisältä, ja 48% tapauksissa vasta-aineet koholla. Ja nämä tulokset ovat vain terveille, oireettomille ihmisille.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16472397

Eri sairaudet:
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15993547

Tuleeko tästä nyt taas samanlainen kädenvääntö kuin helikobakteerin kanssa, että lääkärit marssivat ulos loukkaantuneena luentosalista jos joku moista väittää. Aika paljon kusta päässä tällä ammattiryhmällä on tosiaan.

• oot sää
        nisuiisu kirjoitti:

PN

hurvitellu liikaa
        ku sull on miniaits
        oliks työpaikkaseksii vai ostettua

kuka sull
        tollasen tiaknoosin tek
        vai käitkös viipuris

kato ku mull
        tull homeduunist vaa
        astma ja nuha
        joskus oll polvi turvoksis ja kippee
        sen astmantaiknoosin tek keuhkolääkäri
        ja se astma katos
        muutamas kuukaues
        ku mäntii evakkoo

toteen mää
        kultainen kuu

ja muuuten tollast putuksen miniaitsii ei oo kellää

• NÄIN SE MENEE
        nisuiisu kirjoitti:

PN

kyllä se menee niinpäin että HOMEHERKKÄ ja monet muut ovat kumonneet
        satoja kertoja väitteesi hyvinkin perusteellisesti ja asiallisiin lähteisiin vedoten.

• voit olla

noin yksioikoinen ja asioita sotkeva???
        Kuinka voit tehdä nettipalstalla jotain diagnooseja jonkun sairaudesta???
        Lähinnä tuo vaikuttaa pelkältä puoskaroinnilta.
        Etkö jo ole oppinut ettei näitä diagnooseja tehdä minkään kirjoituksen perusteella.
        Tuo kirjoituksesi perusteella sinut voisi vaikka viedä käräjille kunnianloukkauksesta, eikä tässä vielä kaikki mistä sinut voisi pistää käpälälautaan.
        Ala jo miettiä minkälainen mies olet ja mitä olet lähimmäiselle antanut.
        Et ole muuta antanut kuin pelkkää pelottelua ja toisten solvaamista silloin kun he eivät ole samaa mieltä kanssasi.
        Kaiken lisäksi olet jääräpäisesti yrittänyt tunkea tälle palstalle omia käsityksiäsi, joille ei löydy mitään laillista eikä todellista perustetta.
        Jospa nyt alkaisit olemaan mies, joka ottaa huomioon toisten olosuhteet, oli ne sitten työympäristöstä tai asumisolosuhteista johtuvia, ja alkaisit jättää vähemmälle nuo "omaperäiset diagnoosisi".
        Ei tällä tavalla tuoda mitään tukea homeista sairastuneille.
        Lopuksi, lopeta tuo täysin ajattelematin "diagnoosin" puoskaroiti!
        Et todellakaan auta ketään tuolla "tyylilläsi"!!!

• Homeherkkä#
        nisuiisu kirjoitti:

LAINAUS PÄÄTTYY

Pekka Nikkola

KÄSKYTÄT MINUA kirjoittamalla näin:
        "Opettele myt jo pikkuhiljaa, että MINÄ KERRON tapahtumista silloin, kun sairastelu alkaa. Siis siitä puhkeamisvaiheesta. SITTEN KERRON, että ihan mikä tahansa sairaus on sen jälkeen mahdollinen."

Eli sinä kerrot, että maamme kosteusvauriorakennuksissa bakteerimyrkyt sairastuttavat niissä oleskelevia tälläkin hetkellä "allergisen alveoliitin kaltaiseen TOKSISEEN REAKTIOON, eli mini-AIDS:iin.
        Ja kun maamme rakennuksiin on tullut kosteutta jo vuosikymmenten ajan kattovuotojen, putkivuotojen, alapohjan jne. kautta, niin teoriasi mukaisia mini-AIDS:silaisia piätisi olla pilvin pimen tässä maassa.

Vuonna 2002 ilmestyneessä Miamessa maamme kosteusvaurioasintuntijat kirjoittivat käsityksiään 1970-luvulla käyttöön otetusta käsitteestä SAIRASRAKENNUSSYNDROOMA, joka tarkoittaa kosteusvauriorakennuksessa esiintyvää allergista, astmaattista ja reumaattista oireilua.

Kirjoituksestasi päätellen SINUN mini-AIDSsisi ei ole kuitenkaan dosentti Putuksen ODTS:ään liittyvä MYKOTOKSIOOSI (homesienimyrkyt), josta Putus totesi, että sille ei ole julkaistu diagnosisia kriteerejä.

Mitä tulee TTL:n Wolff:n tutkimuksiin keuhkojen valkosolukadosta, niin sinun pitää huomioida, että HYKS:in sisäilmapolilla ja TTL:llä BAL-tutkitut OLIVAT JO SAANEET LÄHETTEEN JONKUN KEUHKOSAIRAUDEN tai keuhkosairausepäilyn takia ko. tutkimusyksikköihin.
        Vaikka Wolff totesi BAL-näytteissä valkosoluvajavuutta, niin heillä ollut tai ei ollut diagnoosi oli ja pysyi.

Loppupohdinnoissaan hän mm. totesi lymfosytoosista, että KOSTEUSVAURIOALTISTUNEILLA LYMFOSYTOOSI EI OLE YLLÄTTÄVÄÄ, joskin tämä työ on ensimmäinen, jossa se on osoitettu kosteusvaurioon liittyväksi.
        VEREN B-lymfosyyttien (vasta-ainetuotanto) hän totesi vähentyneen, joka tulos vaatii lisätutkimuksia, koska aikaisemmin B-lymfosyyttimuutoksien on tiedetty liittyvän vain ATOPIAAN ja sieni-infektioihin.

Ja kuten tiedät, niin atooppinen iho on kuiva ja kutiseva ja atooppisen perimän omaavilla on I:s tyyppinen (IgE) allergiariski, jossa HISTAMIINI näyttelee pääosaa.
        Kun allergeeni joutuu elimisöön, niin syöttösolut vapauttavat jo minuuteissa HISTAMIINIA. Ja siksi allergeeniPrick-testi leimuaa heillä jo 15 minuutin sisällä aiheuttaen ihon punoitukseen liittyvää paukamointia, jota paukaman kokoa verrataan histamiiniPrick:iin.

Kun SINÄ NIMITÄT TTL:n Wolff:in toteamaa BAL-valkosolu- ja/tai veren B-lymfosyyttivausta mini-AIDS:siksi, joka sinun mielestäsi on kuolemaan johtava sairaus, koska mikä tahansa MUU SAIRAUS PAITSI ASTMA on mahdollinen, niin se on vain sinun maallikkokäsityksesi Wolff:in tutkimuksesta.

Kun SINÄ OLET AIVAN VARMA siitä, että kaikki TTL:llä ajalla 1994-2004 A.fumigatuksella altistetut 2278 henkilöä (TTL:n julkaisu 23.1.2007 Kirsi Karvala)ovat saaneet altistuksen seurauksena ALLERGISEN KEUHKORAKKULATULEHDUKSEN heillä jo kosteusvauriotyöpaikalla syntyneen SINUN mini-AIDS:sisi lisäksi, niin se on vain sinun maallikkokäsityksesi.
        TTL totesi homealtistuksillaan (yksilöimättä hometta) tuona aikana 49 alveoliittia, eli vuositasolla 4,9.
        Kun sinun mielestäsi TTL:n A.fumigatusaltistuksesta vuositasolla 227,8 henkilöä sai alveoliitin, niin jostain kumman syystä Tilastokeskuksen alveoliittitilastoissa ei tuollaista määrää esiinny. Vuositasolla esiintyy vain muutamia kymmeniä.
        Joten se tuosta teorisoinnistasi.

Keuhkosairaudet kirjan sivulla 492 todetaan seuraavaa:
        "ASPERGILLUS- SIENIKASVUSTOJA (lajeja yli 200) ESIINTYY KAIKKIALLA LUONNOSSA. Sieni lisääntyy aerobisesti MÄTÄNEVÄSSÄ KASVIMATERIAALISSA. Sieni TUOTTAA VALTAVAT MÄÄRÄT ITIÖITÄ.
        Ja Allergologia kirjan sivulla 43 todetaan:
        "Homesienten allergeeneja ei tunneta kovin hyvin. Ne sisältävät runsaasti antigeenejä, JOISTA OSA ON ALLERGEENEJA.
        "Asbergillus fumigatuksen ALLERGEENIJA (proteiini) ON TODETTU TÄLLÄ HETKELLÄ KYMMENEN."

Huomaatko, että tutkijat puhuvat HOMESIENTEN SISÄLTÄMISTÄ ALLERGEENEISTA, EIVÄT PELKÄSTÄÄN homesieniITIÖIDEN SISÄLTÄMISTÄ ALLERGEENEISTA.
        Eli mikäli huomaat, niin lumettoman ajan luonnossa on A.fumigatusallergeenejä pilvin pimein. Ja sikipä minä A. FUMIGATUSALLERGIKKONA olen joutunut käyttämään hengityssuojaimia sitten vuoden 2000 estääkseni homefluNSSAN aiheuttamat limakalvo ja keuhkorakkulatulehdukset.

Minulle suoritetusta BAL-tutkimuksesta totesit, että jos minulle olisi tehty BAL-tutkimus PARIA KOLMEA PÄIVÄÄ MYÖHEMMIN, niin minulla olisi ollut LYMFOSYYTTIVAIHE PÄÄLLÄ.
        No ei todella olisi ollut, koska työpaikka-altistuksestani muutaman tunnin kuluttua kotiintultuani ALKANUT mikrobiflunssa oli voimissaan vielä BAL-näytteenottoaamuna, vaan EI ENÄÄ SEURAAVANA PÄIVÄNÄ.

Joten se siitä koskien MINUN BAL-näytearveluitasikin.

Kun kirjoituksistasi päätellen sinulla on ollut mini-AIDS päällä KEUHKOISSASI sitten vuoden 2000-lukien, niin josko sinä menisit todettuttamaan sen vaikkapa VIIPURIIN, kun sitä täällä Suomessa ei ole todettu.

• Homeherkkä#
        voit olla kirjoitti:

noin yksioikoinen ja asioita sotkeva???
        Kuinka voit tehdä nettipalstalla jotain diagnooseja jonkun sairaudesta???
        Lähinnä tuo vaikuttaa pelkältä puoskaroinnilta.
        Etkö jo ole oppinut ettei näitä diagnooseja tehdä minkään kirjoituksen perusteella.
        Tuo kirjoituksesi perusteella sinut voisi vaikka viedä käräjille kunnianloukkauksesta, eikä tässä vielä kaikki mistä sinut voisi pistää käpälälautaan.
        Ala jo miettiä minkälainen mies olet ja mitä olet lähimmäiselle antanut.
        Et ole muuta antanut kuin pelkkää pelottelua ja toisten solvaamista silloin kun he eivät ole samaa mieltä kanssasi.
        Kaiken lisäksi olet jääräpäisesti yrittänyt tunkea tälle palstalle omia käsityksiäsi, joille ei löydy mitään laillista eikä todellista perustetta.
        Jospa nyt alkaisit olemaan mies, joka ottaa huomioon toisten olosuhteet, oli ne sitten työympäristöstä tai asumisolosuhteista johtuvia, ja alkaisit jättää vähemmälle nuo "omaperäiset diagnoosisi".
        Ei tällä tavalla tuoda mitään tukea homeista sairastuneille.
        Lopuksi, lopeta tuo täysin ajattelematin "diagnoosin" puoskaroiti!
        Et todellakaan auta ketään tuolla "tyylilläsi"!!!

Vastineesi tuli otiskkoon:
        Sinullako "mini-AIDS# päällä sitten elokuun 2000..????

Kirjoittajana nimimerkki Homeherkkä, eli siis minä.

Jos vastineesi tuli oikeaan otsikkoon, niin jatkamme keskustelua.

• PAHOILLANI!!!
        Homeherkkä# kirjoitti:

Vastineesi tuli otiskkoon:
        Sinullako "mini-AIDS# päällä sitten elokuun 2000..????

Kirjoittajana nimimerkki Homeherkkä, eli siis minä.

Jos vastineesi tuli oikeaan otsikkoon, niin jatkamme keskustelua.

Osoite on tuo nasusetä!!!
        Olen todella pahoillani.
        Kirjoituksesi ovat tosi hyviä ja asiaa täynnä, eräästä ei voi sitä sanoa.
        Jatka samaan malliin.

• EI LÄÄKÄRI
        nisuiisu kirjoitti:

LAINAUS PÄÄTTYY

Pekka Nikkola

erittäin edesvastuutonta tehdä diagnooseja keskustelupalstalla ja erityisesti kun tekijällä ei ole minkäänlaista lääketieteen tai terveysalan koulutusta, ei sitten pienintäkään.

Joten käyttäkää hyvät ihmiset järkeänne ja miettikää millaista puoskarointia Nisuiisu harrastaa ottamalla kantaa asioihin joista hän pelkästään lukee ja tekee aivan omia satumaisia päätelmiä, jotka muuttuvat nekin laidasta laitaan riippuen millä mielellä kyseinen tyyppi on.

Nisuiisun kannanotot myös BAL-tutkimukseen on aivan PÄIN PERSETTÄ!

Jos haluatte tietää BAL-tutkimuksesta tai sen vaiheista, faktatietoa löytyy googlettamalla tai ottamalla yhteyttä keuhkolääkäriinne.

Sairasta suorastaan tämä Nisuiisun toiminta jolla hän tyrkyttää palstalle omia teorioitaan, haukkuu muut ja paljastelee luottamuksellisia tietoa nimeltä mainiten.

• en
        EI LÄÄKÄRI kirjoitti:

erittäin edesvastuutonta tehdä diagnooseja keskustelupalstalla ja erityisesti kun tekijällä ei ole minkäänlaista lääketieteen tai terveysalan koulutusta, ei sitten pienintäkään.

Joten käyttäkää hyvät ihmiset järkeänne ja miettikää millaista puoskarointia Nisuiisu harrastaa ottamalla kantaa asioihin joista hän pelkästään lukee ja tekee aivan omia satumaisia päätelmiä, jotka muuttuvat nekin laidasta laitaan riippuen millä mielellä kyseinen tyyppi on.

Nisuiisun kannanotot myös BAL-tutkimukseen on aivan PÄIN PERSETTÄ!

Jos haluatte tietää BAL-tutkimuksesta tai sen vaiheista, faktatietoa löytyy googlettamalla tai ottamalla yhteyttä keuhkolääkäriinne.

Sairasta suorastaan tämä Nisuiisun toiminta jolla hän tyrkyttää palstalle omia teorioitaan, haukkuu muut ja paljastelee luottamuksellisia tietoa nimeltä mainiten.

ole Nisuniisu, mutta onhan ihan se sama mitä lääkäri diagnosoi, kun mitään järkevää apua ei kuitenkaan tule.

• mitä apua
        en kirjoitti:

ole Nisuniisu, mutta onhan ihan se sama mitä lääkäri diagnosoi, kun mitään järkevää apua ei kuitenkaan tule.

saat Nisuiisun diagnoosista, joka vaihtelee mielen mukaan?

• niin,
        mitä apua kirjoitti:

saat Nisuiisun diagnoosista, joka vaihtelee mielen mukaan?

mutta minusta täällä kyllä tapellaan ihan turhaan, pitäisi mieluummin keskittyä hoitoihin. Siis ottaa terveys omiin käsiin. Lääkäreistä ei ole mihinkään, ja eipä tämä kiistely yksityiskohdista täälläkään hirveästi auta, varsinkaan kun yksimielisyyttä ei koskaan näytä syntyvän.

• väität,
        nisuiisu kirjoitti:

PN

taitaapa nyt olla niin, ettei tässä maassa ole kenelläkään minkään valtakunnan koulutusta mitä tulee homesairauksien tutkimiseen, sillä niin rempallaan on sairastuneiden hoito ja tutkimus. Joten miten se koulutus nyt sinullakaan olisi ihan nappiin mennyt????, lausuntojen perusteella ei ainakaan.

• Homeherkk#
        nisuiisu kirjoitti:

PN

Biokemistinä sinä olet vain yksi kosteusvauriorakennusaltistuksesta sairastunut lukemattomien muiden joukossa. Biokemisti, jonka allergiatietämys on plus miinus nolla.

KÄSKYTIT minua jällen kerran kirjoittamalla:
        "Lopeta perhana tuo KIRJOITTELUSI, koska et ymmärrä asioista yhtään mitään."

Minä kirjoitan tällä HOMESAIRAUSpalstalla III:s TYYPIN (immunokompleksivälitteinen reaktiotyyppi) MONIALLERGIKKONA (aiheuttajana 24-vuotinen kosteusvauriorakennusaltistus), koskien niin ns. kosteusvauriomikrobiallergeeniproteiineja ( todistettuna vain yksi homelaji TTL:n A.fumigatus-altistuksella)) kuin myös muitakin allergeeneja/antigeeneja JA JATKAN KIRJOITTELUANI.

Mitä tulee SINUN KIRJOITTELUUSI MINUSTA tällä palstalla, niin SINÄ VÄITÄT MINUN SAIRASTAVAN työpaikkani kosteusvaurioBAKTEERIMYRKYISTÄ KAIKEN AIKAA JOTAIN lukemasi perusteella SINUN KEHITTÄMÄÄSI sairautta NIMELTÄÄNi KROONINEN MINI-AIDS.
        VÄITÄT MYÖS KAIKKIEN MUIDEN kosteusvauriorakennuksissa altistuneiden SAIRASTUNEEN jo vuosikymmeniä ja tulevan sairastumaan lukemasi perusteella kehittämääsi MINI-AIDS:iin.

Pohjimmiltaan sinä väität SINUN ITSESI sairastuneen Forssan homekoulualtistuksesta (kesto elokuu 2000 - maaliskuu 2001) mini-AIDS:iisi, jota sairautta SINÄ OLET oletuksesi mukaan SAIRASTANUT KAIKEN AIKAA.

Mini-AIDS:llä SINÄ, biokemisti, tarkoitat NK-solutuhoa, jotka NK-solut SINUN MIELESTÄSI kuuluvat valkosoluihin (lääketieteen mukaan eivät kuulu) ja jotka NK-solut SINUN MIELESTÄSI huolehtivat niin virusten, bakteerien kuin syöpäsolujenkin tappamisesta.

Lääketieteen mukaan LUONTAISEEN IMMUUNITEETIN osia ovat MAKROGFAGIT, NEUTROFIILIT, EOSINOFIILIT, NK-solut, SYÖTTÖSOLUT, KOMPLEMENTTI alfa- ja beettainterferonit, SUURI JOUKKO ERILAISIA TUNNISTUSRESEPTOREITA ja niiden käynnistämiä mekanismeja (esim. sytokiinit), sekä kudosten YLEISpuolustusmekanismit koskien HAPPAMUUTTA, ENTSYYMEJÄ ja VÄREKARVOJA.
        Näin toteaa LUONTAISESTA IMMUNITEETISTA professori Seppo Meri Haartman instituutin bakteriologian ja immunologian osastolta Duodecim aikakauslehden numerossa 8/2003.

MINÄ OLEN KIRJOITTANUT SINULLE useaan otteeseen mitä lääketiede on Allergologia-kirjassa sivulla 61 todennut mm. NK-soluista:
        AKTIVOITUNEET NK-solut. Tk-solut (CD8 ) ja MAKROFAGIT johtavat soluvälitteisen immuniteetin kehittymiseen JA MIKROBIEN POISTAMISEEN.
        SAMA MEKANISMI VOI AKTIVOITUA epätarkoituksen mukaisesti myös VIIÄSTYNEISSÄ YLIHERKKYYSREAKTIOISSA (allergioissa) ja JOISSAKIN AUTOIMMUUNISAIRAUKSISSA.

Minun epätarkoituksenmukainen immuunijärjestelmäni aktivoitui vastìkään kun testailin himoitsemaani grillimakkaraa puoli makkaraa per päivä 12, päivän ajan.
        Lopetin testailun kun S:tananmoinen kutina iski viime tiistaina (pelkäsin PPP:n esiinmarssia)) nilkkoihini nostattaen aikaisemmin jo kolme psoriplänttiä vasempaan nilkkaani (niin minulla on myös psoridiagnoosi) ja reumaoireilun oikeaan olkapäähäni ja sormiini.
        No pidän tuohon grillimakkaraan nyt parin kuukauden välin ja sitten taas mutta vaan yksi ja viikon väli.

Eli kuinka sen allergiatietämyksesi kanssa oikein on kun suuni eikä vatsani LIMAKALVOT eivät reagoineet ollenkaan grillimakkaran lisä- ja säilöntäaineille?

Ja yritä todistella LÄÄKETIETEEN kautta se itselläsi kaiken aikaa päälläoleva mini-AIDS:sisi.

Muuten mitä ns. ODTS:n tulee, niin KOSKA SE ON MAINITTU YHÄ EDELLEEN 15.5.2009 TTL:n julkaisemassa oppaassa tt-lääkäreille koskien KOSTEUSVAURIORAKENNUSALTISTUSTA, niin sen syntymiseen ei tarvitse väittämääsi MASSIIVISTA MIKROBIALTISTUSTA.

• kahjo, koska
        Homeherkk# kirjoitti:

Biokemistinä sinä olet vain yksi kosteusvauriorakennusaltistuksesta sairastunut lukemattomien muiden joukossa. Biokemisti, jonka allergiatietämys on plus miinus nolla.

KÄSKYTIT minua jällen kerran kirjoittamalla:
        "Lopeta perhana tuo KIRJOITTELUSI, koska et ymmärrä asioista yhtään mitään."

Minä kirjoitan tällä HOMESAIRAUSpalstalla III:s TYYPIN (immunokompleksivälitteinen reaktiotyyppi) MONIALLERGIKKONA (aiheuttajana 24-vuotinen kosteusvauriorakennusaltistus), koskien niin ns. kosteusvauriomikrobiallergeeniproteiineja ( todistettuna vain yksi homelaji TTL:n A.fumigatus-altistuksella)) kuin myös muitakin allergeeneja/antigeeneja JA JATKAN KIRJOITTELUANI.

Mitä tulee SINUN KIRJOITTELUUSI MINUSTA tällä palstalla, niin SINÄ VÄITÄT MINUN SAIRASTAVAN työpaikkani kosteusvaurioBAKTEERIMYRKYISTÄ KAIKEN AIKAA JOTAIN lukemasi perusteella SINUN KEHITTÄMÄÄSI sairautta NIMELTÄÄNi KROONINEN MINI-AIDS.
        VÄITÄT MYÖS KAIKKIEN MUIDEN kosteusvauriorakennuksissa altistuneiden SAIRASTUNEEN jo vuosikymmeniä ja tulevan sairastumaan lukemasi perusteella kehittämääsi MINI-AIDS:iin.

Pohjimmiltaan sinä väität SINUN ITSESI sairastuneen Forssan homekoulualtistuksesta (kesto elokuu 2000 - maaliskuu 2001) mini-AIDS:iisi, jota sairautta SINÄ OLET oletuksesi mukaan SAIRASTANUT KAIKEN AIKAA.

Mini-AIDS:llä SINÄ, biokemisti, tarkoitat NK-solutuhoa, jotka NK-solut SINUN MIELESTÄSI kuuluvat valkosoluihin (lääketieteen mukaan eivät kuulu) ja jotka NK-solut SINUN MIELESTÄSI huolehtivat niin virusten, bakteerien kuin syöpäsolujenkin tappamisesta.

Lääketieteen mukaan LUONTAISEEN IMMUUNITEETIN osia ovat MAKROGFAGIT, NEUTROFIILIT, EOSINOFIILIT, NK-solut, SYÖTTÖSOLUT, KOMPLEMENTTI alfa- ja beettainterferonit, SUURI JOUKKO ERILAISIA TUNNISTUSRESEPTOREITA ja niiden käynnistämiä mekanismeja (esim. sytokiinit), sekä kudosten YLEISpuolustusmekanismit koskien HAPPAMUUTTA, ENTSYYMEJÄ ja VÄREKARVOJA.
        Näin toteaa LUONTAISESTA IMMUNITEETISTA professori Seppo Meri Haartman instituutin bakteriologian ja immunologian osastolta Duodecim aikakauslehden numerossa 8/2003.

MINÄ OLEN KIRJOITTANUT SINULLE useaan otteeseen mitä lääketiede on Allergologia-kirjassa sivulla 61 todennut mm. NK-soluista:
        AKTIVOITUNEET NK-solut. Tk-solut (CD8 ) ja MAKROFAGIT johtavat soluvälitteisen immuniteetin kehittymiseen JA MIKROBIEN POISTAMISEEN.
        SAMA MEKANISMI VOI AKTIVOITUA epätarkoituksen mukaisesti myös VIIÄSTYNEISSÄ YLIHERKKYYSREAKTIOISSA (allergioissa) ja JOISSAKIN AUTOIMMUUNISAIRAUKSISSA.

Minun epätarkoituksenmukainen immuunijärjestelmäni aktivoitui vastìkään kun testailin himoitsemaani grillimakkaraa puoli makkaraa per päivä 12, päivän ajan.
        Lopetin testailun kun S:tananmoinen kutina iski viime tiistaina (pelkäsin PPP:n esiinmarssia)) nilkkoihini nostattaen aikaisemmin jo kolme psoriplänttiä vasempaan nilkkaani (niin minulla on myös psoridiagnoosi) ja reumaoireilun oikeaan olkapäähäni ja sormiini.
        No pidän tuohon grillimakkaraan nyt parin kuukauden välin ja sitten taas mutta vaan yksi ja viikon väli.

Eli kuinka sen allergiatietämyksesi kanssa oikein on kun suuni eikä vatsani LIMAKALVOT eivät reagoineet ollenkaan grillimakkaran lisä- ja säilöntäaineille?

Ja yritä todistella LÄÄKETIETEEN kautta se itselläsi kaiken aikaa päälläoleva mini-AIDS:sisi.

Muuten mitä ns. ODTS:n tulee, niin KOSKA SE ON MAINITTU YHÄ EDELLEEN 15.5.2009 TTL:n julkaisemassa oppaassa tt-lääkäreille koskien KOSTEUSVAURIORAKENNUSALTISTUSTA, niin sen syntymiseen ei tarvitse väittämääsi MASSIIVISTA MIKROBIALTISTUSTA.

itse kopioit Helsingin Sanomista tämän:
        "Tiedetään, ETTEI MIKÄÄN YKSITTÄINEN MIKROBI AIHEUTA SAIRASTUMISIA, EIKÄ MYÖSKÄÄN INFEKTIOTAUTI EIKÄ ALLERGIA"

joka löytyi tästä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8305632/thread

Siinä lukee siis, ettei allergia ole syypää kosteusvauriossa sairastumiseen.

Tuossa kirjoituksessasi on paljon asiaa, mutta kerrot sellaista asiaa, jota kosteusvaurio ei aiheuta. Ja kyllä NK-lymfosyytti on valkosolu. Usko jo, että vahvat myrkyt sairastuttavat vakaviin sairauksii, eikä itiöt. Tuossa yllä kerrot yhä edelleen ja edelleen, mitä itiöt saisivat aikaan. Mitään tuollaista ei tapahdu, jos sairastuu kosteusvauriosta.

Usko nyt nisunasun puheita, että keuhkopolin lääkäri rustasi sinulle väärän diagnoosin. Suusi taisi käydä koko ajan ja diagnoosi oli sen mukainen.

• oireet
        kahjo, koska kirjoitti:

"Tiedetään, ETTEI MIKÄÄN YKSITTÄINEN MIKROBI AIHEUTA SAIRASTUMISIA, EIKÄ MYÖSKÄÄN INFEKTIOTAUTI EIKÄ ALLERGIA"

joka löytyi tästä:

Tuossa kirjoituksessasi on paljon asiaa, mutta kerrot sellaista asiaa, jota kosteusvaurio ei aiheuta. Ja kyllä NK-lymfosyytti on valkosolu. Usko jo, että vahvat myrkyt sairastuttavat vakaviin sairauksii, eikä itiöt. Tuossa yllä kerrot yhä edelleen ja edelleen, mitä itiöt saisivat aikaan. Mitään tuollaista ei tapahdu, jos sairastuu kosteusvauriosta.

Usko nyt nisunasun puheita, että keuhkopolin lääkäri rustasi sinulle väärän diagnoosin. Suusi taisi käydä koko ajan ja diagnoosi oli sen mukainen.

Rintaa koskee, vituttaa ja päässä pyörii.

• on taas
        kahjo, koska kirjoitti:

joka löytyi tästä:

vauhdissaan?

• Homeherkkä#
        kahjo, koska kirjoitti:

joka löytyi tästä:

Professori Mirja Salkinoja-Salonen totesi 14.7.2009 Hesarissa näin:
        "Myrkyt ovat PARAS ARVAUS sairastumisien aiheuttajaksi."

Kaiken aikaahan tieteentekijät arvelevat erilaisten ilmiöiden synnyistä syvistä kaikenlaista. Vain harva arvelu todistetaan tieteellisin menetelmin oikeaan osuneeksi. Ja Nobelhan siitä lankeaa.

Mitä lääketieteeseenkin tulee, niin vasta sitten, kun jonkun TUTKIJAN ARVELU on tieteellisin menetelmin todistettu oikeaksi, se pääsee lääketieteellisten oppikirjojen kansien väliin opetettavaksi tuleville lääkäreille.

Hesarin artikkelissa oli myös STM:n Risto Aurolan toteamus M S-S:n ARVAUKSESTA.
        Hän totesi näin:
        "En lähtisi aliarvioimaan mikrobitoksiinien merkitystä sairastumisessa. Eri asia on,
        SAADAANKO TUTKIMUKSESTA APUA rakennusten korjaamiskäytäntöihin."

Tiede lehden (nro 6/2009 otsikon "Homeista viis, omgelmatalossa sairastuttaa toksiini" alla TTL:n professori Harri Alenius totesi näin:
        "PELKKÄ TOKSIINIEN LÖYTYMINEN ilmasta EI RIITÄ. On MYÖS OSOITETTAVA, että ne aiheuttavat ihmisessä TIETYN MITATTAVAN, oireisiin liittyvän FYSIOLOGISEN REAKTION."
        Ja THL:n Aino Nevalainen näin:
        "Tämä on niin MONIMUOTOINEN asia, ettei pikavoittoja ole odotettavissa.
        TOKSIINEJA ON SATOJA ERILAISIA ja TERVEYSHAITTOJA ISO LISTA yksittäisissä tapauksissa. Tulee olemaan iso urakka osoittaa, että NE (siis sadat myrkyt) JOHTAISIVAT JUURI TIETTYYN TAUTIIN IHMISESSÄ."

Tieteentekijä THL:n Nevalaiselta harvinaisen selvää tekstiä.
        Vaikka MYRKKYJÄ LÖYTYISIKIN, niin NIISTÄ EI OLE SYY-YHTEYSOSOITTIMEKSI (ammattitautilaki, vahingonkorvauslaki) yksittäisellä ihmisellä diagnosoituun sairauteen/sairauksiin.
        Ja minä olen Nevalaisen kanssa samaa mieltä.

Vaikka kosteusvaurirakennuksista on löytynyt nelisenkymmentäkin eri mikrobilajia (homeet, hiivat, aktinomykeetit, bakteerit), varastopunkilajeja ja nyt jopa ameeboja, niin eihän niidenkään löytyminen OLE TARKOITTANUT yksittäisen ihmisen kohdalla SAIRAUS-SYY-YHTEYTEYS-OSOITINTA.

Kun TTL on altistanut vain kolmella käytössään olevalla LUONNONhomeallergeeneilla sairastuneita, niin mikäli on allergisoitunut joko suoraan tai ristireagointina muille homelajeille (aminohappokoostumus 67 prosenttisesti samankaltainen kuin altisteessa), niin ammattitauti KEUHKOTASOLLA on sattanut hellitä astman, allergisen alveoliitin ja ODTS:n tiimoilta (ei allergisen keuhkoputkitulehduksen tiimoilta), ja mikäli muille mikrobilajeille, niin altistus ei edes ole aiheuttanut keuhkojen tulehtumista.

Kun TTL on todennut HOMEaltistuksillaan ajalla 1995-2004 353 HOMEsairautta, niin M S-S:n väittämä on väärä, ettei YKSITTÄINEN HOME aiheuta SAIRASTUMISTA eri sairauksiin.

Kirjoitit, että tuossa yllä MINÄ KERROIN yhä edelleen, mitä ITIÖT saisivat aikaan.
        Lääketieteessä KÄYTETÄÄN SANAAN ALLERGISOIVA PROTEIINI, joita proteiineja on esim. HOMEKASVUISTOISSA, ei pelkästään itiöissä.
        Jos nisuiisu väittää, että lääketehdas on tehnyt HOMEaltistuksissa käytettäviä allergiauutteita pelkästään homekasvuston tuottamista itiöistä, niin se on hänen väittämänsä.

Mitä vääriin diagnooseihin tulee, niin nisuiisullahan ei todettu mitään KEUHKOSAIRAUTTA työpaikka-altistusaikana, ei sen jälkeenkään keuhkopolitasolla, ei marraskuussa 2002 ensimmäisellä käynnillä TTL:llä, ei maaliskuussa 2002 toisellakaan käynnillä.
        Kun TTL totesi nisuiisulla allergisen alveoliitin ja KROONISEN KEUHKOPUTKITULEHDUKSEN maaliskuussa 2002 VASTA kolmen viikon sisällä tekemänsä TOISEN A. fumigatusaltistuksen jälkeen, niin eihän nisuiisun työpaikka aiheuttanut hänelle allergista alveoliittia eikä kroonista keuhkoputkitulehdusta, vaan TTL.

Mitä muuten LÄÄKETIETEELLISESTI tulee keuhkorakkula-alueen sairauksiin, niin sen MITTATIKKU ON DIFFUUSIOKAPASITEETTIARVO.

Mikäli nisuiisun teoria TEILLÄ olevasta KOSTEUSVAURIOMYRKKY-mini-AIDS:sta (MRW-alveoliitti) pitäisi kohdallanne paikkaansa, niin teidän diffuusiokapasiteettiarvonne pitäisi olla jo todella alhainen ja kuolemahan siitä seuraa, kun keuhkorakkulat eivät enää kaasuja vaihda.

• ???

Väitit, että astma-sana ei esiinny Risto Savilahden väitöskirjassa, vaan se on vain toimittajan keksintöä? Todellisuudessa astma-sana esiintyy väitöskirjassa noin 100 kertaa.

Kun et suostu kommentoimaan tuotakaan valhetta, niin voimme kai todeta, että joudut paikkaamaan valheita valheilla, kun ikiomat teoriasi heittävät häränpyllyä.

• nisuiisu

todeta, että kosteusvaurio aiheuttaisi astmaa. Siitä tietysti on kyse ja kyllä minä voin ottaa sen lähempään tarkasteluun, jos välttämättä haluat. Samalla antaisin aika kyytiä hänen väitöskirjansa kahdelle ohjaajalle.

MUISTAKAA: Jos homeitiö aiheuttaa allergian (esim. astman), niin itiö biologisena hiukkasena aiheuttaa 100% varmuudella IgE-vasta-aineiden muodostumisen. Tämä on ihan perusbiokemiaa.

PN

• , että...
        nisuiisu kirjoitti:

todeta, että kosteusvaurio aiheuttaisi astmaa. Siitä tietysti on kyse ja kyllä minä voin ottaa sen lähempään tarkasteluun, jos välttämättä haluat. Samalla antaisin aika kyytiä hänen väitöskirjansa kahdelle ohjaajalle.

MUISTAKAA: Jos homeitiö aiheuttaa allergian (esim. astman), niin itiö biologisena hiukkasena aiheuttaa 100% varmuudella IgE-vasta-aineiden muodostumisen. Tämä on ihan perusbiokemiaa.

PN

....Risto Savilahden väitöskirjassa EI ESIINNY ASTMA-SANAA!

SINUN PITÄÄ NYT VASTATA SIIHEN, MIKSI VALEHTELIT, ETTÄ RISTO SAVILAHDEN VÄITÖSKIRJASSA EI ESIINNY ASTMA-SANAA!!

• taas kerran
        nisuiisu kirjoitti:

PN

Kyllä kaikki muut näkevät valheen. Etkö itse tiedosta sitä? Aika huolestuttavaa, jos näin on.

• on paljon
        taas kerran kirjoitti:

Kyllä kaikki muut näkevät valheen. Etkö itse tiedosta sitä? Aika huolestuttavaa, jos näin on.

Nisuiisulla taitaa olla luulotauti.

Eihän kukaan mini-Aids oireusta voi erehtyä tai tuosta ODTS:n mykotoksiinioireilusta.

Ei meidän työpaikalla kukaan oireile tuolla tavoin.
        Enkä ole kuullut tuollaista muualtakaan.

• ...

Nähnyt varmaan painajaisunia Homeherkästä ja herännyt neljältä aamulla laatimaan suomi24:lle "tietoiskuaan", jonka sitten saanut matkaan klo 7.18. Kova kohtalo, kun se ei sitten edes uppoa kehenkään.

• Ihan hyvä kirjoitushan se oli, jopa niin hyvä, että minäkin luin sen kursiivisesti läpi.

Kappalejaottomat pullamössösuollot taas, joissa jauhetaan rivitolkulla yhtä ja samaa kekkuloiden välillä isolla versaalilla, välillä tavallisella gemenalla, jätän suosiolla väliin. Ei niitä ole luettavaksi luotukaan.

Aika ala-arvoista myös käydä toisen kimppuun puskan takaa. Ei tiedä, iskeekö täällä yksi häirikkö vai monta häirikköä. Kirjoittanut-kenttään voi laittaa ihan mitä paskaa tahansa. Rekisteröitymispakko korjaisi senkin homman.

- Toisaalta Nisuiisukin voisi vähän perääntyä. Ei pitäisi ottaa kenenkään henkilökohtaista sairastelua omaksi maalitaulukseen; tosin samoin näytetään tehdyn Nisuiisulle itselleenkin.

*

Kaikki voisivat laittaa vähän jäitä hattuunsa. Ei hullumpi idea näin helteisellä säällä.

Minäkään en viihdy enää juuri täällä. On parempaakin tekemistä.

• niin..
        sanasinko kirjoitti:

Ihan hyvä kirjoitushan se oli, jopa niin hyvä, että minäkin luin sen kursiivisesti läpi.

Kappalejaottomat pullamössösuollot taas, joissa jauhetaan rivitolkulla yhtä ja samaa kekkuloiden välillä isolla versaalilla, välillä tavallisella gemenalla, jätän suosiolla väliin. Ei niitä ole luettavaksi luotukaan.

Aika ala-arvoista myös käydä toisen kimppuun puskan takaa. Ei tiedä, iskeekö täällä yksi häirikkö vai monta häirikköä. Kirjoittanut-kenttään voi laittaa ihan mitä paskaa tahansa. Rekisteröitymispakko korjaisi senkin homman.

- Toisaalta Nisuiisukin voisi vähän perääntyä. Ei pitäisi ottaa kenenkään henkilökohtaista sairastelua omaksi maalitaulukseen; tosin samoin näytetään tehdyn Nisuiisulle itselleenkin.

*

Kaikki voisivat laittaa vähän jäitä hattuunsa. Ei hullumpi idea näin helteisellä säällä.

"Ihan hyvä kirjoitushan se oli, jopa niin hyvä, että minäkin luin sen kursiivisesti läpi." Ja hyvä kappalejakokin siinä oli mielestäsi.....

Siihenhän nisuiisu pyrkiikiin, että hänen kirjoituksensa näyttäisivät vakuuttavilta, jotta asioista mitään ymmärtämättömät menisivät retkuun. Kysymys onkin asiasiällöstä - ei siis siltä, miltä se näyttää. Sinäkin luit sen "kursiivisesti" läpi ja pidit hyvänä kirjoituksena osaamatta kuitenkaan ottaa mitään kantaa sen SISÄLTÖÖN.

Toivottavasti saat sen oman keskustelupalstasi pian käyttöön, niin voit alkaa kirjoitella siellä nisuiisun kanssa ihan mielin määrin. Tästäkin foorumista voisi sen jälkeen vielä joskus tulla sellainen asiallinen vertaistukipalsta, mikä se aikoinaan oli.

• sulkii
        sanasinko kirjoitti:

Ihan hyvä kirjoitushan se oli, jopa niin hyvä, että minäkin luin sen kursiivisesti läpi.

*

toi miniaits

mulkii on tekemist
        lähen just
        rantaterassill
        kaveriporukas kaljoille
        ja tsiikaa mimmei

kultainen kuu

• niin.. kirjoitti:

"Ihan hyvä kirjoitushan se oli, jopa niin hyvä, että minäkin luin sen kursiivisesti läpi." Ja hyvä kappalejakokin siinä oli mielestäsi.....

Siihenhän nisuiisu pyrkiikiin, että hänen kirjoituksensa näyttäisivät vakuuttavilta, jotta asioista mitään ymmärtämättömät menisivät retkuun. Kysymys onkin asiasiällöstä - ei siis siltä, miltä se näyttää. Sinäkin luit sen "kursiivisesti" läpi ja pidit hyvänä kirjoituksena osaamatta kuitenkaan ottaa mitään kantaa sen SISÄLTÖÖN.

Toivottavasti saat sen oman keskustelupalstasi pian käyttöön, niin voit alkaa kirjoitella siellä nisuiisun kanssa ihan mielin määrin. Tästäkin foorumista voisi sen jälkeen vielä joskus tulla sellainen asiallinen vertaistukipalsta, mikä se aikoinaan oli.

"Toivottavasti saat sen oman keskustelupalstasi pian käyttöön, niin voit alkaa kirjoitella siellä nisuiisun kanssa ihan mielin määrin."

- Nyt olet tajunnut jotain todella väärin. En minä ole uskollinen Nisuiisun enkä kenenkään muunkaan ajatuksille, ainoastaan omilleni. Siinä suhteessa on tuotettava pettymys niille, jotka muuta luulevat.

Mutta yhtä lailla kuin olen uskollinen omille ajatuksilleni, myös muiden kannattaa olla uskollisia omilleen. Ei kenenkään pidä pokkuroida ketään.

Keskustelupalstalleni ovat tervetulleita siis myös muut kuin Nisuiisu, sitten kun saan sen päivitettyä, vaikka siihen meneekin vielä rutkasti aikaa.

• tutkittua tietoa

olet varsinainen luupää kun sinulle on satoja kertoja laitettu linkkejä että kosteusvauriorakennuksissa on lukuisia homelajeja jotka TUOTTAVAT TOKSIINEJA.
      Erityisesti ITIÖSSÄ on todettu näitä toksiineja eniten.

Tämä tieto on suoraan Mirja Salkinoja-Salosen tekstistä Inspectorin sivulta.

Sinä haluat käyttää itiöistä nimitystä pölyhiukkanen, aivan sama mutta tutkijat - ne oikeat asiantuntijat - kuten homesairaatkin, rakennusterveystarkastajat jne käyttävät nimitystä ITIÖT.

Sinulle on lukuisia kertoja myös esim. Homeherkän toimesta selvitetty näitä homeasioita jotka edelleen ovat SINULLE MYSTEERI.

Niin kotimaiset kuin ulkolaiset tutkimukset toteavat että kosteusvauriosta juuri ITIÖIDEN kuljettamana on diagnosoitu allergioita,astmaa, allergista alveoliittia ja ODTS. Kyllä kosteusvauriossa on aivan riittävästi homepölyä (ITIÖITÄ) ja
      yleensä ITIÖIDEN KOKO on se joka ratkaisee miten syvälle hengitysteihin toksiinit
      kulkeutuvat. Purkutöiden yhteydessä kun selvitetään mikä talossa on vikana, monet altistuvat tietämättään, koska silloin ei ole vielä tiedossa että rakenteissa voisi olla vikaa. Näin käy esim. kun päätetään uusia keittiö ja puretaan rakenteita,sairastutaan "vahingossa" ja vasta sitten kun purku on riittävän pitkällä huomataan vanhat kosteusvauriot.
      Juuri tästä RUNSAASTA ITIÖIDEN MÄÄRÄSTÄ KERTOO MYÖS TUULA PUTUS SIVUILLAAN.

Ehkä sinun "tutkivana homereportterina ja homeallergikkona" kannattaisi
      perehtyä näihin perusasioihin kuten mitä itiö tarkoittaa, miksi juuri ITIÖIDEN MUKANA TOKSIINIT kulkeutuvat hengitysteihin jne. Aivan perustietoa joka sinunkin pitäisi biokemistinä hallita.

• miljoonat itiöt/m3

"Oma suojautuminen:

Homepöly on hienojakoista ja kuivuneisiin kasvustoihin kajottaessa itiöpitoisuudet voivat nousta hyvin suuriksi, jopa miljooniin itiöihin ilmakuutiometrissä. Purkupaikan viereisissä tiloissa homepitoisuudet voivat olla 10 000 – 100 000 cfu / m3. Äkillinen sairastuminen alveoliittiin tai ODTS-oireyhtymään on mahdollista, jos ei käytetä hienopölyä suodattavia tehokkaimpia hengityssuojaimia. Kosteissa rakenteissa saattaa olla voimakkaita hajuhaittoja ja muita kaasumaisia päästöjä."

Työpaikkoja, kouluja,päiväkoteja ja koteja......PURKUPAIKAN VIEREISISSÄ TILOISSA HOMEPITOISUUDET......

Tämähän on arkipäivää meillä, näin sairastuu yhä useammat ITIÖISTÄ,
        ITIÖT SISÄLTÄVÄT TOKSIINEJA!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      163
      9606
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3060
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      42
      2841
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2649
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2055
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      106
      1964
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1893
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      53
      1450
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1286
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1241
    Aihe