Olen syönyt jo vuosia Triptyliä, ekax 10 mg iltaisin ja nyt 25 mg iltaisin, mutta väsymys on kaamee. Aamulla ei pääse sängystä millään ylös ja väsymys jatkuu koko päivän. Joskus kun olen jättänyt lääkkeen ottamatta, tätä tokkuraisuutta ei ole eli se johtuu lääkkeestä. Mulla se on määrätty kipukynnystä nostamaan. Onkohan olemassa muita lääkkeitä, jotka auttavat tuntohäikkiin ja kipuun, mutta eivät tekis tätä kamalaa pökkeryyttä? Yksi kaverini syö myös Triptyliä, ja sillä ei oo minkäänlaista väsymystä. Eri ihmisiin pillerit vaikuttaa erilailla.
Triptyl ja jatkuva väsymys
6
9928
Vastaukset
- mm...........
Cymbalta, Lyrica, Neurotol slow, SSRI-ja SNRI-lääkkeet ym.ym.
http://www.yliopistonapteekki.fi- Huonoja kokemuksia.
Tämä on alkuperäiselle kirjoittajalle.
Cymbaltasta minulle tuli älytön väsymys, lihosin 2 kuukauden aikana 8 kiloa.
Painajaiset ja todentuntuiset yöunet oli kamalia.
Pahoinvointia ja janon tunne oli jatkuvaa. Huimaus kohtaukset oli pahoja, "sänky pyöri" ettei voinnut maata muttei ylöskään päässyt kun lysähti takaisin sänkyyn.
Seinistä sai pitää kiinni ettei kaatunut. Näitä huimaus kohtauksia tuli varsinkin kun olin unohtanut ottaa lääkkeen.
Autolla ei voinut ajaa ja pahimmillaan edes kävellä kun olo oli kun olis ollu kaato kännissä.
Läkkeen lopettaminen se vasta karseeta olikin, en ihmettele yhtään vaikka ihmiset jää koukkuun tähän lääkkeeseen kun oli niin kamalat vieroitus oireet. Sinnillä sain lopetettua. Huimaus kohtauksia tuli vielä pitkään lopettamisen jälkeen.
Lyrica on kuulema samanlainen lääke kun cymbalta.
Mutta kaikki ei reagoi samallatavalla tähän lääkkeeseen, se ei vain sopinut minulle.
Kipukynnyksen nostamiseen sitä minullekkin määrättiin, siihen se kyllä vähän auttoi, mutta sivuoireitten takia en voinut jatkaa.
- tarkkailin
Minulla on sama juttu eli lääke 10mg triptyliä, apteekissa sanottiin että se on todella pieni annos, no otin sitä sitten siihen kipukynnykseen, ja huomasinkin että siitä alkoi aikamoinen olotila mikäli otin sen joka ilta, siis aloin mennä melkein pitkin seiniä ja olin kuin pöllö tuonne iltapäivään, jätin lääkkeen joksikin aikaa ja nyt otan kun on tarvetta nukkua hyvin. Sama annos 10 mg ja otan sen ajoissa, jo klo 19 tai 20 viimeistään. Ei mitään oloa enää aamulla.
Ihan hyvä kun ei jää vain koukkuun.- vaihto auttoi
Minulla meni triptyl myös monta vuotta kipukynnyksen nostoon, ja sama homma aamuisin kaamea väsymys ja tokkurainen olo. Mainitsin tästä kipupolilla ja lääke vaihdettiin noritreeniin joka on saman sukuinen aine, siinä on vain se ero että se parantaa aloitekynnystä. Lääke alkoi vaikuttaa jo viikon käytön jälkeen ja tuntui kuin olisi saanut elämän takaisin, jaksoi aamuisin nousta normaalisti. Kannataa kysyä omalta lääkäriltä ja lääkkeestähän löytyy tietoa googlesta.
- Anonyymi
Samat kokemukset minullakin Triptylistä, myös 10 mg eli jo pienellä annoksella: Huimausta ja sekavuutta, uneliaisuutta jopa niin, että nukuin kellon ympäri ja luppupäivä tokkurassa. Sain tätä iskiaskipuun, mutta tämän kaiken edellä kuvaamani lisäksi sain lääkkeestä muutaman viikon käytön jälkeen ankaria lihaskouristuksia, jotka olivat erittäin kivuliaita eikä iskiaskipu ollut niihin verraten mitään. Repivät lihaskouristukset aiheuttivat jopa repeämiä lihaskudoksiin niin , että syntyi mustelmia. Tämän jälkeen olin niin sairas ja kipeä, että vähäinenkin liikkuminen tuotti kovia kipuja. Tällainen kertomus tästä kipukynnyksen nostamiseen tarkoitetusta lääkkeestä. En enää tikullakaan koske tällaisiin lääkkeisiin, jos lääkäri niitä yrittää tarjota. En yhtään ihmettele, jos joku menettää työkykynsä tai sekoaa tällaisia lääkkeitä syötyään. Näitä lääkärit määräävät surutta kertomatta laisinkaan potilaalle niiden mahdollisista sivuvaikutuksista ja ottamatta edes huomioon, mitä muita lääkkeitä potilaalla on käytössään ja onko muiden lääkkeiden kanssa yhteisvaikutuksia.
- Anonyymi
Sopii joillekin, toisille taas ei. Minulla se oli aikanaan masennuslääkkeenä ja toimi hyvin toisin kuin uudemmat lääketyypit. Ei tokkuraisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1762667- 1642499
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182177Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee592052Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31729"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591434Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2041420Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2241153Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931128Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3641058