mitä tehdä kun seksi ei kiinnosta?!

apua kaipaava

Hei olen parikymppinen nainen ja olen vuoden verran seurustellut poikaystäväni kanssa. Minulla on ikävä ongelma, jonka haluisin saada korjatuksi, ihan vain sen takia, että rakastan poikaystävääni niin paljon. Eli seksi ei vain kiinnosta, ei millään tasolla. Sana seksi ei herätä minussa mitään tunteita, jos jotain, niin ällötystä ja kiinnostamattomuutta.

Alussa kaikki oli hyvin, olimme seksuaalisella tasolla hyvin
samanlaisia, joka itseasiassa toikin meidät yhteen. Ongelmia alkoi ehkä 4-6 kk seurustelun jälkeen syntyä, jolloin huomasin itsessäni muutoksia, yhteinen seksielämä alkoi vähentyä - minun takiani, sekä tein aniharvoin enää itselleni mitään seksuaalista. Juttelimme ja päätimme, että kokeilen jotain muuta e-pilleri merkkiä, mikäli syy on hormonien. Vaihdoin Yasminista Merciloneihin. Ensimmäiset kaksi viikkoa oli oikein seksin täytteistä ja ehdeinkin jo innostua, että kaikki on taas hyvin. Sen parin viikon jälkeen alkoi taas harmaa arki, seksitön sellainen. Ei huvittanut itsellenikään tehdä mitään. Välttelin poikaystäväni kosketusta, mikäli huomasin, että hänellä oli vähänkin seksuaaliset aikeet mielessä.

Lopetin Mercilonit puolen vuoden käytön jälkeen, myös senkin takia, että niistä tuli niin paljon muitakin haittavaikutuksia ja päätimme taas kokeilla muuta vaihtoehtoa. Tällä hetkellä kokeilussa on hormoni rengas, seksi palautui taas vähäksi aikaa. Nyt taas, sama rumba jatkuu, minua ei yhtään kiinnosta. Sana seksi tuottaa minussa vain negatiivisia mielleyhtymiä, vaikka sisimmissäni haluaisin kaiken olevan ok.

En tiedä mitä tehdä?! Ainainen kokeilu ja pettyminen tuottaa suurta turhautumista. Olen sanonut poikaystävälleni, ettei syy ole hänen, syy on minussa ja minun päässäni. Hän väittää siinä kohtaa ymmärtävänsä, mutta vähän ajan päästä hän taas kertoo kuinka häntä vaivaa tämä asia ja hänen pettynyt ilmeensä vaikuttaa minusta, kuin tämä asia olisi jotenkin minun vikani ja minun päätettävissäni. Ja tämä taas loukkaa minua, koska tämä tilanne syö minuakin suuresti, enkä voi näin yhtäkkiä edes vaikuttaa mitenkään asiaan! joten ei pelkästään seksielämämme vaan myös suhteemme joutuu suurelle koetukselle.

...siksi toivon, että saisin pian vastauksia, apua...
kaipaan muiden ihmisten kokemuksia, ihmisiä jotka ovat samanlaisessa tilanteessa, tai olleet ja jotka ovat kenties saaneet apua ongelmaan.

Kiitos etukäteen vastauksista!
ja aurinkoista loppukesää kaikille.

13

881

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

Minulla oli viime suhteessa aivan samanlainen ongelma. E-pillerit vaihdettiin muutamaan otteeseen. Ei ollut minkäänlaista kiinnostusta seksiä kohtaan, jossakin vaiheessa halut taas palasivat mutta katosivat yhtä nopeasti.
      Poikaystävän kosketus ja seksuaaliset aikeet saivat jopa minut jopa hermostumaan.
      Kävimme pitkiä keskusteluja aiheesta, eikä oikeastaan päästy mihinkään ratkaisuun seksielämämme suhteen.
      Tämä oli yksi syy eroomme. Myöhemmin lopetin e-pillerien syönnin, ja parin kuukauden jälkeen halut ovat palasivat, ja ovat olleet täysin normaalit jo kauan.
      En tiedä johtuiko tämä ongelma kumppanista vaiko ehkäisytavasta.
      Toivon että ongelmanne ratkeaa! Kannattaa kysellä omalta lääkäriltä muista ehkäisytavoista.

• valitsin-kissat

Olen tosissani.En koskaan tullut jätetyksi,vaan olin itse monikkojättäjä: tiputtauduin vuosi sitten jopa sinkkukärryiltä.En edes enää tiedä mitä miehet haluavat,koska olen ns. seksistäkieltäytyjä.Evvk autoeroottisuus.Kun ei pidä omaa vartaloheijastustaansa seksynä, evvk toisen ihmisen mielenkiinto tähän.Eli mua ei miellytä mikään oraalisvälitteinen asia.Saan vastenmielisyysreaktioita syljestä yms. eritteistä,tosi kielteisesti.Eli seksiä en halua,joten en ole sinkku,vaan yksineläjä.Vapaaehtoisesti 100%.

• koko tuo

vaivannäkö, jonka olet käynyt läpi seksin takia on saanut sinut alitajuntaisesti miettimään kielteisesti seksistä etkä pidä seksiä kaiken sen arvoisena. sen lisäksi haluaisit poikaystäväsi vuoksi harrastaa seksiä etkä itsesi, joten sekin lisää ahdistusta
      pidätkö poikaystävääsi komeana? tykkäätkö suukotella, koskettaa ja halailla häntä? entä pidätkö itsestäsi ja omasta vartalostasi? onko sinulla mitään suorituspaineita seksin suhteen?
      saattaa olla, että olet äärimmäisen herkkä kaikille hormooni-ehkäisyille. voisit kokeilla lopettaa kaikkien noiden käytön ja käyttää kondoomia.
      juo vähän punaviiniä ennen seksiä. kehosi ja mielesi rentoutuu, estot vähenevät, seksuaalisuus-tasosi luultavasti nousee ja sinun on helpompi nauttia seksistä.
      ja muista, ettei seksin tarvitse olla mitään monen tunnin jyskytystä. voitte vaikka ennalta sopia, että seksi saa maksimissaan kestää 15 min, niin sinulle ei tule huonoa omatuntoa, ettei huvita pidempään, etkä luultavasti ehdi kokonaan kyllästyä touhuun. seksi on oikeasti ihan kivaa, kun ei tee siitä liian suurta numeroa.

• <3 <3

kaikki hormonaalinen ehkäisy!

• Lopeta

hormoonien syöminen tai käyttäminen, niin halut palaavat aika varmasti.

Söin e-pillereitä 20 vuotta lähes putkeen. Halut hävis tyystin matkan varrella kaikki 3 miestä lähtivä suhteesta kun ei haluttanut niin ei haluttanut ja he löysivät kaikki uuden seuraavana päivänä ja saivat mitä minulta eivät saaneet :(

Nyt olen sinkku ja ollut 4kk ilman hormooneja ja panettaa joka päivä.
        Ei vaan ole miestä lähellä...tosin en olisi vielä valmis suhteeseen, ero otti sen verran koville.

Liian myöhään tajusin, että vika pillereissä. Tosin pelkäsin raskautta niin kovasti, että en uskaltanut niitä lopettaakkaan. Kumiin en luottanut.

Elämä on!

• kkkhk
        Lopeta kirjoitti:

hormoonien syöminen tai käyttäminen, niin halut palaavat aika varmasti.

Söin e-pillereitä 20 vuotta lähes putkeen. Halut hävis tyystin matkan varrella kaikki 3 miestä lähtivä suhteesta kun ei haluttanut niin ei haluttanut ja he löysivät kaikki uuden seuraavana päivänä ja saivat mitä minulta eivät saaneet :(

Nyt olen sinkku ja ollut 4kk ilman hormooneja ja panettaa joka päivä.
        Ei vaan ole miestä lähellä...tosin en olisi vielä valmis suhteeseen, ero otti sen verran koville.

Liian myöhään tajusin, että vika pillereissä. Tosin pelkäsin raskautta niin kovasti, että en uskaltanut niitä lopettaakkaan. Kumiin en luottanut.

Elämä on!

jos teitä naisia ei haluta ja pelkäätte, että miehenne jättää, älkää ny herran tähden tehkö niin, ettette tyydytä miestänne!!!! ei se ny kauhea asia ole jos otatte esim suihin tai tyydytätte käsin miehenne...

• ,..,

Tilanne muuttuu aina kun vaihdat hormoniehkäisyä eri tyyppiseksi.
      Tästä ei ole kovin vaikea tosiaan päätellä, että ehkäisymenetelmä on ongelman ydin. Lienet blondi?

Hormonittomia ehkäisymenetelmiä ovat:
      kuparikierukka (voi käyttää myös synnyttämätön, älä usko propagandaa)
      sterilointi (mielellään miehen)
      kondomi spermisidi
      pessaari (saa Ruotsista).

• Mut ei mahdollista

Koska naiset aina väittävät ei se ole mahdollista et naiset eivät halua seksiä ja plaah plaaah plaaah.

En ymmärrä miksi naisilla on niin kovapala myöntää ettei seksi kiinnosta?

Ja toiseksi jos naista ei seksi huvita niin onko isoasia naiselle hyväillä miestä kädellä tai suulla onko isoasia?

Onko muutama minuutti seksiä miehelle annettuna liikaa vai onko parempi et mies hoitaa seksi hommat "naapurinleidin" kanssa?

Suuseksi maksaa tänäpäivänä noin 10 ekee ja pano 15 ekee ni ei siinä mies kauan pihtaavaa naista katso,kun kyrpä sojottaa muualle.

Halvemmaks tulee,kun muijan ruokinta 5tähden ravintolas!

• oevoeee

katkeruus, se on hirveä asia.

• Luomu girl

Kokeilkaa kannabista. Auttaa todella paljon haluttomuuteen ja antaa aivan uusia sfäärejä seksielämään. Kama Sutra on kirjoitettu Intiassa jossa kannabiksen käyttö on yhtä jokapäiväistä kuin meillä kahvin juominen.

• Totuus on julmaa

Olet niin nuori.

Se, että löydät ihanne miehen = luonne miellyttää, seurassa hyvä olla, ym sinulle tärkeitä ei takaa miehessä olevan sinua seksuaalisesti viehättäviä piirteitä.

Oletko varma, ettei teille ole muodostunnut tilanne jossa koet miehen ennen kaikkea ystävänä ( ystäviä kohtaan ei tunne seksuaalista kiihkoa ) lähes veljesmäisenä.

Tee testi itsellesi, ole rehellinen ( muut eivät saa sitä tietää )

Mikä on sinun seksifanttasia, kunka hyvin mies sopii kuvaan mukaan. Meneekö fanttasia pilalle jos ajattelet häntä. Tunnetko kiihkoa toisia miehiä kohtaan tai tarvetta hoitaa tilanne yksin ?

Miestä voi rakstaa ilman että siihen liittyy tarvetta seksiin.

Seksikäs mies ei ole sama asia automaattisesti kuin rakastettava mies.

Ole itsellesi rehellinen, olet sen velkaa itsellesi. Jos et tunne vetoa häneen seksuaalisesti voitko elää sen kanssa ja uskotko toisen myös tyytyvän elämään lähes seksittömästi. Kun vuosi kuluu, halut eivät ainakaan lisäänny.

Kun pääset itsesi kanssa sopusointuun, kysy itseltäsi pitäisikö "kissa nostaa pöydälle".

Jos kyseessä on aidosti vain pillereiden tuomaa hormooni muutosta ( jota kyllä varmasti korostavat ylläolevaa) käänny lääkärin puoleen. Hyväksy tosiasia, pillerit eivät välttämättä ole se sinulle soveltuva ehkäisykeino ( vaiva ei poistu ajankanssa tai vaihtamalla kumpania ) Onneksi pillerit eivät ole ainut vaihtoehto ja merkkejäkin ( eri vaikutusaineet) on useita.

Fakta on mies harvemmin elää suhteessa missä seksiä ei ole tai sitä on harvoin uskollisesti. Mies oppii vonkaamaan ja nainen antamaan säälistä/ perherauhan nimeen, oppien vihaamaan seksiä ja kierre on valmis. Oletko valmis tähän.

Riittävän monen vuoden kokemuksella kerron, minäkin käytin milloin mitäkin veruketta " täydellisen poikakaverin " suojaksi. Totuus oli minä en koskaan tai missään vaiheessa kokennut sitä hyvää miestä "seksiobjektina" ja kuvittelin meidän oppivan nauttimaan ajankuluessa seksitä. Olin hyvä näyttelemään ja annoin enemmän tavasta kuin omasta halusta. Muutamassa vuodessa sitä vain tympääntyy feikkaamaan.

Oma typeryys nuorena, halusin mukavan ja hyvän miehen ja isän lapsille. Hän on edelleen hyvä mies, mukava ja erinomainen isä lapsille. Mutta vieläkään hän ei sytytä seksissä ja ajatuskin seksitä oman miehen kanssa on vastenmielinen.

Sytyttäviä miehiä minullakin on ollut, mutta elinkumppaneiksi niistä ei ole. Heikkko selitys ja klise, kun mies kävi ensimäisen kerran vieraissa, annoin minäkin palaa koko sielun kyllyydestä. Kun jään kiinni voin aina näytellä martyyriä = sain tietää, yhy yhy ( krokotiilin kyy-eleet) sinun pettäneen ja kostin ( menee yllättävän monelle miehelle läpi )

KEHOITAN SINUA OLEMAAN ITSELLE REHELLINEN, jos vika on pillereissä -> hakeudu lääkäriin, mutta jos vika on teidän epäsopivan seksuaalisuuden ( ei kenenkään vika tai hallitavissa ) mikään lääkäri / pillerin vaihto ei siihen auta.

Haluttava mies EI siis OLE välttämättä hyvä mies.

Rakkaus ei vaadi seksuaalista mielenkiintoa. Mutta hyvä seksi vaatii.

Jos ja kun se ensimmäiset kerrat on paskaa = nainen ei lauka, jää naisen alitajuntaan aina siitä jälki. Seksi tämän miehen kanssa on kuin söisi kylmää, vanhaa ja klimppistä kaurapuuroa. Mikään ei silloin enää voi kiihoittaa.

• apua saanut

Kiitos asiallisista vastauksista! Kyllä nuo asiat olivat jo tiedossa, mutta oli hienoa kuulla, että monilla muillakin on samanlaisia kokemuksia hormoonaalisista ehkäisyistä.

Harmillista kyllä, yhteiskunnassamme on niitäkin ihmisiä, joille asiallisten vastauksien kirjoittaminen on äärimmäisen vaikeaa... mutta älkäämme antako sen pilata päiväämme. Niitä näkee kuitenkin joka palstalla :)

• Anonyymi00013

kiitä herraa siinnttä rutosti. Seksi ja orkasmi ovat kaiken synnin alkujuuri

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      54
      1084
    2. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      17
      1049
    3. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      82
      861
    4. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      80
      769
    5. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      21
      747
    6. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      206
      640
    7. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      59
      631
    8. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      105
      627
    9. Persujen Puhoksen retki

Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet
      Perussuomalaiset
      201
      610
    10. Onko tuo joku katkera nainen oikeasti

Joka sinua syyttää?
      Ikävä
      99
      582
    11. Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille

Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html
      Maailman menoa
      263
      495
    12. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      102
      488
    13. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      73
      471
    14. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      39
      434
    15. Aika on tuonut järkeä

Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,
      Järki ja tunteet
      42
      413
    16. Ketkä käy potkimassa ovia öisin?

Enää ei naurata.
      Haapavesi
      5
      408
    17. 30
      407
    18. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      47
      400
    19. Persut eivät uskaltaneet tulla ulos

Bussiin jäivät https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d7f9fc57-dca0-40b8-9cb1-156e5872dba9
      Perussuomalaiset
      144
      390
    20. Miten viikonloppu meni

Mielestäsi? Tapasitko kaivatun? Jos, etenivätkö asiat?
      Ikävä
      29
      358
    Aihe