Entisten suhteiden tavarat

Sekaisin80

"Ongelmani" on siis tämä.. Olen muuttamassa miesystäväni kanssa yhteiseen kotiin, miehellä on ympäri nykyistä asuntoaan entisen suhteensa muistoja - entisen naisen nimellä tulleita lehtiä joita hän itse ei varmasti lue, entisen naisen tavaroita joita nainen ei varmastikaan tule hakemaan pois kun ei ole viiteen vuoteen niitä hakenut. Olen miehellni sanonut että eikös nuo ja nuo olisi jo aika heittää pois. Hän ei ota asiaan kantaa, ne eivät häntä häiritse niin miksi hänen pitäisi heittää ne pois - on hänen kantansa. Minulla tekisi mieli heittää ko. tavaroita roskiin mutta eihän minulla ole oikeutta tehdä sitä, vai onko?

Toinen ärsyttävä juttu on valokuvat entisistä suhteista. Itse olen suhteen päättyessä repinyt/poistanut suhteen aikana kertyneet kuvat. En halua entistä elämää nykyiseen suhteeseeni enkä halua näkyviä muistoja epäonnistuneista suhteista koska haluan keskittyä täysillä nykyisyyteen. Miehellä sen sijaan on albumeissa kaikki menneiden suhteiden kuvat, sekä hänen vanhat hääkuvansa. Hän on siis ollut kertaalleen naimisissa. Argh, en halua että hän raahaa vanhat kuvansa ja muistonsa menneistä suhteista yhteiseen kotiimme. Onko minulla oikeutta pyytää häntä hävittämään nämä menneisyyden muistot?

Olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä aiheesta, olenko liian tiukkapipoinen näiden asioiden kanssa? Tuntuu vaan ihan sairaan pahalta ajatus että hän toisi entiset suhteensa yhteiseen kotiimme.

25

1323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

Niin se taitaa mennä, että miehet usein pakkaa tommosia tavaroita unohtamaan eivätkä huomaakaan edes, että niitä on nurkkiin kertynyt. Sitä en kyllä ymmärrä, että jos olet lehdistä jne sanonut eikä kumpikaan teistä lue niitä ja hän tietää, että asia sinua häiritsee, niin miksi niitä on väkipakolla pidettävä? Ihan jo sellainen turhan kaman hamstraaminen voi olla ärsyttävää. Sanoitko että sinua häiritsee (siksi pitäisi) ja tietenkin, koska lehdet keräävät vain pölyä? Jos ei yhtään kompromissimieltä löydy, niin aika hankalat merkit luvassa jo nyt - ei olisi kivaa sellaisen kanssa saman katon alla asua.

Mutta voi olla, että muuton aikana iso osa turhasta kamasta lentää pois, jos miehessä on yhtäänkään käytännöllisyyttä.

Mutta noissa kuvissa suosittelisin sulle sitä kompromissia. Vaikka sinä nyt olet sellainen ihminen, että revit exien kuvat ja olisit kuin heitä ei olisikaan, niin miehellä ollut kuitenkin aika vakava parisuhde takana, kun alttarillekin menty. Jos vaikkapa pyytäisit, että pistäisi sitten ne kuvat johonkin "omaan henk.koht. paikkaan" eikä kauhean näkyville. Ne on vaan valokuvia ja miehellä on historiansa, historia jonka vuoksi hän on juuri se ihminen, jota sinä rakastat. Sellainen valokuvien vaatiminen revittäväksi voisi miestä haitata ihan periaatetasolla. Se, että deletoisit miehen muistot. Ei hän entistä suhdetta tuo kotiinne, mutta muistonsa voi tuoda. Pyydät yksinkertaisesti ymmärrystä ja kerrot miten pahalta se tuntuu, joten voisiko olla pistämättä näitä entisten suhteiden kuvia näkyville paikoille.

Sulla on oikeus kertoa mitä noi asiat sussa aiheuttaa, kotinne on myös sinun. Sinun on oikeus odottaa myös jotain yhteistyöhalua kumppaniltasi. Sinulla ei ole oikeutta suvereenisti poistaa miehen muistoja. Vaikka hän ei näitä vaalisikaan, niin se ihan oikeasti voi loukata miestä ja antaa kuvan, ettet anna hänelle tilaa. Jos kyseessä fiksu mies, niin kyllä hän sua kuuntelee ja luulis ainakin niiden turhien lehtien ynnä muiden lähtevän. Jos huonekalut häiritsee eikä mies niistä pahemmin välitä, niin osta uudet ja paremmat tilalle. Koita itsekin ymmärtää miestä (auttaa miestä myös ymmärtämään sua) äläkä ole liikaa historiasta mustasukkainen. Kun pakostakin vuosien aikana varmasti on jotain huonekaluja tullut ostettua yhdessä, mutta ei sitä mieli tee hyvää ja hyödyllistä tavaraa vain mustasukkaisuuden vuoksi poistaa. Äläkä odota, että mies kaihoilee entistä tai asettaa sen parisuhteenne edelle, lähinnä ehkä vain ei ymmärrä asiaa sinun kannaltasi.

Onko miehellä lapsia entisestä liitosta? Jos näin on, niin se voisi vähän muuttaa vastausta. Mutta vain vähän.

• kaiken

ex:ltäni saamani jutut, tavarat, kuvat, viestit ihan kaiken. En halua muistaa häntä jostakin eteen tulevasta jutusta. Pyysinpä myös omat juttuni takaisin, jottei joudu toisten harmiksi. Vaan eipä ole ns. purkkia tai purnukoita takaisin ilmeentynyt. Toivottavasti tajuaisi ja toisi ne/ niitä jonain päivänä. Heitän ne kylläkin roskiin, mutta en halua jättää muistoja itsestänikään.

Hänen ex:nsä tavarat ja kuvat lojuvat edelleen paikoillaan, hääkuva seinällä jne...
        No suhteemme päättyikin erittäin ikävästi todeten minun olleen vain "laastaria" haavoihin.

• ei tarvita muita naisia

Jos mies on niin kiintynyt edellisen rätteihin ja räsyihin ja purnukoihin, sillon mä en ainakaan muuttais hänen kanssa.

mä en ikinä suostuis, mä sanoisin että muutan sitten ,kun kämppä on siinä kunnossa, ettei näytä että siellä asuu haaremi.

Herra on hyvä ja siivoaa sotkut miten parhaiten osaa, ja muutto vasta sitten kun sekaan sopii.

Valokuvat vois olla, itse en niitä katsoisi koskaan. sanoisin, että jos tästä tulee minun kotini, nämä siivotaan kaappiin tai hävitetään. Mies valitkoon mitä tekee tai minä alan levitellä entisteni kuvat myös esille..

Vanhoista tavaroista selkeesti toisen naisen henkilökohtaiset tavarat sais lähteä, minä en jalallanikaan astuis asuntoon, jossa mies on niin henkisesti kiinni edellisessä ja muka sitoutumassa toiseen näin. Tai mies sais säilyttää ne, mut minä en sitten eläis siellä niiden tavaroiden kanssa. Mies saisi valita, olis se sitten minunkin koti, ja minä en kuvittelisi tuovani sinne välttämättä entisten miesten asioita.

Ja jos eksä olis sisustanut kodin ihan näköisekseni ja minä en siitä pitäisi, ja jos mies ei olis valmis joustamaan, että me tekisimme yhteisen kodin hänen kanssaan, eikä hänen ja hänen entisensä kanssa, niin eläkööt sitten niin, mutta ei minun kanssani. Ei kenenkään naisen tarvitse olla jonkun vanhan eksän jälkeen joku varapirkko, jonka pitäisi omassa kodissaan katsella toisen rättejä.

• Perussuomalaisen naisen

Mustasukkaisuus vanhoja suhteita kohtaan koittakaa aikuistua....

Kuka voi olla tavaroille mustasukkainen?

• ketjussa
        Perussuomalaisen naisen kirjoitti:

enemmistö (3/5) kirjoittajista on siis epänormaaleja naisia?

• Nainen myös
        Perussuomalaisen naisen kirjoitti:

En sanoisi, että kyse on välttämättä mustasukkaisuudesta, mutta kuka nyt oikeasti haluaa muuttaa asumaan keskelle tuntemattoman ihmisen hylkäämiä vanhoja rojuja, jos kyseessä pitäisi olla yhteinen koti miesystävän kanssa.

• Jos on mustasukkainen
        ketjussa kirjoitti:

Imurille,kahvinkeittimelle jne?

Herätkää nyt jo todellisuuteen,koska on myös naisia,jotka eivät ole kyseisistä vempaimista mustasukkaisia eli voi vaihtaa myös parempaan niinkuin dna:n mainoksessa kerrotaan vaihtamalla paranee:)

• Oletko pissis?
        ketjussa kirjoitti:

3/5 jos puhutaan miljoonista ihmisistä niin toinen juttu sä puhut muutamasta eli aivan sama kuin huuto tuuleen sinne se menee eli aivan turhaan mesoot.

Edelleen sinä olet kateellinen ja minä nautin intohimoisesta rakastelusta minun hoikan ja kauniin neitosen kanssa JOKA ei ole mustasukkainen.

• ..........
        Oletko pissis? kirjoitti:

3/5 jos puhutaan miljoonista ihmisistä niin toinen juttu sä puhut muutamasta eli aivan sama kuin huuto tuuleen sinne se menee eli aivan turhaan mesoot.

Edelleen sinä olet kateellinen ja minä nautin intohimoisesta rakastelusta minun hoikan ja kauniin neitosen kanssa JOKA ei ole mustasukkainen.

Miten kateellisuus tähän liittyi. Jotenkin tuon viestisi annin perusteella en lähtisi uskomaan.

• .......
        .......... kirjoitti:

Miten kateellisuus tähän liittyi. Jotenkin tuon viestisi annin perusteella en lähtisi uskomaan.

Miesten ex-muijille ja ennenkaikkea,jos se muija sattu olemaan vielä hoikempi ja kauniimpi niin johan on kateus kova.

• Miss Cynical

vaatia hävittämään muistoja, varsinkaan valokuvia!

Ihan kodin (_yhteisen_ kodin) sisustusta ajatellen on toki kohtuullista sopia siitä missä säilytetään esim. vanhat lehdet tai muut tavarat, joille ei ole käyttöä, mutta sinulla ei todellakaan ole oikeutta vaatia häntä hävittämään niitä.

• voi olla totta

siis eksällä on oikeus säilyttää rytkyjään nykyisen kodissa ja nykyinen ei saa sanoa, että minun kodissani en katsele jonkun toisen naisen tavaroita..

En hyväksy tollasta.

• Lax...
        voi olla totta kirjoitti:

siis eksällä on oikeus säilyttää rytkyjään nykyisen kodissa ja nykyinen ei saa sanoa, että minun kodissani en katsele jonkun toisen naisen tavaroita..

En hyväksy tollasta.

Miehesi koti siinä pientä pähkinää...

Etkö pysty keittämään kahvia,koska mietit kuka toinen nainen on siihen pannuun koskenut?

• sekään ei ole pakko
        Lax... kirjoitti:

Miehesi koti siinä pientä pähkinää...

Etkö pysty keittämään kahvia,koska mietit kuka toinen nainen on siihen pannuun koskenut?

jos mä asun jossain, se on mun koti ja mä en asu paikassa, mikä ei ole mun koti ja jos mä asun miehen kanssa ja mies on sitä mieltä, että se on hänen koti, mutta ei mun, mä pakkaan kyllä omat tavarani ja lähden jättämättä entisiä nurkkiin lojumaan ja piste. Mun ei ole pakko asua missään, eikä varsinkaan kenenkään henkilökohtaisten rytkyjen keskellä onneksi.
        Kahvipannu ei ole henkilökohtainen tavara, jos se ei ole eksän mummon kuparinen perintöpannu, mitä ei voi korvata. Ja eihän ne tavarat, jos ne on eksän kuulu silloin edes sille miehellekään.

Jos mies ei halua mun kanssa yhteistä kotia, me emme sitten asu yhdessä. Asukoot entisen romppeitten kanssa, jos ne on niin tärkeitä.

• Jotka ovat
        sekään ei ole pakko kirjoitti:

jos mä asun jossain, se on mun koti ja mä en asu paikassa, mikä ei ole mun koti ja jos mä asun miehen kanssa ja mies on sitä mieltä, että se on hänen koti, mutta ei mun, mä pakkaan kyllä omat tavarani ja lähden jättämättä entisiä nurkkiin lojumaan ja piste. Mun ei ole pakko asua missään, eikä varsinkaan kenenkään henkilökohtaisten rytkyjen keskellä onneksi.
        Kahvipannu ei ole henkilökohtainen tavara, jos se ei ole eksän mummon kuparinen perintöpannu, mitä ei voi korvata. Ja eihän ne tavarat, jos ne on eksän kuulu silloin edes sille miehellekään.

Jos mies ei halua mun kanssa yhteistä kotia, me emme sitten asu yhdessä. Asukoot entisen romppeitten kanssa, jos ne on niin tärkeitä.

Mustasukkaisia myös kahvikeittimestä ihan vain siitä syystä,kun joku nainen on sillä joskus kahvia keittänyt ja se PANNU on minun omaisuutta ei ex-muijan eli ei tarvitse olla mustasukkainen.

Taidat puhua aidanseipäästä,kun minä puhun aidasta ;)

• Inhottaa

Onko elämä sinulle jokin suuri kumppanin metsästys, ja jos yksi suhde epäonnistuu, haluat unohtaa kaiken tästä ihmisestä, revit ja hävität kaikki muistot? Kuulostaa oudolta! Sinulla ei ole oikeutta vaatia miestäsi toimimaan samoin, itse jos saisin tuollaisen vaatimuksen, miettisin uudestaan haluanko edes muuttaa noin ajattelevan naisen kanssa yhteen.

• Yöllä yksin

En ota kantaa exän tavaroihin ym. mutta vanhat valokuvat ovat jokaisen menneisyyttä ja halutessaan ne pitäisi voida säilyttää. Itse aikoinaan hävitin kaikki valokuvat menneestä mustasukkaisen ex-miehen painostuksesta ja se on asia mitä kadun. Mutta jokainen tekee omat valinnat...

• M47.

Ei ne kenenkään leipää syö jos piilossa pitää,mut tuo mustasukkaisuus kodinkoneita kohtaan on niin tuttua et kuinka naiset voi olla mustiksia kodinelektroniikalle siis ihan vaan siitä syystä et joku muija on niihin koskenut eikö ne muijat ymmärrä et se muija on myös koskenut ja nussinut sen äijän penistä eikä sitä nyt varmaan kantsi poistaa vai mitä leidit?

Ehkä sillä on myös käyttöä tulevaisuudessa vai mitä..

• Huhhui
        M47. kirjoitti:

Ei ne kenenkään leipää syö jos piilossa pitää,mut tuo mustasukkaisuus kodinkoneita kohtaan on niin tuttua et kuinka naiset voi olla mustiksia kodinelektroniikalle siis ihan vaan siitä syystä et joku muija on niihin koskenut eikö ne muijat ymmärrä et se muija on myös koskenut ja nussinut sen äijän penistä eikä sitä nyt varmaan kantsi poistaa vai mitä leidit?

Ehkä sillä on myös käyttöä tulevaisuudessa vai mitä..

No oletpa törmännyt outoihin naisiin. Vaikea uskoa, että joku olisi oikeasti mustasukkainen siitä, että toinen nainen on joskus jotakin kodinkonetta käyttänyt! Jos laite on hyvässä kunnossa ja muutenkin tarpeellinen, ei todellakaan ole mitään järkeä heittää sitä pois. Toisaalta, jos kyseessä on vaan eksältä jääneitä "romuja", joille ei ole tarvetta, jotka ovat vanhoja tai huonossa kunnossa/itse omistaa parempia, joutaa ne hyvin mennä, eikä siinä ole kyse mustasukkaisuudesta. Kyllä omassa (miehen kanssa yhteisessä) kodissaan haluaa viihtyä, eikä vieraiden ihmisten sisustuksen ja romppeiden keskellä välttämättä ole kovin kotoisaa.

• M47.
        Huhhui kirjoitti:

No oletpa törmännyt outoihin naisiin. Vaikea uskoa, että joku olisi oikeasti mustasukkainen siitä, että toinen nainen on joskus jotakin kodinkonetta käyttänyt! Jos laite on hyvässä kunnossa ja muutenkin tarpeellinen, ei todellakaan ole mitään järkeä heittää sitä pois. Toisaalta, jos kyseessä on vaan eksältä jääneitä "romuja", joille ei ole tarvetta, jotka ovat vanhoja tai huonossa kunnossa/itse omistaa parempia, joutaa ne hyvin mennä, eikä siinä ole kyse mustasukkaisuudesta. Kyllä omassa (miehen kanssa yhteisessä) kodissaan haluaa viihtyä, eikä vieraiden ihmisten sisustuksen ja romppeiden keskellä välttämättä ole kovin kotoisaa.

Ja kaikki kamat oli mun eikä ex-muijien,joten aika sairasta olla mustasukkainen tavaroista SIKSI et joku toinen nainen on niitä joskus käyttänyt.

• juttu..

muutin mieheni taloon ja siellä on ex muijan tavaroita, joita se ei mukaansa ottanut. Ja siellä on myös niiden yhteisiä tavaroita jotka jäi mihelleni niinkö valokuvat, en ymmärrä miksi niitä ei voi laittaa johki laatikoon ja antaa hänen aikuisille pojilleen.
      Kuiteski minä olin se syy miksi heille ero tuli.
      Itse aikoinani jätin kaiken taakseni ja lähdin pohjoisesta etelään mukanani vain henkilökoht. tavarat otin kaiken rahana exältäni.
      Mennyt ei koskaan enään palaa, eläkäämme nykyisyyttä.

• naiselta

En ikinä voisi miestä vaatia hävittämään valokuvia tai muistoesineitä, vaikka kuinka olisivat entisten suhteiden ajalta!!! Enkä hävittäisi, enkä ole hävittänyt, omianikaan. Nykyisessä liitossani meidän kummankin vanhat valokuvat ovat laatikoissa vaatehuoneessa ja kyljessä lukee tyyliin Emman kuvat v.1985-1990 jne...
      Voisivat albumit olla vaikka kirjahyllyssäkin, mutta kun niitä on aika paljon ja kirjojakin meillä on toista tuhatta, niin... Suurin osa yhteisistäkin kuvista on laatikossa vaatehuoneessa :)
      Mutta eihän toki vanhaa hääkuvaa ole soveliasta pitää hyllyssä esillä ;)

• mies...

ei kerran ota kantaa huushollissa lojuviin exän kamoihin, etkö voisi vain "sievästi" pistää niitä yhteen läjään ja vielä kerran kysyä, mitä niillä tehdään? Hakeeko ex ne, laitetaanko varastoon vai kaatikselle? Kuka nyt oikeasti vanhoja lehtiä haluaa nurkissaan säilytellä?! Tai sitten mies roikkuu vielä jotenkin entisessä kiinni, ja pitää kotiaan jonakin "mausuleumina"..?

Mitä valokuviin "entisistä elämistä" tulee, niin kyllä jokaisella on oikeus muistoihin - ei mennyttä pyyhitä pois, vaikka uusi suhde alkaakin. Kyllä niin itselläni kuin miehellänikin on tallessa vanhat vihkikuvat ym - mutta ei niitä toisen kiusaksi tarvitse esillä pitää. Komeron hyllyltä löytyy pari laatikkoa, jossa toisessa on minun ja toisessa miehen vanhoja valokuvia.

Ja... Ota kuitenkin huomioon, että olet muuttamassa miehesi vanhaan kotiin - vaikka se sinunkin kotisi tulee olemaan, pieni hienotunteisuus on paikallaan!

• Sekaisin80

Monenmoista mielipidettä on tullut :) En ehdi kommentoida sen suuremmin mutta kyseessä siis ei ole mitkään kodinkoneet mitkä ärsyttävät, lähinnä ne lehdet, jotain vaatteita, koriste-esineitä, tauluja yms. kamaa jotka ovat entisen jäämistöä mutta ei-poisheitettävää kamaa.

Olemme muutttamassa yhteiseen omaan kotiin, en siis ole muuttamassa miehen kotiin, mutta miehen sanoista ymmärsin että hän aikoo raahata mukanaan kaiken.. siis ihan kaiken, nykyisestä asunnostaan. Täytynee tehdä tuo kasaaminen jossain vaiheessa ja kysyä häneltä haluaako hän todella, ihan varmasti, kaiken mukaansa. Jos haluaa niin muuttakoon yksin uuteen kotiin :D

• kodista lähteneenä
        Sekaisin80 kirjoitti:

Monenmoista mielipidettä on tullut :) En ehdi kommentoida sen suuremmin mutta kyseessä siis ei ole mitkään kodinkoneet mitkä ärsyttävät, lähinnä ne lehdet, jotain vaatteita, koriste-esineitä, tauluja yms. kamaa jotka ovat entisen jäämistöä mutta ei-poisheitettävää kamaa.

Olemme muutttamassa yhteiseen omaan kotiin, en siis ole muuttamassa miehen kotiin, mutta miehen sanoista ymmärsin että hän aikoo raahata mukanaan kaiken.. siis ihan kaiken, nykyisestä asunnostaan. Täytynee tehdä tuo kasaaminen jossain vaiheessa ja kysyä häneltä haluaako hän todella, ihan varmasti, kaiken mukaansa. Jos haluaa niin muuttakoon yksin uuteen kotiin :D

ihmettelen kyllä miten nyxälle kelpaa mun tekemä sängynpääty, verhot, pöytäliina, liinavaatteet yms. joka VAIN JÄI ENTISEEN TALOON. Ottaisin ne ihan mielelläni, kun vain exä ymmärtäs antaa ne mulle...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7823
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5607
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4861
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4823
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3584
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2838
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      62
      2564
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2458
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2402
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2284
    Aihe