Onko jollakin käytännön kokemusta vaunun tuonnista saksasta tai muualta ulkomailta.
Hinta taso,verot,tullit,tarvittavat muutokset suomen käyttöön,minkä merkkistä kannattaa katsella,ym...?
asuntovaunu saksasta
13
13866
Vastaukset
- Gunter
Vilkaise www.nettiauto.com ja matkailuvaunut. Siellä näyttää olevan joitakin 2004 vaunuja, jotka ilmeisesti tuotuja Saksasta. Saksasta löytyy vain noita eurooppalaisia vaunuja eli Soliferia sieltä et saa.
Esimerkki saksasta tuodusta Hobbystä.
http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=80346&up=N- SoliVeli
Solikka kirjoitti:
...Saksasta ei paljoa löydy ja tuokin näyttäisi olevan ruotsissa? ..tai ainakin myyjä on ruotsalainen.
- Hobbylandia
Kaikki Suomessa myydyt ja myytävät Hobbyt on tuotu Saksasta. Itse tai välittäjän tuomat on vaikea erottaa jälleenmyyjien tuomista. Alde lämmitys lienee varmin ero.
- wfu650-2009allemagne
Hobbylandia kirjoitti:
Kaikki Suomessa myydyt ja myytävät Hobbyt on tuotu Saksasta. Itse tai välittäjän tuomat on vaikea erottaa jälleenmyyjien tuomista. Alde lämmitys lienee varmin ero.
väitätkö että suomalainen virallinen hobby maahantuoja ei tuo trumaa ollenkaa...
päivän provo hahahahaaa
ja itse saksasta tuoduissa ei sitten ole akkuja vai
sieltä kuule saa ihan kuka vaan sellasen vaunun mitä siihen tilauslomakkeeseen rastii, vai onko niilläkin joku oma suomilinjasto niinku mersulla hahahaaaa - Hobbylandia
wfu650-2009allemagne kirjoitti:
väitätkö että suomalainen virallinen hobby maahantuoja ei tuo trumaa ollenkaa...
päivän provo hahahahaaa
ja itse saksasta tuoduissa ei sitten ole akkuja vai
sieltä kuule saa ihan kuka vaan sellasen vaunun mitä siihen tilauslomakkeeseen rastii, vai onko niilläkin joku oma suomilinjasto niinku mersulla hahahaaaaSaksasta tuodaan myös käytettyjä vaunuja ja niissä trumatic on lähes kaikissa, akku niistä suurelta osin myös puuttuu, mutta senhän voi asentaa (asennuttaa). Tokihan ns. virallinen maahantuoja tuo trumalla myös Fendejä.
Jos tarkkaan luet ja ymmärrät lukemasi niin kerron, että Alde lämmitys vaunussa on yleensä merkki vaunun kulkeutumisesta Suomeen virallisen maahantuojan kautta. Poikkeuksia löytyy suuntaan tai toiseen.
- ??
Ehei..Kyllä niitä Saksasta saa liiankin hyvin & HALVALLA! Saksalaisilta sivuilta vois löytyy,osotetta en nyt tähän hätään muista.
- tabbert
mobile.de , sieltä löytyy saksaksi sekä englanniksi tietoa ja tuhansia vaihtoehtoja. Vaunuista ei mene veroa, niinkuin autoista. Halpaa.
eipä taida matkailuautoistakaan mennä veroa jos osaa oikein ostaa.
Terveisin Jorma K kaikkien karavaanareiden kaveri.- hoppikoppi
miten sen voi ostaa väärin että matkailuautosta menee veroa?
Joilla vain näyttää veroa menevän kirjoituksista päätellen, kysele heiltä ehkäpä osaavat vastata paremmin kuin minä.
- älyätkö
Verottajan uudeksi tulkitsemasta matkailuautosta on maksettava Suomessa alv.
Muita tuontiin liittyviä veroja ei Suomessa "uudesta" matkailuautosta joudu maksamaan. Vanhasta käytetystä matkailuautosta ei tarvitse maksaa alv:a
- auto saksasta
asuntoauto saksasta josseonpuoliovuotta käytetty ja ajettu 5000km ei tarvitse maksaa veroa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854