asuntovaunu saksasta

juhis

Onko jollakin käytännön kokemusta vaunun tuonnista saksasta tai muualta ulkomailta.
Hinta taso,verot,tullit,tarvittavat muutokset suomen käyttöön,minkä merkkistä kannattaa katsella,ym...?

13

13866

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gunter

Vilkaise www.nettiauto.com ja matkailuvaunut. Siellä näyttää olevan joitakin 2004 vaunuja, jotka ilmeisesti tuotuja Saksasta. Saksasta löytyy vain noita eurooppalaisia vaunuja eli Soliferia sieltä et saa.

Esimerkki saksasta tuodusta Hobbystä.

http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=80346&up=N

• Hobbylandia

Kaikki Suomessa myydyt ja myytävät Hobbyt on tuotu Saksasta. Itse tai välittäjän tuomat on vaikea erottaa jälleenmyyjien tuomista. Alde lämmitys lienee varmin ero.

• wfu650-2009allemagne
        Hobbylandia kirjoitti:

Kaikki Suomessa myydyt ja myytävät Hobbyt on tuotu Saksasta. Itse tai välittäjän tuomat on vaikea erottaa jälleenmyyjien tuomista. Alde lämmitys lienee varmin ero.

väitätkö että suomalainen virallinen hobby maahantuoja ei tuo trumaa ollenkaa...
        päivän provo hahahahaaa

ja itse saksasta tuoduissa ei sitten ole akkuja vai

sieltä kuule saa ihan kuka vaan sellasen vaunun mitä siihen tilauslomakkeeseen rastii, vai onko niilläkin joku oma suomilinjasto niinku mersulla hahahaaaa

• Hobbylandia
        wfu650-2009allemagne kirjoitti:

väitätkö että suomalainen virallinen hobby maahantuoja ei tuo trumaa ollenkaa...
        päivän provo hahahahaaa

ja itse saksasta tuoduissa ei sitten ole akkuja vai

sieltä kuule saa ihan kuka vaan sellasen vaunun mitä siihen tilauslomakkeeseen rastii, vai onko niilläkin joku oma suomilinjasto niinku mersulla hahahaaaa

Saksasta tuodaan myös käytettyjä vaunuja ja niissä trumatic on lähes kaikissa, akku niistä suurelta osin myös puuttuu, mutta senhän voi asentaa (asennuttaa). Tokihan ns. virallinen maahantuoja tuo trumalla myös Fendejä.
        Jos tarkkaan luet ja ymmärrät lukemasi niin kerron, että Alde lämmitys vaunussa on yleensä merkki vaunun kulkeutumisesta Suomeen virallisen maahantuojan kautta. Poikkeuksia löytyy suuntaan tai toiseen.

• ??

Ehei..Kyllä niitä Saksasta saa liiankin hyvin & HALVALLA! Saksalaisilta sivuilta vois löytyy,osotetta en nyt tähän hätään muista.

• tabbert

mobile.de , sieltä löytyy saksaksi sekä englanniksi tietoa ja tuhansia vaihtoehtoja. Vaunuista ei mene veroa, niinkuin autoista. Halpaa.

• eipä taida matkailuautoistakaan mennä veroa jos osaa oikein ostaa.

Terveisin Jorma K kaikkien karavaanareiden kaveri.

• hoppikoppi

miten sen voi ostaa väärin että matkailuautosta menee veroa?

• Joilla vain näyttää veroa menevän kirjoituksista päätellen, kysele heiltä ehkäpä osaavat vastata paremmin kuin minä.

• älyätkö

Verottajan uudeksi tulkitsemasta matkailuautosta on maksettava Suomessa alv.

Muita tuontiin liittyviä veroja ei Suomessa "uudesta" matkailuautosta joudu maksamaan. Vanhasta käytetystä matkailuautosta ei tarvitse maksaa alv:a

• auto saksasta

asuntoauto saksasta josseonpuoliovuotta käytetty ja ajettu 5000km ei tarvitse maksaa veroa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58