Rekisteröitymistiedote

Soittelinpa tässä eräälle, jonka nimeä en kuulemma saa ilmoittaa ja kyselin näistä ehdotetuista rekisteröitymispakoista.
Ei tule rekisteröitymispakkoa ihan lähiaikoina, mutta nyt aletaan kokeillaan sen tilalla sitä että rekisteröitymättömien ip:t tulevat viestiin näkyviin. Piti kuulemma tulla jo, mutta joku koodaaja on vielä lomalla ja tulee ensi viikolla.
Kysyin sitä että miten se vaikuttaa vanhoihin viesteihin, niin se on ilmeisesti hankala tehdä niin ettei se näkyisi myös vanhoissa, eli se näkyy muutoksen jälkeen sitten myös niissä. Ei kuitenkaan osannut sanoa että meneekö näkyvyys serverin vaihdon edeltävälle ajalle ja lupasi kysellä niiltä koodaajilta mihin asti se ip-loki jatkuu.
Vaikuttaa mielenkiintoiselta kehitykseltä.

Ja täältä tähän.

31

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scale__

      Sepä olisikin uudistus :) Paitsi että firmojen, nettikahviloiden, kirjastojen jne... koneet näkyvät yhtenä ip:nä ja sit vielä sellainen, että poliisikin tarttee luvan niiden kyyläämiseen, joten taidat puhella omiasi.

      • Sallii ip:n näkymisen ja se serverihän on Norjassa. Sama systeemi on mm. Wikipediassa ja siellä rekisteröitymättömien muokkaajien ip:t näkyvät kaikille.


      • että ei tule
        buddy-love kirjoitti:

        Sallii ip:n näkymisen ja se serverihän on Norjassa. Sama systeemi on mm. Wikipediassa ja siellä rekisteröitymättömien muokkaajien ip:t näkyvät kaikille.

        menemään Suomessa tämä asia läpi.

        Eikä varsinkaan niin, että jälkikäteen IP-osoitteita ruvettaisiin tarjoilemaan.

        On ihmisiä ja tilanteita, jolloin ihminen haluaa ja olettaa saavansa olla anonyymi niinkuin on sovittu. Sitä oikeutta ei jälkikäteen voi perua.

        Ja sitten on kysymys omistajien edusta: kuivahtaisi koko suomi24, ja sehän ei ole pääomasijoittajien edun mukaista.

        Vai mitä luulet, pyöriikö nämä palstat rahalla vai rekisteröityneillä keskustelijoilla?

        Ja jos häiriköintiä ylläpito haluaa vähentää, niin kannattaisi varmaan keskittyä rekattuihin kirjoittajiin, sieltä sitä tuubaa eniten tulee.
        Tänään(eilen)on joku puskasta tehnyt ihan roska-aloituksia, mutta taitaa olla oikeasti rekattu käyttäjä siinäkin kyseessä.


    • maniamania

      Mä sain just kuulla, et lisäks tulee buddyn kirjoituksiin puhelinnumero, katuosoite ja kikkelin pituus.

      • Kyllä tätä on odotettukin!


      • Jazuli

        ...hemmettiläi...tuleekos naistenkii viesteihi sitte vastaavat tiedot...x'D...???

        ...*poistuu hissuksiin*...

        ettei kukaa huomaa...x'))

        ...kauhian naurunremakan keralla...hahaaa..hauskan lätkäsit lasiin...=o)


      • maniamania
        Jazuli kirjoitti:

        ...hemmettiläi...tuleekos naistenkii viesteihi sitte vastaavat tiedot...x'D...???

        ...*poistuu hissuksiin*...

        ettei kukaa huomaa...x'))

        ...kauhian naurunremakan keralla...hahaaa..hauskan lätkäsit lasiin...=o)

        viesteihin tule tietoja! Täähän on miesten palsta:)


      • Jazuli
        maniamania kirjoitti:

        viesteihin tule tietoja! Täähän on miesten palsta:)

        ..olin unohtaa senkii...heh..=o)

        ..sama pää kesät talvet..ja yhtä tyhjä aamusta iltaan..;o)

        ...mu nytte taas ois paettava hapekkaasee ilmaa..

        =o7

        ..*vilkuttaa*..


      • eli vaihtuuko kikkelin pituus partnerin mukaan???


    • siitähän

      vasta hauskaa tulee...

    • palstapakoa,

      mut itteppähän soppansa keittävät.

    • *muistelee*

      2006 aprillipila.

    • jaa...

      Veikkaan kylläkin, että puhut omiasi.

      Mutta: vaikken tietokoneista mitään tiedäkään, olishan toi toteutuessaan suorastaan loistava juttu. Tulisi ainakin kaikki nettivainoajat tms. hakkerit ja muut paskiaiset ilmi paremmin.

      Rekisteröitymispakkoakin voisin lämpimästi kannattaa, joskaan en ole varma, että kirjoittaisinko itse enää sen jälkeen tälle foorumille ( enkä ole varma siitä muutenkaan, että kirjoitanko kuinka kauaa), koskei mulla ole koskaan ollut mitään henkilökohtaisia intressejä kirjoittaa, vaan ainoastaan ajatuksenvaihto on ollut motiivinani.

      Kaikkein eniten kannattaisin kuitenkin palkkasheriffeja. Sen jälkeen ei välttämättä tarvitsisi miettiä enää rekisteröitymispakon tyyppisiäkään ratkaisuja ja mahdollisimman monipuolinen keskustelu palstoilla saisi kukoistaa. Loppuisi suurempi ja vastenmieliseksi havaitsemani paskan laukominen S24:nkin tyyppisellä foorumilla, kun olisi töissä enemmän ihmisiä, jotka ovat vastuussa suoraan työnantajalleen. Jos sivistynyttä keskustelua palstoille kaivataan, ei siinä suurelle pääomanomistajalle lienisi välttämättä suuri satsaus.

      • maniamania

        muut paskiaiset on? Ja kuka pystyis palkkaamaan niin paljon henkilökuntaa, että paskiaiset vois seuloa? Siinähän hommassa vois tulla itekkin seulotuksi, vaikka ei omasta mielestään olis paskiainen ollenkaan.

        Niinku että sääkin voisit...


      • pois seuloa
        maniamania kirjoitti:

        muut paskiaiset on? Ja kuka pystyis palkkaamaan niin paljon henkilökuntaa, että paskiaiset vois seuloa? Siinähän hommassa vois tulla itekkin seulotuksi, vaikka ei omasta mielestään olis paskiainen ollenkaan.

        Niinku että sääkin voisit...

        Kelle me sitte naurettais?


      • maniamania
        pois seuloa kirjoitti:

        Kelle me sitte naurettais?

        olla seulomassa ketään. Hauskinta täällä on juuri eilaisuus.


      • jaa...
        maniamania kirjoitti:

        muut paskiaiset on? Ja kuka pystyis palkkaamaan niin paljon henkilökuntaa, että paskiaiset vois seuloa? Siinähän hommassa vois tulla itekkin seulotuksi, vaikka ei omasta mielestään olis paskiainen ollenkaan.

        Niinku että sääkin voisit...

        Paskiaisilla tarkoitin häiriköitä. Sellaisia ainakaan itseni kaltaiset tavalliset keskustelupalstakävijät eivät kaipaa ( ja toivon mukaan(!) et sinäkään, eikö niin?).

        Toki varmaan ehdotelmani palkkasheriffeista toteutuessaan saattaisi tarkoittaa myös kanteiden virtaa Enirolle, mutta kai "sheriffien" ( joille muuten sivistyneempi termi olisi esimerkiksi järjestelmänvalvoja, mielestäni) työsopimukset olisi mahdollista laatia siten, että myös näiden oikeusturva toteutuu? Ymmärrätkö, mistä puhun?

        Ei varmaan missään ole mahdollista karsia kaikkia haitan aiheuttajia pois, mutta jo esimerkiksi kymmenen -kaksikymmentä palkollista palstojen valvojaa ( jotka olisivat töissä sen aa 8 h per. päivä, selkeillä työehdoilla), tekisivät ihmeitä tälle foorumille, uskon.

        En tiedä, että miten asioita käsitteellistät ja että mikä ihminen itse olet, mutta totuushan hei on, että tää on aika lailla intiimi sananvaihdon ymrpäristö ja yksi Suomen suurimmista/ suosituimmista keskustelufoorumeista. Ehkäpä on merkitystä, että miten käyttäjät ja kävijät tällaisella viihtyvät. ( En toivo ainakaan, että sanoisit, ettet sinä toivoisi samaa.;)


      • jaa...
        pois seuloa kirjoitti:

        Kelle me sitte naurettais?

        Ikävää, jos sinulla on tarve nauraa keskustelupalstakävijälle. Käyt sitten nauramassa keskustelupalstoilla? Mahtaa olla 'kivaa'. Onneksi omaan omat aivoni, eikä sun.


      • maniamania
        jaa... kirjoitti:

        Paskiaisilla tarkoitin häiriköitä. Sellaisia ainakaan itseni kaltaiset tavalliset keskustelupalstakävijät eivät kaipaa ( ja toivon mukaan(!) et sinäkään, eikö niin?).

        Toki varmaan ehdotelmani palkkasheriffeista toteutuessaan saattaisi tarkoittaa myös kanteiden virtaa Enirolle, mutta kai "sheriffien" ( joille muuten sivistyneempi termi olisi esimerkiksi järjestelmänvalvoja, mielestäni) työsopimukset olisi mahdollista laatia siten, että myös näiden oikeusturva toteutuu? Ymmärrätkö, mistä puhun?

        Ei varmaan missään ole mahdollista karsia kaikkia haitan aiheuttajia pois, mutta jo esimerkiksi kymmenen -kaksikymmentä palkollista palstojen valvojaa ( jotka olisivat töissä sen aa 8 h per. päivä, selkeillä työehdoilla), tekisivät ihmeitä tälle foorumille, uskon.

        En tiedä, että miten asioita käsitteellistät ja että mikä ihminen itse olet, mutta totuushan hei on, että tää on aika lailla intiimi sananvaihdon ymrpäristö ja yksi Suomen suurimmista/ suosituimmista keskustelufoorumeista. Ehkäpä on merkitystä, että miten käyttäjät ja kävijät tällaisella viihtyvät. ( En toivo ainakaan, että sanoisit, ettet sinä toivoisi samaa.;)

        No varmaan kuulun just niihin paskiaisiin, koska en edelleenkään ymmärrä sun pölinästä yhtään mitään. Eli kun sanot itseäsi tavalliseksi palstakeskustelijaksi, niin minä olen mieluummin erilainen ja en jaksa jankuttaa.

        Poistun joksikin aikaa ulos. Viihdytä itseäsi:)


      • jaa...
        maniamania kirjoitti:

        No varmaan kuulun just niihin paskiaisiin, koska en edelleenkään ymmärrä sun pölinästä yhtään mitään. Eli kun sanot itseäsi tavalliseksi palstakeskustelijaksi, niin minä olen mieluummin erilainen ja en jaksa jankuttaa.

        Poistun joksikin aikaa ulos. Viihdytä itseäsi:)

        Mistä ihmeestä päättelit, että minä haluaisin "viihdyttää itseäni"? Aika epäkohteliasta, mutta ehkäpä kuulut niihin, joilla on omituisia luuloja.

        Joo niin munkin pitää kohta poistua. En kirjoita tälle palstalle edes jokapäivä (että siis _ja_ en ole mikään tuttusi).

        Sivistyneelle naiselle tollasta kommenttia...Erikoista.


    • ovat...

      Onks nyt aprillipäivä? ;D

      Buddy, sä unohdit nyt lakipykälät kokonaan. Kato ku jos ip-numerot tulis näkyviin, ois se sama kuin jos julkaisisivat henkilötiedot. Vai mitä sä olet itse henkilökohtaisesti mieltä? Miten ne sen ovat ratkaisseet?

      Ei nämä s24 bannitkaan perustu ip-numeroihin.

      • jaa...

        Se taas ( tuo buddy-love) yrittää herättää huomiota. Toi on siitä varmaan kivaa.;)

        Eikö tästäkin sen aiheesta kuitenkin voisi edes yrittää saada _keskustelua_? Avitin nyt tuota buddy-lovea vähän kehittelemällä sen aihetta teoreettisemman keskustelun suuntaan tossa ylempänä... Tarvitse kaiken olla tuttileikkiä.


    • .
      Tuosta tuleekin kunnon soppa :)
      .

    • Käy välillä

      harrastaa vaikka jotain liikuntaa. Tekis hyvää sulle.

    • minäpäminä.

      Ajattelepa jos ihminen olisi kertonut täällä jostakin tragediastaan puskissa, esim. raiskauksestaan, impotenssista, eroprosessistaan tms. täysin luottaen siihen ,että pysyy anonyyminä. Sitten tämän henkilön ip-osoite läväytettäisiin tiskiin. Tuollainenhan voisi ajaa jopa itsemurhaan. JOS buddyn aloitus olisi tosi tulisi murhetta kerrakseen, sen kaiken "hauskuuden" päälle, mitä siitä irtoaisi..

      Ja mikä kuhina mm. uskottomuus, seksi ja työpaikkaromanssi-palstoille;D

      • jaa...

        Juu ja buddy-loven mietelmässä olisi musta sellainenkin pienoinen moraalinen epäkohta, että _rekisteröityneiden_ IP-osoitteita ei hänen suureellisessa mielikuvitus-palstauudistuksessaan ilmeisesti julkaistaisi(?). Mikä sitten tarkoittaisi ilmeisesti siis sitä, että luultavasti kaikkein pahimmat kusipäät saisivat mellastaa, miten mellastaisivat - enkä tarkoita edeltävällä kaikkia rekisteröityneitä, vaan valehtelijoita ja myös joitakin yksittäisiä mahdollisia lainrikkojiakin, jotka olisivat rekisteöityneet muilla, kuin omilla henkilötiedoillaan...

        Aika erikoinen ajatus ketjun aloittajalla.


      • .........
        jaa... kirjoitti:

        Juu ja buddy-loven mietelmässä olisi musta sellainenkin pienoinen moraalinen epäkohta, että _rekisteröityneiden_ IP-osoitteita ei hänen suureellisessa mielikuvitus-palstauudistuksessaan ilmeisesti julkaistaisi(?). Mikä sitten tarkoittaisi ilmeisesti siis sitä, että luultavasti kaikkein pahimmat kusipäät saisivat mellastaa, miten mellastaisivat - enkä tarkoita edeltävällä kaikkia rekisteröityneitä, vaan valehtelijoita ja myös joitakin yksittäisiä mahdollisia lainrikkojiakin, jotka olisivat rekisteöityneet muilla, kuin omilla henkilötiedoillaan...

        Aika erikoinen ajatus ketjun aloittajalla.

        mellastaa ilman rekisteröintiäkin. Yhtä hyvin voisit itsesi rekata, kun muistat tehdä sen oikeilla tiedoillasi. Ethän sinä sellaista kauheaa lainrikkomusta tekisi?


      • jaa... kirjoitti:

        Juu ja buddy-loven mietelmässä olisi musta sellainenkin pienoinen moraalinen epäkohta, että _rekisteröityneiden_ IP-osoitteita ei hänen suureellisessa mielikuvitus-palstauudistuksessaan ilmeisesti julkaistaisi(?). Mikä sitten tarkoittaisi ilmeisesti siis sitä, että luultavasti kaikkein pahimmat kusipäät saisivat mellastaa, miten mellastaisivat - enkä tarkoita edeltävällä kaikkia rekisteröityneitä, vaan valehtelijoita ja myös joitakin yksittäisiä mahdollisia lainrikkojiakin, jotka olisivat rekisteöityneet muilla, kuin omilla henkilötiedoillaan...

        Aika erikoinen ajatus ketjun aloittajalla.

        tasa-arvon kannattajana pitäisin kohtuullisena et myös rekattujen ip:t näkyis myöskin


      • jaa...
        ......... kirjoitti:

        mellastaa ilman rekisteröintiäkin. Yhtä hyvin voisit itsesi rekata, kun muistat tehdä sen oikeilla tiedoillasi. Ethän sinä sellaista kauheaa lainrikkomusta tekisi?

        Kerropas mulle hyödyt, että mitä siitä saisin, jos elämäni ensimmäistä kertaa yrittäisin rekisteröityä tämän foorumin palvelun käyttäjäksi ( ja omilla tiedoillani tottakai(!), sen tekisin, jos tekisin)!

        Mitä tältä junttikielipalstalta ja foorumilta saisi rekisteröitymällä? En ole kiinnostunut seuranhausta, mulla on kavereita ihan riittävästi, enkä tod. kaipaisi mitään kaiken maailman maailman epätoivoisimpia kikkelikalleja laittamaan mulle säälittävää runkkusähköpostia. Hyvä jos jaksan ja ehdin pitää yhteyttä edes omiin ystäviini ( vaikkakin puhelin on toki kovasssakin käytössä välillä).

        Mitä hyötyisin, elämäni ensimmäistä kertaa rekisteröitymisestä?


      • .......
        jaa... kirjoitti:

        Kerropas mulle hyödyt, että mitä siitä saisin, jos elämäni ensimmäistä kertaa yrittäisin rekisteröityä tämän foorumin palvelun käyttäjäksi ( ja omilla tiedoillani tottakai(!), sen tekisin, jos tekisin)!

        Mitä tältä junttikielipalstalta ja foorumilta saisi rekisteröitymällä? En ole kiinnostunut seuranhausta, mulla on kavereita ihan riittävästi, enkä tod. kaipaisi mitään kaiken maailman maailman epätoivoisimpia kikkelikalleja laittamaan mulle säälittävää runkkusähköpostia. Hyvä jos jaksan ja ehdin pitää yhteyttä edes omiin ystäviini ( vaikkakin puhelin on toki kovasssakin käytössä välillä).

        Mitä hyötyisin, elämäni ensimmäistä kertaa rekisteröitymisestä?

        Sitten sen tiedät. Ei täällä monikaan mitään seuraa etsi, vaan viihtyy keskustelemassa silloin tällöin. Rekatuista tietää aina, kenen kanssa juttelee. Minäkin oon rekattu. Mutta päätin, että vastaan puskille puskasta :) Reilu peli.


      • jaa...
        ....... kirjoitti:

        Sitten sen tiedät. Ei täällä monikaan mitään seuraa etsi, vaan viihtyy keskustelemassa silloin tällöin. Rekatuista tietää aina, kenen kanssa juttelee. Minäkin oon rekattu. Mutta päätin, että vastaan puskille puskasta :) Reilu peli.

        En tuomitse, jos vastaat kaltaisilleni rekisteröityä nimimerkkiä omaamattomille puskista, mutta pääasia on se, ettei "tiedotus" rekisteröityneille kavereillesi kulje niistä keskusteluista. En väitä, että sä tekisit niin (em. tavalla), en suinkaan, mutta jos keskustelua kaivataan ja keskustelun halutaan antaa ihmisiä kunnioittavalla tavalla kukkia, menee homma niin.

        Olen havainnut, että osa rekisteröityneistä ei osaa keskustella kaltaisieni tuntemattomien tms. ja/ tai ( mitä lie) puskakirjoittajien kanssa yhtään. Se olisi niin noloa, jos tietäisivät, että miten ovat käyttäytyneet ( ne kyseiset...) Tuovat ihan julki, että kuinka jumissa ovat jonhonkin virtuaalisananvaihtoon. En mä välittäisi nähdä ja tietää sellaisista mitään.

        Tällä erää pelkkä keskustelu riittää mulle, mutta kiitos vain ehdotuksesta.

        :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe