Kysyisin muiden kokemuksia cross trainerista, että minkalaiset harjotukset pitäisi olla että sais tuloksia saada "röllykkämasu" ja jenkkakahvat pois?
Mulla on kertynyt ylimääräisiä kiloja eli ylipainoa on, eli kuin usein ja minkäpituisia treenejä pitäs tehä että sais jotain tuloksia?
kunto on päässyt rapakuntoon..
Cross trainer
25
12749
Vastaukset
- kitekat82
Mulla on myös cross trainer ja se on ehdottomasti yks parhaimmista kuntolaitteista.Ainaki mun mielestä,sillä kyllä kilot karisee ja rasva palaa!!Kannattaa aloittaa rauhallisesti,varsinki jos ei ole tottunu kuntoiluun!!Ite aloitin 15 min pyrähdyksilä ja sitä mukaa kun kunto kasvoi pidensin aikaa.Tällä hetkellä poljen vähintään 30 min ja korkeintaan yhden tunnin.Eli kokeile ensin 15 min ja muista pitää myös välipäivät!!Onnea laihdutukseen!!Itellä on vielä 10 kiloa pudotettavaa.=)
- pipsa_possu
minä kans hommasin jokunen aika sitten ja ihan mielenkiinnolla odotan mitä se saa aikaan.. tietysti mulla olis enemmän korjattavaa tuossa syömisessä:)
minä alotin puolella tunnilla, kyllä hiki virtaa:)- JeppeStar
Itse olen kauan käyttänyt crosstraineria. Meillä oli kotonakin sellainen mutta se hajosi :o Käyn salilla polkemassa sillä ennen tai jälkeen lihaskunto osuuden. Itse olen noin 45min-60min. Vaihtelen vastusta kevyestä raskaaseen. Ensin riittää kevyt vastus mutta kun kunto kasvaa niin suosittelen vaihtelemaan niitä vastuksia. Kroppa saa aina uutta haastetta. Itse vaihdan aina 5min välein vastusta, joskus 10min välein. Joskus jopa minuutin välein. Aloittelijalla riittää että on pari minuuttia siellä täällä treeniä :)
- Crossaaja vsta 2008
Laite kannattaa kotonakin sijoittaa niin, että samalla voi katsoa telkkua / kuunnella musiikkia / tehdä jotain mitä tehdessä aika kuluu nopeasti. Autotallin seinän tuijottaminen tunti putkeen hiki päässä ei kauaa jaksa motivoida... ;)
- kivaa treeniä
Todellakin itsekin olen huomannut että jotain siinä samalla täytyy tehdä. Pari kertaa olen tehnyt sen virheen että olen aloittanut treenaamisen ja kyymenen minuutin päästä tajunnut ettei oikein innosta kun ei mitään tekemistä tai katsottavaa ole samalla, mutta ei sitä siinä vaiheessa voi lopettaa ja lopputreeni onkin sitten tuskaa. Nykyään teen joskus samalla ristikoita. :DD Silloin ei kyllä kädet saa kunnolla treeniä mutta poljen sitten senkin edestä. Aina kun keksii sanan niin meinaa kyllä tasapaino pettää sitä kirjoittaessa. :D Ja aika ainakin kuluu nopeammin kun miettii muita asioita.
Niin ja sanotaan nyt sitten sekin että 45 min pituisia pyrähdyksiä yleensä teen. - tälläisiä
kivaa treeniä kirjoitti:
Todellakin itsekin olen huomannut että jotain siinä samalla täytyy tehdä. Pari kertaa olen tehnyt sen virheen että olen aloittanut treenaamisen ja kyymenen minuutin päästä tajunnut ettei oikein innosta kun ei mitään tekemistä tai katsottavaa ole samalla, mutta ei sitä siinä vaiheessa voi lopettaa ja lopputreeni onkin sitten tuskaa. Nykyään teen joskus samalla ristikoita. :DD Silloin ei kyllä kädet saa kunnolla treeniä mutta poljen sitten senkin edestä. Aina kun keksii sanan niin meinaa kyllä tasapaino pettää sitä kirjoittaessa. :D Ja aika ainakin kuluu nopeammin kun miettii muita asioita.
Niin ja sanotaan nyt sitten sekin että 45 min pituisia pyrähdyksiä yleensä teen.kokemuksia. olen itsekkin hankkimassa tätä laitetta heti kun saan tarvittavan summan kasaan!
mistä tilasitte laitteen ja minkä hintaluokkaa? onko ne halvimmat laitteet hintansa väärtti? - ostin
tälläisiä kirjoitti:
kokemuksia. olen itsekkin hankkimassa tätä laitetta heti kun saan tarvittavan summan kasaan!
mistä tilasitte laitteen ja minkä hintaluokkaa? onko ne halvimmat laitteet hintansa väärtti?prismasta ja 169 euroo ja mun mielestä hyvä laite näin alottelijalle:)
anttilassa näytti olevan 400 euroo, en raaskinut niin kallista:/ - JeppeStar
ostin kirjoitti:
prismasta ja 169 euroo ja mun mielestä hyvä laite näin alottelijalle:)
anttilassa näytti olevan 400 euroo, en raaskinut niin kallista:/Anttilasta saa tilattua osamaksulla. Kannattaa kerralla tilata vähän kalliimpi laite että kestää sitte. Me tilattiin joskus pari vuotta sitten Anttilasta IronBody merkkinen crosstrainer. En suosittele sitä merkkiä(se oli halvin). Että jos me joskus hommataan se kotiin niin varmaan tilaamme Anttilasta osamaksulla, mutta ei ainakaan sitä halvinta.
- pilipalo
JeppeStar kirjoitti:
Anttilasta saa tilattua osamaksulla. Kannattaa kerralla tilata vähän kalliimpi laite että kestää sitte. Me tilattiin joskus pari vuotta sitten Anttilasta IronBody merkkinen crosstrainer. En suosittele sitä merkkiä(se oli halvin). Että jos me joskus hommataan se kotiin niin varmaan tilaamme Anttilasta osamaksulla, mutta ei ainakaan sitä halvinta.
että mikä siinä oli vikana???
mulla on iron body merkkinen (tollanen punanen) crossi ja olen ollut tyytyväinen...
toistaseks.. (ollut muutaman kuukauden kovassa käytössä) - ....!
JeppeStar kirjoitti:
Anttilasta saa tilattua osamaksulla. Kannattaa kerralla tilata vähän kalliimpi laite että kestää sitte. Me tilattiin joskus pari vuotta sitten Anttilasta IronBody merkkinen crosstrainer. En suosittele sitä merkkiä(se oli halvin). Että jos me joskus hommataan se kotiin niin varmaan tilaamme Anttilasta osamaksulla, mutta ei ainakaan sitä halvinta.
me ei saada osamaksulla mistään joten täytyy kattella halvempia malleja..ja tuo prisman tarjous on aika houkutteleva..
- JeppeStar
....! kirjoitti:
me ei saada osamaksulla mistään joten täytyy kattella halvempia malleja..ja tuo prisman tarjous on aika houkutteleva..
Siitä katkesi se sauma mikä on hitsattu. Eli se mistä lähtee se tanko jossa on mittarit/käsikahvat. Lähetettii takasin ja ne hitsas sen uudestaan kiinni. Sitten siitä hajosi mittari ja vastukset ei toiminut yms..
Meilläki se oli kovassa käytössä. Kaksi henkilöä käytti melkein päivittäin.
Meillä se kesti varmaan muutaman kk, kuitenkin muistaakseni alle puoli vuotta.
Tiestysti ne toiset mallit voi olla kestävämpiä tj. Itse vaan jos me tulevaisuudessa hommaamme crossarin katsomme vähän laadukkaampaa/hintavampaa :)
- joka kerta
Cross trainer -harjoittelu reippaalla sykkeellä vie n. 400 kcal tunnissa. Kilon laihtuminen pelkästään crossailemalla vie näin ollen 20 tuntia harjoittelua (siis hiki päässä, mutta ei aivan tuskanhiki päällä). Se, koska tuon harjoittelun teet ja millä aikataululla, on toissijainen seikka. Jos pystyt viikossa treenaamaan 20 tuntia, laihdut kilon viikossa. Jos 20 tuntiin menee neljä viikkoa (eli 5 h viikossa; viisi tunnin treeniä ja kaksi lepopäivää), laihdut kilon kuukaudessa. Ei siis kovin tehokasta pelkästään laihduttaaksesi. Ehdotankin ruokavaliomuutoksia ja siihen tueksi crossailua, niin tulokset näkyvät nopeammin - ja mielikin kirkastuu kun kunto kohoaa. Crossailua ei kuitenkaan kannata ottaa pakkopullaksi "on crossattava tunti, että laihdun", koska siihen ei kenenkään motivaatio riitä kun kuitenkin kyse on usean kuukauden projektista.
Hyvä ohje lienee: tee niin pitkään kuin Sinulla on aikaa ja niin kovaa kuin se tuntuu ensinnäkin mielekkäältä ja toisekseen, että olisit suorituksen loputtua mahdollisimman uupunut.- myös joka kerta
Siis kalorien palaminenkin on eri painoisilla ihmisillä aina erilainen. Kyllä mulla palaa tunnissa kaksikin kertaa tuo neljäsataa kcal. Hiki on kyllä kova, kovempi kuin saunassa. Pelkästään crossailemalla ei laihdu, mutta kyllä säännöllinen harjottelu muokkaa kroppaa: jenkkakahvat kyllä häviää (ainakin pienenee) ja reidet muuttaa muotoaan. Mulla on ollut crossi puolitoista vuotta ja sotkenut sitä olen lähes joka päivä ja vaikutuksen on kyllä huomannut. Joten kaikki asiasta innostuneet crossit vaan käyttöön ja tollaset pikun viilaajien kommentit ja tarkat laskelmat voi unohtaa!
- paikkaansa ?
myös joka kerta kirjoitti:
Siis kalorien palaminenkin on eri painoisilla ihmisillä aina erilainen. Kyllä mulla palaa tunnissa kaksikin kertaa tuo neljäsataa kcal. Hiki on kyllä kova, kovempi kuin saunassa. Pelkästään crossailemalla ei laihdu, mutta kyllä säännöllinen harjottelu muokkaa kroppaa: jenkkakahvat kyllä häviää (ainakin pienenee) ja reidet muuttaa muotoaan. Mulla on ollut crossi puolitoista vuotta ja sotkenut sitä olen lähes joka päivä ja vaikutuksen on kyllä huomannut. Joten kaikki asiasta innostuneet crossit vaan käyttöön ja tollaset pikun viilaajien kommentit ja tarkat laskelmat voi unohtaa!
>
Kyllä kyllä, painosta se on riippuvainen.
>
Mistä tiedät ?
Nyt täytyy suhteuttaa asiaa siihen, että juoksemalla 10 km tunnissa kuluu n. 800 kcal. Suht' kovakuntoinen juoksija pystyy tuon tunnin suorituksen vetämään, mutta ylipainoisella ja kenties heikkokuntoisella tuo suoritustaso ei vaan ole mahdollista. Siis heikkokuntoisen ei ole mahdollista poltaa esim. 1000 kcal:a tunnissa koska hänen kuntonsa ei kestä niin pitkää kovaa rääkkiä. Sinulla tietysti saattaa olla hyvinkin kova kunto, mutta usein ihmiset yliarvioivat jonkin laitteen kanssa tehtävää harjoitetta.
>
Jep, ja kyllä se painokin pikkuhiljaa hiipii alas, jos jaksaa melkein joka päivä treenata. Ruoka on kuitenkin avainsana.
>
Ihan varmasti huomaa. Mieti, montako tuntia olet tuota sotkenut tähän mennessä. Eikö vaan, että siinä on tullut monet 20-tuntiset täyteen ? Pitkäjänteisyydellä crossailulla(kin) saadaan varsin näkyviä ja hyviä tuloksia.
>
Kuitenkin kyse on täysin ylittämättömästä fysiikasta. Ihan jokainen asia tällä pallolla tottelee fysiikan lakeja. Niin tämäkin. Ne pystytään laskemaan - ja nuo laskut pitävät vieläpä paikkansa. - JeppeStar
paikkaansa ? kirjoitti:
>
Kyllä kyllä, painosta se on riippuvainen.
>
Mistä tiedät ?
Nyt täytyy suhteuttaa asiaa siihen, että juoksemalla 10 km tunnissa kuluu n. 800 kcal. Suht' kovakuntoinen juoksija pystyy tuon tunnin suorituksen vetämään, mutta ylipainoisella ja kenties heikkokuntoisella tuo suoritustaso ei vaan ole mahdollista. Siis heikkokuntoisen ei ole mahdollista poltaa esim. 1000 kcal:a tunnissa koska hänen kuntonsa ei kestä niin pitkää kovaa rääkkiä. Sinulla tietysti saattaa olla hyvinkin kova kunto, mutta usein ihmiset yliarvioivat jonkin laitteen kanssa tehtävää harjoitetta.
>
Jep, ja kyllä se painokin pikkuhiljaa hiipii alas, jos jaksaa melkein joka päivä treenata. Ruoka on kuitenkin avainsana.
>
Ihan varmasti huomaa. Mieti, montako tuntia olet tuota sotkenut tähän mennessä. Eikö vaan, että siinä on tullut monet 20-tuntiset täyteen ? Pitkäjänteisyydellä crossailulla(kin) saadaan varsin näkyviä ja hyviä tuloksia.
>
Kuitenkin kyse on täysin ylittämättömästä fysiikasta. Ihan jokainen asia tällä pallolla tottelee fysiikan lakeja. Niin tämäkin. Ne pystytään laskemaan - ja nuo laskut pitävät vieläpä paikkansa.Itselläni kulutus crossilla tunnin harjotuksella n.500kcal jos teen sen kevyellä vastuksella.
Viimeksi kun tein rankemman treenin tunnin verran paloi lähemmäks 650kcal. Siinä teen melkein puolet paljon raskaammalla vastuksella. - JeppeStar
JeppeStar kirjoitti:
Itselläni kulutus crossilla tunnin harjotuksella n.500kcal jos teen sen kevyellä vastuksella.
Viimeksi kun tein rankemman treenin tunnin verran paloi lähemmäks 650kcal. Siinä teen melkein puolet paljon raskaammalla vastuksella.Minulla on siis sykemittari mikä on tarkempi kuin laitteen mittari kalorinkulutuksen suhteen.
- algoritmilla ?
JeppeStar kirjoitti:
Minulla on siis sykemittari mikä on tarkempi kuin laitteen mittari kalorinkulutuksen suhteen.
Siis miten sykkeestä voidaan saada tarkka kalorikulutus ? Eri ihmisillähän on eri leposyke ja maksimisyke (joka sekin vaihtelee kunnon mukaan ajan funktiona). Veikkaisin, että tuokin on pelkästään arvio. Tosin siis saattaa tuo mennä oikeaankin. Ainakin tulokset näyttäisivät siltä, koska jos 400 kcal on perus-crosstrainer-harjoittelulle, niin pieni tehonlisäys tuottaa jo 500 kcal:n kulutuksen ja kova treeni sitäkin suuremman. Tottakai crossarilla voi päästä vaikka yli tonnin kulutuksiin tunnissa, mutta sehän vaatii sitten jo todella kovakuntoisen treenaajan.
- kuntoilijan ja
algoritmilla ? kirjoitti:
Siis miten sykkeestä voidaan saada tarkka kalorikulutus ? Eri ihmisillähän on eri leposyke ja maksimisyke (joka sekin vaihtelee kunnon mukaan ajan funktiona). Veikkaisin, että tuokin on pelkästään arvio. Tosin siis saattaa tuo mennä oikeaankin. Ainakin tulokset näyttäisivät siltä, koska jos 400 kcal on perus-crosstrainer-harjoittelulle, niin pieni tehonlisäys tuottaa jo 500 kcal:n kulutuksen ja kova treeni sitäkin suuremman. Tottakai crossarilla voi päästä vaikka yli tonnin kulutuksiin tunnissa, mutta sehän vaatii sitten jo todella kovakuntoisen treenaajan.
laihduttajan elämä. Kaikki liikunta polttaa kaloreita, ihan turhaa tollanen laskeminen. Huippu-urheilija ehkä tarttee tälläsia funktioita ja muuta hölynpölyä, muttei tavallinen omaksi hyödykseen ja ilokseen kuntoileva. Ei se nyt niin kauheen tarkkaa ole kuluuko kaloreita 100 vai 200, pääasia että kuluu.
- täsmälleen !
kuntoilijan ja kirjoitti:
laihduttajan elämä. Kaikki liikunta polttaa kaloreita, ihan turhaa tollanen laskeminen. Huippu-urheilija ehkä tarttee tälläsia funktioita ja muuta hölynpölyä, muttei tavallinen omaksi hyödykseen ja ilokseen kuntoileva. Ei se nyt niin kauheen tarkkaa ole kuluuko kaloreita 100 vai 200, pääasia että kuluu.
Aivan, ei ole mitään järkeä miettiä, paljonko kaloreita kuluu, tai kuluuko kävelemällä tai juoksemalla enemmän. Lainalaisuudet ovat selviöt: pitkäkestoinen liikunta kuluttaa eniten ja mitä suuremmalla intensiteetillä sen tekee, niin aina parempi. Koskaan ei kannata lähteä kuluttamaan kaloreita tai laihduttamaan kun lähtee liikkumaan vaan kannattaa tehdä sitä liikuntaa, mistä tykkää - ja mahdollisimman kovaa ja mahdollisimman pitkään. Se on juuri se ohje, jonka annoin tuolla: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8326931/39096530
Ruokavalio on tärkeämpi, koska liikunnan painoa pudottava hyötysuhde on aika pieni. Tuhannen kcal:n kulutus liikunnalla päivässä (tai siis liikunnan lisäämisellä) on vaikea suoritus (huom. siis yli kaksi tuntia crosstraineria JOKA PÄIVÄ niiden tavallisten liikuntojen LISÄKSI), mutta tuhannen kcal:n pudotus ruuasta on jo paljon helpompaa (sen osoitin laskemalla malliksi suht' alhaiset kalorit, mitkä crossaamalla kuluu). - raisuliini68
täsmälleen ! kirjoitti:
Aivan, ei ole mitään järkeä miettiä, paljonko kaloreita kuluu, tai kuluuko kävelemällä tai juoksemalla enemmän. Lainalaisuudet ovat selviöt: pitkäkestoinen liikunta kuluttaa eniten ja mitä suuremmalla intensiteetillä sen tekee, niin aina parempi. Koskaan ei kannata lähteä kuluttamaan kaloreita tai laihduttamaan kun lähtee liikkumaan vaan kannattaa tehdä sitä liikuntaa, mistä tykkää - ja mahdollisimman kovaa ja mahdollisimman pitkään. Se on juuri se ohje, jonka annoin tuolla: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8326931/39096530
Ruokavalio on tärkeämpi, koska liikunnan painoa pudottava hyötysuhde on aika pieni. Tuhannen kcal:n kulutus liikunnalla päivässä (tai siis liikunnan lisäämisellä) on vaikea suoritus (huom. siis yli kaksi tuntia crosstraineria JOKA PÄIVÄ niiden tavallisten liikuntojen LISÄKSI), mutta tuhannen kcal:n pudotus ruuasta on jo paljon helpompaa (sen osoitin laskemalla malliksi suht' alhaiset kalorit, mitkä crossaamalla kuluu).Terve,
Täälläkin perheen äiti haluaa kovasti crossaria. Onko noista halvemmista laitteista mihinkäänselviänkö -300 € crossarilla?
Tälläistä olen ajatellut, hintaa 249 € http://m-ergo.fi/tuotteet.php?tuotteet=16
Vai olisiko esim hobbyhallin kauppaama parempi? raleigh x600, hinta myös 249 €.
Ei viitsisi millään laittaa hirveän paljon enempää tuohon.
https://www.hobbyhall.fi:443/webapp/wcs/stores/servlet/OrderItemDisplay?langId=-11&productId=55030&catalogId=13051&storeId=10052... - semmottis....
raisuliini68 kirjoitti:
Terve,
Täälläkin perheen äiti haluaa kovasti crossaria. Onko noista halvemmista laitteista mihinkäänselviänkö -300 € crossarilla?
Tälläistä olen ajatellut, hintaa 249 € http://m-ergo.fi/tuotteet.php?tuotteet=16
Vai olisiko esim hobbyhallin kauppaama parempi? raleigh x600, hinta myös 249 €.
Ei viitsisi millään laittaa hirveän paljon enempää tuohon.
https://www.hobbyhall.fi:443/webapp/wcs/stores/servlet/OrderItemDisplay?langId=-11&productId=55030&catalogId=13051&storeId=10052...cycab 5.1 ostettiin pari viikkoa sitten. 6kilon pyörä ja oli huomattavasti tehokkaampi,kuin monet kalliimmat merkit ja jopa 12kiloset. suosittelen..hinta 299.kunnon iso liikerata..eikä liike ole sellainen töks,töks..niinkuin useissa malleissa.väriltään harmaa/musta :) suosittelen.
- reikäperse
tuo 20 tuntiasi ja kilo...apina siihen katsoo syömiset ja muutkin päälle...kukkuu apinaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- treenaaja!
Mä olen tykännyt cross-trainerista tosi paljon. Sillä voi vetää kovempaa treeniä kuin juoksemalla ja se on nivel ystävällisempi. Ennen kuukauden toipilasoloa lokakuussa, normaali treenini oli 1,5 h crossia kohtuu kovalla vastuksella (16/20), omalla painollani tämä tarkoitti 1100 - 1200 kcal laitteen mukaan. Kolmen tunnin vetojakin tuli joskus tehtyä, tosin silloin piti ottaa jo jo proteiinipatukka, että energiaa riitti loppuun saakka.
Kyllä se tosiaan vaatii myös oikeat ruokailutottumukset, kun ei välillä paino tuntunut laskevan vaikka tein kolme päivää putkeen 2h treeniä. Laitteen mukaan ois pitäny tuossa jo yli 7000 kcal palaa. Lomilla tuli huideltua kuukausi tunti per päivä tahdilla. Urheilen tietty muutoinkin, niin lihasmassaa tuli varmaan rasvan tilalle.
Itse treenailen kuntosalin CT:llä. nuo parin huntin vempaimet tuntuvat niin heppoisilta, etteivät kestäisi kovaa kulutusta. Mulla tietty treenailua helpottaa kun asun parin minsan kävelymatkan päässä salilta.- Rapakunto
Tuli hankittua Iron Body-merkkinen laite. Punainen. Ei vielä kamalasti kokemuksia, eilen kokosin, mutta kummastuttaa sykemitttarin näyttämä. Vartin treenin jälkeen näyttä yli kahtasataa. Ei minun pumppuni moiseen sykkeeseen pysty. Ihan kuin se näyttäisi tuplalukemaa, siis mittaisi kummastakin kädestä ja näyttää summan. Jos toisen päden irroittaa anturilta, ei tule lukemia.
Mites sitä pitäisi tulkita - sykerö ö
Rapakunto kirjoitti:
Tuli hankittua Iron Body-merkkinen laite. Punainen. Ei vielä kamalasti kokemuksia, eilen kokosin, mutta kummastuttaa sykemitttarin näyttämä. Vartin treenin jälkeen näyttä yli kahtasataa. Ei minun pumppuni moiseen sykkeeseen pysty. Ihan kuin se näyttäisi tuplalukemaa, siis mittaisi kummastakin kädestä ja näyttää summan. Jos toisen päden irroittaa anturilta, ei tule lukemia.
Mites sitä pitäisi tulkitaHommasin viikko sitten Budget Sportista.
Kasaus oli työlästä mutta kokonaisuus on aika jämäkkä - ainakin vielä.
Sykemittari näyttää samaa kuin Suunnon "rintapantamittarikin" paitsi Kettlerissä on kyllä pidempi vaste. Eli käsiä (molempia) pitää puristaa niihin metalliosiin aika pitkään ennenkuin näyttää samaa.
Kun kädet irrottaa mittari näyttää pari sekunttia suurempaa lukemaa, eli olisko sulla jotenkin huono kosketus näin villinä arvauksena.
Suunnon pantahan ainakin täytyy olla kostea enenkuin näyttää oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713